Saturday, February 6, 2010

6 Feb ဒိုင္ယာရီ

http://ifile.it/f058uqt 6 Feb Yeyintnge's Diary

စမၸာနဂုိရ္ ျပားသြားၿပီ

စမၸာနဂုိရ္ ျပားသြားၿပီ

ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)

“ျပားသြားၿပီ … အကုန္လုံးျပားသြားၿပီ”

ေသခ်ာတယ္၊ ဒါ သာ၀ရဲ႕အသံပဲ။ ငေသာင္းတုိ႔ထန္းတဲ့မွာ ငွက္ခါးေကာင္ေလးနဲ႔ ဇရက္မင္းစည္းစိမ္ စံစားေနခဲ့တဲ့ ေမာင္တင့္၊ ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတုိ႔သုံးေယာက္ အသံၾကားၾကားခ်င္း ထြက္ၾကည့္လုိက္တယ္။ သခၤ်ဳိင္းကုန္းကုိျဖတ္ၿပီး ရြာဘက္ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထေအာင္ ေျပး၀င္သြားတဲ့ သာ၀ရဲ႕ ေက်ာေျပာင္ကုိပဲ ျမင္လုိက္ရေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတယ္ … ဒါ သာ၀ရဲ႕အသံပဲ။ သခၤ်ဳိင္းကုန္းကေန အဲဒီလုိ ကဆုန္ ေပါက္ေျပးလာရင္းက စမၸာနဂုိရ္တရြာလုံးကုိ လန္႔ဖ်ပ္သြားေအာင္ ေအာ္ပစ္ႏိုင္တဲ့သူဆုိလုိ႔ ဒီရြာမွာ သာဝ တေယာက္ပဲရွိတယ္။ ဧကႏၱ သာ၀တေယာက္ သုႆန္ေက်ာင္းဘက္က ျပန္လာတာပဲျဖစ္ရမယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ …။ အဲဒီလို သခၤ်ဳိင္းကုန္းကို ျဖတ္ေျပးလာရင္းက ငယ္သံငယ္ရင္းပါေအာင္ သာဝ ေအာ္ဟစ္ခဲ့တာ ဒါ ပထဆံုးအႀကိမ္မွ မဟုတ္ဘဲကိုး။

S

တျမန္ႏွစ္ မိုးအကုန္ ေဆာင္းဦးေပါက္ေလာက္က ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ သခၤ်ဳိင္းကုန္းကို ျဖတ္ေျပး လာရင္း ငယ္သံငယ္ရင္းပါေအာင္ ေအာ္ဟစ္လိုက္တဲ့ သာဝအသံေၾကာင့္ စမၸာနဂုိရ္တရြာလံုး အႀကီးအက်ယ္ ထိတ္လန္႔သြားခဲ့တယ္။ ဘာတဲ့လဲ… ဘယ္သူေျပာတာတဲ့လဲ၊ လႈိင္းႀကီး လာၿပီဆုိတာ …။ 'တတိယလႈိင္း' ဆိုပဲ။

ဘယ္သူေျပာလဲ ေမးမေနနဲ႔။ သာဝ ေအာ္သြားတာ မၾကားဘူးလား။ ျမန္ျမန္လုပ္၊ ေခ်ာင္းညာဘက္ မွာ မိုးေတြညဳိ႕ေနၿပီ။ ရြာ႔ေအာက္ပိုင္းက ဟန္ေရႊနဲ႔ ထြန္းအ့ံတို႔ေတာင္ ေကာက္လႈိင္းေတြ ေရႊ႕ေနၿပီ။ တေယာက္တေပါက္ေျပာရင္း စမၸာနဂုိရ္တရြာလုံး ေကာက္လႈိင္းသယ္ၾက၊ တလင္းေျပးၾကနဲ႔ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ … ။ တတိယလႈိင္း ဆိုတဲ့အသံကို တရြာလံုး ဘယ္သူမွ မၾကားခ်င္ေတာ့ဘူး။ မိုးဦးနဲ႔ မိုးလယ္မွာ လႈိင္းေတြ၊ ေရေတြ ႏွစ္ႀကိမ္ေတာင္ႀကီးခဲ့လို႔ အိမ္ေခါင္မိုးတက္ၿပီး ေႁမြပါးကင္းပါးနဲ႔ အတူ ေနရ၊ ပ်ဳိးေတြျပန္ပစ္ရ၊ လယ္ေတြျပန္စိုက္ရနဲ႔ ဒုကၡသုကၡ ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ တရြာလံုး ေရသံ၊ လႈိင္းသံကို ဘယ္သူမွ ထပ္မၾကားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္ေရာက္ခါမွေတာ့ ဘယ္သူမွထပ္ၿပီး အျမဳပ္မခံႏုိင္ ေတာ့ဘူး။ လႈိင္းဆိုတာ လူမဟုတ္လို႔သာေပါ့။ ႏုိ႔မို႔မ်ား … ။

ဆုိပါစို႔ … ။ အဲဒီညက တတိယလႈိင္း ဆိုတဲ့အသံေၾကာင့္ စမၸာနဂုိရ္တရြာလံုး ေယာက္ယက္ခတ္ၿပီး ေျခကုန္လက္ပန္းက်သြားခဲ့တယ္။ အနိမ့္ပိုင္းက ေကာက္လႈိင္းေတြ အျမင့္ေရႊ႕ရ၊ ေအာက္ဘက္က စပါးပုံေတြ အထက္ဘက္ေရႊ႕ရ၊ တရြာလံုးဖတ္ဖတ္ေမာသြားတယ္။ ေခ်ာင္းနားဆင္းၿပီး ေရအေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ေန တဲ့ ဒူးႀကီးတို႔ဆီကလည္း လူလႊတ္ေမးလိုက္တိုင္း ေရကၿငိမ္လို႔ခ်ည္းပဲ ေျပာတယ္။ တျဖည္းျဖည္း စမၸာနဂုိရ္ က လူေတြ စိတ္မရွည္ၾကေတာ့ဘူး။ ေနပါဦး၊ ဘယ္ေကာင္ေျပာတာလဲကြ။ တတိယလႈိင္းႀကီး ဆိုတာ … ။

အဲဒီည စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြဟာ ေသာကနဲ႔ ေမာရတဲ့အထဲ ေဒါသေတြ အလိပ္လိပ္တက္ေတာ့ တယ္။ စမၸာနဂိုရ္သူႀကီး ဦးေအာင္ဗလေတာင္မွ မ်က္ေထာင့္ႀကီးနီရဲလာၿပီး ေျဖာင္းခနဲ တက္ေခါက္လိုက္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ --

"သြားေခၚလာစမ္း သာဝကို … သြားေခၚၿပီး ေျခာက္ေပါက္ထဲ ထည့္လိုက္စမ္း" ေျပာလိုက္တယ္။

အင္မတန္ ေျချမန္လက္ျမန္ရွိတဲ့ ေမာင္တင့္နဲ႔ ေဇာ္ထြီးက သာဝက္ို ကုပ္ဆြဲေခၚလာၿပီး ေျခာက္ေပါက္ထဲထည့္ေတာ့၊ သာဝရယ္ ေအာ္လိုက္တာေလ။ သာဝ အေအာ္ရပ္လိုက္ေတာ့မွ ေအာင္ဘုနဲ႔ ထြန္းအံ့က ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေတာ့တာ။

သာဝ အဆိုကေတာ့ တတိယလႈိင္းႀကီးအေၾကာင္းေျပာတာ သူမဟုတ္ပါဘူးတ့ဲ။ ကိုဟန္တင္ ဆိုလား၊ ဟာဗားနားေဆးျပင္းလိပ္ခဲထားတဲ့ ပါေမာကၡႀကီးက ေျပာတာပါတဲ့။ ဒါဆို အဲဒီ ကိုဟန္တင္ ဆိုတဲ့လူ သြားေခၚစမ္းဆိုေတာ့ ကိုဟန္တင္ကို သူမသိပါဘူးတဲ့။ ကိုဟန္တင္တို႔၊ ေတာဖလားတို႔ ေရးတဲ့စာေတြက္ို သုႆာန္ေက်ာင္းက ကပၸိယစိန္ေပါက္က ဖတ္ၿပီး သူ႔ကို ျပန္ေျပာျပတာပါတဲ့။ အစကေတာ့ တတိယလႈိင္းကို စ,ေျပာတာ 'ေတာဖလား' ပါတဲ့။ ေနာက္မွ ကိုဟန္တင္က ေျပာတာတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုဟန္တင္ေျပာတာနဲ႔ ေတာဖလားေျပာတာနဲ႔မတူဘူးတဲ့။ ကိုဟန္တင္ ဆိုတာကလည္း ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ႀကီးေတာ္တို႔အိမ္က ခ်ဳိကုပ္နဲ႔ ခ်ဳိေထာင္လို ေဝွ႔ခတ္ တိုးတိုက္ကုန္ၿပီလုိ႔ ေျပာခဲ့တဲ့လူပါပဲတ့ဲ။

သာဝ ေျပာတာေတြကို သူႀကီး ေအာင္ဗလက နားေထာင္ၿပီး စိတ္တိုသထက္ တိုလာတယ္။ ဒီေကာင္ အစကတည္းက 'မရူးမေကာင္း' ဆိုတာလည္း တရြာလံုးအသိ။ သူႀကီး စိတ္တိုတိုင္း 'နားပန္းက်င္း' ေနျပန္ရင္လည္း သာဝ အရုိးနဲ႔ အေရပဲ က်န္ေတာ့မယ္။

"ကိုင္း … သြားေခၚစမ္းကြာ … သုႆာန္ေက်ာင္းက ကပၸိယစိန္ေပါက္ဆိုတဲ့လူကို"

ဒါမ်ဳိးဆို အလြန္ဖင္ေပါ့တဲ့ ေမာင္တင့္နဲ႔ ေဇာ္ထြီးက ထလိုက္ေတာ့ ေအာင္ဘုက သူလည္းလိုက္မယ္ဆိုၿပီး ထလိုက္သြားတယ္။ ဟန္ေရႊနဲ႔ ထြန္းအံ့က သူႀကီး မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၿပီး စိန္ေပါက္အတြက္ ေျခာက္ေပါက္တခု အသင့္လုပ္ထားလိုက္တယ္။ စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြလည္း ပြဲေကာင္းၾကည့္ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကတယ္။

ေဟာ … လာၿပီ။

ကြမ္းႏွစ္ယာညက္ေလာက္အၾကာမွာ ရြာသားေတြၾကားကေန တိုးေဝွ႔ၿဖဲခြဲၿပီး လူတေယာက္ဝင္လာတယ္။ အသားညဳိညဳိ၊ မ်က္မွန္ထူထူ၊ မုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္နဲ႔ အသက္ ၄၀ အရြယ္လူတေယာက္ ဝင္လာတယ္။ သူ႕ႏွာေခါင္း ေပၚ ေလွ်ာက်ေနတဲ့ မ်က္မွန္ထူထူႀကီးကလြဲရင္ သူ႔ပံုစံက စမၸာနဂုိရ္သားေတြနဲ႔ သိပ္မထူးပါဘူး။ သိတဲ့အတိုင္း … ဒီမွာက ဒီလုိ ပုလင္းဖင္ကြဲေလာက္မ်က္မွန္ႀကီးကို ဘယ္သူမွ မတပ္ခဲ့ၾကဘူး။ ရြာသားေတြက သူႀကီးရဲ႕ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲထြက္မယ့္အခ်ိ္န္ကို ငံ့လင့္ေနတုန္းမွာပဲ သူႀကီးဆီက အသံထြက္မလာဘဲ ထူးဆန္းလွစြာ မ်က္မွန္ႀကီးဆီက အသံထြက္လာခဲ႔တယ္။

"ဦးေလး ဦးေအာင္ဗလ မဟုတ္လား … က်ေနာ္ ဦးေလးသူငယ္ခ်င္း ကိုဆင္ေပါက္ သားေလ"

"ေဟ …"

ေအာက္လင္းမီးေရာင္ထဲ စိန္ေပါက္မ်က္ႏွာကို ထင္းထင္းျမင္ဖို႔ စူးစုိက္ၾကည့္ေနတဲ့ သူႀကီးမ်က္ႏွာႀကီး အဲဒီ တခြန္းနဲ႔ပဲ ဝင္းခနဲလက္သြားတယ္။ ထင္ေတာ့ထင္သား။ လက္စသတ္ေတာ့ ဆင္ေပါက္သားကိုး။

ကိုစိန္ေပါက္ေျပာတာကေတာ့ တတိယလႈိင္းဆိုတာ စမၸာနဂုိရ္ ေရႀကီးတာကိုဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ အယ္ဗင္ေတာ္ဖလာက လႈိင္းသံုးလႈိင္းအေၾကာင္း စေျပာခဲ့ၿပီးေနာက္မွ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡ ဟန္တင္တန္က တတိယလႈိင္းအေၾကာင္း ေျပာတာပါတဲ့။ အဲဒီဧရာမပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြရဲ႕ အင္မတန္ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ေဟာခ်က္ေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ 'စာေတာ္ျပန္' ေတြက အေသအခ်ာေစာင့္ၾကည့္ၿပီး သူတို႔အနက္ေပါက္သလို ျဖည့္စြက္မြမ္းမံ ျပန္ဆိုပါသတဲ့။ အဲဒါကို ကပၸိယစိန္ေပါက္ကေစာင့္ဖတ္ၿပီး သာဝေရွ႕ လႊတ္ခနဲေျပာမိရာက ခုလို အုတ္ေအာ္ေသာင္း တင္း ျဖစ္ခဲ႔ရတာပါတဲ့။ လႈိင္းဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြက လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို ပိုင္းျခားသံုးသပ္ၿပီး ေျပာတာပါတဲ့။

ကိုစိန္ေပါက္ေျပာတာက တမ်ဳိး၊ သာဝနားလည္သြားတာက တမ်ိဳးျဖစ္တာဟာ 'ပါရာဒိုင္း' ေရြွ႕သြားတဲ့ သေဘာပါပဲတဲ့။ ဒါမ်ဳိး ကမာၻမွာမဆန္းေတာ့ပါဘူး။ စမၸာနဂုိရ္မွာသာ ဆန္းေနတာပါတဲ့။ သို႔ေသာ္ ကမာၻဆိုေပမဲ့လည္း ကမာၻဟာ စမၸာနဂုိရ္လို ရြာႀကီးတရြာျဖစ္ေနပါၿပီတဲ့။ ဂလုိဘယ္ေခတ္မွာ ကမာၻဟာလည္း 'ဂလိုဘယ္ဘဲလိခ်္' ဆိုလား ျဖစ္သြားပါၿပီတဲ့။

စိန္ေပါက္က 'ဂလို' ေျပာလိုက္တာကို သူႀကီးနဲ႔ ရြာသားေတြက ရုတ္တရက္ နားမလည္လိုက္ေပမဲ့ စကားလံုး မ်က္လွည့္ဆရာေတြရဲ႕လက္ထဲမွာ "ေဟ့ … ကမာၻႀကီးဆိုတာ ဒို႔ စမၸာနဂုိရ္လို ရြာႀကီးတရြာ ဆိုပဲကြ" လို႔ ကိုယ့္ေမြးရပ္ ဇာတိေျမအတြက္ ကိုယ္စီကိုယ္စီ အားမနာတမ္းဂုဏ္ယူလိုက္ၾကၿပီး ေမာေမာနဲ႔ျပန္အိပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သူႀကီး ဦးေအာင္ဗ လကေတာ့ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။

"ေအးပါ … ေမာင္စိန္ေပါက္ရာ … ေနာက္ဆို မင္းဖတ္ထား မွတ္ထားတာေလး ျပန္ေျပာခ်င္ရင္ တို႔ရြာက ဥပုသ္ေက်ာင္းကို လာခဲ႔ပါကြာ … သာဝေရွ႕ေတာ့ အထူးအဆန္းေတြကို အရမ္းအရမ္း မေျပာလိုက္ပါနဲ႔"

သူႀကီးရဲ႕ အဲဒီစကားတခြန္းတည္းနဲ႕ ကပၸိယစိန္ေပါက္ဟာ စမၸာနဂုိရ္မွာ ေတာ္ေတာ္လူရာဝင္သြားတယ္။ သူႀကီးရဲ႕ေျခာက္ေပါက္ကို ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေနတဲ့ ေမာင္တင့္၊ ေဇာ္ထြီးနဲ႕ ေအာင္ဘုတို႔က စိန္ေပါက္ရဲ႕မ်က္ႏွာကို အထင္ႀကီးေလးစားတဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္လိုက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ သံုးေယာက္စလံုးက ထစ္ခနဲရွိ တုတ္ဆြဲ ဓားဆြဲ ဗလအားကိုးမိုက္လြန္းလို႔ သူႀကီးကအသာေခ်ာ့ၿပီး လက္သပ္ေမြးထားတာ။ ဗလႀကီး ေခါင္းေသး ဆိုေပမဲ့ သူတို႔လည္း လူရာဝင္ခ်င္ၾကတယ္။ တေန႔တေန႔ ငေသာင္း ထန္းတဲမွာခ်ည္း အခ်ိန္ကုန္တာနဲ႔စာရင္ ကိုစိန္ေပါက္ဆီ တပည့္ခံရ ေကာင္းမလား စဥ္းစားၾကတယ္။ သူတို႔အတြက္ စိန္ေပါက္က 'ဟီးရုိး'။

S

စိန္ေပါက္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ သူႀကီးေအာင္ဗလတို႔ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ကိုဆင္ေပါက္ရဲ႕ တဦးတည္း ေသာသားပဲ။ သူ႕အေဖကိုဆင္ေပါက္က သားစိန္ေပါက္ကို စမၸာနဂုိရ္ရြာေက်ာင္းမွာ ေလးတန္းအထိ 'တန္းကုန္' ေအာင္ ထားခဲ႔ၿပီး လိမၼာေအာင္၊ ယဥ္ေက်းေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ေက်ာင္းမွာ နမကၠာရ၊ ပရိတ္ႀကီး၊ ရတနာေရႊခ်ဳိင့္၊ အတြင္းေအာင္ျခင္း၊ အျပင္ေအာင္ျခင္း စတာေတြ သင္ၾကားေစခဲ့ တယ္။ ဦးပဥၨင္းေလး ဣႏၵာဝႆကလည္း ဆရာေတာ္ခိုင္းတဲ့အတိုင္း စိန္ေပါက္္ကို ကိုယ္ဖိရင္ဖိသင္ေပးတယ္။ သၿဂႋဳဟ္ကိုးပိုင္း တက္မယ့္အခ်ိန္လည္းေရာက္ေရာ စိန္ေပါက္လည္း ရြာကေနထြက္ေျပးသြားေရာဆုိေတာ့ သူ႕အေဖ ကိုဆင္ေပါက္ဟာ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသပုန္ထခဲ႔တယ္။ စိန္ေပါက္တေယာက္ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ပညာဆက္သင္သလား၊ မသင္ဘူးလား အေသအခ်ာမသိရေပမဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာပဲ အိုးအိမ္ထူ၊ အိုးအိမ္ပ်က္ ျဖစ္ခဲ႔တာေတြကို ရြာက သဲ့သဲ့ၾကားခဲ႔ရ တယ္။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါးၾကာလို႔ စိန္ေပါက္တေယာက္ ရြာျပန္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ သူ႕အေဖ ကိုဆင္ေပါက္ မရွိရွာေတာ့ဘူး။ လယ္ေတြ ကိုင္းေတြလည္း မရွိေတာ့တာနဲ႕ စိန္ေပါက္ဟာ စမၸာနဂိုရ္ရြာကို ျပန္မလာျဖစ္ေတာ့ဘဲ သုႆာန္ေက်ာင္းက သူ႔ဘေဒြး ဘုန္းႀကီးအိုႀကီးဆီမွာပဲ ကပၸိယလုပ္ေနေတာ့တယ္။

သုႆာန္ေက်ာင္းဆိုေပမဲ့ သဲပြက္၊ ရုိးဖ်ား၊ အုန္းပင္စုရြာေတြနဲ႔ သူ႕ေဂါစကံနဲ႔သူ ရွိေနတာတေၾကာင္း၊ သုႆာန္ေက်ာင္းနဲ႔ စမၸာနဂုိရ္ရြာအၾကား သခ်ဳႋင္းကုန္းတခု ျခားေနတာေၾကာင့္ စမၸာနဂုိရ္က လူေတြဟာ သုႆာန္ ေက်ာင္းဘက္ အေရာက္အေပါက္နည္းတယ္။ သုႆာန္ေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေဆြရိပ္မ်ိဳးရိပ္မကင္းတဲ့ သာဝ တေယာက္သာပဲ မၾကာမၾကာသြားရာက ကပၸိယစိန္ေပါက္နဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီး မေထာ္မငန္း ျပန္ျပန္ေအာ္ေနတာ။

ခက္တာက သာဝဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဝမ္းတြင္းရူးဆိုေတာ့ကာ စိန္ေပါက္က ထူးထူးဆန္းဆန္း တခုခု ေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ခ်က္ခ်င္း သခ်ဳႋင္းကုန္းကို ျဖတ္ေျပးၿပီး ငယ္သံငယ္ရင္းပါေအာင္ ေအာ္ေတာ့တာ။ တခါလည္း…

"ၿပိဳသြားၿပီ … ၿပိဳက်သြားၿပီ"

သာဝ ေအာ္ေျပးလာတာ ျမက္ရိတ္သြားရာကျပန္လာတဲ့ ဒူးႀကီးတိ္ု႔တသိုက္က ၾကားလိုက္မိတာနဲ႔ ဦးပဥၨင္း ေလး ဣႏၵာဝႆရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္းဆီေျပးၾကတာေပါ့။ စမၸာနဂိုရ္မွာ ၿပိဳက်လုလုဆဲဆဲ အေဆာက္အဦဆိုလို႔ ဦးပဥၨင္း ေလးရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္းပဲရွိတာ။ ဘုန္းႀကီးဦးေသာဘိတ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ကတည္းက ဆြမ္းစားေက်ာင္းျပင္ေပးဖို႔ သူႀကီးေအာင္ဗလကို တဖြဖြေျပာေနခဲ႔တာ။ ခု ဦးပဥၨင္းေလး လက္ထက္ေရာက္ေတာ့လည္း မျပင္ျဖစ္ေသးဘူး။ တႏွစ္ ျပင္မယ္၊ တႏွစ္ျပင္မယ္နဲ႔ ခုေတာ့ ျပင္ရင္လည္း ဘာမွမထူးဘူး။ ျပန္ေဆာက္မွကို ျဖစ္ေတာ့မွာ။ အဲဒီေတာ့ ေျပာရရင္ ရြာမွာ ၿပိဳက်ေတာ့မယ့္အေဆာက္အဦဆိုလို႔ ဆြမ္းစားေက်ာင္းပဲရွိေတာ့ ဒူးႀကီးတို႔က အဲဒီကို စုိးရိမ္တႀကီး ေျပးၾကည့္ျက တာေပါ့။ မေရွးမေႏွာင္းဆိုသလိုပဲ သူႀကီးလႊတ္လိုက္တဲ့ ေဇာ္ထြီးတို႔၊ ေအာင္ဘုတို႔လည္း ေရာက္လာတာေပါ့။

ဆြမ္းစားေက်ာင္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးဆိုတာလည္း ေသခ်ာေရာ၊ ရြာကိုထိတ္လန္႔ေအာင္လုပ္ခဲ႔တဲ့ သာဝ တေယာက္လည္း သူႀကီးအိမ္က ေျခာက္ေပါက္ထဲ ဝင္ရပါေလေရာ။ သာဝ မ်က္ရည္လည္ရႊဲနဲ့ ျဖစ္ေနတာကို ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုက ၾကည့္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အားရေအာင္ ၾကည့္ေနေသးတယ္။

ၿပီးေတာ့မွ ေမးတယ္။

"ဆြမ္းစားေက်ာင္း ဘာမွမျဖစ္ဘဲနဲ႔၊ ေနပါဦး …မင္းက ဘာၿပိဳလို႔ ေအာ္ေျပးတာလဲ"

"ဆြမ္းစားေက်ာင္း မၿပိဳပါဘူးဗ် … ၿပိဳတာက ဘာလင္တံတိုင္းပါဗ်"

"ေဟ … ဟုတ္လား … ဘာလင္တံတိုင္းႀကီး ဘယ္တံုးက ၿပိဳသြားတာလဲ"

အမွန္ေတာ့ ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔က ဘာလင္တံတိုင္းဆိုတာ ဘယ္နားရွိလဲ ေသေသခ်ာခ်ာသိတာ မဟုတ္ဘူး။ သာဝလို ဝမ္းတြင္းရူးကသိၿပီး၊ သူတို႔ကမသိဘူးဆိုရင္ ညံ့ရာက်မွာစိုးလို႔ ေမးမိေမးရာ ေလွ်ာက္ေမး ေနတာ။ သာဝက ေျခာက္ေပါက္ထဲေနရတဲ့ ေကာင္ဆိုေတာ့ ရုိရုိေသေသ ေျဖတာေပါ့။

"ဘာလင္တံတိုင္းၿပိဳသြားတာ ဆယ့္ … ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီတဲ့ဲဗ်"

"နင့္ေမကလႊား … ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ကကိစၥ ခုမွ ဘာလို႔ထေအာ္ေနတာလဲ" ေမးျပန္ေရာ။

"ဒါ … ဒါေတာ့ ဘယ္သိမလဲဗ် … ဖြတ္ကလိရာမက ဒါပဲေျပာေနတဲ့ဟာကို"

ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔ တေယာက္မ်က္ႏွာတေယာက္ ၾကည့္လိုက္ၾကတယ္။ ဘယ္သူလဲ 'ဖြတ္ကလိရာမ' ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဧရာမအက်ပ္အတည္း ျဖစ္ေနတာကိုရိပ္မိတဲ့ ဒူးႀကီးက စဥ္းစဥ္းစားစားနဲ႔ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုက္တယ္။

"ဖြတ္ကလိရာမ ဆိုတာ ႀကိဳးၾကာကြင္းက အင္ဒူစျမားရဲ႕ေယာက္ဖ ကိုရာမ ေျပာတာျဖစ္မွာေပါ့"

အဲဒီေတာ့ ဇာတ္လမ္းက ပိုရႈပ္ကုန္တယ္။ သူႀကီး အခ်ိန္မီေရာက္လာခဲ႔ၿပီး ေမးေတာ့မွ ဖြတ္ကလိရာမ ဆိုတာ စိန္ေပါက္ေျပာတာေတြကို သာဝက နားစြန္နားဖ်ား ၾကားၿပီး ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္ေအာ္ေနတာလို႔ သိလို္က္ရတယ္။

"ကဲ…စိန္ေပါက္ ေခၚေခ်စမ္းကြာ" ဆိုေတာ့ ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔ သုႆာန္ေက်ာင္းဘက္ ေျပးရျပန္တယ္။

စိန္ေပါက္ ေရာက္လာေတာ့မွပဲ ဖြတ္ကလိရာမ ဆိုတာ အင္စဒူးျမားေယာက္ဖ ကိုရာမ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရး သိပၸံပါရဂူႀကီး ဖရန္စစ္ဖူကာယားမားဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးလို႔ သိလိုက္ရတာ။ အံမာ အဲဒီဧရာမႀကီးက တယ္စြမ္းသတဲ့။ သူႀကီးလည္း အံ့ဩလြန္းလို႔ မ်က္လံုးႀကီး ျပဴးၾကည့္ေနလိုက္တယ္။

စိန္ေပါက္ တေခါက္လာလိုက္တာနဲ႔ မၾကားဖူးတာ တခါထပ္ၾကားရ၊ တခါ ဗဟုသုတတိုးရဆိုေတာ့ သူႀကီး စဥ္းစားတယ္။ စိန္ေပါက္က္ို ဥပုသ္ေက်ာင္းသာမက ရြာထဲမွာ အလွဴအတန္းရွိရင္လည္း လာဖို႔ ဖိတ္ထားရ ေကာင္း မလားေပါ့။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔ကလည္း စိန္ေပါက္ဆီ တပည့္ခံထားရင္ ေနာင္အခါ အခုထက္ ပိုၿပီး လူရာဝင္မလား စဥ္းစားၾကသတဲ့။ ေဇာ္ထြီးက ေမာင္တင့္နဲ႔အတူ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ ခုနစ္တန္းေလာက္အထိ ဒြတ္ဒက္ ရႊတ္ယွက္ လုပ္ခဲ့ဖူးေသး မဟုတ္လား။

ဒီလိုနဲ႔ ေမာင္တင့္၊ ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔ သံုးေယာက္ဟာ ပညာရွိ စိန္ေပါက္ဆီမွာ တပည့္ခံဖို႔ အခြင့္အေရး ရသြားတယ္။ ဥပုသ္ေန႔တို႔၊ အလွဴအတန္းရြာထဲမွာ လုပ္တဲ့ေန႔တို႔ဆို သူတို႔သံုးေယာက္က စိန္ေပါက္ႀကီးအနားကကို မခြာေတာ့ဘူးတဲ့။ ေတာက္တဲ့ကပ္ကပ္ၿပီး စိန္ေပါက္ေျပာသမွ် လိုက္မွတ္ေနေတာ့တာ။ တခ်ိဳ႕ေန႔မ်ားဆို သုႆာန္ ေက်ာင္းပဲ သြားေနေတာ့တာ။ စိန္ေပါက္ ေရာက္မလာႏုိင္တဲ့ ဥပုသ္ေန႔ေတြက်ေတာ့ ဥပုသ္ေက်ာင္းမွာ သူတို႔ သံုးေယာက္က ေတာ္ေတာ္စြာဆိုပဲ။ ဒြတ္ဒက္ ရႊတ္ယွက္နဲ႔ ေျပာေနလိုက္တာမ်ား စမၸာနဂုိရ္တရြာလံုးက ေငးၾကည့္ေနရ တာတဲ့။

တေလာကေတာ့ ဥပုသ္ေက်ာင္းကို စိန္ေပါက္ ေရာက္မလာႏုိင္တဲ့ေန႔တေန႕မွာ ေဇာ္ထြီးတို႔သံုးေယာက္ 'သံလြင္ပင္ လက္လီလကၠားစပ္ေရာင္း' တဲ့ ဖရုိင္းမင္းအေၾကာင္းေျပာတာ ေတာ္ေတာ္နားေထာင္ေကာင္းသတဲ့။ ဖရိုင္း မင္းဆိုလို႔ ေဇာ္ထြီးက သူ႔လူေတြကို --

"မင္းတို႔က ဖရုိင္းမင္း … ဖရိုင္းမင္းဆိုၿပီး လူေတြ နားရႈပ္ေအာင္ မေျပာပါနဲ႔ကြာ" လို႔ ေျပာသတဲ့။

ေမာင္တင့္က "ဒါဆို ဖရုိင္းမင္းကို ဘယ္လုိေျပာမလဲ" ဆိုေတာ့ --

ေဇာ္ထြီးက "ဖရုိင္းဒ္ဆိုတာ ေၾကာ္တာေလကြာ … ဖရုိင္းဒ္မင္းဆိုေတာ့ အေၾကာ္ေၾကာ္တဲ့လူ … အေၾကာ္သည္ ေပါ့" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။

ဒါကို အားက်တဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ေငးၾကည့္ေနတဲ့ ဟန္ေရႊနဲ႔ ထြန္းအံ့က "ေဇာ္ထြီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ တတ္ေနမွပဲ" ဆိုၿပီး အထင္ႀကီးေလးစားတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ျပဴးၾကည့္ေနခဲ့သတဲ့။ အဲဒီေန႔က စိန္ေပါက္ေရာက္မလာခဲ့ ေပမဲ့ စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဗဟုသုတ ရသြားၾကတယ္ေလ။

S

"ျပားသြားၿပီ…အကုန္လံုး ျပားသြားၿပီ"

သခ်ႋဳင္းကုန္းဘက္ကေန ရြာထဲေအာ္ေျပးလာတဲ့ သာဝကို ဟန္ေရႊနဲ႔ ထြန္းအံ့က ဆီးဖမ္းလိုက္ၿပီး သူႀကီး ဦးေအာင္ဗလဆီ ေခၚသြားတယ္။ အမွန္က သူႀကီးစဥ္းစားေနတာ။ တခါတုန္းကလည္း သာဝက ၿပိဳသြားၿပီလို႔ ေအာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆြမ္းစားေက်ာင္း မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ဘာလင္တံတိုင္းတဲ့။ ဒီတခါေတာ့ ျပားသြားၿပီတဲ့။ ျပားသြားႏုိင္တာလည္း ဒီရြာမွာ ဦးပဥၨင္းေလးရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္းပဲ ျဖစ္ရမယ္။ သာဝ ေရာက္လာေတာ့ ငုိသံပါႀကီးနဲ႔ ေျပာေတာ့တယ္။

"သူႀကီးေရ … ဒီတခါ ျပားသြားတာလည္း ဆြမ္းစားေက်ာင္း မဟုတ္ဘူးဗ် … ဒီတခါ ျပားသြားတာကေတာ့ ကမာၻႀကီးဗ်"

ကမာၻႀကီး လံုးေနတယ္လို႔ တသက္လံုးသင္ၾကားမွတ္သားခဲ႔တဲ့ သူႀကီးက ဘယ္လက္ခံႏုိင္ပါ့မလဲ။ ဟန္ေရႊနဲ႕ ထြန္းအံ့ကလည္း လက္မေလွ်ာ့ဘူး။ သာဝကလည္း ဒီတခါ မခံဘူး။

"ကမာၻႀကီးဟာ ရုိက္ခ်က္ ၁၀ ခ်က္ေၾကာင့္ ျပားသြားတာပါ" လို႔ သာဝက ဆက္ေျပာေနေတာ့ သူႀကီးက လံုးဝ လက္မခံဘူး။

"နင့္ေမကလႊားတဲ့မွပဲ … တသက္လံုး လံုးေနတဲ့ ကမာၻႀကီးဟာ ဆယ္ခ်က္မကလို႔ အခ်က္တရာပဲ ရုိက္ရုိက္ နံျပားမဟုတ္ဘဲ … ဘာလို႔ျပားရမွာလဲ" ဆိုၿပီး သာဝကို ေျဖာင္းခနဲ နားရင္းအုပ္ပစ္လိုက္တယ္။ သာဝက သူ႔နားထင္ ကေလးသူ လက္ဝါးနဲ႔ အသာအုပ္ရင္း --

"အံမယ္ေလးဗ်ာ ... ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ" နဲ႔ ထံုးစံအတိုင္း လုပ္ျပန္တယ္။ ဒါျဖင့္ ဘယ္သူ ေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ​--

"ဂ်ာနယ္လက္ေပြ႕ ေရာင္းတဲ့သူ …၊ ေနပါဦး သူ႔နာမည္က ရုတ္တရက္ေမ႔ေနလို႔။ အဲဒီလူက ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ကမာၻမွာ 'တံတိုင္းေတြ ၿပိဳ၊ ဝင္းဒုိးေတြ ပြင့္' ခဲ့တာတဲ့။ အဲဒါ ပထမရုိက္ခ်က္တဲ့။ ဪ… ေျပာတဲ့လူ သတိရၿပီ။ ဂ်ာနယ္လက္ေပြ႕ေရာင္းတဲ့ ဖရုိင္းမင္းတဲ့"

အဲဒီလိုေျပာတာကိုပဲ ငေသာင္းရဲ႕ ထန္းတဲကေန ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ေမာင္တင့္၊ ေဇာ္ထြီးနဲ႕ ေအာင္ဘုတို႔က ၾကားသြားတယ္။ ဖရုိင္းမင္းဆိုတာ ဂ်ာနယ္လက္ေပြ႕ေရာင္းတဲ့သူ မဟုတ္ဘဲ ဂ်ာနယ္လစ္တဦးျဖစ္တ့ဲအေၾကာင္း၊ သူ႔ရဲ႕ နာမည္ကို တိုက္ရုိက္ျမန္မာမႈျပဳရင္ 'အေၾကာ္သည္' လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရေၾကာင္း ေဇာ္ထြီးက ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာတင္ စိန္ေပါက္ကို အရင္ဆရာတင္ခဲ့တဲ့ သာဝက သူ႕ေနာက္မွ ဆရာတင္ခြင့္ရတဲ့ ေဇာ္ထြီးဟာ သူ႕ထက္ေက်ာၿပီး တတ္ေန သိေနရေကာင္းလားဆိုၿပီး အႀကီးအက်ယ္ 'ဒီဘိတ္' လုပ္ေတာ့တယ္။ ေဇာ္ထြီးကေတာ့ ဖရုိင္းမင္းကို အေၾကာ္သည္လို႔ ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ႏုိ္င္တဲ့အတြက္ စမၸာနဂုိရ္မွာ (စိန္ေပါက္ကလြဲရင္) သူ႔ေလာက္တတ္တဲ့လူ တေယာက္မွ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ိဳးနဲ႔ အေပၚစီးကေလ။

ကမာၻႀကီး ျပားသြားတယ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏုိင္ေတာ့တဲ့ သူႀကီး ဦးေအာင္ဗလကေတာ့ 'နားပူ' မခံနုိင္ေတာ့တဲ့အဆံုး "သြားၾကစမ္း…သြားၾကစမ္း…သုႆာန္ေက်ာင္း သြားၾကစမ္းကြာ" လို႔ သူ႕တပည့္ေတြကို ေမာင္းထုတ္လိုက္ေတာ့တယ္။

S

ေႏြဦးရာသီရဲ႕ တခုေသာေန႔ရက္မွာ ဦးပဥၨင္းေလး ဣႏၵာဝႆရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္းဟာ တအိအိ ၿပိဳက် သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီေန႔မွာ သာဝကလည္း ငယ္သံငယ္ရင္းပါေအာင္ မေအာ္ခဲ့ဘူး။ တရြာလံုးလည္း အထိတ္တလန္႔ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းကေတာ့ ေျမေပၚမွာ အပံုလိုက္ ၿပိဳက် ပိျပားသြားခဲ့ၿပီ။

ဘာလင္တံတိုင္း ၿပိဳသေလာက္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ကမာၻႀကီးျပားသြားသေလာက္ ထိတ္လန္႔တၾကား မရွိခဲ့ဘူး။ စမၸာနဂုိရ္ကို အင္မတန္သံေယာဇဥ္ႀကီးတဲ့ သူႀကီးဦးေအာင္ဗလကေတာ့ အုိမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာခ်ိန္က်မွ ေက်ာင္းႀကီး ၿပိဳသြားခဲ့တာကို စိတ္လက္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၿပီး --

"မင္းတို႔လူငယ္ေတြ ၾကည့္လုပ္ၾကစမ္းပါဦးကြာ …" လို႔ စိန္ေပါက္၊ ေမာင္တင့္နဲ႔ ေဇာ္ထြီးတို႔အဖြဲ႕ကို လႊဲအပ္လိုက္တယ္။

ေျပာရရင္ အဲဒီလုိ လႊဲအပ္လိုက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ရွိတယ္။

ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၿပိဳက်မသြားခင္ ေလးငါးလကတည္းက စမၸာနဂုိရ္က ကာလသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သုႆာန္ေက်ာင္းက ကပၸိယစိန္ေပါက္ရဲ႕ အေႏၱဝါသိကတပည့္ေတြ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ စမၸာနဂုိရ္ရဲ႕ အစဥ္အဆက္ တခါမွမၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ စကားလံုးေတြကိုလည္း စမၸာနဂုိရ္ကာလသားေတြကိုယ္တိုင္ လႈိင္လႈိင္ႀကီးသံုးစြဲေျပာဆိုတတ္ေန ၿပီ။ သူႀကီး ေအာင္ဗလတို႔လုိ လူႀကီးပိုင္းက ၾကားရတာ နားယားလွပါၿပီ ဆိုတဲ့ သိုးေဆာင္းလိုလို၊ ပါဠိလိုလို၊ ေပါရဏ လိုလို၊ မဂဓလိုလို ပဥၥလက္ဆန္ဆန္ စကားလံုးေတြကို သံုးစြဲေျပာဆိုေနၾကၿပီ။

ဒီေတာ့ သူႀကီး ေအာင္ဗလက "လုပ္ၾကည့္စမ္းလကြယ္" ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ "ၾကည့္လုပ္စမ္းပါ" လို႔ လႊဲအပ္ လိုက္တာေလလား။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကပၸိယစိန္ေပါက္က သူႀကီးေပးတဲ့အာဏာနဲ႔ စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြကို ဆြမ္းစားေက်ာင္းေနရာ မွာ လာေရာက္စုရုံးဖို႔ ဆင့္ေခၚလိိုက္တယ္။ ေမာင္တင့္၊ေဇာ္ထြီးနဲ႔ ေအာင္ဘုတို႔က ရြာဖ်ားရြာဆံုး လိုက္လံၿပီး 'ဗ်ဳိးဟစ္' လိုက္တယ္။ ဟန္ေရႊနဲ႔ ထြန္းအံ့က ေမာင္းတဒူဒူထုေပးတယ္။

ဆြမ္းစားေက်ာင္း ျပန္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥအတြက္ စုရုံးတာပဲလို႔ သိေနၾကတဲ့ စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြက ေပါက္တူး ေတြ၊ ဓားေတြ၊ တူရြင္းေတြ ကိုင္စြဲၿပီး ဆြမ္းစားေက်ာင္းဘက္ ေရာက္လာၾကတယ္။

လူေတာ္ေတာ္စံုၿပီဆိုတာနဲ႔ ကပၸိယစိန္ေပါက္က ပရိတ္သတ္ေရွ႕မွာ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ေခ်ာင္းဟန္႔လိုက္တယ္။ စမၸာနဂိုရ္ရြာသားေတြက ဘယ္သူဝါးခုတ္ရမလဲ၊ ဘယ္သူဓနိပ်စ္ရမလဲ၊ ဘယ္သူ တိုင္တြင္းတူးရမလဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကပၸိယစိန္ေပါက္တာဝန္ေပးရင္ေတာ့ တို႔ဦးပဥၨင္းေလးေက်ာင္း ျပန္ေကာင္းဖို႔ကိစၥ လုပ္ရေတာ့မွာပဲလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့ၾက တယ္။ ဒါေပမဲ့ …

"စမၸာနဂုိရ္ရြာသားတို႔ … ဘာလင္တံတိုင္းႀကီးၿပိဳက်သြားခဲ႔ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္နီးပါးအၾကာမွာ ကမာၻႀကီးဟာ ျပားသြားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးပဥၨင္းေလးရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၿပိဳက်သြားခဲ႔တာဟာ မဟာၿပိဳကြဲမႈႀကီးလို႔ မဆိုႏုိင္ပါဘူး"

ကပၸိယစိန္ေပါက္ရဲ႕နိဒါန္းစကား ၾကားလိုက္ရေတာ့ စမၸာနဂုိရ္ရြားသားေတြက "မဟာၿပိဳကြဲမႈလို႔ ဘယ္သူေျပာ ပါလိမ့္" ဆိုၿပီး ဇေဝဇဝါျဖစ္သြားခဲ႔ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကပၸိယစိန္ေပါက္က အာေပါင္္အာရင္းသန္သန္နဲ႕ ဆက္ေျပာ ေနတာကို နားေထာင္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဆက္ၿပီးနားေထာင္ေနၾကတယ္။

ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၿပိဳသြားတာဟာ မဟာၿပိဳကြဲမႈႀကီးလို႔ မဆိုႏုိင္ေပမဲ့ စမၸာနဂုိရ္ရြာသားေတြအဖို႔ေတာ့ 'စိန္ေခၚမႈ' ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းျပန္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥအတြက္ 'တက္ကႏုိလိုဂ်ီ' အသစ္၊ 'နည္းဗ်ဴဟာ' အသစ္ေတြ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လိုေၾကာင္း ဩဝါဒစကား စေျပာတယ္။ သူ႔စကားကို ေမာင္တင့္နဲ႔ ေဇာ္ထြီးက ေထာက္ခံတယ္။ ျပန္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥကို အုိင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီသစ္နဲ႔ 'ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္' ႏုိင္ဖို႔လိုေၾကာင္း ေမာင္တင့္ က ေျပာလိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္၊ ဒီကိစၥက 'စပိ' ျမန္မွ ျဖစ္မယ္လို႔ ေဇာ္ထြီးက ေျပာတယ္။ ေဇာ္ထြီးကိုၾကည့္မရတဲ့ သာဝက ပရိသတ္ထဲကေန ထၿပီး "ေဟ့… မင္းတို႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာကြာ" လို႔ သတိေပးလိုက္တယ္။ ေအာင္ဘု က ေက်ာင္းႀကီးၿပိဳက်သြားတာဟာ 'ကိစၥေကာင္း' မဟုတ္သလို၊ 'ကိစၥဆိုး' လည္းမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ရြာသားအားလံုးက ျပန္လည္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ဖုိ႔ 'တိမ္းညြတ္မႈ' ရွိတယ္ဆိုရင္ စမၸာနဂိုရ္ရဲ႕ 'ပတိရူပ အနာဂတ္' ကို မုခ်ေတြ႕ရဖို႔ ေသခ်ာလွတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ဒါကို စိတ္မရွည္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ ငေသာင္းက ထတဲ့ၿပီး​-

"ေဟ့ ေအာင္ဘု… မင္း သမူဟျဖစ္ေအာင္ သေခၤပေျပာကြာ…ငါတို႔က ထန္းတဲက ဘိဇနက္ကို ဖ်က္ၿပီး လာရတာကြ … ဂလိုဘယ္ေခတ္မွာ ေနာလိတ္ကို ရွဲလုပ္တယ္ဆိုတာ အက္ပီဖနီျဖစ္ဖို႔လုိသလုိ … လိုတိုရွင္းျဖစ္ဖို႔လည္း လိုသကြ… လိုတိုရွင္းစာအုပ္ေတြ ရွာဖတ္ကြာ"

ေအာင္ဘု ရုတ္တရက္ေၾကာင္ၿပီး မတံု႔ျပန္နုိင္ေသးခင္ ထြန္းအံ့က ဝင္ထိန္းလုိက္တယ္။

"မေလာၾကပါနဲ႔ကြာ… ဒီကိစၥက ဒုိင္းမင္းရွင္းစံုမွ ဂလိုဘယ္ဆပ္ပလိုင္းခ်ိန္းထဲက ကီးပေလယာေတြဟာ ပေရာဂ်က္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ မဟာတိမ္းညြတ္မႈနဲ႔ ဦးေႏွာက္ကိုဆြရမွာ မဟုတ္လား"

"ဆြမွာျဖင့္ ျမန္ျမန္ဆြကြာ… ငါ႔လယ္တဲမွာေတာ့ ေကာက္ဆြတို႔၊ ထြန္ျခစ္တို႔ အစံုရွိတယ္။ ဘယ္သူ႔ေခါင္း ဘယ္ေလာက္ရႈပ္ရႈပ္ ငါ႔ေကာက္ဆြနဲ႔ ဆြလို႔ျဖစ္ရင္ လာယူ"

ဒူးႀကီးက ဘုမသိ ဘမသိ ဝင္ေျပာေတာ့ "ဒီေကာင္ ေျခာက္ေပါက္ထဲ ေရာက္ေတာ့မွာပဲ" လို႔ တခ်ဳိ႕က စိုးရိမ္ သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထြန္းအံ့ကိုယ္တုိင္လည္း သူ႔စကားသူ နားလည္ပံုမရေသးဘူး။

ဒီိလို … နဲ႔။

တူးရြင္း၊ဓား၊ ေပါက္တူး စတဲ့ ရရာလက္နက္ကိရိယာေတြ ကိုင္စြဲလာတဲ့ စမၸာနဂိုရ္ရြာသားေတြဟာ တေန႔ တေန႔ 'ေတာက္ေျပာင္'၊ 'ခမ္းနား'၊ 'ဆန္းျပား'၊ 'ႀကီးက်ယ္'တဲ့ ဧရာမစကားလံုးႀကီးေတြကို နားေထာင္ရင္း အားအင္ေတြ ကုန္ခမ္းလာခဲ့တယ္။ ညေန ေနဝင္ရီတေရာဆိုရင္ မူးမူးေဝေဝနဲ႔ အိမ္ျပန္လာခဲ့တယ္။ ေန႔ေတြ ရက္ေတြ ကုန္လြန္ခဲ့ ေပမဲ့လည္း ဝါးတလံုး မခုတ္ရေသးဘူး။ ဓနိတရြက္ မပ်စ္ရေသးဘူး။ တုိင္တြင္းတတြင္း မတူးရေသးဘူး။ ႏွီးတစိတ္ မျဖာရေသးဘူး။ တေန႔ထက္တေန႔ သူတို႔အသက္ေလးေတြ ႀကီးရင့္လာခဲ့ေပမဲ့ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ျပန္ေဆာက္ဖို႔ အလုပ္ မစႏုိင္ေသးဘူး။

'စကားလံုး' ေတြနဲ႔ ေဆာက္လို႔ရႏုိင္မွေတာ့ ဦးပဥၹင္းေလးရဲ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္းဟာ ေဝဇယႏာၱနန္းျပသာဒ္ ေလာက္ ျဖစ္ေရာေပါ့။ ခုလို အျပားလိုက္ႀကီး ပံုၿပီး ဘယ္ဇာတ္ေမ်ာေနေတာ့မလဲ။

è

ေရႊအျမဳေတ ရုပ္စံုမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၇ မတ္

GAMANII ေပးပို႕သည္။