Friday, March 4, 2011

NLD statement on 04 March 2011

http://www.mediafire.com/file/fqk7hqpcq79nnjz/NLD-statement-on-04-March-2011.pdf
NLD-statement-on-04-March-2011

ျပည္သူ႕ေတာ္လွန္ေရး ( ခင္မမမ်ိဳး )

hursday, March 3, 2011

ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ ေအာင္ျမင္မွဳရွိရန္အတြက္ ေတာ္လွန္ေရးအလားအလာ၊ ေတာ္လွန္ေရး အေျခအေန၊ ဦးေဆာင္မွဳႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္း၊ လူထုေထာက္ခံအားေပးမွဳ စသည္တို႕အျပင္ စစ္မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေပါင္းစပ္တိုက္ပြဲ၀င္မွဳမွာလည္း အလြန္အေရးၾကီးလွသည္။ ျပည္သူ႕ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲရာတြင္ စစ္မ်က္ႏွာ တခုတည္းကိုသာ အာရံုစိုက္၍ မရပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမွဳေရး၊ စစ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာေရးရာ စစ္မ်က္ႏွာအားလံုးတြင္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္မွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည့္ ရာခိုင္ႏွဳန္း ျမင့္မားပါသည္။


ေတာ္လွန္ေရး အလားအလာ

လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ စီးပြားေရးအေျခအေန ယိုယြင္းလာသည့္ အခ်ိန္အခါ (သို႕မဟုတ္) အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားမ်ား ေလ်ာ့ရဲေနသည့္ အခ်ိန္အခါ (သို႕မဟုတ္) အစိုးရအေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ ေပၚထြက္လာႏိုင္သည့္ အခြင့္အခါေကာင္းႏွင့္ အလားအလာမ်ား ရွိလာတတ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆိုပါ ေတာ္လွန္ေရးအလားအလာမ်ား တည္ရွိေနပါသည္။ စီးပြားေရးအေျခအေန ပ်က္စီးမွဳ၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမွဳ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမွဳ၊ လူလတ္တန္းစား အေရအတြက္ ေလ်ာ့နည္းမွဳ၊ ရာဇ၀တ္မွဳမ်ား ထူေျပာမွဳ၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားအား ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပမ္းမွဳ စသည္တို႕အျပင္ အာဏာရွင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွ ေပၚထြက္လာေသာ အတုအေယာင္လႊတ္ေတာ္ျဖင့္ ေရႊရည္စိမ္ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမွဳကို ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ရာ အာဏာရွင္အစိုးရအတြင္း အာဏာလုပြဲ အခင္းအက်င္းမ်ားျဖင့္ ေဒါက္တိုင္ယႏၱရားမ်ား ေလ်ာ့ရဲေနသည့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းသို႕ ေတာ္လွန္ေရး အလားအလာမ်ား တည္ရွိပါက ေတာ္လွန္ေရးအေျခအေနမ်ား ေပၚထြက္လာရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ေတာ္လွန္ေရး အေျခအေန

ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ ေပၚထြက္လာႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ားမွာ
လူမွဳအသင္းအပင္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေပၚထြက္လာျခင္း
မိမိတို႕ ဘ၀ရပ္တည္ေရးႏွင့္ တိုးတက္ေရးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္က ဟန္႕တားေနေၾကာင္း သိျမင္သူ မ်ားျပားလာျခင္း
စနစ္ကို ေျပာင္းလဲရမည္ဟူေသာ အသိတရားမ်ား ျပန္႕ပြားလာျခင္း
အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားမ်ား ဖရိုဖရဲ ျဖစ္ျခင္း
အစိုးရေဒါက္တိုက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြင္း ေျပာင္းလဲမွဳလိုလားသူႏွင့္ မလိုလားသူမ်ား အုပ္စုကြဲေနျခင္း
ရဲ၊ စစ္တပ္၊ ေထာက္လွမ္းေရး စသည္တို႕တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သူမ်ားမွ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေပါင္းစည္းလာျခင္း
စသည္တို႕ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္သူလူထုသည္ မိမိတို႕၏ ဘ၀ ရပ္တည္ေရးႏွင့္ ဘ၀တိုးတက္ေရးကို စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႕သတ္ထားေၾကာင္း သိျမင္ျပီး၊ အာဏာရွင္စနစ္ကို တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မွသာ ျပည္သူတရပ္လံုး၏ ဘ၀တိုးတက္သာယာ ေအးခ်မ္းလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲ နားလည္ယံုၾကည္ထားၾကပါသည္။ စစ္အုပ္စုဘက္တြက္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမ်ား ဖရိုဖရဲျဖစ္ျခင္း၊ အာဏာရွင္အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း အုပ္စုမ်ား ကြဲေနျခင္း၊ မေက်မနပ္ျဖစ္မွဳမ်ား တိုးပြားေနျခင္း စသည္မ်ား ျဖစ္ပြားေနျပီး ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ ေပၚထြက္လာရန္ အေျခအေနမ်ားက ေတာင္းဆိုလ်က္ရွိပါသည္။

ဦးေဆာင္မွဳႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္း

ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ကို အေျခအေနက ေတာင္းဆိုလာခ်ိန္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးဦးေဆာင္မွဳႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အခန္းက႑မွာ အေရးၾကီးလာပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးဦးေဆာင္မွဳ ဆိုရာတြင္ ဦးေဆာင္မွဳ သေဘာသဘာ၀ကို သိရွိနားလည္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးတိုင္းတြင္ တိုက္ပြဲမ်ားစြာ ပါ၀င္ေလ့ရွိျပီး၊ တိုက္ပြဲမ်ားစြာတြင္းမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားစြာ ေပၚထြက္လာေလ့ ရွိပါသည္။ ယင္းသို႕ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေျမာက္အျမား ေပၚထြက္လာျခင္းမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ေရွ႕ပိုင္းတိုက္ပြဲ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေနာက္ပိုင္းမ်ိဳးဆက္မ်ားက အလြန္အကၽြံ မွီခိုအားထားျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္ျခင္း ၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကြဲျပားမွဳေပၚမူတည္၍ ဂိုဏ္းဂဏ ကြဲျပားျခင္း စသည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားလည္း ျဖစ္ပြားေစတတ္ပါသည္။ ပို၍ ဆိုးသည္မွာ ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ တိုက္ပြဲအစဥ္အဆက္မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကသာ တိုက္ပြဲမ်ားကို ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေဖာ္ထုတ္ရန္ ေနာက္ပိုင္းမ်ိဳးဆက္မ်ားမွ အားကိုးတၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားရွိျခင္း ျဖစ္ျပီး၊ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ေပၚထြက္ေရးသည္ လက္ရွိတိုက္ပြဲ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ တာ၀န္ဟုသာ မွတ္ယူသြားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ အဆိုပါအေျခအေနတြင္ ေတာ္လွန္ေရး မ်ိဳးဆက္ေပါင္းကူးတံတား က်ိဳးပ်က္သြားသည္ျဖစ္ရာ အာဏာရွင္စနစ္ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးကို ေထာက္ကူေပး လိုက္သကဲ့သို႕ ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။

သို႕ျဖစ္ရာ တိုက္ပြဲမ်ားကသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေမြးဖြားေလ့ရွိသည္ ဟူေသာ ေတာ္လွန္ေရးဦးေဆာင္မွဳ သေဘာသဘာ၀ ႏွင့္အညီ တိုက္ပြဲမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ေပၚထြက္လာေစေရးကိုသာ ဦးတည္ၾကိဳးပမ္းၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အဆိုပါ သေဘာသဘာ၀ကို လက္ေတြ႕မက်င့္သံုးႏိုင္ပါက ရွိျပီးသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚတြင္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္ျခင္း၊ ဂိုဏ္းဂဏ ခြဲျခားျခင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ရွာျခင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ေမွ်ာ္ျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို ေခါင္းေဆာင္က မျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္အခါ အျပစ္ဖို႕ ေ၀ဖန္ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း၊ ေရွ႕ပိုင္းမ်ိဳးဆက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလဲ မိမိတို႕က တိုက္ပြဲမ်ားကို ဦးေဆာင္ဖန္တီးရမည္ဟု ထင္ျမင္ေနျခင္း စသည့္ စိတ္ၾကြ၊ စိတ္က် သံသရာတြင္ လည္ေနျပီး၊ ေတာ္လွန္ေရးမွာလဲ က်ည္ဆန္ရွိလ်က္ႏွင့္ ပစ္၍မရေသာ ေသနတ္စုတ္ၾကီးကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ တိုက္ပြဲမ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္ေပၚထြက္ေရးသည္သာ ေတာ္လွန္ေရး၏ ပကတိလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိနားလည္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမွဳ သမိုင္းတြင္လဲ ဤအခ်က္မွာ ထင္ရွားေနပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုကို ဆရာစံက ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ ခြဲေရး၊ တြဲေရး အျငင္းပြား၍ တကြဲတျပား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ ဆရာစံကလဲ အဆိုပါ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ တိုက္ပြဲေခၚသံကို မေစာင့္ခဲ့ပါ။ ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္ကိုလဲ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အျခားႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္မွဳမ်ား၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳမ်ား ရွိေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကသာ တိုက္ပြဲေခၚခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ေထာင့္သံုးရာျပည့္ အေရးေတာ္ပံုကိုလဲ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမရွိ၍၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကြဲျပားေန၍၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက တိုက္ပြဲေခၚသံ မေပး၍ စေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႕ လက္မွိဳင္ခ် ထိုင္ေနခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ ေရွ႕မွ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားက တမတ္သားအာဏာရရ၊ တပဲသားအာဏာရရ၊ ရရင္ျပီးေရာ သေဘာျဖင့္ လက္၀ါးေလးေတြ ကိုယ္စီျဖန္႕ကာ နယ္ခ်ဲ႕တို႕ထံ ေတာင္းရမ္းေနၾကခ်ိန္တြင္ လြတ္လပ္ေရးကို ေတာင္းယူ၍ မရ၊ တိုက္ယူမွ ရမည္ကိို သိနားလည္ေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားက နယ္ခ်ဲ႕ေတာ္လွန္ေရးကို ဦးေဆာင္သြားခဲ့ၾကပါသည္။

ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္း၏ သေဘာသဘာ၀မွာလည္း ေတာ္လွန္ေရးဦးေဆာင္မွဳ သေဘာသဘာ၀ ကဲ့သို႕ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ကို ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကို ကိုင္စြဲေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ဦးေဆာင္မွသာ ေတာ္လွန္ေရးအရွိန္ ျမင့္မားလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရာတြင္ နည္းပရိယာယ္မ်ိဳးစံု အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း အခ်ိဳ႕က ဆိုတတ္ၾကပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ျပတ္သားေသာ လမ္းစဥ္တခုတည္းကိုသာ ေတာင္းဆိုလာသည့္ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါမ်ားလဲ ရွိေနတတ္ပါသည္။

မိမိ၀ယ္ယူလိုက္ေသာ ျခံထဲတြင္ ယိုယြင္းေနေသာ အိမ္တလံုး ရွိေနပါက ယင္းအိမ္ကို ျဖိဳခ်ျပီးအသစ္ေဆာက္မည္ (သို႕မဟုတ္) ျပဳျပင္မြမ္းမံမည္ ဆိုသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုတည္းကိုသာ မျဖစ္မေန ခ်မွတ္ရပါသည္။ ျဖိဳခ်ရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္မြမ္းမံရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ား တူညီျခင္း မရွိပါ။ နံရံျဖိဳလိုက္၊ ျပတင္းေပါက္ ေဆးသုတ္လိုက္ လုပ္ေနလို႕ မရပါ။ ယင္းသို႕ လုပ္ေနပါက အခ်ိန္၊ လုပ္အား ႏွင့္ ေပးဆပ္ရင္းႏွီးမွဳမ်ား အလဟႆ ျဖစ္ရံုသာ ရွိပါလိမ့္မည္။ အိမ္အသစ္လဲ မရ၊ အိမ္အေဟာင္းလဲ မျပိဳပဲ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားမွာလဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေနေပလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံတခုတြင္ တည္ရွိေနေသာ ႏိုင္ငံေရးအေဆာက္အအံုသည္ ျဖိဳခ်ျပီးမွ အသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္ပါက ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကို ကိုင္စြဲျပီး ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ မလြဲမေသြ ဆင္ႏႊဲၾကရမည္ပင္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကီးစိုးလာခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးအေဆာက္အအံုမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဘီလူးအသြင္ဖန္တီးလိုက္၊ မင္းသားအသြင္ဖန္ဆင္းလိုက္ျဖင့္ ေဆးေရာင္မ်ိဳးစံုျခယ္သကာ အသက္သြင္းထားေသာ ႏိုင္ငံေရး အေဆာက္အအံုျဖစ္ပါသည္။ ဤအေဆာက္အအံု၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္တြင္ ေစ့စပ္ညွိႏွိဳင္းေဆြးေႏြးေရး အုတ္ျမစ္မရွိ၊ ဗိုလ္က်အႏိုင္ယူေရးသာရွိပါသည္။ ေတာင္းဆိုမွဳမ်ားကို လိုက္ေလ်ာေပးေရး ဟူေသာ အုတ္ျမစ္မရွိ၊ အာဏာတည္ျမဲေရး အုတ္ျမစ္ သာရွိပါသည္။ သင့္ျမတ္ေရးဟူေသာ အုတ္ျမစ္မရွိ၊ ဖယ္ရွားေရး ဟူေသာ အုတ္ျမစ္ သာရွိပါသည္။ ညီညြတ္ေရး ဟူေသာ အုတ္ျမစ္မရွိ၊ အဆံုးသတ္ေခ်မွဳန္းေရး ဟူေသာ အုတ္ျမစ္သာ ရွိပါသည္။

ယင္းသို႕ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရး၊ သင့္ျမတ္ေရး၊ ညီညြတ္ေရးတို႕အေပၚတြင္ အေျခခံထားျခင္းမရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးအေဆာက္အအံုကို ေဆးသုတ္ျပီး မြမ္းမံျပင္ဆင္၍ မရပါ။ ျဖိဳခ်ျပီး အုတ္ျမစ္အသစ္ ျပန္ခ်မွသာ ရႏိုင္ပါသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရး ဟူေသာ အုတ္ျမစ္မ်ား ခ်ႏိုင္ရန္ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေရးအေဆာက္အအံုကို ကနဦးျဖိဳခ်ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းဆိုေသာ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ပန္းတိုင္ကို ဦးတည္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ကိုင္စြဲရန္ ေတာ္လွန္ေရးအလားအလာႏွင့္ အေျခအေနက ျပဌာန္းေတာင္းဆိုထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကို ကိုင္စြဲေသာ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ဦးေဆာင္မွသာ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည့္ ရာခိုင္ႏွဳန္း မ်ားျပားသည္ ျဖစ္ရာ အဆိုပါ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အသြင္သ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေပၚထြက္လာရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ လူထု၊ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးအၾကားတြင္ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေသာ Grass – root infrastructure လိုအပ္ပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးဟူသည္ ပိုစတာကပ္ျခင္း၊ စာရြက္စာတမ္း ျဖန္႕ေ၀ျခင္း၊ အခမ္းအနားမ်ား က်င္းပျခင္း စသည္တို႕ကိုပင္ ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဤသည္တို႕မွာ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ စတင္ရန္ စည္းရံုးလွံဳ႕ေဆာ္မွဳ၏ အစိတ္အပိုင္းတရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။

လူထုလူတန္းစား အလႊာအသီးသီးၾကားတြင္ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေသာ Grass- root infrastructure မရွိပါက အာဏာရွင္တို႕ဘက္က ေတာ္လွန္ေရးတိုက္ပြဲမ်ားကို အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း ထိန္းခ်ဳပ္သြားႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ လွဳပ္ရွားမွဳတခုကိုပင္ ဦးစားေပးေဖာ္ေဆာင္၍ မရ၊ ေရရွည္ျမွဳပ္ႏွံ- ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္မွဳကို မလြဲမေသြ ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္သည္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ အလႊာစံု၊ က႑စံုတြင္ ေတာ္လွန္ေရး၏ ေျခတံ၊ လက္တံမ်ား စိမ့္၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေစရန္ လွဳပ္ရွားအဖြဲ႕ငယ္မ်ားအား ေျမေအာက္ယူဂ်ီ သ႑ာန္၊ ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မွဳ ေကာ္မတီမ်ားအား ေဒါင္လိုက္သ႑ာန္၊ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပူးတြဲလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားတြင္ အလ်ားလိုက္ ကြန္ယက္ ခ်ိတ္ဆက္မွဳသ႑ာန္မ်ားႏွင့္ သတင္းအခ်က္မ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းေရးအတြက္ circuit သ႑ာန္တို႕ကို အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္သည္။

ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္တည္ေဆာက္မွဳတြင္ centralization စနစ္ကို အသံုးျပဳျခင္းမွာ ကြဲျပားျခားနားမွဳနည္းေသာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ္လည္း၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနေသာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားတြင္မူ အခက္အခဲမ်ားစြာ ေပၚလာတတ္ပါသည္။ ေလး-ငါးဖြဲ႕ေပါင္းလိုက္၊ တဖြဲ႕တည္ေထာင္လိုက္၊ ဆယ္ဖြဲ႕ကြဲလိုက္၊ ျပန္စုစည္းလိုက္ သံသရာတြင္ ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္မွဳဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ တလည္လည္ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ယင္းသို႕ မျဖစ္ေစရန္ Decentralization စနစ္ကို တိုက္ပြဲၾကားတြင္ အသံုးျပဳ၍ ညီညြတ္ေရးတည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္သည္။

ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ လမ္းစဥ္တူညီေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကားတြင္ ညီညြတ္ေရးတည္ေဆာက္ျပီးမွ ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲရန္ ၾကိဳးပမ္းျခင္းထက္ ဘံုရန္သူကို ၀ိုင္း၀န္းေခ်မွဳန္းသည့္ တိုက္ပြဲၾကားတြင္ ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းျခင္းက ပိုမိုထိေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြစစ္ကို အခက္အခဲၾကားတြင္သာ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ တိုက္ပြဲမရွိပဲ တည္ေဆာက္ထားေသာ ညီညြတ္ေရးသည္ တိုက္ပြဲၾကားတြင္ ခိုင္ခံ့ေနမည္ဟု မည္သူတပ္အပ္ ေျပာႏိုင္ပါအံ့နည္း။

ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ အျခားလိုအပ္ခ်က္တရပ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးမီဒီယာ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေတာ္လွန္ေရးမီဒီယာသည္ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ ေတာ္လွန္ေရးအျမင္ႏွင့္ သေဘာတရားမ်ားကို လူထုအၾကားသို႕ ပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္မည့္ မီဒီယာျဖစ္ရမည္။ လူထုႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားအၾကား ေပါင္းကူးေပးႏိုင္မည့္ မီဒီယာ ျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ အခ်ိဳ႕က မီဒီယာသည္ ဘက္မလိုက္ရ ဟု ဆိုၾကသည္။ ေတာ္လွန္ေရးအလားအလာ၊ အေျခအေနမ်ား မရွိပဲ လူထုႏွင့္ အစိုးရ တသားတည္းက်ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ေတာ့ ဤအဆိုမွာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ က်င့္၀တ္၊ သေဘာတရားအရ မွန္ကန္လွပါသည္။ သို႕ရာတြင္ လူထုက အဖိႏွိပ္ခံ၊ အစိုးရက ဖိႏွိပ္သူ ျဖစ္ေနရသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ေတာ့ ဤအဆိုမွာ ေရနစ္သူ၊ ၀ါးကူထိုးသကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္၏ မီဒီယာကို ဖိႏွိပ္သူ အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားခ်ိန္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႕ဘက္မွ ဘက္လိုက္ရပ္တည္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားဘက္မွ ဘက္လိုက္ ရပ္တည္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးမီဒီယာမ်ား မရွိပါက ျပည္သူ႕အသံကို မည္သူက ကိုယ္စားျပဳမည္နည္း။

အထက္ပါလိုအပ္ခ်က္မ်ားအျပင္ အေရးၾကီးေသာ လိုအပ္ခ်က္တရပ္မွာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ လူထုလွဳပ္ရွားမွဳမ်ား အရွိန္ျမင့္ေနခ်ိန္တြင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ေပါင္းစပ္တိုက္ပြဲ၀င္ျခင္း မရွိပါက လူထုလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားသည္ အာဏာရွင္တို႕၏ ပစ္မွတ္အလယ္ဗဟို တည့္တည့္သို႕ ေရာက္သြားတတ္သည္။ ထိုပစ္မွတ္မ်ား ပ်ံ႕က်ဲလာေစရန္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ေပါင္းစပ္ျဖည့္ဆည္း ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္တို႕က လာတိုက္မွသာ ခုခံကာကြယ္ေရးကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္။ လူထုတိုက္ပြဲ အရွိန္တက္ေနခ်ိန္တြင္ ထိုးစစ္မ်ားဆင္ႏႊဲ၍ အားျဖည့္ျခင္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ စစ္ေရးအရ ေအာင္ပြဲမဟုတ္။ ေတာ္လွန္ေရးအရွိန္ျမွင့္တင္ေရးျဖစ္သည္။

လူထုေထာက္ခံအားေပးမွဳ

ေတာ္လွန္ေရးတရပ္တြင္ လိုအပ္ခ်က္ အမ်ားအျပားရွိသည္ မွန္ေသာ္လည္း၊ အရွံဳးအႏိုင္ကို အဆံုးအျဖတ္ ေပးသည္မွာ လူထုပင္ ျဖစ္သည္။ လူထုေထာက္ခံအားေပးမွဳ မရွိေသာ၊ လူထုႏွင့္ ကြင္းဆက္ျပတ္ေနေသာ မည္သည့္ေတာ္လွန္ေရးမဆို က်ဆံုးေရးသို႕ ဦးတည္ေပလိမ့္မည္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ စည္းရံုး လွံဳ႕ေဆာ္သူ မ်ားသည္ လူထု၏ ယဥ္ေက်းမွဳဆိုင္ရာ၊ လူမွဳေရးရာ၊ စီးပြားေရးရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အာရံုစိုက္ရန္ လိုအပ္သည္။ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ လူထုက တသားတည္း ဟန္ခ်က္ညီမွသာ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ေပလိမ့္မည္။

ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးတြင္ clear vision of revolution မရွိလာသည့္ ကာလတေလွ်ာက္လံုး မည္သုိ႕ေသာ ေတာ္လွန္ေရးမွ ေအာင္ျမင္မည္မဟုတ္။ ဤ အခ်က္ကို အင္အားစုမ်ား သတိျပဳရန္လိုသည္။ ေတာ္လွန္ရမည္ေျပာလိုက္၊ ေတာင္းဆိုရမည္ေျပာလိုက္၊ တိုက္ရမည္ ေျပာလိုက္၊ ေခါင္းငံု႕ခံ၍ အာဏာရွင္တို႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ေျပာလိုက္ႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား ရွဳပ္ေထြးေနေသာ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္တြင္ မည္သုိ႕ေသာ လူထုက အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံအားေပးမွဳႏွင့္ အျပည့္အ၀ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳ (Full support and collaboration) ကို ေပးမည္နည္း။

ေတာ္လွန္ေရးစစ္မ်က္ႏွာမ်ား

ဆဲလ္ဖြံ႕ျဖိဳးမွဳ ျဖစ္စဥ္တြင္ central core မွာ nucleus ျဖစ္ျပီး၊ cytoplasm region တြင္ nucleus ကို ၀န္းရံထားေသာ segments မ်ား ရွိပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရး စစ္မ်က္ႏွာမ်ားတြင္ nucleus မွာ ႏိုင္ငံေရးစစ္မ်က္ႏွာ (political battlefront) ျဖစ္ျပီး၊ ျပင္ပ segments မ်ားတြင္ အေတြးအေခၚစစ္မ်က္ႏွာ၊ လူမွဳ-စီးပြား စစ္မ်က္ႏွာ၊ စစ္ေရး စစ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ စစ္မ်က္ႏွာမ်ား ပါ၀င္ပါသည္။ အဆိုပါ စစ္မ်က္ႏွာမ်ားတြင္ လူ၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တန္ဖိုးထားမွဳမ်ား၊ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ား၊ ခံယူခ်က္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အေတြးအေခၚ စစ္မ်က္ႏွာသည္ ေတာ္လွန္ေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္ပါသည္။

လူမွဳ-စီးပြား စစ္မ်က္ႏွာမွာ လူ၏ ႏွလံုးသားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံေရးစစ္မ်က္ႏွာမွတဆင့္ အေတြးအေခၚစစ္မ်က္ႏွာႏွင့္ လူမွဳ-စီးပြားစစ္မ်က္ႏွာမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေတာ္လွန္ေရးလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားသို႕ ဦးတည္ရမည္ ျဖစ္သည္။ စစ္ေရး စစ္မ်က္ႏွာမွာ အဆံုးသတ္စစ္ေရးေအာင္ပြဲကို ဦးတည္ႏိုင္ျခင္း မရွိေစကာမူ အျခားေသာ စစ္မ်က္ႏွာမ်ားကို ပံ့ပိုးရန္အတြက္ မျဖစ္မေန ရွိသင့္သည့္ စစ္မ်က္ႏွာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာ စစ္မ်က္ႏွာမွာ အာဏာရွင္အစုိးရႏွင့္ အာဏာရွင္ရုတ္ေသးအစိုးရမ်ားကို ျပင္ပမွ ဖိအားေပးရန္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ စစ္မ်က္ႏွာအားလံုးတြင္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္မွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည့္ ရာခိုင္ႏွဳန္း ျမင့္မားပါမည္။

နိဂံုး

ေတာ္လွန္ေရးအလားအလာမ်ား တည္ရွိပါက ေတာ္လွန္ေရးအေျခအေနမ်ား ေပၚထြက္လာရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ကို ေတာ္လွန္ေရးအေျခအေနမ်ားက ေတာင္းဆိုေနခ်ိန္တြင္လည္း ေတာ္လွန္ေရး ဦးေဆာင္မွဳႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အခန္းက႑မွာ အေရးၾကီးလွပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လူထုတသားတည္း ျဖစ္ေစရန္လည္း လိုအပ္သကဲ့သို႕ စစ္မ်က္ႏွာ အားလံုးတြင္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္မွဳမွာလဲ ျပည္သူ႕ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အေရးပါလွပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ ပါသည္။

ခင္မမမ်ိဳး (၃၊ ၃၊ ၂၀၁၁)

http://khinmamamyo.blogspot.com/2011/03/blog-post_03.html

"We'd rather die with pride that live without it"



နိုင္သူသာ ပန္းဦးနမ္း..အသက္လုပြဲမွာ ပန္းမေပးစတမ္း

ေပ်ာ့ေျပာင္းပါတယ္ ဆိုတဲ့
ေရာ္ဘာၾကိဳးေတာင္ ဆန္ ့ပါမ်ားရင္
က်ံဳ ့နိုင္အားမဲ့ ရွည္ထြက္။

မာေၾကာပါတယ္ဆိုတဲ့
သတၱဳေတြ ေညာင္း (Metal fatigue) တဲ့အခါ
ခိုင္ခံမွဳမဲ ့ တစစီ ေၾကြပ်က္

သစ္ပင္ေတာင္ ႏွဲ ့ပါမ်ားရင္
ေျမၾကီးက အျမစ္က်ြတ္ ျပိဳလဲ။

ေက်ာက္အခ်င္းခ်င္း ပြတ္တိုက္မွ
မီးေမႊးရတာ မဟုတ္ဖူး
သစ္ကိုင္းစိုမ်ား ပြတ္တိုက္ပါမ်ားရင္
မီးဖြားက် ေတာမီးေလာင္တယ္။

သည္းခံနိုင္တဲ့ ခႏၱီစဟာ
ကုန္ဆံုးတဲ့အခါ ေဒါသအျဖစ္ေပါက္ကြဲ။

ဒီပံုျပင္မွာ..အမွားကို စတာ
ဘယ္သူလည္း။
လူစည္း ဘီလူးစည္း
စည္းခိုးေနသူ ဘယ္သူလည္း။
တျပည္လံုးပိုင္တဲ့ သယံဇာတမ်ား
ေမာင္ပိုင္စီးရက္သူ ဘယ္သူလည္း။




မွတ္မိၾကမလား…
၈၈၈၈ အေရးအခင္းမွာ လူမမည္ေက်ာင္းသားက
လက္နက္ကိုင္ စစ္္သားကို ေျခဖက္ေတာင္းပန္ဖူးခဲ့
က်ေနာ္တို ့ေတြ ကို မပစ္ပါနဲ ့.တဲ့.
ဒါေပမဲ့
အဲဒီေက်ာင္းသားေလး ေသနတ္မွန္ေသသြားခဲ့ျပီ။


၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးအခင္းမွာ
သတၱဳဒိုင္း တကားကားနဲ ့ လံုထိမ္းစစ္သားေတြကို
ဘုန္းၾကီးမ်ားက ထိုင္ကန္ေတာ့တဲ့ဓါတ္္ပံုကို
သင္ေမ့ျပီလား။
ဒါေပမဲ့ ဒီဘုန္းၾကီးေတြ ေထာင္က် ပ်ံလြန္ခဲ့ၾကျပီ။

ကိုေအာင္ေ၀းကေျပာတယ္။
ရန္ငါ မျပတ္လုိ႔ သံဃာ အသတ္ခံရတာ..
ေသြးေၾကြးမွာ ေဆြးေႏြးစရာမရွိ တဲ့

မွန္လိုက္ေလ ဒီစကား..
စစ္ေအးဘဲျဖစ္ျဖစ္
စစ္ေႏြးဘဲျဖစ္ျဖစ္
ဒို ့ေတြ စစ္ျဖစ္ေနတယ္။
မေမ့ၾကနဲ ့
ဒါ ေသြးေၾကြး..ဒါ ရာဇ၀င္ေၾကြး
ေသြးေၾကြးဆိုတာ ေငြနဲ့ ဆပ္မရ
ေသြးနဲ့ဘဲ ျပန္ဆပ္ရတယ္။

အသက္လုပြဲ..ဘ၀လုပြဲ
တိုင္းျပည္လုပြဲ..
မတရားတဲ့ ဒါးျပ..နွိပ္စက္တဲ့အစိုးရ
ေနာက္ဆံုးေသြးတစက္ က်န္သည္အထိခ်..
ဒို ့သားေျမးေတြ အနာဂတ္လွေစခ်င္။

မသဒၶါ (၃၊ ၃၊၂၀၁၁)http://thadar.blogspot.com/2011/03/blog-post_03.html 

Burma joins the Facebook Revolutions

http://www.mediafire.com/file/stpcpgw8gw3q9wn/Burma%20joins%20the%20Facebook%20Revolutions.pdf

http://www.digitaltrends.com/social-media/burma-joins-the-facebook-revolutions/
Burma joins the Facebook Revolutions

စံပယ္ျဖဴ တိုက္ပြဲ

မဇၥ်ိမ သတင္းဌာန အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစုိးျမင့္ကျပီးခ့ဲတ့ဲေရြးေကာက္ပြဲဟာ ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ အခြင့္အလမ္း တံခါးေပါက္ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကား။

http://www.mediafire.com/file/lddhj294lda20mm/Democratisation%20on%20burma.pdf
Democratisation on burma

၄.၃.၁၁ ရက္ေန႕ရဲရင့္ငယ္ဒိုင္ယာရီ


မြန္းၾကပ္ျခင္းမွကင္းေ၀းပါေစ။
ျပည္တြင္းေမးလ္မ်ားသို႕႕ တဆင့္ပိ႕ု ၍မီဒီယာတိုက္ပြဲဆင္ႏြဲၾကပါစို႕.

.။
8 attachments — Download all attachments   View all images  
white jasmine revolution.jpgwhite jasmine revolution.jpg
1158K   View   Download  
173038_129932480411387_100001839074858_187064_3331448_o.jpg173038_129932480411387_100001839074858_187064_3331448_o.jpg
188K   View   Download  
193605_129932633744705_100001839074858_187072_341764_o.jpg193605_129932633744705_100001839074858_187072_341764_o.jpg
295K   View   Download  
193948_129933280411307_100001839074858_187077_1610703_o.jpg193948_129933280411307_100001839074858_187077_1610703_o.jpg
111K   View   Download  
Burma joins the Facebook Revolutions.pdfBurma joins the Facebook Revolutions.pdf
82K   View   Download  
4 March 2011 Yeyintnge's Diary.doc4 March 2011 Yeyintnge's Diary.doc
2158K   View   Download  
4 March 2011 Yeyintnge's Diary.pdf4 March 2011 Yeyintnge's Diary.pdf
2328K   View   Download  
Democratisation on burma.pdfDemocratisation on burma.pdf
2002K   View   Download  

http://www.mediafire.com/file/sel5m17vm8exai1/4%20March%202011%20Yeyintnge%27s%20Diary.doc
http://www.mediafire.com/file/v62qyc909ci6bsw/4%20March%202011%20Yeyintnge%27s%20Diary.pdf
4 March 2011 Yeyintnge's Diary

ျမန္မာ့ဘတ္ဂ်က္သစ္၊ အတူတူနဲ႔ အႏူႏူ


မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ေသာၾကာေန႔၊ မတ္လ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၄၆ မိနစ္

ဆယ္စုႏွစ္တခုအတြင္း ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပတြင္ပါ ေဝဖန္သံ၊ မွတ္ခ်က္ေပးသံမ်ား ေပၚထြက္လာျပန္သည္။ ယင္းမွာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ျပ႒ာန္းေၾကညာလိုက္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘတ္ဂ်က္သစ္ ျဖစ္သည္။ ဘတ္ဂ်က္ဆို၍ အသစ္ေပၚေပါက္လာေသာ လႊတ္ေတာ္မွ ေပၚထြက္လာသည္ဟု မထင္လိုက္ပါႏွင့္။

ထံုးစံအတိုင္း စစ္အစိုးရက ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဘတ္ဂ်က္သာ ျဖစ္သည္။ ယင္းဘတ္ဂ်က္အတြက္ အၾကံဥာဏ္ေပးခြင့္ မရွိ၊ ေမးခြန္းထုတ္ခြင့္ မရွိ၊ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးခြင့္မ်ား မရွိပါ။ ယခုလႊတ္ေတာ္သစ္သည္ အစိုးရသစ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနပါေသးသည္။

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္၏ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အစိုးရတရားဝင္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းကို လက္လွမ္းမီသူ လူနည္းစုကေလးသာ သိႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ဘတ္ဂ်က္ပါ အခ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုတုန္းကလိုပင္ ဘာမွ အေျပာင္းအလဲဟူ၍ မရွိလွပါ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ေျပာရလွ်င္ -

- စစ္တပ္အတြက္ ခြဲေဝသတ္မွတ္ခ်က္က တခုလံုး၏ ၃ဝ % ခန္႔
- စက္မႈလုပ္ငန္းက ၃ဝ % ခန္႔
- ကုန္သြယ္ေရးက ၂၃ % ခန္႔
- လူမႈေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္က ၆ % ခန္႔
- ပညာေရးက ၄ % ခန္႔
- က်န္းမာေရးက ၁ % ခန္႔သာ ရွိသည္။

ဘတ္ဂ်က္၏ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ားမွာ စစ္တပ္၏ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ေဖာ္ျပေနသည္။ အေျခခံအေဆာက္အဦႏွင့္ `အမာထည္´ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြအမ်ားအျပား ခ်ထားေပးၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ လိုအပ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ `အေပ်ာ့ထည္´ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္မူ ေငြအနည္းငယ္သာ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားမွာ မိမိဘာသာ ႐ုန္းကန္ရပ္တည္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေခတ္ေနာက္က်၍ ည့ံဖ်င္းလွေသာ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္လည္း ထို႔အတူသာ ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီ လိုလားေသာ အတိုက္အခံမ်ားအတြက္ ၾကီးက်ယ္လွသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘတ္ဂ်က္၏ အရင္းအျမစ္မ်ားကို လူထု၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စသည့္ `အေပ်ာ့ထည္´ နယ္ပယ္မ်ားတြင္သာ အသံုးခ်ရန္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈၾကီးတရပ္ကို စတင္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ ရွင္းလင္းလွသည္။ အေၾကာင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ သူ႔နယ္စပ္တြင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ ရန္သူ႔အႏၲရာယ္ ဟူ၍ မရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို အမ်ားတကာႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏို္င္စြမ္းရွိေရးအတြက္ ပိုသံုးရမည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရန္အတြက္ စီးပြားေရး ဥပေဒမ်ားသည္ ပိုမိုပြင့္လင္းမႈရွိဖို႔ လိုအပ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္အကိုင္ ရရွိေစမည့္ ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးရမည္၊ ယခုထက္ ေလွ်ာ့မေပးသင့္ပါ။ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္တို႔ကို ၾကည့္ဖို႔လိုသည္။

ဘတ္ဂ်က္ကို တကယ္တမ္း နားလည္ရန္ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔ဝင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံု ေပးဖို႔ လုိသည္။ ပိုမိုပြင့္လင္းမႈရွိဖုိ႔ လုိသည္။ ေငြေၾကးမ်ားကို မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သို႔ ခြဲေဝသံုးစြဲေစမည္ ဆိုသည္ကို က်ယ္ပ်ံ႕ပြင့္လင္းစြာ အသိေပးရမည္။ ေနာင္အခါ ဤအခ်က္မ်ားကို ပါလီမန္တြင္းတြင္ အျပင္းအထန္ ျငင္းခံုေဆြးေႏြးၾကမည္၊ ဘ႑ာေရးတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိဖို႔၊ တာဝန္ခံမႈရွိဘို႔၊ သာမန္အသိဥာဏ္ျဖင့္ပင္ သိသာႏိုင္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးဖလွယ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ အဆုိပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုမႈမ်ားကို မီဒီယာတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ျပခြင့္ မေပးလွ်င္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေကာလာဟလ ဝဲဂယက္ထဲတြင္သာ လည္ေနဦးမည္ျဖစ္ၿပီး မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ဘာမွ သိရမည္ မဟုတ္ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံလို တဦးက်ဝင္ေငြ နည္းပါးလြန္းလွေသာ ႏိုင္ငံမ်ဳိးတြင္ သာမန္ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အေျခခံ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ကေလးမ်ားအတြက္ ပညာေရး စသည္တုိ႔တြင္ အစိုးရ၏ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အားကိုးေနၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒသတြင္း စီးပြားေရးတြင္ အျပည့္အဝ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရန္မွာလည္း က်န္းမာ၍ ပညာတတ္ဦးမွ ျဖစ္မည္။

ဘတ္ဂ်က္တြင္ ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရေသာ ကြာဟခ်က္ၾကီးတရပ္မွာ အခြန္အေကာက္ ရေငြပိုင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ား မပါရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အမွန္စစ္စစ္ ဤဘတ္ဂ်က္သည္ ပိုေငြ ဘတ္ဂ်က္ေလာ၊ လိုေငြ ဘတ္ဂ်က္ေလာ ဆိုသည္ကိုပင္ က်ေနာ္တို႔ မသိပါ။

ဘ႑ာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ရန္၊ သာမန္အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား အခြန္မပိေရးအတြက္ အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံျခင္းကို က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ လုပ္ရန္၊ အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိမႈကို တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ရန္တို႔ကို ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ၾကာျမင့္စြာကတည္းကပင္ ေျပာဆိုတိုက္တြန္းထားခဲ့ၾကသည္။

ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္အတြင္း တိုးတက္မႈတရပ္အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကလက္ထဲ လႊဲေပးေနသည္ကိုမူ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာ လူရင္းလူယံုမ်ားကိုသာ မ်က္ႏွာသာေပး၊ အခြင့္အေရးေပးသည္ဟူေသာ ေျပာဆိုမႈမ်ားမူ ေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ေရရွည္အေနျဖင့္ဆိုလွ်င္ ပုဂၢလိက ႏိုင္ငံသားမ်ား လက္ထဲတြင္ရွိေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္သာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း ပိုမိုရွိမည္ျဖစ္ၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုလည္း ပိုမိုအက်ဳိးျပဳႏိုင္သည္။

ကံေကာင္းသည္မွာ ျမန္မာျပည္၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း နိမ့္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္မွ်အထိ ဤသို႔ နိမ့္ေနမည္ ဆုိသည္ကိုမူ မည္သူမွ် မေျပာႏိုင္ပါ။ ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္ထဲတြင္မူ ျမန္မာ့ဗဟိုဘဏ္ ဥကၠ႒က ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီး၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ႏႈန္းကိုလည္း နိမ့္က်ေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္ဟု ကမၻာ့ဘဏ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေငြေၾကးရန္ပံုေငြအဖြဲ႔ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အစုိးရဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာ ၃ ဆ တုိးေပးမည္ဟူေသာ ေကာလာဟလမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးေနာက္ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းးမ်ား ႐ုတ္တရက္ ခုန္တက္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း အရွိန္ျဖင့္ တက္လာသည့္ အရိပ္အေယာင္ကိုမူ ယခုထိ မျမင္ေတြ႔ရေသးပါ။

ယခုေတာ့ ေကာလာဟလမ်ား ထပ္မံထြက္ေပၚလာျပန္ပါၿပီ။ အစိုးရသစ္ထံမွ တိုင္းျပည္က လိုအပ္ေနသည္မွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိျခင္းႏွင့္ ခုိင္လံုစိတ္ခ်ရေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိေရးပင္ ျဖစ္သည္။

သို႔မွသာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အတြက္ ေကာလာဟလမ်ားထက္ အခ်က္အလက္မွန္မ်ား အေပၚတြင္သာ အေျခခံကာ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
http://www.mizzimaburmese.com/edop/editorial/7039-2011-03-04-12-17-19.html