Tuesday, November 27, 2012

အာဏာပုိင္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေဒသအက်ဳိး ပူးေပါင္းခြင့္ရၿပီ


DVB TV News

ေရႊေအာင္ DVB ၂၇ ႏို၀င္ဘာ ၂၀၁၂

အသစ္ျပဌာန္းလိုက္တဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒအရ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕အၾကံဥာဏ္ရယူျပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ၾကရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏို၀င္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ ရက္စြဲနဲ႔ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ ထြက္ေပၚလာတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ ေဒသဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ ပိုၿပီး လုပ္သာကိုင္သာ ရွိလာၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပုသိမ္ျမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦး၀င္းျမင့္က “နဂိုတုန္းက ေဒသသြားရင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ကိုယ့္မဲဆႏၵနယ္သြားၿပီး လႊတ္ေတာ္အေတြ႔အႀကံဳ ရွင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဲဆႏၵနယ္လူထုရဲ႕ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒသအာဏာပိုင္ ျမင့္ျမင့္မားမားမေျပာနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္ရပ္ေက်းက တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္ေတြဆို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကုိေတာင္မွ မ၀င္ရတို႔ မလာရတို႔ ေရးတာရွိတယ္။ ဒါေတြလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြဆုိေတာ့၊ ဒါကေတာ့ အခု ေဒသဆုိင္ရာအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး မဲဆႏၵရွင္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ညႇိႏိႈ္င္းဖို႔ဆုိတာ ပါလာတာေပ့ါ။”

ဒါ့အျပင္ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းေပးထားတဲ့ ေကာ္မတီေတြဟာ အခုျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျဖစ္သြားတာမို႔ ေကာ္မတီေတြ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ ပိုမိုအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔သြားတယ္လုိ႔ ဦး၀င္းျမင့္က ရွင္းျပပါတယ္။

“ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သြားေတာ့ ဒီေကာ္မတီေတြက သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ထိေတြ႔ ေဆြးေႏြးခြင့္ရတယ္။ နဂိုဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ျဖစ္၊ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႔မယ္ဆုိရင္ သက္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္တင္၊ လႊတ္ေတာ္က အစိုးရအဖြဲ႔ေျပာ၊ အစုိးရအဖြဲ႔ကမွ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔ကုိေျပာဆုိေတာ့ နားရြက္ကို ပတ္ၿပီး ကိုင္ေနရသလိုျဖစ္ေနေတာ့ အလုပ္က ၾကန္႔ၾကာတယ္။ အခုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔၊ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ တုိက္႐ိုက္ထိေတြ႔ၿပီး လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းေတြ၊ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ ပိုၿပီး လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ႔သြားတာေပါ့။”

ႏို၀င္ဘာ ၂၆ ရက္ ရက္စြဲနဲ႔ ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ ဒီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္မထိုးဘဲနဲ႔ ထုတ္ျပန္လိုက္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဥပေဒဟာ သမၼတ လက္မွတ္မထိုးဘဲ ထုတ္ျပန္တဲ့ ပထမဆံုး ဥပေဒ တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပေဒကို သမၼတ လက္မွတ္ထိုးျခင္း မထိုးျခင္းဟာ ထူးျခားမႈမရွိဘူးလို႔ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာပါတယ္။

“လႊတ္ေတာ္မတက္ခင္ကတည္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ ျပန္ျပင္ေနတာကုိ အျငင္းပြားတာေတြျဖစ္ေနတာ အားလံုးသိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကုိ သမၼတက ျပန္ျပင္ဖို႔ဆုိၿပီး ၁၁ ခ်က္ေပးပို႔လိုက္တယ္။ ေပးပို႔လိုက္တဲ့အခါ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သမၼတေပးပို႔တဲ့အထဲက ၁ ခ်က္ကို သေဘာတူေပးတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၀ ခ်က္ကေတာ့ နဂို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းထားတဲ့အတုိင္း အားလံုးက ဆႏၵမဲ ျပန္ေပးလုိက္တယ္။ ဒါဟာ ဒုတိယအႀကိမ္ သမၼတဆီ ျပန္ပို႔တာေပါ့။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရဆုိရင္ သမၼတက ျပန္ပုိ႔တဲ့ေန႔၊ ရတဲ့ေန႔ကစၿပီးေတာ့ ၇ ရက္အတြင္း လက္မွတ္ထိုးၿပီး ျပန္ပုိ႔ေပးရမွာ။ တကယ္လို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အတည္ျပဳခ်က္နဲ႔ ျပန္ပို႔လ်က္နဲ႔ သမၼတက လက္မွတ္ထိုး ျပန္မထုတ္ဘူးဆိုရင္ ရက္ ၇ ရက္ေက်ာ္တာနဲ႔ အလုိလုိ ဥပေဒျဖစ္တာကိုး။ ဥပေဒကေတာ့ ျဖစ္သြားတယ္၊ ထူးျခားမႈမရွိဘူး။ သမၼတလက္မွတ္ထိုးလည္း ဥပေဒျဖစ္မယ္၊ လက္မွတ္မထုိးလည္း ဥပေဒကျဖစ္မွာပဲ။”

အရင္တၾကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေပးပို႔ခဲ့ရာမွာ သမၼတက လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းေပးထားတဲ့ ေကာ္မတီေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျဖစ္ မျဖစ္ ဆံုးျဖတ္ေပးဖို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးကို စစ္ေဆး အစီရင္ခံေစခဲ့ပါတယ္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ခံုရံုးအၾကား အျငင္းပြားခဲ့ၾကျပီး ေနာက္ဆံုး ခံုရံုးတဖြဲ႔လံုး ႏုတ္ထြက္သြားခဲ့ရပါတယ္။

0 အၾကံျပဳျခင္း: