Saturday, January 26, 2013

ကိုကိုႀကီး ဘူတန္နူိင္ငံသို႕၄ ရက္ႀကာေလ့လာေရးခရီးစဥ္

Lotus Man's photo.
၂၀၀၈ ျမန္မာနူိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ နွင့္ ေခတ္ျပိဳင္၊ ဘူတန္နူိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ ရလဒ္ အေျခအေန မ်ား၊ Gross National Happiness (GNH) system နွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုေလ့လာရန္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သူ ဦးကိုကိုႀကီး သည္ စာေရးဆရာ ကိုတာ နွင့္အတူ  ၂၆၊၁၊၂၀၁၃ ရက္ေန႕တြင္ ဘူတန္နူိင္ငံသို႕၄ ရက္ႀကာေလ့လာေရးခရီးစဥ္ထြက္ခြာသြားေႀကာင္းသိရွိရပါသည္။ ျမန္မာနူိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ နွင့္ ေခတ္ျပိဳင္၊ ဘူတန္နူိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ ရလဒ္ အေျခအေန မ်ား၊ Gross National Happiness (GNH) system နွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုေလ့လာရန္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သူ ဦးကိုကိုႀကီး သည္ စာေရးဆရာ ကိုတာ နွင့္အတူ ၂၆၊၁၊၂၀၁၃ ရက္ေန႕တြင္ ဘူတန္နူိင္ငံသို႕၄ ရက္ႀကာေလ့လာေရးခရီးစဥ္ထြက္ခြာသြားေႀကာင္းသိရွိရပါသည္။

ေရႊလက္ျဖင့္ ေခၚ၍မရေသာ

ပခုကၠဴ အေျခစိုက္ အစိုးရတပ္ အမွတ္ (၁ဝ၁) တပ္မဖြဲ႔စည္းပံု ပ်က္သြား

ေရႊဟသၤာသတင္းဌာန၊ ဇႏၷာဝါရီလ (၂၅) ရက္ေန႕

ယေန႔မနက္ (၄) နာရီမွ စတင္ျပီး လဂ်ားယန္စစ္မ်က္ႏွာမွ ခါယာေတာင္ေက်ာကို စစ္ဆင္ခဲ့ေသာ ပခုကၠဴအေျခစိုက္ အ မွတ္ (၁၀၁) တပ္မ ဌာနခ်ဳပ္တပ္ဖြဲ႔မ်ားသည္ ေန႔လည္ (၁၀) နာရီခန္႔တြင္ အထိအခိုက္အက်အဆံုးမ်ားစြာျဖင့္ တပ္ဖြဲ႔စည္း ပံုပ်က္ျပီး ဆုတ္ခြာခဲ့ရသည္ဟု လဂ်ားယန္ စစ္မ်က္ႏွာကို ကြပ္ကဲေနေသာ KIA ေရွ႔တန္း တပ္မွဴးတဦးက ဆိုပါသည္။

“ ဒီတပ္မ (၁၀၁) ကေတာ့ျပဳတ္ျပီးဗ်။ ဘယ္ခံႏိုင္မလဲဗ်ာ။ တက္လာပံုက အေသခံျပီး တက္လာတာ။ မေသဘဲ ေနမ လား။ ျပီးေတာ့ လက္နက္ႀကီး အားကိုးနဲ႔ ေခ်မွဳန္းႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္ေလ။ တပ္သားေတြကလည္း တိုက္ပြဲ သ ေဘာကိုလည္း သိပ္နားမလည္ဘူး ထင္ပါတယ္ဗ်။ လူသစ္မ်ားမယ္ လူငယ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေသတာ ထိတာေပါ့။ အခုေတာ့ တပ္ပ်က္လို႔ တပ္မ (၆၆) တပ္နဲ႔ လဲလိုက္ျပီး အဲတာနဲ႔ စထိုးပါေလေရာ ဗ်ာ။ အခု (၄) နာရီအထိ ထိုးတဲ့အထိထိုး ေနတုန္းပါ ဘဲ”ဟု ဆိုပါသည္။

မနက္ (၄) နာရီမွစတင္လိုက္ေသာ တိုက္ပြဲကို ေန႔လည္ပိုင္း (၁၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ ေခတၱအပစ္ရပ္သြားခဲ့သည္ဟုဆိုပါ သည္။ ထမင္းစားခ်ိန္ေၾကာင့္ ေခတၱရပ္သည္ဟု KIA တပ္မ်ားက တြက္ဆထားလိုက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တပ္ဖြဲ႔စည္းပံု ပ်က္ျပီး တပ္မအေျပာင္းအလဲ လုပ္သြားသည္ကို မသိလိုက္ေပ။ ေန႔လည္ (၁) နာရီအခ်ိန္ကို ေရာက္ေသာ အခါ အစိုး ရတပ္မ်ား အသစ္ထပ္မံ စစ္ဆင္ေတာ့မွ တပ္မေျပာင္းလဲထားသည္ကို သိလိုက္ရသည္ဟု KIA တပ္မွဴးက ဆိုပါသည္။

ဒီဇင္ဘာလ ကုန္ပိုင္းမွ စတင္ခဲ့ေသာ လဂ်ားယန္ေဒသ ထိုးစစ္တြင္ ပခုကၠဴအေျခစိုက္ တပ္မ (၁၀၁) လက္ေအာက္ခံတပ္ ရင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ခမရ (၂၅၁)၊ (၂၅၂)၊ (၂၅၃)၊ (၂၅၄)၊ (၂၅၅)၊ (၂၅၆)၊ (၂၅၇)၊ (၂၅၈)၊ (၂၅၉)၊ တပ္ရင္းမ်ာက ပါ ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ဤအထဲ၌ ခမရ (၂၅၂)၊ (၂၅၈) မွ တပ္ရင္းမႉး ႏွစ္ဦးသည္ ျပင္ထန္စြာ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ျပီး၊ ခလရ (၂၅၈) တပ္ ရင္းႏွင့္အတူ အေစာပိုင္းကတည္းက တပ္ပ်က္သြားခဲ့သည္ဟု KIA ဖက္က ဆိုပါသည္။

သို႔ေသာ္ လက္က်န ္(၆) ရင္းျဖင့္ စစ္ဆင္လာခဲ့ရာ၊ လဂ်ားယန္တိုက္ပြဲ၊ ပြိဳင့္ (၇၇၁) တိုက္ပြဲႏွင့္ ခါယာေတာင္ေက်ာတိုက္ပြဲ မ်ား ဆက္တိုက္ တိုက္ခိုက္လာခဲ့ရာမွ ယေန႔ တပ္မတခုလံုး ဖြဲ႔စည္းပံု ပ်က္သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တပ္ရင္းတရင္းတြင္ တိုက္အားအမ်ားဆံုး (၁၃၀) ခန္႔သာရွိသည္ဟု KIA ဖက္မွ တြက္ဆ ထားပါသည္။ ဤကဲ့သို႔တပ္ရင္း အင္အားနည္းလြန္း သျဖင့္ တပ္ရင္းမွဴးမ်ားက ေရွ႔တန္း စစ္မ်က္ႏွာအထိ ဦးစီးေနရသည့္အတြက္ ထိခိုက္က်ဆံုးမွဳ ျဖစ္လာခဲ့ရပါသည္။

ဤစစ္မ်က္ႏွာသို႔ အရန္တပ္အျဖစ္ စစ္ကူေပးေနေသာ တပ္မ (၆၆) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္းမ်ားက အစားထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ တပ္မ (၆၆) သည္ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ဆင္ေရး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ၾကားမွ စစ္ကူေရာက္ရွိလာ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရတပ္ဖြဲ႔မ်ားသည္ အရန္တပ္ျပသနာ ျဖစ္လာေနျပီး အရန္တပ္ဖြဲ႔မ်ားကို ေရတပ္ဌာနခ်ဳပ္တပ္ဖြဲ႔ မ်ားျဖင့္ အစားထိုးထားသည္ဟု စစ္ေရးအကဲခတ္မ်ားက ဆိုပါသည္။

အစိုးရသည္ KIA ဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ လိုင္ဇာကိုစိုးမိုးႏိုင္ရန္ ခါယာေတာင္ေက်ာကို စစ္မ်က္ႏွာ(၃) ျဖင့္ အျပင္းအထန္ထိုး စစ္ဆင္ေနပါသည္။ ၁၀၅ မမ၊ ၁၅၅ မမ၊ ၁၂၀ မမေလာင္ခ်ာမ်ားကို တနာရီလွ်င္ က်ည္ေပါင္း ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ ပစ္ခတ္ျပီး စစ္ဆင္ေနသည္မွာ တလျပည့္ျပိး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္ျမင္မွဳ မရသည့္အတြက္ အရွက္သေဘာ ရေနၾကျပီး အစိုးရ၏လႊတ္ေတာ္ကပါ လိုင္ဇာတိုက္ပြဲထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာပါသည္။

အပစ္အခတ္ရပ္စဲရန္ ေရႊလက္ျဖင့္ ေခၚ၍မရေသာ KIA အား ဆက္လက္ ေခ်မွဳန္းသြားရန္ စစ္အစိုးရ တျဖစ္လဲ လက္ရွိ အစိုးရ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ဤသည္ အစိုးရလႊတ္ေတာ္၌ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ေအာင္ျမင္ ေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသား မ်ားအေပၚ ခ်ဳိးႏွိမ္ေရး အစီစဥ္မွာ တညီတညြတ္တည္း ရွိေနေၾကာင္း အထင္အရွား ျပသျခင္းျဖစ္ သည္ဟု အကဲခတ္မ်ားက ဆိုပါသည္။

ရိုဟင္ဂ်ာသည္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ေၾကာင္းေျပာဆို (Dr, Jacques Leider)

ေၾကကြဲဖြယ္ရာမ်ား's photo.
ရိုဟင္ဂ်ာသည္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ေၾကာင္းေျပာဆို (Dr, Jacques Leider)

ရခိုင္၏သမိုင္းကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာအေသးစိတ္ သုေတသနျပဳကာေလ့လာခဲ့သူ
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္ Dr,Jacques Leider မွဆက္လက္ေျပာၾကားသည္မွာ
ရိုဟင္ဂ်ာမွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ပါေၾကာင္း -

ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားနဲပတ္
သတ္ျပီး Concept မရွိပါဘူးတဲ့။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕မတ္တပ္ရပ္ျပီးေတာ့ သူတို႕ဟာျမန္
မာတိုင္းရင္းသားပါလို႕ ေၾကြးေၾကာ္လို႕ေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။

ျပီးေတာ့ ဒီလိုေအာ္ေနတာက အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း မဟုတ္ဘူးလို႕ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါ
တယ္။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕ရခိုင္ျပည္မွာမ်ိဳးဆက္တခုမက ေနထိုင္လာၾကတဲ့မူစလင္ေတြ
ပါလို႕ေျပာရင္ေတာ့ျငင္းဖို႕ခက္ပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာေ၀ါဟာရတစ္ခုပါ။ ေရွးေဟာင္း
စကားလံုး တစ္ခုျဖစ္ျပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရျပီး ေနာက္ပိုင္းေရာက္မွ ဒါကို
အသံုးျပဳခဲ့ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ေတာင္းဆိုေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ သူတို႕အားလံုးဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းက မူစလင္ေတြအားလံုး
အေနနဲ႕အဲဒီႏိုင္ငံေရး ေခါင္းစဥ္တစ္ခု၏ေအာက္မွာ အက်ံဳး၀င္ဖို႕အဆင္သင့္မျဖစ္ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက ရခိုင္ျပည္ကေန ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို
ကူးလာတဲ့ မူစလင္ေတြအားလံုးကို ခင္ဗ်ားတိုဟာ ရခိုင္ျပည္ကလာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာလားလုိ ့
ေမးၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ။ သူတို႕ကေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္ေတာ္တို႕က ရခိုင္ျပည္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘဂၤလီလူမ်ဳိးမြတ္စ္ဆလင္ေတြဟုဆိုၾက
ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စေတးတပ္ကာ ကပ္ေပးလို႕မရပါဘူးလို႕ဆိုခဲ့ပါတယ္။

Q: Are the Rohingya an ethnic group of Burma?

A: My answer is that Rohingya is not an ethnic concept. Okay, they can stand
up and say we are an ethnic group inside Myanmar.But I think that is not the
best way. When you argue we are Muslims and we have been living in Ranki
ne for several generations, nobody can deny it. For me,Rohingya is the term,
which is an old word that has been claimed as above all as a political label >
after the independence of Myanmar.For the moment,I do not see that all the
people there readily submit to one and a single label. When I was in Banglad
-esh, people pointed out Muslims to me who originally lived in Rankine. They
have now moved to Bangladesh and when you ask them, “ are you Rohingya
coming from Rankine?” they say, “no, we are Muslims who live in Rankine,
we do not take for us the label Rohingya.”

ရိုဟင္ဟူသည့္ေ၀ါဟာရသည္ (China ကို တရုတ္ဟု ျမန္မာတို ့ကေခၚၾကသကဲ့သို)ရခိုင္
ျပည္ကိုဘဂၤလီမ်ားက ဘဂၤလီဘာသာျဖင့္ေရွးေခတ္ပသီမ်ားကေန(ရိုဟင္)ဟုေခၚဆိုၾက
ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဆင့္ပြားေ၀ါဟာရျဖစ္ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ ရခိုင္ျပည္သားဟု အဓိ
ပၸါယ္ရေၾကာင္း  ေနာက္ပိုင္းမွ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို ့သိခဲ့ၾကရေလသည္။

ရခိုင္ျပည္သားဆိုသည့္ အဆိုပါ(ေ၀ါဟာရသည္)ရခိုင္ျပည္သား(သို႕) ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္
သာသက္ဆိုင္ေနျပီး ၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ ေနာက္ပိုင္းကာလမွ ရခိုင္ျပည္အတြင္းသို႕ဘဂၤလား
ေဒ့ရွ္မ်ားမွခိုး၀င္လာသူ ဘဂၤလီမ်ားႏွင့္ လံုး၀သက္ဆိုင္မႈမရွိပါေၾကာင္း သိရွိရေလသည္။
၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ေနာက္ပိုင္းတြင္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို ့ျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွခိုး၀င္လာသူ
ဘဂၤလီလူမ်ဳိးတိုႏွင့္ မူရင္းေန(ပသီတို ့)ေရာေႏွာကာ ေနထိုင္လာၾကရာမွ လူဦးေရအစမ
တန္ တိုးပြားလာျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။

စင္စစ္ဆိုရေသာ္ယခင္ကရွိခဲ့ျပီးေသာ ျပည္တြင္းေနမြတ္ဆင္လူမ်ဳိးတို ့၏ အဆိုပါလူမသိ
လူမသိ (ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို)အေၾကာင္းျပဳျပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုေျခကုတ္ယူ၍ထို
မွစတင္၍ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုစ
တင္ကာ အပိုင္သိမ္းဖို ့ရန္ (ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္) လႈပ္ရွားလာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို ပညာမေတာက္တေခါက္တတ္သူ (ဘဂၤလီ)မ်ားကႏွစ္ေပါက္
တစ္ေပါက္ရိုက္ကာ လွည့္စားဖို ့ရန္ ရည္ရြယ္၍အသံုးျပဳၾကျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္
ရေသာ္ (ဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟူသည့္မွာ) ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွ ခိုး၀င္လာသူဘဂၤလီ
လူမ်ိဳးတို ့၏ ျပည္တြင္းေနမြတ္စ္လင္လူမ်ဳိးတို ့ပူးေေပါင္းကာ (အစၥလာမ္ဥပေဒအရ)ျမန္
မာႏိုင္ငံအား အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္တစ္ခုမွ်
ပင္ျဖစ္သည္ဟု ရခိုင္သမိုင္းအားႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာမွ် အေသးစိတ္ သုေတသနျပဳ
ကာေလ့လာခဲ့သူျဖစ္သည့္ (ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္) Dr,Jacques Leider ဆို
သူမွ သူဤသို ့ေကာက္ခ်က္ခ်ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

                                   ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား သမိုင္းပညာရွင္ (Dr, Jacques Leider)

ရခိုင္၏သမိုင္းကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာအေသးစိတ္ သုေတသနျပဳကာေလ့လာခဲ့သူ
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္ Dr,Jacques Leider မွဆက္လက္ေျပာၾကားသည္မွာ
ရိုဟင္ဂ်ာမွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ပါေၾကာင္း -

ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားနဲပတ္
သတ္ျပီး Concept မရွိပါဘူးတဲ့။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕မတ္တပ္ရပ္ျပီးေတာ့ သူတို႕ဟာျမန္
မာတိုင္းရင္းသားပါလို႕ ေၾကြးေၾကာ္လို႕ေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။

ျပီးေတာ့ ဒီလိုေအာ္ေနတာက အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း မဟုတ္ဘူးလို႕ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါ
တယ္။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕ရခိုင္ျပည္မွာမ်ိဳးဆက္တခုမက ေနထိုင္လာၾကတဲ့မူစလင္ေတြ
ပါလို႕ေျပာရင္ေတာ့ျငင္းဖို႕ခက္ပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာေ၀ါဟာရတစ္ခုပါ။ ေရွးေဟာင္း
စကားလံုး တစ္ခုျဖစ္ျပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရျပီး ေနာက္ပိုင္းေရာက္မွ ဒါကို
အသံုးျပဳခဲ့ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ေတာင္းဆိုေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ သူတို႕အားလံုးဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းက မူစလင္ေတြအားလံုး
အေနနဲ႕အဲဒီႏိုင္ငံေရး ေခါင္းစဥ္တစ္ခု၏ေအာက္မွာ အက်ံဳး၀င္ဖို႕အဆင္သင့္မျဖစ္ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက ရခိုင္ျပည္ကေန ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို
ကူးလာတဲ့ မူစလင္ေတြအားလံုးကို ခင္ဗ်ားတိုဟာ ရခိုင္ျပည္ကလာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာလားလုိ ့
ေမးၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ။ သူတို႕ကေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္ေတာ္တို႕က ရခိုင္ျပည္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘဂၤလီလူမ်ဳိးမြတ္စ္ဆလင္ေတြဟုဆိုၾက
ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စေတးတပ္ကာ ကပ္ေပးလို႕မရပါဘူးလို႕ဆိုခဲ့ပါတယ္။

Q: Are the Rohingya an ethnic group of Burma?

A: My answer is that Rohingya is not an ethnic concept. Okay, they can stand
up and say we are an ethnic group inside Myanmar.But I think that is not the
best way. When you argue we are Muslims and we have been living in Ranki
ne for several generations, nobody can deny it. For me,Rohingya is the term,
which is an old word that has been claimed as above all as a political label >
after the independence of Myanmar.For the moment,I do not see that all the
people there readily submit to one and a single label. When I was in Banglad
-esh, people pointed out Muslims to me who originally lived in Rankine. They
have now moved to Bangladesh and when you ask them, “ are you Rohingya
coming from Rankine?” they say, “no, we are Muslims who live in Rankine,
we do not take for us the label Rohingya.”

ရိုဟင္ဟူသည့္ေ၀ါဟာရသည္ (China ကို တရုတ္ဟု ျမန္မာတို ့ကေခၚၾကသကဲ့သို)ရခိုင္
ျပည္ကိုဘဂၤလီမ်ားက ဘဂၤလီဘာသာျဖင့္ေရွးေခတ္ပသီမ်ားကေန(ရိုဟင္)ဟုေခၚဆိုၾက
ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဆင့္ပြားေ၀ါဟာရျဖစ္ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ ရခိုင္ျပည္သားဟု အဓိ
ပၸါယ္ရေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းမွ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို ့သိခဲ့ၾကရေလသည္။

ရခိုင္ျပည္သားဆိုသည့္ အဆိုပါ(ေ၀ါဟာရသည္)ရခိုင္ျပည္သား(သို႕) ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္
သာသက္ဆိုင္ေနျပီး ၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ ေနာက္ပိုင္းကာလမွ ရခိုင္ျပည္အတြင္းသို႕ဘဂၤလား
ေဒ့ရွ္မ်ားမွခိုး၀င္လာသူ ဘဂၤလီမ်ားႏွင့္ လံုး၀သက္ဆိုင္မႈမရွိပါေၾကာင္း သိရွိရေလသည္။
၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ေနာက္ပိုင္းတြင္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို ့ျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွခိုး၀င္လာသူ
ဘဂၤလီလူမ်ဳိးတိုႏွင့္ မူရင္းေန(ပသီတို ့)ေရာေႏွာကာ ေနထိုင္လာၾကရာမွ လူဦးေရအစမ
တန္ တိုးပြားလာျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။

စင္စစ္ဆိုရေသာ္ယခင္ကရွိခဲ့ျပီးေသာ ျပည္တြင္းေနမြတ္ဆင္လူမ်ဳိးတို ့၏ အဆိုပါလူမသိ
လူမသိ (ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို)အေၾကာင္းျပဳျပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုေျခကုတ္ယူ၍ထို
မွစတင္၍ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုစ
တင္ကာ အပိုင္သိမ္းဖို ့ရန္ (ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္) လႈပ္ရွားလာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို ပညာမေတာက္တေခါက္တတ္သူ (ဘဂၤလီ)မ်ားကႏွစ္ေပါက္
တစ္ေပါက္ရိုက္ကာ လွည့္စားဖို ့ရန္ ရည္ရြယ္၍အသံုးျပဳၾကျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္
ရေသာ္ (ဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟူသည့္မွာ) ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွ ခိုး၀င္လာသူဘဂၤလီ
လူမ်ိဳးတို ့၏ ျပည္တြင္းေနမြတ္စ္လင္လူမ်ဳိးတို ့ပူးေေပါင္းကာ (အစၥလာမ္ဥပေဒအရ)ျမန္
မာႏိုင္ငံအား အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္တစ္ခုမွ်
ပင္ျဖစ္သည္ဟု ရခိုင္သမိုင္းအားႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာမွ် အေသးစိတ္ သုေတသနျပဳ
ကာေလ့လာခဲ့သူျဖစ္သည့္ (ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္) Dr,Jacques Leider ဆို
သူမွ သူဤသို ့ေကာက္ခ်က္ခ်ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား သမိုင္းပညာရွင္ (Dr, Jacques Leider)

East-west center တြင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ေၿပာႀကားေသာမိန္ ့ခြန္း

http://vimeo.com/58233587

ခိုင္ယာဘြမ္ တပ္စခန္းကုိ တပ္မေတာ္မွသိမ္းယူ


ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း လဂ်ားယန္ ေဒသမွ လြဲ၍ KIA တပ္ရင္းမ်ားရွိရာ က်န္ေဒသမ်ားတြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေန၊ လုိင္ဇာအနီးရွိ ခိုင္ယာဘြမ္ တပ္စခန္းကုိ တပ္မေတာ္မွ ဆက္လက္င္ခဲ့ေၾကာင္း သိရ

Friday, 25 January 2013 21:12


ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္း လဂ်ားယန္ ေဒသမွလြဲ၍ KIA တပ္ရင္းမ်ားရွိရာ က်န္ေဒသ မ်ားတြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေနၿပီး လုိင္ဇာအနီးရွိ ခုိင္ယာဘြမ္ (ခုိင္ယာဘြမ္ေတာင္ကုန္း) KIA တပ္စခန္းကုိ ဇန္န၀ါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ တပ္မေတာ္မွ ဆက္လက္သိမ္းယူ ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

"ထိုးစစ္ကေတာ့ ေန႔တိုင္းပဲ ရွိေနပါတယ္။ ဗဟို ဌာနရွိတဲ့ လိုင္ဇာအနီး ပိြဳင့္ ၁၀၁၂ ခိုင္ယာဘြမ္ စခန္းကို ေန႔တိုင္း လိုလို လက္နက္ႀကီး လက္နက္ငယ္ ေတြနဲ႕ပစ္တယ္။ ေျခလ်င္စစ္ေၾကာင္း ထိုးတယ္။ ဒီေန႔ဆိုရင္ မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ကအခု မြန္းလြဲ ၁ နာရီေက်ာ္အထိ ထိုစစ္ ဆင္ေနတယ္”ဟု KIO ဌာနခ်ဳပ္မွ ဗိုလ္ႀကီး ေဇာ္ေတာင္က ဇန္နဝါရီလ ၂၆ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ျပီး ခိုင္ယာဘြန္ စခန္းသို႔ လက္နက္ၾကီး ပစ္ခတ္မႈမ်ား ဆက္တိုက္ရွိေနျပီး ဇန္န၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔ တစ္ရက္တည္းမွာပင္ လက္နက္ၾကီး အစံု အခ်က္ေပါင္း ၁၂၀၀ ခန္႔ ပစ္ခတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

"ဇန္န၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔က ဆိုရင္ လက္နက္ႀကီး အစံု သံုးၿပီး ပစ္တယ္။ မမ ၁၂၀၊ မမ ၈၀ စိန္ေျပာင္း၊ အေျမာက္ေတြနဲ႕ပစ္တာ အခ်က္ေပါင္း (၁၂၀ဝ) ေက်ာ္တယ္။ မေန႕ ကေတာ့ အလံုး (၁၀ဝ) ေက်ာ္ပဲ ပစ္တယ္။ ခိုင္ယာဘြမ္ ကေတာ့ အရင္က ေကအိုင္ေအ ပိုင္တဲ့ေနရာပါ”ဟု ဗိုလ္ၾကီး ေဇာ္ေတာင္က ေျပာသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၃ နာရီအခ်ိန္က သိရွိရေသာ သတင္းမ်ားအရ လိုင္ဇာအနီးရွိ ပြိဳင့္ ၁၀၁၂ ခိုင္ယာဘြမ္ စခန္းကို တပ္မေတာ္မွ သိမ္းယူ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထုိသုိ႔ သိမ္းယူႏုိင္ခဲ့ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အစုိးရဘက္မွ သီးျခားသတင္း ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးေပ။

ခုိင္ယာဘြမ္ တပ္စခန္းအျပင္ တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ေနရာမ်ားမွာ KIA တပ္မဟာ (၃) ရွိရာ စိန္လံုႏွင့္ လြယ္ဂ်ယ္ၾကား ဂ်ာမိုင္ တပ္စခန္းႏွင့္ KIA တပ္ရင္း (၆) ရွိရာ ဖားကန္႔ ေဒသတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

"တပ္ရင္း (၆) ရွိတဲ့ ဖားကန္႔ေဒသ မွာေတာ့ ဇန္န၀ါရီ ၂၃၊ ၂၄ ရက္ေန႔ေတြမွာ ျဖစ္တယ္။ တပ္မဟာ (၃) ရွိတဲ့ ဂ်ာမိုင္ စခန္းကိုလည္း တပ္အင္အား အလံုးအရင္းနဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္ေနတယ္။ လက္နက္ႀကီးေတြနဲ႕ပစ္ၿပီးရင္ ေျခလ်င္တပ္ေတြ ထိုးစစ္ဆင္တယ္။ ဒီေန႔ ကေတာ့ တံုျပန္ခ်က္ သတင္း မလာေသးပါဘူး။ တပ္မေတာ္က အခု ရက္ပိုင္းေတြမွာလည္း တပ္ အင္အား လက္နက္ အင္အား အလံုးအရင္းနဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္ေနတံုးပါပဲ" ဟု ဗိုလ္ၾကီး ေဇာ္ေတာင္က ဆက္လက္ ေျပာျပပါသည္။

KIA အေနျဖင့္ ဖားကန္႔ေဒသအတြင္း ေက်ာက္မ်က္ ကုမၸဏီ အေဆာက္အအံုမ်ားကို မီးရိႈ႕ျခင္း၊ ယာဥ္တန္း ခ်ံဳခို တိုက္ခိုက္ျခင္း၊ အရပ္သားမ်ားကို ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ျခင္း၊ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားကို လာေရာက္ တိုက္ခိုက္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း အစိုးရ သတင္း မီဒီယာမ်ားတြင္ သတင္းမ်ား ဆက္တိုက္ ေဖာ္ျပေနပါသည္။ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕၏ ဇန္န၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ ထြက္ရွိျပီး ေနာက္ပိုင္း ဇန္န၀ါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔မွာပင္ KIA အဖြဲ႕က စစ္ေရးႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို (၉) ၾကိမ္ထက္မနည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ တပ္မေတာ္မွ စစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ေသာ္လည္း KIA တပ္ဖြဲ႕မ်ားက မိမိတပ္ဖြဲ႕မ်ားအား တိုက္ခိုက္ ပစ္ခတ္မႈမ်ား ဆက္လက္ ျပဳလုပ္လာသည့္ အတြက္ မိမိ တပ္ဖြဲ႕မ်ားမွ ျပန္လည္ တံု႔ျပန္ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ားသာ ရွိေၾကာင္း အစိုးရဘက္မွ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။

သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ ထြက္ရွိျပီးခ်ိန္မွ စ၍ မိမိတို႔ အေနျဖင့္လည္း တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းထားေၾကာင္း KIA တပ္ရင္း (၆)၏ တပ္ရင္းမွဴး ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးၾကီး ဦးေဇာ္ဒြဲက ေျပာပါသည္။

"သူတို႔ဘက္ကသာ လက္နက္ၾကီးေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္တာေတြ၊ ထိုးစစ္ လုပ္ခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာပါ။ ျပန္ၾကားေရးက သတင္းထုတ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါတယ္။ ထိုးတက္လာခဲ့ရင္ေတာင္ ေရွာင္ေပးခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္"ဟု ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးၾကီး ဦးေဇာ္ဒြဲက ေျပာပါသည္။

"ေက်ာက္မ်က္ ကုမၸဏီေတြကို မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အဲဒီမွာ ရွိေနတဲ့ ေရမေဆး ေက်ာက္သမားေတြနဲ႔ ျပႆနာ ျဖစ္ျပီး မီးရိႈ႕ခံရတာကို KIA လုပ္တယ္ ေျပာတာေတာ့ ဘယ္ ေကာင္းေတာ့မလဲ။ အျဖစ္မွန္ကို မတင္ျပဘဲ၊ သတင္းအမွန္ေတြကို သက္ေသ အေထာက္အထား မရွိဘဲ တင္ျပီး KIA လုပ္တယ္ခ်ည္းပဲ ျပည္သူကို ေျပာေနတယ္။ တကယ့္ အျဖစ္မွန္ေတြကို သူတို႔ သတင္း တပ္ဖြဲ႕ေတြ မသိပဲ မေနပါဘူး။ သိသိနဲ႔ KIA လုပ္တယ္လို႔ ေျပာေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာမွ လိမ္စရာ မရွိပါဘူး။ လုပ္မယ္ဆိုရင္ လုပ္မယ္လို႔ ကမာၻကို အသိေပးျပီး လုပ္မွာပါ။ အရပ္သားေတြကို ဖမ္းဆီးတယ္၊ မိုင္းေထာင္တယ္၊ ဗံုးခြဲတယ္ ဆိုတာေတြက ဘာ အေထာက္အထားမရွိဘဲ KIA ကို စြပ္စြဲျပီး သတင္း ထုတ္ေနတာပါ”ဟု ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးၾကီး ဦးေဇာ္ဒြဲက ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔ လဂ်ားယန္ စစ္ဆင္ေရးကို တပ္မေတာ္မွ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ျပီး ေနာက္ပိုင္း တပ္မေတာ္ႏွင့္ KIA အၾကား တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြားမႈမ်ားမွာ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေနပါသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ KIA ၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အတိုင္း ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈကို အပစ္အခတ္ ရပ္စဲမႈမလုပ္ဘဲ ဆက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေႀကာင္း သမၼတ႐ံုး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္သိမ္းက ေျပာႀကားခဲ့ပါသည္

http://www.first-11.com/index.php?option=com_content&view=article&id=17583%3A-kia-&catid=42%3A2009-11-10-07-36-59&Itemid=112

" ေျပာင္းလို႕ေျပာင္းမွန္းေတာင္ မသိရဘူး "

ဦးပါေမာကၡ အား ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႕မွ လူ၀တ္လဲခိုင္း

r
မေကြးပရိယတိၱစာသင္တိုက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ အား ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႕မွ လူ၀တ္လဲခိုင္းလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို ဇန္န၀ါရီ ၂၇ ရက္၊ တနဂ္ေႏြေန႔လည္ ၂ နာရီတြင္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ မေကြးပရိယတိၱစာသင္တိုက္တြင္ဆရာေတာ္မွ ျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အင္တာနတ္သတင္းစဥ္မွ သတင္းရရွိသည္။

ဆရာေတာ္ဦးပါေမာကၡသည္ OIC ရံုးခြဲ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ မည့္အစီအစဥ္ကိုကန္႔ကြက္ျခင္း၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးကိစၥကို ကန္႔ကြက္ျခင္း စသည္တို႔အတြက္ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ရာ တြင္ ေရွ႕တန္းမွ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့သည့္ သံဃာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

သတင္းႏွင့္ ဓာတ္ပံု- အင္တာနတ္သတင္းစဥ္

ေအးခ်မ္းမြန္မွ  တြင္ေဖာ္ျပေသာ သတင္းကို မူရင္းအတိုင္းမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္
https://www.facebook.com/excellencemedia မေကြးပရိယတိၱစာသင္တိုက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ အား ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႕မွ လူ၀တ္လဲခိုင္းလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို ဇန္န၀ါရီ ၂၇ ရက္၊ တနဂ္ေႏြေန႔လည္ ၂ နာရီတြင္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ မေကြးပရိယတိၱစာသင္တိုက္တြင္ဆရာေတာ္မွ ျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အင္တာနတ္သတင္းစဥ္မွ သတင္းရရွိသည္။

ဆရာေတာ္ဦးပါေမာကၡသည္ OIC ရံုးခြဲ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ မည့္အစီအစဥ္ကိုကန္႔ကြက္ျခင္း၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးကိစၥကို ကန္႔ကြက္ျခင္း စသည္တို႔အတြက္ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ရာ တြင္ ေရွ႕တန္းမွ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့သည့္ သံဃာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။
 
အင္တာနတ္သတင္းစဥ္

ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာ ေနထိုင္သူေတြကို ဥပမာထား ေလ့လာခ်င္

ခြန္ ဒီးယမ္'s photo.
မတူညီတဲ့လူမ်ိဳးစု၊ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြအၾကား သင့္ျမတ္ေအာင္ ေနထိုင္တဲ့ အေလ့အထနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာ ေနထိုင္သူေတြကို ဥပမာထား ေလ့လာခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အစပ်ိဳးတက္လွမ္းစ ႏုိင္ငံတခုသာ ျဖစ္ေသးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သူက အေလးအနက္ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အသီးအပြင့္ေတြ ေ၀ဆာေစဖို႔ ဒီသစ္ပင္ကို ဘယ္လို စိုက္ပ်ိဳးျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္မလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ေမတၱာတရားနဲ႔ သင့္ျမတ္မႈကို အေျခခံတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တည္ေထာင္ႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း သူက ထည့္သြင္း ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုလို႔ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံတခု ျဖစ္ေပမဲ့ လည္း လူမ်ိဳးစုေတြအၾကား စစ္မွန္တဲ့သင့္ျမတ္ေရးကို မရႏုိင္ေသးတာကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ က ေျပာဆုိသြားပါတယ္။

“က်မတို႔တိုင္းျပည္အတြက္ ကြဲလြဲခ်က္ေတြၾကားက သင့္ျမတ္ေအာင္ ဘယ္လို ႀကိဳးပမ္းမလဲ၊ မတူကြဲျပားျခားနားမႈေတြၾကား ညီညြတ္မႈကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ၊ ဒီ ကြဲျပားမႈ ပံုစံမ်ိဳးစံု တည္ရွိေနတာက အားနည္းခ်က္တခု ဆိုတာထက္ ဒါကို အင္အားတရပ္ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ဒါကို ဟာ၀ိုင္ယီမွာ ေနထိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြဆီက ေလ့လာသင္ယူႏိုင္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း၊” - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ေမတၱာတရားကို ခြဲျခားလို႔မရတဲ့အေၾကာင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာ ႏွလံုးသားက လာတာ ျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ျပ ပါတယ္။ ေမတၱာတရားဟာ ရက္ေရာမႈ၊ သဒၵါစိတ္၊ အခ်စ္ ဆိုတာေတြနဲ႔ေတာင္ မတူညီတဲ့အေၾကာင္း၊ အခ်စ္နဲ႔အမုန္းဟာ သိပ္ၿပီး နီးကပ္တတ္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕လူေတြ ေျပာသလိုပဲ ေမတၱာတရားက တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာထက္ ပိုၿပီး တန္ဖိုးႀကီးပါတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ အမုန္းတရားကို လံုး၀ ဖယ္ရွားႏုိင္တဲ့ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာသြားတဲ့တခ်ိန္တည္းမွာ တျခား ႏုိင္ငံေတြ ရယူခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကေန အက်ိဳးရွိေအာင္ အတုယူႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာဆိုသြား ပါတယ္။

“ဟိုႏိုလူလူရဲ႕ ၀ိုင္ကီကီ ကမ္းေျခမွာ ျပည့္စံုလွပတဲ့ ညေနစာ စားခဲ့ရေပမဲ့ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရ တဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔အတူ အတူတကြ ေနခဲ့ရတဲ့အေျခအေနကို ပိုၿပီး ေပ်ာ္တယ္။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။

႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားမႈက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ တရားမွ်တမႈရွိတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အင္အား ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္း ေျပာဆိုရင္း တရားမွ်တမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒြန္တြဲေနတဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းလင္းေျပာဆိုသြားပါတယ္။

“ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြ က်မကို ေမးတဲ့အခါ က်မက လြတ္လပ္မႈနဲ႔ လံုၿခံဳမႈကို ႏွစ္ဘက္မွ်ေအာင္ ေပးႏိုင္တဲ့စနစ္တခုလို႔ မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ လံုၿခံဳမႈ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့အစိုးရ ေတြက လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ကို ျငင္းပယ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာကို ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး လူေတြရဲ႕ လံုၿခံဳမႈေတြ ဖ်က္ဆီးခံရတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံက တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြအၾကား တျခား တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ တန္ဖိုးထားမႈနဲ႔ အခြင့္အေရးကို ေလးစားၿပီး ညီညြတ္ေရး၊ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ နားလည္မႈေတြကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ မွာျဖစ္တယ္လို႔ သူက ဆုိပါတယ္။ အနာဂတ္မွာ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ညီညြတ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားတယ္ဆိုတာ အေတြးအေခၚ အယူအဆသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာပါတယ္။ ဒါဟာ သိပ္ကို လက္ေတြ႔က်တယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

“ဒီလို ရည္မွန္းခ်က္ေတြအတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ က်မတုိ႔မိတ္ေဆြ ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာ ရွိတဲ့ သူေတြ က်မတို႔ကို လက္တြဲ ကူညီမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာေနတဲ့သူေတြက ဒီလိုလွပတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဆိုတာကို ၀မ္းနည္းေက်ကြဲမႈေတြ၊ ႐ုန္းကန္မႈေတြနဲ႔ နာက်င္မႈေတြၾကားက တည္ေဆာက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ထားလို႔ပါ။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းေန ျပည္သူေတြ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ သင့္ျမတ္ေရး ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးပမ္း ေနၿပီး ဒီအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီမယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ေျပာဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။ (25-1-2013) မတူညီတဲ့လူမ်ိဳးစု၊ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြအၾကား သင့္ျမတ္ေအာင္ ေနထိုင္တဲ့ အေလ့အထနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာ ေနထိုင္သူေတြကို ဥပမာထား ေလ့လာခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အစပ်ိဳးတက္လွမ္းစ ႏုိင္ငံတခုသာ ျဖစ္ေသးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သူက အေလးအနက္ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အသီးအပြင့္ေတြ ေ၀ဆာေစဖို႔ ဒီသစ္ပင္ကို ဘယ္လို စိုက္ပ်ိဳးျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္မလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ေမတၱာတရားနဲ႔ သင့္ျမတ္မႈကို အေျခခံတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တည္ေထာင္ႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း သူက ထည့္သြင္း ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုလို႔ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံတခု ျဖစ္ေပမဲ့ လည္း လူမ်ိဳးစုေတြအၾကား စစ္မွန္တဲ့သင့္ျမတ္ေရးကို မရႏုိင္ေသးတာကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ က ေျပာဆုိသြားပါတယ္။

“က်မတို႔တိုင္းျပည္အတြက္ ကြဲလြဲခ်က္ေတြၾကားက သင့္ျမတ္ေအာင္ ဘယ္လို ႀကိဳးပမ္းမလဲ၊ မတူကြဲျပားျခားနားမႈေတြၾကား ညီညြတ္မႈကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ၊ ဒီ ကြဲျပားမႈ ပံုစံမ်ိဳးစံု တည္ရွိေနတာက အားနည္းခ်က္တခု ဆိုတာထက္ ဒါကို အင္အားတရပ္ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ဒါကို ဟာ၀ိုင္ယီမွာ ေနထိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြဆီက ေလ့လာသင္ယူႏိုင္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း၊” - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ေမတၱာတရားကို ခြဲျခားလို႔မရတဲ့အေၾကာင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာ ႏွလံုးသားက လာတာ ျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ျပ ပါတယ္။ ေမတၱာတရားဟာ ရက္ေရာမႈ၊ သဒၵါစိတ္၊ အခ်စ္ ဆိုတာေတြနဲ႔ေတာင္ မတူညီတဲ့အေၾကာင္း၊ အခ်စ္နဲ႔အမုန္းဟာ သိပ္ၿပီး နီးကပ္တတ္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕လူေတြ ေျပာသလိုပဲ ေမတၱာတရားက တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာထက္ ပိုၿပီး တန္ဖိုးႀကီးပါတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ အမုန္းတရားကို လံုး၀ ဖယ္ရွားႏုိင္တဲ့ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာသြားတဲ့တခ်ိန္တည္းမွာ တျခား ႏုိင္ငံေတြ ရယူခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကေန အက်ိဳးရွိေအာင္ အတုယူႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာဆိုသြား ပါတယ္။

“ဟိုႏိုလူလူရဲ႕ ၀ိုင္ကီကီ ကမ္းေျခမွာ ျပည့္စံုလွပတဲ့ ညေနစာ စားခဲ့ရေပမဲ့ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရ တဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔အတူ အတူတကြ ေနခဲ့ရတဲ့အေျခအေနကို ပိုၿပီး ေပ်ာ္တယ္။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။

႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားမႈက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ တရားမွ်တမႈရွိတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အင္အား ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္း ေျပာဆိုရင္း တရားမွ်တမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒြန္တြဲေနတဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းလင္းေျပာဆိုသြားပါတယ္။

“ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြ က်မကို ေမးတဲ့အခါ က်မက လြတ္လပ္မႈနဲ႔ လံုၿခံဳမႈကို ႏွစ္ဘက္မွ်ေအာင္ ေပးႏိုင္တဲ့စနစ္တခုလို႔ မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ လံုၿခံဳမႈ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့အစိုးရ ေတြက လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ကို ျငင္းပယ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာကို ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး လူေတြရဲ႕ လံုၿခံဳမႈေတြ ဖ်က္ဆီးခံရတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံက တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြအၾကား တျခား တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ တန္ဖိုးထားမႈနဲ႔ အခြင့္အေရးကို ေလးစားၿပီး ညီညြတ္ေရး၊ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ နားလည္မႈေတြကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ မွာျဖစ္တယ္လို႔ သူက ဆုိပါတယ္။ အနာဂတ္မွာ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ညီညြတ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားတယ္ဆိုတာ အေတြးအေခၚ အယူအဆသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာပါတယ္။ ဒါဟာ သိပ္ကို လက္ေတြ႔က်တယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

“ဒီလို ရည္မွန္းခ်က္ေတြအတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ က်မတုိ႔မိတ္ေဆြ ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာ ရွိတဲ့ သူေတြ က်မတို႔ကို လက္တြဲ ကူညီမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းမွာေနတဲ့သူေတြက ဒီလိုလွပတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဆိုတာကို ၀မ္းနည္းေက်ကြဲမႈေတြ၊ ႐ုန္းကန္မႈေတြနဲ႔ နာက်င္မႈေတြၾကားက တည္ေဆာက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ထားလို႔ပါ။” - လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ဟာ၀ိုင္ယီကၽြန္းေန ျပည္သူေတြ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ သင့္ျမတ္ေရး ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးပမ္း ေနၿပီး ဒီအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီမယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ေျပာဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။ (25-1-2013)