Tuesday, October 27, 2009

YMBAတည္္ေထာင္ခဲ့သူမ်ားတြင္ပါ၀င္ေသာဦးဘရင္၏ေျမးတကိုယ္ေတာ္ေဒၚစုမ်က္နွာဖံုးနွင့္ဓါတ္ပံုျပပြဲ




သူ႕နာမည္ကအန္းဘရင္(Anne Bayin)
ေဒၚစုမ်က္နွာဖံုးနဲ႕ပံုေတြကိုျဖတ္ညွပ္ကပ္မလုပ္ပဲနဲ႕ကမာၻအနွံလိုက္လံျပီးဓါတ္ပံုရိုက္ယူခဲ့တယ္။ရရွိခဲ့တဲ့ဓါတ္ပံုေတြကိုတိုရန္တိုကေနဒါမွာ
ျပန္လည္ျပသခဲ့တယ္။သူအေၾကာင္းကိုေမးခ်င္ေပမဲ့ဒီပြဲရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုပဲေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္...
အျခားျမန္မာေတြေျပာျပတာကေတာ့ဦးဘရင္ဟာစေကာ့တလန္ကိုေရာက္သြားျပီးအျဖဴနဲ႕အိမ္ေထာင္က်ရာကေနျဖစ္တည္လာတဲ့မ်ိဳး
ဆက္ျဖစ္ပါတယ္။အန္းဘရင္ကျမန္မာလိုမတတ္ေပမဲ့ျမန္မာ့အေရးကို(အခ်ိဳ႕)မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတတ္တဲ့ျမန္မာစစ္စစ္ေတြ
ထက္စိတ္၀င္စားျပီးအခ်ိန္ေပးေငြကုန္ခံအခုလိုျပသတဲ့ပြဲေလးကိုတဆင့္ၾကည့္ရေအာင္မ်ွေ၀လိုက္ပါတယ္။

သူ႕အေၾကာင္းေတြဆက္ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီကိုသြားပါ။




27 Oct ဒိုင္ယာရီ

http://ifile.it/1zxpjol

27 Oct news

ကဲ … ယံုခ်င္ ယံု၊ မယံုခ်င္ေန (အပိုင္း - ၄)




မင္းလြင္ဦး
အဂၤါေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 27 ရက္ 2009 ခုႏွစ္ 13 နာရီ 14 မိနစ္


အထူးကြ်မ္းက်င္တဲ့ စပါယ္ရွယ္လစ္ ေရွ႕ေန

ရဲစခန္းကတဆင့္ ညႊန္ျပလို႔ ငွားတဲ့ ေရွ႕ေန၊ အမႈပြြဲစားေတြက ငွားေပးတဲ့ ေရွ႕ေန၊ တရားခြင္စာေရးနဲ႔ ဘီးလစ္စာေရးတို႔က ညႊန္းတဲ့ ေရွ႕ေန၊ တရားသူၾကီးကိုယ္တိုင္က ငွားဖို႔ေျပာတဲ့ ေရွ႕ေန အစရွိသျဖင့္ အမႈျဖစ္လာၿပီဆိုမွေတာ့ ေငြကုန္ဖို႔က နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ေပၚလာတာပါပဲ။ …. ေသဒဏ္ထိုက္သင့္တဲ့အမႈကို က်ဴးလြန္ၿပီး ေငြမတတ္ႏိုင္တဲ့ အမႈသည္ေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က အစိုးရစရိတ္နဲ႔ ေရွ႕ေန ငွားေပးပါတယ္။

တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ အထက္တန္း ေရွ႕ေန၊ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ရ ေရွ႕ေန၊ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေန အစရွိသျဖင့္ ေရွ႕ေနေတြထဲမွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ၊ အထက္တန္းေရွ႕ေနဆိုတာက ၿမိိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္း အထိပဲ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္လို႔ ရတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းမွာ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ဖို႔ စာရင္းတင္ထားတဲ့ ေရွ႕ေနက အျခား ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းမွာ အမႈသြားလိုက္ခ်င္ရင္ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ခြင့္ကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းမွာ ထပ္မံတင္ျပခြင့္ ေတာင္းရၿပီး တရား႐ုံးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနကေတာ့ တႏိုင္ငံလံုးကို လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္။

ဆရာဝန္မွားသြားရင္ လူနာက ေျမၾကီးေအာက္ ၆ ေပမွာ စန္႔စန္႔ေလးေနရသလို၊ ေရွ႕ေန တခ်က္ လွ်ာေခ်ာ္သြားရင္လည္း အမႈသည္က ေလထဲမွာ ၆ ေပတန္းလန္းနဲ႔ ဂန္႔ရတယ္ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကားရွိတယ္ေလ။


ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕ေနငွားမယ္ဆိုရင္လည္း စိတ္ခ်ရဖို႔ လိုတယ္။ ဥပေဒကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိတဲ့ ေရွ႕ေနဆိုေပမယ့္ တရား႐ုံးနဲ႔ မပိုင္ရင္လည္း မျဖစ္ေသးဘူးေလ။ ေခတ္နဲ႔ စနစ္ကိုက အဲဒီလို ျဖစ္ေနတာကိုး။

ဆရာဝန္ေတြမွာ အထူးကုဆိုတာေတြ ရွိသလို၊ ေရွ႕ေနေတြမွာလည္း စပယ္လစ္ေရွ႕ေနေတြ ရွိပါတယ္။ မူးယစ္ေဆးဝါးမႈဆိုရင္ ဘယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဘယ္သူ႔ကို ငွား၊ လူသတ္မႈ ဓားျပမႈဆိုရင္ ဘယ္ေရွ႕ေနကို ငွား၊ စသံုးလံုး အမႈဆိုရင္ သူတို႔နဲ႔ အၿမဲတမ္း ထိေတြ႔ေနတဲ့ ေရွ႕ေနကို ရွာ၊ မုဒိန္းမႈဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ဘယ္သူက အေတာ္ဆံုး စသျဖင့္ အထူးကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။

ေရွ႕ေနေတြကလည္း ေပါမွေပါ။ တခ်ဳိ႕ဆို နာမည္တူေတြ မ်ားလြန္းလို႔ တရား႐ုံးခ်ဳပ္က နံပါတ္ တပ္ေပးထားတယ္။ ဥပမာ - ေမာင္ေမာင္ဆိုတဲ့ အမည္က ျမန္မာျပည္မွာ အလြန္အမွည့္မ်ားတဲ့ နာမည္ေပါ့။ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနေတြထဲမွာတင္ က်ေနာ္တို႔ေခတ္က ၆ ဦးေလာက္ ရွိတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဦးေမာင္ေမာင္ (၁) ၊ (၂) ၊ (၃) စသျဖင့္ အမွတ္စဥ္ထိုးေပးလိုက္တာ (၆) က်ေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပဘူး၊ နံပါတ္ ၆ လား၊ တျခားထင္စရာလား မျဖစ္ရေလေအာင္ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ယူထားတဲ့ ဘြဲ႔ထူးေတြနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ခြဲလိုက္တယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေက်ာ္၊ ဦးအုန္းေမာင္ (စိတ္ပညာ) စသျဖင့္ေပါ့။

တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း မိမိရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမကို အမည္ေနာက္မွာ ထည့္လိုက္တာပါပဲ၊ ဦးေအးေမာင္ (ပန္းတေနာ္)၊ စိန္ဝင္း (ျမင္းၿခံ)၊ မ်ိဳးထြဋ္ (ေညာင္တုန္း) စသျဖင့္ေပါ့ ႏြားထိုးၾကီးတို႔ ျပြန္တန္ဆာတို႔က ေရွ႕ေနေတြေတာ့ ေမြးရပ္ထည့္တာ မေတြ႔ပါဘူး။ ေမြးရပ္ေျမကို မခ်စ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒါက ေရွ႕ေနေတြကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ နာမည္ပါ။

`အမႈသည္ေတြကလည္း လူအမ်ဳိးမ်ဳိး မဟုတ္လား။ ေပးထားတဲ့ အမည္ေတြအတိုင္း ေခၚခ်င္မွ ေခၚတာ။ ေနာက္ကြယ္က်ရင္ ေျပာခ်င္ရာေျပာတာ။ ေငြေပးၿပီး ငွားထားရေတာ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ေပးထားတာနဲ႔ တန္ေအာင္ေခၚလိုက္အံုးမယ္ဆိုၿပီး ေခၚၾကတာပါပဲ။ သူတို႔လည္း သူတို႔ နာက်ည္းခ်က္ေတြနဲ႔ကိုး။ ဘယ္တားလို႔ ရပါ့မလဲ။

အဲဒီလို ေခၚၾကတဲ့အထဲမွာ အခ်ဳိ႕ ဂုဏ္ထူးဝိေသသေတြက မဆိုးဘူး၊ ေခတ္မီတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရတယ္။ မူးယစ္ေဆးဝါးမႈ၊ ဓားျပမႈလိုက္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြကို ေပးထားတာက အီတလီ မာဖီးယားဂိုဏ္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြလို ဒြန္ ဘယ္သူဘယ္ဝါေပါ့။ အဲဒီေရွ႕ေနဆို မူးယစ္ေဆးဝါးမႈေတြမွာ စပါယ္ရွယ္လစ္လို႔သာ မွတ္၊ ၁၉၈၈ မတိုင္မီက မူးယစ္ေဆးဝါးမႈက မ်ားမွ မ်ားကိုး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ေပၚလာတာေပါ့။ ဘယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာဆို ဒြန္ ဘယ္သူကို ငွားလိုက္ေပါ့။

မုဒိန္းမႈေတြလိုက္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြက်ေတာ့ သိပ္မသက္သာလွဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္တုန္းက မုဒိန္းမႈေတြဆို ရဲကေန အၿငိမ္းစားယူၿပီး၊ ေရွ႕ေနလိုက္တဲ့ သူေတြက အဲဒီအမႈေတြကို ရတာမ်ားတယ္။ ေစ့ေစ့ေပါက္ေပါက္ ေမးရတာရယ္၊ ေနာက္ၿပီး စြပ္စြဲတဲ့သူ၊ က်ဴးလြန္ခံရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက အမွန္အကန္လား၊ အၾကံအဖန္လား ဆိုတာေတြကို သူတို႔က ရဲလုပ္သက္ေတြအရ သိၿပီးသားဆိုေတာ့ အဲဒီတခ်က္က သူတို႔အတြက္ တပန္းသာတာေပါ့ဗ်ာ။

တခါက ရဲဝန္ေထာက္ေဟာင္း တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနတဦးဆို ေမးရင္းေမးရင္း အာေတြ႔သြားလို႔ တရား႐ုံးခ်ဳပ္က လိုင္စင္ ၂ ႏွစ္ အနားေပးတာ ခံလိုက္ရတာေတြလည္း ရွိတယ္။

ပါးစပ္လိုင္စင္ ရၿပီဆိုၿပီး ေျပာခ်င္တာေျပာလို႔ေတာ့ မရဘူး။ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြကိုလည္း သတိထားမွ။ အဲဒီေရွ႕ေနေတြကိုေတာ့ အမႈသည္ေတြက မုဒိန္းကို ေရွ႕က တပ္ရင္တပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ေနာက္က တပ္ေပးလိုက္တာပဲ။ မုဒိန္း ဘယ္သူဘယ္ဝါေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒါေၾကာင့္ သိပ္မေကာင္းဘူး ေျပာတာ။ တခါက ပန္းပဲတန္းၿမိဳ႕နယ္မွာ နာမည္ၿကီးအ႐ိုးအေၾကာကု ဆရာၾကီးနဲ႔ နာမည္ၾကီး ေဗဒင္ဆရာတို႔ ၂ ဦးရဲ႕ အမႈကို လိုက္ေပးတဲ့သူဆို အမႈသည္ေတြ အမႈက ကြင္းလံုးကၽြတ္လြတ္ကုန္လို႔ အဲဒီဘြဲ႔ကို မယူခ်င္ဘဲနဲ႔ အပ္ႏွင္းခံလိုက္ရတယ္။

ေနာက္တခါ ေခတ္အေျခအေနက မေကာင္းေတာ့ ေငြရလြယ္တဲ့ အလုပ္လုပ္ကိုလုပ္ၾကရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ ဒါေတာင္ အခုေခတ္လို မိုတယ္ေတြ၊ ႏိုက္ကလပ္ေတြ မရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔ေခတ္က စားေသာက္ဆိုင္ေတြနဲ႔ ေလေအးသာတို႔ေလာက္ပဲ ရွိတာ။ ညဘက္ ဆူးေလလမ္း၊ ကမ္းနားလမ္း၊ လမ္း ၃ဝ ၊ ဦးဝိစာရလမ္းနဲ႔ သဃၤၤန္းကြ်န္း ဘိုမတို႔လို ေနရာေတြလည္း ရွိေတာ့ အဲဒီအမႈေတြကလည္း အမ်ားသား။

ၿမိဳ႕နယ္ေတြအလိုက္ ရွိၾကေပမယ့္ အမ်ားဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရတာက ပန္းပဲတန္းနဲ႔ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာပါ။ အဲဒီအမႈေတြမွာလည္း စပါယ္ရွယ္လစ္ အထူးကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြ ရွိတယ္။ ေမွာင္ရိပ္ခိုတာ မဟုတ္ဘူး။ တူတူပုန္းတမ္း ကစားေနတာပါ ဆိုတာေတြေပါ့၊ အဲဒီေရွ႕ေနေတြက်ေတာ့ ပိုၿပီးဆိုးတယ္။

ဘြဲ႔ထူးကို အားမနာပါးမနာ အမႈသည္ေတြက ေပးလိုက္တာမ်ား ဘယ္သူဘယ္ဝါေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔ခမ်ာလည္း နာမည္သာဆိုးတာပါ၊ ႐ုံးလာရင္ သူ႔အနားမွာ အရြယ္စံု၊ ဆိုက္စံု ဝိုင္းအံုေနလိုက္တာမ်ား တခါတခါ မထင္ရတဲ့သူေတြပါ ေတြ႔ရေသးတယ္။

အထူးကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြကိုလည္း သိရၿပီဆိုမွေတာ့ ငွားရေတာ့မွာေပါ့။ ေရွ႕ေနခလား … ဒါလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ ေန႔တြက္နဲ႔လိုက္တဲ့ ေရွ႕ေနရွိတယ္။ သူက ႐ုံးခ်ိန္းရက္ေတြမွာ ခရီးစရိတ္ အၿပီးအၿငိမ္းတေခါက္ကို ဘယ္ေလာက္ေပး … ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ အမႈသည္ေတြက မတတ္ႏိုင္ရင္ ေရွ႕ေနတခ်ဳိ႕လည္း သနားၿပီး၊ အဲဒီလို လိုက္ေပးရတာပဲ။

ေပးတဲ့အခါ ေပး၊ မေပးတဲ့အခါလည္း မေပးတဲ့ အမႈသည္လည္း ရွိပါတယ္။ ပုတ္ျပတ္နဲ႔လိုက္တဲ့ ေရွ႕ေနရွိတယ္။ သူကေတာ့ အမႈကို ၿမိဳ႕နယ္႐ုံးမွာ အၿပီးအထိ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။ ဘယ္ေရြ႔ဘယ္မွ်ေပါ့။ ဒီေနရာမွာ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနေတြက အျမင့္ဆံုးတရား႐ုံးထိ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ေပးမယ္၊ ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ေတာင္းတာလည္း ရွိတယ္။

တခ်ဳိ႕ေရွ႕ေနကေတာ့ ရွင္းတယ္။ တရား႐ုံးကို ေပးစရာရွိတဲ့ကိစၥ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာသာလုပ္။ ေရွ႕ေနကေတာ့ ဥပေဒေဘာင္ထဲက ကိစၥေတြကို အကုန္ျပည့္စံုေအာင္ ေမးျမန္းစစ္ေဆးေပးမယ္လို႔ ေျပာတာရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ေရွ႕ေနက အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။

တရားသူၾကီးနဲ႔ ႐ုံးကိစၥအားလံုးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ေပးရမယ္၊ ေရွ႕ေနခက ဘယ္ေလာက္ စသျဖင့္လည္း ေျပာတတ္တယ္။ အမႈစစ္ေနရင္းကေန တရား႐ုံးဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို မေက်နပ္လို႔ အယူခံ၊ ျပင္ဆင္တက္ရရင္ ေငြထပ္ေပးရပါတယ္။

အဲဒါကိုေတာ့ တသီးစား၊ ႏွစ္သီးစား စသျဖင့္ တရား႐ုံးအဆင့္ဆင့္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ထပ္မံေငြေပးရပါေသးတယ္။ ဥပေဒပညာနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ ေရွ႕ေနေတြကေတာ့ တရား႐ုံးအဆင့္ဆင့္အတြက္ ခရီးစရိတ္ကလြဲလို႔ ထပ္ေတာင္းတာ မရွိပါ။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ေရွ႕ေနေတြကေတာ့ မိုးေပၚထိတက္လည္း ေငြထပ္ေတာင္းဦးမွာပါပဲလို႔ ေျပာလိုက္ပါရေစ။

စဥ္းစားစရာေဝါဟာရနဲ႔စံ



ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
၂၇ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉


အခုေနာက္ပိုင္း နအဖရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေအာက္မွာ အေျပာမ်ားလာ၊ မီဒီယာေတြထဲမွာ အေတြ႔ရမ်ားလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဝါဟာရ ေတြထဲမွာ “စတိတ္စမင္း” (statesman) ဆိုတာလည္း ပါတယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။ ဒါကို ဒီတိုင္းျပည္မွာ စကားလံုးႀကီးေတြနဲ႔ထုတဲ့ အက်င့္က မေပ်ာက္ၾကေသးပဲကိုးလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီစကားလံုး၊ ဒီေဝါဟာရကို ေရွ႕တန္းတင္ ေျပာဆိုေနၾကသူေတြရဲ႕ တကယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးေနာက္ခံနဲ႔ ဟပ္ျပရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒီပညာရွိေတြဟာ ဒါနဲ႔တူညီတဲ့ ေဝါဟာရမ်ိဳး ဗမာစကားထဲမွာ မရွိဘူးဆိုၿပီး (ဒီလိုအရည္အခ်င္းရွိတဲ့လူ ဗမာျပည္မွာမရွိဘူးလို႔ မေျပာ႐ံုတမယ္) အဂၤလိပ္အဘိဓာန္ႀကီးေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ေတြနဲ႔ ကိုယ္လိုရာဆြဲၿပီး အနက္ဖြင့္ျပၾကပါတယ္။ သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕ရဲ႕အဆိုအရ ဒါဟာ “ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္နိမ့္ေနေသးတဲ့ ဗမာျပည္သားေတြ” ကို ပညာေပးတဲ့သေဘာ ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ သူတို႔ေရးတာေတြထဲမွာ သတိထားမိတဲ့တခ်က္က သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္းဆိုတာမ်ိဳးကို ဗမာျပည္သား ထဲက တဦးတေယာက္ကိုမွ ကိုးကားေထာက္ျပတာ မေတြ႔ရတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမားနဲ႔ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ေတြကို တြန္းလွန္ဖယ္ရွားခဲ့တဲ့၊ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ ျပည္တြင္းစစ္ကိုဆင္ႏႊဲေနတဲ့၊ ႏွစ္ေပါင္း (၅ဝ) နီးပါး စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ ဒီႏိုင္ငံမွာ စတိတ္စမင္းတေယာက္မွ မရွိပါကလားလို႔ ေတြးယူရမလိုျဖစ္လာပါတယ္။

တကယ္က်ေတာ့ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ေခတ္မွာ ေပၚထြန္းလာတဲ့ ဂု႐ုမ်ားဟာ လက္ရွိအတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနသူေတြကို ႐ႈတ္ခ်တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဒီလိုစံတခုတင္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ မီဒီယာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုပဲပြဲထြက္ ေနေန၊ ဘာေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္ေနေန တေယာက္မွ စတိတ္စမင္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ၾကတာပါ။ ဦးဝင္းတင္ကစလို႔ ျပည္ပေရာက္ေတြအဆံုးကို သူတို႔က နာမည္မတပ္႐ံုတမယ္ ေစာင္းလို႔တဖံု၊ တည့္တည့္တမ်ဳိး အျပစ္ရွာျပေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အေရးအသားေတြထဲက ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ “လက္ေတြ႔မက်ေသာ၊ စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒႏွင့္ အလုပ္မျဖစ္ေသာ အစစ္အမွန္ ဝါဒတို႔ကို ေရွာင္ရွားႏုိင္ေရးသည္ စတိတ္စမင္း၏ အရည္အခ်င္းတပါးျဖစ္သည္” လို႔ ေရထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာကရွင္းပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ေဝ့ကာဝိုက္ကာေရးေနေန၊ အၿပီးသတ္ေတာ့လည္း ဝွီးဖတ္ဆိုသလို ဒီဘူတာကိုပဲဆိုက္တာပါ။ နအဖစီစဥ္သမွ်ကို လက္မခံရင္ လက္ေတြ႔မက်ဘူး၊ စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒျဖစ္တယ္လို႔ဆိုၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခိုင္းတာပါပဲ။ ဒီေန႔ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုမွာ စတိတ္စမင္းဆိုသူဟာ နအဖရဲ႕ ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဝင္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထား ရွိကိုရွိရမယ္လို႔ ဆိုလိုက္တာပါ။

သူတို႔ ဒီလိုေျပာဆိုေရးသားေနတာေတြကို နအဖစစ္အစိုးရက သေဘာက်မယ္ဆိုတာကေတာ့ ဘာမွသံသယျဖစ္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရးသူမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကိုေတာ့ အေရာက္သားလို႔ ေအာက္ေမ့ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ သူတို႔ကို ေမးလိုက္ခ်င္စရာ တခ်က္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါက ဒီလိုဆိုရင္ ဗိုလ္ေနဝင္း-ဗိုလ္သန္းေရႊအပါ ႏိုင္ငံတကာထြက္ လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ ဗိုလ္သိန္းစိန္-ဗိုလ္ဉာဏ္ဝင္းတို႔အလယ္၊ ျပဳတ္သြားတဲ့ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔-ဗိုလ္ေစာေမာင္အဆံုး ဘယ္သူေတြကိုမ်ား စတိတ္စမင္းလို႔ သတ္မွတ္လို႔ရပါသလဲလို႔။ ဒါကိုေတာ့ သူတို႔က ဘယ္သူျဖင့္ ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္သူျဖင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာရဲမယ္မထင္ပါဘူး။ သူတို႔ ခံစားေနရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကလည္း အကန္႔အသတ္ရွိေနတာကိုး။

ဒီလိုနဲ႔ ဗမာျပည္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမ်ား စတိတ္စမင္းလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္သလဲ ရာဇဝင္လွန္ေမွာက္၊ ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြ ေခ်ာင္းေပါက္လို႔ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ ရွာပစ္လိုက္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ “လား-လား၊ ငါနဲ႔ငါပဲရွိတာကိုး” လို႔ ဆိုခ်င္ၾကတာနဲ႔ တူေနပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ေရးသားခ်က္တခုမွာလည္း “အသြင္ကူးေျပာင္းေနေသာကာလတြင္ မည္သည့္အရာသည္တိုးတက္ သည္၊ မည္သည့္အရာသည္ ေဖာက္ျပန္သည္ဆိုေသာအခ်က္ကို စတိတ္စမင္းက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရမည္” လို႔ ေရးထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာ သူတို႔လို စစ္အုပ္စုလုပ္ေနတာေတြကို တိုးတက္တဲ့အရာေတြအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ရမယ္၊ အတိုက္အခံေတြ လုပ္ေနတာေတြကို ေဖာက္ျပန္တဲ့အရာေတြလို႔ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ရမယ္လို႔ ဆိုတာပါပဲ။ စတိတ္စမင္းဆိုတာရဲ႕စံကို တင္ျပသလိုလိုနဲ႔ နအဖရဲ႕စံကို ပြဲထုတ္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္းဆိုတာက ျပည္ပမွာပဲရွိသလိုလို၊ ကစ္ဆင္းဂါးလို ဗီယက္နမ္လူမ်ိဳး အေသာင္းအသိန္းကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ သူကိုပဲ စတိတ္စမင္းေခၚရမလိုလို၊ စတိတ္စမင္းဆိုတာ လူသူေတာ္လိုလို ၫႊန္းၾကပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ဘာမွအျငင္းပြားဖြယ္ မရွိတဲ့ ဗမာျပည္အတြက္ လြတ္လပ္ေရးရယူႏိုင္ေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုေတာင္ လက္ညႇိဳးထိုးမျပရဲပါဘူး။

စတိတ္စမင္းဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ အေစာပိုင္းမွာေရာ၊ အခုေနာက္ပိုင္းမွာပါ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲမွာ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ မင္းညီမင္းသားေတြ၊ လူဂုဏ္တန္ေတြအတြက္ အသံုးျပဳတဲ့ ေဝါဟာရတခုျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမီဒီယာေတြနဲ႔ ပါတီႀကီးေတြက တျခားပါတီငယ္ေတြ၊ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္လိုလူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ရာမွာ ကိုယ့္လူကိုယ္အမႊန္းတင္ဖို႔အတြက္၊ ငါမွတပါးလုပ္ဖို႔အတြက္ သံုးတဲ့ေဝါဟာရလို ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာေကာ သတိထားမိၾကပါသလား။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္တဲ့လူေတြကို စတိတ္စမင္း စာရင္းမသြင္းတာကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘက္လိုက္မႈအျပည့္ရွိတဲ့ ေဝါဟာရျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရဆန္႔က်င္သူေတြကို စတိတ္စမင္းလို႔ေခၚၾက၊ ေရးၾကသူေတြဟာ လက္ဝဲသမားေတြထဲကသာ မ်ားပါတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြက အသိအမွတ္မျပဳခ်င္လွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ကမ်ားဆိုရင္ ဒီအသံုးအႏႈန္းကို အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ (snobbery) ကိန္းႀကီးခန္းႀကီးဂိုက္ထုတ္မႈ တမ်ဳိးလို႔ေတာင္ ဆိုၾကပါတယ္။

တဆက္တည္း ေျပာစရာျဖစ္လာတာက ဒီေန႔ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ လိုအပ္ေနတာက သူတို႔ေျပာတဲ့ စတိတ္စမင္းႀကီးေတြလား ဆိုတာပါပဲ။ ဗမာျပည္ႀကီး ဒီလိုပစ္စလက္ခတ္ျဖစ္ေနတာကို စတိတ္စမင္းႀကီးေတြကမွ ကယ္တင္ႏိုင္မွာလား၊ ဗမာျပည္သူေတြ ရာစုႏွစ္ တဝက္နီးပါး ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့ ဗမာျပည္သစ္ႀကီးကို စတိတ္စမင္းႀကီးေတြကမွ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာလား။ စတိတ္စမင္းေတြရဲ႕ ပါးစပ္ကေျပာတဲ့ ဒီမိုကေရစီကမွ ဒီမိုကေရစီ၊ လယ္သမားက ဒီမိုကေရစီစကားေျပာတာကို မတန္မရာစကား ေျပာတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာလား။

ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားသူေတြ၊ လူငယ္ေတြကို အဲဒီလိုသဏၭာန္ဆန္တဲ့ကိစၥေတြမွာ စီးပါနစ္ေမ်ာေနတာ၊ အရည္မရအဖတ္မရ ျငင္းခုန္မႈေတြနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြကုန္ေနတာဟာ နအဖအျဖစ္ေစခ်င္ဆံုး အေျခအေနတခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားသူေတြ၊ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ စတိတ္စမင္းေခၚသင့္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ မေခၚသင့္ဘူး စသျဖင့္ ျငင္းခုန္ေနၾကရင္ ဒီေန႔လက္ေတြ႔လုပ္စရာေတြကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္ပကသိသင့္တာေတြကို ျပည္တြင္းသယ္လာတာဟာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ပကစံေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးကို ႐ႈပ္ေထြးေအာင္လုပ္ရင္ေတာ့ ခြင့္မလႊတ္သင့္ပါဘူး။

ဗမာျပည္သားမ်ားအေနနဲ႔ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ဒီလူႀကီးမင္းတို႔ရဲ႕ စတိတ္စမင္းႀကီးေတြကို ကယ္တင္ရွင္လိုေမွ်ာ္ေယာင္ေန ၾကလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ သူတို႔စကားအတိုင္းပဲ ေျပာရရင္ ဒါဟာလက္ေတြ႔မက်ပါဘူး။

http://www.khitpyaing.org/articles/Oct09/271009.php