Friday, April 15, 2011

၁၅.၄.၂၀၁၁ ရက္ေန႕ရဲရင့္ငယ္ဒိုင္ယာရီ


http://openeyeproxy.appspot.com/yeyintnge.com
မြန္းၾကပ္ျခင္းမွကင္းေ၀းပါေစ။
ျပည္တြင္းေမးလ္မ်ားသို႕႕ တဆင့္ပိ႕ု ၍မီဒီယာတိုက္ပြဲဆင္ႏြဲၾကပါစို႕..။

2 attachments — Download all attachments  
15 April yeyintnge's Diary.doc15 April yeyintnge's Diary.doc
202K   View   Download  
15 April yeyintnge's Diary.pdf15 April yeyintnge's Diary.pdf
451K   View   Download  

http://www.mediafire.com/file/qd2g6b01gf2vgon/15%20April%20yeyintnge%27s%20Diary.doc
http://www.mediafire.com/file/p3gv0cfhsmfnstm/15%20April%20yeyintnge%27s%20Diary.pdf
15 April yeyintnge's Diary

ရင္နာစရာေတြ . . . (ခ်ိဳတူးေဇာ္)

by Cho Tu Zal on Friday, April 15, 2011 at 1:52am
ရက္အနည္းငယ္က မိတ္ေဆြအယ္ဒီတာတေယာက္နဲ႕ဆံုေတာ့သူကကၽြန္ေတာ့္စာေတြ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ေဟာ့တ္ ေနတယ္လို႕ ေျပာပါ
တယ္။တဆက္တည္း`ကိုခ်ိဳ ၂၀၁၅ အတြက္ျပင္ဆင္ေနတာလား´ တဲ့ ။
သူ႕ကိုဘာမွျပန္မေျပာခဲ့ေပမယ့္ အျပန္လမ္းတေလွ်ာက္လံုး တႏံု႕ႏုံ႕နဲ႕ ။ ကၽြန္ေတာ္ခုလို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာစာေတြေရးေနတာနဲ႕ပါတ္သက္ၿပီးအမ်ိဳးမ်ိဳးေ၀ဖန္ၾက၊ေကာက္ခ်က္ေတြေပးၾကတာကို ျပန္ျပန္ၾကားရ တုိင္းစိတ္ပ်က္စရာေတြမ်ား ပါတယ္။တခ်ိဳ႕ကခုနကအယ္ဒီတာလို ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္တခုခုနဲ႕ ေရးေနတာလို႕သတ္မွတ္ၾကၿပီး၊တခ်ိဳက်ေတာ့ နာမည္ႀကီးဖို႕၊ေအာင္ျမင္ဖို႕လို႕ယူဆၾကျပန္တယ္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါ့ထက္ဆိုးပါတယ္။ဒုကၡသည္အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံေရးခုိလႈံခြင့္ရခ်င္လို႕ တဲ့။
စာေရးတယ္ဆိုတာ step မဟုတ္ဘူးပါဘူးဗ်ာ ။ destination ပါ။ တျခားအလုပ္တခုခုကို ကူးဖို႕၊လုပ္ဖို႕ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အလုပ္တခုပါ။ပန္းတိုင္တခုပါ။
စာေရးေဖၚစာေရးဖက္အခ်င္းခ်င္း ေမးခြန္းေလးတခုကို ေမးလည္းေမးခ်င္၊ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါရဲ႕။ဘာလို႕စာေရးျဖစ္တာလဲ လို႕။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မေရးရရင္မေနႏိုင္လို႕ ဆိုတဲ့အေျဖကိုပဲ အ႐ိုးသားဆံုးေပးရပါလိမ့္မယ္။ စာေရးတာဟာ မေရးရရင္မေနႏိုင္လို႕ေရးတာကအဓိကပါ။ ေရးတဲ့အခါမွာလည္း ကိုယ္တကယ္ခံစားေနရတဲ့ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာၿငိတြယ္ေနတဲ့အေၾကာင္းအရာကိုပဲ ေရးလို႕ရပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္ပဲ အတတ္ပညာနဲ႕ ေရးေရး၊တကယ္စိတ္ထဲကမပါရင္ အဲဒီစာမ်ိဳးက ဖတ္လို႕ကိုမေခ်ာပါဘူး။
ဘာလို႕ စာေရးလည္းဆိုေတာ့ စာေရးတာတခုထဲ ဘ၀မွာ ထြက္ေပါက္႐ွိလို႕၊ေျဖသိမ့္စရာ ရွိလို႕လို႕သာေျဖခ်င္ပါတယ္။ ဒီစာေရးလို႕မွ ဖမ္းမယ္ဆိုလည္း ဖမ္းပါေစေတာ့၊သတ္ပစ္လိုက္ရင္ပိုေတာင္ေအးေသးလို႕သာသေဘာထားတယ္ဗ်ာ။
အႏုပညာသမား တေယာက္ အႏုပညာလုပ္လို႕မေပ်ာ္ေတာ့တာထက္ ရင္နာစရာေကာင္းတာ ဘာမွမ႐ွိေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ႕ ။

ကၽြန္ေတာ့္ ဒုကၡက ကိုယ္၀မ္းနာကိုယ္သာသိေပါ့၊အထုတ္ေျဖခ်ျပရမယ္ဆိုရင္ ဒါ႐ိုက္တာတေယာက္အေနနဲ႕ လက္႐ွိ တကားကို ၀တၳဳဇာတ္ၫႊန္းဒါ႐ိုက္တာခ ၁၂ သိန္းရပါတယ္။ ဗီဒီယုိကားတကားကို အမ်ားဆံုး ၁၀ ရက္ကေန၊ ၇ ရက္ ၈ ရက္ပဲ ႐ိုက္ရပါတယ္။ ဒါ့ထက္ပိုၿပီးေတာ့လည္း ဘယ္ပ႐ိုဂ်ဴဆာမွ ႐ိုက္ခြင့္မေပးေတာ့ပါဘူး။ သိတဲ့အတိုင္းျမန္မာဗီဒီယုိဇာတ္ကားတိုင္း ဇာတ္လမ္းေတြအရမ္းဆင္းရဲၾကပါတယ္။ တခါလာလည္းမိန္းမတေယာက္နဲ႕ေယာက်္ားတေယာက္ခ်စ္မွႀကိဳက္မွ၊တခါလာလည္းအေမက အႏူမႀကီး၊ၾကက္မႀကီး ဟာ စံုေနတာပါ။ နည္းနည္းထူးထူးျခားျခားဇာတ္လမ္းေလးေတြ႕လို႕ ခ်ီးက်ဴးမယ္႐ွိေသး ကုလားကား၊တ႐ုတ္ကား၊ကိုရီယားကားကို ျပန္႐ိုက္ထားတာျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႏုစဥ္တုန္းက ႏိုင္ငံျခားကား၊ႏိုင္ငံျခားဇာတ္လမ္းတခ်ိဳ႕ကိုျပန္ေရးဖူး၊ျပန္႐ိုက္ဖူး
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုျပန္႐ိုက္ျဖစ္တိုင္း မူရင္းဇာတ္ကားနဲ႕ကြဲၿပီး ကိုယ့္ျမန္မာအေငြ႕အသက္လႊမ္းေအာင္ ႀကိဳးစားဖန္တီးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုလႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့ မႈန္ေရႊရည္ တို႕၊ တိမ္လႊာမို႕မို႕လြင္ တို႕၊ ဆရာႀကီး(ဦး၀င္းေဖ) ရဲ႕ ျမင္းမိုရ္ထက္ျမင့္ေသာ တို႕ဟာ ႏိုင္ငံျခားကားေတြကို ျပန္႐ိုက္ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ဒါ႐ိုက္တာတေယာက္ဟာအႏုပညာပစၥည္းတခုကို ျပန္တင္ျပတယ္ဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ကုိယ္ပိုင္
ဟန္နဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေငြ႕အသက္လႊမ္းၿပီးဖန္တီးမွလွတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ကားေတြကို ၾကည့္ဖူးၾကရင္သိမွာပါ။ မႈန္ေရႊရည္ ဆို တကယ့္ ျမန္မာ့အေငြ႕အသက္ထံုလႊမ္းေနတဲ့ကားဗ်ာ။ ျမင္းမိုရ္ထက္ျမင့္ေသာ ဆို A family ဆိုတဲ့ ဂ်ပန္ကားကို ျပန္႐ိုက္ထားတာပါ။ ေနာက္ ဆရာႀကီးကပဲ သူစိမ္းဆိုၿပီး ဗီဒီယိုျပန္႐ိုက္ပါေသးတယ္။ဂ်ပန္ကား A family ဟာ သူစိမ္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာ႐ိုးေလာက္သာက်န္ေတာ့ၿပီး ဆရာႀကီးေျပာခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္က သီးသီးျခားျခားေပၚလြင္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာတေယာက္ဟာ သရီးဒိုင္းမင္း႐ွင္း အျမင္႐ွိမွ ဇာတ္ကို ဟိုဘက္ကလွည့္ျပ၊ဒီဘက္ကလွည့္ျပ ျပတတ္ပါတယ္။ ခုေတာ့ လုပ္ေနၾကတာမ်ားဗ်ာ။
ဇာတ္ကိုဇာတ္ၫႊန္းကို တေထရာတည္းယူ႐ုံတင္မကဘူး၊ကင္မရာေထာင္တာကအစ၊ ကတ္ခြဲတာကအစ ထပ္ခ်ပ္ယူထားေတာ့တာပါပဲ။
ဟိုးတုန္းက ရြာေနအိမ္ထိုင္ပ႐ိုဂ်ဴဆာႀကီးေတြအစား ခုမွ၀င္လာတဲ့ေခတ္ပ်က္ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြကလည္း ဟုိကုလားကားေလးကိုျပန္လုပ္ပါလား။ဒီကိုရီးယားကားေလးကိုျပန္လုပ္ပါလားနဲ႕ အပ္ထည္ေပးတတ္ၾကပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အသက္ေလးဆယ္တန္းေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ဆင္ျခင္ပါတယ္ ။ ဒီအသက္ဒီအရြယ္ေရာက္မွေတာ့ဘ၀လည္းေခါက္႐ို္းက်ိဳးေနၿပီ။လုပ္ခ်င္တာေတြလည္းအထိုက္အေလ်ာက္လုပ္ၿပီးၿပီ၊လုပ္သင့္တာေတြထဲက လုပ္ႏိုင္သမွ်ပဲလုပ္ေတာ့မယ္ လုိ႕ပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုအေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့အခါမွာ ခက္ခဲပင္ပန္းမႈေတြအမ်ားႀကီးရင္ဆုိင္ရပါတယ္။
အရင္ဆံုး က အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပါ။ ကား႐ိုက္လို႕အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။ ဒီေန႕ပရိတ္သတ္ႀကိဳက္တယ္ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြကၽြန္ေတာ္မ႐ိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႐ိုက္ခ်င္တဲ့ကားတိုင္းလည္း ပ႐ုိဂ်ဴဆာေတြကလက္မခံႏုိင္ဘူးေလ။ ေနာက္ျမန္မာဗီဒီယုိ ေလာက
ႀကီးရပ္တည္လည္ပတ္ေနတဲ့ ေစ်းကြက္စနစ္က မင္းသားဗဟိုျပဳစနစ္ပါ။ မင္းသားနဲ႕ေစ်းေရာငး္ၾကတာပါ။ ဆိုပါေတာ့ ေနတိုးဆိုရင္အထက္ျမန္မာျပည္ကဘယ္ေလာက္၊ရခိုင္ကဘယ္ေလာက္၊မြန္ကရင္ကဘယ္ေလာက္၊တနသၤာရီကဘယ္ေလာက္၊ရန္ကုန္မွာ တဆိုင္ကိုအာရ္စီေၾကးဘယ္ေလာက္စသျဖင့္ မူပိုင္ေၾကးနဲ႕ျဖန္႕ၾကတာ။ ဒီေတာ့ ေနတိုး ဆိုတာနဲ႕ အဲဒီေစ်းပါ။မင္းသမီးေပၚမူတည္ၿပီးေစ်းကြာလွနည္းနည္းေပါ့။ ဘယ္ဒါ႐ိုက္တာ ႐ိုက္႐ိုက္၊ဘယ္လို႐ိုက္႐ိုက္၊ဘာ႐ိုက္႐ိုက္ ေနတိုး ဆိုတာနဲ႕ အဲဒီေစ်းပါ။ ဒီေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာေတြက အလိုအေလ်ာက္ ေဘးေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာတေယာက္ရဲ႕ ရပ္တည္မႈဟာ မင္းသားရက္ခ်ိတ္ႏိုင္မႈေပၚမူတည္ပါေတာ့တယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း တိုက္ပိုင္(ကိုယ္ပိုင္ကုမဏီ နဲ႕မင္းသားေတြ)မင္းသားေတြေပၚလာေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာက ဘာလုပ္ရသလဲဆို ေစ်းေရာင္း
သလို ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းေလးကို အဲဒီ ကုမဏီကိုသြားပို႕ၿပီး ရိုက္ခ်င္ပါေၾကာင္းကမ္းလွမ္းရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ထုတ္လုပ္သူက ဖတ္ၿပီးဘယ္ေန႕ဘယ္ရက္ ဘယ္လ စသျဖင့္ ရက္ခ်ိတ္ၿပီး ႐ိုက္ခြင့္ရျပန္ပါတယ္။ လက္႐ွိဒါ႐ိုက္တာတေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းက ဘယ္လိုုဆန္းသစ္တီထြင္႐ိုက္လိုက္တယ္၊ဘယ္လို လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ ျပခ်က္ေတြနဲ႕ ဒႆနေတြပါတယ္ ဆိုတာ အဓိကမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ျမန္ျမန္႐ိုက္ႏိုင္သလဲဆိုတာ အဓိကပါ။ အေျပးၿပိဳင္ေနၾကသလိုပါပဲဗ်ာ။ ပံုမွန္ ၁၀ ရက္ေတာင္ နည္းလွတာ ၈ ရက္ အဲဒီကေန ၇ ရက္ တခ်ိဳ႕မ်ား ၅ ရက္ ၆ ရက္နဲ႕အၿပီးတဲ့။အဲဒီလို အျမန္ၿပီးေအာင္ ႐ိုက္ၾကေတာ့ ဘာ Lighting မွလည္းမခ်ိန္ႏိုင္၊ဘာမွျပင္ဆင္ခြင့္လည္းမ႐ွိ၊မင္းသားမင္းသမီးေပးတဲ့ ရက္ထဲကားၿပီးေအာင္႐ိုက္ႏိုင္ဖို႕သာအဓိကျဖစ္လို႕လာပါတယ္။
ဇာတ္လမ္းေရြးရင္လည္း ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း လူနည္းဖို႕၊တတ္ႏိုင္သမွ်က်ဥ္းဖို႕ ကအဓိကေရြးရပါတယ္။ ေတာ္တန္႐ံုအေၾကာင္းအရာကို ျပမေနပဲ ေျပာပစ္လိုက္ၾကေလရဲ႕။ဒီလိုနဲ႕ ျမန္မာကားေတြဟာ ထိုင္ေျပာ၊ထေျပာ၊ရပ္ေျပာ၊ေလွ်ာက္ေျပာ ေျပာၿပီးပဲေျပာၾကေတာ့တာပါပဲ။ ႐ုပ္႐ွင္ရဲ႕သီအုိရီမွာ အ႐ုပ္နဲ႕အသံ အ႐ုပ္ကအဓိကဆိုတာလည္း မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ တျခားဒါ႐ုိက္တာေတြေတာ့မသိဘူး ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကားတကား႐ိုက္ၿပီးတိုင္း မေကာင္းမႈတခုကို တခါက်ဴးလြန္မိသလိုခံစားရတယ္။ ကိုယ္တတ္ထားသမွ်၊ေလ့လာထားသမွ်နဲ႕ဘာမွ
မဆိုင္တဲ့ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္လိုက္ရတာေလ။
အဆိုးဆံုးက အႏုပညာမေတာက္တေခါက္ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြ၊တကုိယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ အႏုပညာသမားတပိုင္းပ႐ုိဂ်ဴဆာေတြနဲ႕႐ိုက္ရတာပါ။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာသက္သက္ေတြက သူတို႕ေငြေၾကးအျမတ္အစြန္းအတြက္ပဲ ျမန္ျမန္႐ိုက္ဖို႕၊က်ဥ္းက်ဥ္း႐ုိက္ဖို႕ေလာတာေလာက္ပဲ ႐ွိေပမယ့္ အႏုပညာမေတာက္တေခါက္ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြက အလုပ္ထဲမွာပါ လာစြက္ဖက္တတ္ပါေသးတယ္။ ဒါ ဒီလို႐ိုက္လိုက္ရင္ ရတာပဲ ဆိုတာမ်ိဳးေျပာတတ္ၾကတယ္။ တကုိယ္ေကာင္းဆန္တဲ့အႏုပညာသမားတပိုင္းပ႐ိုဂ်ဴဆာကေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႕ေတာ့။သူ႕ကားသူ႐ိုက္ရင္ နယ္ေတြသြားမယ္၊ ကုန္က်ခံမယ္၊တျခားဒါ႐ုိက္တာေတြက်ရင္ ၈ ရက္နဲ႕အၿပီး ႐ိုက္ခိုင္းမယ္၊ ေနာက္ကေန အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ဳပ္မယ္၊တြန္းမယ္။
ပိုက္ဆံရတာနဲ႕မကာမိေအာင္ ေခၚၿပီးအႏုပညာသတ္တာ ခံေနရသလိုပါပဲ။
ထုတ္လုပ္သူေတြ ပါးစပ္လက္ဆင့္ကမ္းလာတဲ့စကားလံုးတလံုးကို မၾကာေသးတင္က ထပ္ၾကားလိုက္ရတယ္ ။
`ခင္ဗ်ားတို႕ ႐ူးသြပ္တိုင္း ပိုက္ဆံက ျပန္႐ွာလို႕ မရဘူး´ တဲ့။
ပ႐ုိဂ်ဴဆာေတြစိတ္ႀကိဳက္ ျမန္ျမန္လြယ္လြယ္႐ိုက္၊မင္းသားမင္းသမီးေတြနဲ႕အဆင္ေျပေအာင္ေပါင္းၿပီး တလကို ၃ ၄ ကား႐ိုက္စားေနၾကတဲ့သူေတြ ႐ွိပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႕ မဆိုးလွတဲ့၀င္ေငြေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္မေပ်ာ္ဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္က သူငယ္ခ်င္းလိုညီအကိုလိုခင္တဲ့ လြင္မိုး ႏွိပ္စက္လို႕ အဲဒီလိုမ်ိဳး ႐ိုက္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ တလကို ၂ ကား၂လကို ၃ ကားႏႈန္းေလာက္႐ိုက္ရတဲ့အခါ ဇာတ္ၫႊန္းလည္းေသခ်ာျပင္ဆင္ခ်ိန္မရ၊ တည္းျဖတ္လည္းေသခ်ာလုပ္ခြင့္မရပါဘူး။ တကားၿပီးတကား ေနာက္တကားအတြက္
ပဲ လုပ္ရပါတယ္။ ပိုက္ဆံေတာ့ရတာေပါ့ ဒါေပမယ့္ ေမာေမာနဲ႕အိမ္ျပန္ေရာက္လာလို႕ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သံုးသပ္ရင္ မေပ်ာ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္ ဒါ့ထက္ပိုက္ဆံရတဲ့ စီးပြားေရးအလုပ္ေတြ အစကတည္းကလုပ္ခဲ့မွာေပါ့။ အႏုပညာအလုပ္ေတြကို လုပ္ခ်င္လို႕ အႏုပညာသမားဘ၀ကို ခံယူေလွ်ာက္လွမ္းလာတာေလ။ ခုေတာ့ ဇာတ္ၫႊန္းလည္းေကာင္းေကာင္းမေရးရ၊ ကားလည္းေကာင္းေကာင္းမဆက္ရ ဒီေတာ့ မေပ်ာ္ဘူး။ဒီလိုေျပာ၊ဒီလိုေရးတာကိုနားလည္သူကနားလည္သလို၊နားမလည္တဲ့သူေတြအမ်ားႀကီးပါ။
ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္ဖို႕ လာအပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာ္ျငာမ႐ိုက္ဘူး လို႕ျငင္းတာကို တအံ့တၾသျဖစ္ၾကပါသတဲ့။ ဒါ႐ုိက္တာဗ်ာ၊အႏုပညာသမားဗ်ာ။ ကဗ်ာေရးတဲ့သူ၊စာေရးတဲ့သူက ေၾကာ္ျငာ ႐ိုက္ရမလား လုိ႕ကၽြန္ေတာ္ကျပန္ေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ငေၾကာင္လို႕ပဲသေဘာထားပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာတခုကို ၁ ရက္ ၂ ရက္နဲ႕၊ဒါ႐ိုက္တာခအျပည့္ရေတာ့(တခ်ိဳ႕ဒါ့ထက္မက) ဒါ႐ိုက္တာတိုင္းမက္ၾကတယ္။
အဓိကဘာကြာေနတာလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သံုးသပ္မိတာကေတာ့ ဘ၀ကိုတန္ဖိုးထားတာျခင္းကြာေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာပိုက္ဆံမ႐ွိတဲ့အခါ ကိုယ္ပုိင္တဲ့ပစၥည္းေတြ တခုၿပီးတခုခ်ေရာင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မ၀င္စားတဲ့ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးဖို႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္
ကၽြန္ေတာ္မေရာင္းခ်င္ဘူး။ခု ကား႐ိုက္ရတာ ပိုေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူး။ကၽြန္ေတာ့္မွာ အႏုပညာေတြ ႐ွိပါေသးတယ္။ အိပ္မက္ေတြ က်န္ေနပါေသးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေလ . . . ဓမၼ၀ိလာသ ကို႐ိုက္ခ်င္တယ္။ ဆရာမ ဂ်ဴး ရဲ႕ခ်င္းတံငါမေလးကိုခ်စ္ႀကိဳးသြယ္မိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေလးတေယာက္
အေၾကာင္း . .ေက်ာက္စာ ကို ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼ၀ိလာသကို ျဖတ္ေလွ်ာက္ ရာခ်ီမသံုးရရင္ မ႐ိုက္ခ်င္ဘူး။ တေယာက္ေယာက္က ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ႐ိုက္သြားလည္း ကၽြန္ေတာ္စိတ္မေကာင္းပဲျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အဲဒီလိုမ႐ိုက္ဘူး။ ေက်ာက္စာကိုလည္း ၁၀ ရက္ ၁၅ ရက္ ေလာက္နဲ႕အၿပီးမ႐ိုက္ႏိုင္ဘူး။ ေန၀င္ေနထြက္အဲဒီခ်င္းျပည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကင္မရာကို ဘယ္လိုေထာင္ရမလဲဆိုတာအခ်ိန္ေတြေပးၿပီး ႐ိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိပ္မက္ေတြဟာ အိပ္မက္ၿပီးေတာ့သာ ေနလွ်က္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ရဲ႕ လြမ္းစိမ့္ ကို ဆင္ဆာခြင့္ျပဳခ်က္မေပးေတာ့ ျပည္သူၾကားတခုခုလုပ္ခြင့္ရဖို႕ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ(တာ၀န္ခံ) ကိုသြားၫွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေနတဲ့အခန္းကို ျပန္ေရာင္းၿပီး ခင္ဗ်ားထုတ္ထားတဲ့ ေငြေတြကိုျပန္ေလ်ာ္မယ္ဗ်ာ ကၽြန္ေတာ့္ကားကို ျပရမွျဖစ္မယ္ ။
ကၽြန္ေတာ့္ကို နားလည္မႈအျပည့္ထားေပးတဲ့ သူ က ေၾကာင္းက်ိဳးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕႐ွင္းျပၿပီး မၾကာခင္ဆင္ဆာလြတ္လာႏိုင္ေၾကာင္းေျပာလိုက္ပါတယ္ ။
မၾကာခင္ . .တဲ့..ဆိုပါေတာ့
ဒီလိုနဲ႕ပဲ . . . .

လြမ္းစိမ့္ သာ ျပခြင့္မရရင္ . . .

ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အသည္းေတြထပ္ကြဲ ရဦးမွာပါပဲ .။


ခ်စ္ခင္စြာ

ခ်ိဳတူးေဇာ္

https://www.facebook.com/notes/cho-tu-zal/%E1%80%9B%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%94%E1%80%AC%E1%80%85%E1%80%9B%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%90%E1%80%BC-/159375464122587

Vital Voices: Aung San Suu Kyi Honoree Acceptance Remarks



Vital Voices_ Aung San Suu Kyi Honoree Acceptance Remarks [HQ].mp4Vital Voices_ Aung San Suu Kyi Honoree Acceptance Remarks [HQ].mp4
13031K   Download  


by Sophia Sofia Chan

Daw Aung San Suu Kyi accepts the 2011 Vital Voices Global Trailblazer Award. Although she could not leave Burma to attend the event. She recorded these remarks to be played at the Awards which took place on April 12, 2011 at the John F. Kennedy Center for the Performing Arts in Washington DC.

ခ်စ္သူေတြေပ်ာ္တဲ့ ၂၀၁၁ သၾကၤန္


Videos Posted by Ah Bayah on facebook

NLD လူငယ္ေတြရဲ႕ စတုဒီသာလွဴဒါန္းပြဲ (၁၅ ဧၿပီလ ၂၀၁၁)







http://www.naytthit.net/?p=12044

လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီမွာ ျမန္မာ့အေရးကိုင္တြယ္ဖို႔ အေမရိကန္ဦးေဆာင္မႈ အေရးပါ



By ေဒၚခင္မ်ိဳးသက္ ၾကာသပေတး, 14 ဧၿပီ 2011
ျမန္မာစစ္အစိုးရက်ဴးလြန္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြက လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြ အေပၚ က်ဴးလြန္တဲ့ စစ္ရာဇ၀တ္မႈေတြ ဟုတ္မဟုတ္ ကုလသမဂၢက ဦးေဆာင္ၿပီး ဦးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အလားအလာေတြ ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းေၾကာင္း ကုလသမဂၢမွာ ျမန္မာ့အေရး ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြက ေျပာပါတယ္။ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီအတြင္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑နဲ႔ပတ္သက္လို႔ မေန႔က ဧၿပီလ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ အေမရိကန္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္က က်င္းပတဲ့ အစည္းအေ၀းအတြင္း အခုလို ေျပာဆိုခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း အျပည့္စုံကုိေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ သတင္းယူခဲ့တဲ့ ေဒၚခင္မ်ိဳးသက္က တင္ျပထားပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း စစ္အစိုးရရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဖို႔ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔ေရးအပါအ၀င္ အီရန္အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ အထူးသံတမန္ ခန္႔အပ္ေရး ကိစၥေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီ အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြမွာ လူ႔အခြင့္အေရး အေလးမထားတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္ေတြ ရွိေနတာေတြလို စိန္ေခၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြနဲ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ကို တိုးျမႇင့္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိကန္ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ က်င္းပတဲ့ ဒီအစည္းအေ၀းကို ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ ကမကထ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ Freedom House၊ ဒီမိုကေရစီ ညႊန္႔ေပါင္းစီမံခ်က္အဖြဲ႔ နဲ႔ Open Society အဖြဲ႔ေတြက ေအာက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ရက္စ္ကာန္ဟန္ ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ က်င္းပခဲ့တာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံက လူ႔အခြင့္အေရး ျပႆနာကို ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသူက ျမန္မာႏိုင္ငံ အေ၀းေရာက္ညႊန္႔ေပါင္း အစိုးရအဖြဲ႔ (NCGUB) ရဲ႕ ကုလသမဂၢ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေသာင္းထြန္းပါ။

“Human Rights Council (လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီ) ကေနၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီကေန႔ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တကယ့္ လြတ္လပ္တဲ့ ႏုိင္ငံတကာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္တခု ဖြဲ႔ဖို႔ကိစၥကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ အေမရိကန္ကေန ဦးစီးဦးေဆာင္ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးပါတယ္။”

အခုထိ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ ႀကီးႀကီးမားမား ရွိေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ အသိုက္အ၀န္းကေရာ၊ ကုလသမဂၢရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး အထူးကုိယ္စားလွယ္ ေသာမတ္စ္အိုေဟး ကင္တားနား ကပါ အႀကံျပဳထားတဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံတြင္း လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ စံုစမ္းဖို႔ကိစၥေတြ အတြက္ ျမန္မာစစ္အစိုးရဖက္က ေလးစားလိုက္နာဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ အေမရိကန္ တကၠသိုလ္က ဥပေဒဆုိင္ရာ Program Director အျဖစ္ ဂ်နီဗာရံုးက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သံအမတ္ႀကီးေဟာင္း တဦးလည္းျဖစ္တဲ့ ကားလို႔စ္ေပၚေတးလ္ (Carlos Portales) ကေျပာပါတယ္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရအေနနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာအတြက္ အထူး ေလးစားလိုက္နာဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ မ်ားေနတာမို႔ ႏိုင္ငံတကာ အသိုက္အ၀န္းရဲ႕ ဖိအားေပးမႈဟာ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြင္း လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ အတြက္ ႏုိင္ငံတကာက ပါ၀င္ပံ့ပိုးမွ၊ ေျပာမွဆိုမွ အဆင္ေျပတာမ်ိဳးကို အၿမဲေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြက ပိုၿပီးေတာ့ အေရးပါပါတယ္။”

ျမန္မာအစိုးရက လူသားမ်ဳိးႏြယ္ေတြအေပၚ က်ဴးလြန္တဲ့ စစ္ရာဇ၀တ္မႈေတြ ရွိမရွိ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္တရပ္ကို ဖြဲ႔ဖို႔အတြက္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ဟယ္လာရီကလင္တန္က ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ၿပီး ေထာက္ခံထားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဒီေကာ္မရွင္တရပ္ အခုပဲဖြဲ႔ဖို႔အတြက္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို အေမရိကန္ႏုိင္ငံက ကမၻာတ၀ွမ္းက ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔၀င္ေတြ နားလည္လာေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္လို႔ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္က အေမရိကန္သံအမတ္ႀကီး အိုင္လင္း ေဒၚနယ္ဟိုး (Eileen Donahoe) က ေျပာပါတယ္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ အတြက္ေရာ၊ ျမန္မာအစိုးရ အတြက္ပါ ေရွ႕ဆက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ အကူအညီေတြ ေပးခ်င္တယ္၊ ပံ့ပိုးေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္တရပ္ ဖြဲ႔ေပးဖို႔ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနၿပီ ဆိုတာ အားလံုးသိဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ ကုိယ့္ျပစ္မႈအတြက္ ကိုယ္တာ၀န္ခံဖို႔ အေရးယူမႈ ေက်ေအးမႈေတြနဲ႔အတူ ျပန္လည္ ေသြးစည္းဖို႔လိုအပ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဒါဟာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းမႈ ျဖစ္တာမို႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ဒါကို အခု လုပ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။”

ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီမွာ အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြ အားလံုး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ တရပ္ဖြဲ႔ဖို႔ ေထာက္ခံလာေအာင္ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက တက္တက္ၾကြၾကြ ဦးေဆာင္ရင္ ေအာင္ျမင္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေဒါက္တာ ေသာင္းထြန္းက ယံုၾကည္ပါတယ္။

“Human Rights Council ရဲ႕ မၾကာေသးခင္ လပိုင္းေတြကေနၿပီးေတာ့ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈေတြဟာ အင္မတန္ အားရစရာေကာင္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လစ္ဗ်ား နဲ႔ Côte d'Ivoire (အိုင္ဗရီကို႔စ္) ကိစၥမွာ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီက အဖြဲ႔၀င္အားလံုး တညီတညြတ္နဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ ခ်က္ခ်င္း ဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ေစလႊတ္တာတို႔ လစ္ဗ်ားကို Human Rights Council ကေန အဖြဲ႔၀င္ အျဖစ္ကေန ယာယီ ရပ္ဆိုင္းတာတို႔ေပါ့ေနာ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္လည္း လက္ရွိ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီမွာ ၄၇ ႏိုင္ငံ ရွိတဲ့အနက္က အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ ၂၅ ႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို အေထြေထြညီလာခံမွာ ေထာက္ခံခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ၂၅ ႏိုင္ငံ မဲနဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ကိစၥကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အလားအလာေတြ ရွိပါတယ္။ ဆိုေတာ့ အေမရိကန္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ တျခား မဟာမိတ္အဖြဲ႔၀င္ေတြနဲ႔ ပူးတြဲၿပီးေတာ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔စည္းေရး ကိစၥဟာ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥလို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။”

ေဒါက္တာ ေသာင္းထြန္း ေျပာသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
http://www.voanews.com/burmese/news/UN-Burma-Human-Rights-04-14-11-119887599.html


စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ေပၚေပါက္ေရး အေမရိကန္ ဦးေဆာင္ဖို႔ ေဆြးေႏြး

2011-04-15
ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ ဂ်ီနီဗာအေျခစိုက္ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီ ဆုိင္ရာ အေမရိကန္ သံအမတ္ႀကီး မစၥ အိုင္လင္း ဒိုနာဟိုးနဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ ျမန္မာနဲ႔ အီရန္ႏုိင္ငံက ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီး ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီမွာ အေမရိကန္ရဲ့ အခန္းက႑ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဝါရွင္တန္ဒီစီ ၿမဳိ႕ေတာ္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အဦမွာ ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ ဧၿပီ ၁၄ ရက္ မေန႔က က်င္းပခဲ့ပါတယ္။
UN Photo/Jean-Marc Ferré
ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ၊ ဂ်ီနီဗာၿမိဳ႕တြင္ မတ္လ ၂၁ ရက္က ၁၆ ႀကိမ္ေျမာက္ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီ အစည္းအေဝး က်င္းပေနပံု ျဖစ္သည္။ (UN Photo/Jean-Marc Ferré)
အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကုလသမဂၢ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္တရပ္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ေရး အေမရိကန္က ဦးစီးလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ သူတို႔အေနနဲ႔ တုိက္တြန္းခဲ့ေၾကာင္း NCGUB အေဝးေရာက္ ၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေသာင္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။
“ဒီလုပ္ရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက လူ႔အခြင့္အေရး ဝင္ေရာက္ ေဆာင္႐ြက္လာတာ ဘာမ်ား ထူးျခားမႈေတြ ရွိသလဲေပါ့ေနာ္။ ထူးျခားမႈေတြ ဆိုတာက အခု ဒီႏွစ္ပိုင္းအတြင္းမွာေပါ့၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စၿပီးေတာ့ အခုထိမွာ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာျပည္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လာလို႔ ရွိရင္ Universal Periodic Review ရွိတယ္၊ ေနာက္ ဒီမတ္လမွာ လုပ္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီ အစည္းအေဝးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ သေဘာထားေတြေပါ့။ Commission of Inquiry ဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက အလားတူ အားထုတ္မႈမ်ိဳးေတြ လုပ္ဖို႔ေပါ့ေနာ္၊ ေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္ပါတယ္။”
အေမရိကန္ႏိုင္ငံဟာ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီရဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တခ်ဳိ႔ကို မေက်နပ္တာေၾကာင့္ အေစာပိုင္းမွာ ေကာင္စီက ႏုတ္ထြက္ထားခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာမွ ေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
မေန႔က က်င္းပတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ အေမရိကန္အစိုးရရဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသလို၊ ျပည္ပအေျခစိုက္ ျမန္မာနဲ႔ အီရန္အတုိက္အခံအဖြဲ႕ေတြရဲ့ လုိလားခ်က္ေတြကိုလည္း ၾကားနာခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
အခုလုိေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ OSI အဖြဲ႕ Freedom House အဖြဲ႕နဲ႔ Democracy Coalition အဖြဲ႕ေတြက စုေပါင္း စီစဥ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး NCGUB ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေသာင္းထြန္းကို RFA မွ ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္က ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါတယ္။
ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
အသံဖိုင္ယူရန္
http://www.rfa.org/burmese/news/role_of_united_states_discussed-04152011092511.html