DVB TV News's photo.
"ပုဒ္မ ၄၀၁ နဲ႕ပတ္သက္လုိ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ လႊတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေထာင္ထဲရွိေနတဲ့အခ်ိန္လက္္မွတ္မ
အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးေျပ
(သတင္းဓါတ္ပုံ - ကိုုဆန္)
Thursday, May 9, 2013
" ဒီအေႀကြးမွန္သမွ်ကုိ ဖယ္ရွားေတာင္းဆုိတယ္”
ဂ်ပ္စကၠဴနဲ႕ ဦးေလးၾကီး
Kyaw Hlaing Win
ကၽြန္ေတာ္ မိတ္ေဆြေတြနဲ႕ (၈)မိုင္ မရမ္းကုန္းမီးပြိဳင့္အနီးက ဟိုင္နန္စားေတာ္ဆက္ကို ညစာစားဖို႕ ေရာက္ခဲ့တယ္။
ဆိုင္ထဲ၀င္တဲ့ လမ္းထိပ္နားက အမိႈက္ပုံမွာ ဦးေလးႀကီးအရြယ္ စည္ပင္သန္႕ရွင္းေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦ
သူငယ္ခ်င္းေတြ ေရာက္မလာေသးလို႕ ကၽြန္ေတာ္ကားေပၚမွာထိုင္ေစာင့္ေ
႐ုတ္တရက္ေတာ့ နဲနဲအျမင္ကပ္သြားမိတယ္။ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြေတာ့ မလုပ္ပဲ ဂ်ပ္စကၠဴေတြ ေရာင္းစားဖို႕ ပဲ ရွာေနတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။
ခဏေနသူငယ္ခ်င္းေတြေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုင္ထဲ၀င္လိုက္ၾကတယ္။
ဟင္းပဲြမွာတာမ်ားသြားလို႕ စားလို႕မကုန္ပဲ က်န္ေနတဲ့ဟင္းပဲြေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီတိုင္းခ်န္ထားပစ္ခဲ့ၾကတယ္။
ဆိုင္ကအထြက္ ည(၁၀)နာရီေလာက္ရွိၿပီ။
ခုနက ဦးေလးၾကီးကို အမိႈက္ပုံနား ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ အိပ္လ်က္သားေတြ႕လိုက္ရတယ္။
သူခုနက ရွာေနတဲ့ ဂ်ပ္စကၠဴေလးကို ခင္းလ်က္သားနဲ႕ေပါ့။
ျမင္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ မေကာင္းဘူးျဖစ္သြားတယ္။
တကယ္ဆို ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလို ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာအိပ္ေနရဖို႕ မထိုက္တန္ပါဘူး။
သူ႕မွာလည္း သား၊ သမီး၊ မိသားစုေတြရွိၾကမွာပါ။ သူ႕မိသားစုေတြ သူဒီလို ပလက္ေဖာင္းေပၚအိပ္ေနတာ ျမင္ရင္ စိတ္ေကာင္းၾကပါ့မလား။
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႕ ေတြးၾကည့္မိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ခုနက လမ္းေဘးမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေစာင့္ေနတုန္း ခဏေလးမွာေတာင္ ျခင္အရမ္းကိုက္တာ
အခု အိပ္ေနရွာတဲ့ ဦးေလးႀကီးကိုလည္း ျခင္ဘယ္ေလာက္ကိုက္ရွာမလဲ။ ပင္ပန္းမႈေတြက ျခင္ကိုက္တဲ့ဒဏ္ကို ေက်ာ္လြန္သြားလို႕ မမႈေတာ့ၿပီလား။
အဲဒီဦးေလးၾကီး ညစာေရာ စားၿပီးရဲ႕လား။ စားၿပီးလည္း ဟင္းေကာင္းေတာ့
ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္ႏိုင္။ တကယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုင္မွာ
ပိုတဲ့ဟင္းေတြအမ်ားႀကီးပါ။ ပါဆယ္ ထုပ္ယူလာၿပီး
အဲဒီဦးေလးႀကီးကိုေပးလိုက္ရရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲ။ စိတ္ထဲ
ေနာင္တရေနမိတယ္။
ခုနက ဂ်ပ္စကၠဴေတြ ရွာေနတာကို ဆႏၵေစာစြာ အျပစ္တင္ခဲ့မိတာလည္း ခြင့္လႊတ္ပါ ဦးေလးရယ္။
ေကာင္းေသာ အိပ္ျခင္းေလး ျဖစ္ပါေစလို႕ပဲ ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ခဲ့တယ္...
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္က အေျခခံလုပ္သားလူတန္းစားေတြရဲ႕ ဘ၀ ဒီထက္ပိုျမင့္မားလာပါေစ........
PR စနစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ခ်လိုက္ေသာဦးဝင္းတင္
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ လူေတြက မဲေတာင္မေပးတတ္ေသးဘူး
( PR စနစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ခ်လိုက္ေသာ
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္နာယကဦးဝင္းတင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း )
ေမး ။ ။ အခ်ဳိးက်ေရြးေကာက္ခံမႈ ဏြၽ စနစ္ကို အခုဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာ
အေျပာမ်ားလာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုက သိပ္နားမလည္ၾကေသးဘူးဆိုေတာ့ PR
စနစ္ကို လူထုအလြယ္ ဆုံးနားလည္ႏိုင္မယ့္အေၾကာင္းက ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္မလဲ ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ဒီအေၾကာင္းတရားေတြကေတာ့ ရွင္းျပေနရင္အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ဘာေၾကာင့္ မသင့္ေတာ္ေသးတာလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ဘာေၾကာင့္ မသင့္ေတာ္ေသးတာလဲဆိုေတာ့ PR စနစ္ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီကို
အလြန္နားလည္ၾကတဲ့ သူေတြ၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မဲ ေပးတာျပဳတာ၊
ဆႏၵေပးတာေတြလည္းတတ္ၾကၿပီး လူေတြမွာလည္း ႏိုုင္ငံေရးအယူအဆေတြအမ်ဳိးမ်ဳိး
ေမး။ ။ PR စနစ္ဆိုတာကို နားလည္ ေအာင္ရွင္းျပပါဦးခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ PR စနစ္ဆိုတာ ပါတီၿပိဳင္တာပဲဗ်ာ။ ပါတီနာမည္နဲ႔ၿပိဳင္တာ။ ပါတီကို
မဲေပးလုိ႔ ဥပမာ ရွမ္းျပည္မွာ ၁ဝ မဲရမယ္။ မႏၱေလးတိုင္းမွာ ၁ဝ မဲရမယ္။ မေကြး
တိုင္းမွာ ၁ဝ မဲရမယ္။ မဲ ၃ဝ ရ မယ္။ (သတ္မွတ္ခ်က္က) ၂၅ မဲရရင္ အမတ္
တစ္ေယာက္ဆိုခင္ဗ်ား ၃ ျပည္နယ္( ရွမ္း၊ မႏၱေလး၊ မေကြး)က မဲေတြေပါင္းၿပီး
ခင္ဗ်ား အမတ္တစ္ေနရာ ရမွာပဲ။ ဒီလို ဟာမ်ဳိးနဲ႔လုပ္တာ။ ဆိုလိုတာကေတာ့
ကိုယ္ပိုင္ပါတီေလးေတြ (အမတ္ေနရာ) ရေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ေပးတာ။
ေမး။ ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ အဲလိုဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ အစိတ္စိတ္
အႁမႊာႁမႊာေတြျဖစ္မယ္။ ဟိုပါတီ ဒီပါတီ ဟိုမဲဒီမဲနဲ႔ လူေပါင္းမ်ားစြာေရာက္လာ။
အလုိလိုနဲ႔
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ အကြဲကြဲအၿပဲၿပဲေတြ
ျဖစ္ေနရတဲ့ၾကားထဲ အကြဲအၿပဲမခံႏိုင္ဘူး။ ကြဲရင္းကြဲရင္း ပါတီႀကီးေတြကြဲ။
အသုံးမက်လုိ႔ ပါတီ ႀကီးေတြကြဲရင္ တုိင္းျပည္နစ္နာခ်င္ လည္း နစ္နာပါေစ။
ဒီပါတီေလးေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဘာမူမွလည္းမရွိ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွ
ရွိေသးတာမဟုတ္ ဘူး။ လူတစ္စုက သူ႔ဘာသာသူ ပါတီ ေထာင္တဲ့လူတစ္စုပဲ။
အဲဒီလူတစ္စုက သူ႔တုိ႔ဘာသာသူတို႔ ပါတီေထာင္ၿပီး သူ တို႔ပါတီမဲေတြရၿပီး
သူတုိ႔ပါတီအမတ္ ေတြ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ သုံး ေယာက္ဆိုၿပီး ေကာက္သင္းေကာက္
ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းလုပ္တဲ့ အေနအ ထားမ်ဳိးျဖစ္မွာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္
မွာ လူေတြက မဲေတာင္ မေပးတတ္ေသး ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ကို ဦး
ေဆာင္တယ္ဆိုတာ အင္အားေကာင္းတဲ့ ပါတီက ဦးေဆာင္ရမွာဗ်။ ဘာမွ မဟုတ္ေသးတဲ့
ဟိုကပါတီ ဒီကပါတီ ေလးေတြနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္မွာလဲ။
အဲဒီလူေတြက တိုင္း ျပည္ကို ဘယ္လုိဦးေဆာင္မွာလဲ။ လႊတ္ ေတာ္ထဲေရာက္ရင္လည္း
အဲဒီပါတီ အမတ္ေတြအကုန္လုံး စုဖြဲ႔ထားရင္ေရာ ဒီလႊတ္ေတာ္က ဘယ္ေလာက္ထိၾသဇာရွိ
တဲ့လႊတ္ေတာ္ျဖစ္မွာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ ထိ လူထုေထာက္ခံမႈရတဲ့လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္မွာလဲ။
အဲလို ေျပာစရာေတြ ရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒါဆိုရင္ ပါတီေလးေတြက ဘယ္လိုလုပ္မလဲခင္ဗ်။ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ဖုိ႔။
ေျဖ။ ။ ကြၽန္ေတာ္လက္ခံတာကေတာ့ ပါတီေတြ အားႀကီးေအာင္ အားေကာင္းေအာင္ဖြဲ႔ပါ။
အားေကာင္းတဲ့ပါတီက အားေကာင္းသလုိဝင္ၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ၾကပါ။
အားေကာင္းတဲ့ပါတီ၊ အႏိုင္ရတဲ့ ပါတီက အမတ္ရမယ္ အစုိးရဖြဲ႔လို႔ရမယ္။
ကြၽန္ေတာ္က အဲဒါပဲ လိုခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒါကိုေျပာရလဲဆိုရင္။ ဥပမာ
တျခားပါတီက မဲ ၄ဝ။ ၁ဝ ။ ၁ဝ စုစုေပါင္း ၆ဝ ရတယ္ဆိုပါဆို႔။ အႏိုင္ရ တဲ့ပါတီက
၄၅ မဲရၿပီး ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ မဲေပးခဲ့သူေတြအကုန္လုံးကို ကိုယ္စား မျပဳဘူးလို႔
ေျပာၾကတယ္။ ဒါလည္း မမွန္ဘူး။ ဝင္အေရြးခံတဲ့အမတ္ တစ္ေယာက္က ဘယ္ပါတီက
ျဖစ္ျဖစ္။ ငါ့ကို မဲမေပးတဲ့သူေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ လုပ္လို႔မရဘူး။ မင္း
(မဲမေပးတဲ့သူ ေတြရဲ႕) အက်ဳိးစီးပြားကို လုပ္မေပးႏိုင္ ဘူးလို႔
ေၾကညာလို႔လည္း မရဘူး။ သိ လည္း သိတာမဟုတ္ဘူး။ လွ်ိဳ႕ဝွက္မဲ ေပးၾကတာပဲ။
ဘယ္သူကမဲေပးတယ္ မေပးဘူး မသိႏိုင္ဘူး။ ႐ႈံးတာ ႏိုင္တာ ေတာ့ရွိမွာေပ့ါဗ်ာ။
မဲမ်ားမ်ားရတဲ့သူ လူမ်ားမ်ားေထာက္ခံတ့ဲသူက ႏိုင္မွာေပါ့ ဗ်ာ။ ဆိုေတာ့
အမတ္တစ္ေယာက္က။ သူေျမာက္ဥကၠလာကေန အေရြးခံရၿပီဆို ေျမာက္ဥကၠလာထဲမွာ
သူ႔မဲေတြက ျပန္႔ က်ဲေနမယ္ ၁ဝ မဲေတြလည္းရွိမယ္။ ၁၅ မဲ။ ၂ဝ ။ ၃ဝ ရွိမယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ သူက ၄ဝ ရတဲ့အတြက္ ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့သူေတြအတြက္
သူ႔ရဲ႕မဲဆႏၵနယ္ အတြက္ သူက လုပ္ေပးရမွာပဲ။ သူ လႊတ္ေတာ္ထဲသြားတဲ့အခါ
ကြၽန္ေတာ့္ ကို မဲေပးတဲ့သူကိုပဲ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ စားျပဳတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္မဲေပးတဲ့သူရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကိုပဲ
ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ္ဆိုတာမ်ဳိးေၾက
ေမး။ ။ PR စနစ္ကိုတကယ္တမ္းက်င့္သုံးမယ္ဆို
ေျဖ။ ။ ခုနကေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ဏြၽ စနစ္ကို က်င့္သုံးျဖစ္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ ေတာ္ထဲကိုေရာက္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက
ေမး။ ။ ဒါေပမဲ့ အခုပါတီအခ်ဳိ႕က PR စနစ္ကို လိုလားၾကတယ္ေနာ္။
ေျဖ။ ။ ဒီလုပ္ငန္းကို လိုလားတယ္ဆိုတဲ့ သူေတြက
ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္လုိ႔ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္။ တစ္မ်ဳိးက ဘာလဲဆိုေတာ့
အင္အားကိုမရွိဘူး။ လူထုေထာက္ခံမႈ ျပည့္ျပည့္ဝဝ မရွိဘူး။ ဘယ္လုိေခၚမလဲ
လူထုေထာက္ခံမႈကို လူရာဝင္ သူရာ တြင္ေထာက္ခံမႈမရတဲ့ ပါတီေလးေတြရဲ႕ (PR
စနစ္ကို ) ေထာက္ခံမႈ ဆႏၵသေဘာ ထားလို႔ထင္တယ္။ ေနာက္တစ္မ်ဳိးက ဘာလဲဆိုေတာ့
ျမန္မာျပည္မွာ အင္အားႀကီးတဲ့ပါတီေတြ ဦးေဆာင္တာကို မလိုလားတဲ့
သေဘာထားရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြ သုိ႔မဟုတ္လည္း အျခား အျခားေသာ
အင္အားစုေတြ၊ အဲလိုအဖြဲ႕ အစည္းေတြက အင္အားႀကီးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ
အဖြဲ႕အစည္းေတြ မရွိေစခ်င္ဘူး။ အဲလိုရွိရင္ သူတို႔မွာလုပ္ရကိုင္
ရထိန္းရသိမ္းရခက္မယ္လို႔ သူတို႔ထင္ တယ္။ ဒီလို ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းေတြ
စုထားရင္ ဟိုပါတီဒီပါတီကို တပည့္ေမြးလို႔ရမယ္။ ခြံ႕လို႔ရတယ္။
ေကြၽးလုိ႔ရတယ္။ၾသဇာေပးလို႔ရတယ္ေ
ေမး။ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေပးတဲ့ စနစ္ကိုေတာင္မွ လူထုကေကာင္းေကာင္း
နားမလည္ေသးတာဆိုေတာ့ အခု PR စနစ္ေျပာဆိုမႈထက္ ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြ
ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ ထင္လဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။
ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ပညာ ေပးတာကေနာက္ဗ်။ ပညာမေပးခင္ကို ဒါေတြ (PRၽ
စနစ္လုပ္ေဆာင္မႈ) ကို မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါ တယ္။
ပညာေပးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေနာက္ထပ္ ၄ ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ ၁ဝ ႏွစ္
ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရဦးမွာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီစနစ္ကို လက္မခံဆိုၿပီး
ျငင္းဖို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တိုက္တြန္းခ်င္တယ္။ ဒီစနစ္ကို ပယ္ခ်ဖုိ႔ပဲ ၊
ဒီစနစ္ကို လက္ မခံဖို႔ဘဲအေၾကာင္းရွိတယ္။ ပညာေပး ေနဖုိ႔မလုိဘူး။
လက္မခံတဲ့စနစ္ကို ပညာ ေပးဖို႔အေၾကာင္းကြၽန္ေတာ္မေျပာခ
ေမး။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ဒီမိုကေရစီဖြံ႕ၿဖိဳးစ ႏိုင္ငံအတြက္ ဘယ္လိုေရြးေကာက္ပြဲ စနစ္က အသင့္ေတာ္ဆုံးျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ပါသလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ စနစ္က မ်ားရာသူက ႏိုင္ဖုိ႔ပဲ။ လူထု
ေထာက္ခံမႈမ်ားမ်ားရတဲ့ပါတီက ႏိုင္ဖို႔ပဲ။ အဲဒီစနစ္ကိုပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔
လက္ခံခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ NLD ဆိုလုိ႔ ရွိရင္ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္
ေန႔မွာ စၿပီးေတာ့ဖြဲ႔တယ္။ ေအာက္တို ဘာလအတြင္းမွာ က်င္းပတဲ့
ဗဟိုေကာ္မတီအစည္းအေဝးမွာ ဒီ PR စနစ္ကို တင္လာတာ။ PR စနစ္ကို ျမန္မာျပည္
ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ စၿပီးေျပာတာ NLD မွာ စၿပီးေျပာတာ။ NLD က လူ တခ်ဳိ႕က
တင္တယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ စစ္ဗိုလ္အုပ္စုဘက္က တင္တာရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔
လက္မခံဘူးဆိုၿပီး ျငင္း ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ထိလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မခံဘူး။
လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလေရာ။ လာမယ့္ ၄၊ ၅၊ ၁ဝ ႏွစ္ထိ ကို ဒီစနစ္ကို
လက္ခံစရာ မရွိဘူးလုိ႔ ယူဆထားတယ္။
ေမး။ ။ ဒါဆိုလက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားက ဘာမ်ားျဖစ္မလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားက ဘာလဲဆိုရင္ တိုင္းျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီ
စနစ္ကို နားလည္တဲ့အခ်ိန္၊ တိုင္းျပည္ က ဒီမိုကေရစီစနစ္ အက်င့္စ႐ိုက္၊
အက်င့္သိကၡာ၊ အတတ္ပညာေတြ ၾကြယ္ဝတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ သုံးခ်င္သလို သုံး။
အဲလိုသုံးတဲ့အခါမွာလည္း တစ္တိုင္းျပည္လုံး ကိစၥမွာ မသုံးသင့္ဘူး။ ဥပမာ
ျမဴနီစပယ္ (စည္ပင္သာယာ) ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ၊ ျပည္နယ္ေရြး ေကာက္ပြဲေတြမွာ၊
တုိင္းေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာလုပ္ ေနာက္ပိုင္းၾကရင္။ အဲဒီ အခ်ိန္က်မွပဲ
အဲဒီအဆင့္( PR အဆင့္) ကိုေရာက္လာမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
တစ္တိုင္းျပည္လုံး ျပည္လုံးကြၽတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ဳိးမွာ PR စနစ္က
လက္ခံဖို႔မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္။
ေမး။ ။ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္ နယ္တိုင္းအဆင့္ PR စနစ္က်င့္သုံးမယ္ ဆိုရင္ေရာခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ျပည္နယ္တိုင္းအဆင့္ကို မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ ဒီကာလမွာ ဒီစနစ္ ဟာ
တိုင္းျပည္အတြက္ အသုံးမဝင္ေသးဘူး အသုံးမက်ေသးဘူး အသုံးမတည့္ ေသးဘူးလုိ႔
ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လက္မခံဘူး။ မက်င့္သုံးပါနဲ႔ဦး လို႔ေျပာတာပါ။
ေမး။ ။ PR စနစ္မွာလည္း ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ အားသာခ်က္ေတြရွိတယ္လို႔ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႕က ဆိုထားတယ္ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ပညာရွင္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ နဲ႔ထပ္ၿပီး (အေသးစိတ္) ေဆြးေႏြးတာ
ေကာင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားအရ
မ်ားရာဟာပဲကြၽန္ေတာ္လက္ခံတယ္။ ဒီလို (PR)ဟာမ်ဳိးလက္မခံဘူး။ အေသးစိတ္ကေတာ့
ပညာရွင္ေတြေျပာၾကဆိုၾကပါ။
ေမး။ ။ PR စနစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေမးလုိ႔က်န္သြားတာ ျဖည့္စြက္ ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ သိခ်င္ပါေသးတယ္ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ မရွိပါဘူး။ အဲဒါပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ မလုပ္သင့္ေသးဘူးထင္ပါ တယ္။
မလုပ္သင့္ေသးဘူး ထင္တဲ့အတြက္ အဆင့္ဆင့္ တစ္တိုင္းျပည္လုံး အတြက္လည္း
မလုပ္သင့္ေသးဘူး။ ေအာက္ေျခအဆင့္လည္း မလုပ္သင့္ ေသးဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။
လုပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ဖို႔အတြက္ ပညာေပးဖုိ႔ လိုတယ္ဆိုရင္ (ကြၽန္ေတာ္တို႔က
လက္ မခံတဲ့အတြက္ ပညာေပးလည္းမလုပ္ ခိုင္းပါနဲ႔) အဲဒီ (PR) စနစ္ကို လက္ခံတဲ့
ပါတီေလးေတြက ကိုယ့္ေနရာကိုယ့္ လူထုၾကားထဲမွာ လက္ခံေအာင္ပညာေပးပါဦးလို႔ပဲ
ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်။
ဥာဏ္ လ င္ း ေ အ ာ င္ ေ တြ႕ ဆံု ေ မ း ျမ န္ း သ ည္
Popular Myanmar News Journal
အေမရိကန္တြင္ တစ္ႏွစ္ၾကာ သင္ယူခြင့္ရမည့္ ပညာသင္ဆုေလွ်ာက္ထားႏုိင္
Monday, 06 May 2013 12:05
Written by ေနလင္းထြန္း
အေမရိကန္အစုိးရမွ ႏွစ္စဥ္ေပးအပ္ေနေသာ Huber H.umphery Fellowship ပညာသင္ဆုအတြက္ ဇူလုိင္လ ၃ ရက္ေနာက္ဆုံးထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎သံ႐ုံးကေၾကညာထားသည္။
၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြက္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ တစ္ႏွစ္အၾကာသြားေရာက္ေလ့လာသင္ယူရမည့္ အဆုိပါအစီအစဥ္အား ႏုိင္ငံအတြက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည့္ အလားအလာရွိသူမ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္က (သုိ႔မဟုတ္) အစုိးရအဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ စိတ္အားထက္သန္သူမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ပညာသင္ဆု အစီအစဥ္ေလွ်ာက္ထားလုိသူမ်ားသည္ တကၠသုိလ္တစ္ခုမွ ဘဲြ႕ရရွိထားျခင္း၊ အနည္းဆုံး လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳဆက္တုိက္ ငါးႏွစ္ရွိထားျခင္း၊ ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အခ်င္းႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးျပဳမႈမွတ္တမ္းေကာင္းမ်ားကုိ ျပသႏုိင္ျခင္း၊ ေရြးခ်ယ္ခံရပါက မိမိအလုပ္ရွင္ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိ ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈ အရည္အေသြးတုိဖယ္ ၅၂၅ မွတ္ႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ အရည္အ ခ်င္းရွိျခင္းႏွင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ပညာသင္ယူ၊ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေသာ အေတြ႕အႀကံဳမရွိျခင္း ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီရမည္ျဖစ္သည္။
စုိက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ ဘဏ္လုပ္ငန္း၊ သဘာဝရင္းျမစ္ႏွင့္ ပတ္ဝန္း က်င္မူဝါဒႏွင့္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈ၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ေဒသဆုိင္ရာ စီမံကိန္း၊ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ ဂ်ာနယ္ လစ္ဇင္ ဥပေဒႏွင့္လူ႔အခြင့္အေရး၊ အမ်ားျပည္သူ႔ မူဝါဒဆုိင္ရာ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာမႈႏွင့္ အမ်ားျပည္သူစီမံ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ပညာေရးစီမံခန္႔ခဲြမႈႏွင့္မူဝါဒ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကား သင္ၾကားမႈ၊ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး မူဝါဒ ကာကြယ္တားဆီးကုသမႈ ဘာသာရပ္နယ္ပယ္မ်ားကုိ ေလ့လာ သင္ယူလုိသူမ်ားအေနျဖင့္ ပညာသင္ဆုကုိ ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္ထားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
အေမရိကန္အစုိးရသည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ျမန္မာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၅၀ မွ ၆၅ ဦးၾကား ေခၚယူ ေနခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ပညာသင္ဆုအစီအစဥ္မ်ား တုိးျမႇင့္ေပးအပ္ခဲ့သလုိ ပညာသင္ဆုေပးအပ္မည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရလည္း ျမင့္တက္လာဖြယ္ရွိေနသည္။
7 Day News Journal
Vol.12, No.8, MAY . 2, 2013
maukkha.org
ေနရာတုိင္းမွာဒီဥပေဒ......
r
ဒီမိုကေရစီႏႇင့္ ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ...တိုင္းရင္းသားအားလံုး
တန္းတူအခြင့္အေရးရွိရမယ္ဆိုတာ...သေဘာတူပါတယ္။
နားထဲကန္႕လန္႕ၾကီး၀င္လာတာကေတာ့''ကြၽန္ေတာ္တို႔
လုိခ်င္တာက ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ပဲ။"ဆိုတာၾကီးပဲ။
ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးခ်င္ေနၾကသ၍ ဘယ္ေတာ့မွျငိမ္းခ်မ္း
ေရးဆိုတာျဖစ္လာမွာမဟုတ္....ပင္လံုလိုညီလာခံ၂၀၁၄မွာလုပ္
ျဖစ္ရင္( One law in anywhere)ဆိုတာေလးေဆြးေႏြးသင့္တယ္။
ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးၾကေၾကးဆိုအင္အားမ်ားတဲ့ဗမာကသူတို႕
ကိုယ့္ၾကမၼာသူတို႕ဖန္တီးတယ္ဆိုရင္ဂ်ာေအးစကၠဴကပ္အစျပန္ေရာက္
သြားမယ္။မြန္မို႕လို႕မြန္စာသင္ခြင့္ရခ်င္တာကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီး
တယ္လို႕ေတာ့ကပ္မေျပာနဲ႕၊အဲ့ဒါကအေျခခံလူ႕အခြင့္အေရးတခု....။
ျပည္နယ္တိုးတက္ဖို႕ျပည္နယ္အစိုးရကစီမံခန္႕ခြဲတာလဲကိုယ့္ၾကမၼာ
ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ရတယ္လို႕မဆိုလိုဖူး....၊( One law in anywhere)
ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပဲရွိတယ္။။။
ဒါဆိုကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးတယ္ဆိုတဲ့စကားအဓိပၸါယ္ကဘာ
ကိုရည္ရြယ္ခ်င္တာလဲဆိုတာပင္လံုလိုညီလာခံတက္မယ့္သူေတြ
သိနားလည္ျပီးစကားလံုးအသံုးအနူံးမမွားဖို႕သတိေပးခ်င္တာ.....။
===================================
လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖက္ဒရယ္စနစ္ တည္ေထာင္ရန္ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းႏႇင့္ စစ္မႇန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႕စည္းပံု ျဖစ္ေပၚလာရန္
ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ဟု တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ေျပာၾကား
Created on Friday, 10 May 2013 02:08
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ ေမ ၉ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆုိင္ရာ အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲ ဒုတိယေန႔ျမင္ကြင္း
လက္ရႇိက်င့္သံုးေနေသာ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖက္ဒရယ္စနစ္ တည္ေထာင္ရန္ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းႏႇင့္ စစ္မႇန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႕စည္းပံု ျဖစ္ေပၚလာရန္ ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ဟု တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေျပာသည္။
လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ အာဏာခြဲေ၀မႈ အပိုင္း၌ တိုင္းရင္းသားမ်ားကို အျပည့္အ၀ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မေပးထားျခင္းႏႇင့္ တပ္မေတာ္သား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါ၀င္ေနျခင္းသည္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ တည္ေထာင္ရန္ လံုး၀မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
''ဖက္ဒရယ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကိုသာ နားလည္လက္ခံဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ အေျခခံဥပေဒဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ေတာင္ ျပင္လို႔ရတယ္။ တပ္မေတာ္သားေတြ ဆိုတာလည္း လူသားေတြပါပဲ။ ဖက္ဒရယ္ဆုိတာကို တကယ္နားလည္လာရင္ သူတို႔လည္း လက္ခံလာမယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတာ့ ေက်ာ္ျဖတ္ရဦးမယ္'' ဟု ညီေနာင္တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ား၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရႇိသူႏႇင့္ ခ်င္းအမ်ဳိးသားပါတီ ဥကၠ႒ ဦးဇိုဇမ္က ေျပာသည္။
၂၀၁၄ ခုႏႇစ္တြင္ အစိုးရဘက္မႇ ျပဳလုပ္ေပးမည္ဟု ေျပာဆိုထားသည့္ ပင္လံုကဲ့သို႔ေသာ ညီလာခံမတုိင္မီ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မရပါကလည္း ယင္းညီလာခံတြင္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ အေၾကာင္းကို နားလည္လက္ခံလာေအာင္ ရႇင္းျပကာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သြားမည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစံု ေနထိုင္သည့္ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည့္အတြက္ တန္းတူအခြင့္အေရးမ်ား ရရန္လိုေၾကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏႇင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည့္ ပင္လံုသေဘာတူညီခ်က္မ်ားတြင္ အဓိကအခ်က္မႇာ တန္းတူရည္တူ ျပည္ေထာင္စုမူႏႇင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကိုဖြဲ႕စည္းရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်က္ကို တိတိက်က် အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရေၾကာင္း၊ လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံုသည္ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံမူမ်ားႏႇင့္ မကိုက္ညီဘဲ တုိင္းရင္းသားမ်ား ရပိုင္ခြင့္ကိုလည္း တိတိက်က် ျပ႒ာန္းမထားသည့္အတြက္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကိုသြားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ရခိုင္ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးေအးသာေအာင္က ေျပာသည္။
ဒီမိုကေရစီႏႇင့္ ဖက္ဒရယ္ဆိုသည္မႇာ ခြဲျခားမရေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုမႇာ စစ္အာဏာရႇင္စနစ္ ေရရႇည္တည္တံ့ႏိုင္ရန္ ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒသာျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပယ္ဖ်က္ျခင္း ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားရာတြင္ လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံုမႇာအေႏႇာင့္အယႇက္၊ အတား အဆီးျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားေနသည္ ဆိုေသာ္လည္း...
''ဒီမိုကေရစီ အေျခခံခုိင္မာဖို႔ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ၂၀၁၅ မတုိင္ခင္ ျပဳျပင္သင့္တာေတြ၊ ေျပာင္းလဲသင့္တာေတြ လုပ္ဖို႔လုိတယ္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို မျပင္ႏိုင္ဘူး။ ဒါမႇမဟုတ္ အသစ္မဆြဲႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲကို ေမ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ေမ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး'' ဟု ဦးေအးသာေအာင္က ဆိုသည္။
ရႇမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မႇ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရႇိသူ ဦးစိုင္းလိတ္ကလည္း ''လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံုကေတာ့ ဖက္ဒရယ္နဲ႔ ဘယ္လုိမႇ မအပ္စပ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုိခ်င္တာက ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ပဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္မႇာ တန္းတူညီမွ်ခြင့္ရႇိရမယ္။ အထက္လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ Check & Balance လုပ္ႏိုင္ရမယ္'' ဟု ေျပာသည္။
မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မႇ ရသည္ျဖစ္ေစ စစ္မႇန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႕စည္းပံု ရရန္အတြက္ အျမဲတမ္း ႀကိဳးစားသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရႇိတြင္၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ဆင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အသစ္ေရးဆြဲျခင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ တိုင္းရင္းသား အစုအဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕ကာ ျပင္ဆင္ေနၿပီး ဥပေဒအခ်က္အလက္မ်ား စုေဆာင္းေနေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာသည္။
ဒီမိုကေရစီႏႇင့္ ဖက္ဒရယ္ဆိုသည္မႇာ ခြဲျခားမရေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုမႇာ စစ္အာဏာရႇင္စနစ္ ေရရႇည္တည္တံ့ႏိုင္ရန္ ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒသာျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပယ္ဖ်က္ျခင္း ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားရာတြင္ လက္ရႇိဖြဲ႕စည္းပံုမႇာအေႏႇာင့္အယႇက္၊ အတား အဆီးျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားေနသည္ ဆိုေသာ္လည္း ေအာက္ေျခတြင္မူ မည္သည့္သက္ေရာက္မႈမႇ မရႇိေၾကာင္း မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ ဥကၠ႒ ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက ေျပာသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ လႊတ္ေတာ္တြင္းမႇာေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္မႇာေရာ ဒါပဲ ေျပာေနတာပဲ။ ဖက္ဒရယ္ေပးခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ေပါ့။ မေပးရင္လည္း ဒီအခြင့္အေရး ရေအာင္ေတာ့ ရပ္တည္သြားရမႇာပဲ။ တုိင္းရင္းသားေတြ အတြက္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတြက္ပါ'' ဟု ဦးႏိုင္ေငြသိန္းက ဆိုသည္။
ဖက္ဒရယ္ဆုိသည္မႇာ အစိုးရႏႇစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ဗဟိုအစုိးရႏႇင့္ ေဒသႏၲရ အစိုးရၾကား အာဏာခြဲေ၀ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းအာဏာ ခြဲေ၀မႈအား အေျခခံဥပေဒမႇ သတ္မႇတ္ေပးရသည္။ အစိုးရႏႇစ္ရပ္ၾကား အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ ခံု႐ံုး သို႔မဟုတ္ တရား႐ံုးမ်ားမႇ ဆံုးျဖတ္ေပးရသည္။
ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံ ၁၉၂ ႏုိင္ငံအနက္ ဖက္ဒရယ္ပံုစံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ က်င့္သံုးေသာ ႏုိင္ငံေပါင္း ၂၈ ႏိုင္ငံရႇိၿပီး နယ္ေျမက်ယ္၀န္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ားႏႇင့္ လူမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား သိပ္သည္းစြာ ေနထိုင္ၾကေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဒီမိုကေရစီ မူ၀ါဒမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်ိန္၌ ဖက္ဒရယ္စနစ္အား က်င့္သံုးၾကေလ့ရႇိသည္။
http://weeklyeleven.com
အေမ႔သားၾကီး အေမ႔ရြာထဲ ၀င္လာျပီ
r
Naung Yin Aye
April 21 ·
ဘယ္လိုၾကည္႔ၾကည္႔ .... က်က္သေရရွိတဲ႔ .... အေမ႔သားၾကီးေတာ္ .... အေမတို႔ တိုင္းျပည္ေရာက္လာ .... အေမက မရမွာပဲ .....
ဟုတ္ဖူးလား .... ဟင္ ... အေမတိုနဲ႔ေတြ႔လို႔ ... အေမတို႔နယ္ေျမထဲ ေရာက္ခဲ႔ရျပီ .. အေမတို႔ ေခၚလို႔လည္း ေရာက္ခဲ႔ရျပီ ....
ေပ်ာ္မယ္ဟုတ္ဖူးလားေဟ႔ ....
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က သမၼတထက္ အာဏာပိုရႇိေန
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က သမၼတထက္ အာဏာပိုရႇိေနေၾကာင္း ျမန္မာႏႇင့္ အသြင္တူေသာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ကာ ပညာရႇင္တစ္ဦးသံုးသပ္
Created on Friday, 10 May 2013 00:36
၂၀၀၈ ခုႏႇစ္က အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒတြင္ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑မႇာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ေနၿပီး ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ သမၼတထက္ အာဏာပိုမို အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္းကို အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ႏႈိင္းယႇဥ္ကာ National University of Singapore ဥပေဒေရးရာ ဌာနမႇ DR.မစ္(စ)မယ္လီဆာက ေမ ၉ ရက္တြင္ မီကာဆာဟိုတယ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲ ဒုတိယေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မစ္(စ)မယ္လီဆာ ''တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေလ့လာတဲ့အခါမႇာ ကြၽန္မအေနနဲ႔ ေမးခြန္းေလးေတြကို ေမးပါတယ္။ နံပါတ္(၁)အေနနဲ႔ တပ္မေတာ္ကို ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းက ထိန္းခ်ဳပ္လဲ၊ (၂) တပ္မေတာ္နဲ႔ ဥပေဒ ဘယ္သူက အထက္မႇာ ေနသလဲ၊ (၃) တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို အေျခခံ ဥပေဒက ဘယ္ေလာက္အထိ ထိမ္းခ်ဳပ္ထားသလဲ။ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒရဲ႕ အခန္း ၇ မႇာ ကြၽန္မေတြ႕ရတာက တပ္မေတာ္ကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကပဲ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္၊ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရာမႇာ ကာ/လံုက ေရြးခ်ယ္တယ္၊ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ တစ္ေယာက္အတြက္ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ မရႇိဘူး။ အရည္အခ်င္း သတ္မႇတ္ခ်က္ မရႇိဘူး။သူ႔ကို ဒီေနရာကေန ဖယ္ရႇားဖို႔ ဘယ္လိုနည္းဥပေဒနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာလဲ အေျခခံဥပေဒမႇာ မပါ၀င္ဘူး'' ဟု မစ္(စ္)မယ္လီဆာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ မစ္(စ္) မယ္လီဆာက တပ္မေတာ္သည္ လြတ္ေတာ္၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္သာ ရႇိသင့္ၿပီး တပ္မေတာ္သည္ ဥပေဒျပဳမႈတြင္ မပါ၀င္သင့္ေၾကာင္း အေျခခံဥပေဒတြင္ တိက်စြာ ေရးဆြဲသင့္သည္ဟု အၾကံျပဳ တင္ျပသြားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ဆက္လက္၍ တပ္မေတာ္က တရား၀င္ သတ္မႇတ္ထားေသာ ဥပေဒႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခြင့္အာဏာ အထူးမရႇိေစရဟု အင္ဒိုနီးရႇား ဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္းႏႇင့္ စစ္ခုံ႐ံုးႏႇင့္ အရပ္ခံု႐ံုးတြင္ အရပ္သားခံု႐ံုးက အာဏာပိုမို သက္ေရာက္သည္ဟု ေျပာသည္။ အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံတြင္ စစ္ခံု႐ံုးမႇ ၾကားနာေသာ အမႈကို တရားခံက သေဘာမတူပါက ဗဟိုတရား႐ံုးသို႔ အယူခံခြင့္ ရႇိသည္ဟု ေျပာသည္။ ထိုအခ်က္ကိုလည္း အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံတြင္ ယခုအခ်ိန္အထိ ျငင္းဆိုေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။
မစ္(စ)မယ္လီဆာက ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ စစ္တပ္၏ အခန္းက႑မႇာ အေရးႀကီးသည္ကို သူသိရႇိေၾကာင္း ေျပာ ၾကားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေရးတြင္ စစ္တပ္၏ တိုက္႐ိုက္ပါ၀င္မႈက ထိုႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီအား ထိခိုက္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာၾကားခဲ့...
လြတ္ေတာ္တြင္း တပ္မေတာ္ပါ၀င္မႈ အခန္းက႑ကိုလည္း မစ္(စ)မယ္လီဆာက အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာျပည္ကဲ့သို႔ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္အာဏာရႇင္တို႔ လက္ေအာက္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကရေသာ္လည္း အင္ဒိုနီးရႇားႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ စစ္တပ္၏ အခန္းက႑ကို လြတ္ေတာ္မႇ ဖယ္ရႇားႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ဖိလစ္ပိုင္တြင္လည္း တပ္မေတာ္သားမ်ား ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရႇားမႈကို တိုက္႐ိုက္ပါ၀င္ခြင့္အား အေျခခံဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္း တားျမစ္ထားသည္။ တပ္မေတာ္သည္ အရပ္သားကိစၥတြင ္ပါ၀င္ခြင့္ မရႇိေစရ၊ တပ္မေတာ္သားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာရမည္ဟု အေျခခံဥပေဒတြင္ ပါ၀င္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ မစ္(စ္)မယ္လီဆာက သမၼတက နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးကို ခန္႔အပ္ရန္အတြက္ ကာ/ခ်ဳပ္၏ အၾကံကို ယူရသည္ ဆိုသည္မႇာ လႊတ္ေတာ္သည္ ကာ/ခ်ဳပ္ မပါ ပဲ လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခြင့္ မရႇိေၾကာင္းကို ျပသေနသည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ထို႔ေနာက္ မစ္(စ)မယ္လီဆာက ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ စစ္တပ္၏ အခန္းက႑မႇာ အေရးႀကီးသည္ကို သူသိရႇိေၾကာင္း ေျပာ ၾကားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေရးတြင္ စစ္တပ္၏ တိုက္႐ိုက္ပါ၀င္မႈက ထိုႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီအား ထိခိုက္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မယ္လီဆာခေရာခ်္သည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ NUS ဥပေဒေရးရာဌာနမႇ ပါရဂူဘြဲ႕ရ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ၊ ေလဒန္ၿမိဳ႕ရိႇ ႏိုင္ငံတကာ အာရႇေရးရာ ေလ့လာေရး တကၠသိုလ္၌ က်မ္းျပဳခဲ့သည္။ ယင္းမတိုင္ခင္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ၊ မဲလ္ဘုန္းတကၠသိုလ္၊ မဲလ္ဘုန္းဥပေဒေက်ာင္း၌ သုေတသနတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္။ သူ၏ အဓိက သင္ၾကားေရး နယ္ပယ္မႇာ ျပည္သူ႕ဥပေဒျဖစ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒျဖစ္သည္။ သူသည္ ၾသစေၾတးလ်ႏႇင့္ NUS တို႔တြင္ သင္ ၾကားပို႔ခ်မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။
သူသည္ ဆစ္ဒနီ ဥပေဒသံုးသပ္ခ်က္၊ အာရႇေရးရာ ေလ့လာေရး သံုုးသပ္ခ်က္ႏႇင့္ ဥပေဒေရးရာ ေလ့လာေရး စင္ကာပူဂ်ာနယ္ ကဲ့သို႔ေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့သည္။ မၾကာခင္ ထြက္ရိႇလာမည့္ သူ၏စာအုပ္မႇာ အင္ဒိုနီးရႇားမႇ 'ဥပေဒႏႇင့္ ဘာသာေရး-အေနာက္ဂ်ာဗားမႇ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ပဋိပကၡႏႇင့္ တရား႐ံုးမ်ား' ျဖစ္သည္။ သူသည္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမႇ အာရႇေရးရာ ဥပေဒဂ်ာနယ္တြင္ အယ္ဒီတာ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး အင္ဒိုနီးရႇားဥပေဒ၊ အစၥလာမ္ႏႇင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းဌာန၊ မဲလ္ဘုန္းဥပေဒေက်ာင္း မဲလ္ဘုန္း တကၠသိုလ္တို႔တြင္လည္း အၾကံေပးတစ္ဦးျဖစ္သည္။
http://weeklyeleven.com