Saturday, January 29, 2011

ရဲရင့္ငယ္ပါ၀င္သည့္ ‘လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ အပတ္စဥ္အေမးအေျဖ

‘လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ အပတ္စဥ္အေမးအေျဖ

2011-01-29
စစ္အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္တခ်ဳိ႕ကို လက္မခံ ႏိုင္ေပမယ့္ တပ္မေတာ္အေပၚ မုန္းတီး ရန္လိုစိတ္ မရွိတာကို တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သား ေတြ သေဘာေပါက္ရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ သေဘာထားကို နားဆင္ရမွာပါ။


AFP
နအဖ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ျမန္မာ စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ျပဳလုပ္ဖို႔ ႏိုင္ငံတကာမွ ထပ္ခါတလဲလဲ ေတာင္းဆိုေနပါသည္။ (Photo: AFP)
သံဃာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ၊ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ စာခ်ဳပ္၊ တပ္မေတာ္သားေတြ အေတြးအေခၚ ေျပာင္းလဲေရး၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာေတြ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရးမွာ ပိုမုိ ပါဝင္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ စသျဖင့္ အရွင္ ရာဇိႏၵလကၤာရ (သီရိလကၤာ)၊ ဦးတင္ေမာင္ဝင္း(စကၤာပူ)၊ ဘေလာ့ဂါရဲရင့္ နဲ႔ ကိုေဇာ္ႏုိင ္(ကေနဒါ)၊ ကိုမင္းေဇာ္၊ ေဒၚယာစ္မင္း ဗားညား (အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု) တုိ႔ရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ျပန္လည္ ေျဖၾကားထားပါတယ္။
ရဲရင့္ငယ္ပါ၀င္သည့္ ‘လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ အပတ္စဥ္အေမးအေျဖ by yeyintanada
ဇန္နဝါရီ ၂၈ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဇန္နဝါရီ ၂၈)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဇန္နဝါရီ ၂၁ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဇန္နဝါရီ ၂၁)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဇန္နဝါရီ ၁၄ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဇန္နဝါရီ ၁၄)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဇန္နဝါရီ ၇ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဇန္နဝါရီ ၇)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဒီဇင္ဘာ ၂၄)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဒီဇင္ဘာ ၁၇ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဒီဇင္ဘာ ၁၇)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဒီဇင္ဘာ ၁၀ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဒီဇင္ဘာ ၁၀)
အသံဖိုင္ယူရန္

ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္
လူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ဒီဇင္ဘာ ၃)
အသံဖိုင္ယူရန္

ႏိုဝင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔ အစီအစဥ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၆ ရက္ ေသာၾကာေန႔ ပထမဦးဆံုး ထုတ္လႊင့္တဲ့ "လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္" အစီအစဥ္ကိုလည္း နားဆင္ႏိုင္ပါတယ္။
လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ႏိုဝင္ဘာ ၂၆)
အသံဖိုင္ယူရန္။

လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္ကို RFA က အပတ္စဥ္ ေသာၾကာေန႔ ညတိုင္းနဲ႔ ဗုဒၶဟူးေန႔ မနက္တိုင္း တင္ဆက္ေနပါၿပီ။
ဒီ အစီအစဥ္ကေန ျပည္သူေတြ သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ကိုယ္တိုင္ ေျဖႀကားေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမးျမန္းလိုသူေတြအေနနဲ႔ မိမိတို႔ ေမးခြန္းေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ ကို တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔ နိုင္သလို ၊ RFA ကိုလည္း အင္တာနက္ကေန ေပးပို႔နိုင္ပါတယ္။
အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ကို ပို႔တဲ့ စာအိတ္ေပၚမွာ လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံက ထုတ္လႊင့္တဲ့ လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္အတြက္လုိ႔ ေဖာ္ျပေပးပါ။
လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္အတြက္ RFA က သီးသန္႔ အီးေမးလ္ လိပ္စာတခုဖြင္႔ထားပါၿပီ။ အဲဒီ အီးေမးလ္ လိပ္စာ ကေတာ့ DASSK@rfa.org" ျဖစ္ပါတယ္။
ေမးခြန္းေတြကို တုိတိုနဲ႔ လိုရင္းပဲ ေရးသားေစလိုပါတယ္။ အဲဒီစာေတြကို အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ကို တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔သည္ျဖစ္ေစ၊ RFA ကို ပို႔သည္ျဖစ္ေစ၊ အမည္နဲ႔ ဆက္သြယ္နိုင္မဲ့ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ကို ေဖာ္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။
အဲဒီ တယ္လီဖုန္း နံပါတ္ကို RFA က ဆက္သြယ္ၿပီး ကာယကံရွင္ရဲ့ ေမးျမန္းစကားေတြကို အသံဖမ္းယူကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ရဲ့ ေျဖႀကားခ်က္နဲ႔အတူ ထုတ္လႊင့္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
"လူထု နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္" အပတ္စဥ္ အေမးအေျဖ အစီအစဥ္ လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္ကို RFA က အပတ္စဥ္ ေသာၾကာေန႔ ညတိုင္းနဲ႔ ဗုဒၶဟူးေန႔ မနက္တိုင္း တင္ဆက္ေနပါၿပီ။ ဒီ အစီအစဥ္ကေန ျပည္သူေတြ သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ကိုယ္တိုင္ ေျဖႀကားေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးျမန္းလိုသူေတြအေနနဲ႔ မိမိတို႔ ေမးခြန္းေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ ကို တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔ နိုင္သလို ၊ RFA ကိုလည္း အင္တာနက္ကေန ေပးပို႔နိုင္ပါတယ္။ အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ကို ပို႔တဲ့ စာအိတ္ေပၚမွာ လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံက ထုတ္လႊင့္တဲ့ လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္အတြက္လုိ႔ ေဖာ္ျပေပးပါ။ လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အစီအစဥ္အတြက္ RFA က သီးသန္႔ အီးေမးလ္ လိပ္စာတခုဖြင္႔ထားပါၿပီ။ အဲဒီ အီးေမးလ္ လိပ္စာ ကေတာ့ DASSK@rfa.org ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြကို တုိတိုနဲ႔ လိုရင္းပဲ ေရးသားေစလိုပါတယ္။ အဲဒီစာေတြကို အင္အယ္လ္ဒီ႐ံုးခ်ဳပ္ကို တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔သည္ျဖစ္ေစ၊ RFA ကို ပို႔သည္ျဖစ္ေစ၊ အမည္နဲ႔ ဆက္သြယ္နိုင္မဲ့ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ကို ေဖာ္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ တယ္လီဖုန္း နံပါတ္ကို RFA က ဆက္သြယ္ၿပီး ကာယကံရွင္ရဲ့ ေမးျမန္းစကားေတြကို အသံဖမ္းယူကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ရဲ့ ေျဖႀကားခ်က္နဲ႔အတူ ထုတ္လႊင့္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရဲေဘာ္၀င္းဗိုလ္စ်ာပနအခမ္းအနား(၂၉ရက္၁လပိုင္း၂၀၁၁ခုနွစ္)

မ်ဳိးဆက္မ်ားကို တိုးတိုက္ၾကည့္ျခင္း

မ်ဳိးဆက္မ်ားကို တိုးတိုက္ၾကည့္ျခင္း

က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ လူငယ္ၾကားထဲမွာ ဟာသေတြရွိတယ္။  တကယ္လို႔ အခုေန ေကာက္ကာငင္ကာ ေသေတာ့ မယ္ဆိုရင္ သမိုင္းတြင္ေလာက္ေအာင္ ဘယ္လိုစကားမ်ဳိးခ်န္ထားရစ္ၾကမလဲေပါ့။
ဥပမာဗ်ာ - ဆရာေတာ္ ဦးဝိစာရထင္တာပဲ။ လိမၼာရစ္က်ပါလို႔မွာတယ္။ ဆရာဗန္ေမာ္တင္ေအာင္က “လူတေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးဆိုတာ -”  အစခ်ီျပီး သမိုင္းတြင္ေလာက္တဲ့စကားကို ေျပာခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝက စာၾကည့္စားပြဲေရွ႕မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာတဲ့ “လူတေယာက္မွာ အေရးအၾကီးဆံုးဟာ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးမႈ” ဆိုတာကို ကပ္ထားဖူးတယ္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာတေယာက္က ဘုရားပံုေတာ္မွာ “ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ပင္ မေကာင္းမႈကို မျပဳလုပ္သူ” ဆိုျပီးေရးထားတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးထဲက သူအၾကည္ညိဳဆံုးဂုဏ္ေတာ္ကို ေရးထားတာလို႔ေျပာတယ္။ သူကိုးကြယ္လိုက္ပံုက ရွင္းတယ္။ ဘာက်မ္းကိုးက်မ္းကားမွမပါဘူး။  မအပ္မရာေျပာရရင္ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္မျပဳခင္ေလး မွာသြားတဲ့ “မေမ့မေလွ်ာ့၊ မေပါ့မဆ” ဆိုတာကိုေတာင္ က်ေနာ္တို႔ အလြတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။  က်ေနာ္တို႔ စကားနဲ႔ “ပညာပါတယ္” ေပါ့။ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းကေတာ့ တိုတိုပဲေျပာတယ္။ “မ-အ ရေအာင္ သမိုင္းသင္တာ” တဲ့။ က်ေနာ္တို႔က ရွင္းရွင္းေျပာရင္ ၾကိဳက္တယ္။ ေတာင္စဥ္ေရ မရေတြ၊ ေဝ့ကာဝိုက္ကာေတြကို နားေထာင္ဖို႔ပ်င္းတယ္။ (အခ်ိန္မရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်)။ သမိုင္း သင္ထားေပးမယ့္လည္း “အ” ၾကတာပါပဲ။ “ သမဂၢကို သမဂၢနဲ႔ တိုက္ရမယ္” တဲ့။ စာဖတ္နာတဲ့ သူငယ္ခၽင္းတေယာက္ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ေျပာေတာ့ ရယ္ၾကတယ္။ ဟိတ္တလံုး ဟန္တလံုးနဲ႔ ေျပာရင္ ရယ္စရာလို႔ထင္တာလည္း က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ပဲ။


က်ေနာ့္အေမေရွ႕မွာ သြားေျပာလို႔မရတာကို တေန႔က က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆံုတုန္းေျပာၾကတယ္။ ဇာတ္ၾကီးဆယ္ဘြဲ႔ထဲက သုေမဓာလည္းပါတယ္။ ေနာက္ - ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းတို႔၊ ဆဒၵန္ဆင္မင္းတို႔။ ဟုတ္ဟုတ္-မဟုတ္ဟုတ္ ေတာ္ေတာ္နာတဲ့ ဇာတ္ေတြပဲတဲ့။ တေယာက္ကေျပာေတာ့ ရယ္ၾကတယ္။ ဥပမာ- မမွီတဲ့ၾကိဳး (ႏြယ္) ေနရာမွာ မိမိကိုယ္နဲ႔ ဝင္ဆက္ေပးေနတဲ့ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္း ကိုယ္ေပၚကို ေဒဝဒတ္ေလာင္းလ်ာက အားနဲ႔ ခုန္ခ်တာမ်ဳိး။ ဆဒၵန္ဆင္မင္းက သူ႔အစြယ္ကို ေသြးသံတရဲရဲ ကိုယ္တိုင္ အနာခံ ျဖတ္ေပးလိုက္တာမ်ဳိး။ သုေမဓာရေသ့က တန္းခိုးနဲ႔ ဖန္ဆင္းလို႔ ရေပမယ့္ မဖန္ဆင္းဘဲ ရႊံ႕ဗြက္လမ္းမွာ ဘုရားေလွ်ာက္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ဝမ္းလ်ားေမွာက္ခင္း ေပးတာမ်ဳိးေပါ့။ ကၽေနာ္တို႔က သေဘာက်တယ္။ ေတမိဇာတ္မွာ စကားေျပာတဲ့ အျပစ္ေတြကို သိလို႔ စကား မေျပာတဲ့ ဘုရားေလာင္းကို က်ေနာ္တို႔က ေခတ္စကားနဲ႔ပဲ “ေတာ္ေတာ္ပညာပါတယ္” လို႔ခ်ီးက်ဴးၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စကားဝိုင္းမွာ အစဥ္အလာ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔က ဥာဏ္မီသေလာက္ေလးပဲေျပာၾက-ေနာက္က်တာပါ။
တေယာက္ကဆို သူၾကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာေတာင္ရြတ္ျပသြားေသးတယ္။
“အာဇာနည္ေတြကို ေလးစားတယ္။
ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ေတြကို ျပစ္မွားတယ္။
လူသားဆန္တာ တရားတယ္” တဲ့။  “ေဟးကနဲ” ေအာ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဒီလို။
က်ေနာ္တို႔ (၁၀) တန္းတက္တဲ့ (၁၉၉၇) တုန္းက။ ဒီမွာ က်ေနာ္ဘာလို႔ သကၠရာဇ္ကိုပါ ထည့္ထားလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားစု (၁၉၈၀) ဖြား ဆိုတာကို သိေစခ်င္လို႔ပါ။ ပညာရွင္တေယာက္ (ဖူကူယားမားလား။ ေတာ္ဖလာလား မေသခ်ာပါ) က (၁၉၈၀) ေနာက္ပိုင္း ေမြးတဲ့အုပ္စုကို မ်ဳိးဆက္တဆက္အျဖစ္ သတ္မွတ္တာနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ပါ။ အျမဲတမ္း ကဆုန္ေပါက္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ အုပ္စုကို ဆရာမက “ငါးပ်က္ေရ” လို႔ ကင္ပြန္းတပ္တယ္။ ငါးပ်က္ေရဆိုတာ ငါးဖမ္းတဲ့ လူေတြသံုးတဲ့ စကားလို႔ ဆရာမက ရွင္းျပပါတယ္။ ငါးဆိုတဲ့အမ်ဳိးက အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ေနတာကိုးဗ်။ ငါးသေလာက္အုပ္ကို ဖမ္းမိတဲ့ေရဆိုရင္ တံငါသည္ေတြ ပြေပါက္တိုးတာေပါ့။ ငါးသေလာက္က ေစ်းေကာင္းရတာကိုး။ ငါးပ်က္က်ေတာ့ ေစ်းေပါေတာ့ ငါးပ်က္ေရဆိုရင္ ကိုတံငါေတြ တြက္ေျခမကိုက္ဘူးေပါ့။ အားအားရွိရင္ ေဘာ္လံုးကန္တယ္။ ခံုေခါက္ျပီး သီခ်င္းဆိုတယ္။ အစဥ္အလာအရ တုန္ေအာင္ေၾကာက္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုလည္း ေနာက္တိေနာက္ေတာက္လုပ္တယ္။ (တျဖည္းျဖည္း အသက္ၾကီးလာတဲ့အခါ ဘာသာတရား ကိုေတာင္ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ လုပ္လာတာၾကည့္ေတာ့) က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ငါးသေလာက္ေခၚေခၚ၊ ငါးပ်က္ေခၚေခၚ ရယ္ေနလိုက္တာပဲ။ လပတ္စာေမးပြဲေတြဆိုလည္း ၾကံဳသလို၊ ျဖစ္သလို ေျဖတယ္။ အျမဲတမ္းအဆင့္ (၁) ရတဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္ လပတ္မွာက်တာလည္း က်ေနာ္တို႔ အသုတ္ပဲ။ စကားစပ္လို႔ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က ေနာင္ေတာ့္၊ ေနာင္ေတာ္ၾကီးေတြဆိုရင္ လပတ္မွာ ဂုဏ္ထူးေတြ စီစီရီရီ ဖူးလို႔-ပြင့္လို႔။ ဆရာမေတြက ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္လို႔ကို မဆံုးဘူး။ တကယ္တမ္း စာေမးပြဲၾကီးက်ေတာ့  ဘာတခုမွ ဂုဏ္ထူး ပါမလာေတာ့ဘူး။ ဒါလည္း ဆရာမေတြက မေလွ်ာ့ေသးဘူး။ ကၽေနာ္တို႔ “ငါးပ်က္အဖြဲ႔” ကေတာ့ ဘာမွ အတင္းမလုပ္ႂကပါဘူး။ ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္-စာမခက္ေပါ့။ အားတဲ့အခါ ေလေသနတ္ကြင္းမွာ ေလေသနတ္ပစ္တယ္။ ၾကံဳရင္ေကာင္မေလးေတြကို စာလိုက္ေပးလိုက္ေသးတယ္။ ရုပ္ရွင္ရံုသြားခ်င္လည္း သြားလိုက္ေသးတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ သီခ်င္းနားေထာင္တယ္။ (တီဗြီဂိမ္းေတြ၊ ကာရာအိုေကေတြ သိပ္ေခတ္မစားေသးဘူး)။ ဒါေပမဲ့ ဆယ္တန္း ေအာင္စာရင္းလည္းထြက္ေရာ အားလံုးဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔။ ဆရာမစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ငါးသေလာက္ ေရျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဆရာဝန္ေရာ၊ အင္ဂ်င္နီယာေရာ က်ေနာ္တို႔အသုတ္မွာ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းက အမ်ားၾကီးထြက္တယ္။
အဓိက ေျပာခ်င္တာက လူေတြအမူအက်င့္ ေျပာင္းသြားသလို မ်ဳိးဆက္ခ်င္း အျမင္ေတြမတူေတာ့တာကိုပါ။  မၽက္မွန္ထူထူ၊ ဆံပင္ဘုတ္သိုက္၊ စာအုပ္ထူထူေတြ ဖတ္ျပ၊ ရိုက်ဳိးျပ၊  ဘုရားတရားကိုင္းရိႈင္းျပေနမွ၊ လိမၼာတယ္၊ စာၾကိဳးစားတယ္လို႔ ထင္တဲ့အျမင္ေတြ ေခတ္မမီေတာ့ပါဘူး။ တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့လည္း အလားတူ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ႔ရတယ္။ ေရွးေဟာင္းဓာတ္ရွင္ထဲက အလြမ္းရုပ္နဲ႔ ဘုရားကယ္ပါ၊ သိၾကားမ-ပါ ဆိုတာမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္က မယံုၾကည္ၾကေတာ့ပါဘူး။ က်မ္းေဟာင္းထဲကဆိုတိုင္းလည္း က်ေနာ္တို႔ မယံုၾကည္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ေျပာရရင္ ဒါလည္းဗုဒၶဝါဒ (ဝိဘဇၨဝါဒ) လို႔မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဥာဏ္မီသေလာက္ပဲ စဥ္းစားလက္ခံၾကတဲ့ မ်ဳိးဆက္လို႔ေျပာခ်င္တာပါ။
ျဖတ္သန္းလာတဲ့ အသံေတြကို နားေထာင္ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ သီခ်င္းၾကီး၊ ေခတ္ေပၚသီခ်င္း၊ ေပါ့ပ္၊ ေရာ့ခ္၊ ရက္(ပ္)၊  ပန္႔(ခ္)၊ ေနာက္ဆံုး ဟစ္ေဟာ့ပ္။ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲမႈမွာ အျမန္ဘက္ကို ေရြ႕လာတာလို႔ သတ္မွတ္ရင္ ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ အေဟာင္းေတြကို မခံစားဘူးလို႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စႏၵယားခ်စ္ေဆြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မႏၲေလး သိန္းေဇာ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ထူးအိမ္သင္ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္က ခံစားလိုက္တာပါပဲ။ ေအာင္ရင္ရဲ႕ ေရဒီယို ျပန္ဆိုေတးဆိုလည္း က်ေနာ္တို႔က ရက္စ္ Yes ပဲ။ အတိအက်ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ လူၾကီးေတြထဲမွာ (တခ်ဳိ႕တေလကလြဲလို႔) ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆိုရင္ မ်က္ေမွာင္က်ဳံ႕တာက ခပ္မ်ားမ်ား။  အလြယ္ဆံုး တခုေျပာရရင္ ျမိဳ႔မျငိမ္း သီခ်င္း စာသားေတြနဲ႔ ဒီဘက္ေခတ္ ဂီတေတြ ေရာေႏွာ ေအာ္ဟစ္ရတာကို က်ေနာ္တို႔ လူငယ္ေတြက သေဘာက်တယ္။ ဂႏၳဝင္သမားေတြက ေက်နပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
က်ေနာ္ စာဖတ္စက ဆရာၾကီး ဒဂုန္တာရာေရးတဲ့ ရုပ္ပံုလႊာထဲက သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ သခင္ဗဟိန္း၊ ညိဳျမ တို႔ကို သိပ္သေဘာက်ခဲ့တယ္။ သူတို႔လို သိပ္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာပဲလို႔ ေလွနံဓားထစ္ ထင္ခဲ့တယ္။ ကေလးအေတြးေပါ့ေလ။ ေနာက္ေတာ့ စာအုပ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ အင္မတန္ကြာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အျပင္မွာ ေတြ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ “ေရွာ့” ရသြားဖူးတယ္၊ ေနာက္တခါ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ေနာက္ပိုင္းေရးတဲ့ စာအုပ္တအုပ္မွာပဲ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ သူျမင္တဲ့လူေတြ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ဖဆပလေခတ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေတြမွာ အာဏာရလာတဲ့အခါ ရုပ္ပံုလႊာ ေျပာင္းသြားတာကို ဖတ္ရေတာ့ စိတ္ သက္သာရာ ရသြားတယ္။ ဆရာက ႏိုင္ငံေရးသမား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမား (အစိုးရသမားထင္တယ္) ဆိုျပီး ခြဲျပတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ဘဲ အမ်ားအက်ဳိး (တိုင္းျပည္အက်ဳိး) အတြက္ေဆာင္ရြက္သူလို႔လည္း ဆရာက အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ျပတယ္။
တကၠသိုလ္တုန္းက စာအင္မတန္ဖတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္ ပညာေရးစနစ္ ညံ့ဖ်င္းတာ၊ ဆရာေတြ ညံ့ဖ်င္းတာကို ေျပာၾကရင္းနဲ႔ သူက စဥ္းစားစရာ စကားတခြန္းေျပာတယ္။ “တကယ္လို႔ ေက်ာင္းျပီးလို႔ ဒီေက်ာင္းမွာ ကထိက ျဖစ္လာခဲ့ရင္ မင္းဘာေတြကို သင္မလဲတဲ့”။ သူေျပာခ်င္တာ ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ေလးကိုပဲ က်ေနာ္တို႔ေလာက္ မတတ္ေပမယ့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးတဲ့ ကေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔ သင္ျဖစ္ဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကေလးေတြေခတ္က်ရင္၊ က်ေနာ္တို႔လို ခံစားခ်က္မ်ဳိး ျပန္ေပၚလာဦးမွာပဲ။ ဆက္ေတြးၾကည့္ေတာ့ အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ကြင္းဆက္တခုကို ျမင္လာတယ္။
- - အေဟာင္း
- - အေဟာင္း
- - အေဟာင္း
ေခါင္းထဲစဥ္းစားမိသမွ် ဘာအေဟာင္း၊ ညာအေဟာင္း အစံုပါပဲ။
ေသြးသစ္ေလာင္းထားတဲ့ အေဟာင္းသံသရာမ်ား ဘယ္ေတာ့ဆံုးမလဲ။  ကမၻာၾကီးကို က်ေနာ္တို႔ မ်က္ေျချပတ္ဖူးျပီ။ ေရွးမင္းမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ အျပစ္တင္ၾကဖူးျပီ။ ဥခြံေဟာင္းထဲမွၾကည့္လွ်င္ ျမင္ျမင္သမွ် ဝါက်င္က်င္ ျဖစ္ေနေတာ့မည္။ ဒီေနရာမွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာတဲ့ စကားတခြန္းေလာက္ ကိုးကားသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ “ကိုယ္ေရးထားတဲ့စာကို ႏွစ္တခ်ဳိ႕ေလာက္ၾကာရင္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ကြ။ ဘာမွေျပာစရာ၊ ျပင္စရာမရွိ၊ အိုေကဆိုရင္ ေသခ်ာႃပီ။ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ မင္း ဘာစာမွ မဖတ္လို႔၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္လို႔ပဲ” တဲ့။
ခံစားမႈ အေဟာင္းႏွင့္ ခ်ၪ္းကပ္မႈအေဟာင္းကို ျပန္ဆန္းစစ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ေရာ၊ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္းေတြေရာ အျမင္ က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ၾကရေတာ့မည့္ အခ်ိန္လို႔ ျမင္လာတယ္။ အာရံုသစ္ ခံစားမႈကို က်ေနာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္မ်ား ရင္ခုန္ၾကပါသည္။ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္းမ်ားလည္း ရင္ခုန္မည္ ထင္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္  “ျမနႏၵာ” သီခ်င္းကို က်ေနာ္တို႔ ဆိုပါေတာ့မည္။ အေဟာင္းအတိုင္းေတာ့ အတိအက်မဟုတ္။ လက္ခုပ္ ဝိုင္းတီးေပးၾကဖို႔ပါ။
ေနေန
http://www.maukkha.org/

၂၉.၁.၁၁ ရက္ေန႕ရဲရင့္ငယ္ဒိုင္ယာရီ

http://www.mediafire.com/file/slr2rcobi6xxedb/29%20Jan%202011%20Yeyintnge%27s%20Diary.doc
http://www.mediafire.com/file/tki6x38hqi9376o/29%20Jan%202011%20Yeyintnge%27s%20Diary.pdf
29 Jan 2011 Yeyintnge's Diary

The Voice Weekly Vol.7-8

The Voice 7-8

စစ္တပ္ႏွင့္ အမိန္႔နာခံမႈ - အပိုင္း (၂)


တပ္မႉးတပ္သား ေျပာစကား (၀၄၅)
ကမၻာ႔ႏိုင္ငံေတြက စစ္တပ္ေတြနဲ႔ အမိန္႔နာခံမႈ အေၾကာင္းကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ႕ အမိန္႔နာခံမႈနဲ႔ ယွဥ္တဲြၿပီး၊ ဒီသီတင္းပတ္ရဲ႕ “တပ္မႉးတပ္သား ေျပာစကား” အပတ္စဥ္က႑မွာ ဦးေရာ္နီညိမ္းက “စစ္တပ္ ႏွင့္ အမိန္႔နာခံမႈ - အပိုင္း (၂)” ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စီစဥ္ တင္ဆက္ထားပါတယ္။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ ၁၉၉၉ခုႏွစ္မွာ ေျမာက္အတၱလႏၱိတ္စစ္စာခ်ဳပ္ NATO (North Atlantic Treaty Organization) တပ္ဖြဲ႔ေတြရဲ႕တပ္မႉးႀကီး လည္းျဖစ္ ယူဂိုဆလားဗီးယား စစ္ပြဲရဲ႕ တပ္မႉးႀကီးလည္းျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Wesley Clerk ရဲ႕ လက္ေထာက္ကေတာ့ ဒုတိယ တပ္မႉးႀကီး ၿဗိတိသွ် ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Michael Jackson ပါ။ ဒီအေျခေနမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Michael Jackson ပါ၀င္လာခဲ့ပံုကို အဆိုေတာ္ James Blunt က အခုလို ဆက္ၿပီးေျပာျပပါတယ္။
James Blunt ။     ။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရဒီယိုဆက္သြယ္ေရးစက္ေပၚကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Mike Jackson တက္လာခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီတုန္းက အေမရိကန္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Wesley Clerk ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Mike Jackson ေျပာလိုက္တဲ့ စကားလံုးအတုိင္း အတိအက် ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြက တတိယကမာၻစစ္ႀကီး ျဖစ္ေအာင္ စၿပီးလုပ္လိုက္ၾကတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး က်ဳပ္အျဖစ္မခံႏိုင္ဘူးလို႔ သူက ေျပာခဲ့တာပါ။ က်ေနာ့္တပ္ကိုလည္း ေလယာဥ္ကြင္းကို သြားၿပီး ၀ိုင္းမယ့္အစား ကားလမ္းတေလွ်ာက္မွာပဲ စနစ္တက် စုစည္းထားဖို႔  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Mike Jackson က ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အာဇာနည္ဗိမာန္ ဗံုးခြဲတိုက္ခိုက္ခံရစဥ္က တရားခံ ေျမာက္ကိုရီးယား သူလွ်ိဳေတြကို မိမိစစ္သည္ ေတြ အေသခံၿပီး အရွင္လက္ရ ဖမ္းဆီးရမယ္ဆိုတဲ့ အထက္ကအမိန္႔ကို သန္လ်င္ၿမိဳ႕ ခလရ (၉၀) တပ္စု တစ္စုထဲက commando (ကြန္မန္ဒို) ေတြအျဖစ္ အေရြးခံထားရတဲ့စစ္သည္ေတြက အမိန္႔အတုိင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၿပီး အေသခံသြားၾကတာဟာ၊ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ျပန္ၿပီးသံုးသပ္ ၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ အထက္ကေန ဒီအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ အေသခံသင့္ ခံရမယ္ဆိုတဲ့ အမိန္႔ကို ေပးရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က မိမိ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္ၿပီး ဆည္ယူဖို႔ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္တာကို၊ လုိက္နာရမယ့္ စစ္သည္အားလံုးက လက္ခံ နားလည္ ေနၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒီစစ္ဆင္ေရးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ အျငင္းပြါးစရာမရွိသလို ဒီစစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးဆက္ ဟာ စစ္သည္ေတြ အေသခံသြားရႏိုင္ေပမယ့္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ဂုဏ္သိကၡာ ျပန္တက္ႏိုင္တဲ့ ေကာင္းေသာအက်ိဳးဆက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အမိန္႔ကိုလိုက္နာရမယ့္ စစ္သည္အားလံုးက နားလည္ သေဘာေပါက္ေနတာကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဗိုလ္ႀကီး James Blunt အမိန္႔မနာခံခဲ့ သလို ၾကားကေန ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Wesley Clerk ရဲ႕အမိန္႔ကို ၀င္ေရာက္ပိတ္ဆို႔ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Michael Jackson ဟာလည္း အမိန္႔နာခံဖုိ႔ ပ်က္ကြက္ ခဲ့ပါသလားလို႔ ဘီဘီစီ ေရဒီယို Channel 5 ႏိုင္ငံေရးက႑ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူ John Pienaars က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာ လ ၁၄ ရက္ေန႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Michael Jackson ကို ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ေမးခဲ့ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Michael Jackson ။     ။ အမိန္႔မနာခံဘူးလို႔ ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္ James Blunt က ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု အမိန္႔မနာခံဘူးဆိုတာ ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Wesley Clerk က အေသးစိတ္ ေျပာလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ရုရွတပ္ေတြ ပရစၥတီးနား (Pristina) ေလဆိပ္ကို ဦးတည္ခ်ီ တက္ေနၾကၿပီ ဆိုတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိလိုက္ရတဲ့ေန႔ မတိုင္ခင္ တစ္ရက္မွာ၊ ဒီအၾကပ္အတည္း စၿပီးေတာ့ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Wesley Clerk က ေဒသခံေတြက ေတာင္းဆိုလို႔ တနည္းအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ကို ဖိတ္ေခၚလို႔ ပရစၥတီးနား ေလ ဆိပ္မွာ က်ေနာ္တို႔  NATO တပ္ေတြ အေျချပဳဖို႔ ေရာက္လာၾကတာပါ ဆိုၿပီး ရုရွားေတြကို ခပ္တင္းတင္း ရင္ဆိုင္ထားတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ တယ္။ ဒါက တကယ့္ကို အတိမ္းအေစာင္းမခံတဲ့ အေျခအေနပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီ ကိစၥကို လက္ေတြ႔က်က် မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မေျဖရွင္းႏိုင္ခင္အထိ ဒီအၾကပ္အတည္းျဖစ္ေနတာ (၇၂) နာရီ ၾကာခဲ့ပါတယ္။ James Blunt က ဒါဟာ စစ္ပြဲ ၾကားမွာ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ခ်င္လို႔ ျဖစ္လာရတဲ့ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းလို႔ ေထာက္ျပခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဒီအလုပ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ စစ္သားေတြ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆခဲ့ပါတယ္။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက သူတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ေျမာက္အတၱလႏၱိတ္စစ္စာခ်ဳပ္ NATO (North Atlantic Treaty Organization) တပ္ဖြဲ႔ေတြမွာ အကြဲကြဲအျပားျပားေသာ ႏုိင္ငံေတြက တပ္မေတာ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာ ေၾကာင့္ အေမရိကန္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႕အမိန္႔ကို ၿဗိတိသွ်စစ္ဗိုလ္က မလိုက္နာတာဟာ NATO ရဲ႕ စစ္ခံုရံုးကို ေရာက္စရာရွိရင္ ေရာက္မွာ ျဖစ္ေပ မယ့္၊ ႏိုင္ငံမတူတဲ့ တပ္မေတာ္ႏွစ္ခုက စစ္အရာရွိေတြၾကားက ျပႆနာလို႔လည္း ေစာဒက တက္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါဟာ စစ္တပ္ရဲ႕ အမိန္႔နာခံမႈ မနာခံမႈ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ မရဘူးလို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ စစ္တပ္ခ်င္း မတူတာတို႔ ႏိုင္ငံခ်င္း မတူတဲ့ စစ္အရာရွိ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားၾကားက အမိန္႔နာခံမႈ မနာခံမႈ ဆိုတာထက္ အထက္ကေပးအပ္လာတဲ့ အမိန္႔ဟာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေပးတာ လဲ၊ အက်ိဳးဆက္က ဘာျဖစ္ႏုိင္သလဲဆိုတာကို အမိန္႔ေပးခံရတဲ့ လက္ေအာက္စစ္သည္ တစ္ဦးရဲ႕ စဥ္းစားဆင္ျခင္ပုံကို ရႈျမင္သံုးသပ္ၾကည့္လို႔ရ ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က ေတာင္ဘက္အစြန္ဆံုး ခရစၥတီး (Christie) ကၽြန္းေပၚမွာ အျပစ္မဲ့ သာမန္ အရပ္သူအရပ္သားေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ တေသြမတိမ္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ သတ္ပစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အရာရွိႀကီးငယ္ေတြကို ျပန္ၿပီးေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း အားလံုးဟာ ၿဗိတိသွ်စစ္တပ္က စစ္ဗိုလ္ကေလး ဗိုလ္ႀကီး James Blunt လိုပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေခတ္ပညာတတ္ စစ္အရာရွိေတြ ျဖစ္ၾကတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ျခားနားမႈကေတာ့ အထက္ကအမိန္႔ဟာ ဘာရည္ ရြယ္ခ်က္နဲ႔ေပးတာလဲ၊ အက်ိဳးဆက္က ဘာျဖစ္ ႏိုင္သလဲဆိုတာကို စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ မရွိျခင္းဆုိတာကို ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ စစ္ေျမျပင္မွာသာ ရန္သူနဲ႔ရင္ဆိုင္တုိက္ခိုက္ေနရခ်ိန္မွာ အထက္အမိန္႔ အတုိင္း တေသြမတိမ္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ စစ္ေျမျပင္မဟုတ္တဲ့ေနရာမွာ မိမိရဲ႕ရန္သူမဟုတ္တဲ့ သာမန္အရပ္သူ၊ အရပ္သား ေတြ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကေလးေတြပါမက်န္ သတ္ပစ္လိုက္ၾကသူေတြရဲ႕ အထက္အမိန္႔အတုိင္း နာခံမႈမွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီး လိုက္နာခဲ့ၾကျခင္း မဟုတ္တာကို ၁၉၉၈ခုႏွစ္ ခရစၥတီး (Christie)ကၽြန္း ၾကည္း-ေရ-ေလ စစ္ဆင္ေရးမွာပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးအရာရွိေဟာင္း ဦးေအာင္လင္း ထြဋ္က ဗီအိုေအကို အခုလို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဦးေအာင္လင္းထြဋ္ ။     ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးၾကည္မင္းက အားလံုးေပါ့ေလ က်ေနာ္တို႔အပါအ၀င္ အားလံုးကိုေခၚၿပီးေတာ့ ဘာေျပာလဲေတာ့ အခု ဖမ္း ထားတဲ့ (၅၉)ေယာက္လံုးကို အကုန္လံုးကို ရွင္းပစ္ရမယ္ သတ္ပစ္ရမယ္ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးတယ္ ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမင့္ေဆြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီးၾကည္မင္းကို ဆက္သြယ္ေရးစက္နဲ႔ လွမ္းၿပီး အမိန္႔ေပးတာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သူရျမင့္ေအာင္ အခု စစ္ေရးခ်ဳပ္လုပ္ေနတဲ့လူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ “ဒါ အထက္အမိန္႔ပဲ၊ အကုန္ သတ္ပစ္ရမွာေပါ့”ဆိုၿပီးေတာ့မွ သူက စေျပာပါတယ္။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ အမိန္႔ေပးလိုက္တဲ့ အတိုင္းပဲ အဲ့ဒီ့ေန႔မွာပဲ အဲ့ဒီ့ အရပ္သူအရပ္သားေတြကို ေသာင္ျပင္မွာပဲ အကုန္လံုးက ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္ၿပီးေတာ့မွ ေသာင္ျပင္ မွာျမွဳပ္လိုက္ တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သိရပါတယ္။ အခု သြားၿပီး အဲ့ဒီ့အရိုးေတြကို တူးၾကည့္ရင္ ျမင္ရပါဦးမယ္။ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ေလာက္ထဲက၊ စစ္ဆင္ေရး ေလးလ ပတ္ (စစ္ရံုးခ်ဳပ္ အစည္းအေ၀း) တခုမွာ “အစိပ္သားေတာင္ မခ်န္နဲ႔၊ မင္းတို႔ အကုန္လံုး ရွင္းပစ္”ဆိုၿပီးေတာ့မွ အမိန္႔က တရား၀င္ေပးတာ။ အဲ့ဒီ အမိန္႔ကို အေကာင္အထည္ေဖၚတာက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ဘို (ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၀င္၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန စစ္ဆင္ေရးအထူးအဖဲြ႔ (၃)၏ ကစထမႉး အျဖစ္မွ၊ တပ္မေတာ္စစ္ေဆးေရး ႏွင့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ၾကည္း-ေရ-ေလ အျဖစ္ ရာထူးခ်ခံရၿပီး ကြယ္လြန္ သြားခဲ့သူ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေမာင္ဘို)။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေမာင္ဘို တိုင္းမႉး (အေ့ရွပိုင္းတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္) ဘ၀တံုးက ရြာသူရြာသားေတြကို ဘယ္ေလာက္ သတ္ပစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ၊ သူ အသိဆံုးပါ။ “အစိပ္သားေတာင္ မခ်န္နဲ႔”ဆိုတဲ့ဥစၥာက ကိုယ္၀န္ေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ္၀န္ကို တပ္ထဲမွာ “အစိပ္သား” လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေခၚတာကိုး။ ဗိုက္ထဲမွာရိွတဲ့ ကေလးေတာင္ မခ်န္နဲ႔၊ အကုန္လံုးသတ္ပစ္ဆိုၿပီးေတာ့ တရား၀င္အမိန္႔ပါ။ တရား၀င္အမိန္႔ဆိုတာ စစ္ ဆင္ေရးအစည္းအေ၀းတစ္ခုမွာ ႏႈတ္မိန္႔ေပါ့ ဗ်ာ။ စာနဲ႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ မထုတ္ပါဘူး။ ေျပာလိုက္တဲ့စကားပါ။ အဓိကကေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္၊ မြန္ ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ တနသၤာရီတိုင္း။ အညိဳေရာင္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့နယ္ေျမမွာ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ဒါ ဘာလို႔ျဖစ္ရလဲဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္၊ ရြာေတြကို စုတာပါဘဲ။ Replacement လုပ္တယ္။ (မွတ္ခ်က္။ ။ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွ ေက်းရြာေတြကို စစ္အင္အားႏွင့္ ၿခိမ္း ေျခာက္ၿပီး အတင္းအၾကပ္ေျပာင္းေ့ရႊပစ္ျခင္းကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္တြင္ “ရြာစုသည္”ဟု တရား၀င္ေခၚေ၀ၚသည္။) ရြာေတြကို စုတဲ့အခါမွာ တခ်ိဳ႕ရြာေတြက သူတို႔ရဲ႕အိုးအိမ္ သူတို႔ရဲ႕ ေတာင္ယာေလးေတြကို မဖ်က္ခ်င္တဲ့အခါက်ေတာ့ မေျပာင္းခ်င္ဘူး။ မေျပာင္းခ်င္တဲ့ဥစၥာကို by force မေျပာင္းရင္ မရဘူး ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးနဲ႔၊ လူေတြကို သတ္ပစ္ခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီ့ သက္ဆိုင္ရာနယ္ေျမမွာ ရိွတဲ့လူေတြ အသိဆံုးပါ။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ ဒီေနရာမွာ ျမန္မာ စစ္တပ္ထဲမွာ အရိုးစြဲေနၿပီးေတာ့ ဒီစကားကို ၾကားလိုက္ရရင္ အထက္အမိန္႔ကို “က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဖို႔ မလို လိုက္ကို လိုက္နာရမယ္” လို႔ မွတ္ယူသြားေစတဲ့ စကားတခြန္းဟာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ "ေရဗူး ေပါက္ တာမလိုခ်င္ဘူး၊ ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တယ္" ဆိုတဲ့ “ေကာင္းတာေရာ မေကာင္းတာေရာ အထက္ကခိုင္းရင္ ဘာမွမစဥ္းစားနဲ႔ လိုက္သာ လုပ္" ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ဒီစကားရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္ မဂၤလာဒံုစစ္တကၠသိုလ္အပတ္စဥ္(၃)က ဗိုလ္သင္တန္း ဆင္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေဟာင္း အၿငိမ္းစားဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သူရဦးတင္ဦးကို ဗီအိုေအက ေမးၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။
ဦးတင္ဦး။     ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔က ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွာ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ သေႏၶတည္ၿပီးေတာ့ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ စ ျဖစ္လာတာ ကိုး၊ ဂ်ပန္မွာက သူတို႔ စစ္သားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မနက္ကို သစၥာဆိုရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သစၥာ (၄) ခ်က္က အဲဒီ ဂ်ပန္တပ္မေတာ္ ကေနၿပီးေတာ့ training ကေနၿပီး ဆင္းသက္လာတဲ့ သစၥာ(၄)ခ်က္ ပဲ။ ပထမဦးဆံုးက (ဂ်ပန္ဘာသာႏွင့္) gunjin ha chusetsu wo tsukusu wo honbun to subeshi "ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးသစၥာကို ေစာင့္သိရုိေသပါမည္" ဆိုတဲ့ စကားေပါ့။ ေနာက္ ဒုတိယကေတာ့ (ဂ်ပန္ဘာသာႏွင့္) gunjin ha reigi wo tadaskiku subeshi "အမိန္႔ကို နာခံပါမယ္" ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔ ဆိုလာၾကရတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါကို ျမန္မာလို ျပန္ လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒုတိယအပိုင္းက "အထက္မွေပးေသာ အမိန္႔ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ပါမည္" ေပါ့။ အဲဒီလိုျဖစ္လာတာေပါ့။ ေနာက္ တခုက ဟိုတုန္းက slogan ကလည္းပဲ ဒီတႏိုင္ငံလံုးမွာ ဂ်ပန္ရဲ႕ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ ဆိုေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္ကုိ ပါလာတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေႂကြးေၾကာ္သံတခုက “တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔” ဆိုတာ ပါလာတာကိုး ဗ်။ “တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔” ဆိုတာ စစ္အေတာအတြင္း တုန္းက ေႂကြးေၾကာ္သံျဖစ္ေတာ့ အဲဒီဟာရဲ႕ အရွိန္က ပါလာခဲ့တယ္။ အမိန္႔နာခံမႈဆိုတာမွာ ဂ်ပန္ကလည္း သိတဲ့အတုိင္းပဲဗ်၊ သူတို႔စစ္တပ္က ေလ့က်င့္ခန္းကလည္းပဲ က်ေနာ္တို႔  (ဂ်ပန္ဘာသာႏွင့္) meirei ha meirei da ၊  “meirei” ဆိုတာရွိတယ္။ meirei ဆိုတာ အမိန္႔ဗ်။ “meirei ha meirei da” ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အၿမဲတမ္း စစ္သင္တန္းေပးတဲ့ အခါတိုင္းမွာ ေျပာတဲ့စကား။ “meirei ha meirei da” ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က “အမိန္႔ဟာ အမိန္႔ပဲ”။ ဘာမွ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျပန္ေျပာလို႔ မရဘူး၊ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္တာ အားလံုးကို မင္းက ေပးတဲ့အတုိင္း လိုက္ရ မယ္။” ဒီလိုဟာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီဟာက ေနၿပီးေတာ့ လာခဲ့တဲ့ကိစၥဟာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ျဖစ္လာတာကိုး။ ဒီ အမိန္႔နာခံမႈဆိုတဲ့ အမိန္႔ေပးတဲ့ ေန ရာမွာ စကားလံုးေတြက ဘာထြင္လာသလဲဆိုေတာ့၊ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ စစ္သားနားလည္ေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာရင္းနဲ႔၊ အမိန္႔ေပးလိုက္လို႔ရွိရင္ “အမိန္႔အ တိုင္း လုပ္၊ ဘာမွ ျပန္မေျပာနဲ႔” ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာရေအာင္ အေပၚက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့လူ၊ ခိုင္းတဲ့လူက၊ အမိန္႔ေပးတာကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရေအာင္လုပ္ ရမယ္။ မရတာ မရွိရဘူး။ ဒီဟာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ စကားလံုးဟာ သံုးလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ “ေရဗူးေပါက္ တာ ငါမလို ခ်င္ဘူး၊ ေရပါတာ လိုခ်င္တယ္”၊ စစ္ေျမျပင္ ထြက္သြားတဲ့အခါမွာ “ေရဗူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး ေရပါတာ လိုခ်င္တယ္” အဲဒီလိုဟာ ေတြက သံုးလာၾကတာေပါ့။ အဲဒီ စကားလံုးက အဓိပၸါယ္ေတာ့ သိပ္မရွိလွဘူးဗ်။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ အဲဒီဟာက ခုန အန္ကယ္ ေျပာသလို အဓိပၸါယ္ သိပ္မရွိလွေပမယ့္လည္း၊ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ထိေရာက္ခဲ့ပံု ရတယ္။ တပ္ထဲမွာလည္းပဲ အဲဒီအတုိင္း အထက္က ေျပာလိုက္ရင္ ေအာက္က လုိက္လုပ္ရမယ့္ လူကလည္း၊ ဒီစကားလံုးကို ၾကားလိုက္တာနဲ႔ “ေရဗူး ေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး၊ ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တယ္”  ဆိုတဲ့ဟာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ေျပာဆိုၿပီး သူ႔ကို တာ၀န္တခုခု ေပးလိုက္ၿပီဆိုရင္ သူကလည္း ေခါင္းထဲမွာ အဲဒါက ေလွ်ာကနဲ ၀င္သြားၿပီးေတာ့ ဘာမွ စဥ္းစားစရာမေတာ့ဘူး။ ဒီဥပမာက ေခါင္းထဲမွာ၊ အဲဒီဟာက ေတာ္ေတာ္ ထိထိေရာက္ ေရာက္ရွိခဲ့တာေပါ့ ေနာ္။ ဒီ လက္သံုးစကားႀကီးနဲ႔။
ဦးတင္ဦး။     ။ တခုတာ့ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စစ္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ရာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥအရပ္ရပ္အ၀၀မွာ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေစဖို႔ အတြက္ အေကာင္းဘက္ကို အက်ိဳးသက္ေရာက္မယ့္ဟာကို ရည္စူးၿပီး ေျပာတာပဲ ျဖစ္ရ မယ္ေပါ့။
ဦးေရာ္နီညိမ္း။     ။ ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ာ၊ ေနာက္ သီတင္းပတ္ စေနေန႔ မနက္နဲ႔ ညေနပိုင္း ဗီအိုေအ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ “တပ္မႉးတပ္သား ေျပာစကား အပတ္စဥ္က႑” မွာ စစ္တပ္ႏွင့္ အမိန္႔နာခံမႈ အပိုင္း(၃)ကို ဆက္ၿပီး တင္ဆက္ေပးသြားပါမယ္။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ နားဆင္ၾကပါ။ က်ေနာ္ ေရာ္နီညိမ္းပါ။
http://www.voanews.com/burmese/news/

စစ္တပ္ႏွင့္ အမိန္႔နာခံမႈ - အပိုင္း (၁)

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ကမၻာ့စီးပြားေရးဖိုရမ္ ေဟာေျပာခ်က္



http://www.irrawaddyblog.com/