Saturday, March 19, 2011

ေရလႈိင္းၾကားက ပံုရိပ္မ်ား


Posted by admin on March 18, 2011

အမွန္ကုိ၀န္ခံရရင္ အဏၰ၀ါပင္လယ္ျပင္က ဇာတ္လမ္းေတြကုိ ေရးေရးေနရတာ က်ေနာ့ကုိယ္က်ေနာ္ သိပ္ၿပီးလိပ္ျပာ မ လံုလွဘူး။ က်ေနာ္က ပင္လယ္ျပင္ကုိ တေခါက္ႏွစ္ေခါက္ေလာက္ပဲေရာက္ဖူးတာ.. မျဖစ္စေလာက္ ကုိယ္ေတြ႔ဇာတ္ လမ္းအခ်ဳိ႕နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီက ၾကားဖူးနား၀ ခပ္မ်ားမ်ားကုိ ေရာသမေမႊၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ေရးေနတာေလ.. တ ေလာကေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ “ဒါေၾကာင့္ဒီလုိေရးျဖစ္တာ” စာမူေလးကုိ က်ေနာ့ထက္ပင္လယ္ျပင္ အေတြ႔အၾကံဳပုိမ်ားၿပီး စိတ္ လည္းခ်ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတဦးကုိ ေပးဖတ္ၾကည့္တယ္။ မွားေနတာရွိရင္ျပင္ေပးပါ.. လုိေနတာ ေလးေတြျဖည့္ ေပးပါအံုး ဆုိၿပီး သူႀကိဳက္တတ္တာေလးနဲ႔ ပူေဇာ္ပသလုိက္မွ ဆရာသမားရဲ႕ႏႈတ္ဖ်ားက က်ေနာ္မသိေသးတဲ့ သုတအာ၀ဇၨန္းေတြ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လွ်ံက်လာေတာ့တယ္။ ဒီတပတ္ေတာ့ သူ႔လက္ယာ က်ေနာ့ ေဆာင္းပါးေပါ့ေနာ္။
ဒီလုိ ကိုေနမင္းသူရဲ႕…
ေလာင္စာဆီ (ဒီဇယ္) ကို ခြဲေ၀မႈ ပုိင္းမွာ ေနာက္ဆုံးခံစားရတာေတာ့ ေရယာဥ္ေပၚက စီအို(စစ္ေရယာဥ္မွဴး) အစ တပ္ သားအဆုံးပါပဲ၊က်ေနာ္တို႔ေရယာဥ္အတြက္ဆီကို ဓနိေတာ(ေရနံရံုး)ကပဲ ထည့္ထည့္၊ တပ္ Tanker ကပဲထည့္ထည့္ 10% အေလ်ာ့တြက္ကို မလက္ခံမေနရ လက္ခံခဲ့ရတာပါ၊ ၁၀၀၀၀ ထည့္ရင္ ၁၀၀၀ ေလ်ာ့မွာ ကိ်န္းေသတယ္၊ စီအို လုပ္ တဲ့လူကလည္း ဒါကို ဘာေၾကာင့္ ေလ်ာ့တာလဲလို႔ မေမးရဲဘူး၊ (ေမးခဲ့ရင္လည္း အဲဒီ့လူဟာ စီအိုအသစ္စက္စက္ျဖစ္မွာ ပါ) Tanker ေတြမွာ အေငြ႕ပ်ံႏႈန္းကို ရာခုိင္ႏုႈႈန္းအလိုက္တြက္ခ်က္ၿပီးခ်ေပးထားၿပီးသားပါ၊ ခုနေျပာတဲ့ 10% ကေတာ့ အထက္လူႀကီးေတြ အဆင့္ဆင့္ရဲ႕ ခံစားခြင့္ကို သေဘာတူ-တူ၊ မတူ-တူ၊ က်ိတ္မွိတ္ၿပီး ေပးလိုက္႐ံုပါ။

ဒီလို အေလ်ာ့တြက္နဲ႔ရဖို႔ေတာင္ ေတာ္ေတာ္လိုက္ယူရတာ၊ ကိုယ့္ေရယာဥ္ ေအာက္ဂြင္ (တရခ) ဘက္ ဆင္းဖို႔ကို႐ိုက္ရ တာ၊ ပူေဇာ္ပ သရတာ အေမာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲရရ ပင္လယ္ျပင္မွာ ျပန္ရွာမယ္။ ထြက္ရရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ စီအို ၁၀ ေယာက္မွာ ၆ ေယာက္ေလာက္ ကိန္းေအာင္းေနၿပီးသားပါဗ်ာ..
ဒီေတာ့ … စီအို လႈပ္ရွားရင္ ရွာေကြၽးတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ေကာက္ခ်က္ခ်ျပန္ေရာ ရန္ကုန္က မထြက္ခင္ကတည္းက ဆီအေပၚမွာ အ႐ႈံးေပၚခဲ့တယ္၊Crew (ေရယာဥ္ေပၚရွိ အရာရွိစစ္သည္မ်ား) အားလုံး (လူ-၆၀ ) ေက်ာ္အတြက္ ၃ လစာ ေလာက္ ရိကၡာစို၊ ေျခာက္ဖန္တီးရတယ္၊ လုိအပ္မယ္ထင္တာေတြ တင္သြားရတယ္၊ စက္ခန္းအတြက္လည္း အီးအို (စက္မႈလက္မႈ အရာရွိ) လုပ္သူ လုိအပ္တာေတြ အျပင္က၀ယ္ေပးရတယ္။ ရပပ (ေရတပ္ပင္မပစၥည္းထိန္းတပ္) က ေပး မွသာ စက္ေကာင္းမယ္ဆိုရင္ အင္ဂ်င္ေတြအားလုံး ၾကက္တန္းမွာ ပုံေနေရာေပါ့၊ အဲ ဒီတေခါက္ၿပီးရင္ ႏွစ္ပတ္လည္ လြန္းတင္ရမယ္ဆိုလို႔ကေတာ့၊ ဒီတေခါက္ ပင္လယ္ျပင္ထြက္တဲ့စစ္သည္မ်ားအားလုံး လုပ္အားေပးလို႔သာ သေဘာထား ၾကပါေတာ့ဗ်ာ။
အဲဒီလို အခက္အခဲေတြၾကားထဲက ပင္လယ္ျပင္ထြက္လာတဲ့ စီအို တေယာက္ဟာ သူ႔အေတြ႔အၾကဳံ၊ သူ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္က Crew အားလုံးရဲ႕ Welfare ပါပဲဗ်ာ တခါတေလ သူ႔ကို အထိခိုက္ခံၿပီး ရွာေကြၽးတဲ့ စီအို ေတြ႔ဘူးသလို၊ ေရွ႕က တန္ေကး ျဖတ္သြားတာေတာင္ မလိုက္တဲ့ စီအိုလည္း ေတြ႔ဖူးတယ္၊ အထူးသျဖင့္ မၾကာမီကာလမွာ ရာထူးတိုးေတာ့မယ့္ စီအို ဆို ရင္ Crew ေတြ ငိုဖို႔သာျပင္ထား ေပေတာ့ဗ်ာ မလုပ္၊ မ႐ႈပ္၊ မျပဳတ္ ဆိုတဲ့ စီအို ဦးေဆာင္တဲ့သေဘၤာမွာ က်ေနာ္ ေနဖူး တယ္။
တစီးထဲေနရင္ သိတ္မသိသာဘူး၊ ဟိုး ဇာဒက္ႀကီးဘက္မွာ၂ စီးပူးၿပီး ခဏခ်ည္ထားေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာက ဟို ဘက္ သေဘၤာထက္စာရင္ ေတာ္ေတာ္ေပါ့ေနတယ္။ ေရယာဥ္ ၂ စီးလုံးက အလ်ား၊ အနံ၊ ေရစူးအတူတူ၊ ဟိုဘက္က သူ ငယ္ခ်င္းေတြ ေမးၾကည့္မွ သူတုိ႔ေတြ ေတာ္ေတာ္ခုိင္ေနၿပီဆုိတာ သိလုိက္ရတယ္။ ေရထဲမွာေတာင္ ၂ ခါေလာက္ ေ၀ၿပီး ၿပီဆိုလားပဲ၊ က်ေနာ္တို႔လည္း ၂ ခါေတာ့ေ၀ၿပီးၿပီ။ (ညေနပိုင္း တန္ပူလာ(bingo ကဲ့သုိ႔ ကစားနည္းတမ်ဳိး) ကစားဖို႔ တ ေယာက္ ၁၀၀၀ ေလာက္ ထုတ္ေပးတာကုိ ေျပာတာ)  အဲဒီလို ကြာတာ….။
ခုန က်ေနာ္ ေျပာခဲ့သလို စီအိုတေယာက္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္၊ အေတြ႔အၾကံဳ ဆိုတာ တစီးလုံးရဲ႕ကံၾကမၼာ ေရဒါထဲမွာေတြ႔ေန ၿပီ၊ ငါးေလွရဲ႕ သြားႏႈန္းကိုလည္း ေရဒါနဲ႔ေထာက္ထားတာ တနာရီ ၃ မိုင္ႏႈန္း (ငါးဖမ္းပိုက္ဆြဲေနရင္ သြားတဲ့အရွိန္ကုိေျပာ တာ)၊ က်န္တဲ့လူေတြကလည္း လုိက္ခ်င္ၾကတယ္၊ ကံစမ္းၾကည့္မယ္ေပါ့။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ စီအုိက မလိုက္ရင္ (လြတ္တဲ့ ကားေခ်ာင္တယ္ ေျပာၾကအုံးမယ္)၊ ကဲ.. လုိက္ၿပီဗ်ိဳ႕ အနီးေရာက္မွ ငါးဦးစီးတို႔ ပုလဲ ႏွင့္ ငါး က သေဘၤာတို႔ ျဖစ္ေနတတ္ တယ္။ အိတ္ထဲက ပါသြားၿပီေလ ေနာက္ တႀကိမ္လိုက္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခ်င့္ခ်ိန္သြားရၿပီ။ On Paper ေတြလည္း မ်ား ေနၿပီ (မသကၤာဖြယ္ရာပစ္မွတ္ေတြ႔၊ လိုက္လံေခ်မႈန္းလ်က္ရွိ) အရင္းရဖို႔ မနည္းၾကံဖန္ရတာေတြ ….။
ကိုေနမင္းသူေရ…
ရန္ကုန္ကေန အ႐ႈံးနဲ႔ ရင္းလာရတဲ့ ေရယာဥ္တစီးဟာ ေသခ်ာတာေတာ့ စစ္ေတာင္းသေဘၤာလုပ္တာ။ ဟုတ္တယ္၊ ကိုယ္ေနရတဲ့ ေနရာမွာ မွန္႐ုိက္လုိက္၊ မီး႐ုိက္လိုက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္ျဖစ္တာ၊ တခါတေလေတာ့လည္း လိုအပ္ရင္ မိုးေပၚေထာင္ေဖာက္လိုက္မွ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ ငါးေလွဟာ ခ်ာကနဲပဲ၊ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာတယ္။ အနီး ေရာက္လာတာနဲ႔ ဘီယာတဖာ၊ ငါးတေတာင္းကေတာ့ ကိ်န္းေသတယ္၊ (ေလွဂရံ၊ စက္ဂရံ၊ ေလွလုပ္သားလိုင္စင္၊ မွတ္ ပုံတင္) အားလုံးစစ္၊ ၿပီးေတာ့မွ လုိအပ္တာေတာင္းေတာ့တာပဲ၊ ေရခဲမ်ားလား၊ ငါးမ်ားလား၊ ထြက္တာဘယ္ေလာက္ၾကာ ၿပီလဲ၊ ရွမ္းတန္ေကး (ယုိးဒယားငါးခုိးေလွ) ေတြ႔လားေပါ့၊ သူတို႔ကလည္း ၿငီးလိုက္တာ ခုိေလးေတြက်ေနတာပဲ၊ ေနာက္ ဆုံးေတာ့ ေစ်းတည့္သြားတာပါပဲ။ အဲဒီလို ပုံမွန္စစ္ေပးေတာ့ Crew ေတြလည္း အူစိုတယ္။ ကြမ္းသမားလည္း ကြမ္းရြက္ ကအစ ေတာင္းၾကတယ္၊ ေဆးလိပ္က ပင္လယ္ျပင္မွာ ၾကာရင္ အတုိေကာက္ေသာက္ရတာေလ..
က်ေနာ္ ေလွစစ္ရင္း ၾကဳံလာတဲ့ အေၾကာင္းေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ တခါတေလ ၾကံဳရတာရွိေသးတယ္၊ ျမန္မာေလွ၊ ျမန္ မာပဲ့နင္း၊ ေလွသားအားလုံးလည္း ျမန္မာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေလွေပၚမွာအလုပ္မလုပ္ႏုိင္တဲ့ ေကာင္ေလး(အသက္ ၂၀) ေလာက္ ကေလး၂ ေယာက္ကို ထမင္းမေကြၽးဘူးဗ်ာ သူတို႔ေလးေတြ လဲေနၿပီ၊ က်ေနာ္ေတြ႔ေတာ့ ေမးၾကည့္တယ္။ ေလွစာေရးနဲ႔ ပဲ့နင္းက သူတို႔ ဟန္ေဆာင္ၿပီး အလုပ္မလုပ္တာတဲ့၊ အျခားေလွသားေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေရယာဥ္ေပၚကို ေခၚၿပီးေမးမွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္၊ ပဲ့နင္းနဲ႔ ေလွစာေရးေပါင္းၿပီး အႏုိင္က်င့္တာ။ (ရွမ္းေလွမွာဆုိရင္ဒီထက္ပုိဆုိးေသး အ သက္တေခ်ာင္း ေလာင္းေၾကးထပ္ၿပီး လုိက္ရတာတဲ့) သူတို႔ ေလွေပၚမွာစက္သြယ္ေရးစက္လည္း ရွိတယ္တဲ့၊ စိန္႔ကလဲ ယား႐ႈိးဘက္မွာ ဂ်မ္းေကာင္ (ရွမ္းတန္ေကး) ေတြဆီ ကို ငါးေရာင္းေနက်ဆိုပဲ

ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ကိုေနမင္းသူေရ… ႀကီးႏုိင္ငယ္ညႇင္းက
ေရထဲမွာပိုဆုိးတယ္ေျပာရမယ္၊ အဲဒီလို လက္ျပဲႀကီးထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စီအိုကလည္း အစြန္းမေရာက္ေအာင္ ရွာေကြၽးရတယ္၊ (သူလည္း တရား၀င္  ရွယ္ယာ ၅ ဆ ရတာကိုး)။ ဒီေတာ့ ရရင္ ရသလို ႏႊာတယ္။ ခြါတယ္၊ ဒါမွလည္း အရင္းေက်မွာကိုး ေနာက္ဆုံးေတာ့ခံရတာ ပင္လယ္ျပင္မွာ လုပ္စားေနတဲ့ လုပ္သားျပည္သူပါပဲ၊ အထက္အဆင့္ဆင့္က ေခါင္းပုံျဖတ္လာတဲ့၊ အညြန္႔ခူးစားလာတဲ့  ဇာတ္လမ္းက ေနာက္ဆုံးလက္နက္ကိုင္ထားတဲ့၊ လုိင္စင္ရ ပင္လယ္ဓါးျမ (က် ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာ အဆုံးသတ္တယ္)။
ေရတပ္သေဘၤာ အေတာင္းအရမ္းထူတယ္ပဲ အသံထြက္တာပါေလ။ ေခတ္ႀကီး တခုလုံး၊ စနစ္ႀကီးတခုလုံးက ဒီလို ရွာ စားရေအာင္ သင္ေပးေနတာ၊ ဒီလို ဇာတ္လမး္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွမ်ားရပ္ၿပီး Smart က်က် ယူနီေဖာင္းနဲ႔ ျပည္သူေတြ ေလးစားခ်စ္ခင္လာတဲ့၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက ေရတပ္ေတြ ေလးစားေလာက္တဲ့ ေခတ္မီေရတပ္ႀကီး ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ လာမလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ေရထဲကဇာတ္လမ္းေတြကုိလည္း ေရထဲမွာပဲ အဆံုးသတ္ပစ္လုိက္ခ်င္ တယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ သူၾကံဳေတြ႔သမွ် ေရလႈိင္္းၾကားက ဘ၀အေထြေထြကုိ အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ဖြင့္ခ်သြားပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ အခုလုိ ကုိယ့္အထုပ္ကုိယ္ျဖည္ျပေနတာဟာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ခ်င္လုိ႔ပါ။ ေျပာ ျပမွ သိခြင့္ရမယ္။ သိၿပီးမွလည္း နားလည္စာနာတတ္လာမယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ျပႆနာရဲ႕ လက္သည္တရားခံ ဘယ္သူ လဲဆုိတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္လာနိုင္ၾကမယ္လုိ႔ အေကာင္းျမင္သေဘာနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ေနမင္းသူ
http://www.naytthit.net/?p=10663

0 အၾကံျပဳျခင္း: