Friday, August 15, 2008

ေၿခာက္တိုက္မွာ ေလာက္ကိုက္ခံခ်င္ သလားႏွင့္ အၿခားေထာင္ ၀တၱဳတိုမ်ား (၂)

'' မုန္႕ဆီေၾကာ္၊ကုိယ္တုိင္လုပ္တဲ႕ မုန္႕ဆီေၾကာ္ '' ဆုိတဲ႕ ေရွးေဟာင္းသီခ်င္းသံၾကီးထြက္လာၿပီ ဆုိရင္ေတာ႕ အဲဒါဦးေလး ဦးရႈတင္လွမ္းၿပီးဆက္သြယ္ေနတဲ႕အသံပါ ။ '' မပဒါေရ .... မပဒါရဲ႕ ၊ေမာင္ၾကီးကုိဒါသမွာၿဖင္႕ ခက္ကၿပီကြာ '' ဆုိတဲ႕ ဇာတ္မင္းသားဟဲသံ
ထြက္လာရင္ေတာ႕ ေက်ာ္ထူးက သူ႕နဲ႕အမႈတြဲ ေအာင္သန္းၿမင္႕ကုိ လွမ္းအဆက္အသြယ္ၿပဳသံပါပဲ။
'' ေၾသာ္ - ဘုန္းၾကီး ၊ ေရးေတာ႕အမွန္ဖတ္ေတာ႕ အသံတဲ႕။ ဖုန္းၾကီးလုိ႕ေခၚေပမယ္႕ ေရးေတာ႕ဘကုန္းနဲ႕၊ဘုန္းၾကီးေပါ႕ ။ အင္း -ဗုံးၾကိးေတာ႕ လူအေသအေပ်ာက္ပုိမ်ားတာေပါ႕၊ဟုတ္လားဗု့းၾကီး ''
ဘာမွေၿပာစရာမရွိဘူးဆုိရင္ ေမ်ာက္အုိၾကီးက လမ္းဆက္ေလွ်ာက္သြားရင္း ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ိကုိ မေထမဲ႕ၿမင္ လုပ္သြားတာၾကားေလ႕ရွိပါတယ္။ နုိင္ငံေရးအမႈတပ္ၿပီ ဖမ္းထားၿခင္းခံရ
တဲ႕ ဆရာေတာ္ဟာ ခပ္မဆိပ္ လုပ္ေနေလ႕ရွိေပမယ္႕ ၾကားရတဲ႕သူ
တုိင္းကေတာ႕ အ၀ီစိခ်ဳိးကပ္မဲ႕ ေမ်ာက္အုိၾကိးရဲ႕ အသံကုိ နားၾကားၿပင္းကပ္ ၿဖစ္ရတာခ်ည္းၿဖစ္ပါတယ္။
'' ေဟ႕ ... ေက်ာ္ထူး ၊ ဒီလုိတုိက္ခန္းမ်ဳိးဟာ ၿမိဳ႕ထဲမွာ စေပၚတေသာင္းေလာက္ မေပးဘဲမရနုိင္ဘူး။တ့ခါးမွ သံတံခါးနဲ႕ ေသာ႕ခေလာက္မွ ႏွစ္ထပ္တပ္ေပးထားေသးတယ္၊အေစာင္႕ အေရွာက္ကလဲ
ေန႕ေရာညပါ (၂၄)နာရီအၿပည္႕၊ မင္းတုိ႕အိပ္ေနတာေတာင္ တုိ႕ ၀ါဒါေတြမွာ
အလဲအလွယ္နဲ႕ေစာင္ၾကပ္ေပးလုိ႕ ။ေဟာ-ထမင္းစားေတာ႕လည္း အခ်ိန္မွန္ ဒံေပါက္ ထမင္းနဲ႕ကြာ .... ဟဲဟဲ '' ေမ်ာက္အုိၾကီးရဲ႕ ရီသံေလွာင္သံဟာ တဦးမဟုတ္တဦး ခံရၾကံဳရတာခ်ည္းၿဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ ေထာင္ထဲ တုိက္ထဲ ၀င္ခ်ိန္မွာ ေကြၽးတဲ႕ ထမင္းဟာ ဆန္ၿဖဴ မဟုတ္ေသးပါ။လုံးတီးထမင္း၊စပါးလုံးနုိင္းခ်င္း၊ခဲကပါေသး၊လုံးတီးဆ န္မွ ေအာက္ေစာ္ကလဲ နံလုိက္ေသး။ ၀က္ေတာင္မစားတဲ႕ စပါးကုိ မ်ား ၾကံဖန္ရွာေဖြ က်ိတ္ခြဲၿပီး ခ်က္ေပးေနသလားမေၿပာတတ္ ။ ဒန္ပုဂံၿပား ပိန္ရႈံရႈံေပၚက လုံးတီးထမင္းဟာ နီတီတီ၀ါတာတာ အေရာင္မ်ဳိးစုံပါေနၿပီ အမွတ္တမဲ႕ အေ၀းကေနလွမ္းၾကည္႕လုိက္ရင္'' ဒံေပါက္ထမင္း ''အေရာင္ထေနပါတယ္။ဒါကုိ ေမ်ာက္အုိၾကီးက '' ဒံေပါက္ထမင္း '' လုိ႕ အမႊမ္းတင္ေၿပာဆုိလုိက္တာၿဖစ္ပါတယ္ ။

ေၿခာက္တိုက္မွာ ေလာက္ကိုက္ခံခ်င္ သလားႏွင့္ အၿခားေထာင္ ၀တၱဳတိုမ်ား (၁)

၆ တုိက္မွာ ေလာက္ကုိက္တာ ခံဖူးသလား (၀င္းတင္႕ထြန္

( ၁ )
'' ၆ တုိကမွာေလာက္ကုိက္တာ ခံဖူးသလားေဟ႕ ''
ေမ်ာက္အုိၾကိးတင္လတ္ေၿပာေၿပာေနတုန္းကေတာ႕ ဒီေလာက္သေဘာမေပါက္မိ ။ ကမာၻေပၚမွာ အင္မတန္ အခ်ဳိးအဆစ္ မက်လွတဲ႕ ေမ်ာက္အုိၾကီးတစ္ေကာင္လုိ လက္ၿပင္ကကုန္းကုန္း ၊ နဖူးကတြန္႕တြန္႕ ၊ မ်က္ႏွာၾကီးက ရႈံတြတြနဲ႕ သူဟုတ္မာတုိ႕ ရဲ႕ အဂၤါလကၡဏာအားလုံးက ေမ်ာက္အုိၾကီး လုိ႕ လွ်ဳိ၀ွက္နာမည္ ေပးထားပါတယ္ ။ သူလာၿပီဆုိရင္ တကယ္ကုိ ေမ်ာက္အုိၾကီးတစ္ေကာင္ ၀င္လာသလုိ ကုန္းကြကုန္းကြ နဲ႕၀္လာတတ္သလုိ တခန္းခန္းက တစ္ဦးဦၤးကုိေတာ႕ မထိခလုတ္ထိ
ခလုတ္ထိခလုတ္ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ဆူပူၾကိမ္းေမာင္းတာၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ အၿပစ္ရွာတာ
သေရာ္တာၿဖစ္ၿဖစ္္ လုပ္ေလ႕ရွိပါတယ္ ။
'' ေအာ္ .. ဘုရားတကာ .... ဒါအလွဴခံဇရပ္ မဟုတ္ဖူး ။ ေထာင္ ... ေထာင္ ၊ ေထာင္မွတုိက္-တုိက္လုိ႕ေခၚတယ္ ၊အၿပင္မွာတုန္းက တုိက္လုိက္မယ္ ခုိက္လုိက္မယ္နဲ႕ ရဲရဲေတာက္လာခဲ႕ၿပီး အခုမွ ေကာင္းမႈတစ္ခုေန႕စဥ္ၿပဳဂုိက္နဲ႕ စာေလးေတြ ကုိစပါးလုံးေကာက္ေကြၽးေန
သလား၊တုိက္ေရွ႕မွာ စာေလးေတြလာနားေအာင္ လုပ္လုိ႕ မရဘူး။ မဟာဂရု
ဏာေတာ္ၾကီးေတြလည္း စာေလးေတြ ေပၚမွာ ၿပမေနနဲ႕။ ေက်းေစတမန္ေတြ
စာေစတမန္ေတြ လႊတ္ဖုိ႕လည္းစိတ္မကူးနဲ႕ မရဘူး။ေနာက္စပါးလုံးကုိ မစားနုိင္လုိ႕ ေကာက္ပစ္တယ္ ဆုိရင္လည္း ကုိယ္ဟာကုိေကာက္-ၿပီးေတာ႕ ဂန္ဖလားထဲထည္႕ ၊တုိက္ေရွ႕ပစ္ၿပီးစာေမႊးလုိ႕ မရဘူး ၊ မွတ္ထား ''တဲ႕ ။

၅ တုိက္မွာေနရတုန္းက ထမင္းမစားခင္ စပါးလုံးေလးေတြ ေကာက္ၿပီး အခန္းေရွ႕မလွမ္းမကမ္းမွာ လာလာနားတတ္တဲ႕ စကေလးႏွစ္ေကာင္ေရွ႕ ပစ္ေၾကြးမိလုိ႕ ေၿခသံမၾကားေအာင္လာေခ်ာင္းတတ္တဲ႕ ေမ်ာက္အုိၾကီးနဲ႕ ေတြ႕သြားၿပီး အခုလုိၾသ၀ါဒေပးၿခင္းခံလုိက္ရပါတယ္ ။ ( ၅ ) တုိက္ဟာ အခန္း (၂၂)ခန္းရွိပါတယ္ ။အလ်ားလုိက္ အခန္း (၂၂)ခန္းကုိ တခန္းနဲ႕တခန္းၾကား အုတ္နံရံ ထပ္ၿပီးၿခားထားပါေသးတယ္။ အနံ (ေပ
အလ်ား (၁၀)ေပေလာက္ရွိရမယ္လုိ႕ ထင္တဲ႕ အခန္းေလးဟာ တဆက္တည္း
ဖြဲ႕စည္းထားတာၿဖစ္တဲ႕ အတြက္ တခန္းက စကားက်ယ္က်ယ္ေၿပာရင္ ကပ္ရက္သားအခန္းကေတာ႕ လပ္တုိးတုိးၾကားနုိင္ပါတယ္ ။ ဒါ႕ေၾကာင္က၀ါဒါေတြ အလစ္ြၽ်ာ တခန္းနဲ႕ တခန္းခုိးခုိးၿပီး စကားစၿမည္ေၿပာေလ႕ ရွိပါတယ္ ။ ၀ါဒါေတြ ကလည္းမၾကာမဏ ခုိးခုိးၿပိးနားေထာင္ေလ႕ ရွိပါတယ္ ။တုိက္ထဲမွာ တစ္ခန္းနဲကတစ္
ခန္းလွမ္းညပီးစကားေၿပာတာဟာလည္းေထာင္ဥပေဒအရ အင္မတန္
ၾကီးမားတဲက ေထာင္စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈၾကီးပါပဲ ။ခုိးနားေထာင္ၿပိးမိေအာင္ဖမ္း
စကားေၿပာတဲ႕သူကုိ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ဟိန္းေဟာက္တတ္တာကေတာ႕ ၀ါဒါ
ေတါ အားလုံးလုိလုိပါပဲ။ ဒီမွာ လက္ေမာင္းမွာ အရစ္ႏွစ္ရစ္တပ္ထား
တဲ႕ ၀ါဒါအၾကပ္ ေမ်ာက္အုိၾကိးဟာ အဆုိးဆု့းၿဖစ္ပါေတာ႕တယ္ ။ ဒါေၾကာင္႕ ၀ါဒါ အလစ္ တခန္းနဲ႕ တခန္း လွမ္းအဆက္အသြယ္ၿပဳ စကားေၿပာၾကရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ႕ ကုိ ေတာ႕ ကြၽန္ေတာ္တုိက ရဲေဘာ္ေတြ
က ကဗ်ာဆရာ တဲ႕ ။ (ခုခ်ိန္အထိ ေထာင္ထျကမလြတ္ရရွာေသးတဲ႕ )
ကုိစုိးၿမင္႕ ကုိေတာ႕ ဘာဂ်ာၾကိး တဲ႕ ။ ကုိေက်ာ္၀င္း ကုိေတာ႕ ပုေလြ တဲ႕ ။ေအာင္သန္းညမင္က ကုိေတာ႕ မပဒါ မပဒါအေဖ ဦးေလးရႈတင္ၾကိးကုိေတာ႕ မုန္႕ဆီေၾကာ္ တဲ႕။ေက်ာ္ထူးကုိေတာ႕ ကုိဒါသ ၊ နာမည္၀ွက္ေတြ အသီးသီး ရွိၾကပါတယ္ ။
ဆက္ရန္ ..........................

Type

ေၿခာက္တိုက္မွာ ေလာက္ကိုက္ခံခ်င္ သလားႏွင့္ အၿခားေထာင္ ၀တၱဳတိုမ်ား (အမွာစာ )


ေၿခာက္တိုက္မွာ ေလာက္ကိုက္ခံခ်င္ သလားႏွင့္ အၿခားေထာင္ ၀တၱဳတိုမ်ား သည္ ၿပည္တြင္းတြင္ ထုတ္ေ၀ ခဲ့ေသာ စာအုပ္မဟုတ္ ။
မဆလခတ္ ေထာင္မ်ား အေၾကာင္း ကို ေရးသားထားေသာ ဆရာ ၀င္းတင့္ထြန္း ဧ။္ လက္ရာကို
ၿမန္မာက်ဴးပစ္ဖို ရမ္ တြင္ မန္ဘာ ကို big box က ရိုက္တင္ ေနဆဲ ၿဖစ္ပါသည္ ။
ထို ့အတြက္ တခ်ိန္တည္း ၿဖင့္ စ-ဆံုး တင္ၿခင္းငွာ မၿဖစ္ႏုိင္ပါ။
အစအဆံုးၿပီးရန္မည္မွ် ၾကာမည္ မသိေသာ္လည္း အခန္းဆက္ ၀တၱဳအေနၿဖင့္
ကိုရဲရင့္ ဘေလာ့တြင္ ကူးယူေဖာ္ၿပေပးပါမည္ ။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သီးခံေပးၾကပါရန္ ႏွင့္
သီးမခံႏိုင္ပါက မေလးေမ အား မဆဲၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ ပါသည္ တမံု ့ .. :D
ခင္တဲ့
မေလးေမ
=======================================================================
ေၿခာက္တိုက္မွာ ေလာက္ကိုက္ခံခ်င္ သလားႏွင့္ အၿခားေထာင္ ၀တၱဳတိုမ်ား ( ၁ )

နံရံေလးဘက္ အုတ္ရုိးအုတ္တံတုိင္ၿခားလုိက္ရုံနဲ႕ ကမာၻတစ္ခု ေလာကတစ္ခု ၿဖစ္သြားရတဲ႕ ေနရာဟာ ေထာင္ပါပဲ။ ပုံမွန္ေလာက ပုံမွန္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ ဘယ္လုိမွ မတူမွ်နုိင္ေတာ႕ေလာက္ေအာင္ အံၾသစရာေၿပာင္းလဲသြားရပါတယ္ ။ ကမÇတစ္ခု ေလာကတစ္ခု ၿဖစ္သြား၇ပါတယ္ ။ဘယ္လုိကမÇာ ဘယ္လုိေလာက ၿဖစ္သြားရပါသလဲ ။တစ္ခြန္းထဲနဲ႕ ခ်ဳပ္ၿပီးေၿပာရရင္ ....
ငရဲ ကကမာၻငရဲေလာက ၊ ေလာကငရဲပါပဲ ။
ၿပင္ပက ကမာၻၿပင္ပေလာက နဲ႕ မတူၿခားနားတဲ႕ ကမÇာ႕အညစ္ ေလာကအညစ္တခု ၿဖစ္သြားရတဲ႕ အေလွ်ာက္ ၊ မတူၿခားနားတဲ႕ ေ၀ါဟာရေတြ အသုံးအႏႈန္းေတြလည္း တသီးတသန္႕ တကန္႕တစုံ ၊ တဖုံတဘာသာ ကြာၿပားၿခားနားလွစြာ ရွိလာပါတယ္ ။ၾကည္႕ပါ ......
ပုံစံ၊လက္ေကာက္၊အမႈတြဲ ၊ အုိးစား၊ဘူး၀ ၊ မိန္းေဂ်းလ္၊ဘုတ္ကုိင္၊ဘုတ္တုိက္၊ဘာယာ၊တန္းစီး ၊ဂန္ဖလား၊တလာစီ၊ဖုိၾကိး၊အလုပ္ၾကီး ၊ ပါဆယ္၊ ေထာင္၀င္စာ ၊လုိင္း၀င္၊လုိင္းသြင္း၊အၾကံအဖန္
စတဲ႕ စတဲ႕ ေ၀ါဟာရေတြဟာ ေထာင္ေ၀ါယာရေတြပါပဲ ။
ဒီေလာက္ ငရဲေလာက ၊ ေလာကငရဲ ၿဖစ္ရတဲ႕အတြက္ အင္မတန္ပူ
ေလာင္ပါတယ္။အလြန္တရာယုတ္မာရုိင္းစုိင္းပါတယ္။ေတာ္ေတာ္ကုိ ခါးသီးနာၾကီးစရာ ေကာင္းပါတယ္။ စက္ဆုတ္စရာ အနိဌာရုံေတြနဲ႕ ၿပည္႕နက္လႊမ္းၿခဳံ ပုတ္ေဟာင္ေနတဲ႕ အရပ္ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႕ ဒီအရပ္ကုိ မစည္ကားအပ္ရာအရပ္အၿဖစ္ ထုံးတမ္းစဥၤလာ ေၿပာၾကဆုိၾက သတ္မွတ္ခဲ႕ၾကပါတယ္ ။ လူေသၿမွဳပ္ႏွံရာ သခ်ဳိင္းသုÃၬန္ လုပ္တုိင္းကုန္းနဲ႕ထပ္တူထပ္မွ်မစည္ကားရာ အရပ္ အၿဖစ္ တတန္းတည္း သေဘာထားခဲ႕ၾကပါတယ္ ။
ဒါၿဖင္႕ ဒီလုိမစည္ကားအပ္ရာအရပ္မွာ ဘာေၾကာင္႕လူေတြ ၿပည္႕ႏွက္
ၾကပ္ညပ္ေနေအာင္ စည္ကားေနရပါသလဲ ။ ပေဒသရာဇ္ေခာတ္ ၊ နယ္ခ်ဲေခာတ္
လြတ္လပ္ေရးေခာတ္ ကေန၊ ကေန႕အထိ ခာတ္တုိင္းေခာတ္တုိင္း တေခာတ္ထက္ တေခာတ္တုိးတုိးၿပီးသာ မစည္ကားအပ္ရာအရပ္မွာ စည္ကားေနၾကရတာ ဘာေၾကာင္႕လဲ ။
မတူၿခားနားတဲ႕ ေခာတ္ကာလေတြအေလ်ာက္ ၊ ေႏွာင္အိမ္ ၊ ေၾကးတုိက္ ၊ အခ်ဳပ္ ၊ ေဂ်းလ္ ၊ စံၿပေထာင္ ၊ ပုံစံေထာင္ ၊ အက်ဥၤးေထာင္ ၊ ေထာင္ .... စသၿဖင္႕စသၿဖင္႕ အမည္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ကြဲၿပားကြဲၿပား ၊အႏွစ္သာရ အရကေတာ႕ ၊ သက္ဆုိင္ရာအုပ္စုိးသူေတြ
ရဲ႕ အာဏာတည္ၿမဲေရး ၊ ဆက္လက္အုပ္စုိးမင္းမူေနနုိင္ေရးေတြ
အတြက္ မရွိမၿဖစ္ ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္တပ္ဆင္ထားရတဲ႕ ညွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ေရးကရီယာေတြထဲမွာ အေရးၾကီးကရီယာ တန္ဆာပလာတခုဟာ ေထာင္ၿဖစ္ေနလုိ႕ပါပဲ ။
ေထာင္ဆုိတာ အုပ္စုိးသူတုိ႕ရဲ႕ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ညွဥ္းပမ္း
ႏွိပ္စက္ေရး ကရီယာတခု ၿဖစ္တဲ႕အတြက္ ၊ ရာဇ၀တ္မႈၿပစ္မႈ
က်ဴးလြန္သူ ဒုစရုိက္သမားေတြမွ ေရာက္ရွိ ၾကဳံေတြ႕ ထည္႕သြင္းခံရတာမဟုတ္ ၊ မတရားတဲ႕အုပ္စုိးမႈကုိ တုံၿပန္ဆန္႕က်င္ အန္တုတုိက္ ပြဲ၀င္ၾကသူ၊အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ႕ၾကသူ လူေကာင္းသူေကာင္း သူရဲေကာင္းေတြလဲ ေရာက္ရွိၾကဳံေတြ ရင္ဆုိင္စံၿမန္း ထည္႕သြင္းခံရရာ ေနရာတခုၿဖစ္ခဲ႕ရ
ပါတယ္။
ေထာင္ဆုိတာ အုပ္စုိးသူ တုိ႕ရဲ႕ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ညွဥၤးပန္း
ႏွိပ္စက္ေရး ကရီယာတစ္ခု ၿဖစ္တဲ႕အတြက္ ၊ ရာဇ၀တ္မႈၿပစ္မႈ က်ဴးလြန္သူ၊ဒုစရုိက္သမားေတြမွ ေရာက္ရွိၾကဳံေတြ႕ ထည္႕သြင္း ခံရတာမဟုတ္၊မတရားတဲ႕အုပ္စုိးမႈကုိ တုံၿပန္ဆန္႕က်င္ အန္တုတုိက္ပြဲ၀င္ၾကသူ၊အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ႕ၾကသူ၊လူေကာင္းေတြလဲ ေရာက္ရွိၾကဳံေတြ႕ ရင္ဆုိင္စံၿမန္းထည္႕သြင္းခံရရာ
ေနရာတစ္ခုၿဖစ္ခဲ႕ရပါတယ္။
ေထာင္ဆုိတာ လူ႕ဂုဏ္ပုဒ္မွန္အမွ်နဲ႕လူ႕အခြင္႕ေရးအားလုံးကုိ ခ်ဳိးႏွိပ္ဖ်က္သိမ္း ပစ္လုိက္တဲ႕ေနရာၿဖစ္ရုံမက မတရားသၿဖင္႕ ႏွိပ္စက္ေစာ္ကားရာ၊ဟုတ္ဟုတ္ကန္းကန္းၿပဳမူရာ ၊အက်ည္းတန္ဆုံး လူမဆန္ဆုံး အရပ္လဲပဲၿဖစ္သလုိ ပုန္ကန္သူေတာ္လွန္သူ အမွန္ တရားဆုပ္ကုိင္သူမ်ား ကာလမေရြး ၾကဳံေတြ႕ေရာက္ရွိ သြားနုိင္ဖြယ္ရွိတဲ႕ အနီးစပ္ဆုံးေနရာ ဒါမွမဟုတ္ သံခဲတင္အစမ္းသပ္ခံေနရာ ေပတင္ခုံတခု၊စမ္းသပ္ကြင္းတစ္ခု တခုလဲပဲ ၿဖစ္တယ္ လုိ႕ဆုိခ်င္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႕ေထာင္ထဲမွာ
တခါက က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ နုိင္ငံေရး အက်ဥၤးသားတစ္ဦးၿဖစ္ရစဥ္က .
ေထာင္ ..... တဲ႕
ေႏွာင္အိပ္မွ်သာ မဟုတ္
လူ႕ဂုဏ္ပုဒ္ မွန္သမွ်ကုိ ေခ်နင္း
ခါးသီးခ်င္းေပါင္းစုံတုိ႕ရဲ႕ ဗဟုိခ်က္
ရက္စက္မႈေပါင္းစုံတုိ႕ရဲ႕ ရပ္၀န္း
ေသြးရိပ္စြန္းေနတဲ႕ အေမ်ာင္ေၿမ .... လုိ႕ ကဗ်ာဖြဲ႕ဆုိခဲ႕ဖူးပါတယ္
ၿပီးမွ ........
ဒါေပမယ္႕ ..... ဒီေနရာမွာပဲ
အာဇာနည္မ်ားစြာကုိ ဖြားသစ္
သံမဏိ စစ္မစစ္ေပတင္ခံ
မီးလွ်ံေတြတြင္းမွာ ၿဖတ္ေက်ာ္ရင္း
အလင္းခ်စ္သူေတြလဲ ေမြးလာတယ္ .... လုိ႕ေဖာ္က်ဴးခဲ႕ဖူးပါတယ္။
ေထာင္ထဲတုန္းက ေထာင္ခံစားမႈ ကဗ်ာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စပ္ဆုိေရးသီၿဖစ္ခဲ႕သလို ၊ေထာင္ကၿပန္လာေတာ႕လဲ ေထာင္လုံးခ်င္း ၀တÂၳဳရွည္ၾကီးႏွစ္ပုဒ္ ေရးၿဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။ႏွစ္ပုဒ္လုံးကုိ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္၊တင္သိန္းေမာင္ (ေထာင္ထဲမွာပဲ က်ဆုံးသြားရရွာ
တဲ႕ အဲန္အယ္လ္ဒီ ကုိသိန္းတင္ ) ၊ ကုိေဌးေအာင္ ( ဇင္လင္ ၊ နာမည္ၾကီးစာေရးဆရာမတစ္ဦးနဲ႕ ရဲေဘာ္ေရးေဘာ္တခ်ဳိ႕ကုိ ေပးၿပီး
ဖတ္ခဲ႕ဖူးတာေတြလဲရွိပါတယ္။ရွစ္ေလးလုံးအေ၇းေတာပုံၾကိး မတုိင္မီကာလကပါ။အေၾကာင္းေၾကာင္႕ ဘယ္မွာမွ ေဖာ္ၿပနုိင္ခြင္႕ စာအုပ္အၿဖစ္ထြက္ေပၚလာနုိင္ခြင္႕ စက္တင္ပုံႏွိပ္ခြင္႕မရခဲ႕ပါဘူး။ ဟုိမွာဒီမွာ သုိထား ၀ွက္ထားခဲ႕ရပါတယ္။
ၿပည္ပကုိ ထြက္လာခဲ႕ရၿပီးေနာက္ပုိင္း အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာေထာင္တြင္းခံစားမႈေလးမ်ားကုိ (အရင္ကေရးၿဖစ္ၿပီးသားေရာ မေရးၿဖစ္ေသးတာပါ ) ၿပန္လည္စ်ာန္၀င္ တူေဖာ္ေရးဖြဲ႕ၿဖစ္ခဲ႕ၿပီး မုိးၾကိဴး၊ေဒါင္းအုိးေ၀ ၊ ဥဒါန္းတုိ႕မွာ သင္ကေလ်ာ္သလုိ ေပးပုိ႕ အသုံးၿပဳခြင္႕ ရခဲ႕ေပမယ္႕၊ ထုံပုိင္းထုံပုိင္းနဲ႕ ၿပည္႕ၿပည္႕၀၀ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံစားမႈမ်ဳိးမၿဖစ္
ခဲ႕ပါ။
အခုတင္ဆက္လိုက္တဲ႕ ေထာင္၀တÂၴဳတုိေလးမ်ားဟာ မဆလ အစုိးရေခာတ္မွာ အင္းစိန္ေထာင္ ၊ သာယာ၀တီေထာင္တုိ႕မွာ တကယ္ၿဖစ္ပ်က္ခဲ႕တဲ႕ ၿဖစ္ရပ္မွန္ဘ၀ပုံရိပ္ တစြန္းတစေကာက္ေၾကာင္း ခဲၿခစ္ေလးမ်ားၿဖစ္သလုိ ကြၽန္ေတာ္႕ကုိေတြ႕ ခံစားခ်က္မ်ား တစိတ္တပုိင္း မပီမသ ရုပ္ပုံလႊာ အစစ္အမွန္ေလးမ်ားၿဖစ္ပါတယ္ ။
မဆလေခတ္ေနာက္ဆုံးေန၀င္ခါနီး မဆလအက်ဥ္းေထာင္ဖိႏွိပ္ေရး ယႏÃ႗ယားၾကီးရဲ႕ တကယ္႕သရုပ္သကန္ကုိ ၿပန္လည္ငဲ႕ေစာင္း ေၿခရာေကာက္ၾကည္႕နုိင္ၾကရင္း စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေခတ္တေလွ်ာက္ ေဖာက္ၿပန္ဆုိး၀ါးလွတဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္ ယႏÃ႗ရားၾကိးတစ္ခုလုံးရဲ႕ ကြင္းဆက္အစိတ္အပုိင္း တဆစ္တကန္႕ တေကြ႕တခ်ဳိ႕ကုိ မီးေမာင္းထုိးၿပနုိင္တာ အၿဖစ္ သုိ႕မဟုတ္ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုကုိ ၿဖည္႕ဆီးေပးလုိက္နုိင္တာ အၿဖစ္ ၊တစ္စုံတရာ ရရွိခံစားနုိင္ၾကတယ္ဆုိရင္ၿဖင္႕ ၊ က်ေနာ္ ၾကည္ၾကည္နူးနူး ၀မ္းသာဂုဏ္ယူလုိက္ပါမယ္ ။

၀င္းတင္႕ထြန္း

ဆက္ရန္ -

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အဟမ္း.. အဟမ္း ... ကိုရဲရင့္ၾကီးတေယာက္ သူ ့ပူတူးေလးနဲ ့ၿပန္လည္ဆံုစည္း ဖို ့ရာ
အခ်ိန္နီးကပ္လာပါသၿဖင့္ အၿပင္သို ့အခ်ိန္ရသမွ်ထြက္ကဲၿခင္း အခြင့္သာတုန္း လူပ်ိဳလုပ္ၿခင္းမ်ား
ႏွင့္ Busy Bee ၿဖစ္ေနေၾကာင္းကို အစြန္းႏွစ္ဖက္ ပရိတ္သတ္ၾကီးကို ေစာင္းၿခည္ေၿမာင္းၿခည္
တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ဒဲ့ဒိုး သတင္းေပးအပ္ပါတယ္ ( သြားမေမးနဲ ့ေနာ္ .. ဟိ) ။
ဒါ့အၿပင္ အၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္းမွာ အခ်စ္ေရးနဲ ့
စစ္ေရး အစြန္းႏွစ္ဘက္ရပ္ ေနရာကေန အခ်စ္ေရးဘက္သို ့ေၿပာင္ေၿပာင္းတင္းတင္း ခတၱမွ်ရပ္ပါ ေတာ့မည္
ၿဖစ္သၿဖင့္ ( ထိုသို ့မွ် မရပ္ပါက ေဒၚပူတူးက လက္သည္းၿဖတ္ဓား ႏွင့္မဟုတ္ပဲ ငွက္ၾကီးေတာင္ဓားၿဖင့္
ပိုင္းရန္ အလားအလာ ရိွေၾကာင္းလည္း အတြင္းသတင္းမ်ားက ဆိုပါသည္ ။ )
ထိုသို ့ေသာ အခါသမယ တြင္ မိမိ Blog ေလးကိုပင္ တပတ္ပိုစ့္တခု မတင္ေသာ မေလးေမ ခမ်ာ
ထိုထို ကုိရဲရင့္ဧ။္ ၿဗဟၼာဦးေခါင္းႏွင့္
အလားသဏာန္တူေသာ Blog ၾကီးအား အရင့္ အရင္ထက္ပို၍ အခ်ိန္ေပးရန္ၾကိဳးစားရပါေတာ့မည္ ။
သနားစရာတည္း ................... :(


Type

စာေရးဆရာ တာရာမင္းေ၀ ကြယ္လြန္ၿခင္း တႏွစ္ၿပည့္ၿပီ








စာေရးဆရာတာရာမင္းေ၀ ႏွစ္ပတ္လည္ဆြမ္းေႀကြး ေနအိမ္တြင္သာက်င္းပ

ျမန္မာ့စာေပေလာက၏ ေမာဒန္စာေပကို စတင္ခဲ့သူဟု တင္စားေခၚဆိုေလာက္သည့္ စာေရးဆရာတာရာမင္းေ၀ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ယခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လဆိုလွ်င္ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာတာရာမင္းေ၀ကြယ္လြန္ျခင္း ႏွစ္ပတ္လည္အခမ္းအနားႏွင့္ ေအာင့္ေမ့ဖြယ္တို႔ကို ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္ ထုတ္ေ၀သမွ် မည့္သည့္ ဂ်ာနယ္မဂဇင္းတြင္မွ ေဖာ္ျပပါရွိျခင္းမရွိခဲ့ပဲ ႏွစ္ပတ္လည္မွာ ၿပီးခဲ့ရေပသည္။

သို႔ေသာ္ ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ မိဘမ်ားေနအိမ္တည္ရွိသည့္ ဒဂံုေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္၊ (၄၈) ရပ္ကြက္၊ ပီမိုးနင္း (၁) လမ္းမွာေတာ့ တစ္ႏွစ္ျပည့္ႏွစ္ပတ္လည္ ဆြမ္းေၾကြးကို သူကြယ္လြန္ခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္လ (၅) ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ဆြမ္းေၾကြးအလွဴသို႔ မည္သည့္ျပည္တြင္းသတင္းမီဒီယာကမွ သတင္းလာေရာက္ယူျခင္းမရွိပဲ စာေပသမားအခ်ိဳ႕သာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ဆရာတာရာမင္းေ၀ႏွင့္အတူ ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ေသာ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားသမဂမွ ပုဂိဳလ္အေတာ္မ်ားမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ထိုပြဲကို သြားေရာက္ခဲ့တဲ့ စာေပေလာကသားတစ္ဦးက MHT သို႔ ေျပာသည္။

ႏွစ္ပတ္လည္ဆြမ္းေႀကြးက်င္းပသည့္ ၾသဂုတ္လ (၅) ရက္ေန႔တြင္မူ ေနအိမ္တည္ရွိရာ ပီမိုးနင္း (၁) လမ္းထိပ္တြင္ လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပကာ ရယက၊ ႀကံဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္စသည့္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ပုဂိဳလ္မ်ား စုရံုးေရာက္ရွိေနၾကၿပီး လာေရာက္သူမ်ားကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ ဓာတ္ပံုကင္မရာ၊ ဗီဒီယုိကင္မရာမ်ားျဖင့္ စဥ္ဆက္မပ်က္ရိုက္ကူးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

===============================================================================

စာေရးဆရာ ၊ ကဗ်ာဆရာ ၊ တာရာမင္းေ၀၏ တစ္ႏွစ္ျပည့္ပြဲက်င္းပ

စာေရးဆရာ ၊ ကဗ်ာဆရာ တာရာမင္းေ၀ ကြယ္လြန္ျခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္အခမ္းအနားကို ေျမာက္ဒဂံု ၊ ပီမိုးနင္းလမ္းရွိ ၄င္း၏ေနအိမ္၌ ယခုလ ၅ ရက္က က်င္းပသြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္ ။
ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ ပြဲသို႔ 88 မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား ၊ NLD ပါတီ၀င္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးပုဂၢိဳလ္မ်ား စံုညီစြာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကျပီး ဆရာ့၏ နာမည္ေက်ာ္ကဗ်ာျဖစ္ေသာ “ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္” ကဗ်ာႏွင့္ စ်ာပနအခမ္းအနားတြင္ ရြတ္ဆုိ သြားခဲ့သည့္ “ ၾကယ္ေၾကြ သတို႔သား”ကဗ်ာ (၈၈မ်ဳိးဆက္ေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္ ရြတ္သည္) တို႔အားေ၀ငွခဲ့သည္ ။
ဆရာတာရာမင္းေ၀သည္ ၈၈ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ျပီး ၁၉၉၀ တြင္ထိန္းသိမ္းခံရကာ ၁၉၉၄ တြင္ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ခဲ့ သည္ ။
သူ၏ အေက်ာ္ၾကားဆံုး၀တၳဳျဖစ္ေသာ “ပန္းေခတ္ကလမင္း”သည္ ေထာင္နန္းထဲတြင္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္ ။
သူူ၏ တစ္ႏွစ္ျပည့္ပြဲေလးသို႔ ဇနီးျဖစ္သူ စာေရးဆရာမ “မေနာ္ဟရီ”ႏွင့္သားျဖစ္သူ ေမာင္ေခတ္ေနတို႔ တက္ ေရာက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း နီးစပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ တစ္ႏွစ္ျပည့္သို႔ သူရဲေဘာေၾကာင္ေသာ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား(တခ်ိဳ႕ႏွင့္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား) မတက္ေရာက္ခဲ့သကဲ့သို႔ သူေန ထိုင္ရာ ပီမိုးနင္းလမ္းထိပ္တြင္ အက္စ္ပီ ၊ စ.ရ.ဖ ႏွင့္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားစြာ ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္လွ်က္ရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။


ဓာတ္ပံုမ်ားကို http://myanmar-chitchat.blogspot.com/2007_07_08_archive.html ႏွင့္

http://www.mysuboo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=17
မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။