Wednesday, August 28, 2013

အစိုးရနဲ႕အမ်ိဳးရတို႕ေတြ႕ၾကရာ၀ယ္....


၀န္ႀကီးဌာနငါးခုက ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြသို႔ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရန္ က်ပ္ေငြသန္းေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ႏွင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂ သန္းေက်ာ္ ရွိ

အစိုးရ၏ ၀န္ႀကီးဌာနငါးခုက ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြသို႔ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရန္ က်ပ္ေငြသန္းေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ႏွင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂ သန္းေက်ာ္ ရွိေန....

၀န္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ အားနည္းၿပီး၊ ဘ႑ာစည္းမ်ဥ္းတုိ႔ႏွင့္ မညီဘဲေဆာင္ရြက္ေနမႈတို႔ေၾကာင့္ “ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ နစ္နာေနရ...”

ေႂကြးက်န္သည့္ ၀န္ႀကီးဌာနငါးခု...

(၁)..သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန..>> ေငြသားအေနျဖင့္ က်ပ္သန္း ၂၈၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာအတြက္ ေရႊစင္ျပန္သြင္းရမည့္အစား ေငြသားျဖင့္ ျပန္ေပးရမည့္ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ၃၂၀၀၀ ေက်ာ္...

(၂)..ဟုိတယ္ / ခရီး ၀န္ႀကီးဌာန..>> အေမရိကန္ေဒၚလာ၂၂.၈၉သန္း

(၃)..စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန...>>က်ပ္ ၄၂ သန္းေက်ာ္၊

(၄)..ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန..>>က်ပ္၂ သန္းေက်ာ္

(၅)..က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန..>> က်ပ္ ၂၅ သန္း ေက်ာ္

Mizzima - News in Burmese.

ေဒးလီးေမးလ္မွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ဆီးရီးယားကို တုိက္မယ့္သတင္း



=======================================
အေမရိကန္ ေရတပ္က ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ ဓါတ္ပံု နဲ႔ သတင္းအရ ပင္လယ္ထဲ အဆင္သင့္ေရာက္ေနျပီျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာ USS Harry S Truman ဟာ ေ၀ဟင္ပစ္ မစ္ဇိုင္းဒုန္းပစ္လႊတ္မယ့္ သေဘၤာ USS Gattysburg နဲ႔အတူ ဆီးရီးယားႏိုင္ငံျမိဳ႕ေတာ္ ဒမတ္စက္ကို ပစ္ခတ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနျပီလို႔ သိရပါတယ္။

အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီး Chuck Hagel ကလည္း မေန႔ကတည္းက အိုဗားမား အမိန္႔ေပးတာနဲ႔ အေမရိကန္တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ စစ္ပြဲအတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနျပီလို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

သေဘၤာ The Harry S Truman ဟာ ေရတပ္သား ၆၆၀၀ ကို တင္ေဆာင္ျပီး Tomahawk မစ္ဇိုင္းဒုံး အနည္းဆံုး ၉၀ အျပင္ တာေ၀းပစ္ မစ္ဇိုင္းဒုံးၾကည္ ၁၂၂ လံုးတင္ေဆာင္ျပီး အဆင္သင့္ ျပင္ထားတာပါ။

အခုပံုပါ ဓါတ္ပံုကို အေမရိကန္ ေရတပ္မေတာ္အေနနဲ႔ ဒီေန႔ မနက္ ေစာေစာက ထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္ျပီး ျဗိတိန္ကလည္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာ နဲ႔ တာေ၀းပစ္ လက္ႏွက္ေတြ အဆင္သင့္ျပင္ထားျပီးျပီလို႔ သိရပါတယ္။

ျဗိတိန္ တပ္မေတာ္ အေျခစိုက္တဲ့ ဆိုက္ပရတ္စ္ မွာလည္း အင္အားေတြ တိုးခ်ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ျဗိတိန္ ေတာ္၀င္ ကမ္းတက္တပ္သား အနည္းဆံုး ၆၅၀ ဟာ မၾကာခင္မွာ ေဂ်ာ္ဒန္ႏုိင္ငံကို ဆုိက္ေရာက္မွာ ျဖစ္ျပီး အေမရိကန္ တပ္မေတာ္နဲ႔ ေပါင္းဆည္းမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ျပည္သူေတြကို ဓါတုအဆိပ္ေငြ႔အထိသံုးျပီး လူမ်ိဳးတုံးသတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္ အာဆတ္ကို ၾကည့္ရတာ ဆတ္ဒန္ဟူစိန္ က်ဆံုးခန္းကို ၾကည့္ရသလိုပါဘဲ.....

အာဏာရွင္စနစ္ဟာ မၾကာခင္ ကမၻာေပၚကေန အျပီးတိုင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာပါ...

 ေဇာ္လြင္၀င္း

အၾကမ္းဖက္ကသတ္သတ္၊ခံရတာကသတ္သတ္..

တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း Fuji house နားေလးက ကားမွတ္တိုင္မွာ

၁ဃ/၇၈၈၈

တစ္လငါးသိန္းရမည္ဆို၍တရုတ္သို႔ ေရာင္းစားသူမ်ားအား ဖမ္းမိရန္ ေဆာင္ ရြက္ေနဆဲျဖစ္


Wednesday, August 28, 2013

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊျပည္သာၿမဳိ႕နယ္ (ဏ)ရပ္ကြက္ေန အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးအား တစ္ရပ္ကြက္တည္းေန မအငယ္ေလး(ခ)မေအးျမတ္မြန္က တရုတ္ျပည္၌ တစ္လလွ်င္ ငါးသိန္းရမည္ဟု ေခၚေဆာင္သြားၿပီးေနာက္ ေရာင္း စားခဲ့သည္ကို ေရာင္းစားခံရသူႏွင့္ မိခင္ျဖစ္သူတို႔ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္မိၿပီး သိရေသာေၾကာင့္ သမီးျဖစ္သူအား ေရာင္းစားေသာ မေအးျမတ္မြန္ အပါအဝင္ (၇)ဦးအား အေရးယူေပးရန္ တိုင္တန္းမႈတစ္ခု
ၾသဂုတ္လ ၂၇ရက္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အားလံုးအား ဖမ္းဆီးအေရးယူႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေလွာ္ကားရဲစခန္းမွ သိရသည္။

အဆိုပါ ေရာင္းစားခံရေသာ အမ်ိဳးသမီးအား မအငယ္ေလး(ခ) ေမေအးျမတ္ မြန္က တစ္လလွ်င္ငါးသိန္းရမည္ဟု မတ္လ (၃)ရက္ေန႔က ေျပာ၍ ေခၚ သြားၿပီးေနာက္ ၎ႏွင့္အတူ မမာမာဦးဆိုတို႔က၁၂၄ ကားဂိတ္သို႔ ပို႔ ၍ လာ ရႈိးၿမိဳ႕မွ မစိုးစိုး ဆိုသူက လားရႈိးၿမိဳ႕အထိ လိုက္ပို႔ကာ မဆုဆုခိုင္ေထြး၊ သားငယ္၊ မရွမ္းမႏွင့္ မရွမ္းမ၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူတို႔၏ အဆက္အသြယ္ျဖင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ က်ဴးမားထံၿမိဳ႕၊ လြယ္ဒစ္ရပ္ကြက္ရွိ တရုတ္ အမ်ိဳးသားထံ တြင္ ေငြက်ပ္(၈၅)သိန္းျဖင့္ အေရာင္းစားခံရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ တရုတ္အမ်ိဳးသားႏွင့္ ရရွိထာေသာ ကိုယ္ဝန္(၂)လ လြယ္ထား ရၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရာင္းစားခံရသူ အမ်ိဳးသမီးက မိခင္ျဖစ္သူထံ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ဖုန္း၁၈၈၃၉၆၄၁၃၉၂ သုိ႔ ဆက္သြယ္ရန္ ေျပာၾကား၍ မိခင္ျဖစ္သူမွ ဆက္သြယ္ေမးျမန္း၍ သိရွိၿပီးေနာက္ တိုင္ၾကား ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရဲမွတ္တန္းမ်ားအရ သိရသည္။

အဆိုပါ လူကုန္းကူမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလွာ္ကားၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းမွ (ပ)၂၅၇/၁၃၊ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ -၂၈(က)ျဖင့္ အမႈဖြင့္၍ အမႈစစ္ ဒုရဲအုပ္ေဇာ္တင္မွ စစ္ေဆးလ်က္ရွိၿပီး ေလွာ္ကား နမစ(ပ)၁၇၀/၁၃၊ လူကုန္ကူမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရးပုဒ္မ-၂၄ျဖင့္ မအငယ္ေလး(ခ)မေအးျမတ္မြန္ႏွင့္ မမာမာဦးတို႔အား ဖမ္းဆီးရမိထားေၾကာင္း၊ မစိုးစိုးအား တရားခံေျပးအျဖစ္ တရားစြဲထားကာ အပါအဝင္ (၅)ဦးအား ဖမ္းဆီး ရမိႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ဆက္လက္ သိရသည္။

ျမန္မာ့ေခတ္
cokodmoe

မေလးရွားလဝကရဲ႕ ရာဇာသံ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျပီ



မေလးရွားေရာက္ျမန္မာမ်ား
(မေလးေရာက္ျမန္မာမ်ားအတြက္ အထူးသတင္း)
******************************************

လာမည့္တနဂၤေႏြေန႕ကစၿပီး မေလးရွားအာဏာပိုင္အဖြဲ႕စည္းအားလံုးက ခန္႕မွန္းေျခ ၅၀၀၀၀၀ (၅သိန္း)ခန္႕ရွိတ့ဲ တရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ားအားလံုးကို တိုင္းျပည္လံုး ပိုက္စိပ္တိုက္ ရွာေဖြေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ယေန႕ The Star သတင္းစာမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုရွင္းလင္းတင္ျပသြားခဲ့ပါသည္ ။

ယခင္တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ယခု စီမံခ်က္ Operacy တြင္ မေလးရွားႏိုင္ငံ၏ လဝက ၊ ရဲ ၊ စစ္တပ္ ၊ ေရးလား ၊ ျပည္သူ႕စစ္ အပါအဝင္ တိုင္းျပည္ရွိအာဏာပိုင္အဖြဲ႕စည္းအားလံုးပူးေပါင္းရွာေဖြမည့္အင္အား ၁၃၅၀၀၀ ပါဝင္မည့္အေၾကာင္းကို ေရးသားထားခဲ့သည္ ။

ထိုအထဲတြင္ လဝက မွာ အဓိက ပါဝင္စစ္ေဆးမည္ျဖစ္သည္ ။
ယခု အစီအစဥ္တြင္ ကြာလာမ္ပူ ၊ ဆလန္းေဂါ ၊ ပီနန္း ၊ ဂ်ဳိဟိုး စသည့္ေနရာမ်ားရွိ တရားမဝင္အလုပ္သမားမ်ားရွိသည့္သတ္မွတ္ေနရာမ်ားကို အဓိက စစ္ေဆးသြားမည့္အေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။

ဖမ္းဆီးရမိသူမ်ားအားလံုးကို မည္သည့္ရဲစခန္းသို႕မွ ပို႕မည္မဟုတ္ပဲ မေလးႏိုင္ငံရွိ တရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ားကို ထိမ္းသိမ္းမည့္ လဝက ကန္႕ ၁၂ ခုသို႕တိုက္ရိုက္ပို႕သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို လည္းလဝကအရာရွိ Datuk Alias Ahmad ကေျပာၾကားသြားသည္။

ထို႕အျပင္တရားမဝင္အလုပ္သမားမ်ားကို အလုပ္ေပးထားသည့္ အလုပ္ရွင္မ်ားကိုလည္း တရားဥပေဒအရ Migrants Act 2007 အတိုင္းအေရးယူသြားမည့္ျဖစ္ေၾကာင္းေရးသားထားသည္။
ယခုစီမံခ်က္အတြက္တရားဝင္အလုပ္သမားမ်ား မပါဝင္ေစရန္ ထိုသူတို႕အတြက္လံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထားမ်ားကို သူေဌးမ်ားမွ ထုတ္ေပးထားရန္ ယေန႕တရားဝင္ေၾကာ္ျငာထားျပီးျဖစ္သည္ဟုေဖာ္ျပထားသည္ ။

ယခုစီမံခ်က္သည္ 6P စီမံခ်က္အတြင္း မွတ္ပံုတင္ထားသူမ်ားထဲမွ တရားဝင္လာေရာက္မေဆာင္ရြက္ေသာ သူမ်ားအားလံုးကိုအဓိကထားရွာေဖြမည္ျဖစ္ျပီး ေတြ႕ရွိပါကမည္သည့္ တရားဝင္ေဆာင္ရြက္မႈ႕မ်ဳိးမွေပးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ႏွင့္ တရားဝင္ေဆာင္ရြက္ေပးေသာေအးဂ်င္းမ်ားမွ အဓိကတာဝန္ယူရမည့္အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပထားသည္ ။

အဆိုပါ 6P စီမံခ်က္တြင္ တရားဝင္ေဆာင္ရြက္ထားေသာ သူ ၂ သန္းေက်ာ္အတြင္းခန္႕မွန္းေျခ ၁.၃ သန္းမွာ စာရြက္စာတမ္းမျပည့္စံုသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ။
ထိုသူမ်ားထဲမွာ ၅ သိန္းေက်ာ္ကို တရားဝင္ပါမစ္မ်ားထုတ္ေပးခဲ့ျပီး က်န္သည့္ ၃သိန္း ၃ ေသာင္းေက်ာ္မွာ ယေန႕ထိတိုင္ တရားဝင္ပါမစ္ အတြက္မေဆာင္ရြက္ေသေၾကာင္း ။

ယခု မေလးရွားအစိုးရမွ အခြင့္အေရးအျပည့္ေပးထားျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ။
ယခု အခ်ိန္သည္ 6P စီမံခ်က္၏ enforcement ေဆာင္ရြက္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း အထူးသျဖင့္ ဂ်ဳိဟိုး ပါစီဂူးဒန္းမွ ဝင္ေရာင္လာေသာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသားမ်ားမွာ အိုဗားေတးေနထိုင္မႈအထူးမ်ားျပားေၾကာင္း ။

ထပ္မံၿပီးတရားမဝင္ေနထုိင္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ၊ ျမန္မာ ၊ ဗီယက္နမ္ ႏွင့္ နီေပါႏိုင္ငံသားမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ။

ဒါတြတ္အလီ မွ ဆက္လက္ေျပာၾကားရာတြင္ ေၾကာင္ႏွင့္ၾကြက္ ကစားပြဲၾကီးအတြက္ မေလးရွားအစိုးရမွ အျပည့္အဝ ျပင္ဆင္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ..


လာမည့္ တနဂၤေႏြေန႕မွစတင္ၿပီး ထိုတရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ား ရုတ္တရက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကို..။

တရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ားအားလံုးပုန္းေနခဲ့တာၾကာၿပီ မည္မွ်ဆက္လက္ပုန္းေအာင္းႏိုင္မည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေစလိုေၾကာင္း ။

၃ လတိတိ ဆက္တိုက္ျပဳလုပ္မည့္ အဆိုပါေအာ္ပေရးရွင္းတြင္ မေလးရွားႏိုင္ငံမွတရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ားအားလံုးေပ်ာက္ကြယ္ရမည္ဆုိသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည့္အေၾကာင္း .. ။

တရားမဝင္ေနထိုင္သူမ်ားအတြက္ကာကြယ္ေပးသူ ၊ အကူညီေပးသူမ်ားအားလံုးကို ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀၀၀ ႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ အႏွစ္ ၂၀ အထိ အျမင့္ဆံုးသတ္မွတ္ထားသည့္အတြက္မည္သူမွ် ကာကြယ္မေပးေစလိုေၾကာင္းကို ...။

အလုပ္ရွင္မ်ားအားလံုးသိေစရန္မွာ အခြင့္အေရးေပးထားၿပီးသည့္အတြက္ မည္သည့္ တရားမဝင္အလုပ္သမားကိုမွ ဆက္လက္မထားေတာ့ရန္ အခ်ိန္ေရာက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္းကို .

လဝက ဒါရိုက္တာ ဒါတြတ္အလီမွ ေျပာၾကားသည့္အတိုင္း မေလးရွားေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသိရွိေစရန္ ဘာသာျပန္တင္ဆက္ေပးရပါသည္ ။

Source : http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/28/Nations-biggest-ever-crackdown-soon.aspx

မေလးရွားေရာက္ ျမန္မာမ်ား

ျမန္မာႏိုင္ငံသားႏွင့္လက္ထပ္ထားေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ျပည္တြင္း၌ အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္မရွိ ေနထိုင္ခြင့္ျပဳ




Wednesday, August 28, 2013
ျမန္မာႏိုင္ငံသားႏွင့္ တရားဝင္ လက္ထပ္ထားသူ ႏိုင္ငံျခားသား ဇနီး၊ ခင္ပြန္း မ်ားကို ျပည္တြင္း၌ အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္မရွိ ေနထိုင္ခြင့္ ျပဳထားေၾကာင္း လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဝန္ႀကီးဌာန ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမြးဖြားၿပီး ျပည္ပ ႏိုင္ငံသား ခံယူထားသည့္ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားႏွင့္ တရားဝင္ လက္ထပ္ထားသူ ျပည္ပ ႏိုင္ငံသား မ်ားသည္ လူမႈေရး ျပည္ဝင္ ဗီဇာျဖင့္ ျပည္တြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ၿပီး အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ ေနထိုင္လိုပါက လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား မွတ္ပံုတင္ေရး ဦးစီးဌာန တိုင္း ဦးစီးဌာနမွဴး ႐ုံးထံ ေနထိုင္ခြင့္ သက္တမ္း အႀကိမ္ႀကိမ္ တိုးျမႇင့္ ေနထိုင္ႏုိင္ေၾကာင္း ယင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။ျမန္မာႏိုင္ငံသားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳထားသည့္ ႏိုင္ငံျခားသား ဇနီး၊ ခင္ပြန္းသည္ (လူမႈေရး) ျပည္ဝင္ဗီဇာျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ေနခြင့္သက္တမ္း တိုးျမႇင့္လိုပါက မည္သည့္ဌာန အႀကီးအကဲ၏ သေဘာ တူညီခ်က္ကိုမွ် ရယူရန္ မလိုဘဲ ဆႏၵရွိသေရြ႕ အႀကိမ္ႀကိမ္ တိုးျမႇင့္ ေနထိုင္ခြင့္ ျပဳေပးေနေၾကာင္း လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ အင္အား ဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရသည္။“တျခား ႏိုင္ငံသား ခံထားတဲ့ ျမန္မာေတြလည္း အလုပ္ အေျခအေနအရ ဆိုေတာ့ အၾကာႀကီး မေနႏိုင္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားနဲ႔ ယူထားတဲ့ သူကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ သူတို႔အလုပ္ကိစၥရွိတဲ့ အခါမ်ဳိးဆို ၾကာၾကာေန တာပါ” ဟု စင္ကာပူ ႏိုင္ငံသား ခံယူထားသူ ျမန္မာျပည္ဖြား အိုင္တီ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးက ဆိုသည္။အဆိုပါ ျပည္ပ ႏိုင္ငံသားမ်ား ေနထိုင္ခြင့္ သက္တမ္းအတြက္ ဗီဇာ ခြင့္ျပဳစဥ္ က ၂၈ ရက္ႏွင့္ ပထမအႀကိမ္ ေနခြင့္ သက္တမ္း သုံးလအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၆ ေဒၚလာ ေကာက္ခံၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ ေနခြင့္ သက္တမ္း တိုးခ်ိန္မွ စ၍ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ေနခြင့္ ေျခာက္လအတြက္ ေဒၚလာ ၉၀ ျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ သက္တမ္းတိုးႏိုင္ေၾကာင္း လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။

The Voice Weekly

ေျမရွစ္ဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔မွာ ပိုင္ ဆုိင္မႈ မမွန္ကန္ျ


ရန္ကုန္ စည္ပင္နယ္နိမိတ္အတြင္း ရိွ ေျမရွစ္ဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔မွာ ပိုင္ ဆုိင္မႈ မမွန္ကန္ျခင္း မ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ သိရ သည္။

ေျမပိုင္ဆုိင္မႈ မမွန္ကန္ဟု ဆုိလို ရင္းမွာ ရန္ကုန္စည္ပင္၌ အမည္ေပါက္ ေနေသာ ပိုင္ရွင္ႏွင့္ လက္ရိွတြင္ ေနထုိင္ ေနသည့္ ပိုင္ရွင္ မတူညီျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့ သုိ႔ ျဖစ္ပြားျခင္းမွာ ေျမယာ ကို လက္ဆင့္ ကမ္း ေရာင္းခ်ရာတြင္ စည္ ပင္သာယာသုိ႔ အမည္ေပါက္လာေရာက္ ေျပာင္းလဲျခင္း မရိွဘဲ အရပ္စာခ်ဳပ္မ်ား ျဖင့္သာ ဝယ္ယူေ ရာင္းခ်ျခင္းမ်ားေ ၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္စည္ပင္မွ သိရသည္။

Popular Myanmar News Journal

အစိုးရတရပ္ လုပ္ေပးရမည္



Ye Min Tun

၁) အေျခခံျပည္သူ႕အေဆာက္အံုမွ နိုင္ငံေတာ္အေဆာက္အံုကို ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးရမည္။
ျပည္သူလူထု လံုျခံဳမႈနွင့္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ ေစေရးဆိုင္ရာ ဖန္တီးမႈမ်ားကို လူတန္းစားအသီးသီး လက္ခံနိုင္ေအာင္ အခြင့္လမ္းသစ္မ်ား ဖန္တီးေပးျခင္းနွင့္ အစိုးရက႑အသီးသီးကို လိုအပ္ခ်က္အလိုက္ ေဖၚေဆာင္ျပီး နိုင္ငံေတာ္ တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္ ဖန္တီးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

၂) နို္င္ငံေတာ္နဲ႕ နိုင္ငံသားတို႔ လံုျခံဳေရး တာ၀န္အျပည့္ယူနိုင္ရမည္။
နိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ဆိုလိုပါတယ္။ နိုင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္ျခာအာဏာနွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးဆိုင္ရာ အခန္းက႑ာမ်ား စီမံခန္႕ခဲြျခင္း ျဖည့္စြက္ျခင္းနွင့္ ျပင္ဆင္ျခင္းတို႕ကို လိုအပ္သည့္ အတိုင္း နိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွ တိုးျမွင့္လုပ္ကိုင္ သြားျခင္းျဖစ္သည္။

၃) အေျခခံအခြင့္ေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေပးရန္။
နိုင္ငံသားတို႕အေပၚေပးထားသည့္ ကတိမ်ားနွင့္ အေျခခံ လူ႕အခြင့္ေရးကို ဆိုလိုသည္။

၄) စီးပြားေရးဂ႑ျမွင့္တင္ေပးရန္နွင့္ ထိေရာက္စြာ တိုးတက္ေစေရး။
အေျခခံလူတန္းစားတို႔ ဘ၀ကို တရိပ္ရိပ္ ျမင့္တက္လာရန္ ဆိုလိုသည္။ လူတဦးစီ၏ ၀ယ္ယူနိုင္စြမး္အား ျမင့္မားလာေရးကို အေျခခံသည္။

၅) တရားမွ်တမႈ ရွိရမည္။
ဒီအခ်က္ကေတာ့ လူေနမႈဘ၀အသီးသီးက လူတန္းစားအလႊာ အသီးသီးတြင္းမွာ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္ေရး ရွိရမည္။

၆) အားနည္းသူကို အကာကြယ္ေပးရမည္။
ဆိုလိုသည္မွာ သက္ၾကီးရြယ္အို ပင္စင္စားမ်ားနွင့္ မသန္မစြမ္းမ်ား မိဘမဲ့မ်ား ေဘးဒုကၡသည္မ်ား စသည္ျဖင့္ သဘာ၀လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္းနွင့္ ကာကြယ္ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

ထိုအခ်က္(၆)ခ်က္သည္ အစိုးရတရပ္၏ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေျခခံ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္လို႔ က်ေနာ္တအံ့တၾသ ဖတ္ရတာကို ျပန္ေ၀မွ်ပါတယ္။

ခင္မင္စြာျဖင့္
ရဲမင္းထြန္း

ကိုးကား။ Why Government? ( Powell, Dalton, and Strom) သင္ခန္းစာ ပို႕ခ်ခ်က္။

ေနစရာအိမ္၊ အိပ္စရာ ေက်ာတခင္းေတာင္မရွိလို႕

ခြန္ ဒီးယမ္

အခုမွပဲပုတီးစိတ္ခ်ိန္ရေတာ့တယ္

ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘာမွမတတ္ခဲ့ပါဘူးဆိုတဲ့ မီးရထားဝန္ႀကီးေဟာင္း ဦးေအာင္မင္း




    ဦးေအာင္မင္း အေၾကာင္း ေရးသားေနတာေတြ ေတြ႕ရေတာ့ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္မလံုမိပါ။ မီးရထား ဝန္ႀကီး ဌာန၊ ဝန္ထမ္းေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့၍ ျမန္မာ့မီးရထားက႑၏ စိတ္ေမာဖြယ္ရာအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းကိုလည္း ရင္ဖြင့္ခ်င္လာမိသည္။
    မီးရထားက႑သည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ျမန္မာက စတင္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ ၁၈၈၇ ခုနွစ္၊ ေမလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္မွ ျပည္သို႔ ပထမဦးဆံုးမီးရထား စတင္ေျပးဆဲြခဲ့ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ မီးရထားအပိုင္း စတင္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၇ ခုနွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ဒီဇယ္ရထားေခါင္းတဲြမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ စတင္ေရာက္ရိွခဲ့ျပီး ၁၉၅၈ ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေျပးဆဲြအသံုးျပဳခဲ့သည္။
    ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာ့မီးရထားကိုပိုမိုေခတ္မီေစဖို႔ အင္းစိန္စက္ေခါင္းျပင္ရံု၊ မလႊကုန္း ဒီဇယ္စက္ေခါင္း ျပင္ရံု၊ ရြာေထာင္ဒီဇယ္စက္ေခါင္းျပင္ရံုမ်ားကိုတည္ေထာင္ၿပီး မီးရထားက႑ကို ျမင့္တင္နိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
    ၈၈ ခုနွစ္ မတိုင္မီက တစ္နိုင္ငံလံုး မီးရထားလမ္း အရွည္ ၁၉၇၆.၃၅ မိုင္ရိွခဲ့ၿပီး ၈၈ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္း စစ္အစိုးရေခတ္တြင္ မီးရထားလမ္းအရွည္ ၃၅၄၅.၁၃ မိုင္အထိရိွလာခဲ့သည္။ ယခင္က စာပို႔ရထားပဲေျပးဆဲြနိုင္သည့္ ရန္ကုန္ - မနၲေလး မီးရထားလမ္းကို အဆင့္ျမွင့္တင္ၿပီး ဒဂံုမန္း၊ ေရႊမန္းေမ စသည္ျဖင့္ ပုဂၢလိကရထားလိုင္းမ်ား ေပၚ လာခဲ့သည္။ ေရႊမန္းေမ ရထားလိုင္းမွာ အဆိုေတာ္၊ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ခင္ယုေမ၏ ေရႊမန္းေမ သီခ်င္းေၾကာင့္ စီးနင္းလိုက္ပါသူခရီးသည္ ပိုမိုရရိွခဲ့သည္။
    မွန္ပါသည္၊ စစ္အစိုးရေခတ္မွာ လမ္းပိုင္းတိုးခဲ်႕တာေတြရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ လမ္းအရွည္မိုင္သာ တိုးလာ ခဲ့ၿပီး အရည္အေသြးျမွင့္တင္နိုင္မႈအပိုင္း အားနည္းခဲ့သလို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ အပိုင္းတြင္လည္း အလြန္အားနည္းခဲ့ ပါသည္။ လက္ရိွကာလတြင္ အရည္အေသြးေတာ္ေတာ္က်ဆင္းေနၿပီျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ေခတ္ေရွ႕ေျပးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့မီးရထား ဒီအေျခအေန ဘာေၾကာင့္ေရာက္ခဲ့ရသလဲ၊ ဝန္ထမ္းေဟာင္း တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ စဥ္းစားမိၿပီး ရင္ဖြင့္ခ်င္လာျခင္းျဖစ္သည္။
    မီးရထားေလာကတြင္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ိဳးစံု ရိွၾကပါ၏။ ေခတ္အလိုက္ စီးပြားလမ္းေျဖာင့္ခဲ့ၾကပါ၏။ အထက္ကိုလည္း ေပးရ၏၊ ေဝစုခံလည္း ယူရ၏။ ဝန္ထမ္းအားလံုး၏ ရုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား ေျပာင္းလဲေစရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေခါင္ကမိုးမလံုလွ်င္ တံစက္ၿမိတ္က ဘယ္လိုမွ် မလံုနိုင္ ပါေခ်။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ၁၉၇၇ ခုနွစ္ မီးရထားဝန္ႀကီး ဦးထြန္းလင္း လက္ထက္မွစ၍ ဦးေအာင္မင္း လက္ထက္အထိ ဝန္ႀကီးအဆက္ဆက္ကိုလည္း မီွခဲ့ပါသည္။ အဆိုးဆံုးကာလမွာ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ကာလျဖစ္ပါသည္။
    ကြ်န္ေတာ္တို႔ထက္ အသက္ ၇ နွစ္ခန္႔ ငယ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႕ကို '' အဘ '' ဟု ေခၚရပါသည္။ အဘဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း က ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘာမွမတတ္ခဲ့ပါဘူး ဟု ျပည္သူေတြၾကားမွာ ေျပာေလ့ရိွပါသည္။
    ဦးေအာင္မင္း မတိုင္ခင္က နဝတေခတ္ ဝန္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ဦးဝင္းစိန္၊ ဦးပန္းေအာင္ အသီးသီး လက္ထက္တြင္ ျမန္မာ့မီးရထားနွင့္ပတ္သက္၍ တတ္နိုင္သေလာက္ တိုးခ်ဲ႕လုပ္ကိုင္ခဲ့ျကပါသည္။ သူတို႔အေနနွင့္ ပညာရွင္မ်ားမဟုတ္ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမွန္သမွ်ကို ကိုယ္တိုင္ေျမျပင္ဆင္းၿပီး လိုက္လံစစ္ေဆး ၾကသည္။ ပညာရွင္မ်ားကို ေနရာေပးၾကသည္၊ ျမန္မာ့မီးရထားက႑ကို အဆင့္အတန္း တစ္ေနရာတြင္ ထိန္းထား နိုင္ခဲ့သည္။ သူ႕လက္ထက္နွင့္သူ အဆင့္အလိုက္အဆင္ေျပေအာင္ ညိွနိႈင္း ရယူမႈမ်ားလည္း ရိွၾကသည္။ စာဖဲြ႕ ေလာက္သည့္ အေနအထားေတာ့မရိွ။ သို႔တေစ အားလံုးေက်နပ္ၾကသည္။
    ၂ဝဝ၃ ခုနွစ္မွ ၂ဝ၁၂ ခုနွစ္အထိ ဦးေအာင္မင္း ဝန္ႀကီးျဖစ္လာသည့္အခိ်န္တြင္ နိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အရိွန္အဟုန္ျဖင့္ တိုးျမွင့္လာခဲ့သည္နွင့္အတူ မီးရထားက႑တြင္ တည္ေဆာက္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးခ်ဲ႕ ခဲ့ရတာေတြ၊ အသစ္တည္ေဆာက္ရတာေတြလည္းမ်ားလာခဲ့သည္။ လုပ္ငန္းေတြမ်ားလာေလ ၁ဝ ရာခိုင္နႈန္း ဆိုသည့္ နာမည္ႀကီးကိစၥေတြ မ်ားလာေလျဖစ္လာသည္။ ၁ဝ ရာခိုင္နႈန္းမွ်ျဖင့္ အားမရေသာေၾကာင့္ ေယာက္ဖေတာ္ သူ တည္ေထာင္ထားသည့္ မင္းအေနာ္ရထာကုမၸဏီနွင့္ ၎၏ တူျဖစ္သည့္ ဝဏၰကိုတို႔အား ဝန္ႀကီးဌာန၏ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းအမ်ားအျပားကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ေဆာင္ရြက္ေစခဲ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္းနွင့္ ၁ဝ ရာခိုင္နႈန္းေပ်ာက္သြားကာ ဦးေအာင္မင္း အိတ္ကပ္ထဲသို႔ အကုန္ေရာက္သြားေတာ့သည္။
    ဦးေအာင္မင္း လက္ထက္တြင္ ရထားလမ္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ရထားလမ္း၏ အရည္ အေသြးမွာ ျမင္းလိုခုန္၊ လိပ္လိုသြား ဟု နာမည္ႀကီးခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ - မနၲေလး ၁ဝ နာရီ ခရီးကို ၁၆ နာရီၾကာမွ ေရာက္သည္။ တိုးခ်ဲ႕တာလည္းမ်ားသေလာက္ ပ်က္စီးတာေတြလည္း ပိုမ်ားလာခဲ့သည္။ ၁၉၉၂ ခုနွစ္ ကတည္းက ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္မွာေရာက္ရိွခဲ့တဲ့ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၊ ဆိပ္ကမ္းနွင့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအဖဲြ႕မ်ား၏ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ကိစၥမ်ားသည္လည္း ဝန္ႀကီး၏ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာ စည္းပ်က္ကမ္းပ်က္နွင့္ နာမည္ဆိုးမ်ားျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ရသည္။ ျမစ္ငယ္ မီးရထားစက္ရံု၏ BOT ကန္ထရိုက္စနစ္မ်ားတြင္လည္း ၁ဝ ရာခိုင္နႈန္းအထက္ ရလိုျခင္းေၾကာင့္ China National Complant ကုမၸဏီ က မ်က္ကလဲဆန္ျပာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ၁ဝ ေပ တံတား ၁ စင္းေဆာက္ဖို႔ အမည္ေပါက္ လိုခ်င္လွ်င္ သိန္း ၅ဝ ေပးရ သည္။ ဒီလိုနွင့္ စီမံကိန္းအားလံုးနီးပါး သူတို႔၏ကုမၸဏီမ်ားကသာ ေနရာယူခဲ့သည္။ မီးရထားဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ေျမ၊ အေဆာက္အဦေတြဟာလည္း မိသားစုပိုင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ မိတ္ေဆြမ်ား၏ သတင္းစကားအရ ေျမာက္ဥကၠလာ ခံုးေက်ာ္တံတားအတြက္ စီမံကိန္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ဝန္ႀကီးသို႔ သိန္းေပါင္း တစ္ေသာင္းေလာက္ ေပးရေၾကာင္း သိရသည္။

    သမီးကလည္း Lucky Flower ? Sunday Mart ? Sakantha ဟိုတယ္ စသည္ျဖင့္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ျဖစ္ လာခဲ့သည္။ ေရွ႕ကဝန္ႀကီးမ်ားနွင့္ အလြန္ကြာပါသည္။ ဘာမွမတတ္ဘူးဟုသာ ေျပာသည္။ သူတတ္သမွ် အားလံုး သူ႕အတြက္ခ်ည္းျဖစ္ေနသည္။ ျပည္သူေတြအားလံုး မသိေသးေသာ လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားျဖစ္သည္။ သူ၏ အရည္အခ်င္းမွာ လူယံုေအာင္ေျပာတတ္သည့္ေနရာတြင္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လို လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ သိေနေသာ္လည္း ျပန္ေျပာခြင့္မရိွ၊ တင္ျပပိုင္ခြင့္မရိွ၊ အထက္လူႀကီးမ်ား အေနျဖင့္လည္း သိသိႀကီးနွင့္ အညာခံေနရသည္မွာ အလြန္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္။
    ကြ်န္ေတာ့္မွာ ခံစားခ်က္ရိွပါသည္။ ဦးေအာင္မင္းက သူတာဝန္ယူခဲ့တဲ့ မီးရထားဝန္ႀကီး ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ ဘာေတြလုပ္ခဲ့ပါသလဲ၊ မတတ္ဘူးဟုေျပာၿပီး လက္ေအာက္ကဝန္ထမ္းေတြ အေပၚမွာေကာ ညွာတာ တဲ့စိတ္ထား ရိွခဲ့ပါသလား၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွင္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ မတတ္ပါလွ်င္ ပညာရွင္ရဲ့ အႀကံျပဳမႈကိုလက္ခံရပါမည္။ တင္ျပခြင့္လည္းမရိွ၊ ေျဖရွင္းခြင့္လည္းမရိွ၊ မိသားစုကုမၸဏီကို Contract ေပးၿပီး ပညာရွင္ရဲ႕စစ္ေဆးမႈ၊ လက္ခံမႈမျပဳရဘဲနဲ႔ လူႀကီးေတြကို ၿပီးပါၿပီလို႔ တင္ျပလို႔ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ရတဲ့ လမ္းေတြ၊ ဖြင့္ၿပီးေနာက္ တစ္ေန႔မွာဘဲ ေျမသားမေကာင္း၊ ေက်ာက္မျပည့္လို႔ မနိုင္မနင္း အေပါက္ဖာခဲ့ရတာေတြဟာ ဒီေန႔ အထိ အက်ိဳးဆက္ေတြပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာရဲပါသည္။ အထက္လူႀကီးကို လိမ္ညာတင္ျပၿပီး လုပ္ငန္းေတြ အတင္း တိုးခ်ဲ႕၊ တိုးခ်ဲ႕သေလာက္ ေနာက္ကမနိုင္မနင္း လိုက္လုပ္ေနရေပမယ့္ သူကေတာ့ ဆယ္သက္မက ခ်မ္းသာသြား ခဲ့သည္မွာ အေသအခ်ာျဖစ္ပါသည္။  

    ဦးေအာင္မင္း သမၼတရံုးဝန္ႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့ ဦးေဇယ်ာေအာင္ ေျပာင္းလာသည္ဟု သိရသည္။ ျမစ္ႀကီးနားတိုင္းမွဴးကလာတယ္ဟုသိရၿပီး KIA နဲ႔ ျဖစ္တဲ့ကိစၥေတြမွာ အေျခအေနမေကာင္းလို႔ တပ္ခ်ဳပ္က သမၼတနဲ႔ ညွိၿပီး အရပ္ဘက္ပို႔လိုက္တာ ဟု ေျပာၾကသည္။ သူလည္း ဘာမွတတ္မွာမဟုတ္ပါဘူး ဟု လက္ရိွတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ မိတ္ေဆြမ်ားက ေျပာၾကျပန္သည္။ ဦးေဇယ်ာေအာင္ တစ္ေယာက္လည္း ဘာမွမတတ္၊ ဘာမွ မလုပ္ရေသးခင္ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခုကို ေျပာင္းသြားျပန္ပါသည္။
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ဝန္ႀကီးဌာနကိုေတာ့ နာမည္ေကာင္းနွင့္ ရိွေစခ်င္သည္။ ယခုလို နာမည္ဆိုးနွင့္ ေက်ာ္ၾကားမႈမ်ိဳးကို မလိုလားပါ။ တစ္ကယ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့လူေတြကို ေနရာမေပးဘဲ သူ႕အတြက္ အဆင္ေျပမယ့္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား၏ ကုမၸဏီမ်ားကိုသာ ေနရာေပးၿပီး ကိုယ္က်ိဳးလုပ္သြားသူ အတၲသမား ဦးေအာင္မင္းမွာသာ တာဝန္ရိွပါသည္။ ယခု ကြ်န္ေတာ္ အရပ္ထဲေရာက္လာေတာ့ သတင္းပိုစံုလာသည္။ Peace Center ကို ထူေထာင္ ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္အေၾကာင္းျပကာ နိုင္ငံေတာ္၏ ဘတ္ဂ်က္ထက္ဝက္ေလာက္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အတြက္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ သြယ္ဝိုက္ေသာနည္းအားျဖင့္ တင္ျပေတာင္းခံထားဆဲဟု သိရသည္။ မိသားစု၌ ဆယ္သက္စားမကုန္ေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားရိွေနပါလ်က္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္နိုင္မႈမရိွသည့္လုပ္ရပ္ကို ေတာ္ေတာ္ရံြမုန္း မိသည္။ သူ့လိုလူေတြရိွလို႔လဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ဒီမိုကေရစီနွင့္ေဝးေနတာ ျဖစ္သည္။ ဝန္ႀကီးဌာနကို ဖ်က္ဆီး ၿပီးေနာက္ နိုင္ငံေတာ္ကိုပါ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ဟုသာ ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါ သည္။ မီးရထားစက္ေခါင္းရံု၊ တဲြျပင္အလုပ္ရံုတို႔မွ ကန္ထရိုက္တာမ်ားအေပၚ ေခါင္းေပါင္းျဖတ္ခဲ့သည့္ေဝစုမ်ား၊ လမ္း/တံတားမ်ား တည္ေဆာက္မႈအေပၚမွ ရရိွခဲ့သည့္ေဝစုမ်ား၊ ေဒြးလမ္းတည္ေဆာက္မႈေပၚမွ ရရိွခဲ့သည့္ေဝစုမ်ား၊ ကတိကဝတ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာနွင့္ ခိ်တ္ဆက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ကားပါမစ္မ်ားမွရရိွခဲ့ေသာေဝစုမ်ား၊....မ်ား၊ ....မ်ား တို႔ျဖင့္ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနေသာ ဖခင္၊ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ေနတဲ့သမီး၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မြတ္ဆလင္ဆိုသူကိုပါ သမက္အျဖစ္ အိမ္ေပၚ တင္ထားသည္ဟု သိရသည္။
    ကိုခိုင္ေလး ဆိုသူက အင္တာနက္ေပၚတြင္ ေရးထားတာဖတ္လိုက္ရသည္။
    လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္ဖို႔လိုသလို ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကိုလည္း ဝန္ႀကီးရာထူးက ျဖဳတ္သင့္ပါသည္။ နိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ဘာတစ္ခုမွအက်ိဳးမရိွ၍ ရင္ဖြင့္မိျခင္းျဖစ္ပါသည္။


                                    မီးရထားဝန္ထမ္းေဟာင္းတစ္ဦး