Tuesday, September 20, 2011

ဗမာ ၿပည္ အတြင္းဘယ္ ေန ရာ မွာ မွ ဘူတာ ရံု မေဆာက္ ပါ ဘူး


ဗမာ ၿပည္ အတြင္းဘယ္ ၿမိဳ႕ ၊ ဘယ္ ရြာ ၊ ဘယ္ ေန ရာ မွာ မွ ဘူတာ ရံု မေဆာက္ ပါ ဘူးအခု
ရက္ပိုင္းကေတာ႕ ပြဲေတာ္ၾကီးပါဘဲ ၊ ကားအစုတ္ေလးေတြ မ်က္နွာပန္းပြင္႕ ၿပီး ၊ ေတာက ေန
ၿမိဳ႕ေပၚတက္ လာလို႕ အ ေန စုတ္ေပမဲ႕ ေရႊထုပ္တဲ႕ ၿမပုဝါေတြ ေပါ႕ ဗ်ာ ၊ ကားစုတ္ေလး ဖြတ္ခ်က္
ဖြတ္ခ်က္ ေမာင္းလာ တာနဲ႕ ၊ ေခၚမဲ႕သူ ေၿပာမဲ႕ သူ ေရာင္းမလား ေမးမဲ႕ သူ ေတြ နဲ႕ မ်က္နွာေတာ႕
အေတာ္ပြင္႕ သပဗ် ဗ်ာ ၊ ရန္ကုန္ေရာ မန္းတေလး ၊ ကညန ရံုးေတြ ေရွ႕ မွာ ကား အစုတ္ေလး ေတြ
တပံုၾကီး ၊ ေခြ်းၿပန္ေနတဲ႕ အဆီတဝင္းဝင္း မ်က္နွာေတြ နဲ႕ ပြဲစားမင္း တို႕ ေရာ သူေဌးမင္း
တို႕ ပါ ေၿခခ်င္း လိမ္ ေနၾကပဗ်ာ ။ ေအာ္ ေဒၚလာေစ်း ဆြဲတင္ခ်င္ လို႕ အေရးေပၚ ၿဖတ္လမ္း က
တနပ္စား လုပ္လိုက္ တဲ႕ အစီအစဥ္ပါ။

ဒီ အစီအစဥ္ စ တာ နဲ႕ ေငြေစ်းေရာ ေရႊေစ်း ပါ တနာရီ နဲ႕ တနာရီ မတူပါဘူး ၊ တရိပ္ရိပ္ပါဘဲ။
အခု သတင္း တပါတ္ ၇ ရက္အတြင္း တင္ ေဒၚလာေစ်း က ၁ဝဝ ေက်ာ္ တက္ သြားၿပီး ေရႊေစ်း က
တက်ပ္သား ကို ကိုး ေသာင္း ေက်ာ္ ေလာက္ တက္ၿပီး ေစ်းေၿပာင္း သြားပါတယ္။

တပါတ္အတြင္း ေစ်း က ၁၅ ရာခိုင္နွဳန္းေလာက္ အေၿပာင္း အလဲ က နဲ တဲ႕ ရာခိုင္ နွဳန္းလာ ဗ်ာ။
ကုန္သည္ေတြ သိၾကပါတယ္ ၊ တလ အတြင္း တရာ ကို ၇ က်ပ္ ဂ က်ပ္ ၿမတ္ဘို႕ က အင္မတန္
ၾကံရည္ဖန္ရည္ေကာင္း မွ ပါ၊ အခု လဲ နိုင္ငံကို ခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ႕ သူ ေတြ အုပ္စုဖြဲ႕ ၿပီး ရိုက္ လိုက္
ၾကပံု ေပၚပါတယ္ ၊ အရင္ ရက္ ေတြ က ဘဏ္တိုး ကို ၁ လ လံုး ေန မွ တရာ ကို တက်ပ္ ေပးရတာ
ကို ေသ ေတာ႕ မတတ္ ေညာင္နာနာ ညီး ၿပ ေန သူ ေတြ အခု ေတာ႕ ၊ မ်က္နွာ ထား ေတြ ၿပန္ ၿပံဳး
လာ ရင္း ၊ ဘယ္ လို ညီးသံ ေတြ ကို မွ ၊ မၾကားရ ေတာ႕ ပါဘူး ။

ဒီ လို အေၿပာင္း အလဲ ၊ အခြင္႕ အလမ္း သတင္း ေတြ က ၊ ေတာ႕ပ္ ဆီးကရက္ ၊ ေဘာ႕ တြမ္း အိုး
ပင္း ေတြ ၿဖစ္ ပါ တယ္ ၊ အစိုးရ က ဒီ ကားေဟာင္း ေပၚလစီ မေၾက ၿငာ ခင္ ၃ ရက္ ေလာက္ အလို
ကတဲက စီးပြားေရး အုပ္စု တခု က ကားေဟာင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ ကို တထိုင္ ထဲ ၾကံဳး ဝယ္ထားေၾကာင္း
ဆဲဗင္းေဒးစ္ ဂ်ာနယ္မွာ သတင္း ပါ ပါ တယ္။ ဂြင္ေတာ႕ ၊ အေတာ္ တည္႕ သြားၿပီ ေပါ႕ ဗ်ာ။

ဒီ ကားကိတ္စ နဲ႕ ပါတ္ သက္ၿပီး ဂြင္ ေတြ ရိုက္ တာ တပံုၾကီး လာ ဦး မွာ ပါ။ ဒီေခတ္က နိုင္ငံၿခား
လိပ္စာ ၊ အီးေမးလိပ္စာ ၊ ကုန္မဏီ ေခါင္းစီးစာရြက္ ၊ ဘယ္ လို ပံုစံ မ်ိဳး လို ခ်င္ သလဲ ၊ လြယ္ မွ
လြယ္တဲ႕ ေခတ္ၾကီး ပါ။ ေစ်း နွဳန္းေတြ ဥပေဒ နဲ႕ ဘယ္ လို သတ္ မွတ္ သည္ ၿဖစ္ ေစ ၊ ဒီ အေပၚ
မွာ လက္ တလံုး ၿခား လုပ္ မဲ႕ သူ ေတြ ၊ ေပါင္းစား မဲ႕ သူ ေတြ ၊ ေဝ စား မဲ႕ သူ ေတြ
အမ်ားၾကီး ေပၚလာ ဦး မွာ ပါ။ ဗမာ ၿပည္ မွာ က ၊ ေၿမ တိုက္ ခန္း ၊ ကား ဆို တာ ေတြ က
ခ်မ္းသာ ၾက လို႕ ၊ ကိုယ္ တိုင္ သံုး ၾက မဲ႕ သူ ထက္ ၊ ၾကံဳ တံုး ဝယ္ ထား ၊ ေစ်း က စား ၾက တဲ႕
စီး ပြား ေရး ၊ ပစ္ စည္း လို ဘဲ အသံုး မ်ား ၾက တာပါ ၊ ၿပီး ခဲ႕ တဲ႕ စစ္အစိုးရ ေခတ္ နွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္
အတြင္း လူ ေတြ လက္ေၾကာ မတင္း ေတာ႕ ဘဲ ၊ ဒီ ေၿမ ၊ တိုက္ ခန္း ၊ ကား ေစ်း ကြက္ မွာ ဘဲ
ေရာင္းလိုက္ ၊ ဝယ္ လိုက္ ၊သံ သ ရာ လည္ ေန ၾက တာ ပါ ။

အခု လို ၊ ကလင္း ဂါးဘားမင္႕ အသံ ေပး ေန တဲ႕ ေခတ္ မွာ လဲ ၊ နဂို အတိုင္း ေလွ ၾကီး ထိုး
ရိုး ရိုး ၾကီး ဘဲ ၊ အစိုးရ ေပၚလစီ အေၿပာင္း အလဲ အေပၚ ၊ အရင္ လူေတြ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြ
သူေဌးမင္း ေတြ ဘဲ ၊ လက္သင္႕ ရာ ၊ ဝိုင္း အံု လုပ္ စား ၾက ဦး မွာ ပါ၊ ခင္ ဗ်ာ။

ဘာ ဘဲ ေၿပာေၿပာ ၊ ေလာေလာ ဆယ္ က ေတာ႕ ၊ ဒီ လူ ေတြ ေလာ ဘ ေဇာ ေလး ေတြ နဲ႕
နဲ နဲ ေတာ႕ ေၾက နပ္ ေန ၾက မွာ ပါ ၊ နိပ္ ဟ ၊ ဒါ မွ ဂြဒ္ ဂါးဘား မင္႕ လို႕ ထင္ ေန မွာ ပါ။
အင္း လူ ေတြ က ကား ဆို တာ နဲ႕ ဘဲ ၊ ပါဂ်ဲရိုး ၊ ဘီအမ္ဒဗလ်ဴ ၊ ကမ္ မရီ ၊ မတ္တူး ၊ နစ္ဆန္
က်ည္ဆံကား ၊ ကလက္ဒီနာ ၊ ခရက္ဆီဒယ္ ၊ ေပါလစ္ ေရာင္ တဝင္းဝင္း နဲ႕ ဆလြန္း တို႕ ဆီဒင္
တို႕ ကို ဘဲ ကား အၿဖစ္ ၊ မ်က္စိထဲ ေၿပး ၿမင္ ကုန္ ၾက ပါ ေတာ႕ တယ္ ၊

ကြ်န္ေတာ္ က ေတာ႕ ေလာေလာ လတ္ လတ္ ၊ အညာ ဘက္ ခရီးသြား ေန ေတာ႕ ၊ အညာ က လူ
ေတြ ၊ ေတာက လူ ေတြ ဘယ္ လို ကား မ်ိဴး ေတြ လို အပ္ တယ္ ဆို တာ ကိုယ္ ေတြ႕ ေပါ႕ ဗ်ာ။
ရွမ္းၿပည္ က လူ ေတြ ၊ ခ်င္း ၿပည္ က လူ ေတြ ၊ ဘယ္ လို ကား စီး ရ မွ ခရီး တြင္ တယ္ ဆို တာ
အဲ ဒီ အရပ္ ေတြ မွာ ေနဘူး သူ ေတြ ေကာင္း ေကာင္း သိၾက ပါ တယ္။ ခု န အ ေပၚ မွာ ေရး ၿပ
ထား တဲ႕ ဆလြန္း ကား ေတြ က ၊ ဇိမ္ ခံ စီး ၿပီး ၊ တြက္ ေခ် ကိုက္ ရင္ ေရာင္း ဘို႕ ဝယ္ ဘို႕ ဘဲ
အသံုး တဲ႕ တာ ပါ။ အမ်ား ၿပည္ သူ အတြက္ အသံုး မတဲ႕ ပါဘူး ။

ေၿပာ ခ်င္ တာ က ၊ ခု န ေရေပၚ ဆီ လူ တစု အတြက္ ကိုဘဲ အခြင္႕ အေရးေတြ ေပး ေန မဲ႕ အစား
အမ်ား ၿပည္ သူ ၊ ခု န လို အ ညာ ဘက္ က လူ ေတြ ၊ ခ်င္း ၿပည္ နယ္ က လူ ေတြ ၊ ရွမ္း ၿပည္
နယ္ က လူ ေတြ ခိုင္ခိုင္ ခန္႕ ခန္႕ စက္အားေကာင္း ေကာင္း ၊ တကယ္ ခရီး တြင္ မဲ႕ ၊ တကယ္
အမ်ား အတြက္ အသံုး တဲ႕ နိုင္ မဲ႕ ကား မ်ိဳး ေတြ သြင္း မဲ႕ လူ ေတြ အတြက္ ၊ လိုင္ စင္ ကိတ္စ တို႕
အခြန္နွဳန္းတို႕ ကန္႕သတ္ခ်က္ တို႕ ကို တမ်ိဳး ၊ အက်ိဳးရွိေအာင္ စဥ္းစားေပး ေစ ခ်င္ ပါတယ္ ခင္ ဗ်ာ ။

အခု လို ကားေဟာင္း ေတြ ၿပန္အပ္ ခိုင္း လိုက္ ေတာ႕ နယ္ ဘက္ ေတြ မွာ သြားေရး လာေရး ၊
သိသာ သြား ပါ တယ္ ၊ အထူး သၿဖင္႕ မာဇဒါ ေလးဘီး ေလး ေတြ ေပါ႕ ဗ်ာ ၊ မွန္ ပါ တယ္
ကား ေတြ က အေတာ္ စုတ္ ေန ပါ ဘီ ၊ ဒါ ေပ သိ ၊ ဒီ အစုတ္ ကို ဘဲ အား ၿပဳ စီး ေန ရ ေပ မဲ႕
လူ ေတြ မွာ ဟို နား ဒီ နား ၊ သူ ႕ ကို ဘဲ အဆင္ တေၿပ ၊ အား ကိုး လို႕ ရ ပါ ေသး တယ္ ၊ အခု
ေတာ႕ ဒီ ကား စုတ္ ေလး ေတြ ဖ်က္ပစ္ လိုက္ တဲ႕ ေန ရာ မွာ ၊
အမ်ား ၿပည္ သူ အလြယ္ ငွားစီး နိုင္ မဲ႕ ကား ေလး ေတြ မ်ားမ်ား ၊ ဝင္ လာ ဘို႕ လိုပါတယ္။

ဟို အရင္ ၁၉၉ဝ ဆန္းခါစ က သေဘၤာသား ကား လို႕ ေခၚ တဲ႕ ဟိုင္းလက္ တို႕ ဆန္နီ တို႕
ပါဘလစ္ကာ တို႕ လို လူ လဲ စီး ၊ လုပ္ငန္း လဲ သံုး လို႕ ရ တဲ႕ ကား ေလး ေတြ ဝင္ လာတံုး က
ရန္ကုန္ မွာ အမ်ား ၿပည္ သူ ရဲ႕ သြား ေရး လာ ေရး စနစ္ သိသိ သာသာ ေၿပာင္း သြား ပါ တယ္။
အခု လဲ နယ္ ၿမိဳ႕ ေလး ေတြ မွာ တၿမိဳ႕ နဲ႕ တၿမိဳ႕ သြား ေရး လာ ေရး ေတြ မွာ သူ တို႕ ကို ဘဲ
အား ကိုး ေန ရ ဆဲပါ ၊ အခု ကား ေဟာင္း ေတြ ၾကံဳး ဝယ္ ၿပီး ၊ အိတ္ ကပ္ ေဖာင္း လာ မွာ
ကို စိတ္ ကူးယဥ္ အိပ္ မေပ်ာ္ နိုင္ တဲ႕ ၊ လူၾကီးမင္း တို႕ ခင္ဗ်ား ၊ ခေနာ္နီ ခေနာ္ နဲ႕ ထေရာ္လာဂ်ီ
ကို ၊ ရွိ သမွ် ဘုရား အကုန္ တ ၿပီး စီး ေန ၾက ရ တဲ႕ ၿပည္သူ ၿပည္ သား အမ်ား စု အတြက္
ေခါင္း ထဲ နဲနဲ ထဲ႕ ၿပီး စဥ္းစား ေပး ၾက ပါ ခင္ ဗ်ာ။

ၿပီး ေတာ႕ လူ ေတြ ရဲ႕ အလုပ္ အကိုင္ ေတြ ပါ ၊ ကား အေဟာင္း ဖြတ္ခ်က္ ေလး ကို ေန႕စဥ္ ေမာင္း
ဝင္ေငြ ရ ေန တဲ႕ လူ ေတြ ၊ သူ႕ ေဖာက္ သည္ ခရီးသြား ေတြ လဲ အဆင္ ေၿပ ၊ သူ လဲ ေန႕စဥ္ ဝင္
ေငြ ရ လို႕ အဆင္ ေၿပ ေပါ႕ ဗ်ာ ၊ ခု ေတာ႕ ေခတ္ ရူး ၾကီး ၊ ေစ်း ရူး ၾကီး နဲ႕ ေတြ႕ လို႕
တခါ ေတာ႕ နိပ္ ပဟ လို႕ ၾကိဳက္ေစ်း ရ လို႕ ေရာင္း ပ လိုက္ ရ ေတာ႕ ၊ ေနာင္ ကို ဒီ လူ ေတြ
လုပ္ ငန္း ဘယ္ လို ဆက္ လုပ္ ၾက မွာ လဲ ခင္ ဗ်ာ။ သူ႕ ခရီး သည္ ေတြ လဲ သြား ေနၾက ေလး
မရွိ သြားေတာ႕ ၊ ခရီး အဆင္ မေၿပ ၊ ယဥ္ေမာင္း လဲ အလုပ္ လက္ မဲ႕ ၿဖစ္ ရ မွာ ပါ ခင္ ဗ်ာ။

အင္း ၊ ၿမစ္ ဆံု ေရ ကာ တာ ကိတ္စ က လဲ ၾကား ရ တာ တေန႕ မွ စိတ္ မခ်မ္းသာ ပါ ခင္ ဗ်ာ။
ဘာ ေၾကာင္႕၊ဘယ္ လို ၊ ဘာ ေတြ ၿဖစ္ မယ္ ဆို တာ ၊ တရား ဝင္ေတာ႕ တိတိ က် က် မသိရ ေသး
ပါဘူး ၊ ဒီ လို မ်ိဳး ၊ ၿမစ္ၾကီး ကို ပိတ္ ၿပီး တမံေဆာက္ ၊ ေရအား ထုတ္ ေနတာ မနဲ ေတာ႕ ပါဘူး။
ေရႊလီ ၿမစ္ ကို ပိတ္ ေဆာက္ တာ ၊ ဒုဌဝတီ ၿမစ္ ကို ပိတ္ ေဆာက္ တာ ၊ ေရႊက်င္ၿမစ္ ကို ပိတ္
ေဆာက္ တာ ၊ ဘီလူးေခ်ာင္း ကို ပိတ္ေဆာက္တာ ၊ ဒါ ေတြ ကို နဂို က ဘယ္ လို စီမံခဲ႕ သလဲ
အခု ေရာ ဘာ အက်ိဳး ၿဖစ္ သလဲ ၊ ဘာ ေတြ အက်ိဳး မဲ႕ ခဲ႕ သလဲ ၊ ၿပန္ ဆန္းစစ္ ၾက ဘို႕ လို
ပါတယ္ ခင္ ဗ်ာ ၊ လ်ပ္စစ္ ဓါတ္အား က ေတာ႕ တိုင္း ၿပည္ အတြက္ အမွန္ လို ပါ တယ္။

ဒါ ေပ မဲ႕ ကိုယ္႕ မွာ ပိုက္ ဆံ မရွိ လို႕ ၊ တရုပ္ သံုး ဘို႕ သက္သက္ ေပး ေဆာက္ တာ ဆိုရင္
ဘယ္ နား မွာ ေဆာက္ ေဆာက္ ကန္႕ ကြက္ ရ မွာ ပါ။ အက်ိဳး အေၾကာင္း ၿပည္႕ ၿပည္႕ စံုစံု
ဂဃနဏ ေသခ်ာ သိရ ဘို႕ လိုပါ တယ္ ခင္ ဗ်ာ။

အခု ခရီး သြား ရင္း အညာ ဘက္ ေတြ႕ လာ ရ တာ က ၊ ေက်ာက္ ၿဖဴ က ေန မူဆယ္ ကို
သြား မဲ႕ ေရ နံပိုက္ လိုင္း နဲ႕ ရထားလမ္း ပါ။ ေနရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ား မ်ား မွာ အုတ္အုတ္ သဲသဲ
စ လုပ္ ေန ပါ ဘီ။ ၿမန္တယ္ ဗ်ာ ၊ ပိုက္ လံုး တင္ တဲ႕ ကားၾကီး ေတြ ၊ အမ်ားၾကီး ပါ ခင္ဗ်ာ ၊
ကား တစီး ကို ပိုက္ ၄ လံုး ဘဲ တင္ နိုင္ ပါတယ္။ ၿမန္မာၿပည္ ေနရာ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား မွာ
ရထား လမ္းေရာ၊ ေရ နံ ပိုက္ လိုင္း ပါ တၿပိဳင္ နက္ စ ေဆာက္ ေနၾက ပါ ဘီ။

အဲ ၊ လာ ေဆာက္ တဲ႕ တရုပ္ ေတြ က ေတာ႕ ၁၅ မ်ိဳး ေလာက္ ရွိ သဗ်ိဳ ၊ ပရာဒို လို ကားမ်ိဳး ေတြ
စီး ၿပီး ေန႕ တိုင္း ကရာအိုေက လာ တဲ႕ တရုပ္ ၊ လမ္းေဘး ေခါက္ဆြဲဆိုင္ ဝင္ၿပီး ခ်က္ အရက္
ကုိ မ်က္စိမွိတ္ ေသာက္ ေန တဲ႕ တရုပ္ ၊ ပိုက္ လိုင္း အပံုၾကီးနား တာလပါတ္ ခင္းအိပ္ရင္း ဆံၿပဳတ္
ကို အိုးကေလး နဲ႕ ၿပဳတ္ေသာက္ ေန တဲ႕ တရုပ္ ၊ ပိန္ေခ်ာက္ ေခ်ာက္ တရုပ္ ၊
တရုပ္ အမ်ိဳး ၊ ဒီ ေလာက္ စံု ေန တာ ၊ ဒီ တခါ ဘဲ ေတြ႕ဘူး ပါတယ္။

အခုရက္ပိုင္း ကလဲ ပြဲေတာ္ၾကီး ပါ ဘဲ ၊ အဲဒီ ပိုက္လိုင္းဆြဲ မဲ႕ေနရာ က လယ္ေၿမေတြေရာင္း ေကာင္း
ေနလိုက္ ၾက တာဗ်ာ ။ အရင္ စက္ရံု ေဆာက္ ဘို႕ လယ္ သိမ္း ရင္ ဘီဘီစီ တို႕ အာအက္ေအ တို႕
ထဲ အသံ လႊင္႕ ၾက တာ စီစီ ေဝ ေပါ႕ ၊ ဘာၿဖစ္တယ္ ၊ မတရားၿပဳတယ္ စ သၿဖင္႕ ေပါ႕ ဗ်ာ
အခု ေတာ႕ ၊ ဘာ ၊ မေက်နပ္သံ မွ၊ မၾကား ရ ဘူး ၊ အဲဒီ ရ ထား လမ္း ေဖာက္မဲ႕ အ နား က
ရြာသား ေတြ နဲ႕ တရုပ္ ပြဲစား ေတြ နဲ႕ အဆင္ ကို ေၿပ ေန ပါ႕ ဗ်ာ ၊

ပိုက္လိုင္း ၿဖတ္ မဲ႕ ေနရာ နာ း က ရြာ နား ေရာက္ ရင္ ၊ တရဳပ္ ပြဲစား က စကားၿပန္နဲ႕ ရြာ ထဲ
က လူ ေတြ ေခၚ လိုက္ တယ္ ၊ ဒီ ေၿမ ဘယ္သူ ပိုင္ သလဲ ၊ ေရာင္း ရင္ ဘယ္ ေလာက္ ယူ မလဲ
ေရာင္းမယ္ ေၿပာ လို႕ က ေတာ႕ ေစ်း မဆစ္ ပါ ဘူး ၊ ေပါက္ ေစ်း ထက္ ေက်ာ္ ေပး သြား တာ မ်ား
ပါတယ္။ အစ က ရွစ္ ေသာင္းေလာက္ ေတာ႕ ေစ်း မရ တဲ႕ ေၿမ ေတြ ၊ အခု ေလး ငါး သိန္း ၿဖစ္
ေနပါဘီ။

လယ္ သမား က လဲ ၊ ဗမာ အခ်င္း ခ်င္း လယ္ ေရာင္း ရင္ ေစ်း လဲ မရ ဘူး ၊ ၿပီး ရင္ ေၿမတိုင္း
စာေရး ကို ပိုက္ ဆံ ေပး ရ တာ က လဲ ရွိ ေသး တယ္ ၊ ဒီ ေတာ႕ ကိုယ္ လဲ ေသခ်ာ မပိုင္ တဲ႕
လယ္ေၿမ ေတြ ကို ဝယ္ သူ ရွိ တံုး ၊ လက္ညွိဳးထိုး ေစ်း ေကာင္း ရ တာ ကို တၿပံဳး ၿပံဳး ေပါ႕ ဗ်ာ။

တရုပ္ ေတြ က လဲ ဝယ္ လက္ ၊ တရုပ္ အဆင္႕ဆင္႕ ရွိ ပံု ရ ပါ တယ္ ၊ တကြက္ခ်င္း လိုက္ စကား
ေၿပာတဲ႕ ဝယ္ လက္ တရုပ္ က၊ နယ္ ေၿမ တာဝန္ခံ ရ တဲ႕ တရုပ္ ကို ၿပန္ သြင္းတယ္ ၊ ၿပီးေတာ႕
မွ တကယ္ အလုပ္ လာ လုပ္ တဲ႕ တရုပ္ ကုန္ပဏီ ဆီ ကို စာရင္း ၿပန္ တင္ၿပီး စာရင္းရွင္း ရ ပံု ရ
ပါတယ္ ။

ထင္ တာ ေတာ႕ ၊ ဒီ တရုပ္ အဆင္႕ ဆင္႕ က လဲ ၊ အခ်င္း ခ်င္း ၊ င ဘတ္ ေတြ ၊ ငေထြ ေတြ
ဇတ္လမ္း မ်ိဳး ေတြ တပံုၾကီး ေပါ႕ ဗ်ာ ၊ တကြက္ခ်င္း လိုက္ ဝယ္ တဲ႕ တရုပ္ က ၊ နယ္ေၿမတာဝန္
ခံ ရ တဲ႕ တရုပ္ ကို စာရင္း ရွင္း ရင္ ၊ သူ႕ အတြက္ တင္ ရိုက္ လိုက္ ပဲု ရ ပါ တယ္။ အဲ တကယ္
အလုပ္ လာ လုပ္ တဲ႕ တရုပ္ ကုန္ပဏီ ကို စာရင္းခ်ဳပ္ ေတာ႕ ၊ ေပသီးေတာင္ ခါးေစာင္း ေအာင္
ေခါက္ပစ္ၿပီး မဟားဒယား ၊ ေစ်း ထပ္တင္ၿပီး ၊ အပီ ရိုက္ ပစ္ လိုက္ ၾက ပါ တယ္။

အခုမ်ား ေတာ႕ ဦးထုပ္ အဝါၾကီး ေဆာင္း ၿပီး ၊ ေၿမ တိုင္း တဲ႕ စာ တိုင္ ( စတပ္ဖ္ နဲ႕ လယ္ဗယ္ )
ကိုင္ ထား တဲ႕ တရုပ္ ကို ေတြ႕ ရင္ ဘဲ ၊ တရြာ လံုး က သိၾကားမင္း ဆင္း လာ တဲ႕ အတိုင္း ပါဘဲ
တရြာ လံုး ၊ ခေလး လူၾကီး အကုန္ ၊ အဲဒီ တရုပ္ နား အကုန္ ဝိုင္းၿပီး ၊ အေရာင္း အဝယ္ စကား
ဆိုၾက ေတာ႕ တာပါဘဲ ၊ ဗမာ ေတြ လဲ ေပ်ာ္ ၊ တရုပ္ ေတြ လဲ ေပ်ာ္ ၊ ပြဲ ေတာ္ ၾကီး ေပါ႕ ခင္ ဗ်ာ။

ကြ်န္ေတာ္ လဲ အဲဒီ တရုပ္ ကို စပ္စု ၾကည္႕ ေတာ႕ ၊ ရထားလမ္း ေၿမ႔ပံု က ေက်ာက္ၿဖဴ က ေန
မူဆယ္ နား ကို သြား မွာ ဗ် ၊ အၿမန္ ရထား လမ္း ၾကီး ပါ တဲ႕ ၊ ေဒၚလာ ဘီလ်ံ အနည္း ေလး
နစ္ဆယ္ ေက်ာ္ ကုန္ မွာ တဲ႕ လို႕ ၊ တရုပ္ က ေၿပာ ပါ တယ္။
ကြ်န္ေတာ္ က ဒီ တရုပ္ ကို ၊ ဒါ ၿဖင္႕ ၊ ဒီ ရြာ အတြက္
ဘူတာရံု က ဘယ္ နား မွာ ေဆာက္ ေပး မွာ လဲ သူ႕ ကို ေမး ၾကည္႕ ေတာ႕ ၊
ဒီ တရုပ္ ရထား လမ္း က ၊ ဒီ ရြာ မွာ ဘူ တာ ရံု ၊ ရွိ ဘို႕ မေၿပာ နဲ႕ ၊ ဗမာ ၿပည္ အတြင္း
ဘယ္ ၿမိဳ႕ ၊ ဘယ္ ရြာ ၊ ဘယ္ ေန ရာ မွာ မွ ဘူတာ ရံု မေဆာက္ ပါ ဘူး တဲ႕ ခင္ဗ် ၊

တရုပ္ပိုင္ ေက်ာက္ၿဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ဘူတာရုံ မွ ဂိတ္ စ ၿပီး ၊ တရုပ္ၿပည္ ၊ ယူနန္ ထဲ က် မွ
ဂိတ္ဆံုး ၊ ဒါ ဘဲ ၊ ဘူတာ ရွိ မွာ တဲ႕ ခင္ ဗ်။ တရုပ္ ၿပည္ ထြက္ ကုန္ ၊ ပို႕ ကုန္ သြင္း ကုန္
ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္း ထြက္ ေပါက္ အတြက္ ဘဲ သံုး မွာ ပါ တဲ႕ ခင္ ဗ် ။

ေသ ပါ ဘီ ဆရာ ေရ ၊ ဒီ ဖြတ္ က်ား ၊ အၿမန္ ရထား ၾကီး ကို ၊
ကြ်န္ေတာ္ တို႕ လူ မ်ိဳး ေတြ က ဘာ လုပ္ ရ မွာ လဲ ခင္ ဗ်ာ ၊ ဘယ္ လို အသံုး တဲ႕ မွာ လဲ ခင္ ဗ်ာ၊
ဗမာၿပည္ ထဲ ဘူ တာ တကယ္ ရွိ / မရွိ ၊ ေသခ်ာ သိ သူ မ်ား ေၿပာ ေပး ၾက ပါ ဦး ခင္ ဗ်ာ ၊
တရုပ္ လက္ ထဲ က ေၿမ ပံု မွာ ေတာ႕ ဘယ္ ေန ရာ မွာ မွ ၊ ဘူတာ ေန ရာ မေတြ႕ ပါ ခင္ ဗ်ာ ၊

ေတြ႕ခဲ႕ သမွ် တရုပ္ေတြ လဲ ေပ်ာ္ ၊ ဗမာ ေတြ လဲ ေပ်ာ္ ေန ၾက ေပ မဲ႕ ၊
ေလာ ေလာ ဆယ္ က ေတာ႕ ၊ ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္ စိတ္ ညစ္ ခဲ႕ ရ ၊ ပါ ပ ဗ်ား ။

ေအေဇာ္ၾကီး


ျမန္မာက်ဴ႕ပစ္ဖိုရမ္မွတဆင့္


EYEonBURMA (တိုရန္တိုကျမန္မာ့ပန္းခ်ီျပပြဲ)



Exhibition Dates: September 26 - October 10, 2011

Open daily from 9 am to 11 pm


Location:

Art Square Gallery
334 Dundas Street West
Toronto
(Across the street from the AGO, Art Gallery of Ontario)

Special Events:

-Monday, September 26 to Wednesday, September 28: Special preview of exhibited works

-Wednesday, September 28, 6.30 pm - 10 pm: Opening Reception with artist Khin Zaw Latt in attendance

-Saturday, October 1, 8 pm to October 2, 6 am: Scotiabank Nuit Blanche unofficial participant. Exhibition and restaurant open throughout the night.

-Tuesday, October 4, 7pm. An Evening of Art and Literature with Karen Connelly, one of Canada's most successful younger writers. Two of her best-selling books are set in Burma: 'The Lizard Cage' and 'Burmese Lessons'

Book free tickets online

-Thursday, October 6, 7 pm: Burmese.Theravada.Buddhism: Three Introductions In One. Christoph Emmrich, assistant professor of Buddhist Studies at the University of Toronto, will give an introduction to Theravada Buddhism, the religion practised by the majority of Burmese, and how it relates to the country's art

Book free tickets online



About the exhibition:





Requiring a special Canadian government permit, the Eye on Burma exhibition provides Canadians with a rare opportunity to peer inside the dynamic but largely hidden contemporary art scene of this fascinating and troubled country.

The show will feature new work by 4 leading contemporary Burmese painters who are making their Canadian debut - S. Moe Z., Than Kyaw Htay, Kyee Myint Saw and Khin Zaw Latt. Internationally acclaimed artist Khin Zaw Latt, winner of the prestigious 2011 Myanmar National Portrait Competition, will be in attendance at the opening reception and at various other times during the two-week show.

A number of special events will help visitors to gain a better understanding of the country and its people.


Artists:

Khin Zaw Latt

S Moe Z

Than Kyaw Htay

Kyee Myintt Saw


More on..
http://theeastgallery.smugmug.com/Exhibitions/Eye-on-Burma/18005225_FwZghQ#1441959718_sGrWJZh

၂၀.၉.၂၀၁၁ ရက္ေန႕ရဲရင့္ငယ္ဒိုင္ယာရီ



http://www.ziddu.com/download/16454665/20Sep2011Yeyintngesdiary.doc.html

http://www.ziddu.com/download/16454666/20Sep2011Yeyintngesdiary.pdf.html

http://www.mediafire.com/file/ql3fjby3m91rody/20%20Sep2011%20Yeyintnge%27s%20diary.doc

http://www.mediafire.com/file/6vgm1b3vgc37a5g/20%20Sep2011%20Yeyintnge%27s%20diary.pdf


20 Sep2011 Yeyintnge's Diary

ဧရာဝတီျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​ကို ဆက္လက္ဆန့္​က်င္မယ္ (​ေကအိုင္အိုႏွင့္​ ​ေမး​ျမန္း​ခ်က္)


Published on September 20, 2011 by ​ေအး​နိုင္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံုမွာ ​ေရကာတာ​ေတြတည္​ေဆာက္မယ့္​ စီမံကိန္း​ေတြဟာ ျပည္သူလူထုကို အက်ိဳး​ရွိ​ေစမွာမဟုတ္တဲ့​အတြက္ ဆက္လက္ဆန့္​က်င္သြား​မယ္လို့​ ကခ်င္ျပည္လြတ္လပ္​ေရး​အဖြဲ့​ (​ေကအိုင္အို) က ​ေျပာပါတယ္။

ဧရာဝတီျမစ္​ေပၚမွာ စင္ကာပူနိုင္ငံ​ေလာက္ အရြယ္အစား​ရွိတဲ့​ ျမစ္ဆံု​ေရကာတာ​ေတြက​ေန ထြက္ရွိတဲ့​ ​ေရအား​လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အား​ကို တရုတ္နိုင္ငံကို ​ေရာင္း​စား​ဖို့​ ျမန္မာစစ္အစိုး​ရလက္ထက္က တရုတ္အစိုး​ရပိုင္ စီပီအိုင္ ကုမၸဏီနဲ့​ ျမန္မာဘက္က ​ေအး​ရွား​ေဝါလ္တို့​ ပူး​တြဲအ​ေကာင္အထည္​ေဖာ္​ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ျမစ္ဆံု​ေရအား​လ်ွပ္စစ္စီမံကိန္း​ေတြနဲ့​ပတ္သက္လို့​ က်ယ္က်ယ္ျပန့္​ျပန့္​ ကန့္​ကြက္ခ်က္​ေတြ မေပၚခင္ကတည္း​က ​ေကအိုင္အိုဟာ ဒီစီမံကိန္း​ကို ရပ္တန့္​ဖို့​ ႀကိုး​စား​သလို အခုလည္း​ ​ေရကာတာ​ေဆာက္လုပ္​ေရး​လုပ္ငန္း​ကို ဟန့္​တား​မႈ​ေတြ ဆက္လက္​ေဆာင္ရြက္​ေနပါတယ္လို့​ ​ေကအိုင္အိုက ​ေျပာပါတယ္။

ျမစ္ဆံု​ေရကာတာဆိုင္ရာ အ​ေျခအ​ေနနဲ့​ပတ္သက္လို့​ ​ေကအိုင္အို​ေျပာခြင့္​ရသူ ဦး​လနန္း​ကို ​ေမး​ျမန္း​ထား​ပါတယ္။

ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​ကို က်ယ္က်ယ္ျပန့္​ျပန့္​ ကန့္​ကြက္​ေနၾကပါတယ္။ ​ေကအိုင္အိုရဲ့​ သေဘာထား​က ဘယ္လို့​ရွိပါသလဲ။

“​ေကအိုင္အို သ​ေဘာထား​ကို ​ေျပာရမယ္ဆိုရင္​ေတာ့​ ​ေကအိုင္အိုက ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​စတင္မယ့္​ သတင္း​ထြက္လာတာနဲ့​ အႀကိမ္ႀကိမ္ ကန့္​ကြက္ခဲ့​တယ္၊​ ကန့္​ကြက္တယ္ဆိုတာ က်​ေနာ္တို့​ ​ေကအိုင္အို တဖြဲ့​တည္း​ရဲ့​ သ​ေဘာဆႏၵမဟုတ္ဘဲနဲ့​ ကခ်င္ျပည္နယ္သူ ျပည္နယ္သား​ေတြရဲ့​ သ​ေဘာဆႏၵ ​ေတာင္း​ဆိုမႈ​ေတြကို လက္မွတ္ထိုး​ထား​တာရွိတယ္။ ​ေတာင္း​ဆိုခ်က္​ေတြကို သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္​ေတြနဲ့​ ဗိုလ္ခ်ုပ္မႉး​ႀကီး​သန္း​ေရႊကိုလည္း​ စာနဲ့​ေရး​ၿပီး​ ကန့္​ကြက္တာ​ေတြ လုပ္ခဲ့​သလို၊​ ​ေနာက္ တရုတ္အစိုး​ရ သမၼတဟူက်င္​ေတာင္း​ကို လိပ္မူၿပီး​ေတာ့​ ကန့္​ကြက္တာ​ေတြလည္း​ လုပ္ခဲ့​တယ္။ က်​ေနာ္တို့​ ကခ်င္အဖြဲ့​အစည္း​က ျမစ္ဆံု​ေရကာတာစီမံကိန္း​ကို နဂိုကတည္း​က ကန့္​ကြက္ၿပီး​သား​ပါ။ အဲဒီကိစၥ အ​ေကာင္အထည္မ​ေဖာ္ဖို့​ ဥပ​ေဒနည္း​လမ္း​နဲ့​အညီ တရား​ဝင္ ကန့္​ကြက္​ေနတာပါ။ တိုက္ပြဲကာလျဖစ္လာ​ေတာ့​ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​မွာ အသံုး​ျပုမယ့္​ ​ေဆာက္လုပ္​ေရး​ပစၥည္း​ေတြကို က်​ေနာ္တို့​ ပိတ္ဆို့​တာ​ေတြ လုပ္ပါတယ္။”

ဘယ္လို ပိတ္ဆို့​မႈ​ေတြ လုပ္ခဲ့​တာလဲ။

“ျမစ္ဆုံစီမံကိန္းက ယူနန္ျပည္နယ္နဲ့​နီး​ေတာ့​ ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းဘက္ကေန ကုန္း​တြင္း​ပိုင္း​က​ေန ​ေဆာက္လုပ္​ေရး​ ပစၥည္း​ေတြ သယ္ယူတဲ့​အခါမွာ အဓိက ကန္ပိုက္တီလမ္း​ေၾကာင္း​နဲ့​ လိုင္ဇာလမ္း​ေၾကာင္း​ကို အသံုး​ျပုၿပီး​ေတာ့​ တရုတ္ျပည္က ​ေဆာက္လုပ္​ေရး​ ပစၥည္း​ေတြကို သြင္း​တယ္။ တရုတ္က အတတ္ပညာရွင္​ေတြ၊​ အလုပ္သမား​ေတြ စက္ယနၲရား​ေတြကို အဲဒီလမ္း​ေၾကာင္း​ေတြကသြင္း​တယ္။ ဒါ​ေပမယ့္​ တိုက္ပြဲျပန္ျဖစ္လာတဲ့​အခါ လိုင္ဇာလမ္း​ေၾကာင္း​က​ေန ဘယ္လိုမွ သြင္း​မရ​ေတာ့​ဘူး​ လမ္း​ေၾကာင္း​ေတြက ပ်က္ကုန္တယ္။ က်န္​ေနတာ​ေတာ့​ ကန္ပိုက္တီ လမ္း​ေၾကာင္း​က​ေန စက္ယနၲရား​ရယ္၊​ တရုတ္ျပည္က အလုပ္သမား​ေတြရယ္၊​ ဘိလပ္​ေျမတို့​၊​ သံတို့​၊​ ပိုက္လံုး​တို့​၊​ စက္ယနၲရား​တို့​၊​ စက္သံုး​ဆီတို့​ကို သြင္း​တာရွိတယ္။ တိုက္ပြဲျဖစ္လာ​ေတာ့​ အဲဒီ ကန္ပိုက္တီလမ္း​မ​ေပၚမွာ က်​ေနာ္တို့​ ​ေကအိုင္အို တပ္ဖြဲ့​ေတြက ​ေနရာယူထား​ၿပီး​ လမ္း​ေၾကာင္း​မွာ ဂိတ္တခုခ်ထား​လိုက္တယ္။ အဲဒီဂိတ္က​ေန အခု​ေလာ​ေလာဆယ္ ​ေအး​ရွား​ေဝါလ္က ​ေဆာက္လုပ္​ေရး​ ပစၥည္း​အား​လံုး​ စက္သံုး​ဆီအပါအဝင္ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​မွာ အလုပ္လုပ္​ေနတဲ့​ ​ေအး​ရွား​ေဝါလ္က အလုပ္သမား​ေတြအတြက္ ရိကၡာ​ေတြပို့​တဲ့​လမ္း​ေၾကာင္း​ကို က်​ေနာ္တို့​ ပိတ္ဆို့​ထား​ပါတယ္။ ျမစ္ဆံု​ေရကာတာ စီမံကိန္း​ကို ကန့္​သတ္တဲ့​ လုပ္​ေဆာင္မႈပါပဲ။ ဒါ​ေပမယ့္​ ဂိတ္က အရပ္သား​ေတြရဲ့​ ကုန္စီး​ဆင္း​မႈကို​ေတာ့​ အ​ေႏွာင့္​အယွက္မ​ေပး​ပါဘူး​။”

အမွတ္ ၁ လ်ွပ္စစ္စြမ္း​အား​ဝန္ႀကီး​ ဦး​ေဇာ္မင္း​က ​ေျပာသြား​တယ္။ (ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​ေၾကာင့္) ​ေဒသခံ​ေတြလည္း​ အလုပ္ရတယ္၊​ ရြာသား​ေတြလည္း​ စိတ္မပ်က္ပါဘူး​ ဆိုတာနဲ့​ ပတ္သက္လို့​ေမး​ခ်င္ပါတယ္။ ကခ်င္ျပည္သူ​ေတြ အလုပ္ရ​ေနလား​။

“ျမစ္ႀကီး​နား​ၿမို့​ေပၚမွာ ရွိတဲ့​လူထုကို ဦး​ေဇာ္မင္း​က တိ္ဳက္ရိုက္​ေမး​ျမန္း​ဖို့​ သင့္​ပါတယ္၊​ ရမ္း​သမ္း​ေျပာဆိုမႈပါ။ အဓိက အလုပ္လုပ္ဖို့​ တရုတ္ျပည္က အလုပ္သမား​ေတြ ​ေခၚလာတာမ်ား​တယ္လို့​ သိရတယ္။ တရုတ္​ေတြ မတရား​ ဝင္လာတာ​ေၾကာင့္​ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ ပိုၿပီး​ေတာ့​ အက်င့္​စာရိတၲပ်က္ျပား​မႈ​ေတြ အမ်ား​ႀကီး​ ျဖစ္​ေနတယ္။ ဒါက​ေတာ့​ ​ေဒသခံ​ေတြပိုသိပါတယ္၊​ တာဝန္မဲ့​ ​ေျပာဆိုမႈပါ။”

ျမစ္ဆံုနဲ့​ပတ္သက္ၿပီး​ေတာ့​ က်ယ္က်ယ္ျပန့္​ျပန့္​ ​ေျပာဆိုလာမႈမွာ ျမစ္ဆံု​ေနရာထက္စာရင္ အ​ေပၚပိုင္း​နည္း​နည္း​ေရႊ့​ၿပီး​ေတာ့​ အငယ္စား​ ဆည္​ေလး​ ၂ ခု​ေလာက္ ​ေဆာက္လိုက္ရင္ အဲဒီလ်ွပ္စစ္စြမ္း​အား​အတိုင္း​ရမယ္ဆို​ေတာ့​၊​ ဒီလိုမ်ိဳး​ လ်ွပ္စစ္စြမ္း​အား​ရရင္ ကခ်င္ျပည္နယ္က ဖြံ့​ၿဖိုး​တိုး​တက္လာမယ္ မဟုတ္လား​။ အဲဒါ​ေရာ ​ေကအိုင္အိုက ဘယ္လိုသ​ေဘာထား​ရွိလဲ။

“အခု သူတို့​လုပ္​ေနတဲ့​ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း​တင္မကပါဘူး​ အျခား​ေရအား​လ်ွပ္စစ္ထုတ္လုပ္တဲ့​ စီမံကိန္း​အား​လံုး​က​ေတာ့​ နိုင္ငံသူနိုင္ငံသား​ေတြကို လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အား​ျဖန့္​ေဝ​ေရး​က တခုမွမပါဘူး​။ အဓိက​ေတာ့​ တရုတ္ျပည္ကို ​ေရာင္း​ထုတ္မွာပါ၊​ လူတိ္ဳင္း​လည္း​သိပါတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ​ေရအား​လ်ွပ္စစ္စီမံကိန္း​ေတြ ​ေဆာက္လုပ္​ေန​ေပမယ့္​ လ်ွပ္စစ္မီး​ကို ၂၄ နာရီ ပတ္လံုး​ရတဲ့​ ​ေဒသရယ္လို့​ မရွိဘူး​၊​ ရတဲ့​မီး​ကလည္း​ မီး​ထြန္း​ဖို့​ေလာက္ပါပဲ။ တျခား​ အ​ေသး​စား​စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္း​ လုပ္နိုင္တဲ့​ မီး​အား​ သူတို့​မ​ေပး​နိုင္ဘူး​။ သူတို့​ေျပာဆိုမႈက​ေတာ့​ ျမစ္ဆံု​ေရကာတာ ​ေဆာက္လုပ္ျခင္း​ျဖင့္​ ကခ်င္ျပည္နယ္တခြင္မွာ မီး​လင္း​သြား​မယ္ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္တာကို ​ေျပာဆိုတာပါ။ တကယ္လို့​ စီမံကိန္း​ ၿပီး​ခဲ့​မယ္ဆိုရင္​ေတာင္ ျမစ္ႀကီး​နား​ၿမို့​ေတာ့​ မီး​ရမယ္ တျခား​ေဒသ​ေတြက မီး​ရဖို့​မလြယ္ပါဘူး​။ တျခား​ ​ေအာက္ျပည္ကိုလည္း​ မီး​ရဖို့​မလြယ္ပါဘူး​။ အဓိက​ေတာ့​ အဲဒီမီး​ေတြကို တရုတ္ျပည္က ဝယ္တာ​ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး​၊​ တရုတ္ျပည္က လာလုပ္ယူသြား​တာပါ။”

ျမစ္ဆံုကိစၥနဲ့​ပတ္သက္ၿပီး​ အခု လႊတ္​ေတာ္မွာ ​ေဆြး​ေနြး​ၿပီး​ မဲခြဲမယ္ဆိုၿပီး​ေတာ့​ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က်လာရင္​ေကာ ​ေကအိုင္အိုက လက္ခံမလား​။

“လႊတ္​ေတာ္နဲ့​ပတ္သက္ၿပီး​ေတာ့​ က်​ေနာ္တို့​ ​ေကအိုင္အို အဖြဲ့​အစည္း​က အသိအမွတ္လည္း​ မျပုဘူး​၊ လႊတ္​ေတာ္ထဲမွာ ဘယ္လိုပဲ ​ေျပာဆိုၾက​ေပမယ့္​ က်​ေနာ္တို့​ဘက္က​ေတာ့​ နဂိုတည္း​က ခ်မွတ္ထား​တဲ့​ မူ​ေပၚလစီကိုပဲ ဆုပ္ကိုင္သြား​မွာပါ။”
http://burmese.dvb.no/

ျမန္မာကို အာဆီယံဥကၠ႒ ေပးေရး ျပည္သူ႔သေဘာထား သိဖို႔လိုအပ္


အဂၤါ, 20 စက္တင္ဘာ 2011
By ဗြီအိုေအ (ျမန္မာဌာန)


ျမန္မာႏုိင္ငံလည္း အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ ပါ၀င္ေနတဲ့ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားအသင္း (အာဆီယံ) ရဲ႕ အလွည့္က် ဥကၠ႒အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ တာ၀န္ေပးအပ္မယ့္ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ လူမႈအေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ သေဘာထား အျမင္ေတြကုိလည္း နားေထာင္လုိတယ္လို႔ လက္ရွိ ဥကၠ႒တာ၀န္ ယူထားတဲ့ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံက ေျပာလုိက္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လကုန္မွာပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အသစ္တက္လာတဲ့ အစုိးရက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္သြားဖုိ႔ ကတိျပဳခဲ့သလို မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ အာဆီယံရဲ႕ အလွည့္က် ဥကၠ႒အျဖစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံက တာ၀န္ယူဖို႔လည္း ကမ္းလွမ္းထားတာပါ။

ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနေတြဟာ ထင္သာျမင္သာ တုိးတက္မႈ မရွိေသးတဲ့အတြက္ ဥကၠ႒တာ၀န္ မေပးသင့္ဘူးဆုိၿပီး ျမန္မာ့အေရး လႈပ္ရွားသူေတြနဲ႔ ေ၀ဖန္သူေတြက တုိက္တြန္းေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိ အာဆီယံ ဥကၠ႒ အင္ဒိုနီးရွားႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး မာတီ နာတာလီဂါ၀ါ (Marty Natalegawa) ကေတာ့ အေျခအေနေတြကို အကဲျဖတ္ဖုိ႔အတြက္ ေအာက္တုိဘာလထဲ ျမန္မာႏုိင္ငံကို သြားေရာက္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းက ကြဲျပားတဲ့ အသံေတြကိုလည္း နားေထာင္လိုတယ္လို႔ AP သတင္းဌာနကုိ ေျပာဆုိခဲ့တာပါ။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သာမက ျမန္မာႏုိင္ငံက လူမႈအေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အသံေတြကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ နားေထာင္သြားဖုိ႔ ဆႏၵရွိပါတယ္။ ျမန္မာအစိုးရ အေနနဲ႔လည္း အာဆီယံ ဥကၠ႒တာ၀န္ ယူရမယ့္ အခြင့္အလမ္းကို အလြန္အမင္း လုိခ်င္ေနတာ သိသိသာသာ ေတြ႕ေနရတာပါ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီကိစၥက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ ေျခလွမ္းကုိ အရွိန္ေကာင္းလာေအာင္၊ တြန္းအားျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္မလား ဆုိတာအေပၚမွာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြက ဘယ္လို ႐ႈျမင္ၾကသလဲ ဆုိတာေတြကုိ နားေထာင္ခ်င္ပါေသးတယ္။”

မွတ္တမ္းဗြီဒီယိုၾကည့္ရႈရန္

၂၀၀၆ ခုႏွစ္တုန္းက အာဆီယံအသင္း ဥကၠ႒အျဖစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလွည့္က်စဥ္မွာေတာ့ ႏုိင္ငံေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနေတြတုိးတက္မႈမရွိဘူးဆုိတဲ့ ေ၀ဖန္ခံရမႈေတြနဲ႔အတူတာ၀န္ယူဖို႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္က ျငင္းဆန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွာ ေရာက္ေနတဲ့ အင္ဒုိနီးရွား ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးကေတာ့ အင္ဒိုနီးရွားႏုိင္ငံ ကိုယ္တုိင္ကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အာဏာရွင္ အဆန္ဆုံး တိုင္းျပည္တခု ျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ အခုအခါမွာ ေျပာင္းလဲလာတာေတြကို ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ စံနမူနာအျဖစ္ ယူႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပး ေျပာဆုိသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
http://www.voanews.com/burmese/news/asean-chair-myanmar-indonesia-130193308.html

ဘတ္ဂ်တ္ လိုေငြျပမႈအေပၚ ေဆြးေႏြးမည့္သူ မရွိ


မ်ဳိးသန္႔ | အဂၤါေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၂၀ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၅၇ မိနစ္

ခ်င္းမုိင္ (မဇၩိမ) ။ ။ အထက္လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္း ေကာ္မတီမွ တင္ျပခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ က်ပ္ေငြ ဘီလီယံေပါင္း ၂,၃ဝဝ ေက်ာ္လိုေနသည့္ "ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း" အစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမည့္သူ မရွိဘဲျဖစ္ေနသည္ဟု လႊတ္္ေတာ္အမတ္မ်ားက ေျပာၾကသည္။

လႊတ္ေတာ္ ေငြစာရင္း ေကာ္မတီမွ တနလၤာေန႔တြင္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည့္ အစီရင္ခံစာတြင္ ဗဟိုအစိုးရႏွင့္ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ား၏ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ အတြက္ ဘ႑ာေရးလိုေငြ စုစုေပါင္းမွာ က်ပ္ေငြ ဘီလီယံ
၂၃၇၁.၉၄၅ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

ယင္းအစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂၤါေန႔တြင္ အထက္လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးရန္ အမတ္မ်ားအေနျဖင့္ စာရင္း
ေပးသြင္းႏိုင္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးျမၿငိမ္းမွ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ္လည္း စာရင္းေပး ေဆြးေႏြးမည့္သူ မရွိဘဲ
ျဖစ္ေနကာ အစီရင္ခံစာကို အထက္လႊတ္ေတာ္မွ မွတ္တမ္းတင္႐ံုသာ ရွိခဲ့သည္။
lotdaw97

အထက္လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္း ေကာ္မတီမွ တင္ျပခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ "ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း" အစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမည့္သူ မရွိဘဲျဖစ္ေနသည္ဟု လႊတ္္ေတာ္အမတ္မ်ားက ေျပာ (ဓါတ္ပံု မဇၥ်ိမ)

လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက ယင္းအစီရင္ခံစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေဆြးေႏြးၾကျခင္းမွာ ေငြစာရင္း ေကာ္မတီတြင္ ေငြကို လက္ေတြ႔ သံုးေနသူ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား မပါဝင္ျခင္းေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပသည္။

"က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ မေဆြးေႏြးျဖစ္တာက ေကာ္မတီမွာ ဝန္ႀကီးဌာနက လူေတြပါရင္ေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔က အင္တိုက္အားတိုက္နဲ႔ ေဆြးေႏြးလို႔ ျဖစ္တယ္။ အခုဟာက ကိုယ့္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔ထားတဲ့
ေကာ္မတီ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေမးခြန္းေတြ ေမးမယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႔ကိုပဲ ေမးရမွာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ခ်င္း ျဖစ္တာလည္းပါတယ္။ သူလုပ္ေနတဲ့ ကိစၥကို ကိုယ္က မပါခ်င္ဘူးေပါ့။ သူ႔စည္း ကိုယ့္စည္း
ေစာင့္ေနတာလည္း ပါတယ္" ဟု အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ ပါတီမွ ဦးဖုန္းျမင့္ေအင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

"ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲေတာ့ မသိဘူး၊ အဲဒါကို ေဆြးေႏြးတဲ့လူလည္း မရွိဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း မေဆြးေႏြးႏိုင္ဘူး၊" အစီရင္ခံစာတြင္ ဗဟိုအစိုးရ၏ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ ဘ႑ာေရး လိုေငြမွာ ၂၂ဝ၁.၄၅ဝ ဘီလီယံက်ပ္ ျဖစ္ၿပီး၊ တိုင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၏ ဘ႑ာေရးလိုေငြမွာ ၁၇ဝ.၄၉၅ ဘီလီယံက်ပ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ က႑အတြက္ မည္မွ်လိုသည္၊ မည္သည့္ က႑အတြက္ မည္ေလာက္ အသံုးစရိတ္ ရွိသည္တို႔ကို ေဖၚျပမထားဟု အမတ္မ်ားက ေျပာသည္။

"ေကာ္မတီက လူေတြကလည္း သူတို႔ ေကာ္မတီနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို အျပင္ကို သိပ္မေျပာၾကဘူး၊ ေကာ္မတီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္တမ္းေတြကို အျပင္ကို မေျပာၾကဘူး၊ အခုလည္း က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ကို ေျပာတာကလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလာက္ပဲ ေျပာတာပါ" ဟု အျခားအမတ္တဦးက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ျပည့္သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီကို အထက္လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ၁၅ ဦးစီျဖင့္
မတ္လ ၃ ရက္ေန႔က ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေကာ္မတီဝင္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား
သို႔ သြားေရာက္ စာရင္းစစ္ရာတြင္ ခရီးစရိတ္မွအစ အခက္အခဲရွိေနေၾကာင္းလည္း အမတ္မ်ားထံမွ သိရသည္။
http://www.mizzimaburmese.com/news/inside-burma/8349-2011-09-20-13-30-19.html

ရန္ကုန္ တ႐ုတ္သံ႐ုံးေရွ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ဆႏၵျပသူ ဖမ္းဆီးထား



2011-09-20

ျမစ္ဆံု ေရကာတာ တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တ႐ုတ္သံ႐ုံးေရွ႕မွာ ဒီကေန႔ တစ္ကုိ္ယ္ ေတာ္ ဆႏၵျပမႈ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ RFA က စံုစမ္း သိရပါတယ္။

တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဆႏၵျပခဲ့သူရဲ႕ အမည္က ကိုေအာင္သိန္းေခၚ ကိုေက်ာ္ဝင္း ျဖစ္ၿပီး ဒီကေန႔ ကို မြန္းလြဲ ၁၂ နာရီခြဲခန္႔မွာ အာဏာပိုင္ေတြက ဖမ္းဆီးသြားၿပီး အခု ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းမွာ စစ္ေဆးေနတယ္လို႔ တ႐ုတ္သံ႐ုံးေရွ႕ကုိ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ သတင္းေထာက္ တစ္ဦးက RFA ကို ေျပာျပပါတယ္။

“သူက ဧရာဝတီ စီမံကိန္းကုိ ခ်က္ခ်င္းရပ္ဆုိတဲ့ စားသားကုိ ကုိင္ထားတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္ဆုံးသိရတာကေတာ့ ဒဂုံရဲစခန္းမွာ စစ္ေဆးေနတယ္လုိ႔ သတင္းၾကားတယ္”

အေမရိကန္ နိုင္ငံသားျဖစ္ၿပီး ရေနာင္းကေန ဝင္လာသူ ေတာင္ဥကၠလာ ၇ ရပ္ကြက္ ၁၁ လမ္းေန အဘ ဦးေနာင္တင္လွရဲ႕သား လို႔လည္း သိရပါတယ္။

အခုလို တစ္ကုိယ္ေတာ္ ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ လူတစ္ဦး ဖမ္းဆီးခဲ့တဲ့အေၾကာင္း တ႐ုတ္သံရံုးက ယဥ္ေက်းမႈ ဌာနအနီးမွာ ဖမ္းဆီးခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုတဲ့ ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္ တစ္ဦးကို ကိုးကားၿပီး ရန္ကုန္ AFP သတင္းက ေရးပါတယ္။
http://www.rfa.org/burmese/news/arrest-activist-09202011112236.html


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တ႐ုတ္သံ႐ံုေရွ႕ ဆႏၵျပပြဲ အေျခအေန
Posted by admin on September 20, 2011 0 Comment

ယမန္ေန႔ (၁၉-၉-၂၀၁၁) မနက္ပုိင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာလမ္း (ယခင္ ဟယ္ပင္လမ္း) အတြင္း တရုတ္ သံရုံးေရွ႕မွာ “ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆုံဆည္စီမံကိန္း” ကို ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပမယ္လုိ႔ သတင္းရရွိလု႔ိ သြားခဲ့ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာလမ္းအတြင္းမွာ လုံထိန္းေတြ ႀကိဳတင္ေနရာယူထားတာကို ေတြ႔ရွိပါတယ္။ လုံထိန္းအင္အား (၁၀၀) ခန္႔ ရွိမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ ျပည္လမ္းဘက္မွ ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာလမ္း အတြင္းခ်ဳိး အ၀င္စပ္မွာ လုံထိန္းကား (၂) စီး ခ်ထားပါတယ္။ သံရုံးေရွ႕မွာ လုံထိန္းကား (၁) စီး ေနရာယူတာၿပီး ဗဟုိလမ္းဆီ အထြက္နားမွာ လုံထိန္းကား (၁) စီး ခ်ထားပါတယ္။

သံရုံးေရွ႕နဲ႔ မ်က္ႏွာဆုိင္ရွိ ကေလးေဆးရုံ၀န္းေရွ႕မွာလဲ လုံထိန္းေတြ ေနရာယူထားပါတယ္။ ဒီသတင္းကို တရုတ္သံရုံးက လဲ ရရွိထားတာမုိ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို အျပင္ထြက္ခြင့္မေပးပါဘူး။ သတင္းေထာက္တခ်ဳိ႕ ေရာက္ရွိလာတဲ့အျပင္ အျခားစိတ္ ၀င္စားသူ အားေပးသူ အခ်ဳိ႕လဲ ေရာက္လာပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မြန္းလည္တုိင္ေအာင္ ဆႏၵျပမႈ မျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ျပန္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလမ္းဟာ သံရုံးဗီဇာ၀င္သူနဲ႔ က ေလးေဆးရုံလာသူေတြသာ ရွိတာမုိ႔ သာမန္အားျဖင့္ လူရွင္းတဲ့ လမ္းပါ။ သုိ႔ေသာ္ သံရုံးနဲ႔ လုံထိန္းေတာ့ ထိတ္ထိတ္ ျပာ ျပာ ျဖစ္သြားတာမုိ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္တယ္ ေျပာရပါမယ္။



http://www.naytthit.net/?p=19784

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ journalists အားလက္ခံေတြ႕ဆံု

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဳး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဟာ စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႕က အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဌာနခ်ဳပ္ရံုး သူမရဲ႕ ရံုးခန္းမွာ ျပည္ပသတင္းဌာန မ်ားမွ သတင္းစာဆရာမ်ား ၊ ျပည္တြင္းထုတ္ဂ်ာနယ္မ်ားမွ သတင္းစာဆရာမ်ားနဲ႔ တဖြဲ႕ခ်င္းစီ လက္ခံေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပါတယ္။ နံနက္ပိုင္းမွာ ဗီးနပ္ ဂ်ာနယ္၊ သစၥာဂ်ာနယ္၊ ၂၄/၇ ဂ်ာနယ္၊ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ေတြ႕ဆံုျပီး ၊ မြန္းလြဲပိုင္းမွာ မိုင္နီခ်ီ႕ သတင္းစာ အာရွဗ်ဴရို အႀကီးအကဲ ဟီေဒးယူ႕ကီနီရွွွီယို နဲ႕အဖြဲ႕ ၊ နယူးဇီလန္ ႏိုင္ငံသား လူ႕အခြင့္အေရးလွဳပ္ရွားသူ မစၥတာ ခရစ္ကာလ္း၊ က်ိဳတို သတင္းဌာနမွ ဘန္ေကာက္ဗ်ဳရို အႀကီးအကဲ တိုရွီမိဆုဆာ၀ိုင္း တို႔ကို ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါတယ္။




>



source... NLD facebook