Monday, December 27, 2010

မၿပီးဆံုးေသးေသာ စစ္ပြဲ၊၊ ၿပီးဆံုးခဲ့ေသာ စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ႀကားက ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ


မၿပီးဆံုးေသးေသာ စစ္ပြဲ၊၊ ၿပီးဆံုးခဲ့ေသာ စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ႀကားက ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ         
                                                                                                                                   ( ေရးသားသူ- ေအာင္မုိး၀င္း )
 
ဘာရယ္လို႔မဟုတ္ဘူး။ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ စာေပဆုရခဲ့ဘူးတဲ့ဝတၳဳေလးတပုဒ္ကိုသြားသတိယေနမိတယ္။
ဝတၳဳအမည္ကိုေတာ့ တိတိက်က်မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာသာၿပန္စာေပဆုရခဲ့တဲ့ဝတၳဳတပုဒ္ဆိုတာေတာ့
ေသခ်ာတယ္။ ဇာတ္လမ္းေက်ာရိုးက ဒီလိုပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းတံုးက ဖက္ဆစ္ဝန္ရိုးတန္းႏိုင္ငံတခုၿဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕တပ္စုတစုအေႀကာင္းေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ဇာတ္လမ္း။
အဲ့ဒီ ဂ်ပန္တပ္စုေလးက ကြ်န္းတကြ်န္းမွာ စစ္တိုက္ေနရတယ္။ စစ္ႀကီးၿပီးဆံုးသြားတာ မသိလုိက္ဘူး။
စစ္တိုက္ဖို႔အတြက္ အၿမဲတမ္းၿပင္ဆင္၊ ရန္သူကိုေတာနင္းရွာႀကတယ္။ မဟာမိတ္တပ္ေတြက စစ္ႀကီးၿပီးသြားၿပီေႀကာင္း စာရြက္စာတမ္းေတြ ေဝခ်တယ္။ သူတို႔က သံသယရိွႀကတယ္။ ဒါဟာ ရန္သူက ဝါဒၿဖန္႔မႈတခုလို႔ ယံုႀကည္ေနႀကတယ္။ စစ္ကိုဆက္တိုက္ဖို႔ၿပင္ဆင္ႀကတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူေနတဲ့ မိန္းခေလးတခ်ိဳ႕က ကြ်န္းေပၚကေနထြက္ေၿပးသြားၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတြမွာ ဘဝသစ္တခုကိုတည္ေဆာက္ႀကတယ္။
သူတို႔ရဲ႕မိသားစု၊ဘဝသစ္ေတြကို ဓါတ္ပံုရိုက္ၿပီး၊ ကြ်န္းေလးမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြေဟာင္းဂ်ပန္စစ္သားေလးေတြဆီကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ပို႔ေပးလိုက္တယ္။ ဂ်ပန္စစ္သားေလးေတြအတြက္ေတာ့၊ သူတို႔နဲ႔အနီးစပ္ဆံုး မိတ္ေဆြေကာင္မေလးေတြပို႔ေပးလိုက္တဲ့ ဓါတ္ပံုေလးေတြကိုၿမင္လိုက္ရမွ၊ စစ္ႀကီးတကယ္ၿပီးဆံုးသြားၿပီ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လက္ခံလိုက္ႀကတယ္။
 
ဒီဝတၴဳေလးကိုၿပန္စဥ္းစားေနမိတယ္။ စာဖတ္ဝါသနာပါခါစက ခံစားႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပံုမ်ိဳးနဲ႔ ယၡဳအခ်ိန္မွာ ႀကိဳက္သလိုမ်ိဳးတူေသးရဲ႕လား။ ဟိုတံုးက စစ္ႀကီးၿပီးသြားတာကို မသိလိုက္တဲ့ ဂ်ပန္စစ္သားေလးေတြကို မခ်ိတင္ကဲ ေဒါသထြက္၊ ၿပက္ရယ္ၿပဳ လိုတဲ့ ခံစားမႈေထာင့္ကေနႀကည့္ခဲ့တယ္။( ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ဆိုေတာ့ ခံလိုက္ေပါ့ကြာ ဆိုတဲ့အေတြးကရိွေနေသးတယ္)။အခုက်ေတာ့ ဒီိလိုခံစားမႈမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မေတြးမိတဲ့ ေထာင့္ေတြကိုၿပန္ခံစားႀကည့္မိတယ္။ ၿပီးဆံုးသြားတဲ့ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ စစ္ပြဲေတြအေႀကာင္း၊ ဒီ စစ္ပြဲဂယက္ေတြႀကားမွာ လႈပ္ရွားေနႀကတဲ့ ပံုရိပ္ေတြအေႀကာင္း ဆက္စဥ္းစားေနမိတယ္။
 
အပိုင္း(၁)
 
 “နိုင္ငံေရးဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြဖြဲ႔တဲ့အရာတခု ၿဖစ္တယ္” လို႔ ဆရာဒဂုန္တာရာက ဖြင့္ဆိုခဲ့တယ္။
Art of Diplomacy ဆိုတ့ဲေဝါဟာရကို ဆိုလိုပုံရပါတယ္။
လွတယ္။ ဗီြသိုဘင္ တီးေနတဲ့ စႏၵယားေတးတပုဒ္ထဲကို ပန္းေလးတပြင့္ ထပ္ပြင့္ေပးလိုက္သလိုမ်ိဳးလွပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႔ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဘဝေတြက  အဲ့သလိုမ်ိဳးမၿဖစ္ခဲ့ဘူး။  မေကာင္းဆိုးဝါးေတြခင္းထားတဲ့လမ္းၿပေၿမပံုမွာ၊အမ်ိဳးသားၿပန္လည္သင့္ၿမတ္ေရးကို ေအာက္ဖဲနဲ႔ေခၚရိုက္ဖို႔ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔နားလည္ေနႀကတယ္။ အႏွစ္ (၂၀)ေက်ာ္၊ ဘဝသစ္တခုရမလားဆိုၿပီး စီးပြားေရးထိုးစစ္ေအာက္မွာ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေမ်ာခဲ့တဲ့ သူေတြဆီက ေသနတ္သံေတြၿပန္လည္ႀကားရတဲ့ေခတ္မွာ  မႀကံဳခ်င္ေပမဲ့ ရင္ဆိုင္ရမဲ့စစ္ပြဲေတြ ဆက္လက္ရိွေနအံုးမယ္။
စႏၵယားခလုတ္ေပၚမွာ ပန္းပြင့္ႏိုင္တဲ့အေၿခအေနမဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ၊မႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ၊
က်ေနာ္တို႔ရင္ဆိုင္ရမဲ့ အခင္းအက်င္းမွာ ေပးဆပ္ႀကရအံုးမယ္။  ႏွစ္သစ္မွာ စစ္ပြဲေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ အန္တုၿငင္းဆန္မႈေတြက  ႀကိဳေနအံုးမွာအမွန္ပဲ။
 
အပိုင္း (၂)
 
 “ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ မိတ္ေဆြေတြကို ရန္သူၿဖစ္သြားေအာင္လုပ္တဲ့အတတ္ပညာၿဖစ္တယ္” တဲ့။
ၿပည္ပမွာၿဖစ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းေတြနဲ႔ေဝးေဝးေနခ်င္တဲ့မိတ္ေဆြတေယာက္ရဲ႕မႀကာခဏေၿပာေလ့ရိွတဲ့စကားကို ႀကားေနမိတယ္။ “ စစ္ပြဲၿပီးစ ၿမိဳ႕ပ်က္ႀကီးလို--- မုန္းလို႔ကို မရဘူး” ဆိုတဲ့ ၊ ခ်စ္ေကာင္းသီခ်င္းကို က်ေနာ္ကၿပန္ဆိုၿပတယ္။ ၁၉၈၉ ကာလတံုးက အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို ၿပန္ေၿပာၿပမိတယ္။
ပံုေတာင္ပံုညာ လို႔ေခၚတဲ့အညာဘက္က ရြာတရြာမွာႀကံဳခဲ့ရတဲ့အေႀကာင္းအရာတခုအေႀကာင္းစေၿပာႀကည့္ခ်င္တယ္။
အဲ့ဒီနယ္က အလံနီေတြ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့နယ္လို႔ဆိုႀကတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္၊ က်ေနာ္တို႔တေတြ နယ္ေတြဆီဆင္းႀကတယ္။ ၿပည္သူလူထုဆီကအသံကိုေလ့လာစူးစမ္းႀကတယ္။ အဲ့ဒီနယ္ေလးမွာ ၿပဳလုပ္ခဲ့တဲ့အစည္းအေဝးတခုကေတာ့ ေႀကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္မွတ္မိေနတယ္။
အစည္းအေဝးကိုလာတက္တဲ့လူႀကီးေတြကအစ၊ အစည္းအေဝးအရိွန္ၿမင့္လာတဲ့အခါ၊ “သေဘာတရားနဲ႔မရရင္ ေမွ်ာသားနဲ႔ရိုက္ကြာ” ဆိုတဲ့အသံေတြထြက္လာတယ္။ တခ်ိဳ႕ က ဖြက္ယူလာတဲ့ ဓါးကိုထုတ္ႀကတယ္။
အလည္လာတဲ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ ၿငင္းခုန္မႈထဲမွာပိတ္မိေနတယ္။ သူတို႔ပံုစံေတြက ဖိန္႔ဖိန္႔ ဖိန္႔ဖိန္႔လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ တကယ္ကိုလုပ္ႀကမွာ။ အခန္႔မသင့္ရင္ ကိုယ္ပါအသတ္ခံရမဲ့ကိစၥ၊ ႀကားကဝင္ၿဖန္ေၿဖမွၿပီးသြားေတာ့တယ္။ အဲ့သလိုမ်ိဳးပဲ။ ၁၉၈၉ မွာ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ညီလာခံကို မႏၱေလးတကၠသိုလ္၊ အင္းဝေဆာင္ (၉)မွာ က်င္းပၿပီးေနာက္တရက္မွာ ၿမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢ က မႏၱေလးတကၠသိုလ္(ရတနာဘံုမၼိ)မွာ
က်င္းပတယ္။ မ.က.သ ညီလာခံမွာ ေၿမလတ္ေက်ာင္းသားေတြ ၿဖစ္တဲ့ ကိုသန္းႏိုင္၊ ဗထူးေမာင္တို႔ကလည္း မႏၱေလး ဗကသ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဓါးက်ိန္း က်ိန္းတယ္။ “ ညိဳထြန္းနဲ႔သန္႔စင္ ေၿမလတ္လာလို႔ကေတာ့ ေခါင္းက်ဴးရင္ ေခါင္းၿဖတ္ပစ္မယ္။ ေၿခက်ဴးရင္ ေၿခၿဖတ္ပစ္မယ္” လို႔ ဆိုတယ္။ တဘက္အုပ္စုကလည္း
“ ေအး မင္းတို႔ပဲ မႏၱေလးက အရွင္ထြက္ထြက္ဖို႔ႀကိဳးစားပါအံုးလို႔ၿပန္ႀကိမ္းတယ္။ မစိုးရိမ္တိုက္က ဥတၱမဂ်ာနယ္ကို ဦးေဆာင္ထုတ္ေဝတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက မကသညီလာခံကုိ ရာဇသံေပးဖို႔ တိုက္ေဟာင္းထဲမွာလူစုခဲ့ႀကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ရဲ႕ေခါင္းမွာမၿဖတ္ႏိုင္ခဲ့ႀကပါဘူး။ သေဘာတရားနဲ႔မရရင္ေမွ်ာသားနဲ႔ရိုက္ကြာဆိုတဲ့ ေက်းရြာလူႀကီးေတြေရာ၊ ဗကသ၊ မကသ ေတြအားလံုး စစ္အစိုးရရဲ႕အက်ဥ္းစခန္းေတြထဲမွာ ၿပန္လည္ဆံုဆည္းလိုက္ႀကတယ္။ အားလံုးက ရိုက္ႏွက္ ကန္ေႀကာက္ခံထားရတဲ့သူေတြ၊ ကိုယ္ကသာ ႀကံဳးဝါးခဲ့တာ ကိုယ္ခ်ည္းခံေနရတဲ့အၿဖစ္။
 
 
အပိုင္း(၃)
 
ဘတ္ဖလိုးၿမိဳ႕ေလးမွာ ကိုေမာင္ေမာင္ဝမ္းနဲ႔ၿပန္ဆံုၿဖစ္ေတာ့ သူက “ က်ေနာ္ထြက္မလာခင္တုန္းက ကိုညိဳထြန္းကိုေၿပာခဲ့တယ္။ အရင္ဟာေတြၿပန္ေတြးႀကည့္ရင္ ရွက္စရာႀကီးခ်ည္း” တဲ့။ က်ေနာ့ရိွတဲ့ၿမိဳ႕ေလးနားမွာ သူေရာက္လာတယ္ဆိုတာသိေနေပမဲ့၊ ဘတ္ဖလိုးၿမိဳ႕မွာ ခြပ္ေဒါင္းအလံတင္တဲ့အခန္းအနားတခုက်မွ၊ က်ေနာ္တို႔ၿပန္ဆံုၿဖစ္ႀကတယ္။ က်ေနာ္ေရာ၊ သူေရာ၊ အရင္တံုးကၿဖစ္ခဲ့တဲ့ၿပႆနာေတြကို ၿပန္အစေဖၚၿပီးေသြးတက္ေစမဲ့အၿဖစ္အပ်က္မ်ိဳးကိုေရွာင္ခဲ့ႀကတယ္။
က်ေနာ္တို႔တေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဘယ္လိုအားေကာင္းေအာင္ကူညီႀကမလဲ။
အထူးသၿဖင့္ က်ေနာ္က အရင္ေရာက္ႏွင့္သူဆိုေတာ့ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့သူေတြကို ကူညီရမဲ့တာဝန္ရိွတယ္။
သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ေအာက္ေၿခအလုပ္ေတြကေနၿပန္စလုပ္ေနရတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြ၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏိုင္ငံေရးဆက္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ႀကမလဲ။
ဒီလိုနဲ႔ ဘဝေတြကိုတၿဖည္းၿဖည္း မွ်ေဝႀကည့္ႀကတယ္။ စကားေတြအရွိန္ရလာတဲ့အခါက်မွ ၿပႆနာေတြကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးၿပန္လည္ဖလွယ္ႀကတယ္။ ၿပန္ေၿပာႀကတယ္ဆိုတာကလည္း ရွက္စရာေကာင္းတဲ့ အကြဲအၿပဲေတြအေႀကာင္းပါ။ သူကလည္း သူ႔ရဲ႕အႀကပ္အတည္းေတြ၊ သူ႔ဆီကို အီးေမးကေန တိုက္ခိုက္ခံေနတဲ့ စာေတြအေႀကာင္းေၿပာၿပတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူနဲ႔က်ေနာ္တို႔ႀကားမွာ ရႈပ္ေထြးခဲ့တဲ့အေႀကာင္းအရာတခုကို ရယ္ရယ္ေမာေမာ စေမးႀကည့္မိတယ္။
 
အပိုင္း (၄)
 
၁၉၉၅ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္စိန္ရတုသဘင္ ႏွစ္ပတ္လည္ကာလေလာက္တံုးကထင္တယ္။
က်ေနာ္တို႔ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေမဂ်ာအလိုက္ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး၊
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္( ပင္မ) လမ္းတဘက္ကကြင္းၿပင္ႀကီးထဲမွာ စားေသာက္စရာေတြေရာင္းခ်ႀကတယ္။
တကၠသိုလ္စိန္ရတုသဘင္ကိုဝင္ႏြဲခဲ့ႀကတယ္။ စစ္အစိုးရရဲ႕မတရားအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို တဘက္က ဆန္႔က်င္ခဲ့ႀကသလို၊
တကၠသိုလ္ရနံ႕က ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႏုညံ့သိမ္ေမြ႔မႈေတြကိုလည္း ေပြ႕ဖက္ခဲ့ႀကတယ္။
၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုမတိုင္ခင္တံုးကေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ တိုင္းရင္းသားရိုးရာပြဲေတာ္ေတြဆီ မႀကာခဏေရာက္ခဲ့ေပမဲ့ စစ္အာဏာသိ္မ္းအစိုးရလက္ထက္မွာေတာ့ “ ေညာင္သီးလည္းစား ေလးညိွဳ႕သံလည္းနားေထာင္” ဆိုသလိုမ်ိဳး  စာသင္ခန္းေတြကိုၿဖတ္ႀကရတယ္။ စာသင္ခ်ိန္ကာလက ရင္ခုန္ႏူးညံ့စရာတခုမွမရိွေအာင္ၿမန္ဆန္ခဲ့တာကိုး။ ဒါေပမဲ့ တကၠသိုလ္ဝင္းအတြင္းက ဝိညာဥ္ေတြက အၿမဲတမ္းသတိေပးေနတတ္ပါတယ္။တကၠသိုလ္စိန္ရတုသဘင္ပြဲေတာ္မက်င္းပခင္ကတည္းက ၿဖိဳဖ်က္ခံရတဲ့ သမဂၢအေဆာက္အဦေဟာင္းေရွ႕၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ေက်ာက္တိုင္ေရွ႕မွာပန္းစည္းေတြခ်ႀကဖို႔
အစီအစဥ္ေတြရိွသလို၊ သမဂၢေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြကို ကန္ေတာ့ဖို႔အတြက္လည္း ၿပင္ဆင္ေနႀကတဲ့သူေတြရိွတယ္။
ဒီလိုၿပင္ဆင္ေနတဲ့ ကာလမွာ အမ်ိဳးသားၿပန္လည္သင့္ၿမတ္ေရးအတြက္၊
 ဦးေနဝင္း ကိုလည္း ဖိတ္ၿပီး ကန္ေတာ့ဖို႔ဆိုတဲ့ သတင္းကေရာက္လာတာကိုး။ ဟာ ဘယ္လိုၿဖစ္တာလဲ။
ေနဝင္းဆိုတဲ့ေကာင္က ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဗံုးခြဲၿပီး၊ ၿပည္သူမ်ားစြာကိုသတ္ၿဖတ္ဒုကၡေပးခဲ့တဲ့ေကာင္၊
အခု ဦးေနဝင္းကို ဖိတ္ႀကားကန္ေတာ့ခ်င္တဲ့ ကိုေမာင္ေမာင္ဝမ္း နဲ႔
မႏၱေလးမွာတံုးကလည္း ဗကသ၊ မကသ ညီလာခံဆိုင္ရာၿပႆနာေတြမွာ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ခဲ့ႀကတယ္။ အခုလည္းလာၿပီး ထိပ္ထိပ္ေတြ႔ႀကၿပန္ၿပီ လို႔ ေတြးလိုက္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပႆနာတက္ေလာက္ေအာင္ အေၿခအေနမေပးခဲ့ဘူး။
 
အပိုင္း(၅)
 
ဒါေပမဲ့ အခုလို သူမ်ားတိုင္းၿပည္မွာ ၿပန္ဆံုႀကတဲ့အခါမ်ိဳးႀကေတာ့ အရင္ကလို အယူအဆမတုူလို႔ ၊ အစာမေႀကတဲ့ကိစၥေတြမရိွေတာ့သလို၊
 ဦးေနဝင္းကိစၥေတြ၊ ေထာင္ထဲက ဇာတ္လမ္းေတြကို အကုန္ၿပန္လွန္ၿငင္းခုန္ေနရင္ စိတ္ေပ်ာ္စရာတစက္မွ ရိွမွာလည္းမဟုတ္ဘူး လို႔နားလည္ထားႀကတယ္။  ေထာင္ထဲက ဇာတ္လမ္းေတြကေတာ့ သူတေယာက္တည္းမွမဟုတ္ဘူး။ က်န္တဲ့သူေတြအေႀကာင္းလည္းေၿပာႀကတာပဲ။ ၿပႆနာက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေၿပာႀကပါလားဆို တေယာက္မွလည္းမေၿပာရဲႀကဘူး။
ဒါေပမဲ့ သူ႔ကိုတိုက္ခိုက္ေနတဲ့ အီးေမးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး “ခင္ဗ်ားဘက္က အဲ့ဒီကိစၥေတြကို ဖြင့္သာေရးပစ္လုိက္ဗ်ာ။ ၿငိမ္သြားလိမ့္မယ္” လို႔ အႀကံေပးခဲ့ဘူးတယ္။
သူကလည္း ရိုးရိုးသားသားတင္ၿပခဲ့ၿပီးၿပီလို႔ထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီကိစၥေတြက က်ေနာ္တို႔ႀကားမွာ အေသးအမႊားကိစၥတခုလိုၿဖစ္သြားပါၿပီ၊ သူလည္း ရန္သူရဲ႕အက်ဥ္းစခန္းေတြထဲမွာ ႏွစ္ကာလရွည္ႀကာစြာၿဖတ္သန္းခဲ့ရသလို၊ ရန္သူကိုဒူးေထာက္အလင္းဝင္တဲ့အလုပ္ မလုပ္ခဲ့ေသးပါ။
ဗမာၿပည္လြတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္၊ သူစြမ္းသေလာက္ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ေနသူၿဖစ္တယ္။
ႏိုင္ငံေရးအရႀကိဳက္ၿခင္း၊ မႀကိဳက္ၿခင္း၊ သူ႔အၿမင္ကိုယ့္အၿမင္ေတြကိုေတာ့ လြတ္လပ္စြာသေဘာထားကြဲပိုင္ခြင့္ရိွပါတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆတခုကိုႀကိဳက္ပိုင္ခြင့္ရိွသလို၊ ဆန္႔က်င္ပိုင္ခြင့္လည္းရိွပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕က်င့္စဥ္ေတြကိုေတာ့ ေလးေလးစားစားအသိအမွတ္ၿပဳရပါလိမ့္မယ္။
ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းေတြကို ဘယ္လိုေအာင္ၿမင္ေအာင္တည္ေဆာက္ႀကမလဲ။ ဒါကိုပဲအေလးအနက္ထား၊လက္တြဲလုပ္ႀကဖို႔၊တေယာက္နဲ႔တေယာက္အားေပးကူညီႀကဖို႔ ၿပင္ဆင္ပူးေပါင္းခဲ့ႀကတယ္။
 
ၿပႆနာက က်ေနာ္တို႔ဗမာၿပည္ႏိုင္ငံေရးမွာတည္ရိွေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ။
ဒီ ယဥ္ေက်းမႈကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ (၂၀) က အတိုင္း စြဲကိုင္ထားသူေတြရိွတယ္။
လူေလးငါးေယာက္နဲ႔အုပ္စုဖြဲ႔မယ္။ ဂိုဏ္းဂဏစိတ္ထားမယ္။ ၿပီးရင္ သမိုင္းေတြကို အေမ့ဆီက ရတဲ့အေမြတခုလို
ေလွ်ာက္ေၿပာမယ္။ ကိုယ္နဲ႔အယူအဆမတူသူေတြကို ႏိုင္ငံေရးၿမင္ကြင္းထဲက ဖယ္ရွားဖို႔လုပ္မယ္။
 
တကယ္ေတာ့ စစ္ေအးတိုက္ပြဲမွာ အတုယူစရာေတြအမ်ားႀကီးပါ။
အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုနဲ႔အေနာက္အုပ္စုဟာ သူတို႔အတြင္းက အယူအဆေရးရာတိုက္ပြဲကို ပါးပါးနပ္နပ္ၿငင္းခုန္ခဲ့ႀကတယ္။ မိတ္ဘက္ပဋိပကၡကို မိတ္ဘက္ပဋိပကၡအတိုင္းရွင္းခဲ့ႀကတယ္။ဆိုဗီယက္၊ တရုတ္ အုပ္စုကေတာ့ သူတို႔အတြင္းက မဟာမိတ္ပဋိပကၡကို ရန္ငါစည္းတားအၿပတ္ရွင္းခဲ့ႀကတယ္။ အတိုက္အခံေတြကို လုပ္ႀကံသတ္ၿဖတ္ခဲ့ႀကတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ၿမင္ကြင္းထဲကေနရွင္းထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ႀကတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ  အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုနဲ႔အေနာက္အုပ္စုကို ရံႈးႏွိမ့္ခဲ့ရတဲ့အေႀကာင္းရင္းေတြထဲက အခ်က္တခ်က္ၿဖစ္တယ္။ ဒီ စရိုက္လကၡဏာေတြက က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးဆက္အထိ ကူးစက္ေနဆဲပဲ။ ဇာတ္တူသားစားရင္ ဟသၤာကိုးေသာင္းပ်က္တယ္ဆိုတ့ဲ စကားပံုကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႀကားဘူးေပမဲ့၊ သတိထားလုပ္ကိုင္သူက အင္မတန္ရွားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို အက်င့္စရိုက္ရိွတဲ့ အုပ္စုေတြအတြက္ အေမရိကားမွာေနရာမရိွပါဘူး။ ထိုးေဖာက္တက္လွမ္းႏိုင္မယ္လည္းမထင္ဘူး။
အထူးသၿဖင့္ အင္ေဖၚေမးရွင္းတကၠေနာ္ေလာဂ်ီေခတ္မွာ တစံုတေယာက္က တစံုတေယာက္ကို  အေတြးအေခၚစည္းတားထားလို႔မရသလို၊ ၿမင္ကြင္းထဲက ရွင္းထုတ္ပစ္ဖို႔ဆိုတာ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေခတ္က ေၿပာင္းေနၿပီဆိုတဲ့အခ်က္ကို သတိမထားမိတာေတာ့ တကယ့္ကို အံ့ႀသဖို႔ေကာင္းပါတယ္။
 
အပိုင္း (၆)
 
ၿပည္တြင္းက မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြဒီကေန႔စိတ္ဝင္စားတာက “ အႀကပ္အတည္းကလြတ္ေၿမာက္ဖို႔အတြက္ အိုင္ဒီယာအသစ္ေတြကိုဘယ္သူေပးႏိုင္သလဲ၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ စံထားရမဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ဘယ္သူေတြလဲ၊ က်ေနာ္တို႔ဘာလုပ္ႀကမွာလဲ” ဆိုတဲ့အရာေတြၿဖစ္တယ္။
ေဖ့စ္ဘြတ္က္မွာ ႀကည့္လိုက္ရင္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြရဲ႕ ဆာေလာင္မႈ၊ ဖန္တီးမႈ၊ ႀကိဳးစားမႈေတြက အားရစရာပဲ။သူတို႔မွာ ရတဲ့ေဘာင္အတြင္းကေန ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ေလ့လာႀကတယ္။ သူမ်ားႏို္င္ငံေတြ ဘာေတြၿဖစ္ေနလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြကို သင္ႀကားႀကတယ္။ ေၿပာင္းလဲခ်င္ႀကတယ္။
နားတဘက္တည္းဆီကို ရိုက္ခပ္လာတဲ့ အသံေတြႀကားမွာ အခ်ိန္ကုန္ခံေနတဲ့ ေခတ္မဟုတ္သလို၊
ေႀကြးေႀကာ္သံအားလံုးကို ၿပန္လည္စီစစ္ေနတဲ့ မ်ိဳးဆက္ၿဖစ္တယ္။ 
အနာဂတ္ကို ယံုယံုႀကည္ႀကည္ထိနမ္းခ်င္တဲ့ ေၿခလွမ္းေတြကို ေတြ႔ေနရတယ္။
သူတို႔နဲ႔အၿပိဳင္ထိေတြ႔ဖို႔ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔က်င္လည္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂၀) ေက်ာ္ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈထဲကေန ထြက္ႏိုင္မွၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့သလို မထြက္ႏိုင္ေသးသမွ်ေတာ့ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီရဲ႕ ဘာသာၿပန္ဝတၳဳေလးထဲကလို ကြ်န္းတကြ်န္းေပၚမွာ မရိွေတာ့တဲ့ ရန္သူကို စစ္တိုက္ေနတဲ့တပ္စုေလးရဲ႕အၿဖစ္ လိုမ်ိဳး- ဂရုဏာသက္စရာ ဂြတိဂြက် လႈပ္ရွားမႈေတြအၿဖစ္သာ က်န္ရစ္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးဆံုးသြားသင့္တဲ့စစ္ပြဲေတြကိုေတာ့ ၿပီးဆံုးေစခ်င္ပါတယ္။
မိတ္ေဆြေတြအားလံုး
ႏွစ္သစ္မွာ အသံသစ္လြင္ၿပင္တခုဆီ ညီညြတ္တဲ့အင္အားတရပ္အၿဖစ္ အေရာက္လွမ္းႏိုင္ႀကပါေစ။

1 အၾကံျပဳျခင္း:

Anonymous said...

Aung Moe Win
Sein Khin Maung Ye's book was Anatahan (an island) and a Japanese lady Keko. regards Hlaing Bwa; Ottawa