Tuesday, April 12, 2011

Call for the Release of Ai WeiWei

၁၂.၄.၂၀၁၁ ရက္ေန႕ရဲရင့္ငယ္ဒိုင္ယာရီ


http://openeyeproxy.appspot.com/yeyintnge.com
မြန္းၾကပ္ျခင္းမွကင္းေ၀းပါေစ။
ျပည္တြင္းေမးလ္မ်ားသို႕႕ တဆင့္ပိ႕ု ၍မီဒီယာတိုက္ပြဲဆင္ႏြဲၾကပါစို႕..။

3 attachments — Download all attachments  
Canada thingyin.gifCanada thingyin.gif
84K   View   Download  
12 April yeyintnge's Diary.doc12 April yeyintnge's Diary.doc
1245K   View   Download  
12 April yeyintnge's Diary.pdf12 April yeyintnge's Diary.pdf
1882K   View   Download  

http://www.mediafire.com/file/tlxc8c6j3270l5t/12%20April%20yeyintnge%27s%20Diary.doc
http://www.mediafire.com/file/jk11jhgxuj2n9ix/12%20April%20yeyintnge%27s%20Diary.pdf
12 April yeyintnge's Diary

သိန္းနဲ႔ ဆန္း က်ားနဲ႔ ဆင္ လယ္ျပင္မွာေတြ႔ေတာ့မယ္


http://www.prints-4-all.com
၀န္ထမ္းေတြက အစိုးရ႐ံုးေတြမွာ သန္းေရြႊပံုကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီ သိန္းစိန္ပံုကို တင္ခ်င္းေနၾကေၾကာင္း သတင္းရရိွပါတယ္။ သန္းေရႊ နားသြားၿပီေနာက္ပိုင္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ေက်ာ္ဆန္းဟာ ေနရာေပ်ာက္မွာစိုးတဲ့အတြက္ သီဟသူရ တင္ ေအာင္ျမင္ဦး ကို ကပ္ေနတယ္။
ေက်ာ္ဆန္း မိန္းမဟာ သိီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦး အိမ္ကို ခုေနာက္ပိုင္း ပိုမို၀င္ထြက္ေနတာေတြ႔ရတယ္လို႔ စစ္ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ အသိုင္းမွာ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။ ေက်ာ္ဆန္းက သိိန္းစိန္ ကို ၾကည့္မရ၊ ဘာတတ္လို႔လဲလို႔ ေနာက္ကြယ္မွာေျပာၿပီး တင္ေအာင္ျမင့္ဦး ကို အေသတြယ္ကပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
သိသာတာကေတာ့ သမတ မိန္႔ခြန္း ေျပာတဲ့ေန႔မွာမွာပဲ သတင္းစာအယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာေတာ့ သမတမိန္႔ခြန္းကို အ မြန္းတင္တာမ်ဳိး လုပ္မေပးဘဲ လဘက္မ်ဳိးေကာင္းမ်ဳိးသန္႔ စိုက္ပ်ဳိးေရးဆိုတဲ့ အာေဘာ္ကို သူကိုယ္တိုင္ေရးခိုင္းၿပီး သမ တ လုပ္တဲ့ သိန္းစိန္ကို ႏွိပ္တယ္။ ေဒါက္ျဖဳတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တဖက္မွာလည္း တင္ေအာင္ျမင့္ဦး ရဲ႕ ေဖါင္ေဒးရွင္းကို မွန္မွန္တင္ေပးေနတယ္။ မက္စ္ေဇာ္ေဇာ္က ေက်ာ္ဆန္းကို အိတ္ထဲထည့္ထားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါကို သိန္းစိန္ လူေတြက ျမင္ၾကပါတယ္။ ရထား၀န္ႀကီး ေအာင္မင္းက သိန္းစိန္ ကို သမတႀကီးခင္ဗ်ား အစိုးရအဖြဲ႔ထဲမွာ တပြဲေတာ့ ရွင္းရပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ေျပာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အစိုးရအ ဖြဲ႔ထဲမွာ အရည္အခ်င္းမရိွတဲ့သူေတြမ်ားေနတာက သိန္းစိန္အတြက္ စိန္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။
၀ဏၰေမာင္လြင္ က အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ပါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ပါလို႔ သိန္း စိန္ ကို တိုက္တြန္းထားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီထဲမွာ သိန္းစိန္ ေနာက္က လူေတြကေတာ့ ၀ဏေမာင္လြင္၊ ေအာင္မင္း၊ ေအာင္ၾကည္ တို႔ျဖစ္ၿပီး။ အစိုးအဖြဲ႔ထဲက သန္းေရႊရဲ႕ လက္တန္ေတြကေတာ့ သီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦး နဲ႔ ေက်ာ္ဆန္း တို႔ ျဖစ္တယ္။
သိန္းစိန္နဲ႔ ၀ဏၰေမာင္လြင္ တို႔အတြက္ ကံေကာင္းေစတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ေဒၚစု က သူတို႔ကို စကားေျပာလို႔ ရနိင္တဲ့ လူေတြလို႔ တြက္ထားခံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သိန္းစိန္ ဂိုဏ္းကို ေနာက္ပိုင္းမွာ လာေပါင္းႏုိင္သူကေတာ့ ေရႊမန္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းေနၾကတယ္။ ၾကံ့ဖြ႔ံအစည္း ေ၀းမွာ ေရႊမန္းက ၾကံ့ဖြ႔ံပါတီကို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလ်ာ့ၿပီး စုေပါင္းေခါင္းေဆာင္မႈလုပ္ဖို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သိန္းစိန္ရဲ႕ ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလ်ာ့ခ်ေရးမိန္႔ခြန္းနဲ႔ ေလတူေနတာေၾကာင့္လို႔ သံုးသပ္ေနၾကတယ္။ ဒီပြဲမွာ ဖ်က္ျမင္းကေတာ့ ေက်ာ္ဆန္း ပဲလို႔ ဆိုပါတယ္။
WFWW
http://www.naytthit.net/?p=11950

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အားလုံးလြတ္ေျမာက္ေရး လူထုုအားလုံး၏ ဦးစားေပးအေရး



ဦး၀င္းတင္နဲ႔ ေမးခြန္းမ်ား
မိုးမခ၊ ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၁

သည္တပတ္မွာေတာ့ ဆရာဦး၀င္းတင္နဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့ၾကရာမွာ မတ္ ၃၀ စစ္အုပ္စုတင္ေျမွာက္လိုက္တဲ့ ၾကံ့ဖြံ႔အစုိးရက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အာဏာအ၀၀ကို ရယူလိုက္ျပီးတဲ့ေနာက္ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥေတြကို ျမန္မာျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ဴိး ဆက္လက္ျပီး ရင္ဆိုင္ရမွာလဲ၊ လႈပ္ရွားရမွာလဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေမးျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ပထမဦးဆုံး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ ဗဟိုအခ်က္အခ်ာဟာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ျဖစ္တယ္။
         တိုင္းျပည္ရဲ့ လူထုတရပ္လုံးရဲ့ ရုန္းကန္မႈ လႈပ္ရွားမႈေတြ ရဲ့ ျပယုဒ္ျဖစ္တယ္ လု႔ိ ေျပာခ်င္တယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ဒီမုိကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈ၊ တိုင္းရင္းသားအေရးလႈပ္ရွားမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈေတြရဲ့ တိုက္ပြဲေတြ ေတာ္လွန္ေရးေတြ အားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲသည္ ပုဂၢဳိလ္ေတြကိ္ု အင္န္အယ္ဒီပါ္တီ၀င္ေတြ၊ မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြတင္သာ မကဘဲ ျမန္မာျပည္သူလူထုေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာက မိသားစုေတြက အထူးဂရုစုိက္ျပီး သူတို႔ေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ သူတို႔ေတြနဲ႔ မိသားစုေတြကို ကူညီအားေပး လက္တြဲဖို႔ ၾကိဳးစားၾကတာေတြဟာ အလြန္ကို ဂုဏ္ယူဖြယ္ျဖစ္တယ္၊ မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ အျမဲ ဦးစားေပးလုပ္ေနရမယ့္ အလုပ္တာ၀န္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဆိုေတာ့ အင္န္အယ္ဒီက ရန္ကုန္မွာ ရွိတဲ့ ဗဟိုဌာနခ်ဴပ္ကေနျပီးေတာ့ပဲ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးေတြ လုပ္ေနတာလား။ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အႏွံံ႔က အင္န္အယ္ဒီပါတီၤ၀င္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြအားလုံးက ၀ိုင္း၀န္းၾကတာေပါ့ေနာ္ ဆရာ။
စစခ်င္းမွာေတာ့ အင္န္အယ္ဒီလူမႈေထာက္ကူအဖြဲ႔ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ေစာင့္ေရွာက္မႈေကာ္မီတီကေနျပီးေတာ့ ဦးေဆာင္ျပီး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈေတြ လုပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အက်ဥ္းေထာင္ေတြ ရွိေနတဲ့ ျမိဳ႔နယ္ေတြ အရပ္ေတြမွာရွိတဲ့ အင္န္အယ္ဒီပါတီက နီးစပ္ရာ မိသားစုေတြ အသိုင္းအ၀ုိင္းေတြကို ကူညီေနတဲ့ အဆင့္ကေန ပိုျပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လာၾကပါတယ္။ 

ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ မိသားစုုေတြအေနနဲ႔ေကာ ဘယ္လိုုမ်ဴိး ရွိသလဲဆရာ။
နယ္ေတြ ျမိဳ႔ေတြက ပါတီ၀င္ေတြ မိတ္ေဆြေတြက အားေပးမႈေတြ၊ ေထာက္ခံမႈေတြ ျပၾကလာသလိုုပဲ အျခားႏိုုင္ငံေရးပါတီဆိုုသူေတြကလည္း ထုုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုုလာၾကတယ္။ လက္ရွိတက္လာတဲ့ အစုုိးရကိုုလည္း ေမးခြန္းေတြ ထုုတ္လာၾကတယ္။
ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမိသားစုုေတြကိုုယ္တိုုင္ကလည္း မိမိတိုု႔ရဲ့ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အေရးအတြက္ကိုု ေတာင္းဆုုိမႈေတြ တိုုးျပီး လုုပ္လာၾကတယ္။ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုုယ္တိုုင္ကလည္း မိမိတိုု႔ ေထာင္တြင္းက အခြင့္အေရးေတြ၊ တရားစီရင္ေရးေတြအတြက္ကိုု ဥပေဒေဘာင္တြင္းကေန ေျပာဆိုုမႈေတြ လုုပ္လာၾကတယ္လိုု႔လည္း ၾကားရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တိုု႔ ၾကားမိ သိရွိသေလာက္ လႈပ္ရွားမႈေတြလိုု႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းျပည္ပက အားေပးမႈေတြ၊ ကူညီမႈေတြ ျပဳလုုပ္ေနၾကတဲ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ တိုုးတက္လာသလား ဆရာ။
            တုုိးလာပါတယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ကိုု တိုုက္ရိုုက္ဆက္သြယ္ျပီး ကူညီမႈေတြ လုုပ္လာၾကသလိုု နယ္ေတြ ျမိဳ႔ေတြမွာလည္း ေရွ႔ကိုုထြက္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ အားေပးမႈေတြ လုုပ္လာတာကိုု ေတြ႔ေနရတယ္။ ျပည္ပက ဆိုုရင္လည္း ခင္ဗ်ားတိုု႔ မိုုးမခမိတ္ေဆြေတြက လက္လွမ္းမီွရာ ကူညီအားေပးမႈလုုပ္ၾကသလိုုမ်ဴိး ႏိုုင္ငံအသီးသီးက ျမန္မာမိသားစုုေတြကလည္း မိမိတိုု႔ တတ္စြမ္းသမွ် အကူအညီေပးတာေတြ ရွိတယ္လိုု႔ ၾကားသိရပါတယ္။ အညတရ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုု ထုုတ္ေဖာ္ျပီး လူထုုေတြသိေအာင္ အသိေပးျပီး ကူညီမႈေတြ လုုပ္ၾကမယ္လိုု႔လည္း စီစဥ္ေနတယ္ ၾကားသိရပါတယ္။ ႏွစ္ရွည္ေထာင္က်ေနသူေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ နယ္ေ၀းအစြန္အဖ်ားမွာ ရွိေနသူေတြ ကိုု လူေတြက ပိုုျပီး သိလာ ရင္းႏွီးေအာင္ လုုပ္လာၾကမယ္လိုု႔လည္း သိရပါတယ္။

ဆိုုေတာ့ စစ္အစုုိးရ တင္ေျမွာက္ေပးလိုုက္တဲ့ ၾကံ့ဖြံ႔အစိုုးရ တက္လာလိုု႔ လူထုုေတြဟာ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရးကိစၥေတြကိုု ေက်ာခိုုင္းသြားၾကတယ္။ အာရုုံေတြ ေျပာင္းသြားၾကတယ္လို႔ ေျပာလိုု႔ မရဘူးေပါ့ ဆရာ။
            ဒီလိုုအေျခအေနေတြကိုု ျခဳံငံုုၾကည့္ရရင္ အရင္တုုန္းထက္ကစာရင္ ျပည္သူလူထုုဟာ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရးကိစၥကိုု မိမိမိသားစုု သားခ်င္းအေရး သားသမီး ညီအကိုု ေမာင္ႏွမ အေရးလိုုမ်ဴိး သေဘာထားေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အရင္တုုန္းကတည္းက ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုုတာ ရွိေနတာပဲ။ အရင္တုုန္းကဆိုု လူထုုရဲ့ စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ ထၾကြမႈဟာ နိမ့္လိုုက္ ျမင့္လိုုက္ ရွိတယ္။ အျမဲ အာရုုံစိုုက္ျခင္း မခံရဘူး။ အခုုေတာ့ ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရးသည္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ့ ေန႔တဓူ၀ အေရးလိုုမ်ဴိး ျဖစ္လာျပီ ျဖစ္တယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ေနာက္ေမးခြန္းတခုုကေတာ့ ဆရာရယ္ … အခုု အစုုိးရအေျပာင္းအလဲျဖစ္တယ္တိုု႔၊ အရပ္သားအစုုိးရ တက္လာတယ္တိုု႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲႏိုုင္အႏိုုင္ရ အစုုိးရတိုု႔နဲ႔ သတင္းေတြမွာ လူေတြက အမည္တတ္ျပီး ေရးေနၾကတယ္။ တကယ္တမ္းကေတာ့ စစ္အစုုးိရကိုုယ္တိုုင္ ထူေထာင္ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့တဲ့ ျပည္ခိုုင္ျဖိဳး ေခၚ ၾကံ့ဖြံ႔အသင္းၾကီး အသြင္ေျပာင္း ၾက့ံဖြံ႔႔ပါတီကိုု စစ္အစိုုးရစိတ္တိုုင္းက် ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ တဖက္သတ္ အစုုိးရဖြဲ႔ေပးလိုုက္တာဆိုုေတာ့ အခုု အစုုိးရဆိုုတာကိုု အရင္တုုန္းက နံမယ္တပ္သလိုု နအဖစစ္အစုုိးရ၊ န၀တစစ္အစုုိးရ ဆိုုတဲ့ဆီကေန ၾကံ့ဖြ႔ံအစိုုးရလိုု႔ အမည္တတ္ရေတာ့မွာေပါ့ေနာ္ ဆရာ။
            ဟုုတ္ပါတယ္။ စစ္တပ္ရဲ့ လႊမ္းမုုိးခ်ဴပ္ကိုုင္မႈကိုု အတည္ျပဳထားတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကိုု ေထာက္ခံတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ လႊတ္ေတာ္မွာ ၾကံ့ဖြ႔ံပါတီနဲ႔ စစ္အုုပ္စုုကိုုယ္စားလွယ္ေတြက အမ်ားစုု ျဖစ္ေနတယ္။ အဲသည္ကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ အစုုိးရဆိုုတာကိုု ၾကံ့ဖြ႔ံအစိုုးရလိုု႔ ေခၚၾကလိမ့္မယ္လိုု႔ ေျပာႏိုုင္ပါတယ္။ 

ေကာင္းပါျပီ။ ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရအေနနဲ႔ တိုုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုုင္ငံေရးျပသနာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တိုုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ ေပၚထြန္းလာေအာင္  အတိုုက္အခံႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြက ဘာေတြကိုု ဦးစားေပးျပီး ေတာင္းဆိုု လႈပ္ရွားသင့္သလဲ ဆရာ။
            စစ္အစုုိးရက ခန္႔အပ္လိုုက္တဲ့ ၾကံ့ဖြ႔ံအစုုိးရအေနနဲ႔ တိုုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုုင္ငံေရးျပႆနာေတြကိုု ဘယ္လိုု ေျဖရွင္းမယ္၊ ဘယ္လိုု ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္ ဆိုုတာေတြက ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြနဲ႔ သက္ဆိုုင္တယ္။ သူတိုု႔ကိုု ဘယ္လိုုလုုပ္ၾကမလဲ၊ ဘယ္လိုုတုုန္႔ျပန္မလဲဆိုုတာကိုု ရင္ဆိုုင္ၾကရမွာက က်ေနာ္တိုု႔ အတိုုက္အခံႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြနဲ႔ သက္ဆိုုင္ပါတယ္။ ဒါက တပိုုင္း။
            သူတိုု႔က ေျပာတာက ျငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးၾကီး ဖြင့္ထားတယ္လိုု႔ ဆိုုတယ္။ သုုိ႔ေသာ္ သူတိုု႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးၾကီးဆိုုတာက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကိုု သစၥာခံဖိုု႔၊ အဲသည္ အေျခခံဥပေဒကိုု ကာကြယ္ေပးတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ၀င္ဖိုု႔ ဒါပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုု ေျပာလိုုက္တာကိုု အေပၚယံအားျဖင့္ ၾကည့္လိုုက္ရင္ ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရနဲ႔ အတိုုက္အခံႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြက လက္တြဲလုုပ္ၾကဖိုု႔ပဲ ရွိတယ္။ ဘာလိုု႔ လက္မခံႏိုုင္စရာရွိရမွာလဲ ဆိုုျပီး တခ်ဴိ႔ေတြက ေလ်ာက္ေျပာေနၾကတာကိုု ၾကားေနရတယ္။
            အစကတည္းက ဒါကိုုလက္မခံတဲ့ အင္န္အယ္ဒီပါတီနဲ႔ မဟာမိတ္ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ရွိ ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရနဲ႔ ရင္ဆိုုင္တဲ့ေနရာမွာ သူတိုု႔ေျပာေနတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကိုု သစၥာခံဖိုု႔ထက္ ဒီမုုိကေရစီနည္းလမ္းမက်တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုု ျပဳျပင္ဖိုု႔၊ ဒီမိုုကေရစီနည္းလမ္းက်တဲ့ အေျခခံဥပေဒကိုု ေပၚထြန္းေအာင္ ၀ိုုင္း၀န္း ေဆာင္ရြက္ၾကဖိုု႔က အဓိကက်တယ္။ ေနာက္တခ်က္ကလည္း သာမန္ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တာထက္ ဒီမိုုကေရစီနည္းလမ္းက်တဲ့ ဒီမုုိကေရစီေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးကိုု အာမခံမႈရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲတရပ္ ေပၚထြန္းဖိုု႔က အေရးၾကီးတယ္။ ဒီမိုုကေရစီက်တဲ့ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္ေပၚဖိုု႔ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဴိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ႏိုုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကိုု ႏိုုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုုင္ေရး၊ ဒီမုုိကေရစီေရး လူ႔အခြင့္အေရး ေပၚထြန္းရန္ ေတြ႔ဆုုံေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရးတိုု႔ကိုု ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုမ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဆိုုရင္ ျပည္သူလူထုုဖက္ကေကာ … ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ တိုုင္းျပည္အုုပ္ခ်ဴပ္ေရး ကိစၥအရပ္ရပ္မွာ တိုုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ ေပၚထြန္းလာေအာင္ ဘာေတြကိုု ဦးစားေပးျပီး ေတာင္းဆိုု လႈပ္ရွားသင့္သလဲ ဆရာ။
            ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုုက္ရိုုက္သက္ဆိုုင္တာက တိုုင္းျပည္အုုပ္ခ်ဴပ္ေရးအပုုိင္းျဖစ္တယ္။ သူတိုု႔ေတြ ေျပာဆိုုကတိေပးသလိုု ေကာင္းမြန္တဲ့ အစုုိးရ၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ အစုုိးရအျဖစ္ လုုပ္မယ္လိုု႔ ေျပာလိုုက္ေတာ့ ဒါေတြကိုု လုုပ္ေပးဖိုု႔ကိုု ျပည္သူေတြကိုုယ္တိုုင္က ေထာက္ျပ ေတာင္းဆိုု လႈပ္ရွားမႈေတြ ျပဳလုုပ္ရေတာ့မယ္။
            Good Governance ပတ္သက္လိုု႔ ၾကည့္မယ္ဆိုုရင္ အခုုခန္႔အပ္လိုုက္တဲ့ အစုုိးရအဖြဲ႔၀င္ေတြဆိုုတာက အရင္ နအဖစစ္အုုပ္စုု၀င္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အရင္ကတည္းက သူတိုု႔တေတြက ေကာင္းမြန္တဲ့ အစုုိးရအုုပ္ခ်ဴပ္မႈေတြ မလုုပ္ႏိုုင္ခဲ့လုုိ႔ တိုုင္းျပည္မွာ အဖက္ဖက္က ခၽြတ္ျခဳံက်ေနရတယ္။ တိုုင္းရင္းသားေဒသေတြ ဖြံျဖိဳးတိုုးတက္ဖိုု႔ကိုုလည္း မလုုပ္ႏိုုင္ဘူး။ အထက္နဲ႔ ေအာက္နဲ႔ အစိုုးရ၀န္ထမ္းအဆင့္ဆင့္တင္သာမက စစ္မႈထမ္း အဆင့္ဆင့္ ထက္ေအာက္စီးဆင္းမႈေတြမွာလည္း အေရးအခင္းေတြ ျဖစ္ေနတာကိုု ၾကားေနရတယ္။ အေထြေထြအုုပ္ခ်ဴပ္ေရး အဆင့္ဆင့္မွာလည္း စြမ္းအားရွင္ေတြ ေမြးျပီးေတာ့ လူမိုုက္ေမြးျပီးေတာ့ ေအာက္ေျခမွာ ကိုုယ့္ျပႆနာကိုုယ္ရွင္းၾကဆိုုျပီး လုုပ္ကိုုင္ေနဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အစုုိးရျဖစ္ဖိုု႔ ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။
 ျပည္သူလူထုုက ေရွ႔ေလ်ာက္ပိုုျပီးေတာ့ ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရဆိုုတာကိုု ေ၀ဖန္ေျပာဆိုု ေထာက္ျပရမယ္။ လယ္သမားေတြ အလုုပ္သမားေတြမွာ ေအာက္ေျခမွာ နည္းမ်ဴိးစုုံနဲ႔ ဖိႏွိပ္ခံေနရတယ္။ ဒါေတြကိုု အေပၚကလည္း ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္။ ၾကည့္ရွင္းလိုုက္လိုု႔ ေျပာလိုု႔ မရဘူး။
             Clean Governance ဆိုုတာကလည္း လာဘ္ေပး လာဘ္ယူကိစၥတင္မဟုုတ္ဘူး၊ အဆင့္ဆင့္ ျခစားေနတာ အဂတိလိုုက္စားေနတာတင္ ေျပာတာမဟုုတ္ဘူး။ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာမွာ အစုုိးရ၀န္ထမ္းဆိုုသူေတြဟာ ျပည္သူေတြကိုု အာဏာေတြ လုုပ္ပိုုင္ခြင့္ေတြကိုု အလြဲသုုံးစားလုုပ္ျပီး အႏိုုင္က်င့္ေနတာ၊ ႏွိပ္စက္ေနတာ၊ အဓမၼေတာင္းေနတာေတြ။ ဗိုုလ္က် စိုုးမိုုးတာေတြ။ ဒါေတြကိုု ေျဖရွင္းရမယ္။ ဒါေတြကိုု ရင္ဆိုုင္ရမယ္။ ဆန္႔က်င္ရမယ္။ 
            ဒါေတြဟာ နအဖစစ္အစုုိးရလက္ထက္ကတည္းက အစုုိးရ၀န္ထမ္းအဆင့္ဆင့္က ဗိုုလ္က် အႏိုုင္က်င့္ေနတာေတြကိုု ဒီၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရကလည္း ဆက္ျပီး လက္ခံထိန္းသိမ္းထားရင္ ျပည္သူလူထုုက ဒါကိုု လက္ခံေနလိုု႔ မျဖစ္ဘူး။ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္ရမယ္။ ဒါက Clean Governance  ဆိုုတာဟာ ျပည္သူလူထုုနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ တိုုက္ရိုုက္ သက္ဆိုုင္ေနသလဲဆိုုတာကိုု ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။

ဒီေတာ့ ဆရာေျပာခ်င္တာကေတာ့ ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြက ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရးနည္းလမ္းမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုုင္ၾကသလိုု ျပည္သူလူထုုေတြကလည္း ၾကံ့ဖြံ႔အစုုိးရကိုု အုုပ္ခ်ဴပ္ေရးဆိုုင္ရာမွာ ေကာင္းမြန္မွ်တဖိုု႔ သန္႔ရွင္းပြင့္လင္းဖိုု႔ ဆိုုတဲ့ကိစၥေတြမွာ အမွန္အတုုိင္းျဖစ္ေအာင္ ရင္ဆိုုင္ရၾကမယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္တာလား ဆရာ။
            ဟုုတ္ပါတယ္။ 

ဟုုတ္ကဲ့ပါဆရာ၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
http://moemaka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8627&Itemid=1

သံခ်ပ္ ညီမွ်ျခင္း သႀကၤန္



(ေဗလုဝႏွင့္ စကားစျမည္)


နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ)။ ။ သံခ်ပ္မရွိလွ်င္ သႀကၤန္ရွိမည္ မဟုတ္ဟူ၍ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ သံခ်ပ္တင္ဆက္မႈ၌ အဖဲြ႔ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လႈပ္ရွားခဲ့ဖူးသူ စြယ္စံုအႏုပညာရွင္ ေဗလုဝ ေျပာဆိုသည္။ 

၁၉၇၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ရန္ကုုန္ အတာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ထိုးၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ သူ၏ “ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္” သံခ်ပ္အဖဲြ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ရာ ပထမဆုအပါအဝင္ ဆုတံဆိပ္မ်ား ရရွိခဲ့ေသးသည္။ အကိုျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္ေန၀င္း (ခ) ဂႏၳ၀င္ေမာင္၀ိုင္း အက်ဥ္းက်စဥ္ ေဗလုဝက သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ေဗလုဝ (ခ) ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ေအာင္သည္ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္းေခြမ်ား၌ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္လာခဲ့သည္။ ဗီဒီယိုဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ “မယားပါ ေဆြမ်ဳိးမ်ား” မွ စတင္ခဲ့သည္။ သူ၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈအေပၚ ပရိသတ္မ်ား တေသာေသာပဲြက်ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးမွာ စာေရးဆရာ အၾကည္ေတာ္ ေရးသားၿပီး၊ ဒါ႐ိုက္တာ မီးပြား႐ိုက္ကူးသည့္ “ဘီလူး” ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။

သူ၏ တေခတ္တခါမွစ၍ ယေန႔အထိ အစိုးရအဆက္ဆက္အေနျဖင့္ မလိုမလား ျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ သံခ်ပ္အေပၚ သေဘာထား၊ သံခ်ပ္ႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းမႈ၊ တင္ျပခ်င္သည့္ သံခ်ပ္အပိုင္းအစမ်ား၊ ေမွးမွိန္လာသည့္ သံခ်ပ္ ထုတ္ေဖာ္မႈမ်ားအေပၚ သူ၏ ရင္ဘတ္အသံမ်ားကို မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ ထြန္းထြန္းက ေမးျမန္းထားပါသည္။

ဒါ႐ိုုက္တာ ေမာင္၀ဏၰ၏ အသုဘတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ေဗလုု၀ (ဓာတ္ပံုု - myanmarcelebrity.com)
ဒါ႐ိုုက္တာ ေမာင္၀ဏၰ၏ အသုဘတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ေဗလုု၀ (ဓာတ္ပံုု - myanmarcelebrity.com)
ဦးေဗအေနနဲ႔ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ေတြ လုပ္ဖူးတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔လည္း ပါ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္တုန္းကစၿပီး လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ။


“က်ေနာ္က “ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္” မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒါ ၾကာပါၿပီ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ကေနၿပီးေတာ့ သူ (ေမာင္ေမာင္ေန၀င္း (ခ) ဂႏၳ၀င္ေမာင္၀ိုင္း) သူ မထုတ္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ထင္တယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ထြက္ရတာေပါ့။ ခုႏွစ္ကေတာ့ ၁၉၇၄ ေလာက္က ျဖစ္လိမ့္မယ္”

သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြမွာ ဦးေဗအေနနဲ႔ ဘယ္လိုအခန္းက႑ကေန ဝင္ပါခဲ့သလဲ။

“အဲဒီမွာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ စြယ္စံုဆိုၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ စြယ္စံုေတာ့ မရခဲ့ပါဘူး။ သံခ်ပ္လည္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ တိုင္ေပါ့။ သံခ်ပ္အတုိင္ေပါ့။ သ႐ုပ္ျပလည္း ကုိယ္က ညႊန္ၾကားေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က အဲဒီတုန္းက ငယ္လည္း ငယ္ေသးေတာ့ ကိုယ္က သိပ္ေခတ္မမီေသးဘူးေလ။ ေနာက္ ေငြေရးေၾကးေရးက သိပ္မစုိက္ထုတ္ႏုိင္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့… ဟို သံခ်ပ္ တတိယေလာက္၊ ဒုတိယေလာက္ေတာ့ ရတာေပါ့ဗ်ာ”

သံခ်ပ္လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုစိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္ခဲ့ျဖစ္တာလဲ။

“စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ က်ေနာ္က သႀကၤန္ကို ခ်စ္လုိ႔ပါပဲ။ ဘယ္လိုေခၚမလဲ… မျပည့္မစံုနဲ႔ ထြက္ရတဲ့ ဘဝေတြေပါ့ဗ်ာ။ မျပည့္မစံုဘဲ ထြက္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ အဖြဲ႔ကေတာ့ အားနည္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ထဲ ရွိသမွ်နဲ႔ေတာ့ ၀င္ၿပိဳင္ရတာေပါ့။ အဲဒါမ်ဳိး၊ က်ေနာ္တို႔ ေခတ္တုန္းကေပါ့”

အဲဒီေခတ္က သံခ်ပ္ထုိးရင္ သံခ်ပ္စာသားေတြကို သက္ဆုိင္ရာအာဏာပိုင္ေတြကို ဘယ္လို တင္ျပရသလဲ။

“အဲဒီတုန္းက မလြတ္လပ္ပါဘူး။ ဆင္ဆာဆုိတာ ရွိတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေကာင္စီ႐ံုးေပါ့။ မဆလေခတ္မွာေပါ့။ ဆင္ဆာဆုိတာ ရွိတာေပါ့။ ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔ေကာင္စီက ဆင္ဆာစစ္ၿပီးေတာ့မွ။ ဆင္ဆာကေတာ့ ရွိေနတာပဲ။ မလြတ္လပ္ပါဘူး။ မလြတ္လပ္တဲ့ၾကားထဲက ေခတ္ကို သေရာ္တာတို႔၊ သမ (သမ၀ါယမ) တို႔၊ လိုင္းကားတို႔ သေရာ္တာတို႔။ အဲဒါမ်ဳိး သေရာ္တာၾကေပါ့”

အဲဒီလို သံခ်ပ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာရွိလဲ။

“အခက္အခဲကေတာ့ စြယ္စံုပဲ။ လူစုရတာကလည္း အသင္းသားတေယာက္ကုိ ဘယ္ေလာက္၊ ဘယ္ေလာက္ သတ္မွတ္ေပမယ့္လည္း ရခ်င္မွလည္း ရတာေပါ့ေလ။ ကိုယ္က ကြက္စိပ္ေပါ့။ ကြက္စိပ္ဆုိေတာ့ မရွိရွိတာ ေရႊ၊ ေငြ ေရာင္းခ်ေပါ့။ အိမ္ဂရံေပါင္။ အဲဒီလို ထြက္ခဲ့ရတာ။ အဖက္ဖက္က ဘာမွ မျပည့္မစံုေပါ့”

သံခ်ပ္လုပ္လုိ႔ တားျမစ္ခံရတာေကာ ရွိလား။

ေဗလုုဝ၏ နာမည္ေက်ာ္ “ဘီလူး” ဇာတ္ကား
ေဗလုုဝ၏ နာမည္ေက်ာ္ “ဘီလူး” ဇာတ္ကား
“သူတို႔က တခါထဲတင္။ ဆင္ဆာက ၿမိဳ႕နယ္႐ံုးမွာတင္။ သူ႔ဟာသူ ဒါ ပယ္တာဆုိရင္ အဲဒါပယ္ၿပီးေတာ့ က်န္တာေျပာေပါ့။ အဲဒီတုန္းကတည္းက ပယ္တာပဲေလ။ တားျမစ္တာတို႔၊ ဘာတို႔ေတာ့ မရွိဘူး။ သူတို႔က အဲဒီဆင္ဆာ႐ံုးကေနၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္တံဆိပ္တုံး႐ိုက္ၿပီးမွ သံခ်ပ္ၿပိဳင္လို႔ ရတာ။ အဲဒါရရင္ ဆက္ၿပိဳင္ေပါ့။ အကိုတို႔ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္က တံဆိပ္တံုးေလး ႏွိပ္လိုက္ရင္ ဒါ ခြင့္ျပဳခ်က္ အမိန္႔ေပါ့”

ဦးေဗတို႔ ေခတ္တုန္းက သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြမွာ ဘယ္သံအခ်ပ္အဖြဲ႔ကို အႀကိဳက္ဆံုးလဲ။

“ဦးေဗတို႔ ေခတ္တုန္းက ေခတ္ၿပိဳင္ေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ ဒဲ့ဒိုးတုိ႔၊ ဒုိးဒုိးေဒါက္ေဒါက္၊ ၿပီးပါၿပီတို႔၊ အနႏၱစြမ္းအားရွင္တို႔၊ ယဥ္ေက်းေမာင္တုိ႔။ ဒါေတြက ေခတ္ၿပိဳင္ေတြေပါ့။ ေနာက္ အျပာရဲ႕ အနီတို႔။ ဒါေတြက ေခတ္ၿပိဳင္ သံခ်ပ္အသင္းေတြေပါ့။ စြယ္စံုအသင္းေတြပါသလို သံခ်ပ္အသင္းေတြလည္း ပါပါတယ္။ သံခ်ပ္ခ်ည္းပဲ သီးျခားၿပိဳင္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ ရွိသလို စြယ္စံု အလွ၊ အက၊ သဘာ၀၊ ဟာသ၊ သံခ်ပ္ဆုိတဲ့ စြယ္စံုေပါ့။ အဂၤါရပ္နဲ႔ညီေအာင္ ၿပိဳင္တဲ့ အသင္းႀကီးေတြလည္း ရွိခဲ့တယ္ေပါ့။ အဲဒီထဲမွာ အရမ္းနာမည္ႀကီးတာကေတာ့ ယဥ္ေက်းေမာင္ ကိုခင္ေမာင္ေဆြတို႔၊ ေနာက္ အနႏၱစြမ္းအားရွင္ဆိုတာ လမ္းမေတာ္ဘက္က ထြက္တာ။ သူတို႔ကေတာ့ အရမ္းနာမည္ႀကီးခဲ့တယ္ေပါ့၊ အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ့”

“ဦးေဗတို႔ကေတာ့ သူတို႔ေလာက္ နာမည္မႀကီးခဲ့ပါဘူး။ သူတုိ႔ကေတာ့ စြယ္စံုအေနနဲ႔ ရန္ကုန္တုိင္းမွာ အမ်ားဆံုးရတဲ့ အသင္းေတြေပါ့။ ဦးေဗတို႔က်ေတာ့ သံခ်ပ္ ပထမေပါ့။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၇၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ စြယ္စံု နည္းနည္းပါးပါးေလး ရလာတယ္ေပါ့။ အသင္းလည္း အႀကီးႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ ပထမ စလာခါစက အသင္းေလးေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အသင္းႀကီး ျဖစ္လာတယ္ေပါ့”

“တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဦးေဗတုိ႔က ႏွစ္စဥ္ထြက္တဲ့အသင္းဆုိေတာ့ တစတစနဲ႔ လူေကာင္းေတြ ရလာတယ္။ ႀကိဳးစားလာတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေခတ္ကုိလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ ၾကည့္လာတယ္။ အျမင္က်ယ္လာတယ္ေပါ့။ အျမင္က်ယ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းဆန္းသစ္လာတယ္ေပါ့”

အဲဒီေခတ္တုန္းက ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကို သံခ်ပ္ထုိးေလ့ရွိသလဲ။

“ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားတယ္၊ သမ၀ါယမေတြ မ်ားတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းက ႏုိင္ငံေရးဆိုတာေတာင္ သူက ဒဲ့ေတာ့ ေျပာလုိ႔မရဘူးဗ်။ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း ဘာညာဆိုရင္ အေပၚက ေဆာင့္ေနတာေတြလည္း ေျပာလို႔ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ လွည့္ပတ္ေျပာၾကရတာပဲ။ အဓိကကေတာ့ သမ၀ါယမအေၾကာင္းနဲ႔ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေပါ့။ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ေပါ့။ မိန္းကေလးေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အဲဒါေတြ အမ်ားဆံုး အေျပာမ်ားၾကပါတယ္”

“အဲဒီတုန္းက ေျပာသမွ်ေတြ၊ ေရးသမွ်ေတြကို နယ္ႏွင္တယ္ေပါ့ေလ။ နယ္ႏွင္လို႔ရွိရင္ အဲဒီမွာ တခ်ဳိ႕အသင္းေတြဆိုရင္ ျခင္ေထာင္ႀကီးကို မေအက ငိုတယ္။ ျခင္ေထာင္ႀကီးဖြင့္ေတာ့မွ တိုးနယားမွန္း သိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေခတ္ရဲ႕ တႏွစ္လံုးမွာ ဘယ္ဟာ ထူးျခားမႈ အျဖစ္ဆံုးလဲ။ အဲဒါကို လိုက္ၿပီး ေျပာၾက၊ ဆိုၾကရတယ္။ ကိုယ့္နည္းကုိယ္ဟန္၊ ကိုယ့္အုိင္ဒီယာနဲ႔ေပါ့”


ေတာင္ဒဂံုုရွိ HIV/AIDS ေဂဟာတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားကုိ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် အလွဴေငြပး အပ္ ေနသည့္ စြယ္စံုုအႏုုပညာရွင္ ေဗလု၀ (ဓာတ္ပံုု - www.mmcybermedia.com)
ေတာင္ဒဂံုုရွိ HIV/AIDS ေဂဟာတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားကုိ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် အလွဴေငြပး အပ္ ေနသည့္ စြယ္စံုုအႏုုပညာရွင္ ေဗလု၀ (ဓာတ္ပံုု - www.mmcybermedia.com)
အဲဒီတုန္းက တုိင္ခဲ့ဖူးတဲ့ သံခ်ပ္ကေလးေတြကေကာ မွတ္မိရင္ ေျပာျပပါဦး။

“သားေရ…မွတ္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းကလည္း အစိတ္၊ သံုးဆယ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီဆုိေတာ့။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ဆိုေတာ့လည္း ဘယ္လိုမွလည္း မမွတ္မိႏုိင္ေတာ့ဘူးေလ။ ေနာက္ ဂီတဘက္လည္း မဟုတ္ဘူးေလ။ အဲဒါ သႀကၤန္ရဲ႕ ေရစီးေၾကာင္းေလာက္ပဲ ေျပာလို႔ရမယ္။ အခက္အခဲရွိခဲ့တယ္၊ အဲဒါေတြေလာက္ပဲ ေျပာလို႔႔ရတယ္။ သံခ်ပ္ေတြက်ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ မွတ္မိပါ့ေတာ့မလဲ။ ေမ့ကုန္ၿပီ။ အခုပဲ ၅၀ ေက်ာ္သြားၿပီေလ”

ဒီႏွစ္မွာေကာ သံခ်ပ္လုပ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိေသးလား။

“ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ လုပ္လို႔လည္း မရပါဘူး”

ဒီအခ်ိန္ သံခ်ပ္ေရးရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုကိစၥေတြကို သံခ်ပ္အေနနဲ႔ ေရးခ်င္သလဲ။

“သံခ်ပ္ေရးခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရင္ဘတ္ထဲမွာ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ သံခ်ပ္ဆိုတာ သေရာ္တာပဲေလ။ ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က အေကာင္းျမင္၀ါဒနဲ႔ ေျပာတာပဲေလ။ တဖက္က အဆိုးျမင္သြားရင္ေတာ့ မတတ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ ကိုယ္ကေတာ့ အေကာင္းျမင္၀ါဒနဲ႔ သႀကၤန္သမားဆိုေတာ့ သႀကၤန္သမားစိတ္ရွိတဲ့၊ သႀကၤန္ဆိုလည္း သြားပ်က္တာပဲေပါ့။ ေခတ္ကို သေရာ္ခ်င္ သေရာ္မယ္ေပါ့။ ယဥ္ေက်းမႈကို သေရာ္ခ်င္ သေရာ္မယ္ေပါ့။ ကမၻာႀကီးကိုလည္း သေရာ္ခ်င္ သေရာ္မယ္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ေတြလည္း အျမင္ေတြလည္း ၾကည္ကုန္ၾကပါၿပီ အားလံုးက။ ေျပာလို႔ဆိုလို႔ ေကာင္းတဲ့ေခတ္ေပါ့ဗ်ာ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဆုိရင္ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့”

ဥပမာအေနနဲ႔ တခုေလာက္ တိုင္ျပေပးပါဦးလား။

“ကမၻာႀကီးက ဒုကၡေတြနဲ႔ေပါ့ေလ။ ဘာေဘး၊ ညာေဘး၊ ကပ္ဆုိးေဘးေတြ ႀကံဳေနၾကတယ္ေပါ့ေလ။ သဘာ၀ တရားႀကီးကပဲ ႏွိပ္စက္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြကပဲ ေမာဟစနစ္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္တာလား။ ဒါေတြဟာ စဥ္းစားစရာ၊ ေတြးေ၀စရာ၊ ေငးေမာစရာ၊ အေျဖရွာစရာေတြေပါ့။ ကမၻာႀကီးက စစ္မက္ေတြနဲ႔၊ ယမ္းေငြ႔ေတြနဲ႔ သြားေနၾကတယ္။ ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း မၾကည္လင္ေတာ့ဘူး။ အျဖဴေရာင္ မရွိေတာ့ဘူး။ ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း ညဳိ႕ညိဳ႕မႈိင္းေနတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြေပ့ါေလ။ သံခ်ပ္ထိုးျဖစ္ရင္ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ထုိးျဖစ္မွာ”

ဦးေဗအေနနဲ႔ဆိုရင္ သံခ်ပ္ဆုိတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ခ်င္သလဲ။

“သံခ်ပ္ဆုိတာကေတာ့ သႀကၤန္ရွိရင္ သံခ်ပ္ဆိုတာ ရွိေနမွာပဲ။ သႀကၤန္လို႔ေျပာရင္ေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုတာ သူ႔ဟာသူ Automatic (အလိုအေလ်ာက္) ေပၚလာတာပဲ။ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာကလည္း ခုနကေျပာသလို ငါ့ညီနဲ႔ ငါနဲ႔ စကားေျပာရင္းကလည္း အသံထြက္ရင္ သံခ်ပ္ေတြပဲဗ်။ သံခ်ပ္ဆိုတာကေတာ့ ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ ေၾကးမံုျပင္ပဲ။ ရွိကို ရွိေနရမယ္”

“ဟိုေခတ္ကလည္း ရွိခဲ့တာပဲ။ ဂ်ပန္ႀကီးက တုိက်ဳိျပန္၊ ဗိုက္တလံုးနဲ႔က်န္… ဒါေတြကလည္း သံခ်ပ္ေတြပဲ။ ဂ်ပန္ေျပးတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့ လူေတြရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေပါ့။ သူတို႔က သေရာ္ၾကတာေပါ့ေလ။ သေရာ္တယ္ရဲ႕ အစေပါ့။ အဲဒါေတြ၊ သံခ်ပ္ေတြကေန ျမစ္ဖ်ားခံလာၾကတာ”

သံခ်ပ္ေတြက ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးမလဲ။

“အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ေလာက္ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ေလာက္ေတာ့ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ရွိကို ရွိသင့္ပါတယ္။ လူေတြက တအိမ္ေထာင္ခ်င္း လိုက္ေျပာလို႔ မရဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ စင္ျမင့္ေပၚကေနၿပီးေတာ့ သံခ်ပ္ေလးနဲ႔ ထိုးေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့၊ အသံေလး ထည့္ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ လူေတြက ပိုၿပီးေတာ့ နားထဲကို ပိုေရာက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သံခ်ပ္က ရွိကို ရွိသင့္ပါတယ္လို႔ သႀကၤန္မွာ”

အခုဆုိရင္ သံခ်ပ္ေတြက တိမ္ေကာလာတဲ့အေနအထားကို ေရာက္ေနၿပီလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုမ်ဳိးမ်ား သံခ်ပ္ထိုးလိုက္ခ်င္ပါသလဲ။

“အစဥ္အလာ လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး သယ္ေဆာင္လာတဲ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ … မ်ဳိးျပဳန္းသလို ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၿပီေပါ့။ သံခ်ပ္ေတြကို သြားၾကည့္ရင္ မဒမ္ဇီးကြက္ျပတိုက္ထဲမွာပဲ ၾကည့္ရမလား… ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ျပတိုက္မွာ သြားၾကည့္ရမွန္းမသိတဲ့ သံခ်ပ္အသံေတြေပါ့ေလ။ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၿပီေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတာကေတာ့ ဦးေႏွာက္ပါတဲ့လူတုိင္း စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၾကပါ…။ အဲဒီလိုပဲ သံခ်ပ္ထိုးမိမွာေပါ့”

ျပည္တြင္းျပည္ပမွာ သံခ်ပ္ကို ေရွး႐ိုးမပ်က္ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့သူေတြကိုေကာ ဘယ္လိုမ်ဳိး အားေပးစကားေျပာခ်င္ေသးလဲ။

“သံခ်ပ္ေလး ထိုးေန၊ နားေထာင္ေနရင္ ဦးေဗတို႔ကေတာ့ ေက်နပ္ေန၊ ၾကည္ႏူးေနတာပါပဲ။ ဘယ္သူမဆိုပါပဲ။ သႀကၤန္ေရာက္ရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္မွာပဲေနေန၊ ဘယ္တိုင္းျပည္ေရာက္ေရာက္ေပါ့။ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ဆိုတာေလး သူတို႔ရင္ထဲမွာ ရွိေနသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး သႀကၤန္မေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့ပါဘူး။ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္မွာ မဆိုရ႐ံုနဲ႔ တျခားတုိင္းျပည္မွာ ဆိုရင္ ဆိုေနၾကမွာေပါ့။ ကိုယ္လည္း မျမင္ရတဲ့ ကိစၥေတြ။ အဲဒီေတာ့ သံခ်ပ္ ထာ၀ရ ရွင္သန္ပါေစလို႔ပဲ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္”

သံခ်ပ္ကို အၿမဲနားေသာတဆင္ေနတဲ့ သံခ်ပ္၀ါသနာအုိးေတြကိုေကာ ဘာမ်ား မွာခ်င္ေသးလဲ။

“ခင္ဗ်ားတို႔ မေသေသးခင္ေပါ့။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ နားေထာင္ခ်င္တဲ့ သံခ်ပ္ေတြ ထုတ္ခြင့္ရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္၊ ယူဆမိပါတယ္ေပါ့။ အဲဒီလို အားေပးခ်င္ပါတယ္”
http://www.mizzimaburmese.com/interview/7388-2011-04-12-12-24-02.html

ေျမာင္းျမ ဂုံနီ စက္ရုံေနာက္က တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အတြက္ တဲေလးေတြ ..

ေနရာအတိအက်သိသူကြန္႕မန္႕ခဲ့နိုင္ပါတယ္...

Teacher By Day, Musician By Night

Corruption in camps on Thai-Myanmar border