Monday, October 12, 2009

12 Oct ဒိုင္ယာရီ

http://ifile.it/lyxtarm

12 Oct news

ေန႔စြဲေပ်ာက္ေနေသာ သကၠရာဇ္မ်ား


Monday, 12 October 2009 15:11 ခင္ၿငိမ္းသစ္
E-mail Print
ေထာင္ဆိုတာ နံရံေလးဘက္ အလယ္က က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ဧရိယာေလးကို ေခၚတာပါ။ ေထာင္ထဲမွာ သတင္းစကား မရွိ၊ ေမတၱာတရား ဆိုတာ ရွားပါးပစၥည္း၊ လတ္ဆတ္မႈဆိုလို႔ ေလေတာင္မွ မရွိတဲ့ေနရာပါ။

အဲဒီ ေနရာမွာ လူ ၃ မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ပထမ တမ်ိဳးက တကယ့္ လူဆိုး လူမိုက္၊ ဒုတိယ တမ်ဳိးက တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ တရားစီရင္ေရးေၾကာင့္ ေထာင္ထဲကို ေရာက္ေနရတဲ့လူေတြ၊ ေနာက္ တမ်ဳိးကေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ေထာင္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြေပါ့။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မရွိဘူးဆိုတဲ့အခ်ိန္ဟာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ကိုလိုနီ ေခတ္ကစၿပီး အခု စစ္အာဏာရွင္ေခတ္အထိ ႏွစ္ေပါင္းတရာ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ရွိေနၾကဆဲပါပဲ။

က်မ ခပ္ငယ္ငယ္က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လြတ္လာတဲ့ အေဖ့ သူငယ္ခ်င္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားတဦး အိမ္ကို လာလည္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူ နဲ႔အေဖ ေျပာေနတဲ့စကား တခ်ိဳ႕ကို က်မ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ သူေျပာတာက “ေနရမယ္ဆိုရင္လဲ ေထာင္ထဲမွာ ေနမွာပဲ၊ ေနခ်င္လြန္း လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမွန္တရားအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ အရႈံး မေပးဘူး” တဲ့။ အဲဒီ စကားရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို အဲဒီတုန္းက နားမလည္ခဲ့ေသးပါဘူး။ က်မ ေသခ်ာသိတဲ့အခ်ိန္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေလာက္က ေထာင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၃ ေထာင္ ေလာက္ ရွိေနခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ ၁၁/ ၉၂ ကို န၀တ က ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေၾကညာခ်က္အရ က်မတို႔က ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အမ်ားႀကီး လႊတ္ေပးမယ္ ထင္ခဲ့တာပါ၊ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ၃၀၀ ေက်ာ္ပဲ လြတ္ခဲ့တာပါ။ လြတ္တဲ့သူေတြက ေပ်ာ္ေတာ့ေပ်ာ္ပါတယ္၊ အျပည့္အ၀ေတာ့ မေပ်ာ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေသေဖာ္ရွင္ဘက္ေတြ ေထာင္ထဲမွာ က်န္ေနၾကေသးတာကိုး။ က်န္ခဲ့တဲ့ လူေတြအတြက္ စိုးရိမ္ေနတာလည္း ပါပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ လကလည္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား နည္းနည္းကို လႊတ္ေပးလိုက္ ျပန္တယ္။ စုစုေပါင္းျပန္လႊတ္လိုက္တဲ့ အက်ဥ္းသား ၇၀၀၀ ေက်ာ္မွာ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားက ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ပါတာပါ။ ဒါေပမယ့္ တေယာက္မွ မလႊတ္တာထက္စာရင္ နည္းနည္းလႊတ္တာ ကိုပဲ မဆိုးဘူးလို႔ ေျပာရမယ္ မဟုတ္လား၊ ႀကိဳဆိုရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေပးဖို႔ လိုေသးတယ္၊ ျမန္မာျပည္က အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ က်န္ေနေသးတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဆက္ေျပာေနရမွာပါ။

ေထာင္ထဲမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနသူေတြ ရွိေနသမ်ွ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ေပ်ာက္ဆံုး ေနတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ ထင္ရွားတဲ့ ျပယုဂ္ တခုပါ။

၁၉၉၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ က်မ အခ်ဳပ္ဘ၀နဲ႔ အင္းစိန္ေထာင္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။

က်မနဲ႔ ေအးမိုးတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ၁၂ ေပ၊ ၈ ေပ ပဲရွိတဲ့ အခန္း က်ဥ္းထဲမွာ မိလႅာအိုး ၂လံုး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ ဖ်ာ ၂ ခ်ပ္နဲ႔ က်ပ္က်ပ္ တည္းတည္း ေနရပါတယ္။ က်င္ငယ္ရည္န႔ံေတြက နံေစာ္၊ ၾကမ္းပိုးေတြကလည္း ကိုက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ တေယာက္က လမ္းေလွ်ာက္ရင္ တေယာက္က ေခ်ာင္ထဲမွာ ေနရတာပါ။

ၿပီးေတာ့ အဲဒီလို အခ်ဳပ္မက်ခင္ က်မက က်ဴရွင္ သင္ေနေတာ့ စာေမးပြဲ နီးေနတဲ့ အဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ ကေလးေတြအတြက္ စိတ္ပူေနပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ က်ဳရွင္ ေျပာင္းတက္ဖို႔ ဆိုတာ မလြယ္လွပါဘူး။ က်န္းမာေရး မေကာင္းလွတဲ့ က်မ အေဖကိုလည္း စိတ္ပူ ေနပါေသးတယ္။ က်မ ေထာင္က်သြားရင္ အေဖမွ ခံႏုိင္ရည္ ရွိပါ့မလား၊ က်မတက္လက္စ ျပင္သစ္ သင္တန္းကလည္း က်မသူငယ္ခ်င္း ရီ က အပ္ေပးထား တာပါ။ သင္တန္းခက ေစ်းႀကီးေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿပီးဆံုးေအာင္ေတာ့ တက္ခ်င္မိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ က်မ ေထာင္မက် ခ်င္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထာင္ကေတာ့ က်ကိုက်မယ္ ဆိုတာလည္း က်မသိပါတယ္။ န၀တ က ဒီေလာက္ေတာ့ သေဘာထား မႀကီးႏုိင္ဘူးဆိုတာ သိပါတယ္။

ေအးမိုးလည္း ဂုဏ္ထူးတန္း ဆက္တက္ခ်င္ေနပါတယ္၊ ခ်ိဳႏြယ္လည္း သူလုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီမွာ ဆက္လုပ္ ခ်င္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၅ ရက္မွာ ရုံးထုတ္ပါတယ္။ က်မတို႔ အဖြဲ႕ထဲက ဘယ္သူကမွ ေထာင္မက်ရေအာင္ အညံ့ခံဖုိ႔ စိတ္မကူးၾကပါဘူး။ ဘယ္သူ ကမွလည္း စိတ္ဓာတ္က် မေနပါဘူး၊ အားလံုး ခံႏုိင္ရည္ ရွိၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔ ၉ေယာက္စလံုး ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္စီ အမိန္႔ခ်မွတ္ ခံရပါတယ္။ အမိန္႔ခ်ၿပီးေတာ့လည္း အားလံုး အၿပံဳး မပ်က္ၾကပါဘူး၊ တဦး ကိုတဦး ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ မိသားစုကို ႏႈတ္ဆက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ က်မ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္၊ က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ့ အေဖ ဘယ္လို ေနမလဲ၊ အသက္ႀကီးေနတဲ့ အေမ့ခမ်ာ ပင္ပန္း ေနရွာမွာပဲဆိုတဲ့ ေသာကေၾကာင့္ က်မ ၀မ္းနည္းေနမိတယ္။ အဲဒါဟာ ေနာင္တ ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

အမိန္႔ ခ်ၿပီးေတာ့ က်မ၊ ေအးမိုး၊ ခ်ိဳႏြယ္တို႔ကို “မ” က်တိုက္ကို ပို႔ပါတယ္။ က်မတို႔ေနရတဲ့ တိုက္မွာ အခန္း ၁၀ ခန္းရွိၿပီး ၅ ခန္းစီ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ ေဆာက္ထားပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး ဒီေရက်ခ်ိန္မို႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အခန္းေတြမွာ လူမရွိပါဘူး။ နံပါတ္ (၃) အခန္းမွာ အန္တီစန္း (စာေရးဆရာမ စန္းစန္းႏြဲ႕-သာယာ၀တီ) နဲ႔ သမီး ျမတ္မိုမိုထြန္း၊ နံပါတ္ (၄) မွာ ခ်ိဳႏြယ္၊ နံပါတ္ (၅) မွာေအးမိုးနဲ႔ က်မတို႔ ေနၾကရပါတယ္။

ေထာင္က်ခ်ိန္မွာ အန္တီစန္းက မုဆိုးမတဦး ျဖစ္ၿပီး သိပ္ငယ္ေသးတဲ့ ကေလးေတြ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ အန္တီစန္းက သူ႔ရဲ႕ အငယ္ဆံုးသားေလး အတြက္ စိတ္ပူပန္ေနပါတယ္။ အန္တီစန္းမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပူပန္မႈေတြရွိေနပါေစ က်မတို႔ကို ၀တၳဳေျပာျပတာ မပ်က္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳ ေတြကိုလည္း ေျပာျပပါတယ္။

အဲဒါအျပင္ က်မတို႔ကို “စမ္းေရ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ လူထြက္ေပါက္ မရွိေပမယ့္၊ က်မတို႔က စိတ္ထြက္ေပါက္ ကို ရေအာင္ရွာၾကပါတယ္။ က်မတို႔ သီခ်င္းဆိုၾကတယ္၊ ခ်ိဳႏြယ္က သီခ်င္းဆိုေကာင္းပါတယ္၊ အသံလည္း သာတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ဆိုဟန္ လည္း ရွိတယ္၊ အဆိုေတာ္ ေအးခ်မ္းေမရဲ႕ “ဘ၀စာမ်က္ႏွာ” တို႔၊ ေမဆြိ ရဲ႕ “ေမာင္” သီခ်င္းတို႔ကို ခ်ိဳႏြယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ေတာင္ လြမ္းတယ္။ က်မကေတာ့ အသံလည္း မေကာင္း၊ ဆိုတာလည္း မရေပမယ့္ က်မရဲ႕ ခံစားခ်က္ ျဖစ္တဲ့ ခိုင္ထူးရဲ႕ “အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့အလြမ္း” သီခ်င္း ကိုေတာ့ ဆိုျဖစ္ပါတယ္။

တေယာက္ေယာက္နဲ႔ ရန္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ “အေမ့အိမ္” ေပါ့။ ေမေမ့ ကိုလြမ္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ “အေမအို ေမ်ာ္ေနမွန္းလည္း သိလွ်က္နဲ႔ တလွမ္းခ်င္းစြန္႔ခြာ အိမ္ကို ပစ္ၿပီးေတာ့” ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကို ထပ္ခါထပ္ခါ ဆိုပစ္လိုက္တယ္။ ေအးမိုးကေတာ့ သူစိတ္ပါရင္ “ဧည့္ဆိုး” ကို ဆိုပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ တက္တင္းထိုးပါတယ္။ တက္တင္း ထိုးတာက အႏုစိတ္ရတဲ့ အလုပ္ဆိုေတာ့ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာကို ထိမ္းခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ပါတယ္။ အေဆာင္မွာလည္း ၅ (ည) ပုဒ္မ တပ္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြရွိပါတယ္။

တိုးတိုးျမင့္ (ခ) ဖိုးသာထူးက က်မတို႔တိုက္ကို အၿမဲလာလည္ေလ့ရွိပါတယ္။ လာလည္တယ္ ဆိုေပမယ့္ က်မတို႔ အခန္းထဲေတာ့ ၀င္လာလို႔ မရပါဘူး၊ က်မတို႔ရဲ႕ အခန္းေတြက အၿမဲတမ္း တံခါး ေသာ့ခတ္ထားတာပါ။ က်မတို႔က မနက္ပိုင္း ၁၅ မိနစ္၊ ညေနပိုင္း မိနစ္၂၀ ပဲ အျပင္ ထြက္ခြင့္ ရတာပါ။ ဒီေတာ့ ဖိုးသာထူးက ျပဴတင္းေပါက္ အျပင္ဘက္မွာရပ္ၿပီး က်မတို႔က အတြင္းဘက္က ရပ္ေျပာရပါတယ္။ ဖိုးသာထူးက ၁၁/ ၉၂ ေၾကညာတာကို မီခဲ့ေပမယ့္ လႊတ္တဲ့အထဲ သူမပါ ပါဘူး။ သူ ေထာင္က်တဲ့ အခ်ိန္က သူ႔အသက္က အရမ္းငယ္ပါေသးတယ္။ က်မ တို႔နဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာ ေထာင္ထဲမွာေနရတာၾကာလို႔ နည္းနည္း ပိန္သြားတာက လြဲရင္ စိတ္ဓါတ္ကေတာ့ မာဆဲပါပဲ။

အားလံုးကေတာ့ ဒီလိုပါပဲ၊ ေထာင္ထဲမွာ မေနခ်င္ေပမယ့္ အာဏာရွင္ဆီမွာ အညံ့ခံမယ့္အစား ေထာင္ထဲမွာပဲ အေသခံသြားဖို႔ စိတ္ကူး ရွိၾကသူေတြပါ။

ဖိုးသာထူးဟာ က်မတို႔ ေရာက္လာေတာ့ ေပ်ာ္ေနပံု ရပါတယ္။ အေဆာင္ထဲက ရုိးရုိးအက်ဥ္းသား ေတြအေၾကာင္းေျပာျပ၊ သူ႔အေၾကာင္း ေျပာျပနဲ႔ ၾကည့္ရတာ လန္းဆန္းေနပါတယ္။ က်မတို႔ ေထာင္မက်ခင္တုန္းက သူ႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပူခဲ့တာပါ။ တျခားလူေတြ လြတ္ၿပီး သူက်န္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ ူစိတ္ဓါတ္ က်သြားမလား ဆိုၿပီးေပါ့။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ဖိုးသာထူးက ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ သူ႔ကို ခ်ီးက်ဳးမိပါတယ္။

ေထာင္မွာ မိသားစုနဲ႔ ၂ ပတ္တႀကိမ္ ေထာင္၀င္စာေတြ႕ခြင့္ရပါတယ္။ တခါေတြ႕ရင္ ၁၅ မိနစ္ပါ။ က်မကိုေတာ့ အေမက ေထာင္ဝင္စာ လာေတြ႕ပါတယ္။ ေထာင္၀င္စာထုပ္ကို အေမ တေယာက္တည္း ဆြဲလာပါတယ္။ မ်က္ႏွာမွာလည္း ေခြ်းေတြနဲ႔ စိုရႊဲ ေနပါတယ္။ အေမ့ကို ၾကည့္ရတာ ေမာပန္းေနပါတယ္။ ေတြ႕တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း စကားမေျပာႏိုင္ဘဲ အေမာေျဖေနတာကို ၾကည့္ၿပီး က်မရင္ထဲမွာ မြန္းက်ပ္ ေနပါတယ္။ စကားစေျပာရင္ေတာ့ ေနေကာင္းေအာင္ေနဖို႔၊ အျပင္က လူေတြကို စိတ္မပူဖို႔၊ အားလံုး အဆင္ေျပတယ္ဆိုတဲ့ စကားကိုပဲ အၿမဲေျပာပါတယ္၊ ဒီလို ေျပာတိုင္းလည္း က်မ ပိုၿပီး စိတ္ပူတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ ဘာေတြမ်ား ဖံုးဖိ ထားသလဲဆိုၿပီး စိတ္ပူတာပါ။

ေထာင္၀င္စာထုပ္ကို သယ္ၿပီး တိုက္ကိုျပန္လာရင္ေတာ့ ဘ၀တူေတြကို ေ၀ဖို႔ ခ်မ္းဖို႔ စိတ္ကူးရင္းနဲ႔ အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္ေတြ ေမ့ေပ်ာက္သြား တတ္ပါတယ္။ အရမ္းျပန္ခ်င္တာက တပိုင္း၊ ေနလို႔ ရတဲ့နည္းနဲ႔ ေနေနတာက က်မတို႔ရဲ႕ ပစၥုဳပၸန္ ဘ၀ပါ။ ဒီလိုပဲ ေနတတ္ေအာင္ ေနၾကရပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ အတြင္းေထာင္၀င္စာ ဆိုတာရွိတယ္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ေတြ႕ရတာပါ။ အဲဒါလည္း တလတႀကိမ္ ပါပဲ။ ေထာင္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ မိသားစုခ်င္း ေတြ႕ရတာပါ။ က်မတို႔က အတြင္းေထာင္၀င္စာ မေတြ႕ရေပမယ့္ ေတြ႕ခြင့္ရတဲ့ လူေတြဆီကေနတဆင့္ က်မတို႔ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဘက္ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ လက္ေဆာင္ထည့္ေပးလို႔ ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေယာက်္ားေလးေတြဘက္က က်မတို႔ဘက္ထက္ပိုၿပီး သတင္းစံု ပါတယ္။

သူတို႔ ဘက္မွာက ေရဒီယို၊ တိုင္းမ္စ္၊ နယူးစ္ဝိခ္ မဂၢဇင္းကအစ အကုန္သြင္းတာကိုး။ သြင္းတယ္ ဆိုတာက တရားမ၀င္ ေရာက္ေအာင္ပို႔ထားတာ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက စာဖတ္ခြင့္မရွိဘူး။ က်မတို႔ ဘက္မွာ ဘာစာအုပ္မွ မရွိဘူး။ စာသိပ္ဖတ္တဲ့ မိုမိုေတာင္ ေဆးလိပ္ဖင္စီခံက စာရြက္ကို ရွာဖတ္ရတာ၊ အခုေနာက္ပိုင္းမွသာ စာဖတ္ခြင့္ရတာပါ။

ဒီလိုေနလာရင္းနဲ႔ ၁၉၉၅ ဇူလိုင္လထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။ က်မတို႔ ေပ်ာ္လိုက္ၾကတာ၊ အန္တီစုေတာင္မွ လြတ္တယ္ဆိုရင္ က်မတို႔လည္း လြတ္ႏုိင္မယ္ထင္ပါရဲ႕ဆိုၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့၊ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ ညေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ ငါလြတ္ရင္ ျပင္သစ္စာ သင္တန္း ျပန္တက္မယ္၊ က်ဴရွင္ျပန္သင္မယ္လို႔ စဥ္စားတယ္။ က်မက ဆရာမ သိပ္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့သူပါ၊ ယံုၾကည္ရာကို ေျခလွမ္းမွန္မွန္နဲ႔ လွမ္းရ ဦးမယ္မဟုတ္လား။

တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူတေယာက္ အေနနဲ႔ တကၠသိုလ္ စိန္ရတုပြဲကိုလည္း ႏႊဲခ်င္ပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ ကိုဂီးက အၿငိမ့္ ကမယ္တဲ့၊ က်မတို႔ရဲ႕ အမွုတြဲ ကိုေမာင္ေမာင္ဦးက ျပကၡဒိန္ လုပ္ခ်င္တယ္တဲ့။ က်မရယ္၊ ရီရယ္ ေအးမိုးရယ္လည္း တိုင္ပင္ထားတယ္။ က်မတို႔မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ မိသားစုေတြလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္။

က်မအိမ္က က်မ ေထာင္ကလြတ္ရင္ ၀တ္ဖို႔ ၀တ္စံု ၁ စံုေတာင္ ပို႔ေပးထားေသးတယ္၊ က်မတို႔ တတိုက္လံုးလည္း စိတ္ကူးေတြ ယဥ္ၾက တာေပါ့၊ က်မ အေဖနဲ႔လည္း မေသခင္ ေတြ႕ခ်င္ေသးတယ္ေလ။ ေသခ်ာတာက က်မအေဖက ၇ ႏွစ္ေတာင္ ေစာင့္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ အေဖ့ရဲ႕ အဆုပ္နာက ႏွစ္ေတြၾကာေနၿပီ၊ ေရာဂါက ရင့္ေနၿပီ။

လေတြက တျဖည္းျဖည္း ကုန္ဆံုးလာပါၿပီ၊ ေထာင္၀င္စာေတြမွာ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အသံေတြ အားေပ်ာ့လာၿပီး အန္တီစုရဲ႕ ရဲရဲေတာက္ မိန္႔ခြန္း ေတြအေၾကာင္းနဲ႔ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ေတာင္းဆိုသံက ပိုက်ယ္လာၿပီ။ အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ကန္႔ကြက္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ညီလာခံက ထြက္လာၾကတဲ့ သူေတြ အေၾကာင္း၊ ဒါေတြပဲ ၾကားရေတာ့တယ္။

ေဖေဖကလဲ စာတေစာင္ ေရးေပးလိုက္ပါတယ္၊ ေလာကဓံ ကို ရင္ဆိုင္ႏုိင္ဖို႔ က်န္းမာေရးက အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္အင္အားသာ ရွိမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္သြားခ်င္ရာကို တခဏနဲ႔ အေရာက္သြားႏိုင္ေၾကာင္းကို စာေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ အေဖကေတာ့ အေျခအေနကို ခန္႔မွန္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္၊ အေဖ့စာကိုဖတ္ၿပီး က်မလည္း နားလည္လိုက္ပါတယ္။ ခ်ိဳႏြယ္ ကလည္းေျပာပါတယ္ အန္တီစုက သူ႔ဘာသာ လြတ္ရက္ေစ့လို႔ လြတ္တာ ငါတို႔ကိုက ရူးတာပါတဲ့။

ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔ တိုက္ကို အခ်ဳပ္သစ္ ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္၊ အသက္ႀကီးႀကီး အမ်ိဳးသမီး ႀကီးေတြပါ၊ ပထမ တရက္၊ ႏွစ္ရက္ ကေတာ့ လၿခံဳေရး တင္းက်ပ္ထားပါတယ္၊ သူတို႔နဲ႔စကားေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ထံုးစံအတိုင္း ၀န္ထမ္း အလစ္မွာေတာ့ ငပိေၾကာ္၊ မုန္႔နဲ႔ ေကာ္ဖီမစ္ကို ခိုးေပးၾကရပါတယ္၊ ဒါမွ သူတို႔ စားလို႔ ေသာက္လို႔ ရမွာေပါ့၊ မဟုတ္ရင္ ဘာမွစားစရာ မရွိဘူး။

အၿမဲတမ္း လံုၿခံဳေရးက မတင္းက်ပ္ႏုိင္ေတာ့ လစ္မွပဲ ဘာျဖစ္လာတာလဲ ဆိုတာ ေမးရတာေပါ့၊ သူတို႔က အန္တီစု က်မ္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ ေအာ္လို႔ အဖမ္းခံရတာတဲ့၊ အခ်ဳပ္သစ္ေတြ ေရာက္လာေတာ့ က်မတို႔ ေပ်ာ္ပါတယ္။ အျပင္က အေၾကာင္းေတြကို လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သိရတာေပါ့၊ သူတို႔ကလည္း ေျပာျပၾကပါတယ္၊ က်မတို႔က နားေထာင္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္ဘာသာ ပံုေဖာ္ၾကရတယ္။

သူတို႔ကလည္း အန္တီစု ဘယ္ေန႔က ဘာ၀တ္တယ္က စၿပီး ဘယ္မိန္႔ခြန္း ဘယ္မွာဆံုးတယ္ အထိ ေျပာႏိုင္ၾကပါတယ္၊ ေနာက္တပတ္ အတြင္းေထာင္၀င္စာမွာ ေျပာႏိုင္ေအာင္ သတင္းစု ေနတာေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ က်မတို႔ကသာ ႂကြားႏိွုင္မယ္ထင္တာ ေယာက်ၤားေလး ေတြဘက္က က်မတို႔ထက္ ပိုၿပီးသိတယ္၊ က်မတို႔ဘက္ကမွ ႏွစ္ေယာက္ထဲေရာက္တာ သူတို႔ဘက္က ဆယ္ဂဏန္း ေက်ာ္တယ္၊ အတြင္း ေထာင္၀င္စာေန႔ေရာက္ေတာ့ သူတို႔ဘက္က သတင္းက ပိုေတာင္မွ မ်ားေသးတယ္။

ေထာင္ဆိုတဲ့ ေနရာက အၿမဲတမ္း ေနရတာက်ပ္ေလ့မရွိသလို၊ အၿမဲတမ္းလဲ ေခ်ာင္ေလ့မရွိပါဘူး၊ ေထာင္ပိုင္ရဲ႕ သေဘာထားေပၚ မူတည္ၿပီး ေျပာင္းသြားေလ့ရွိပါတယ္။ ေထာင္ပိုင္ေျပာင္းသြားေတာ့ ေပၚလစီလည္း ေျပာင္းသြားၿပီး ေထာင္ထဲမွာနည္းနည္းက်ပ္သြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အတြင္းေထာင္၀င္စာမွာ သတင္းေတြ လဲႀကဲ သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီး တိုက္ကိုေတာ့ အားေပးပါတယ္၊ စိတ္ဓာတ္ မက်နဲ႔၊ တိုက္ပြဲက ၿပီးေတာ့မွာတဲ့။

ေနာက္ေတာ့ “က်န္းမာပါေစ” ေတြလည္း ေထာင္ ၇ ႏွစ္ က်သြားတယ္၊ က်မတို႔ေတြ အၿပံဳးမပ်က္ၾကပါဘူး၊ ဘယ္သူမွလည္း ဘံုးဘံုးလဲ မသြားပါဘူး၊ အခ်ိန္တန္ စားၿမဲ၊ သီခ်င္းဆိုမပ်က္၊ ၀တၳဳေျပာၿမဲ၊ တခါတေလ မိန္းမယူသြားတဲ့ ရည္းစားကို မလြမ္းပါဘဲ လြမ္းခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး ရည္းစားရွိေၾကာင္းႂကြားၿမဲ၊ စိတ္ကူးတည့္ရာေတြကို ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး ေျပာၿမဲ၊ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္အတိုင္း ဘာဆိုဘာမွ ေျပာင္းလဲမသြားပါဘူး။

ဘယ္လိုပဲ အနာဂတ္ေတြ အိပ္ေပ်ာ္ေနပါေစ၊ ဘယ္လိုဘဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြမဲ့ေနပါေစ၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ ရွိေနတဲ့ တိုင္းျပည္ဟာ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ခ်ိဳးေဖာက္ေနပါတယ္ဆိုတာကို သက္ေသျပေနတာပါ။

က်မကေတာ့ ေထာင္ကထြက္ရင္ဝတ္ဖို႔ အိမ္က ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ ၀တ္စံုသစ္ကေလးကို မဝတ္ရေသးမယ့္တူတူ ၁၃ (ဃ) လို႔ေခၚတဲ့ အေျခမဲ့ အေနမဲ့ေလး လြတ္တဲ့ေန႔မွာ၀တ္ဖို႔ ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။

ခင္ျငိမ္းသစ္သည္ မၾကာေသးခင္က ထိုင္း -ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း တဦးျဖစ္သည္။
http://www.irrawaddy.org/bur/index.php?option=com_content&view=article&id=1961:2009-10-12-08-14-44&catid=2:articles&Itemid=30

ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက တ႐ုတ္ျပည္နယ္



ဦးေအာင္ခင္ (ေ၀ဖန္သုံးသပ္ခ်က္)
၁၂ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉


ကုိးကန္႔ေဒသကုိ ဗမာစစ္တပ္က၀င္စီးၿပီး လုယက္တဲ့အတြက္ တ႐ုတ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ နစ္နာဆုံး႐ႈံးရတဲ့ကိစၥမွာ ေလ်ာ္ေၾကးေဒၚလာသန္း (၄၀) ေက်ာ္ေပးဖုိ႔ ယူနန္ဘက္က ေတာင္းထားေၾကာင္း သိရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုိးကန္႔နဲ႔‘၀’ေဒသကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက တ႐ုတ္ျပည္နယ္လု႔ိေခၚႏုိင္တယ္။ ကုိးကန္႔အဖြဲ႔နဲ႔ ဗမာစစ္အစုိးရ ပထမဆုံးအပစ္အခတ္ ရပ္စဲႏုိင္ေအာင္ ၾကား၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးသူ ဘိန္းေမွာင္ခုိေဟာင္း ေလာ္စစ္ဟန္ဟာ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ပါ။ ကုိးကန္႔နယ္မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ရတာဟာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲရတဲ့အေၾကာင္းတခုျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းေရးထားတာမဟုတ္ဘဲ ႏုတ္ကတိေလာက္နဲ႔ နားလည္မႈယူထားတာျဖစ္လုိ႔ တ႐ုတ္ပုိင္ပစၥည္းသိမ္းတာ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနတယ္။

ျမန္မာျပည္ထဲ ယူနန္တ႐ုတ္၀င္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနပါၿပီ။ ယူနန္နဲ႔ အထက္ျမန္မာျပည္ဆက္ေနတာမုိ႔ ယူနန္မွာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တုိင္း ျမန္မာျပည္အထိ ဂယက္႐ုိက္လာတတ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ (၂,၀၀၀) ေက်ာ္ ယူနန္မွာႀကီးစုိးတဲ့ နန္ေက်ာင္က ၀င္တုိက္တဲ့အတြက္ ပ်ဴႏုိင္ငံပ်က္စီးရတယ္လုိ႔ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဆရာေတြက ဆုိပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ မြန္ဂုိအာဏာရၿပီး ယူနန္အထိ အာဏာစက္ ခ်ဲ႕လာတဲ့အခါ ျမန္မာနဲ႔ထိေတြ႔ၿပီး (၁၃) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းမွာ မြန္ဂုိ၀င္တုိက္တဲ့အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိခဲ့တဲ့ ပုဂံျပည္ပ်က္စီးရတယ္။ အဲဒီေနာက္ ရွမ္းမ်ဳိးႏြယ္တည္ေထာင္တဲ့ အင္း၀နန္းဆက္အႏွစ္တရာေက်ာ္မွာ ယူနန္-ျမန္မာကုန္သြယ္ေရး စတင္တယ္လုိ႔ သမုိင္းဆရာေတြက ဆုိတယ္။

(၁၇) ရာစုမွာ တ႐ုတ္ ‘မင္’ မင္းဆက္ကုိ မန္းခ်ဴးခ်င္က ျဖဳတ္ခ်တဲ့အခါ ေနာက္ဆုံး ‘မင္’ မင္းဆက္ျဖစ္သူ ‘ယုံလီ’ မင္း ျမန္မာျပည္ထဲ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ‘မင္’ မင္းဆက္ကုိ လုိလားတဲ့ ျမန္မာျပည္ေရာက္တ႐ုတ္ေတြ စခန္းထၾကတဲ့အတြက္ တုိင္းေရးျပည္ရာ အလြန္႐ႈပ္ေထြးလာတယ္တဲ့။ ေနာက္ဆုံး တ႐ုတ္စစ္တပ္ႀကီး အင္း၀ၿမိဳ႕အထိ ခ်ီတက္လာလုိ႔ ‘ယုံလီ’ မင္းကုိ အပ္ႏွင္းလုိက္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ တ႐ုတ္တပ္ႀကီးအျပန္မွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရသြားတဲ့ ယုံလီမင္းရဲ႕ ကုိယ္ရံေတာ္တပ္ဖြဲ႔ဟာ ကုိးကန္႔ေဒသမွာ အေျခစုိက္ေနထုိင္တဲ့အတြက္ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ေပၚေပါက္လာတာလုိ႔ အဆုိရွိတယ္။ (၁၇) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းကစၿပီး ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ရယ္လုိ႔ ေပၚထြက္လာတာျဖစ္လုိ႔ ျပည္နယ္ေလးလုိျဖစ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္ကုိ ေတာင္ေပၚတ႐ုတ္လုိ႔ ယူနန္မွာ လူသိမ်ားတယ္လုိ႔ ‘တာကာႏုိ’ က ဆုိပါတယ္။ ပထမဆုံး ၀တုိင္းရင္းသားနဲ႔ လက္ရည္တျပင္တည္း ေနထုိင္စားေသာက္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားဟာ ဂ်ပန္အမ်ဳိးသား ဟီဒဲယုကိ-တာကာႏုိ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁၄) ရာစုေလာက္ကတည္းက ျမန္မာ့ေက်ာက္စိမ္းကုိ ယူနန္တ႐ုတ္က မ်က္စိက်ခဲ့တာပါ။ (၁၈) ရာစုေႏွာင္းပုိင္း ဆင္ျဖဴရွင္မင္းလက္ထက္ (၁၇၆၃-၁၇၇၆) တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္ျခားစစ္ပြဲ ၿပီးဆုံးသြားတာဟာ ယူနန္-ျမန္မာကုန္သြယ္ေရး တုိးပြားေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တယ္။ (၁၉) ရာစုမွာ အမရပူရအေျခစုိက္ ယူနန္တ႐ုတ္က ၀ါဂြမ္းနဲ႔ေက်ာက္မ်က္ကုိ ယူနန္ကုိ တင္ပုိ႔ၿပီး ပုိးခ်ည္ေရႊေငြနဲ႔ သတၱဳအုိးခြက္ကုိ ယူနန္က တင္သြင္းပါတယ္။ ေသဆုံးသူ တ႐ုတ္ကုန္သည္ (၆,၀၀၀) ေက်ာ္ရဲ႕ အမည္စာရင္းကုိ အမရပူရတ႐ုတ္ဘုံေက်ာင္းမွာ ေတြ႔ရတယ္လုိ႔ ကုိလုိနီေခတ္အစီရင္ခံစာတခုမွာ ေရးထားတယ္။ မုိးေကာင္းကုိ ဗဟုိျပဳၿပီး ကုန္သြယ္ရာမွာ ကခ်င္လူမ်ဳိးကုိ ေက်ာက္တြင္းပုိင္အျဖစ္ သတ္မွတ္တာကုိ ဗမာမင္းက မကန္႔ကြက္ပါဘူး။

လားေပၚမွာကုန္တင္ၿပီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္တဲ့လုပ္ငန္းကုိ ယူနန္သားေတြ ကၽြမ္းက်င္ၾကတယ္။ ကုန္းေၾကာင္းခရီးၾကမ္းမွာ လားတန္းနဲ႔လုိက္ပါတဲ့ ယူနန္သားကုိ ‘လားတ႐ုတ္’ လို႔ အညာမွာေခၚတယ္။ ယူနန္-ျမန္မာ-လာအုိနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံအၾကား ရာစုႏွစ္အေတာ္ၾကာ လားတန္းနဲ႔ ကုန္သြယ္တုန္း ယူနန္ကုိ မျပန္တဲ့ တ႐ုတ္လည္းရွိတယ္။ (၁၉) ရာစုမွာ ပန္းေသးတ႐ုတ္မြတ္စလင္ရဲ႕ ယူနန္သူပုန္ အေရးနိမ့္တဲ့အခါမွာလည္း ပန္းေသးတ႐ုတ္အမ်ားအျပား ရွမ္းျပည္မွာ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံၿပီး အရင္ေရာက္တဲ့ ကိုးကန္႔တ႐ုတ္နဲ႔ ေရာကုန္တာရွိသလုိ ထုိင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္းအထိ ဆင္းသြားသူေတြလည္း ရွိတယ္။

ယူနန္က ဘိန္းစုိက္တဲ့ဓေလ့ကုိ ကုိးကန္႔က အေမြဆက္ခံတာပါ။ အေရွ႕အိႏၵိယ အဂၤလိပ္ကုမၸဏီဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဘဂၤလားျပည္နယ္မွာ စုိက္သမွ်ဘိန္းကုိ လက္၀ါးႀကီးအုပ္၀ယ္ယူၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ကုိ တင္ပုိ႔တယ္။ တျပည္လုံးဘိန္းစားျဖစ္ကုန္မွာ စုိးလုိ႔ တ႐ုတ္အစုိးရက ဘိန္းတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္လုိက္ေတာ့ (၁၉) ရာစုမွာ ပထမဘိန္းစစ္ ျဖစ္ပြားတယ္။ တ႐ုတ္ကစစ္႐ႈံးေတာ့ ဘိန္းေရာင္း၀ယ္မႈ တုိးပြားလာတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာပါ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးလာတာမုိ႔ ဘုရင္စနစ္ကုိဖ်က္သိမ္းၿပီး သမၼႏုိင္ငံထူေထာင္တဲ့ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွာ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ ဘိန္းတန္ခ်ိန္ (၂၂,၀၀၀) ေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ေနပါၿပီ။

ယူနန္ျပည္နယ္က ဘိန္းစုိက္တဲ့ဓေလ့ဟာ အိမ္နီးခ်င္းေဒသေတြအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာတာမုိ႔ ျမန္မာနယ္စပ္ ကုိးကန္႔နဲ႔၀ေဒသမွာ (၁၉) ရာစုေႏွာင္းပုိင္းကတည္းက အႀကီးအက်ယ္ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးခဲ့တယ္။ စာေရးဆရာေရႊ႐ုိးအမည္ခံ James George Scott အဲဒီေဒသကုိ ခရီးထြက္စဥ္က ဘိန္းခင္းေတြမ်ားလြန္းလုိ႔ ရက္အေတာ္ၾကာခရီးသြားတာေတာင္ ဘိန္းခင္းေတြက မဆုံးေသးဘူးလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ၁၉၃၀ ခုႏွစ္မွာ ကူမင္တန္တ႐ုတ္အစုိးရက တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးမႈ ပိတ္ပင္လုိက္တဲအခါမွာ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြဟာ ကုိးကန္႔နဲ႔၀ေဒသက ထြက္တဲ့ဘိန္းကုိ အားကုိးလာရပါတယ္။

အဂၤလိပ္ကုိလုိနီအစုိးရဟာ သံလြင္ျမစ္အေရွ႕ဘက္ေဒသမွာသာ ဘိန္းစုိက္ခြင့္ျပဳၿပီး ပုံမွန္၀ယ္ယူေလ့ရွိေပမယ့္ သံလြင္ျမစ္အေနာက္ဘက္ေဒသမွာေတာ့ ဘိန္းစုိက္ခြင့္မျပဳပါ။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာလည္း အနည္းအက်ဥ္းစုိက္ပ်ဳိးခြင့္ျပဳပါတယ္။ အထက္ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈကုိ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့တဲ့အေနနဲ႔ ဘိန္းကုိ မဟာမိတ္ဘက္ကသုံးတယ္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္းစစ္စတင္ျဖစ္ပြားေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ျပည္တြင္းစစ္ ၿပီးဆုံးသြားပါၿပီ။ စစ္႐ႈံးတဲ့ တ႐ုတ္ကူမင္တန္တပ္အခ်ဳိ႕ ရွမ္းျပည္အေရွ႕ပုိင္းေဒသမွာ ၀င္ေရာက္ေျခကုပ္ယူၿပီး တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ကုိ ျပန္တုိက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတဲ့လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ေနာက္ပုိင္းေပၚေပါက္တဲ့ ရွမ္းလက္နက္ကုိင္လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဘိန္းလုပ္ငန္းဟာ အဓိက အေရးပါလာပါတယ္။

တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ကုိတုိက္မယ့္ ကူမင္တန္တ႐ုတ္တပ္ႀကီးကုိ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းပါတယ္။ လက္နက္ခဲယမ္းကုိ ထုိင္၀မ္က တုိက္႐ုိက္ပုိ႔ေပးၿပီး ကုန္က်စရိတ္ကုိေတာ့ ဘိန္းလုပ္ငန္းက ရတဲ့ေငြနဲ႔ ေထာက္ပံ့ပါတယ္။ ကူမင္တန္တပ္ေတြဟာ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ လႈပ္ရွားသြားတာမို႔ ဘိန္းလုပ္ငန္းကုိ အုတ္ျမစ္ခ်ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဘိန္းစုိက္ပ်ဳိးဖုိ႔ ခက္ခဲေလေလ ရွမ္းျပည္က ဘိန္းလုပ္ငန္းလည္း ႀကီးထြားေလေလျဖစ္လာတယ္။

တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း ယူနန္နယ္သားအမ်ားအျပား ျမန္မာျပည္ထဲ ၀င္ေရာက္ခုိလႈံျပန္ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ မြတ္စလင္တ႐ုတ္နဲ႔ မြတ္စလင္မဟုတ္တဲ့ KMT တ႐ုတ္ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ကူမင္တန္တ႐ုတ္တပ္က အႂကြင္းအက်န္ေတြကုိ KMT တ႐ုတ္လုိ႔ ေခၚတာပါပဲ။ KMT တပ္ ထုိင္၀မ္ႏုိင္ငံကုိ ေရႊ႕ေျပာင္းေတာ့လည္း လုိက္သြားသူက နည္းနည္း၊ ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ အေျခခ်သူမ်ားက မ်ားပါတယ္။ ဘိန္းျဖဴနဲ႔ ေက်ာက္မ်က္ေမွာင္ခုိလုပ္ငန္းမွာ စီးပြားရွာၾကသူေတြပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ယူနန္တ႐ုတ္လုိ႔ေျပာေပမယ့္ ကုိးကန္႔တ႐ုတ္၊ ‘၀’တ႐ုတ္၊ KMT တ႐ုတ္၊ ပန္းေသးတ႐ုတ္ စတဲ့ တ႐ုတ္အားလုံး အက်ဳံး၀င္တယ္။ ေလာစစ္ဟန္၊ ေလာစစ္မင္း၊ ဖုန္ၾကားရွင္၊ ဖုန္ၾကားဖူး၊ ေပါက္ယူခ်မ္း၊ လင္မင္းရွန္၊ ခြန္ဆာ (ေခၚ) ခ်န္ရွီဖူး၊ ေ၀ဆူကုိင္စတဲ့ ဘိန္းေမွာင္ခုိေတြဟာ တရား၀င္စီးပြားရွာခြင့္ရလာတယ္။ ေငြရင္းရွိတဲ့တ႐ုတ္ဟာ သူတုိ႔နဲ႔ဆက္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ၾကတယ္။ မဆလဆုိရွယ္လစ္ေခတ္မွာလည္း တ႐ုတ္စီးပြားေရးသမားေတြပဲ ခ်မ္းသာၾကတယ္။ ျမန္မာက ဆုိရွယ္လစ္သင္တန္းတက္ေနခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္က မဆလစစ္ဗိုလ္ကုိလာဘ္ထုိးၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ေနေတာ့ ခ်မ္းသာတာေပါ့။ ဗမာစစ္ဗိုလ္ကုိလာဘ္ထုိးၿပီး စီးပြားေရးလုပ္တာ တ႐ုတ္ထုံးစံျဖစ္ေနၿပီ။ ဗမာစစ္တပ္ကုိ ဆက္ေၾကးမွန္မွန္ေပးေနရင္ တ႐ုတ္ျပည္နယ္ဟာ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔သာ ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အေျခအေနမွာ တ႐ုတ္ျပည္နယ္ေတြဟာ အႀကီးအက်ယ္ခ်မ္းသာမယ့္ အလားအလာရွိပါတယ္။

http://www.khitpyaing.org/articles/Oct09/121009.php

မင္းဟာ......တကယ္ေတာ့

http://ifile.it/k7r98vp

Kaw Thar Story