Friday, December 18, 2009

သူ့လုပ္တာနဲ႕ေနာက္တက္မဲ့ဂ်ိဴကုတ္ေတြပါအက်င့္ပါကုန္ျပီ..


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတင္းပါရွိေသာ ယေန ့ထုတ္သတင္းစာ၏ မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ဗိုလ္ဆင္မ်ားရွင္ဘုရားအားမတ္တတ္ႀကီးကန္ေတာ့ေနပံု
(တီဗြီထုတ္လႊင့္မႈတြင္လည္းမတ္တတ္ကန္ေတာ့ပံုသာရိုက္ကူ းျပသြားသည္)

ခ်ဳပ္မႈးႀကီးသန္းေရႊသည္ ေဗဒင္၊ယၾတာ အရ တစ္ႏွစ္ႏွစ္ခါ ခန္ ့ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳေနသည့္ ပုဂံ ရွိ ဆင္မ်ားရွင္ ဘုရား ႏွင့္ ေလာက မာရ္ေအာင္ ဘုရာမ်ား အားဖူးေျမာ္ၾကည္ေန ပံုႏွင့္သတင္းတို ့ကို ထည့္သြင္းေဖၚျပထားသည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ ့မွ ေဗဒင္ ဆရာတစ္ဦးက 'ေရွ့ဆံုးက ေလာကမာရ္ေအာင္ ဘုရားပံု နဲ ့တည့္တည့္ ေနာက္စာမ်က္ႏွာ ေလာက္ မွာ ေဒၚစု သတင္းကို ထည့္ထားတယ္ ဒါေလာကီအစီအရင္ ေတြ ေပါ့ ဟု ေျပာသည္။

သူအက်င့္လုပ္တာနဲ႕ေနာက္တက္မဲ့ဂ်ိဴကုတ္ေတြပါအက်င့္ပါကုန္ျပီ..ၾကည့္ပါလားေနာက္မွာ..ရိုရိုေသေသထိုင္
ကန္ေတာ့တာတေယာက္မွကိုမရွိေတာ့ဘူး.ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္မတ္တပ္ရပ္ရွစ္ခိုးတာနားလည္တယ္..
အခုဟာၾကီးက..ထိျခင္းငါးျဖာဦးထိပ္တင္ကာရွစ္ခိုးရတဲ့မဂၤလာတရားေတာ္ ေတြကိုပ်က္ရယ္ျပဳေနသလိုပါပဲ...
Source

18 DEC ဒိုင္ယာရီ

http://ifile.it/8x0gyo9
http://www.scribd.com/doc/24295536/18-Dec-2009-Diary18 Dec 2009 Diary

ဒီေန႔ တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာ ဘယ္လိုဟာေတြလဲ


ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

၁၈ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉
line

အခုေနာက္ပိုင္း ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို အေတာ္ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနၾကတာ ေတြ႔ရ၊ ၾကားရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ နအဖစစ္အစိုးရရဲ႕ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳတာနဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္တာေတြ လုပ္လာၾကတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ သဘာဝက်စြာပဲ ဒီေန႔ အဲဒီလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနသူေတြကို ျပန္ ေစာေၾကာမိပါတယ္။ ဘယ္လိုလူေတြက၊ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ေျပာေနတာလဲ။

ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ေျပာသင့္တယ္ထင္တာတခုက ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတာမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတ္မွတ္ေၾကညာၾကတာမ်ဳိး အင္မတန္ရွားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တိက်တဲ့ ႏိုင္ငံတခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးခြင္ႀကီးတခုရဲ႕ အေျခအေနကိုလိုက္ၿပီး သံုးသပ္သူေတြ၊ မီဒီယာေတြက သတ္မွတ္တာ ေျပာဆိုတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ဗမာျပည္က နအဖစစ္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္မွာက်ေတာ့ ဒီလူေတြ၊ ဒီအဖြဲ႔ေတြဟာ သူမ်ားထက္ထူးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ မိတ္ဆက္ၿပီး ကားလိပ္ေရွ႕ထြက္လာၾကတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ပထမဆံုးအားျဖင့္ အဲဒီလိုေျပာေနသူေတြထဲမွာ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္သူဆိုတာနဲ႔ မဝင္မယ့္သူဆိုတာရယ္လို႔ခြဲရင္ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကို မဝင္ဘူးလို႔ေျပာၿပီး ဒီအယူအဆကို တြင္တြင္ျဖန္႔ေနသူ၊ သူတို႔နဲ႔မတူသူေတြကို ရန္ေတြ႔ေန သူေတြကေတာ့ သေဘာတရားေရးဆရာႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ အာဏာ-အခြင့္အေရး ရည္မွန္းခ်က္မရွိဘူး၊ ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ဒီအယူအဆေတြကို ျဖန္႔ေနတာလို႔ ဆိုေနၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္ကေတာ့ သူတို႔ဟာ တျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ တျခားအယူအဆေတြအတြက္လည္း သေဘာတရားဆရာႀကီးေတြလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိမျပဳမိဘဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚကေန ရွာေတြ႔လို႔ရသမွ်၊ အသံုးတည့္မယ္ ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူၿပီး ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အတင္းဆြဲစပ္ေပးတာပါ။ သူတို႔ဟာ သူမ်ားေတြကိုေတာ့ စာအုပ္ႀကီးသမားေတြ၊ တရားေသသမားေတြလို႔ ပုတ္ခတ္တိုက္ခိုက္ၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စာအုပ္ႀကီး- စာအုပ္ကေလး၊ ေဆာင္းပါးတို၊ ေဆာင္းပါးရွည္၊ လက္လွမ္းမီသမွ်ထဲကေန နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ မေနာေခြ႔မယ္ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူကိုးကား ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ နအဖစစ္အုပ္စုျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ဖို႔ သဏၭာန္မ်ဳိးစံု၊ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” ဆိုသူေတြအထဲမွာေတာ့ လူေပါင္းစံုေတြ႔ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စုထိပ္သီး ေတြနဲ႔ေပါင္း၊ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာေနတဲ့ ပညာရွင္ဆိုသူေတြပါသလို လက္ကိုင္ဖုန္းေလးရ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ပါမစ္ေလးရတာနဲ႔ စစ္ အစိုးရေျပာေစခ်င္သမွ် ေျပာေနတဲ့လူေတြလည္းပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားဆံုးကေတာ့ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးေလာက ေဝါဟာရအရ ‘အပ်က္’ လို႔ ဆိုရမယ့္လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗကပပ်က္၊ မဆလပ်က္၊ အလံနီပ်က္၊ ပမညတပ်က္၊ ေနာက္ဆံုး ဒီခ်ဳပ္အပ်က္ေတာင္ ပါပါတယ္။ အားနာနာနဲ႔ေထာက္ျပရရင္ ဒီအထဲမွာ ေျဗာင္တမ်ိဳး၊ တိတ္တိတ္တဖံု သဏၭာန္မ်ဳိးစံုနဲ႔ လက္နက္ခ်ထားသူေတြလည္း တကယ္ပဲမနည္းပါဘူး။ ပတ္မႀကီးေဖာက္ခြဲဖူးသူေတြမ်ားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္၊ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကိုလည္း ေျပာ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးဒီဘက္ ေရြးေကာက္ပြဲသမိုင္းမွာ ‘တသီးပုဂၢလ’ ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းကို လူတိုင္း၊ နားယဥ္၊ မ်က္စိယဥ္ေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စစ္ေအးေခတ္တုန္းက ‘ဘက္မလိုက္ႏိုင္ငံမ်ားလႈပ္ရွားမႈ’ ကိုလည္း သိၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အခုေျပာေနတဲ့ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ အမည္ခံသက္သက္ဆိုတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာဟာ သမိုင္းအေျခအေနလိုက္လို႔ ေျပာင္းလဲေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဖဆပလမကြဲခင္ ၁၉၅၂ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ၁၉၅၆ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးမွာ ဖဆပလနဲ႔ ပမညတဟာ အဓိကထိပ္ခ်င္းဆိုင္ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ တသီးပုဂၢလဆိုတာေတြက ဒီႏွစ္ဖြဲ႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွမပတ္သက္သူတဲ့ တတိယအင္အားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖဆပလလည္း ကြဲၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ သန္႔ရွင္းနဲ႔တည္ၿမဲတို႔ဟာ အဓိကဆိုင္ေနသူေတြျဖစ္ၿပီး ပမညတဟာ တတိယအုပ္စုျဖစ္သြားပါတယ္။ ပမညတဟာ အဲဒီႏွစ္ဖက္နဲ႔ အေျခခံအယူအဆမွာ လံုးဝမတူပါဘူး။

အခုေတာ့ ဒီလူေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔လည္းမတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္းမတူဘူးဆိုတာနဲ႔ပဲ “တတိယအုပ္စု” လို႔ ေခၚရေတာ့မလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္က်ေတာ့ တစညလိုဟာကို ေမးၾကည့္ရင္လည္း သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ေရာ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ေရာ မတူဘူး၊ တျခားစီလို႔ပဲေျပာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ “နအဖနဲ႔လည္းမတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္းမတူ” ဆိုတာကို စံလို႔ေျပာလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ တဆက္တည္း ေမးသင့္တာက ဒီ “တတိယအုပ္စု” ၊ “တတိယလိုင္း” သမားေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔မတူပါဘူးလို႔ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္လိုမတူတာလဲလို႔ တိတိက်က်ေျပာဖူးသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ျပည္သူလူထုက ၾကားေနရတဲ့ သူတို႔ပါးစပ္က စကားေတြကေတာ့ နအဖကိုေထာက္ခံေနတာခ်ည့္ပါပဲ။ နအဖနဲ႔ မတူတာရယ္လို႔ စကားဦးေလးသန္းျပတာေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူး။

တခါ အယူအဆသေဘာအရေျပာရရင္လည္း ဒီေန႔ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိကကြဲေနတာက နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ေရြးေကာက္ ပြဲတို႔အေပၚ သေဘာထားတဲ့ ကိစၥမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဓိကျပႆနာႀကီးမွာ သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္႐ံုမက ပိုေတာင္ကဲေနၾကပါတယ္။ နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေနာင္မွာျပင္သြားၾကတာေပါ့ ဆိုတာမ်ဳိးေတာင္ မေျပာဝံ့တဲ့လူေတြျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္က ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုေပၚက တသီးပုဂၢလဆိုတာဟာ တကယ့္တသီးပုဂၢလေတြျဖစ္တာမို႔လို႔ ဖဆပလလို အာဏာရအဖြဲ႔ဟာ သူတို႔ခ်င္း ကြဲၿပဲတာအပါ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာႀကီးေတြ၊ အက်ဥ္းအက်ပ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရတိုင္း ဒီတသီးပုဂၢလေတြကို စည္း႐ံုးခဲ့၊ ကိုယ့္ကိုေထာက္ခံေအာင္ လုံုးပန္းခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ အခုဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြကေတာ့ တကယ္လို႔ နအဖအစိုးရမွာသာ အက်ဥ္းအက်ပ္နဲ႔ ႀကံဳရရင္ အရင္ဆံုးထိုးေကၽြးတာ ခံရဖို႔ ရွိပါတယ္။ တကယ္ကဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ နအဖမိုးေလဝသ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲကိုၾကည့္ၿပီး ရပ္တည္လႈပ္ရွားေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖ ဒါ႐ိုက္လုပ္သမွ် လိုက္လုပ္ရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖက ေပၚေစဆိုလို႔ ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္ၿပီး တခ်ိန္မွာ နအဖကေပ်ာက္ေစဆိုရင္လည္း ႐ုတ္ျခည္းေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာသာျဖစ္ပါတယ္။

နအဖရဲ႕ တရားဝင္မီဒီယာေတြမွာ အခုထက္ထိ ဒီအဖြဲ႔ေတြ၊ ဒီလူေတြနဲ႔ ဒီအယူအဆ၊ ဒီအေျပာအဆိုေတြအေၾကာင္း ဘာမွ မေျပာတာကို သတိထားမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းမွာ မၾကာမၾကာႀကံဳေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ကပ္ဖားရပ္ဖားေတြကို သခင္က သိပ္ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြအတိုင္း တသေ၀မတိမ္း ေတြ႔ရတာသာျဖစ္ပါတယ္။ မဆလလက္ထက္မွာ သခင္စိုးဟာ ေထာင္ထဲကေနေရာ၊ ေထာင္ျပင္ကေနပါ စစ္အုပ္စုအုပ္စိုးမႈကိုေရာ၊ မဆလသေဘာတရားကိုပါ ေထာက္ခံတဲ့စာတမ္းေတြကို သေဘာတရားလုပ္ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းဆီကို ေရးပို႔ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီစာေတြဟာ ေထာက္လွမ္းေရးအတြက္ အသံုးခ်စရာသာျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းက မ်က္ေစာင္းေတာင္ ထိုးမၾကည့္ခဲ့ဘူးဆိုတာကို သတိထားၾကသင့္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔မ်ား သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဘာျဖစ္လို႔ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” လို႔ မသူေတာ္ (၇) ပါးလို ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေဖာ္ေနၾကတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ အေျဖကသိပ္ရွင္းပါတယ္။ တခ်က္ နအဖက အဲဒီလိုေျပာေစခ်င္မွန္း သိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အဖို႔ နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေက်နပ္ေအာင္လုပ္ေရးဟာ အဓိကဆိုတာကိုမေမ့သင့္ပါဘူး။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲရခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ နအဖကအမႈန္႔ႀကိတ္ပစ္မွာ၊ နအဖနဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ မဲမရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ သူတို႔အက်ဳိးရွိမယ္လို႔ တကယ္ကို ယံုၾကည္ေနရွာၾကတာပါ။

ဒါေပမယ့္ လူသားခ်င္းစာနာတတ္သူမ်ားကေတာ့ သူတို႔တေတြ ဒီလိုလုပ္ေနလို႔ သူတို႔ရဲ႕ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ကို နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဒီတပြဲ၊ ဒီတေကြ႔အတြက္သာ အသံုးခ်တာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သတိေပးၾကရပါမယ္။

http://www.khitpyaing.org/articles/Dec09/181209.php


အက်ဥ္းေထာင္ထဲက ေမြးေန႔ရွင္




၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုကုိႀကီးသည္ သူ၏ ၄၈ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ကိုလည္း အက်ဥ္းေထာင္ ထဲတြင္သာ ကုန္လြန္ခဲ့ရ ျပန္ၿပီ။ သူသည္ ေမြးေန႔ေပါင္း ၄၈ ႀကိမ္အနက္ ၁၇ ႀကိမ္မွာ စစ္အစိုးရ၏ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ေက်ာ္လြန္ ျဖတ္သမ္းခဲ့ရသူျဖစ္သည္။

ကိုကိုႀကီးႏွင့္ ကိုမင္းကိုႏုိင္ကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အတြင္းက စာနယ္ဇင္းေတြ႕ဆံုပြဲ က်င္းပစဥ္ ယခုကဲ့သို႔ ျမင္ေတြ႕ရသည္ (ဓာတ္ပံု - Getty Images)

ယခုလက္ရွိ သူသည္ ျမန္မာျပည္၏ ေဝးလံ ေခါင္ဖ်ား ေဒသတေနရာျဖစ္သည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ မုိင္းဆတ္ အက်ဥ္းေထာင္၌ ေထာင္ဒဏ္ ၆၅ ႏွစ္ ခံစားေနရသည္။

“ႏွစ္ ၂၀ ကာလအတြင္းမွာ သူ႔ေမြးေန႔ကို အက်ဥ္းေထာင္ျပင္ပမွာ က်င္းပခဲ့ရတာဆိုလို႔ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ တႀကိမ္ပဲ ရွိမယ္” ဟု သူႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဦးဘိုၾကည္က ေျပာသည္။ ဦးဘိုၾကည္သည္ ထုိင္းႏုိင္ငံ အေျခစိုက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (AAPP) ၏ အတြင္းေရးမႉးျဖစ္သည္။

ကိုကိုႀကီး၏ ေမြးေန႔ပြဲ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သူ႔ညီက ယေန႔ ေနအိမ္တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းကပ္ခဲ့သည္။ မိခင္ေကာ ဘခင္ပါ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ ကိုကိုႀကီး၏ တဦးတည္းေသာညီျဖစ္သူသည္ အစ္ကိုႀကီးကို အလြန္ေဝးလံေသာ မုိင္းဆတ္ ေထာင္တြင္ ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ေနာက္ဆံုး ေထာင္ဝင္စာ သြားေတြ႕ခဲ့ရသည္။

“တကယ္တမ္းဆိုရင္ ကိုကိုႀကီးသာ မကဘူး ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္ေတြအားလံုး ခုခ်ိန္မွာ အက်ဥ္းေထာင္ေတြ ထဲမွာ ရွိေနရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနရမွာပါ” ဟု ဦးဘိုၾကည္က ဆိုသည္။

ေဝဖန္သံုးသပ္သူမ်ားကလည္း ကိုကိုႀကီးအပါအဝင္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအားလံုးမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားထဲတြင္ ရွိမေနသင့္ဘဲ အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေနရာတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ား ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆိုသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႔ႏွင့္ အသက္ မတိမ္းမယိမ္း ျဖစ္ၾကေသာ မၾကာေသးခင္က ႏိုဗဲလ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ရယူခဲ့သည့္ အေမရိကန္သမၼတအိုဘားမားႏွင့္ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အဖိဆစ္ ေဝ့ခ်ာခ်ီဝတို႔က ကမၻာ့တာဝန္၊ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ား၏ တာဝန္၊ တိုင္းျပည္တာဝန္ကို တက္ႂကြစြာ ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ႏႈိင္းယွဥ္ၾကသည္။

ဦးဘိုၾကည္က “ကိုမင္းကိုႏိုင္ဆိုရင္ လူထုကိုစည္းရံုးတဲ့ေနရာ၊ စကားေျပာတဲ့ေနရာမွာ သိပ္ေတာ္တယ္။ ကိုကိုႀကီးက်ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရ စဥ္းစားတာ၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေျပာဆုိတာေတြမွာ အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ ကိုကိုႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုမင္းကိုႏုိင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုေဌးႂကြယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တကယ့္ကို တုိင္းျပည္ကို ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့သူေတြပါ” ဟု ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ ၎က ယခုကဲ့သို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအားလံုး အက်ဥ္းေထာင္မ်ားထဲတြင္ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္ဒဏ္ ခံစားေနရ ျခင္းမွာ တုိင္းျပည္အတြက္ ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈႀကီးတခု ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အဆိုပါ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္မ်ား အားလံုးတြင္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနၿပီး ၎တို႔၏ အားသာခ်က္မ်ားကို စုစည္းကာ ေပါင္းစပ္ လုပ္ကိုင္ေသာအခါတြင္ အားေကာင္းသည့္ အင္အားစုတခု ျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ စစ္အစိုးရက ထိတ္လန္႔သည္အထိ ျဖစ္ရသည္ဟု သံုးသပ္သည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လူထု လႈပ္ရွားမႈႀကီး ေနာက္ပိုင္းကာလ ကတည္းက စတင္ေရတြက္မည္ဆိုလွ်င္ ကိုကိုႀကီးသည္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ တႀကိမ္အဖမ္းအဆီးခံခဲ့ရကာ ၄၄ ရက္ၾကာထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရသည္။ ၎ေနာက္ ၁၉၉၁ တြင္ ထပ္မံ အထိန္းသိမ္း ခံခဲ့ရျပန္သည္။ ထိုတႀကိမ္ အဖမ္းခံခဲ့ရၿပီးေနာက္တြင္ေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ခြင့္ ရခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ၂၀၀၆ စက္တင္ဘာမွ ၂၀၀၇ ဇန္နဝါရီလအထိ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ေနရျပန္သည္။ ၂၀၀၇ ၾသဂုတ္လတြင္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပခဲ့ရာ တျခားေသာ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ မ်ားႏွင့္အတူ အဖမ္းအဆီးခံခဲ့ရျပန္သည္။ စစ္အစိုးရက ကိုကိုႀကီးအပါအဝင္ တျခားေသာ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည္။

ကိုကိုႀကီး၏ ေမြးေန႔ပြဲ အထိမ္းအမွတ္အေနႏွင့္ AAPP က ၎အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က ကိုကိုႀကီး အဖမ္းအဆီး မခံရခင္ ေျပာခဲ့ေသာ အမွတ္တရ စကားမ်ားႏွင့္အတူ ကိုကိုႀကီး၏ အတၳဳပၸတၱိ၊ ကိုကိုႀကီးကိုယ္တိုင္ ေရးသား ထားသည့္ “လားရာ” အမည္ရွိ ဝတၳဳတိုတပုဒ္ကို တင္ထားသည္။

ကိုကိုႀကီး၏ ဝတၳဳတိုမွာ ၎၏ အေမႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ရိုးရာ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ေမြးေန႔ဟု ဆိုလုိက္လွ်င္ ေမြးသမိခင္ကို အရင္ဆံုးသတိရ၊ ဂါရဝ ျပဳၿမဲျဖစ္သည္။ ကိုကိုႀကီး၏ မိခင္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီအေရးကို ေဆာင္ရြက္ရင္း စစ္အစိုးရအက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ႏွစ္ရွည္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသည့္ သားႀကီးကို ထားရစ္ကာ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ။

“ကိုကိုႀကီးက သူ႔အေမအေၾကာင္းေတာ့ အၿမဲေျပာတယ္။ ငယ္ငယ္ကေလးဘဝက အထုပ္အပိုးေတြ ရြက္လာရတဲ့ အေမကို ႀကိဳခ်င္လို႔ အိမ္ထဲအထိ ေရာက္ေနတဲ့ အေမကို ခပ္လွမ္းလွမ္းျပန္သြားခိုင္းၿပီး အထုပ္အပိုးေတြ ကူထမ္းေပးတဲ့အေၾကာင္းေပါ့” ဟု ကိုကိုႀကီးႏွင့္အတူ စစ္အစိုးရ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ႏွစ္ကာလ ရွည္ၾကာစြာ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသူ တဦးက ဆိုသည္။

ကိုကိုႀကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာကို အလြန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူျဖစ္ၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလြန္စိတ္အား ထက္သန္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ငယ္ရြယ္သူ လူငယ္မ်ားကို ေနရာေပး ေဆြးေႏြးတတ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရး အျမင္မတူသူမ်ားႏွင့္လည္း အျငင္းမပြား တတ္ေၾကာင္း သူက ေျပာျပသည္။

ဆက္လက္၍ သူက “သူက စည္းစနစ္လည္း အရမ္းက်တယ္၊ စည္းကမ္းအရမ္းရွိသလို က်ေနာ္တို႔ကိုလည္း စည္းကမ္းရွိဖို႔ ဆံုးမတယ္။ ထမင္းစားတာကအစ ဘယ္ေတာ့မွ မပိုေစရဘူး၊ သူ ဝမယ္ ထင္သေလာက္ပဲ ယူတယ္။ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ ဆံုးမ ေျပာဆိုမႈေတြ၊ လမ္းညႊန္မႈေတြက အခုထိ က်ေနာ့္အေပၚ လႊမ္းမိုးဆဲပါ၊ သူက က်ေနာ့္ရဲ႕ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္၊ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တဦးပါ” ဟုေျပာသည္။

ကိုကိုႀကီးသည္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာ ဒီပလိုမာ (AGTI ) ရရွိခဲ့သည္။ ၁၉၈၄၊ ၈၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးပညာ ပထမအသုတ္တြင္ တက္ေရာက္ သင္ၾကားခဲ့သည္။ ၁၉၈၆ တြင္ အထက္တန္းေရွ႕ေန စာေမးပြဲကို အေျခခံဥပေဒဘာသာရပ္ ဂုဏ္ထူးျဖင့္ေအာင္ျမင္သည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ဖြဲ႕စည္းေသာ ဗမာႏုိင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠဌအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

“က်ေနာ္တို႔ ေျပာေျပာေနတာက ျပည္သူေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ၊ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ထပ္ခါတလဲလဲ လည္း ေျပာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၅၄ သန္းေသာ ျပည္သူေတြရဲ႕လူေနမႈဘဝေတြ ဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီး တခုလံုးေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးသမား ေထာင္ဂဏန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အစုအဖြဲ႔ေတြဆိုတာ ေလာက္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ ေရနဲ႔ၾကာ လိုပါပဲ။ ေရမရွိဘဲနဲ႔ ၾကာလည္း မရွိႏိုင္ဘူး” ဟု ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အတြင္းက ကိုကိုႀကီးက ေျပာခဲ့ေၾကာင္း AAPP ဝက္ဘ္ဆိုက္တြင္ တင္ထားသည္။

ထိုင္းႏုိင္ငံအေျခစိုက္ လူ႔ေဘာင္သစ္ပါတီ ဥကၠဌ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္က “ဒီလိုအေျခအေနမွာ ကိုကိုႀကီးတို႔လို လူမ်ိဳးေတြ ရွိေနရင္ လုပ္ရကိုင္ရတာ ပိုေကာင္းမယ္။ လူထုကိုေကာ အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုပါ ေခါင္းေဆာင္မႈေပးႏုိင္မယ္၊ အခုေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ ေပ်ာက္ေနသလိုပဲ” ဟု ေျပာသည္။

“သူက တကယ့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၊ သူအၿမဲစဥ္းစားေနတာက ျမန္မာႏုိင္ငံကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပႆနာကုိေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးက အေရးႀကီးတယ္လို႔ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ယံုၾကည္တဲ့သူ၊ တိုင္းရင္းသားအေရးက တုိင္းျပည္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အဓိကက်တယ္လို႔ အၿမဲစဥ္းစားတဲ့သူ။ အဖမ္းခံရမွာ ႀကိဳသိေပမယ့္ ကမူးရွဴးထိုး ဘယ္ေတာ့မွမျဖစ္ဘဲ ဘာကိုမဆို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ရင္ဆုိင္ႏုိင္တဲ့သူ” ဟု ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံု ကာလက ကိုကိုႀကီးႏွင့္ အနီးကပ္ေနခဲ့ဖူးသူ ဦးဘိုၾကည္က ေျပာျပသည္။

http://www.irrawaddy.org/bur/index.php/articles/2-articles/2311-2009-12-18-13-20-20

88 Gen Student Leader Ko Ko Gyi's 48th Birthday Tribute