Thursday, March 5, 2009

ဗိုလ္ကေတာ္တစ္ဦး၏ ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္

ဗိုလ္ကေတာ္တစ္ဦး၏ ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္

က်မလင္က စစ္သား။
ျမန္မာ ့တပ္မေတာ္သားပါ။
သူ ့ အေဖ ကတပ္ၾကပ္။
တသက္လံုးလုပ္ခဲ့သမ်ွ ၊ သံုးရစ္မွာရပ္။
ေမာင္ငယ္ငယ္ကတပ္ထဲ၊ ႏွပ္ေခ်း တြဲလြဲ
သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ ့၊ စစ္တိုက္တမ္းကစား
စစ္ဗိုလ္ၾကီးမ်ား ျဖစ္လိုက္ခ်င္။


ဆယ္တန္းေအာင္၊ စစ္တကၠသုိလ္ေရာက္။
ေမာင္ေလ ေတာ္ေတာ္ဂုဏ္ေမာက္။
အေဖမရဘူးတဲ့ ရာထူး။
သူ ့၂၀ ေက်ာ္ အရြယ္ဦး
ရွ ြင္ေပ်ာ္ျမဴးမိ။ မာနမိုးထိေအာင္။
က်ြန္ေတာ္ တကယ္ဟုတ္တဲ့ေကာင္။
လက္မတေထာင္ေထာင္။


ေကာင္မေလးေတြထဲ၊ ေရပန္းစား.
ပံုစံေက ဘဲျမီးေတာင္။ ခါခ်မရ..
စြံ ့လွခ်ည့္၊ ဂ်ိဳၾကြ ေထာင္ေထာင္။
မိုးမျမင္ ၾကည္ႏူး။
ဗိုလ္အသစ္ခ်ပ္ခ်ြတ္ ကေလး တစ္ဦး။


က်ြန္မ က.ဘြဲ ့တခုရ။
ဖိတ္စာထဲဘဲ အျမီးတတ္ျပ။
တကယ္ ဘာမွမတတ္။
ဆႏၵျပ ေက်ာင္းပိတ္ခံရ ပညာရပ္။
ေက်ာင္းမသင္၊ သက္ေမြးအတတ္ ။
လင္ဖမ္းတဲ့ ပညာရပ္။
ဒါေတာ့ က်မတတ္တယ္္။
နဖါး ၾကိဳးတတ္၊ လင္စံေရြး
ဗိုလ္ကေလးတေယာက္ေတာ့၊
မိခဲ ့ပါ့ ၊ ကြိကနဲ ေလ။

ဗိုလ္ကေတာ္ေပါက္စ။
က်မ လွလွပပ။
တေန ့မွာေယာက်္ားက၊ ဘုရင္ရာထူးရ
က်မက မိဘုရားေခါင္မ။
အေတြးနဲ ့ၾကည္နဴး
က်မတို ့အိမ္ေထာင္ဦးကာလ။
အေပ်ာ္ေတြနဲ ့စတယ္။

တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ရ.
အမေလး..ရာထူးတက္ဖို ့ရာမလြယ္လွ။
စည္းကမ္းၾကီး တယ္ဟန္ျပ။
လာဘ္လာဘ ကပဓါန။
ဗိုလ္မွဳးကေတာ္မမ ေတြနဲ ့လဲတည့္ မွ။
ဒါမွ အမွတ္ေတြ တိုးတိုးရ။
အရုပ္ဆိုး ဗိုလ္မ်ား၊
မမ.. မမ လို ့မညဳတတ္သူမ်ား။
ရာတူး တက္ရပ္ထား။

အေဖ အေမက ဘာေကာင္လည္း။
ဘယ္ေလာက္ ေပးနိုင္သလည္း။
ဘယ္ေလာက္ ဖားနိုင္သလည္း။
ဘယ္ေလာက္ အသံုးက်နိုင္သလည္း။
ခပ္ေတာ္ေတာ္ အေတြးအျမင္ရွိ။ အာဂ ရွိမဲ့လူ..
ဒီလူကို ပင္စင္ေပး ။ တပ္ထဲ မေနေရး။
ခပ္တံုးတံုး ခပ္ဖ်င္းဖ်င္း၊ ေခါင္းခါ တခါမွမညင္းသူ
ေရာ့ အင့္ ရာထူးယူ၊ နိုင္ငံျခားသြား၊
ပညာသင္ထား။
အိမ္ျပန္ရင္ သမီးနဲ ့ေပးစား။
ေရွးဗမာ အစဥ္အဆက္၊
ေတာ္၀င္ဘဲ သဇင္ဦးတဲ့လက္
အရာရွိအခ်င္းခ်င္း။ သားလွယ္သမီးေပး
ေယာကၡမခ်င္း ပုန္မကန္ေရး၊
ေဘးရန္ေအးေအာင္။


ေတာ္၀င္မိသားစု မ၀င္၊
ဘယ္ေနရာမွ ဆန္ ့မ၀င္။
သူတို ့အိမ္ေဖာ္ နားကပ္ေလာက္ပင္။
က်မနားကပ္ကမေၿပာင္ခ်င္။
ေမာင္ လည္းေလ စိတ္ဓါတ္က်၊
ဗိုလ္ကေလးကေတာ္ဘ၀၊ ဘာမွသံုးမရ။

လခက စားမေလာက္၊
စားေပါက္ရတာ ဗိုလ္တိုင္းမဟုတ္၊
ခေလး ၃ ေယာက္နဲ ့ ဗုိလ္လခ၊ ၾကားေပါက္ကမရ။
ဗိုလ္ကေတာ္ရာထူးနဲ ့ ေစ်းထြက္ေရာင္း။
ဆီျပန္ဟင္းေလးေကာင္းေကာင္းစားနုိင္ေအာင္။

တပတ္ မွ ၃ရက္၊ က်မ ေစ်းဘဲထြက္နိုင္။
တပ္မွဳးကေတာ္မမက၊ က်မဆို က်မမွ သေဘာက်။
အိမ္အေခၚလွ ြတ္တဖြဖြ၊ မအားဘူးျငင္းလည္းမရ။
လက္ဖက္သုတ္စား၊ ဆံပင္ျဖဴ နွဳတ္၊
အတင္းေျပာ၊ သန္းတုတ္ရေအာင္။
ခေလးေတြ အိမ္မွာေနၾက။ ရွိတာ ရွာစားၾက။
အခစား မ၀င္သမွွ် ၊ နင့္ အေဖရာထူးကမရဘူး၊
ကိုယ္အိမ္မွာသာ ကေတာ္။
သူမ်ားအိမ္မွာ သြားဘုရားေအာ္။
ဗမာရွင္ဘုရင္ စစ္တပ္စံနစ္။
အခုထိစစ္တပ္ ထဲက်င့္။
တည့္ေအာင္ေပါင္းမွ။ ေမာင္ေရွ ့တန္းမသြားရမွာ။
ခေလးတို ့ရယ္၊
အေမမုဆိုးမမျဖစ္ခ်င္၊ နားလည္ေပးပါ။

အမ်ိဳးသမီးေရးရာထဲလည္း ေ၀ေလေလ။
ၾကံ့ဖြတ္ေယာင္ေယာင္၊
ဘာညာဘာညာ ကေလကေခ်။
ေထာက္ခံပြဲေတြ မတက္မေနရ။
တပ္က အ၀တ္အစား၀ယ္ေပး၊ ပု၀ါ စံုခ်
ဓါတ္ပံုထဲေတာ့လွမွလွ ။
ေနေတြေလာင္ျပီး အသားမဲရ။
အားလံုးမစားရ ေညွာ္ခံေတြ။
ေအာ္..ဗိုလ္ကေတာ္ ျဖစ္ခ်င္ဦးေလ။

အမေလးေလး၊
စိတ္ကူးထဲ တေန ့ေန ့ ေဒၚၾကိဳင္ၾကိဳင္လို
သူတပါးလက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုး။
နန္းမေတာ္ၾကီးမ်ား ျဖစ္နိုးနိုး။
ေရွ ြဘံုစံရမလားေတြး။
အခုေတာ့ အထင္နဲ ့အျမင္လြဲ။
တပ္မွဴးအိမ္..ပန္းကန္ေဆးေနရတဲ့ ဗုိလ္ကေတာ္။
တပ္မွဴးအိမ္..အိမ္သာေဆးေနရတဲ့ ဗုိလ္ကေတာ္။
တပ္ထဲမွာ။ လုပ္အားေပးအမွိဳက္ေကာက္၊
အမေလး..ဒီေတာင္ကမေက်ာ္ပဲမေက်ာ္။
ေမာင္ ့ရာထူး တန္းစီထား။ နံပါတ္ ၀မ္းေရာက္ဖို ့
အေရွ ့မွာအေယာက္ေသာင္းဂ႑န္းေက်ာ္
ေဗဒင္ေမး ။ စာခ်. ဘယ္ဟာမွ မရတဲ့ခဏ။
ေနာက္ဆံုးမွာ တပ္သက္ျပည့္၊
ေမာင္ သာအျငိမ္းစားယူူျဖစ္၊
ရွင္ဘုရင္အိမ္မက္။ တေရးနိဳးပ်က္ခဲ့ဲျပီ။


နံပါတ္၀မ္း ကေတာ့၊
ဘယ္ေတာ့မွ ပင္စင္မယူျပီ။
ရွင္ဘုရင္သက္။ သူဘဲသက္ေတာ္ရွည္။

မသဒၶါ (၁၂။၁၃။၂၀၀၇)


BELIEVE IT ! 1




၀၅၀၃၂၀၀၉ ဒိုင္ယာရီ

၁၉၃၇ ခုႏွစ္ခ်မ္းေၿမ ့လွသည့္ ခရစ္စမတ္ညခ်မ္းအခ်ိန္အခါတြင္ ေမြးဖြားလွသည့္ ဗိုလ္ေမာင္ေအးမွာရန္ကုန္ၿမိဳ ့ေဂၚယာကုန္းရွိ စစ္ရံုးခ်ဳပ္တြင္ ဗိုလ္မႈးအၿဖစ္တာ၀န္ထမ္္းေဆာင္ခ်ိန္ ဇနီးၿဖစ္သူ ဗိုလ္မႈးေဒၚၿမၿမစန္းႏွင့္ လက္မထပ္ေသးခင္ သမီးရည္းစားအၿဖစ္ ဇပါးရွား အုတ္ဂူတြင္ ခ်ိန္းေတြ ့ခ်ိန္ကပင္ အရက္ကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲေသာက္သည္ဟု.......
အငတ္ေဘးဆုိက္ကာ ကာလ၀မ္းက်ေနေသာ တုိင္းျပည္က ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မူဂါဘီ၏ေမြးေန႔ပဲြကို ခ်ိမ့္ခ်ိမ့္သည္းက်င္းပမည္။
ဇင္ဘာေဘြသမတ ေရာဘတ္မူဂါဘီ၏ (၈၅) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔႔ကို ၎အားေထာက္ခံသူမ်ားက ခမ္းနားသုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပေပးရန္ျပင္ဆင္ေနသည္ဟု ဘီဘီစီသတင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။


file ရယူရန္

\ျပည္တြင္းမွအီးေမးလ္မ်ားသို႕တဆင့္ပို႕ေပးျခင္းျဖင့္သတင္းအေမွာင္က်ေနေသာျပည္သူမ်ားကုိကူညီၾကပါ။

ဒီမိုကေရစီႏွင့္ပူးေပါင္းမလား အာဏာရွင္ႏွင့္ပူးေပါင္းမလား

Thursday, 05 March 2009 11:58 ထက္ေအာင္
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအၾကပ္အတည္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စစ္အစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ေထာက္ခံေျပာဆိုသည့္ အသံမ်ား သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ မၾကာေသးခင္ကာလအတြင္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။

ႏွစ္ေပါင္း၂၀ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ ဤႏိုင္ငံေရးအရႈပ္အေထြးကိုေျဖရွင္းရန္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ အသစ္တဖန္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ မႈသည္ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံအထူးသံကိုယ္စားလွယ္ မစၥတာ အီဗရာဟင္ ဂန္ဘာရီ၏ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ ေန႔မွ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၃ ရက္ေန႔အထိ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ ၇ ႀကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးစဥ္ႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနခဲ့ပါသည္။

ထိုခရီးစဥ္မွ ထြက္ေပၚလာသည့္ အျပဳသေဘာတိုးတက္မႈတခုခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပရမည္ဆိုလ်င္ အမ်ဳိးသားဒီမို ကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ သူမ၏အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္အတူ တကြ ကုလသမဂၢအထူးသံကိုယ္စားလွယ္ကို ေတြ႕ဆံုခြင့္ရလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဤတႀကိမ္တြင္လည္း အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ စစ္အစိုးရအၾကား အဓိပၸာယ္ရိွသည့္ ေတြ႕ဆံုေဆြး ေႏြးပြဲ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္၊ ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုးက ၾကား၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။

“ထိတ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရး၊ အလံုးစံု ပ်က္သုဥ္းေရး၊ စီးပြားေရး အဆက္အသြယ္ျဖတ္ေတာက္ေရး၊ အလံုးစံု ပိတ္ဆို႕ေရးတို႔ သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ိဳးမရိွပါ”ဆိုသည့္ စစ္အစိုးရ၏ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္ကို စစ္အစိုးရႏွင့္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္တို႔ တသေဘာတည္းရိွသည္ဆိုသည့္အေနႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ရည္ညႊန္းမႈ မရိွခဲ့ျခင္းကို မစၥတာဂန္ဘာရီ သိရိွေနၿပီးျဖစ္သည္မွာလည္း ထင္ရွားပါသည္။

“ယင္းကိစၥမ်ား(နားလည္မႈလြဲမွားမႈမ်ား) မျဖစ္ေပၚရေအာင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ႏွင့္ သေဘာတူညီ ခ်က္မ်ားကိုလည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အတူတကြ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ၾကရန္ အသင့္ရိွေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဆက္ဆံေရး၀န္ႀကီးဦးေအာင္ၾကည္မွတဆင့္ အာဏာပိုင္တို႔ထံအသိေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္”ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၇ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္သည့္ အထူးေၾကညာခ်က္အမွတ္ ၂ တြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ၄င္း၏ရပ္တည္ခ်က္ကို ရွင္းလင္း ထားပါသည္။

အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ေျပာေရးဆိုခြင့္ရိွသူ ဦးဉာဏ္၀င္းမွလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ဧရာ၀တီမဂၢဇင္းသို႔ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ႀကိဳတင္စည္း ကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မထားသည့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲျပဳလုပ္ေရးကို အေလးအနက္ထားေၾကာင္း ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ မစၥတာ ဘန္ကီမြန္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္ေစခ်င္သည့္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ၏ ဆႏၵကိုလည္း အေလးအနက္ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။

စီးပြားေရးႏွင့္ အျခားအေရးယူပိတ္ဆို႔မႈအပါအ၀င္ တိုင္းျပည္၏ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သေဘာတူထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တေစာင္ထုတ္ျပန္ရန္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဘက္က အဆင္သင့္ရိွေနပါသည္။ အဓိပၸာယ္ရိွသည့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖစ္ေျမာက္ေရးကို မည္သူကလႊဲေရွာင္ေနသည္ ဆိုသည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။

ယခုႏွစ္အေစာပိုင္း မစၥတာ ဂန္ဘာရီ၏ ခရီးစဥ္အတြင္း ျမန္မာ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသိန္းစိန္က ကုလသမဂၢအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတည္ၿငိမ္တိုးတက္မႈရိွျခင္းကို ျမင္ေတြ႕လိုလ်င္ စီးပြားေရးႏွင့္ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာ ပိတ္ဆို႔အေရးယူထားမႈမ်ားကို အရင္ဆံုးဖယ္ရွားေပးရလိမ့္မည္ဟု ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။

စစ္အစိုးရသည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္တလွည့္ ကုလသမဂၢဆီတလွည့္ သံတမန္ကစားကြက္မ်ားျဖင့္ အေျခ အေနေတြေျဖရွင္းမရျဖစ္ၿပီး ပိုၿပီးရႈပ္ေထြးလာေစရန္ဖန္တီးေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသည္ ထိုနည္းဗ်ဴဟာကို တေလွ်ာက္လံုးက်င့္သံုးလာခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍လည္းက်င့္သံုးေနပါလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံေရးတြင္ အတိုက္အခံအင္းအားစုမ်ားကို တလက္မမွ ေနရာေပးစရာမလိုဘဲ တိုင္းျပည္ ကို ၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သြားႏိုင္ၿပီဟု စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားယံုၾကည္ေနၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအေတာအတြင္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအသစ္သည္ ၄င္း၏ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာမူ၀ါဒမ်ားကို အစအဆံုး ျပန္ လည္ သံုးသပ္ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ျမန္မာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ သူတို႔၏အေပါင္းအပါမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာ ပိတ္ပင္အေရးယူမႈမ်ား အဓိကျပဳလုပ္ထားသည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါ သည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာမူ၀ါဒအသစ္မ်ားကိုမေၾကညာမီ သမၼတ အိုဘားမားအစိုးရသည္ ေအာက္ပါအခ်က္ကို အေလး အနက္စဥ္းစားသင့္ပါသည္။

အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေရးအရာမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ေနရာေပး ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္လိုစိတ္ စစ္အစိုးရတြင္ အမွန္တကယ္ရိွပါသလား ဆိုသည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

ရန္သူကိုအႏိုင္တိုက္ရန္အတြက္သာ ေလ့က်င့္ေပးထားသည့္စစ္သားမ်ားသည္ စစ္ပြဲေအာင္ႏိုင္ရန္အလားအလာရိွေန သေရြ႕ မည္သည့္အခါမွ် စားပြဲ၀ိုင္းတြင္ထိုင္ၿပီးေဆြးေႏြးလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ယခုလိုအခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၄င္းတို႔ေသခ်ာေပါက္ႏိုင္ေတာ့မည္ဆိုၿပီး စစ္အစိုးရသည္ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ႏွင့္ ရိွေနပါ လိမ့္မည္။

မၾကာေသးခင္ရက္မ်ားအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အား အဆိုးျမင္ေ၀ဖန္ေရးသား ထားခ်က္မ်ားကို လက္တဆုပ္စာ ႏိုင္ငံျခားသားပညာရွင္ႏွင့္ သံတမန္ေဟာင္းတခ်ဳိ႕က ေရးသားထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ထြက္ေပၚလာေသာ ၄င္းတို႔၏အျမင္သေဘာထားမ်ားသည္ စစ္အစိုးရႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရးကို တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ ေထာက္ခံေရးသားၾကၿပီး အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အား တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ပိတ္ဆို႔ေနေသာ သိုးမည္းအုပ္သဖြယ္ ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကပါသည္။

ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရးဆန္ေသာလုပ္ငန္းသက္သက္ျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးစီးပြားတူသူမ်ားအတြက္ အျမတ္ရရိွေရးကို ေရွးရႈ႕သည့္လုပ္ငန္းတရပ္ျဖစ္ေနလ်င္ အထက္ပါေ၀ဖန္ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ အံ့ၾသစရာေကာင္းလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

သို႔ေသာ္ လက္ရိွျဖစ္ေနေသာအေျခအေနသည္ ထိုကဲ့သို႔မဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ား၊ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ား၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အိမ္ရွင္မမ်ားပါမက်န္ ဒီမို ကေရစီလႈပ္ရွားမႈနယ္ပယ္ႀကီးတခုလံုးသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကတည္းက သူတို႔၏အသက္မ်ား၊ ဘ၀မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့၊ စြန္႔ လႊတ္ႀကိဳးပမ္းေနၾကဆဲျဖစ္ပါသည္။

အေၾကာင္းမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္သာလ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာမႈ၊ ထို႔ထက္ပိုၿပီးအေရးႀကီးသည့္ အခ်က္မွာ မိမိေနထိုင္ရာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ လူသားတေယာက္ႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ လူ႔ဂုဏ္သိဏၡာရိွရိွျဖင့္ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးတို႔ကိုေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္သည္ဆိုသည့္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ပြင့္လင္းမႈရိွေသာဒီမိုကေရစီလူ႔အဖြဲ႕အစည္းကသာလ်င္ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္ လိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ အခုလို ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကျခင္းသည္ က်ေနာ္တို႔ ေထာက္ခံေသာ အဖြဲ႕အာဏာရရိွေရးအတြက္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ တိုင္းျပည္ကို အက်ိဳးျပဳမည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တရပ္ကို တည္ ေဆာက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

အကယ္၍ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀န္းအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဥပေဒစိုးမိုးေသာႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအေနျဖင့္ျမင္လိုလ်င္ ဒီမို ကေရစီ လႈပ္ရွားမႈဘက္က ရပ္တည္ရပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသည့္ေဒသတခုအတြင္းက တည္ၿငိမ္ေသာႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအျဖစ္ျမင္လိုလ်င္ အေရးအႀကီးဆံုးလုပ္ငန္းမွာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကသာလ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏လူမႈစီးပြားေရးအၾကပ္အတည္းမ်ားကို ပေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း လူမႈတည္ ၿငိမ္မႈကို ရရိွေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္လာသည္အထိ စစ္အစိုးရကို ဖိအားေပးၾကရန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

(စာေရးသူသည္ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ သုေတတီတဦးျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်ဳလာေလာင္ကြန္း တကၠသိုလ္မွ ႏိုင္ငံတကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဘာသာရပ္ျဖင့္ မဟာ၀ိဇၨဘြဲ႕ ရရိွထားသူျဖစ္ပါသည္)

ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ နဲ႔ ကားပ်က္ႀကီး

Thursday, 05 March 2009 13:26 ဧရာဝတီ
မေလးရွားႏိုင္ငံ ပီနန္ၿမိဳ႕တြင္ သီတင္းသုံးေနေသာ သာသနာ့ေမာဠိ(သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္)အဖြဲ႕ ဥကၠဌ ဆရာေတာ္ ႀကီး ဦးပညာ၀ံသ (ဘဒၵႏၲ ပညာ၀ံသ) သည္ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလ က တိုက္ခတ္ခဲ့ေသာ နာဂစ္ ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း ဒုကၡသည္မ်ား ကူညီကယ္ဆယ္ေရး အတြက္လည္း ျပည္ပမွ ၀တၳဳေငြေၾကးမ်ားစြာ ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးျဖစ္ပါသည္။

မၾကာေသးခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသြားေသာ ဆဌအႀကိမ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(၄၇)ပါး စုံညီ သတၱမ အစည္းအေ၀း၌ ဥကၠဌ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲ ကုမာရ၏ ၾသ၀ါဒ မိန္႔ၾကားခ်က္တြင္ပါ၀င္သည့္ ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ဆိုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ဗုဒၶဘာသာ သံဃာေတာ္မ်ား တင္းက်ပ္ခံေနရမႈမ်ား အပါအ၀င္ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အား ဧရာ၀တီ က ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသ (ပန္းခ်ီ - ဟန္ေလး)
ေမး။ ။ ျမတ္စြာဘုရား ပိဋကတ္ေတာ္ နဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ ေရးသား၊ ျပသ၊ ေဟာေျပာတယ္ဆိုတာ ဘာကိုရည္ညႊန္း တယ္၊ ဘယ္လိုအေျခအေနကို ေဖာ္ျပတယ္၊ ညီညြတ္ျခင္း မညီညြတ္ျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို ဆုံးျဖတ္သလဲဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္နာက်င့္၀တ္တဲ့အခါက် ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ တခုတည္းလည္း ေျပာလို႔ မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားက အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြေပါ့ေလ၊ ပိဋကတ္ သုံးပုံ ရွိတဲ့အနက္မွာ၊ အဘိဓမၼာတဲ့၊ သုတၱန္တဲ့၊ ၀ိနည္းတဲ့ ၊ ၀ိနည္းဆိုတာက တကယ္ေတာ့ စည္းကမ္း ပါပဲ၊ ဥပေဒ ပါပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ပဲ ၊ ဗုဒၶဘာသာ Law ဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာ့၀န္ ထမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သံဃနာယကရယ္၊ ဦးပဥၹင္းေလးရယ္၊ ဦးပဥၹင္းႀကီးရယ္ ဒီလို ေျပာလို႔ေတာ့လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္တိုင္ေဟာထားတာက သာသနာေတာ္ကို ၀င္ၿပီး သသနာ့ ၀န္ထမ္းခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆုိလို႔ ရွိရင္ အကုန္လုံး ၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ကို လိုက္နာရမယ္လို႔ ဒီလိုပဲေဟာထားတာကိုး။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကည့္ရမွာက ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေဟာသလဲဆုိေတာ့၊ ခုဏက ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ငယ္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ႐ုိေသရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္မွာေတာ့ ေဟာထားတာေပါ့၊ သို႔ေသာ္လည္း ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေျပာတာကို အကုန္လုံး လက္ခံေန ရမွာမဟုတ္ဘူး။

ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေျပာၾကားတာက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔ ညီမညီ စစ္တမ္းထုတ္ၿပီးၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လုံး၀မညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္၊ ဒီလိုဆရာေတာ္မ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုလူႀကီးမ်ိဳးကို ၊ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို၊ ဓမၼ သေမၻာ ဂ၊ အာမိသ သေမၻာဂ ဆိုတာ ႐ုိ႐ုိေသေသ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ မဆက္ဆံရဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာ ထားတာ။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆုိလိုတာက ခုဏ သံဃနာယက ဆုိတာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တကယ္အတိအက်ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ ဗမာျပည္မွာက ဘယ္သူက တင္ထားတဲ့ သံဃနာယက မွန္းလည္း မသိဘူးေလ၊ ေရွးက ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ဒီလိုဟာ မ်ိဳး တခါမွလည္းမရွိခဲ့ဘူး၊ အခု ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေခတ္ေရာက္မွ သံဃနာယက ဆုိၿပီးလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ က်န္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက ဘာျဖစ္သြားသလဲ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတြေ၀ေနၾကတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းလိုျဖစ္တဲ့အခါမွာ ပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို သံဃနာယက က ဘုန္းႀကီး အစစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာတယ္။

ဒီဘုန္းႀကီးေတြက ၀ိနည္းေဒသနာနဲ႔အညီ ရဟန္းခံထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြပဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာလက္နက္မွ ပါတာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ တုိက္ခိုက္ဖို႔ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ သူတုိ႔က ခင္ဗ်ားတို႔ ဗမာျပည္ ႀကီးက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ကေနစၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၀-၅၀ ရွိၿပီ ျပည္သူေတြမွာ ဆင္းရဲလွၿပီ ဒုကၡေတြေရာက္လွၿပီ ၊ ဒါေၾကာင့္ အမွန္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္တပ္ကလည္း ဒီ ရာထူးႀကီးကေန ထြက္ေပးရမယ္၊ ဒီလိုေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ စီမံၾကပါလို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံတာ။

ေမတၱာ ရပ္ခံတာကို သံဃနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔က အစိုးရ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီဘုန္းႀကီး ေတြက ရဟန္းအတုျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သာသနာေတာ္မွာ ရဟန္း အစစ္ကို ရဟန္းအတုလို႔ ေျပာတဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ရဟန္း မဟုတ္ဘူးလို႔လည္းဆိုထားတယ္ေလ။

ေမး။ ။ ဗုဒၶ ၀ိနည္းေတာ္အရ သံဃာ အတု အစစ္ကိုေရာ ဘယ္လို ခြဲျခား သတ္မွတ္ပါသလဲ ဘုရား။

ေျဖ။ ။ သံဃာ အတု အစစ္ကို ခြဲဖို႔ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီလို ႐ိုး႐ိုးခြဲလို႔လည္း မရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ၀ိနည္းေတာ္ ရွိတယ္၊ ဒီလို မ်ိဳး တဦးတေယာက္က ေျပာလာခဲ့ရင္၊ သံဃာေတာ္ေတြမွာ တကယ့္ ၀ိနည္း ေဒသနာ ေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို သြားေျပာၿပီးေတာ့ အရွင္ဘုရား ဒီလို ျဖစ္ေနတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ေပါ့၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ က ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကိုလည္း နားလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႔လည္း ျပည့္စုံရမယ္၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ၀ိနည္းဓိုရ္ ခန္႔ၿပီးေတာ့ အစစ္လားအတုလားဆုိတာ စစ္ေဆးရမွာကိုး။

ဒီအတိုင္း သြားၿပီးေတာ့ ကိုယ္က မႀကိဳက္တာနဲ႔ ဘုန္းႀကီး အတု ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၿပီး သကၤန္း ခြ်တ္ပစ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီ ျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိယ္တိုင္ သာသနာမွာ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္ ပါရာဇိက က် တာပဲ၊ ပါရာဇိက က်တယ္ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆုိလိုတာေပါ့၊ သူသကၤန္း၀န္ထားတာေတာ့ ဘယ္ တတ္ႏိုင္ မလဲ၊ သူက သာသနာေတာ္နဲ႔ မေလ်ာ္ ေတာ့ဘူးေလ၊ သူက ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းကို မဟုတ္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲတာ၊ အစစ္အတုဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ မေက်နပ္တာနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူး။

၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကို ေလးစားတဲ့ သူမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္၊ သံဃနာယကနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး၊ သံဃနာယက က သူ႔ဘာသာသူ ခန္႔ထားတာကိုး၊ အဲဒီ သံဃနာယက က ၀ိနည္းေဒသနာ သိကၡာပုဒ္နဲ႔ ညီရဲ႕လား၊ သူကိုယ္တိုင္ ေရာ ဘုန္းႀကီး အစစ္ဟုတ္ရဲ႕လား ဆိုတာ ရွိေသးတာကိုး။

အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းကို အေသအခ်ာေလးစားတဲ့ ပညာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တပါးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွသာလ်င္ သံဃာ အစစ္အတု ဆုိတာကို ခြဲႏိုင္မွာေပါ့၊ ဒီအတိုင္း ကုိယ္က မေက်နပ္တာနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ သံဃာအတုလို႔ ေျပာလို႔ရွိ ရင္ ေျပာတဲ့လူလည္း ဒုကၡေရာက္တယ္၊ ဒါ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ ဂ႐ုကမၼ ေခၚတယ္၊ ဒါ သံဃာ့ေဗဒက ကံ မဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကို ေစာ္ကားတဲ့ ကံ ျဖစ္တယ္။

ၿပီးေတာ့ တရားေဒသနာ ေဟာေျပာရာမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့အတိုင္း ေဟာေျပာပို႔ခ်ခြင့္မရွိဘူး ဆို တာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ၾကားေနတာေတြလည္းရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြကိုေလးစား တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ မွန္သမွ် ဆိုရင္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္နဲ႔အညီလုပ္ဖို႔ လိုတာေပါ့၊ ၀ိနည္းေဒသနာမွာ ဆုံးျဖတ္ တဲ့ အခါမွာလည္း ေဒါသဂတိ၊ ဆႏၵာဂတိ ဆိုတဲ့ အဂတိတရားေတြနဲ႔ အစိုးရမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီးလုပ္လို႔ရွိရင္ ၀ိနည္း ဓိုရ္ မဟုတ္ဘူး၊ တရားဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့လူမဟုတ္ဘူး၊ မဆုံးျဖတ္ထိုက္တဲ့ လူလို႔ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာ ထားတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း သိေပမယ့္ ေၾကာက္လို႔ ဆုံးျဖတ္ရတာမ်ိဳးေတြ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းဓုိရ္ ကိုယ္တိုင္က ဂတိေလးပါး မလိုက္စားရဘူးဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား က ေဟာထားတာ။

ေနာက္ၿပီးတာ့ သံဃနာယက ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္နဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သံဃနာယက ကုိယ္တိုင္က ဂတိ ေလးပါး လိုက္စားသြားရင္ေတာ့ ၀ိနည္းဓုိရ္ မျဖစ္ထိုက္ေတာ့ဘူး၊ တကယ္လို႔ ဘယ္ဘက္မွ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္က မွန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အတုလို႔ စြပ္စြဲခံရတဲ့ သံဃာကို ေမးရဦးမယ္၊ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ၊ သူကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံသလား၊ ၀န္မခံဘူးလားဆိုတာ။

ေမး။ ။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဆုံးျဖတ္ေဆာင္႐ြက္တဲ့ ေနရာမွာ ဓမၼစက္ ၊ အာဏာစက္ ဆိုၿပီး သုံးတာ ေတြ႕ရပါ တယ္ ဘုရား၊ ဘယ္လို ေနရာေတြမွာ ခြဲျခားသုံးပါ သလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဓမၼာစက္ဆုိတာနဲ႔ ဆုံးျဖတ္မယ္ဆိုရင္ တရားေတာ္နဲ႔အညီ ဆုံးျဖတ္ရမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္ နဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာကို ဓမၼစက္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အစိုးရမွာ ဆုံးျဖတ္ ခြင့္မရွိဘူး၊ အာဏာစက္ဆိုတာက အစိုးရရဲ႕ Authority အမိန္႔ၾသဇာကိုေျပာတာ၊ အဲဒီေတာ့ အစိုးရကုိယ္တိုင္က မင္းက်င့္ တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ ညီညြတ္ရမယ္တဲ့၊ ဒါမွ အာဏာစက္နဲ႔လည္း ညီမယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ဓမၼစက္ဆိုတာကလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ေတြကို ဂတိ ေလးပါး မလိုက္စားဘဲနဲ႔ စစ္တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ိဳးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကလည္း ဒါ ဓမၼစက္နဲ႔ညီတယ္၊ အဲဒီလို ညီတဲ့ ဟာကို ခုဏ အာဏာစက္က အသုံး၀င္လို႔ ဆရာေတာ္နဲ႔ တြဲလိုက္ရင္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ အဲဒါ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ ညီတဲ့ အစိုးရက အာဏာစက္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တာ။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာျပည္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြ အနံ႔ေတြထြက္ေနတယ္၊ ဒါ ေၾကာင့္ ကားေတြပ်က္ခါနီးမွာ အိတ္ေဇာက အခိုးေတြ ထြက္ေနတယ္မဟုတ္လား၊ စက္က သြားေတာ့ သြားေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ အခိုးေတြထြက္ေနတာ၊ မကၠင္းနစ္က မျပင္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးျမင္တာက ဓမၼစက္ေရာ၊ အာဏာစက္ေရာ က ေမာ္ေတာ္ကား လိုပဲ အိတ္ေဇာက မေကာင္းတဲ့ အခိုးေတြထြက္ေနတယ္၊ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔ေတြ၊ အဲဒီကားက အလုပ္ေတာ့ လုပ္ တယ္၊ ေနာက္က်ရင္ ပ်က္ေတာ့မယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သိပ္၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ဘုန္းႀကီး ေျပာခ်င္တယ္၊ ရွက္ဖို႔လည္းေကာင္းပါတယ္။

ေမး။ ။ လက္ရွိအေျခအေနအရ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႕အလားအလာကို ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲ ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ေရွ႕အလားအလာကေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေျပာလည္း ဆိုေတာ့ ကေမၻာဒီးယား မွာ ပုိေပါ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ ဘုန္းႀကီး တပါးမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ အကုန္လုံး သတ္ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္၊ ထြက္ေျပး ေနတဲ့ ဘုန္း ႀကီးေတြ ရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အကုန္လုံး လူထြက္ရတယ္၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ဓမၼစက္ ေရာ၊ အာဏာ စက္ ေရာ ဘယ္လိုပဲ အခိုးေတြ ထြက္ေနေန သာသနာဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ ဖ်က္လို႔မရဘူးဆိုတာ ကေမၻာဒီးယား ကို ျပန္ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္၊ ဒီကေန႔ ကေမၻာဒီးယားမွာ သာသနာ ျပန္ထြန္းကားေနတာပဲ၊ အင္မတန္ ဆိုးတဲ့ ကေမၻာဒီးယားေတာင္ ဒီလိုျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အကုန္လုံး သတ္လို႔ေတာ့ ဒီသာသနာႀကီးက ပ်က္မသြားဘူး၊ ညႇဥ္းဆဲလို႔ပ်က္မသြားဘူး၊ ေထာင္ခ်လို႔ ပ်က္မသြားဘူး၊ ဘယ္လိုလူကမွ ဖ်က္ဆီးလို႔ မပ်က္ႏိုင္ ဘူးဆိုတာ အားလုံးကို သိေစလိုပါတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္တြင္းက သာသနာ့၀န္ထမ္း သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဘာမ်ားမိန္႔ၾကားခ်င္ ပါသလဲ ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဘုန္းႀကီးေျပာခ်င္တာက ဒီကေန႔ တပည့္ေတာ္တို႔မွာ သာသနာ့ အႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္ ဆိုတာေတာ့ အားလုံးပဲ အထူးေျပာေနစရာမလိုပါဘူး၊ အားလုံး ကလည္း သိေနၾကပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဒီသာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဒီအႏၲရာယ္ႀကီးနဲ႔ တို႔တေတြသည္ ရင္ဆိုင္ေနရ တာကို မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကေနၿပီး သီလ သမာဓိ ပညာ ျဖင့္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာထားၿပီး အတတ္ႏိုင္ ဆုံး ကာကြယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဒီသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္ေအာင္ အားလုံး ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ သာသနာကို တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြက ေဆာင္႐ြက္ပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက ေမတၱာရပ္ခံၿပီးေတာ့ ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။