Sunday, September 27, 2009

သမၼတေဟာင္း၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္အိမ္၊ ဓါးျပတိုက္ခံရ။



ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ မလိခလမ္း (ေအဒီလမ္း)ရွိ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတေဟာင္း၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ (ကြယ္လြန္)၏၊ ေနအိမ္မွာ၊ လြန္ခဲ့တဲ့(၆)ရက္ခန္႔က၊ ဓါးျပတိုက္မွဳ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ မ်က္ႏွာတဝက္ကို အဝတ္မဲျဖင့္၊ ဖုံးအုပ္ ျပီးရုပ္ဖ်က္ထားတဲ့၊ ဓါးျပ(၂)ဦးက၊ ကြယ္လြန္သူ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ဇနီးျဖစ္သူ၊ ေဒၚသန္းျမင့္ထံမွတိုက္ ေရာင္းထားေသာေငြနဲ႔၊ လက္ဝတ္ရတနာမ်ားကို၊ ဓါးျပတိုက္တာလို႔ သိရပါတယ္။

ေဒၚသန္းျမင့္ဟာ၊ ထမင္းစားခန္းထဲမွာ၊ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ေသာက္ေနစဥ္၊ အသံၾကားလို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ၊ မ်က္ႏွာဖုံးအုပ္ထားတဲ့ လူႏွစ္ဦးကို၊ ရုတ္တရက္ ေတြ႔လိုက္ရတာေၾကာင့္၊ လန္႔့ျဖန္႔ျပီး လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားတဲ့၊ ေကာ္ဖီခြက္ လြတ္က်ကြဲသြားပါတယ္။ ပန္းကန္ က်ကြဲသံကို ၾကားလိုက္ရတဲ့၊ ျခံဝန္းတခုထဲတြင္၊ သီးျခားအိမ္ ေဆာက္ေနထိုင္တဲ့၊ သမီးျဖစ္သူနဲ႔မိသားစုက၊ မိခင္ျဖစ္သူအား လွမ္းေမးခဲ့ေပမဲ့၊ ေဒၚသန္းျမင့္က၊ အေျခအေန အရျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို က်ကြဲသံ မၾကာခဏ ၾကားေနၾကျဖစ္လို႔၊ သမီးကလည္း၊ ထပ္မေမးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာေသးခင္၊ ခေလးတေယာက္ ေအာ္သံၾကား ေတာ့မွ၊ အေမ့အိမ္ဘက္မွာ၊ တခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနျပီဆိုျပီး၊ အေမအိမ့္ဘက္ အေျပးအလႊား သြားခဲ့ၾကပါတယ္။

လူေတြ ေအာ္ဟစ္ ေျပးလႊားလာသံေတြၾကားေတာ့၊ ဓါးျပႏွစ္ဦးလည္း ဘာမွ ယူခ်ိန္မရလိုက္ဘဲ၊ ကိုယ္လြတ္ရုံး ထြက္ေျပးၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ၊ မိသားစုေတြက၊ ဧည့္ခန္းၾကမ္းျပင္မွာ၊ ပါးစပ္ကို အဝတ္စည္းထားျပီး၊ လက္နဲ႔ေျခေတြကို၊ ၾကိဳးနဲ႔တုတ္ခါ၊ ၾကမ္းျပင္မွာ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ ပံုစံျဖစ္ေနတဲ့၊ မိခင္ျဖစ္သူအတြက္ စိုးရိမ္ျပီး၊ မိခင္ကို အာရံုစိုက္ေနရတာေၾကာင့္၊ ဓါးျပေတြေနာက္ ဘယ္သူမွ မလိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။

ယခုအခါမွာေတာ့၊ မိခင္ေဒၚသန္းျမင့္ကို၊ အာရွေတာ္ဝင္ေဆးရံုမွာ၊ ထိတ္လန္႔မွဳေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့၊ ႏွလုံးေရာဂါကို၊ ကုသရန္၊ ေဆးရံု တင္ထားေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

ေအဒီလမ္းလို ေနရာမွာ၊ အခုလို ဓါးျပတိုက္ခံရတာဟာ၊ အေတာ္ထူးဆန္းတဲ့၊ ကိစၥတခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ လမ္ထိပ္မွာ၊ ဒီကေန႔ထိ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္းရဲ႕သမီး ေဒၚစႏၵာဝင္းအတြက္၊ လံုျခံဳေရး တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ေနတဲ့၊ စစ္သားေတြရွိလို႔ပါ။ ( ပါတ္ဝန္းက်င္ တဝိုက္ကေတာ့၊ ဒီစစ္တပ္စုကို သံသယျဖစ္ေနၾကပါတယ္ စစ္သားေတြ ငတ္ျပတ္လာလို႔ ဒီလိုလုပ္ၾကတာလားေပါ့။)

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕လံုျခံဳေရး စနစ္ၾကီး ပ်က္စီးေနတာၾကာပါဘီ။ လူသတ္မွဳ၊ ဓါးျပမွဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ၊ အမွဳမွန္ ေဖၚထုတ္ မရဘဲရွိေနခဲ့ပါတယ္။ စိမ္းလဲ့ကန္သာ ၅ ေလာင္းျပိဳင္ လူသတ္မွဳလည္း၊ ခုခ်ိန္ထိမေပၚေသးပါ။ ဒီအမွဳကို မရ၊ရေအာင္ ေဖၚမယ္လို႕ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့၊ ရန္ကုန္တိုင္းရဲမွဴးၾကီး ဝင္းႏိုင္ကိုယ္တိုင္၊ တရားခံေျပး ဘဝ ေရာက္ရွိေနရပါတယ္။ “ရာဇဝတ္ေဘး ေျပးမလြတ္ဆိုတာ၊ ငါးေလာင္းျပိဳင္သတ္တဲ့သူကို ဆိုလိုတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္၊ မိေအာင္ဖမ္းမယ္ဆိုတဲ့၊ ရဲမွဴးၾကီး ဝင္းႏိုင္ကိုဆိုလိုတာလား” လို႔ေမးရမလိုျဖစ္ေနပါျပီ။

တရားဥပေဒ စိုးမိုးမွဳဆိုတာလည္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ၊ မရွိေတာ့တာ ၾကာပါျပီ။ ဥပမာေလးတခု၊ ႏွစ္ခုေလာက္တင္ ျပပါရေစ။

(၁) ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရ၊ ပညာေရး တကၠသိုလ္ ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး လြတ္လပ္စြာ ဝယ္ယူရႏိုင္ပါတယ္။ ဖမ္းဆီးမဲ့သူမရွိပါ။

(၂) ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး သန္းေရႊရဲ႕ေျမး၊ ဖိုးလျပည့္ (ခ) ေနေရႊေသြးေအာင္နဲ႔ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ ညဖက္ကား ျပိဳင္ေမာင္းလို႔၊ တိုက္မိသြားတဲ့၊ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ကားေတြ၊ ေသဆံုး ဒဏ္ရာရသူေတြအေနနဲ႔ ဘယ္ေနရာသြား၊ ဘယ္သူ႔ကို တိုင္ရမွန္းမသိ၊ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည့္ရံုက လြဲလို႔၊ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ၾကတဲ့ အျဖစ္ပါ။

(၃) သမီးေတာ္ေတြ ခရီးထြက္လို႔၊ လမ္းမွာမ်က္စိက်လို႔၊ အလကားဝင္ယူသြားတဲ့၊ ရတနာ၊ စိန္ေက်ာက္အပါအဝင္၊ တန္ဘိုးၾကီး ပစၥည္းပိုင္ရွင္ေတြကလည္း၊ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားနဲ႔၊ မ်က္ရည္ က်ေနရံုကလြဲလို႔၊ ဘယ္သူ႔ ကိုမွ မတိုင္ရဲပါ။

အဲဒီ့လို စစ္အာဏာရွင္ၾကီး၊ ဗိုလ္သန္းေရႊ အတင္းအဓၶမ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရ န္ကုန္ျမိဳ႕ဟာ၊ လံုျခံဳမွဳမရွိ တရားဥပေဒ မရွိနဲ႔၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔၊ ျပည္သူျပည္သားေတြ၊ ဓါးျပတိုက္ခံေနၾကရတာ ၾကာပါျပီ။ စစ္ဝါဒ လႊမ္းမိုး ျခင္းမရွိတဲ့၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ မထြန္းကားသေရြ႕၊ ဒီအႏၱာရာယ္ေတြကို ျပည္သူလူထုေတြ ၾကံဳေတြ႔ေနရလိမ့္မယ္လို႔၊ အသိေပး တင္ျပအပ္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္၊
သူရဲေကာင္း။
http://ko-htike.blogspot.com/2009/09/blog-post_27.html

ဒါေလးသံုးၾကပါ


ဗုိယ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဘာသာေရး


ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆုိတာ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ သတၱိရွိမူ၊ရဲရင့္မူ၊ျပတ္သားမူေတြႏွင့္အတူ ျပည္သူေတြကုိ အလြန္ေလးစားၿပီး ဗမာ့တပ္မေတာ္ႀကီးကုိယ္လည္း စတင္တည္ေထာင္သြားခဲ့သည့္ အာဇာနည္ပုဂၢဳိလ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္၊ ဗုိယ္ခ်ဳပ္က တုိင္းသူျပည္သားေတြအေပၚမွာျဖစ္ေစ သူတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ စစ္တပ္ေပၚမွာျဖစ္ေစ သနားၾကင္နာမႈ အျပည့္အ၀ရွိခဲ့တာဆုိတာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သမုိင္းဟာ ကမၻာ့သမုိင္းမ်က္ႏွာျပင္မွာ လွပေနဆဲပါ၊၊

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အခုလုိမ်ဳိး ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ျဖစ္လာရျခင္းမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိေမြးခဲ့တဲ့ နတ္ေမာက္က လက္ဦးဆရာေတာ္ႏွင့္ မိဘေတြရဲ႕ ဗီဇေတြက အေျခခံပါတယ္၊ ေအာင္ဆန္းဟာ ေထာင္စခန္းကုိမေၾကာက္၊ ျပည္သူေတြ အေမွာင္ၾကေနတာေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕ကုိ ေၿဗာင္က်က် ေျပာဆုိတတ္သလုိ၊တုိက္ပြဲကုိယ္လည္း ေၾကာက္ေနသူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊

တုိင္းျပည္လြတ္လပ္းေရးရေအာင္ တုိက္ပြဲကာလမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္နဲ့အတူ သံဃာေတာ္ေတြ ပါခဲ့သည္ကုိ သမုိင္းဓာတ္ပုံေတြက အထင္ရွားရွိခဲ့ပါသည္၊ မႏၱေလး ရဟန္းပ်ဳိက လြတ္လပ္ေရးလည္း ရေနၿပီ သံဃာ့အဖြဲ႕ေတြ ဖ်က္မည္ဟု သံဃာေတြက ေျပာတဲ့အခါ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက သံဃာ့အဖြဲ႕ေတြ မဖ်က္ရန္ ဆက္လက္ရွိသင့္တဲ့ အေၾကာင္းႏွင့္ တုိင္းျပည္အတြင္းမွာ သံဃာ့အဖြဲ႕ အမွန္တကယ္လုိအပ္ေၾကာင္း အထူးေလွ်ာက္ထားခဲ့တာေတြရွိပါတယ္၊၊

တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းဆုိတာ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးမားမူႏွင့္အတူ သံဃာ့အဖြဲ႕ေတြ ရွင္သန္ေအာင္သာ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တာပါ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္က ဗုဒၶဘာသာဆုိေပမဲ့ ဘာသာအားလုံးကုိ တန္းတူေလးစားတာပါ၊ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ လုပ္မယ္လုိ႕ အစည္းေ၀းလုပ္တဲ့အခါမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္က လက္မခံဘဲ ပယ္ခဲ့တာရွိပါတယ္၊ ဒါေတြဟာ ညီမွ်မူ တန္းတူ ရည္တူ သေဘာႏွင့္ ဒီမုိကေရစီဆုိတဲ႕့ အႏွစ္သာရကုိ ေဖာ္ေဆာင္သြားခဲ့တာပါ၊၊

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ ဘာသာေရးသမားအမည္ခံၿပီး ပိတ္ျဖဴပတ္ ေရြတဂုံ တက္ဖုိ႕အခ်ိန္မရွိဘဲ၊ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္သာ တစုိက္မတ္မတ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ တုိင္းျပည္ရွိ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိ ခ်စ္ၾကပါတယ္၊ တုိင္းျပည္မွာ အမ်ားစုက ဗုဒၶဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္သလုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ စာဖတ္၊စာေရးတာ ၀ါသနာပါတာေၾကာင့္ ဘာသာေရးစာေပေတြကုိ ဖတ္ျဖစ္မယ္ ဆုိတာ ယုံၾကည္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ မိန္႕ ခြန္းေတြ အခ်ဳိက ဘုရားေဟာေတြကုိ ကုိးကားသြားတာေတြ ရွိပါတယ္၊

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ ရိပ္သာ၀င္တရားထုိင္ဖုိ႕ ဘုရား၀င္ ပုတီးစိတ္ဖုိ႕ အခ်ိန္မရခဲ့ပါဘူး၊ ေတာ္လွန္းေရးကုိ ဆင္ႏြဲေနသည့္ လူငယ္ေအာင္ဆန္းဘ၀ကုိ အားလုံးက ျမင္ေရာင္ၾကည့္ပါ၊
သုိ႕ေသာ္လည္း စာဖတ္လုိ႕သိတဲ့ ဘာသာေရးအသိကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္က လက္ေတြ႕က်က် ျပည္သူေတြကုိ သတ္ခဲ့တာမရွိ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ စည္းစိမ္အုိးအိမ္ကုိ ခုိးယူတာမရွိ၊ ေမာ္ဒယ္ ေကာင္မေလးေတြကုိ ေငြးေပးၿပီး ေစာ္ကားခဲ့တာလည္းမရွိ၊ကတိမတည္သစၥာမရွိတဲ့ မုသားစကားလည္း ျပည္သူကုိ မလွဲ႕ဖ်ားခဲ့ဘူး၊ ဒါေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႔ အရိမ္ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကုိ ျပည္သူေတြက လက္ခံသလုိ ၾကည္ညဳိေလးစားၾကတာပါ၊၊

ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္မဟုတ္ဆုိတာက အလုပ္က သက္ေသျပတာပါ၊ ဘာသာေရးအသိႏွင့္ အက်င့္တရား ဗုိလ္ခ်ဳပ္က တထပ္တည္း က်ေအာင္ လုပ္ကုိင္သြားတာကုိ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ အဆင့္မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ သာသနာကုိၾကည္ညဳိေလးစားနဲ့ ႏွလုံးသားႏွင့္ ဘုရားကုိဖက္၊သံဃာကုိ အသက္တမွ် ျမတ္ႏုိးကုိးကြယ္ လူထုကုိယ္ေတာ့ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဦးေဆာင္သြားခဲ့သူပါ၊ အတၱအက်ဳိးထက္ အမ်ားအက်ဳိးကုိ ေဆာင္ရြက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ သာမာန္မဟုတ္ တကယ္ကုိယ္ပဲ အသက္ေပးတုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာ တုိက္ပြဲကုိ ႀကဳံဖူးသူတုိင္း ပုိနားလည္မွာပါ၊၊


လူသာမာန္တုိ႕ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ လုပ္သြားခဲ့သည္မုိ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ သူေတာ္စင္ အစစ္ပါပဲ၊


အရွင္စေႏၵာဘာသာစာရ
အတြင္းေရးမွဴး
သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
နယူးေယာက္

27September ဒိုင္ယာရီ

ဖိုင္ရယူရန္

27 September News

က်ပ္ငါးေထာင္တန္ ေငြစကၠဴ၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ

ဖိုင္ရယူရန္

5000mm_khinmmmyo_

အင္အားၾကီးမားေသာ ဗုဒၶ၏ သံဃာအဖြဲ႔အစည္း


Saturday, 26 September 2009 18:29 အာကာမိုး

ကာမဂုဏ္မခံစားဘဲ တရားအားထုတ္ေနေသာ သူတို႔ကို(ဗုဒၶသံဃာ) သူေတာ္သူျမတ္မ်ား အျဖစ္ ယခုေခတ္ လူတို႔က အသိအမွတ္ျပဳၾကေသာ္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ က်င့္စဥ္သည္ ဤကမၻာ၊ ဤလူ႔ဘံုႏွင့္ အံမ၀င္၊ ခြင္ မက်ဘဲ သူတို႔၏ ၀ါဒသည္လည္း ၾကာရွည္ေလးျမင့္တည္တံ့မည္ဟု လူတို႔ယံုၾကည္ၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ဤ ယံုၾကည္ခ်က္မွာ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ရွိ၏။

ဗုဒၶသံဃာသည္ လူ႔သမိုင္း၌ အသက္အရွည္ဆံုးအဖြဲ႔ျဖစ္၏။ စစ္တပ္သေဘၤာႏွင့္ တရားသူၾကီးမ်ားျဖင့္ ကာ ကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ကမၻာ့အင္ပါယာ ႏိုင္ငံၾကီးမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းသံုးရာထက္ ပို၍ မတည္တံ့ခဲ့ေခ်။ ေလာဘ၊ ေဒါသႏွင့္ ေမာဟ ေပၚ၌တည္ေဆာက္ထားေသာ ထိုအင္ပါယာၾကီးမ်ားသည္ ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ ေသာ္လည္း ျခိဳးျခံစြာက်င့္မႈ၊ သတၱ၀ါမ်ားကို ၾကင္နာသနားမႈ၊ စိတ္ႏွိမ့္ခ်မႈ၊ ဘာ၀နာပြားမ်ားမႈ စေသာ လူ အမ်ား အထင္အျမင္ေသးသည့္က်င့္စဥ္ျဖင့္ မထင္ရွား၊ ဗုဒၶသံဃာသည္ကား ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္တည္ျမဲခဲ့ ၏။ ဤအခ်က္ကို ေထာက္ခ်င့္၍ အင္ပါယာၾကီးမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္ရွိ ဒႆန အေတြးအျမင္မွာ အလြန္တိမ္ ၍ ဗုဒၶသံဃာ၏ အေျခခံတရားမွာ နက္နဲသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔သိရွိနားလည္ၾကရေပမည္ ဟု ဥေရာပ ဗုဒၶစာေပ ပညာရွင္ ေဒါက္တာ Edward Conze ၏ Buddhism – It’s Essence and Development စာအုပ္တြင္ ေရး သား ထားသည္။

ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အာဏာျဖင့္ ဦးစီးေဆာင္ရြက္မႈစနစ္၊ အမိန္႔ေပးစနစ္ကိုပယ္၍ လြတ္လပ္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ၊ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္မႈကို အားေပးေသာ၀ါဒျဖစ္၏။ ဤအယူသည္သာမွန္၍ အျခားအယူအားလံုးသည္ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သည္ဟု မထင္မွတ္သင့္ ဟူေသာ ဗုဒၶဩ၀ါဒကို လက္ခံထားေသာသူ၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚယံုၾကည္ခြင့္လို ေလးစားရေပမည္။

ဗုဒၶ၏သံဃာအဖြဲ႔အစည္း ယခုကဲ့သို႔ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွည္ၾကာရျခင္းမွာဗုဒၶသည္ သံဃာကိစၥမ်ားကို ညီညီညြတ္ညြတ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အေလးအနက္ေဟာ၏။ ဗုဒၶလိုလားေသာ ညီညြတ္မႈသည္ အခုေခတ္ လူမ်ား နားလည္ေသာ အမ်ားစုညီညြတ္မႈမဟုတ္ေပ။ ရဟန္းဦးေရနည္းပါးေသာ၊ သံဃာ၏သမိုင္းဦးေခတ္ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေသာ က်ပ္ျပည့္တင္းျပည့္ ညီညြတ္မႈမ်ိဳးျဖစ္၍ သံဃာ၏ ဥပုသ္ျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၌ အထင္အရွားေတြ႔ရ၏။

တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔စနစ္ကို ဆန္႔က်င္၍ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္မႈကိုအားေပးေသာ ဗုဒၶသံဃာသည္ ဒီမိုကေရစီ၀ါဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာအဖြဲ႔ျဖစ္၏။ အာဏာရွင္စနစ္ၾကီးစိုးေသာ ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား၌ အဖိႏွိပ္ခံ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ မွီခိုအားထားရာျဖစ္၍ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္မႈလြန္ကဲျပီး တဘက္စြန္းေရာက္ေန ေသာ ႏိုင္ငံၾကီးမ်ား၌မူ ဗုဒၶ၏ အလယ္လမ္းစဥ္ကို ေဖာ္ညႊန္းေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္၏ ဟု ဦးေအးေမာင္ ၏ ဗုဒၶ ႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ စာအုပ္တြင္ ဆိုထားသည္။

ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔၏အျခားထူးျခားေသာအေၾကာင္းတခုမွာ သံဃာအဖြဲ႔၌ ရဟန္းတို႔၏ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္မႈကို ထိပါးခ်ဳပ္ခ်ယ္မည့္ အာဏာရေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မရွိျခင္းျဖစ္၏။

ဗုဒၶႏွင့္ သံဃာ၏ဆက္ဆံမႈကို ဘုရင္ႏွင့္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ ဆက္ဆံမႈႏွင့္ပံုခိုင္းျခင္းသည္ မွား၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရင္သည္ ႏိုင္ငံလူထု၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္၍ဗုဒၶသည္ကား သံဃာက မိမိအား ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ စြဲမွတ္ထားျခင္းကို မလိုလားေခ်။
အာနႏၵာ… ငါသာလွ်င္ သံဃာကို ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ျပဳအံ့၊ သံဃာသည္ … ငါသာလွ်င္အားကိုးရန္ရွိလတၱံ ဟူေသာ စိတ္ဆႏၵသည္ ငါဘုရား၌မရွိ ဟု မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ တြင္ ေဟာၾကားထားသည္။

ပုဂၢိဳလ္ကိုးကြယ္မႈစနစ္ (သို႔) အာဏာရွင္စနစ္သည္ ဗုဒၶ၏အလိုဆႏၵႏွင့္လံုး၀ဆန္႔က်င္ေသာ စနစ္ျဖစ္၏။ သူမိုက္သည္ မိမိ၌မရွိေသာ ဂုဏ္သတင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းတို႔၏ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ကိုလည္း ေကာင္း၊ ေက်ာင္း၌အစိုးရျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ လူပရိသတ္၏ပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း အလိုရွိ၏ - ဟုလည္း ဓမၼပဒ ဂါထာ ၇၃ တြင္ ေဟာခဲ့ပါသည္။

ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ ဘိကၡဳသံဃာသည္ ဗုဒၶအလိုဆႏၵ ႏွင့္အညီေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မရွိေသာ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ျဖစ္လာ၏။

၀ႆက၀ရပု႑ားအား အရွင္အာနႏၵာ၏ မိန္႔ၾကားရာတြင္ ပု႑ားၾကီး ငါဘုရားကြယ္လြန္ေသာအခါ ဤရဟန္း သည္ သင္တို႔၏ ကိုးကြယ္စရာ ျဖစ္လတၱံဟု ဘုရားရွင္ ထားအပ္ေသာ တပါးေသာ ရဟန္းမွ်သည္ မရွိ ဟု ဆိုခဲ့သည္။

သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔၌ သူတပါးအား အမိန္႔ေပးႏိုင္ေသာအာဏာရေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ သံဃာ့ကိစၥမ်ားကို စီမံေဆာင္ရြက္ရန္ သံဃာက တာ၀န္လႊဲအပ္ထားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိသည္မွန္၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုပုဂၢိဳလ္ သည္ မိမိသေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ ျပဳျခင္းမဟုတ္ဘဲ သံဃာ၏ကိုယ္စားျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အထူးသတိျပဳရ၏။

ထိုရဟန္းသည္ တဖန္သံဃာ၏ အမႈတို႔၌ စြမ္းႏိုင္၏။ သံဃာ၏ကိစၥတို႔၌ ေကာင္းစြာခံယူ၏။ ရဟန္းအေပါင္းက ေစသည္ရွိေသာ္ လိုက္နာ၏။ ထိုသို႔လိုက္နာသျဖင့္ ငါျပဳ၏ ဟူ၍ မေထမဲ့ျမင္မျပဳရ ဟု မဟာ၀ဂၢကၡႏၶက သုတ္၌ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဗုဒၶသည္ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼသေဘာကိုသာ လက္ခံက်င့္သံုးသူျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔ကိုလည္း ဓမၼတရားသေဘာအရသာဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ဥပဇၨ်ာယ္ဆရာသည္ တပည့္ထက္ ရဟန္း၀ါၾကီး၍ တတ္သိလိမၼာသည္မွန္ေသာ္လည္း စင္စစ္အျမဲအျပစ္ကင္းေသာသူ မဟုတ္ရကား လမ္းမွားေနေသာ ဆရာအား အမွန္ကိုညႊန္ျပရန္မွာ တပည့္၏ ၀တၱရားျဖစ္ေၾကာင္း ၀ိနည္းပိ႗ကတ္၌ ျပဆိုထား၏။

ဆရာသည္ မေမြ႔မေလ်ာ္ျခင္းျဖစ္ၾကအံ့၊ တပည့္သည္ ဆရာအား အရပ္တပါးသို႔ကိုယ္တိုင္ေခၚေဆာင္သြားရမည္။ သူတပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္းေခၚေဆာင္သြားေစရမည္။ ဆရာအား တရားစကားကိုမူလည္း ေဟာေျပာရမည္။ ဆရာအား ေတြးေတာမႈ သံသယ ကုကၠဳစၥျဖစ္အံ့၊ တပည့္သည္ပယ္ေဖ်ာက္ရမည္။ ဆရာသည္ မွားေသာအယူ ယူျငားအံ့၊ တပည့္ကေျဖရွင္းရမည္။ တရားစကားကိုမူလည္း ေဟာေျပာရမည္ဟု မဟာ၀ကၠ၊ မဟာခႏၶက သုတ္တြင္ ေဟာခဲ့သည္။

၀ိနည္းပါဠိေတာ္မ်ားကို ေထာက္ခ်င့္၍ ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔တြင္ ဆရာႏွင့္ တပည့္၏ဆက္ဆံမႈသည္ပင္ အထက္ႏွင့္ ေအာက္ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အတူေနမိတ္ေဆြႏွစ္ဦး၏တန္းတူရည္တူဆက္ဆံမႈမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း သိအပ္၏။ ဤသို႔ အဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈမရွိျခင္း၊ မည္သူ႔ကိုမွ်အာဏာအပ္ႏွင္းမထားဘဲ အဖြဲ႔၀င္အားလံုး လြတ္လပ္မႈရွိျခင္းသည္ ဗုဒၶသံဃာ၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာ ျဖစ္သည္။

ဘီစီေျခာက္ရာစုေခတ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံငယ္မ်ား၌ခတၱိယေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ မၾကာခဏ စည္းေ၀း၍ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ မဲဆႏၵျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းစေသာဒီမိုကေရစီနည္းမ်ားျဖင့္ တိုင္းေရးျပည္မႈကိစၥမ်ားကို စီမံေဆာင္ရြက္ၾက၏။ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္၌ ဗုဒၶက၀ဇၨီမင္းတို႔သည္ မၾကာခဏ အညီအညြတ္စည္းေ၀း၍ တိုင္းေရးျပည္မႈကိစၥမ်ားကို ေဆာက္ရြက္ၾကသည့္ နည္းတူ ရဟန္းတို႔သည္မၾကာခဏစည္းေ၀း၍ သံဃာကိစၥမ်ားကို အညီအညြတ္ေဆာင္ရြက္ေနၾကသမွ်ကာလပတ္လံုးၾကီးပြားတိုးတက္ရန္ရွိေၾကာင္း မိန္႔ၾကား
ေသာစကားကို သတိျပဳအေလးထားသင့္ေပသည္။

ထို႔အျပင္ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔သည္ ဘုရင္မ်ားအုပ္စိုးေသာ ေကာသလ၊မဂဓ စသည့္ ႏိုင္ငံၾကီးမ်ား၌ လည္းထြန္းကားခဲ့၏။ သို႔စဥ္လ်က္ ဗုဒၶသံဃာ၌ ဘုရင္ကဲ့သို႔ေသာ အာဏာပါ၀ါပိုင္ပုဂၢိဳလ္မရွိျခင္းသည္ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္က လြတ္လပ္မႈကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး၍ ရဟန္းတို႔၏ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္မႈကို အားေပးလိုျပီး အာဏာစက္ကို မလိုလားေၾကာင္း မွတ္ယူလိုက္သည္။

ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔သည္ တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔ စနစ္ကို ဆန္႔က်င္၏။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ လူတိုင္း၏လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ေတြးေခၚမႈကိုေလးစား၏။ မိမိအယူကိုျမွင့္တင္၍အျခားအယူအားႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ ဖိႏွိပ္ျခင္းကိုတားျမစ္၏။ ရဟန္းသည္ အလိုနည္း၍ သားမယားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဥစၥာ သံေယာဇဥ္လည္းမရွိရကား စဥ္းစားေတြးေခၚ ၍ အမွန္တရားကို ရွာၾကံရာ၌ မ်ားစြာလြတ္လပ္၏။စင္စစ္ကမၻာ့ဘာသာ၀ါဒသမိုင္း၌ ဗုဒၶသံဃာသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လြတ္လပ္မႈကို အမ်ားဆံုး ဦးစားေပးေသာ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္းယံုမွားဖြယ္မရွိေပ။

ဗုဒၶအလိုအရ ရဟန္းသံဃာသည္ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္း၊ မႉးမတ္၊၀န္ၾကီးတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံရာ၌ အထူးဆင္ျခင္ ရ၏။ ဗုဒၶသည္ မင္း၏ နန္းေတာ္သို႔ ရဟန္းတို႔မၾကာခဏ သြားလာျခင္း၏အျပစ္ကို ေဟာၾကားခဲ့၏။ စစ္တပ္ မ်ား စစ္ေရးျပျခင္း၊ စစ္ခ်ီတက္ျခင္းကိုၾကည့္ရွဳေသာ ရဟန္းသည္ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။ စင္စစ္ သံဃာအဖြဲ႔ မ်ားသည္ ႏိုင္ငံအစိုးရတို႔၏ အားေပးကူညီမႈကို မရရွိပါကၾကာရွည္တည္တ့ံမည္မဟုတ္ေခ်။

ေရွးအိႏၵိယ သကၠတ ဥပေဒက်မ္းမ်ား၌ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းတို႔၏စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကို ဘမယဥပေဒဟုေခၚ ၍ ယင္းတို႔ကို ဘုရင္မ်ားက ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။ ေဖာက္ဖ်က္သူမ်ားအားအေရးယူမည္ဟုဆို၏။

အုပ္စိုးသူမင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားကသာ သာသနာအက်ိဳးႏွင့္ဗုဒၶသံဃာအဖြဲ႔ၾကီး စည္ပင္တိုးတက္ျပီးသူေတာ္ ေကာင္းတရားမ်ားအတြက္ ကာကြယ္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶသည္ အုပ္စိုးသူ အစိုးရ မင္းတို႔၏ အက်င့္သီလ ေကာင္းမြန္ေရးကိုအေလးေပးေသာအားျဖင့္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔က်င့္အပ္ေသာ ( ရာဇဓမၼ ) တရား ၁၀ ပါးကို ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

စကၠ၀တၱီသီဟနႏၵသုတ္ တြင္ မင္းေကာင္းအစိုးရေကာင္းတို႔မည္သည္မိမိတို႔ျပဌာန္းလိုေသာ ဥပေဒကို ေကာင္းစြာသိရွိနားလည္မႈွရွိရမည္။ ငါ့မွာ ဥပေဒျပဌာန္းခြင့္အာဏာရွိသည္ဆိုကာမွ် သေဘာထားျဖင့္ ျပဌာန္းျခင္းမျပဳအပ္။ တရားဥပေဒကို ျပဌာန္းရာ၌အေၾကာင္းယုတၱိခိုင္လံုမႈရွိျပီး စိတ္ႏွလံုးေကာင္းျဖင့္သာ ျပဌာန္းရမည္ ဟု မိန္႔ဆုိခဲ့၏။

ဗုဒၶသည္ ရဟန္းတို႔၏ ညီညြတ္မႈ၊ လူတို႔၏ ညီညြတ္မႈကို လိုလားေတာ္မူရကားဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးအား လည္းေကာင္း၊ အုပ္စုအခ်င္းခ်င္းကြဲျပားေသာအဖြဲ႔မ်ားၾကား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေအာင္ျပဳျခင္းသည္ စင္စစ္ ဗုဒၶဩ၀ါဒ ႏွင့္ အညီ ျဖစ္၏။ ရဟန္းသည္ ကြဲျပားေသာ သူတို႔ကို ေစ့စပ္တတ္၏။

ညီညြတ္သူတို႔ကို အားေပးတတ္၏။ ညီညြတ္မႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလ်ာ္ပိုက္၏။ ညီညြတ္မႈကို ျပဳေသာစကားကို ဆိုေလ့ရွိ၏ ဟု မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ စူဌပတၱိ ပေဒါမသုတ္တြင္ ေဟာထားသည္။ ဤတရားေတာ္အရ ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ၏သံဃာမ်ားအား ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ညီညြတ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္အားေပးေၾကာင္း သတိမူထိုက္ သည္။

ဗုဒၶ၏ ရဟန္းသံဃာမ်ားအေပၚ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားကို မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္တြင္ အထင္အရွားေတြ႔ရ သည္။ ရဟန္းတို႔ အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ အစဥ္မျပတ္စည္း႐ံုးညီညြတ္စြာသံဃာ ကိစၥကို ျပဳလုပ္၍ ေန၏။ အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ သံဃာတာ၀န္ ဟူသမွ်ကို ေဆာင္ရြက္ေန၏။ အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လံုး သံဃာ၏ စည္းကမ္းဥပေဒ တခုခုကို မက်ဴးလြန္၊ မေဖာက္ဖ်က္၊ အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ သီတင္းသံုးေဖာ္အားလံုး၏ ခ်မ္းသာေရးကို ေၾကာင့္ၾက၍ေနၾက၏။ ထိုမွ်ေလာက္ကာလပတ္လံုး အသင္တို႔သည္ ဆထက္ထမ္းပိုး တိုးတက္မႈ ရွိသြားေပလိမ့္မည္။ ဆုတ္ယုတ္မႈရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ ဟု ေဟာခဲ့ပါသည္။

ဗုဒၶက ယခုအခါတြင္ သင္တို႔သည္ မိမိၾကိဳက္ကိုသာလွ်င္ မိမိ၏မွီခိုအားထားရာ ျပဳျပင္လုပ္ၾကေလာ့။ ဤ သံသရာပင္လယ္၌ မိမိကိုယ္ကိုသာလွ်င္ ကၽြန္းျပဳလုပ္ၾကေလာ့။ ဓမၼကို မိမိ၏ကၽြန္းျပဳလုပ္ၾကေလာ့။ ဓမၼကို ကိုးစားၾကေလာ့ ဟု လည္း မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

ဗုဒၶကြယ္လြန္ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီးသည့္ေနာက္ ငါတို႔၏ ဆရာမရွိေတာ့ျပီ ဟု သင္တို႔ ေတြးထင္ေကာင္း ေတြးထင္ၾက ေပလိမ့္မည္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ငါပရိနိဗၺာန္၀င္စံခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျပီးေနာက္ ငါညႊန္ျပထားခဲ့သည့္ တရားဓမၼႏွင့္ ၀ိနည္းအဆံုးအမမ်ားသည္ သင္တို႔၏ ဆရာပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဟုလည္း တရားဓမၼႏွင့္ ၀ိနည္းကို ေစာင့္ထိန္းအားကိုးၾကဟု မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚ၌ ဗုဒၶဘာသာ အထြန္းကားဆံုးႏိုင္ငံျဖစ္သည္ဟုျမန္မာဗုဒၶ၀ါဒီတို႔ ယံုၾကည္ၾက၏။ စင္စစ္ ေက်ာင္း၊ ကန္၊ ဘုရား၊ ေစတီ၊ ပုထိုး ေပါျမားျခင္း၊ပိ႗ကတ္စာေပကို အာဂံုေဆာင္ေသာသူမ်ားရွိျခင္းသည္ သာသနာထြန္းကားေသာ အစစ္အမွန္လကၡဏာမ်ားဟု ဆိုႏိုင္ရန္ ခက္ခဲသည္။ဗုဒၶဩ၀ါဒ ကို အျမဲ လိုက္နာက်င့္သံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေပါမ်ားမွသာ ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားသည္ဟုဆိုႏိုင္ေၾကာင္း မွတ္သားထားသင့္ေပသည္ဟု ဦးေအးေမာင္ က သူ၏ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ စာအုပ္တြင္ သတိေပးထားသည္။

ယခုအခါ စစ္အာဏာရွင္ မိစၦာ၀ါဒီမ်ားၾကီးစိုးခ်ဳပ္ကိုင္ေနေသာျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶ၏ သာသနာႏွင့္ ရဟန္း၊သံဃာ အပါအ၀င္ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼတရားအားလံုးတို႔သည္ စစ္အာဏာစက္ေအာက္တြင္ညွိဳးမွိန္ၿပီး ဖိႏွိပ္၊ ဖမ္းဆီး၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းခံေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာကို ႐ိုေသေလးစားယံုၾကည္အားကိုးေသာ ရဟန္း၊ သံဃာႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အေပါင္းတို႔သည္ ဗုဒၶ၏ မြန္ျမတ္ေသာသာသနာအတြက္ အဓမၼတရားေတြ ကို အသက္ေပးကာ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။
source

THE VOICE 5-47(SEPTEMBER 28 ISSUE)

21 years of NLD Birthday [ 27.9.2009 ]STATEMENT

ဖိုင္ရယူရန္
အမ်ိုးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ျခင္း ၂၁ ႏွစ္ေျမာက္ ေၾကျငာခ်က္။

Voice of Burma (26 September Issue)

ဖိုင္ရယူရန္
VOB729KK