Monday, October 19, 2009

DVBYV - Min Ko Naing's 47th birthday tribute

ဗြီဒီယိုဖိုင္ရယူရန္

19 Oct ဒိုင္ယာရီ

http://ifile.it/k3q6s5z

19 Oct news

မိဘတို႔ႏွင့္ ကဲြကြာျခင္း ကင္းၾကပါေစ



ဧကသီ
တနလၤာေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 19 ရက္ 2009 ခုႏွစ္ 16 နာရီ 51 မိနစ္

မိဘနဲ႔ ေဝးရ၊ ခဲြရမွာကို အလြန္ေၾကာက္ခဲ့တယ္။ ငယ္တုန္းက မိဘေတြကေန ရြာဦးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ကိုရင္ ဝတ္ေစခဲ့ပါတယ္။ မိဘနဲ႔ မခဲြႏိုင္လို႔ ညအိပ္ရင္ အိမ္ျပန္အိပ္ရတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ … 'ကိုရင္ဆိုတာ အိမ္မွာ မအိပ္ေကာင္းဘူး၊ ငရဲၾကီးတတ္တယ္' လို႔ ရြာဦးဘုန္းၾကီး မိန္႔ဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေက်ာင္းမွာပဲ အိပ္ေတာ့တယ္။ မနက္ေရာက္ေတာ့ အေမတို႔ဆီသြားၿပီး 'လူထြက္မယ္' ေျပာေတာ့၊ အေမက 'မထြက္ပါနဲ႔ ကိုရင္ရယ္။ လူထြက္ရင္ ဆင္းရဲလိမ္႔မယ္။ အခုလို သကၤန္းဝတ္ေနေတာ့ အေမတို႔လည္း ကုသိုလ္ရတယ္' တဲ့။ အေမတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ကိုရင္လူထြက္ေရး အစီအစဥ္ ပ်က္ခဲ့တယ္။

၁၃ ႏွစ္သားအရြယ္မွာ မိဘနဲ႔ ခဲြၿပီး မေကြးစာသင္တိုက္မွာ ပရိယတၱိစာေပသင္ဖို႔ ရြာဦးဘုန္းၾကီးကိုယ္တိုင္ လိုက္ပို႔တယ္။ ဘယ္လိုမွ မေပ်ာ္ခဲ့ဘူး။ ေန႔ရွိသေရြ႔ မိဘကိုပဲ သတိရေနမိတယ္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အျမန္ေရာက္ပါေစဆိုၿပီး ရက္ေတြလေတြ ေန႔တိုင္း ေရတြက္မိတယ္။ တေပါင္းလ က်င္းပတဲ့ စာေမးပဲြၿပီးတာနဲ႔ ရြာကို အျမန္ျပန္ခဲ့တယ္။ မိဘကလည္း သား ျပန္လာတာဆိုေတာ့ ဝမ္းသာအားရ ပီတိျဖာလို႔ေပါ့။

အေမက 'ကိုရင္ စာသင္ရတာ အဆင္ေျပရဲ႕လား။ စားေရးေသာက္ေရး အဆင္ေျပလား။ အဆင္မေျပရင္ အေမတို႔ကို ေျပာပါ။ စာေမးပဲြေရာ ေျဖႏုိင္လား။ စာကို ၾကိဳးစားပါ။ ဘုန္းၾကီးဝတ္လည္း စာတတ္မွ။ စာမတတ္ရင္ လူေတာမတိုးဘူး ကိုရင္။ လူ႔ဘဝလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ စာမတတ္ရင္ ေအာက္က်ေနာက္က် ေနရတယ္။ အေမတို႔က ဆင္းရဲတယ္။ စာလည္း လည္လည္ဝယ္ဝယ္ မတတ္ဘူး။ ကိုရင္ကို အေမတို႔လို မျဖစ္ေအာင္လို႔ပါ' တဲ့။

ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ကာလမွာ အေမတို႔ဆီသြားလိုက္၊ ေက်ာင္းျပန္လာလိုက္နဲ႔ အလြန္ေပ်ာ္ပါတယ္။ ရြာနဲ႔ တႏွစ္ေက်ာ္ ေဝးေနတာဆိုေတာ့ တရက္နဲ႔ တရက္ ကုန္ဆုံးမွာေတာင္ မေရတြက္မိဘူး။ စာသင္တိုက္ျပန္ဖို႔ ရက္က တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာၿပီဆိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အသိတခု ဝင္လာတယ္။ 'ေၾသာ္ … ငါ အေမတို႔နဲ႔ ခဲြရဦးမွာပါလား' ဆိုတဲ့အသိ။ ျပန္မယ့္ရက္ေရာက္ေတာ႔ အေမကိုယ္တိုင္ ကားဂိတ္လိုက္ပို႔တယ္။ တလမ္းလုံး အေမက ေမတၱာစကားေတြနဲ႔ မွာၾကားပါတယ္။ 'လိမ္လိမ္မာမာနဲ႔ စာၾကိဳးစား။ က်န္းမာေရးလည္း ဂ႐ုစိုက္။ အေရးအေၾကာင္းရွိရင္ အေမတို႔ဆီ စာေရးလိုက္' နဲ႔ေပါ့။ ကားဂိတ္ေရာက္ေတာ့ အေမ့ခမ်ာ တဘက္ေလး ပခုံးတင္ၿပီး၊ ကန္ေတာ့တယ္။ မ်က္ရည္က်ေနတဲ့ အေမ့မ်က္ႏွာကို အခုထိ ေမ့လို႔မရဘူး။

ျပန္သာျပန္ခဲ့ရတာ အေတာ္ဝမ္းနည္းတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္က စာေမးပဲြေအာင္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

မေကြးစာသင္တိုက္မွာ ၂ ႏွစ္ ဆက္တိုက္ေအာင္ၿပီး ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ကိုေျပာင္းၿပီး စာသင္ခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ တျခား ဘာမွစိတ္မဝင္စားဘဲ အေမမွာတဲ့ စကားေတြ၊ ၾကိဳးစားရမယ့္ အေၾကာင္းေတြကို သတိရတယ္။ စာတတ္မွျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားေၾကာင့္ စာကုိပဲ ၾကိဳးစားပါတယ္။

ေနာက္အသိတခုက ရြာဦးေက်ာင္း ဘုန္းၾကီးစကားပါ။ 'ကိုရင္ … မင္း ရြာမွာေနခ်င္ရင္ စာေမးပဲြေအာင္ဖို႔ မလိုဘူး။ စာတတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ကိုယ္သင္ေနတဲ့စာကို တတ္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ ကိုရင္ေနတဲ့ အင္းစိန္ စာသင္တိုက္ၾကီးက သံဃာလည္း အမ်ားၾကီးပဲ။ ေက်ာင္းတိုက္ကလည္း အလြန္ခမ္းနားထည္ဝါလွတယ္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က သံဃာေတြလာၿပီး စာသင္ေနၾကတာ။ စည္းကမ္းလည္း အလြန္ၾကီးတယ္။ စာခ်ဆရာေတာ္ေတြလည္း စာသင္တာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဆိုရင္ စာခ်တဲ့အခါမွာလည္း စာသင္သားေတြ နားလည္ေအာင္ ပို႔ခ်တယ္။ သံဃာေတြအေပၚမွာလည္း ေမတၱာထားတယ္။ ဆရာေတာ္ အၿမဲေျပာတာက ညီညီညြတ္ေနၾက၊ စာၾကိဳးစားၾက၊ အားလံုး စာၾကိဳးၾကပါတယ္' တဲ့။

ဒီလိုနဲ႔ တႏွစ္တၾကိမ္ က်င္းပတဲ့ စာေမးပဲြ ေရာက္လာပါတယ္။ စာေမးပဲြေျဖၿပီး ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကို ၂ လခဲြေလာက္ ျပန္ရပါတယ္။ ရြာေရာက္ေတာ့ အေမနဲ႔ အေဖ့ကို က်န္းက်န္းမာမာ ေတြ႔ရေတာ့ ဝမ္းသာတယ္။ အေမက … 'ကိုရင္ အသက္ ၂ဝ ျပည့္ၿပီ။ ရဟန္းေဘာင္ တက္ရေအာင္။ အေမတုိ႔ကပဲ ရဟန္း ဒကာ၊ ဒါယိကာမအျဖစ္ ခံယူမယ္' လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ရဟန္းဘဝကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းဘဝနဲ႔ ရြာမွာ ေက်ာင္းပိတ္ကာလ ကုန္ဆံုးေအာင္ေနၿပီး၊ ရန္ကုန္ ျပန္ခါနီး အေမက 'ဦးဇင္း … စာၾကိဳးစားေနာ္။ အေမနဲ႔ အေဖက အသက္ၾကီးၿပီ။ ရြာဦးဘုန္းၾကီး ေျပာတယ္။ နင့္သားကို စာၾကိဳးစားခိုင္း၊ ရြာျပန္ေနရေတာ့မယ္လို႔ ေျပာလိုက္' တဲ့။ အေမတို႔ဆီက စကားၾကားရတာ၊ အလြန္ေပ်ာ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေတာ့ စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းေတြ ထြက္ေနပါၿပီ။ သံဃာေတြ ဝိုင္းအံုၾကည့္ေနတဲ့ဆီကို ေျပးၿပီး၊ ေအာင္စာရင္း လိုက္ရွာေနတုန္း ေဘးနားက ဦးဇင္းတပါးက 'ရွာမေနနဲ႔ မင္း စာေမးပြဲေအာင္တယ္' တဲ့။ ေဘးက ေျပာတာကို အားမရေသးဘူး။ ကိုယ္တိုင္ရွာေတြ႔မွ အေတာ္ ေပ်ာ္သြားတယ္။ 'ငါ .. ရြာျပန္ေနရေတာ့မယ္ေဟ့' လို႔။ တခ်က္ေအာ္လိုက္ေသးတယ္။ ျဖစ္ပံုက …။

ေအာင္စာရင္းေတြ ထြက္ၿပီးတာနဲ႔ ၂ဝဝ၇ စာသင္ႏွစ္ကို ေရာက္လာၿပီး ဆက္သင္ခဲ့ပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြထက္ ပိုၿပီးၾကိဳးစားရပါတယ္။ သံဃာေတြလည္း ဒီႏွစ္မွာ အရင္ႏွစ္ကထက္ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ အားလံုး တည္ၿငိမ္စြာ ပရိယတၱိစာေပကို သင္ေနတဲ့အခ်ိန္ သတင္းဆိုးတခု ၾကားလိုက္ရတယ္။ ပခုကၠဴသံဃာေတြကို စစ္တပ္က ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ေစာ္ကားတဲ့ သတင္းပါပဲ။ ေက်ာင္းထဲက သံဃာေတြ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ေနာက္တခုက သံဃာေတြ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့အခါ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္း မျပည့္စံုတာရယ္၊ ေန႔တိုင္း ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြရဲ႕ ကုန္ေစ်းႏႈန္းၾကီးလို႔ ညည္းညဴသံေတြ ၾကားေနရေတာ့ သံဃာေတြခမ်ာ ဆြမ္းခံသြားဖုိ႔ အခက္အခဲ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သံဃာနဲ႔ လူထုေတြလည္း ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းေရးအတြက္ လမ္းမေပၚထြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေတာင္းဆုိၾကတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပသူေတြကို အာဏာရွင္က လူမဆန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ေစာ္ကားၾကတယ္။

ဒီသတင္းေတြၾကားေတာ့ ပိုၿပီး မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကတယ္။ သံဃာေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြကို နားလည္လို႔ မဟုတ္။ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတာရယ္၊ ဘာသာ သာသနာကို ေစာ္ကားတာေတြ၊ မွ်တမႈမရိွတဲ့ အာဏာရွင္ဆီက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ မွ်တမႈကို ေတာင္းခံတာပါပဲ။ မွ်တမႈကို မေပးတဲ့အျပင္ ရက္စက္ယုတ္မာ လိုက္ၾကတာ။ ျမင္ရသူတိုင္း ရင္နင့္စရာ ျဖစ္မိတယ္။ အင္းစိန္ေက်ာင္းတိုက္ သံဃာေတြ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ျဖစ္ၿပီး၊ မွ်တမႈအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပေနတာကို သံဃာေတြ အုပ္စုကြဲေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္ပစ္ခတ္ၾကတယ္။ သံဃာေတြခမ်ာ ျမင္မေကာင္း၊ ရႈမေကာင္း ေသြးအလိမ္းလိမ္းနဲ႔ လဲသူ လဲ၊ ကြဲသူ ကြဲ၊ ေသသူေတြ အမ်ားအျပားပဲ။ တခ်ဳိ႕လည္း ေျပးရင္းလႊားရင္း ဘယ္ေရာက္မွန္းမသိ ေျခဦးတဲ့ရာ ေျပးၾကတာ၊ က်ေနာ္လည္း အပါအဝင္ပါပဲ။

ေျပးရင္းလႊားရင္း ေရာက္လိုက္တဲ့ ဒုကၡေတြ၊ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး အစာမစားရတဲ့ ရက္ေတြလည္း အမ်ားအျပားပါ။ ေရးလို႔ေျပာလို႔ ကုန္မယ္မထင္ဘူး။ ထုိင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္တေနရာေရာက္မွ ငါ့ဘဝ ကံေကာင္းတယ္လို႔ မွတ္ယူမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယူၾကံဳးမရ ျဖစ္မိတာက ျမန္မာမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိဘေတြ၊ သားဦးဇင္းေပ်ာက္လို႔ ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ေနေလာက္ၿပီ။ ေဗဒင္ေမး၊ ယၾတာေခ်၊ ၿမိဳ႕ကျပန္လာသူတိုင္း သားဦးဇင္းကို မေတြ႔ခဲ့ဘူးလားဆိုၿပီး အ႐ူးတေယာက္လို ေမးေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အသက္အရြယ္ရလာတဲ့ မိခင္ဖခင္တို႔ က်န္းမာစြာနဲ႔ ရိွမွ ရိွေသးရဲ႕လားလို႔ အၿမဲပဲ ေတြးေတာပူပင္ရတယ္။ ဘဝဆက္တိုင္း အမိအဖနဲ႔ ေဝးကြာျခင္း ကင္းရပါလိုတယ္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ မနားမေန ၾကိဳးစားခဲ့ရတာ။ 'ငါ .. တေန႔ ရြာမွာေနရရင္ အသက္အရြယ္ၾကီးလာတဲ့ မိဘေတြကို ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေရွာက္မယ္' လို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့တာပါ။

အခုေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ပ်က္တဲ့အျပင္ အသက္အရြယ္ အိုမင္းလာတဲ့ မိဘေတြ လူ႔ေလာကမွာ ရိွေသးရင္ သားအတြက္ ပူပင္ေသာက ေရာက္ေနမွာ။

မိခင္ဖခင္တို႔ က်န္းမာၾကပါေစ။ ဘဝဆက္တိုင္း ဘယ္ေသာအခါမွ မိဘေတြနဲ႔ ေဝးကြာျခင္း ကင္းရပါလိုတယ္။ အာဏာရွင္ေတြ ေႏွာင့္ယွက္မႈေၾကာင့္ မိဘေတြ၊ သားသမီးေတြ ကြဲကြာေနၾကတာ အမ်ားၾကီးပါ။ အာဏာရွင္ေတြ မက်ဆံုးသေရြ႔ ထပ္ၿပီး ေဝးကြာမႈေတြ ရိွေနဦးမွာပါပဲ။ အဲဒီ အာဏာရွင္ေတြ အျမန္ဆံုး က်ဆံုးပါေစ။ ကြဲကြာေနတဲ့ သားသမီးေတြနဲ႔ မိဘေတြ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းႏိုင္ၾကပါေစ ….။

http://www.mizzimaburmese.com/edop/songpa/4027-2009-10-19-10-38-38.html

ကဲ … ယံုခ်င္ ယံု၊ မယံုခ်င္ေန အပိုင္း - ၃




မင္းလြင္ဦး
တနလၤာေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 19 ရက္ 2009 ခုႏွစ္ 18 နာရီ 01 မိနစ္


Minlwins

ရဲစခန္းက ရဲေတြနဲ႔ ဥပေဒအရာရွိေတြကို အမႈတင္ဖို႔၊ ေငြေပးဖို႔လိုေၾကာင္း အရင္အပိုင္းမွာ ရွင္းျပၿပီးပါၿပီ။ ဒီအပတ္မွာေတာ့ တရား႐ံုးကို ေရာက္လာတဲ့အခါ ဘယ္လို ထပ္မံကုန္က်ရဦးမယ္ဆိုတာကို ေျပာျပမွာပါ။

ရဲစခန္းက အမႈကို တရား႐ံုးမွာ စစ္ေဆးဖို႔ တင္ပို႔တဲ့အခါ ဥပေဒကို တတ္ကၽြမ္းနားလည္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြအတြက္ စိုးရိမ္စရာမရွိေပမယ့္၊ ရဲစခန္းနဲ႔ေပါင္းၿပီး လုပ္စားေနရတဲ့ အပိုင္စားေရွ႕ေန၊ ၿမိဳ႕နယ္တရားသူၾကီးနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ႐ိုက္စားေနတဲ့ ေရွ႕ေနေတြအတြက္ေတာ့ ဒီအဆင့္မွာ ေတာ္ေတာ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္တရားသူၾကီးက ေန႔စဥ္တင္လာတဲ့ အမႈေတြအနက္ ဘယ္အမႈကိုေတာ့ ဒီေန႔တာဝန္ယူရမယ့္ ဘယ္တရားသူၾကီးက စစ္ေဆးစီရင္ေစ၊ ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ေအာက္ အမႈေတြကို ဘယ္တရားသူၾကီးက စစ္ေဆးစီရင္ေစ၊ ေထာင္ဒဏ္မခ်ဘဲ ဒဏ္ေငြတပ္႐ိုက္မယ့္ ကိစၥကေတာ့ျဖင့္ လုပ္သက္ ၇ ႏွစ္ေအာက္ရွိတဲ့ ဘယ္တရားသူၾကီးက စစ္ေဆးစီရင္ေစ စသျဖင့္ ခြဲေဝေပးရတယ္။

ဒီအခါ အေစာက အပိုင္စားေရွ႕ေနေတြအေနနဲ႔ မိမိနဲ႔အဆင္ေျပတဲ့၊ လက္ဝါး႐ိုက္ထားတဲ့ တရားသူၾကီးလက္ထဲကို ကိုယ့္အမႈေရာက္ဖို႔ အေရးၾကီးတယ္။ ကိုယ္နဲ႔အဆင္မေျပတဲ့ တရားသူၾကီးလက္ထဲ ေရာက္သြားရင္ အမႈစစ္ေဆးတဲ့အခါမွာ၊ သက္ေသခံေတြ တင္သြင္းတဲ့အခါမွာ ျပႆနာ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ေလ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဥပေဒကိုတတ္ကၽြမ္းလို႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳေနတာ မဟုတ္ဘဲ ေဝစားမွ်စားနဲ႔ အသက္ဆက္ေနရတဲ့ သူဆိုရင္ ဒီအဆင့္က အဲဒီလိုေရွ႕ေနေတြအတြက္ အလြန္အေရးပါတယ္။ ကိုယ့္ကို ေဖးမေပးမယ့္ တရားသူၾကီးမရွိရင္ အမႈသည္ကို ေျပာထားတဲ့အတိုင္း၊ ကတိေပးထားတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္ေလ။

တခါတေလမွာ အမႈသည္ကို စစ္ေဆးစီရင္ေနတဲ့ တရားသူၾကီးက ဘယ္အက်ဳိးေဆာင္ကို ငွားပါလို႔ တိုက္႐ိုက္ညႊန္ျပတာလည္း ရွိတယ္။ ေစတနာနဲ႔ ကူညီတယ္လို႔ မထင္နဲ႔။ သူနဲ႔ လက္ဝါး႐ိုက္ထားတဲ့ ေရွ႕ေနကို ငွားရင္ သူက ေကာ္မရွင္ရမယ္။ ဒီေနရာမွာ ေကာ္မရွင္က ၄ဝ % ကေန ၆ဝ % အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ အမႈတန္ဖိုးလို႔ေခၚတဲ့ အမႈအေသးအၾကီးေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တရားသူၾကီးနဲ႔ အပိုင္စားေရွ႕ေနတို႔ ခြဲေဝယူၾကတာပါ။

တရားသူၾကီးကို အိတ္ထဲထည့္ထားႏိုင္ၿပီမို႔ ဘာလိုေသးလဲ။ ဘာမွ ဂ႐ုစိုက္စရာ မလိုေတာ့ဘူးလို႔ တထစ္ခ် မမွတ္ယူလိုက္ပါနဲ႔ဦး။ ေပးရမယ့္လူနဲ႔ ေငြက မကုန္ေသးပါဘူး။ ေနရာတိုင္းမွာ လူတိုင္းက တခုမဟုတ္တခု၊ တနည္းမဟုတ္တနည္း အေရးပါေနၾကတာပါ။ မိမိအမႈကို စစ္ေဆးတဲ့အခါ လံုေလာက္တဲ့ အခ်ိန္လိုတယ္။ ဒါမွလည္း မိမိဘက္က တင္ျပလိုတဲ့ကိစၥေတြကို စံုလင္ေအာင္ တင္ျပႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ေတာ္ၾကာ ႐ံုးခ်ိန္ကုန္ခါနီးမွ အမႈကို စစ္ဖို႔ေခၚရင္ လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္လည္း မရတဲ့အတြက္ ေနာက္႐ံုးခ်ိန္းကို ထပ္လာရမယ္။

အစစ္ခံမယ့္ သက္ေသကိုလည္း ခရီးစရိတ္၊ ေန႔တြက္စရိတ္ ထပ္ေပးရမယ္။ သမၼာန္စာဆင့္တဲ့ သူကိုလည္း သမၼာန္စာ အတည္ျဖစ္ဖို႔အတြက္္ ေျခၾကြခ ထပ္ေပးရမယ္။ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္တဲ့ ေရွ႕ေနမင္း ႐ံုးကို အခ်ိန္မီလာဖို႔ ကားငွားခေတြ ထပ္ကုန္မယ္။ ကိုယ့္အမႈကို စစ္ေဆးဖို႔ေခၚယူမဲ့အခ်ိန္မေရာက္မီ၊ အက်ဳိးေဆာင္နဲ႔ သက္ေသေတြ ၾကည္ၾကည္သာသာ ျဖစ္ေနေစဖို႔ အစစအရာရာ ကိုယ္တိုင္ တာဝန္ထားရတယ္ မဟုတ္လား။

အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သက္ေသအတြက္ ခရီးစရိတ္၊ ေန႔တြက္စရိတ္နဲ႔ သမၼာန္စာဆင့္ဖို႔ ကိစၥေတြအတြက္ တရား႐ံုးမ်ားလက္စြဲမွာ ေဖာ္ျပထားတာက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ အမႈေတြအတြက္ တရား႐ံုးက ႏိုင္ငံေတာ္ စရိတ္နဲ႔ ကုန္က်ခံရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရက ခြင့္ျပဳထားတဲ့ေငြကို တရား႐ံုးက ထုတ္ေပးတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ မၾကားဖူးပါဘူး။

ဘယ္သက္ေသကလည္း တရား႐ံုးမွာ သက္ေသအတြက္ ထိုက္သင့္တဲ့ ခရီးစရိတ္၊ ေန႔တြက္စရိတ္ေတြကို မေတာင္းပါဘူး။ တရား႐ံုးက ထုတ္ေပးမယ့္ စရိတ္ထက္ သူတို႔ကို ျပန္ေပးရမယ့္ ေငြက ပိုမ်ားေနလို႔ ဘယ္သက္ေသမွလည္း စိတ္မဝင္စားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေငြေတြကို စိတ္ဝင္စားသူေတြကေတာ့ ဘီးလစ္စာေရးလို႔ေခၚတဲ့ တရား႐ံုး ေငြထိန္းစာေရးၾကီးက သိပ္စိတ္ဝင္စားပါတယ္။

တမႈခ်င္းအလိုက္ ေပးရမယ့္ ေငြက ဘာမွမမ်ားေပမယ့္ တလစာ ဒါမွမဟုတ္ တႏွစ္စာအတြင္း စစ္ေဆးစီရင္ခဲ့တဲ့ အမႈေတြ၊ သက္ေသေတြရဲ႕ ခရီးစရိတ္၊ ေန႔တြက္စရိတ္ေတြကို ေပါင္းလိုက္ရင္ နည္းတဲ့ေငြေတြလား။ အဲဒီေငြေတြကို ဘီးလစ္က ဦးစီးၿပီး ၿမိဳ႕နယ္တရားသူၾကီးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာကို ထုတ္ယူေနတာပါ။ ၿမိဳ႕နယ္တရား႐ံုး တ႐ံုး ေန႔စဥ္ပံုမွန္လည္ပတ္ဖို႔အတြက္ အဓိက တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနတာက တရားခြင္ စာေရးနဲ႔ ဘီးလစ္စာေရးလို႔ေခၚတဲ့ ေငြထ္ိန္းစာေရးၾကီးပါ။ ၿမိဳ႕နယ္တရားသူၾကီး မဟုတ္ပါဘူး။

တခါတခါ စာေရးေတြ သင္ေပးတဲ့အတိုင္း မလုပ္လို႔ ပညာျပခံရတဲ့ တရားသူၾကီးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တရားသူၾကီးေပါက္စ ဆိုရင္ေတာ့ ေရွ႕ပတ္စာေရးလို႔ေခၚတဲ့ တရားခြင္စာေရးနဲ႔ ဘီလစ္စာေရးၾကီးဆီမွာ ဦးစြာ ပညာသင္ၾကားရပါတယ္။ တရားသူၾကီးေပါက္စဆိုေတာ့ အမႈၾကီးေတြကို မစစ္ရ၊ ဒဏ္ေငြေလာက္သာ တပ္႐ိုက္ႏိုင္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မႈ၊ ဧည့္စာရင္းမႈ၊ လမ္းေဘးေစ်းသည္မႈ စတာေတြေလာက္ကိုပဲ စစ္ေနရတာေလ။

ဘယ္ဝင္ေငြမွန္ပါ့မလဲ။ အဲဒီေတာ့ အေစာက စာေရးၾကီးေတြ သင္ေပးတဲ့အတိုင္း လုပ္မွ ေန႔စဥ္ဝင္ေငြ မွန္မွာေလ။ ကိုယ္က အမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လုပ္ေနရင္ အိမ္မွာရွိတဲ့ မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြ ဘာနဲ႔စားၾကမလဲ။ ဒီေတာ့လည္း အမ်ားမိုးခါးေရေသာက္သလို .. ကိုယ္ကလည္း လိုက္ေသာက္လိုက္ရတာပဲ။

၁၉၈၈ မတိုင္ခင္က ၿမိဳ႕နယ္တရား႐ံုးေတြကို အမွီျပဳၿပီး အသက္ေမြးေနတဲ့ ဆိုကၠားနင္းတဲ့သူေတြဆို အေတာ္အသင့္ေကာင္းတဲ့ တိုက္ပံုအက်ႌတထည္၊ ပုဆိုးတထည္နဲ႔ မွတ္ပံုတင္ကို ပလပ္စတိတ္အိတ္နဲ႔ ထည့္ၿပီး ထိုင္ခံုေအာက္မွာ အၿမဲေဆာင္ထားၾကတယ္။ ဒါက အပိုဝင္ေငြအတြက္ပါ။ တရား႐ံုးမွာ မိဘသေဘာမတူလို႔ လက္ထပ္ဖို႔လာတဲ့သူေတြ၊ အာမခံေပးရမယ့္ အမႈေတြမွာ အာမခံေပးမယ့္လူ အဆင္သင့္မရွိရင္ အာမခံေပးဖို႔ လက္မွတ္ထိုးတဲ့အခါ ဝတ္ဖို႔ပါ။ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္ကေတာ့ မဂၤလာေဆာင္သက္ေသဆို ၅ဝ က်ပ္ အနည္းဆံုး။ အာမခံအတြက္ဆို က်ပ္ ၃ဝဝ ကေန အထက္ေပါ့။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အဆ ၅ဝဝ ေလာက္နဲ႔ ေျမႇာက္ရမွာေပါ့။

ကုန္ေစ်းႏႈန္းကလည္း ၾကီးလာၿပီမဟုတ္လား။ ကိုယ္လိုက္ပါ လက္မွတ္ထိုးတားတဲ့ ကိစၥက အမႈအခင္း ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာလည္း ထပ္ေပးရေသးတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သိတာ မသိတာ အသာထား၊ လတ္တေလာ ဝမ္းေရးအတြက္ ေျဖရွင္းလိုက္ရတာပဲ။

ေနာက္ပိုင္း အမႈအခင္းျဖစ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း တခါတေလ ေပးထားတဲ့ လိပ္စာက ေျပာင္းသြားလို႔ သမၼာန္စာ အတည္မျဖစ္ဘူးလို႔ သမၼာန္စာခ်တဲ့သူက တရား႐ံုးကို ျပန္အစီရင္ခံလိုက္ရင္လည္း ၿပီးသြားတာပဲေလ။ ခက္တာမွတ္လို႔။ တရား႐ံုး တရားသူၾကီးကလည္း ဘယ္သူက ဘယ္အမႈမွာ သက္ေသအျဖစ္ လက္မွတ္ထိုးထားတယ္ဆိုတာ မွတ္ထားတာမွ မဟုတ္ပဲ။

တရားခြင္စာေရးဆိုၿပီး မခန္႔ေလးစားေတာ့ မဆက္ဆံနဲ႔ မွားသြားလိမ့္မယ္။ သူကလည္း သူ႔ဂြင္မွာ သူဘုရင္ပဲ။ ပညာျပလို႔ရတဲ့ ကိစၥေတြက မ်ားတယ္။ တရား႐ံုးက အမႈစစ္ဖို႔ ခ်ိန္းထားတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္မယ့္ ေရွ႕ေနက အျခားတရား႐ံုးမွာလည္း အမႈစစ္ေဆးဖို႔ ခ်ိန္းဆိုထားတယ္ဆိုပါစို႔။

အဲဒီအခါမွာ ေရွ႕ပတ္စာေရးဆိုတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ အမႈကို စစ္ဖို႔ ေခၚပါ၊ တျခားမွာ အမႈစစ္စရာ ရွိေနလို႔ဆိုၿပီး ေငြသာ မစလိုက္။ အဲဒီေရွ႕ေန လာႏိုင္မယ့္ အခ်ိန္ေရာက္မွ အဲဒီအမႈကိုစစ္ဖို႔ ေခၚပါလိမ့္မယ္။ တဖက္က ေရွ႕ေနနဲ႔ အမႈသည္ေတြကေတာ့ ႐ံုးခ်ိန္အမီလာ၊ အမႈေခၚတဲ့အထိ ေစာင့္ေပေတာ့။ အဲဒီကာလအတြင္း ကုန္က်မယ့္ စရိတ္ကို သက္ဆိုင္တဲ့ အမႈသည္က အကုန္ခံံေပေတာ့။

တခါတရံ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ အမႈေတြမွာ တရားလိုအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္တဲ့အမႈေတြမွာ သက္ေသအျဖစ္ လာေရာက္ထြက္ဆိုမယ့္ သူကို တရားခံဘက္က ခရီးစရိတ္ေပးၿပီး ေခၚရတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။ အ့ံၾသသြားလား။ ကိုယ့္ကိုေထာင္ခ်မယ့္ သက္ေသကို ကိုယ္က ေငြကုန္ခံေခၚရတယ္လို႔။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တရားစီရင္ေရးစနစ္ပဲ၊ မၾကားဖူးတာ အကုန္ျဖစ္တယ္။

ဥပမာ - မူးယစ္ေဆးဝါးနဲ႔ စိတ္ကို ေျပာင္းလဲေစတတ္ေသာ ေဆးဝါးမ်ား ဥပေဒေတြအရ အေရးယူခံရတဲ့ အမႈေတြမွာ ဓာတုေဗဒ အစီရင္ခံစာ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး သံုးစြဲထားျခင္း ရွိမရွိ သက္ေသထြက္ခ်က္ေပးမယ့္ ဆရာဝန္ေတြရဲ႕ သက္ေသထြက္ခ်က္က အမႈကို စစ္ေဆးစီရင္တဲ့အခါ လြန္စြာမွပင္ အဓိကက်တယ္။

အဲဒီလိုသက္ေသမ်ဳိးကိုေတာ့ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ့ တရားခံေတြဘက္က အကုန္အက်ခံၿပီး အမႈမွာ လာေရာက္သက္ေသခံထြက္ဆိုဖို႔ ပင့္ဖိတ္ရတယ္။ ထိုက္သင့္တဲ့ ေပးကမ္းမႈမ်ဳိး လုပ္ရတယ္။ အဲဒါမွ သမားေတာ္မ်ားက သူတို႔ရဲ႕ စစ္ေဆးေတြ႔ရွိခ်က္ကို ႐ံုးမွာ လာေရာက္ထြက္ဆိုမွာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ထြက္ခ်က္မပါဘဲနဲ႔ အမႈကို စီရင္ခ်က္ခ်လို႔ မရဘူးေလ။ ကြ်မ္းက်င္သူေတြရဲ႕ ထြက္ခ်က္က အဲဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တရားခံဘက္က ေငြကုန္ခံရပါတယ္။

(အခုတင္ျပခဲ့တာေတြက တရား႐ံုးေရွ႕ အမႈေရာက္ရင္ ကုန္က်ခံရမယ့္ ေငြေၾကးခန္႔မွန္းကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ေျပာျပတာပါ။ အမႈစစ္တဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ေနာက္တပတ္မွာ တရား႐ံုးမွာ ကုန္ရမယ့္ ေငြေတြကိစၥ ထပ္ေျပာပါဦးမယ္။)


http://www.mizzimaburmese.com/edop/songpa/4030-2009-10-19-11-46-36.html

ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပတုိင္း ဒီမုိကေရစီမရႏုိင္ပါ


NEJ / ၁၉ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉


အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ဓေလ့ထုံးစံဥပေဒအရ ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပ၍ တရား၀င္အစုိးရဖြဲ႔သည္မွာ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ျဖစ္၏။ တုိင္းျပည္၏ အေရးကိစၥ၌ အဆုံးအျဖတ္ေပးမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ျပည္သူလူထုက ဆႏၵမဲေပးၿပီး ေရြးခ်ယ္လုိက္သည္ကုိ ဒီမုိကေရစီဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိၾကသည္။ ဤပုံစံအတုိင္း ေရွ႕ႏွစ္တြင္ ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပ၍ “စည္းကမ္းရွိ” ဒီမုိကေရစီကုိ ဗမာစစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက တည္ေထာင္မည္ဟုဆုိ၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပတုိင္း ဒီမုိကေရစီမရႏုိင္ပါ။ လြတ္လပ္မႈအတုိင္းအတာႏွင့္ သိကၡာရွိမႈသည္ အလြန္အေရးႀကီး၏။

ေရြးေကာက္ပြဲမက်င္းပမီ ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္မႈရွိမရွိ၊ အတုိက္အခံကုိ ေလးစားမႈရွိမရွိ၊ ယွဥ္ၿပိဳင္သူအားလုံး တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရးရွိမရွိ၊ ေရြးေကာက္ပြဲအမႈထမ္းမ်ား မွ်မွ်တတလုပ္မလုပ္၊ မဲဆႏၵရွင္မ်ား လြတ္လပ္စြာ မဲေပးႏုိင္မေပးႏုိင္၊ ေပးထားေသာဆႏၵမဲႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကုိက္ညီမညီ စသည္မ်ားကုိ ဆန္းစစ္ရန္လုိ၏။ ေရြးေကာက္ပြဲႏုိင္ေသာပါတီက ဖြဲ႔စည္းလုိက္သည့္အစုိးရသည္ စစ္တပ္ႏွင့္ အာဏာရွင္လူတန္းစားကုိ ကုိယ္စားျပဳ၍ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ပုံစံမ်ဳိးရွိသည္။ ႐ုရွားႏုိင္ငံေရးစနစ္ကုိ ‘ေရြးေကာက္ပြဲအာဏာရွင္စနစ္’ ဟု သတ္မွတ္သူမ်ားရွိသည္။ စင္ကာပူသည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမဟုတ္ပါ။

ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပၿပီး ဖြဲ႔စည္းလုိက္ေသာ အစုိးရမ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ အာဏာရွင္စနစ္အၾကား ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စခန္းသြားေနသည္ဟု ႏုိင္ငံေရးသိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေလ့လာေတြ႔ရွိထားသည္မွာ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ အာဏာရွင္စနစ္၏ အသြင္လကၡဏာမ်ားကုိ ေရာစပ္သုံးစြဲေနသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၄၀) ေက်ာ္ကတည္းက ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပ၍ အာဏာရွင္စနစ္က်င့္သုံးေသာ ႏုိင္ငံမ်ားရွိခဲ့၏။ စင္ကာပူႏွင့္မေလးရွားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲအာဏာရွင္စနစ္ က်င့္သုံးေနတုန္းျဖစ္၏။ ဤႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပျခင္းသည္ အစုိးရေျပာင္းလဲရန္မဟုတ္ပါ။

အာဏာရွင္စနစ္မွ အသြင္ကူးေျပာင္းေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပက ေတာင္းဆုိသည့္အတုိင္း ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေရး လုပ္ဟန္ေဆာင္ၾကသည္။ အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ဒီမုိကေရစီျဖင့္ အေရၿခံဳေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ ေရြးေကာက္ပြဲ အတုိက္အခံ သတင္းမီဒီယာ စသည္မ်ားကုိ အျဖည့္ခံအျဖစ္ ကၽြမ္းက်င္စြာ အသုံးျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

အာဏာရအစုိးရကုိ ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ်ျခင္းမျပဳေသာ အတုိက္အခံပါတီႏွင့္ စာနယ္ဇင္းကုိ ရပ္တည္ခြင့္ေပးထားၿပီး အာဏာရွင္လူတန္းစား အက်ဳိးစီးပြားကုိ ထိခုိက္ေအာင္လုပ္ေသာ အတုိက္အခံႏွင့္ စာနယ္ဇင္းကုိ ေခ်မႈန္းပစ္တတ္ပါသည္။ ဤသုိ႔ ဒီမုိကေရစီအေရၿခံဳေသာ အစုိးရမ်ားလာၿပီး အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ေျဗာင္က်င့္သုံးသူ နည္းပါးလာသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ က်င့္သံုးေနေသာ ဗမာစစ္အစုိးရသည္လည္း ဒီမုိကေရစီအေရၿခံဳ၍ သက္ဆုိးရွည္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္။

အင္အားရွိေသာအဖြဲ႔အစည္းက မိမိ၏ၿပိဳင္ဘက္ကုိ အၾကမ္းဖက္သည္မွာ အာရွေရြးေကာက္ပြဲဓေလ့ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနပါသည္။ ၀ါရင့္ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္ေသာ အိႏၵိယ၌ပင္ ေရြးေကာက္ပြဲရာသီ ေရာက္ပါက သတ္ၾကျဖတ္ၾက အၾကမ္းဖက္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အၾကမ္းဖက္မႈအနည္းငယ္ေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီမက်ဟု မေျပာႏုိင္ပါ။ အျပစ္အနာအဆာ လုံး၀ကင္းစင္ေသာ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ မရွိေသးသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္မွတဆင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ အၿမဲတမ္းသတိျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ရန္လုိသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကုိ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးၾကပ္သူႏွင့္ ေလ့လာသူေတြအျဖစ္ အသုံးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။ ပါတီစုံေရြးေကာက္ပြဲကုိ ဟန္ျပအျဖစ္ က်င္းပေသာ တုိင္းျပည္မ်ားတြင္ အစုိးရပါတီကသာ အႏုိင္ရသည္။ စင္ကာပူတြင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေနရာ (၉၅) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ အာဏာရပါတီကသာ အၿမဲတမ္းအႏုိင္ရေနသည္။ ကေမာၻဒီးယား၌လည္း ဟြန္စန္၏ျပည္သူ႔ပါတီသည္ ဆႏၵမဲ (၇၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားႏုိင္၏။ အီဂ်စ္သမၼတသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတုိင္းႏုိင္ၿပီး အာဏာရေနသည္မွာ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဇင္ဗာေဗြသမၼတ ေရာဘတ္မူဂါဘီလည္း ေရြးေကာက္ပြဲနည္းျဖင့္ အာဏာရထားသည္မွာ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္သည္။

သမၼတ ေရာဘတ္မူဂါဘီသည္ ျမန္မာ့ႀကံ့ဖြံ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ လက္မရြံ႕ခါးပုိက္ေဆာင္ အရပ္သားအဖြဲ႔ကုိသုံးၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ကုိ အၾကမ္းဖက္သည့္ေနရာတြင္ နာမည္ႀကီး၏။ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ားေလေလ အာဏာရွင္၏တုံ႔ျပန္မႈ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေလေလျဖစ္လာသည္။ အာဏာရွင္ႀကီးစုိးေသာ စနစ္တခုႏွင့္တခု အသြင္တူၾကသည္မဟုတ္ပါ။ ပညာမရွိေသာ အာဏာရွင္ႀကီးစုိးသည့္ႏုိင္ငံ ရွိသကဲ့သုိ႔ ပညာတတ္အာဏာရွင္ ႀကီးစုိးေသာႏုိင္ငံလည္းရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္တခုတြင္ ဒီမုိကေရစီက်ေသာအခ်က္ႏွင့္ မက်ေသာအခ်က္ကုိသာ ေလ့လာသင့္သည္ဟု ယူဆသူမ်ားလည္းရွိ၏။

တပါတီအာဏာရွင္စနစ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေရးလြပ္လပ္မႈမရွိေသာ္လည္း တုိင္းျပည္အက်ဳိးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ကိစၥကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိတတ္သည္။ ဥပမာ တ႐ုတ္ျပည္၌ ဒီမုိကေရစီမရွိေသာ္လည္း ေဒသဆုိင္ရာ အမႈထမ္းမ်ား အာဏာအလြဲသုံးစားမလုပ္ႏုိင္ရန္ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ဳိးလုပ္လာပါသည္။ အစုိးရေပၚလစီလမ္းစဥ္ခၽြတ္ၿခံဳက်ၿပီး အဂတိလုိက္စားမႈမ်ားသည့္ဒဏ္ကုိ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား ခံေနရသည့္အတြက္ အာဏာကုိကန္႔သတ္ေသာ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္မႈမ်ား ရွိႏုိင္သည္ကုိ တ႐ုတ္ျပည္က သက္ေသျပေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဟန္ျပေရြးေကာက္ပြဲလုပ္မည့္အစား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္သည္က ပုိ၍ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိသည္ဟု ေျပာဆုိၾကျခင္းျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္အစုိးရ၏ က်န္းမာေရးလမ္းစဥ္ ခၽြတ္ၿခံဳက်ေန၍ လူဦးေရတ၀က္ေက်ာ္ခန္႔ ေဆးမကုႏုိင္သည့္အျဖစ္ ေရာက္ေနသည္ကုိ ျပင္ဆင္လုိက္ပုံသည္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။ တ႐ုတ္ျပည္၌ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးက်င့္သုံးစဥ္မွစ၍ ေငြရွိမွ ေဆးကုႏုိင္သည္။ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္သူႏွင့္ အစုိးရအမႈထမ္းမ်ားသာ ေဆးကုႏုိင္ၿပိး ေတာင္သူလယ္သမား သန္း (၇၀၀) ေက်ာ္သည္ ေဆး႐ုံမတက္ႏုိင္ၾကပါ။ ေငြရွိမွ အသက္ရွင္မည့္သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါသည္။

ထိုေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ေခတ္ က်န္းမာေရးစနစ္ကုိ ျပဳျပင္ရန္ အစုိးရအႀကံေပးအဖြဲ႔တခုသည္ ၂၀၀၅ ၌ အစီရင္ခံစာတင္သြင္း၍ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးကုိ ဂ႐ုမစုိက္ပါက အစုိးရကုိ အျပင္းအထန္ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ်သည္အထိ ျပည္သူလူထုက တုံ႔ျပန္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုိက္၏။ ေနာက္မၾကာမီ တုိင္းသူျပည္သားတုိင္း တက္ႏုိင္မည့္ အေျခခံျပည္သူ႔က်န္းမာေရးစနစ္ကုိ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တ႐ုတ္အစုိးရက ေၾကညာသည္။ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသား (၉၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ (၃) ႏွစ္အတြင္း ေဆးကုသေပးႏုိင္မည့္ စီမံကိန္းပင္ျဖစ္သည္။

ေစ်းကြက္ေခတ္တြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသားမ်ား အလုပ္လုပ္ႏုိင္သည္မွာ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ ေမာ္စီတုန္းေခတ္၌ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးကုိ အာမခံခ်က္ေပးၿပီး အခမဲ့ေဆးကုသေပးခဲ့၍ျဖစ္၏။ ထုိေၾကာင့္ တ႐ုတ္အစုိးရသည္ ေဒၚလာသန္းေပါင္း (၈၅,၀၀၀) မတည္၍ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးစနစ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနပါသည္။ ဒီမုိကေရစီ မက်င့္သုံးေသာ္လည္း ျပည္သူလူထုအက်ဳိးစီးပြားကုိ ဂ႐ုစုိက္ေၾကာင္း တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္က ျပသလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဗမာစစ္အစုိးရသည္လည္း အတုအေယာင္ေဆာင္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ ဒီမုိကေရစီအေရၿခံဳမည့္အစား ျပည္သူ႔ဘ၀သာယာ၀ေျပာေရးကုိ ဦးစားေပးလုပ္ကုိင္ပါက ျပည္သူ႔ေထာက္ခံမႈ ရရွိႏုိင္ပါသည္။ လူ႔အခြင့္အေရး ေလးစားေသာအစုိးရသည္ ဒီမုိကေရစီအေရၿခံဳ၍ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးဖ်က္ေသာ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံအစုိးရထက္ သာသည့္သေဘာပင္ျဖစ္၏။

http://www.khitpyaing.org/