Friday, May 15, 2009

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္အား နအဖမွ ခုံရုံးတင္ စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ စပ္လွ်င္း၍ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖြဲ ့ (၇၁) ဖြဲ ့မွ စုေပါင္းကန္ ့ကြက္။


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား နအဖမွ ခံုရုံးတင္စစ္ေဆးျခင္းႏွင္႔ စပ္လွ်င္းၿပီး မိမိ၏ အျမင္မ်ားကို http://gab-burma.weebly.com/contact.html တြင္ ေရးသားနိဳင္ပါသည္

၁၅၀၅၂၀၀၉ဒိုင္ယာရီ

google download

mediafire download

ျပည္တြင္းမွအီးေမးလ္မ်ားသို႕တဆင့္ပို႕ေပးျခင္းျဖင့္သတင္းအေမွာင္က်ေနေသာျပည္သူမ်ားကုိကူညီၾကပါ။


သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း နဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး

Thursday, May 14, 2009
ဂါမဏိ
Photobucket
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ စာေပယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္ကတပ္မွဴးႀကီး၊ သတင္းစာဘိုးေအႀကီးအျဖစ္တင္မက အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထက္ျမင့္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးဘိုးေအႀကီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖခင္ႀကီးအျဖစ္ အာဏာ ရအုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္၊ အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြကလြဲလို႔ အားလံုးက သတ္မွတ္လက္ခံ ထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နယ္စပ္ေဒသ အပါအဝင္ တခ်ဳိ႕တုိင္းရင္းသားေတြၾကားမွာေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို မဟာလူမ်ဳိး ႀကီးဝါဒီတေယာက္၊ လူမ်ဳိးခြဲျခားေရးသမား တ ေယာက္အျဖစ္ ျမင္ေနၾကပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ေတြကိုယ္၌က အဲသလိုျမင္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကိစၥရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဒီနယ္စပ္ေဒသဘက္မွာ တခ်ိန္က ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ေသတမ္းစာ” ဆိုတဲ့ စာ တမ္းတခုေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲမွာ ရခိုင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ “သမိုင္းေႂကြးမဆပ္ႏိုင္ေအာင္၊ နလံမထူႏိုင္ေအာင္ မင္းတို႔တေတြ စြမ္းေဆာင္တတ္ရမယ္။ ... ရွမ္းဆိုတဲ့လူေတြလည္း ... ေတာင္ေပၚသားအသိထက္ မေက်ာ္လႊားမိေစဖို႔ ၾကပ္ၾကပ္ သတိထားရမယ္။ ဘယ္သူဘဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကီးထြားလာခဲ့ရင္၊ ဒါဟာ ဗမာ့ရန္သူဘဲ၊ ျပတ္သားတဲ့ နည္းကို က်င့္သံုးရမယ္။ ... ကရင္ ဆိုတာလည္း ... ရန္သူတမ်ိဳးဘဲ။ ဘဝကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္မေပးႏွင့္။ လက္ျမန္ေျချမန္ ဝါဒရွိတယ္။ သတိလစ္ရင္လစ္သလို ဗမာေတြ အသက္႐ွဴက်ပ္လိမ့္မယ္။” ကခ်င္လူမ်ဳိးမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ “ဘယ္လိုဘဲဆိုိ ဆို ငါတို႔ တေတြဟာ လက္ဦးထားဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္။ မညႇာနဲ႔၊ ညႇာရင္နာမယ္။ ဗမာေတြ သတိထားၾက။” မြန္တိုင္းရင္း သားအေပၚ သေဘာထားအျဖစ္လည္း “အတိတ္ကသူပိုင္တယ္၊ ငါပိုင္ တယ္ဆိုတာ ဗမာေတြ နားမလည္ဘူး။ လက္ရွိမွာ ဘယ္လိုရွိေနသလဲ၊ ရွိေနသလိုဘဲ ထိန္းထားတတ္ရမယ္” စသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဓိကတိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္ခ်ဳိးႏွိမ္ေရးတရားေတြ ေဟာထားပါတယ္။ “ဗမာဟာ မဟာဗမာျဖစ္ဖို႔ အဓိကဘဲ” လို႔ အဲဒီ “ေသတမ္းစာ” ဆိုတာထဲမွ ေနာက္ဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ မွာၾကားထားပါတယ္။

ဒီ “ေသတမ္းစာ” ပါသေဘာထားအျမင္ေတြဟာ အင္မတန္မွဆိုးဝါးလွၿပီး ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ တသက္တာပတ္လံုး ရပ္ တည္လႈပ္ရွားခ်က္ေတြနဲ႔ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေသတမ္းစာဟာ တကယ္အမွန္အကန္ ဟုတ္မဟုတ္ စိစစ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္အမွန္ကို သိရေအာင္ သူ႔ဘဝတသက္တာထဲက ျဖစ္ရပ္ေတြကို ေလ့လာ ၾကည့္တဲ့အခါ အခုလိုေတြ႔ရပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီဘဝမွာ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ စည္း႐ံုးေရးအေနနဲ႔ ဇာတိမာန္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ တက္ႂကြေစဖို႔ အေနာ္ ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ တပင္ေရႊထီး၊ အေလာင္းဘုရား စတဲ့ နာမယ္ေက်ာ္ဗမာဘုရင္ေတြကို အမႊန္းတင္ခ်ီးေျမႇာက္တာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေခတ္ေဟာင္းဘုရင္ေတြလို စတုတၳျမန္မာႏိုင္ငံထူေထာင္ေရး၊ မဟာဗမာ အင္ပါယာ ထူေထာင္ေရးစိတ္ဓာတ္ေတြကိုေတာ့ အေမြမဆက္ခံခဲ့ပါဘူး။

ေရွး႐ိုးစြဲ ေခတ္ေဟာင္းအေတြးအေခၚ မရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ၁၉၂၇ ခုႏွစ္ဆန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ “ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ အေရးေတာ္ပံု” ဆိုတဲ့ျဖစ္ ရပ္မွာ စေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၂၆ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက သူရိယသတင္းစာထဲပါတဲ့ ဦးဘေဖရဲ႕ ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ ဗမာျပည္ဟာ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ေတြ၊ ဘုရားပြဲေတြေၾကာင့္ တႏွစ္ကို က်ပ္ေငြ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္ (က်ပ္သန္း ၁ဝဝ ေက်ာ္) ကုန္က်ေနတဲ့အေၾကာင္း၊ တုိင္းသူျပည္ သားေတြ ဆင္းရဲလွတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုမ်ဳိးေငြျဖဳန္းတီးမယ့္အစား ဆင္းရဲသားလူထု အက်ဳိးရွိမယ့္ တျခားလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးသင့္ေၾကာင္း ေရးထားလို႔ သံဃာေတြအပါအဝင္ ဘာသာေရးသမားေတြၾကားမွာ ဆူပြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ဆန္႔က်င္တဲ့ဖက္နဲ႔ ေထာက္ခံ တဲ့ဘက္ အျပန္အလွန္ အျပင္းအထန္ ေရးၾကေဟာေျပာၾကလို႔ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္အေရးေတာ္ပံု သို႔မဟုတ္ ဆယ္ကုေဋေက်ာ္တုိက္ပြဲ ဆို ၿပီး နာမယ္ေက်ာ္သြားပါတယ္။ အဲဒီတုိက္္ပြဲမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ဦးဘေဖကိုေထာက္ခံၿပီး မလိုအပ္တဲ့ျဖဳန္းတီးမႈ ဆန္႔ က်င္ေရးဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက အႀကီးအက်ယ္႐ႈတ္ခ်တိုက္ခိုက္တာ ခံခဲ့ရေပမဲ့လည္း မိမိအယူအဆကိုဘဲ ခိုင္ ခိုင္မာမာကိုင္စြဲ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဆရာႀကီးမႈိင္းဟာ ေခတ္ေဟာင္း ပေဒသရာဇ္ဝါဒစြဲ ဘာသာေရးစြဲ လူမ်ဳိးေရးစြဲ မဟုတ္တာ သိ သာပါတယ္။

၁၉၃၃ ခုမွာ ခြဲေရး-တြဲေရး ကိစၥ ေပၚလာတဲ့အခါမွာလည္း ဗမာျပည္ကို အိႏၵိယျပည္နဲ႔ ခြဲေရးကို ဆရာႀကီးက ဆန္႔က်င္ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ကြၽန္ ျဖစ္ရတာခ်င္းအတူတူ လူမ်ဳိးေရးအရ ခြဲတာကို မလိုလားဘဲ အဖိႏွိပ္ခံခ်င္း ယိုင္းပင္းလက္တြဲ တုိက္ပြဲ ဝင္ေရးဖက္က ရပ္ တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုထင္ရွားတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ ၁၉၃၈ ခု ကုလား-ဗမာအဓိက႐ုဏ္းမွာ ကုလားဆန္႔ က်င္ေရး မဟာဗမာလူမ်ဳိးေရးကို အတိအလင္းဆန္႔က်င္ခဲ့တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတံုးက သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ “ကုလား အေရး ေလာက္ကိုျဖင့္၊ ဓားေသြးေလာက္တယ္ ဆရာမထင္လို႔မို႔ ...” ဆိုတဲ့ ေလးခ်ဳိးကဗ်ာစာသားဟာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ၿပီး ထိမိခဲ့ လွပါတယ္။

၁၉၃၇ ခုမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္းထဲမွာ ဆရာစံသူပုန္ကို ေထာက္ခံတဲ့ “ပုန္ကန္ျခင္း” ေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာ ရာဇဝင္ထဲက “အျပစ္လြတ္ေသာပုန္ကန္ျခင္း” ဥပမာေတြကို ေထာက္ျပရာမွာ မြန္အမတ္ ငရန္မန္ကန္း က ဗမာဘုရင္ေစာလူးမင္းကို ပုန္ကန္တာကို အျပစ္လြတ္တဲ့ပုန္ကန္ျခင္း၊ အခုေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ တရားတဲ့ေတာ္လွန္စစ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ဟိုးအရင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေရာ၊ အခု နအဖေခတ္အထိပါ အမ်ားသိထားတာက ငရန္မန္ ကန္း ဟာ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ၾကံတဲ့ ဆူပူေသာင္းက်န္း သူ ဗီလိန္ အျဖစ္ သိထားၾက၊ ဝါဒျဖန္႔ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအယူအဆကေန ခြဲထြက္ၿပီး ငရမန္ကန္းကို မွန္ကန္တိုး တက္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္ သတ္မွတ္တာဟာ က်ေနာ္သိသ ေလာက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ပထမဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ငရန္မန္ကန္းပုန္ကန္မႈကို ပထမဆံုး မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ ေရးအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳသတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ ဒုတိယေျမာက္ ဗမာႏိုင္ငံေရးသမား၊ စာေပသမားကေတာ့ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ျဖစ္ၿပီး “ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္း ” စာအုပ္မွာ သံုးသပ္ခဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၄၈ ခုလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ ေတာ္လွန္ေသာဗမာ့တပ္မေတာ္တို႔ ပုန္ကန္ ေတာ္လွန္ၿပီး ေနာက္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး KNU ကလည္း ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဆန္းမွာ ေတာ္လွန္ေရးစတဲ့အတြက္ ရြက္စံု တက္စံုျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဒီလိုမျဖစ္ရေအာင္ ေစာေစာကတည္းက ႏိုင္ငံေရးအရ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က်ေျဖရွင္းဖို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ႀကိဳးပမ္း ခဲ့တာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို “ေလာကတခြင္မွာေနာ္ကြယ္၊ ေဟာမရ ေျပာမရတာ ေတြေၾကာင့္၊ ေသာကပူပင္ ...” စသျဖင့္ ဖဆ ပလေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႐ႈတ္ခ်တဲ့ ကဗ်ာစပ္ ရင္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ လက္ဝဲသူပုန္ေတြနဲ႔တိုက္တာျဖစ္ျဖစ္၊ တုိင္းရင္းသားသူပုန္ေတြနဲ႔ တုိက္တာျဖစ္ျဖစ္ ျပည္တြင္းစစ္ အားလံုးကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားစစ္စစ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အုပ္စိုးသူေတြက ဘယ္ေလာက္ မတရားလုပ္လုပ္ ငံု႔ခံေရး အယူအ ဆရွိတဲ့ ေရႊျပည္ေအးၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား Pacifist ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းၿပီး အာဃာတမထားေရး၊ သူမနာ-ကိုယ္မနာၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ရပ္တည္သူျဖစ္ပါတယ္။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေျပာေနတဲ့ သင္ပုန္း ေခ်ေရး၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရးဆိုတာေတြကို ဗမာျပည္မွာ ပထမဆံုးစေျပာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ဗမာျပည္အႏွ႔ံ ခရီးထြက္စည္း႐ံုးခဲ့ရာမွာ ၁၉၅၄၊ ၅၆-၅၇၊ ၆၁ ခုမွာ ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚေဒသ၊ ၁၉၅၆ ခုမွာ ကခ်င္ျပည္၊ ၁၉၅၇ ခုမွာ ရခိုင္ျပည္တို႔ကိုသြားခဲ့ပါတယ္။ ဗမာေတြတင္မက ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ရခိုင္တိုင္း ရင္းသားလူထုေတြက အႀကီးအက်ယ္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လာတံုးက မႀကိဳဆိုခဲ့တဲ့ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကိုေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ႀကိဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ရခိုင္တိုင္း ရင္းသားေတြ အႀကီးအက်ယ္ႀကိဳဆို ေထာက္ခံတဲ့ ဗမာေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွစ္ေယာက္ဘဲရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဗမာအမ်ဳိး သမီးေတြတင္မက တုိင္းရင္းသူအမ်ဳိးသမီးေတြကပါ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းသြားရာ လမ္းမွာ ဆံပင္ျဖန္႔ခင္းေပးတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ေတြကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းကတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ဆက္ဆံေရးအေနအထားကို အလြယ္တကူသိႏုိင္ပါ တယ္။

ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လွည့္လည္စည္း႐ံုးရာမွာ ကရင္အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး သမားေတြျဖစ္ တဲ့ မန္းထြန္းရင္၊ မန္းေက်ာ္အံုး၊ ေစာေက်ာ္စိုး (အင္းစိန္)၊ ေစာေက်ာ္စိန္၊ ေဒါက္တာဆင္ဖိုးတို႔နဲ႔ တြဲခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာဆင္ဖိုးဟာ ဆရာ ႀကီးရဲ႕က်န္းမာေရးကို ေတာက္ေလွ်ာက္အနီးကပ္ တာဝန္ယူခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ မန္းဒါဝိတ္နဲ႔ အထူးရင္း ႏွီးလွၿပီး ဆရာတပည့္လို၊ သားအဖလို ေနထိုင္လက္တြဲခဲ့ပါတယ္။ မန္းဒါဝိတ္ဟာ ေျမေပၚကရင္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ျဖစ္႐ံု မက ေကအဲန္ယူရဲ႕ ယူဂ်ီေခါင္းေဆာင္တေယာက္ျဖစ္ၿပီး မဆလ ေခတ္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္၊ နဝတေခတ္မွာတႀကိမ္ ေထာင္က်ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ ခုမွာ အင္းစိန္ေထာင္မွာဘဲ က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ လက္တြဲလႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ေက်ာ္ေဇာက ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြအေပၚ သေဘာထားကို ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တံုးက ဒီလိုေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ “သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ေကအဲန္ယူနဲ႔ျပည္တြင္းစစ္ကို ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးတဲ့နည္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ရပ္ခံခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးအတြက္ လွည့္လည္ရာမွာ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚကရင္မ်ားက အထူးၾကည္ညိဳေလးစားၾကတယ္။ ကရင္ရြာမ်ားကို သြားေရာက္ေဟာေျပာခဲ့တယ္။ သူ႔မွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအေပၚ အထင္ေသးႏွိမ္ခ်တဲ့စိတ္၊ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ လံုးဝမရွိဘူး။ စိတ္သေဘာထား အင္မတန္ႏူးည့ံသူျဖစ္တယ္။ ဆရာ ႀကီးကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ က်ေနာ္ေတာက္ေလွ်ာက္ အနီးကပ္ေနခဲ့တာ၊ က်ေနာ့္လက္ေပၚမွာဘဲဆံုးသြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလိုေသတမ္း စာဆိုတာမ်ဳိး လံုးဝမရွိခဲ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေသခ်ာေျပာရဲတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမွာ၊ ဗုဒၶဘာာသာထံုးစံမွာ ေသ တမ္းစာ ဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး” လို႔ ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာက ခုိင္ခိုင္မာမာ ေျပာျပပါတယ္။

၁၉၆၁ ခု ဇြန္လမွာ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေတာင္ႀကီးညီလာခံက်င္းပၿပီး ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ဖက္ဒ ရယ္မူ (ေခၚ) ရွမ္းမူကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့အခါ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးေကာ္မတီအဖြဲ႔ ဝင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးေအာင္သန္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအစ္ကို)၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္ တို႔က ေထာက္ခံခဲ့ၾကပါ တယ္။ သူတို႔ေနာက္ကြယ္မွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ရွိေနတာ ယံုမွားစရာမရွိပါဘူး။

အကယ္၍သာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းသာ မဟာဗမာဝါဒီတေယာက္၊ တိုင္းရင္းသားဖိႏွိပ္ေရးသမားတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေျဗာင္ အတိအလင္း ဖက္ဒရယ္ဆန္႔က်င္ေရး စတုတၳ မဟာဗမာအင္ပါယာထူေထာင္ေရး ဗမာအမ်ဳိးသားေရးသက္ သက္ဝါဒသမားေတြျဖစ္တဲ့ သခင္ဗစိန္၊ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း တို႔နဲ႔ တသားတည္းတြဲမိခဲ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႔မွာ ဒီလူေတြဟာ ဆရာႀကီး အေပၚ အခါးသီးဆံုးရန္ဖက္ေတြလိုဘဲ သေဘာထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္အာဏာအတြက္ တုိင္းရင္းသားေတြကို လိုရင္လိုသလို အသံုးခ်သြားတဲ့ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု၊ ဖက္ဒရယ္ ဆန္႔က်င္ေရးစစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေနဝင္းတို႔နဲ႔လည္း ဘယ္လိုမွ အေစးမကပ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နဝတ-နအဖ တို႔ကလည္း သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းအခန္းက႑ကို ဘယ္လိုမွ ေနရာမေပး အသိအမွတ္ မျပဳၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေသတမ္းစာ ဆိုတဲ့စာတမ္းဟာ တန္းတူေရးအတြက္တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားလူ မ်ဳိးေတြနဲ႔ ႐ိုးသန္႔စင္ၾကယ္တဲ့ ဗမာလူမ်ဳိးဒီမိုကေရစီသမားေတြ ေပါင္းစည္းညီၫြတ္မိသြားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့ အာဏာရွင္ဘက္ေတာ္သား ေတြရဲ႕ လုပ္ၾကံလီဆယ္မႈသက္သက္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။