Monday, March 3, 2014

ဆရာေတာ္ အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ စိန္ရတု ၀ိဇာတ ကုသိုလ္ေတာ္မဂၤလာအခမ္းအနားမွာအေမစု



National League for Democracy

ခုလဲ ေမာင္ေသြးခၽြန္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသည္ လုပ္ျပန္ၿပီ။



Cho Tu Zal

"ေမာင္ေသြးခၽြန္ ဆုိေသာ. . . .ထိုပုဂၢိဳလ္"

ေမာင္သီ ျပန္ေျပာျပလို႕ သိရတာ။
ဘုရားဖူးယာဉ္ေပၚ လူငယ္ေတြ ေဟးလား၀ါးလားေပ်ာ္ရမလား ဆူလို႕ဆုိၿပီး၊ ပုတီးႀကီး မ ျပ၊
"က်ဳပ္က အားလံုးအတြက္ လုပ္ေနတာ. . ."လို႕၊ ေဒါသတႀကီးေအာ္ သတဲ့။
ေမာင္သီ က "ကိုေသြး က်ေနာ့္ေတာ့ ခ်န္ထားပါ၊ က်ေနာ့္အတြက္ ထည့္မလုပ္ပါနဲ႕ "လို႕ ထေအာ္ေတာ့၊
တေယာက္တေပါက္နဲ႕ တကားလံုး "ေနပါ့ေစ ဆရာေမာင္ေသြးခၽြန္ က်ေနာ္က်မတို႕အတြက္ ထည့္မလုပ္ပါနဲ႕" လုိ႕ ၀ိုင္းေတာင္းပန္ၾကရသတဲ့။

ခုလဲ ေမာင္ေသြးခၽြန္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသည္ လုပ္ျပန္ၿပီ။

သူ႕စ႐ိုက္ ကိုက ထစ္ခနဲ႐ွိ ပုတီးႀကီး လည္ပင္းဆြဲၿပီး၊ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းတတ္ပါေလရဲ႕၊
ဒီလို အေရးေတြ မ႐ွိခင္ေသးကတည္းက က်ေနာ့္ရဲ႕ " တရံေရာအခါ . . .ဂဂၤါ" ကုိ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္
ေ၀ဖန္တယ္။ ခ်ိဳတူးေဇာ္ ဆုိတာ ႏိုင္ငံနဲ႕ လူမ်ိဳး ကို တန္ဖုိးမထားတတ္တဲ့သူ တဲ့။
ေနာက္ေန႕ က်ေနာ္က လက္ဘက္ရည္ေသာက္ဖို႕ သြားေခၚေတာ့၊ မ်က္ႏွာ အိုးတိုးအန္းတန္းနဲ႕ လိုက္လာတယ္။
 ၃၉ လမ္းထိတ္က လဘက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ အတူထုိင္ရင္း၊ ခင္ဗ်ား ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တဲ့ အဘေတြ
(၀ိဇၨာႀကီးေတြ) ကေကာ နယ္နမိတ္အစည္းအတား႐ွိသလား၊ ဗုဒၶ ကေကာ နယ္နမိတ္အစည္းအတား ႐ွိသလား
လို႕ သူ႕ကုိ ခပ္ေအးေအးပဲ ေမးေတာ့၊ နဖူး ကို တေျဖာင္းေျဖာင္း႐ိုက္ၿပီး၊ ေသၿပီကြာ လို႕၊ ေအာ္တယ္။

ထစ္ခနဲ႐ွိ ႏိုင္ငံေရးအျမင္နဲ႕ပဲၾကည့္၊ ဘာသာေရးသမားလည္းေျပာရဲ႕၊ က်ယ္ျပန္႕တဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒ ရဲ႕ အႏွစ္ ကို မဆုပ္ကုိင္ နဲ႕။ တိမ္လြန္းတာ။
ဒီလို ပုတီးလည္ပင္းဆြဲၿပီး၊ အဓိ႒ာန္ေတြလည္း လုပ္သလား မေမးနဲ႕။ စိတ္ႏွလံုးက ေသြးဆူလြန္းေတာ့၊
"ဆရာေသြး ခင္ဗ်ားက ဗုဒၶဘာသာတာလီဘန္ ပဲ" လို႕ ဒီလိုအေရးေတြ မျဖစ္ခင္ကတည္းက က်ေနာ္က သူ႕
ကို ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့တယ္။ တဟဲဟဲ နဲ႕။

ေျပာရရင္ က်ဉ္းေျမာင္းလြန္းတာက သူ႕ကို လမ္းမွား ပို႕လိုက္တယ္။

"က်ေနာ္ေ၀ဖန္တာခံရရင္ မိတ္ပ်က္သြားတာခ်ည္းပဲ၊ ခင္ဗ်ားတေယာက္ပဲ အၿပံဳးမပ်က္ ဆက္ဆံတယ္. . ".လို႕
က်ေနာ့္ကို ေျပာေတာ့၊ "က်ေနာ့္ ကိုေတာ့ ခင္ဗ်ား ႐ႈံးသြားတယ္ မဟုတ္လား "လို႕ က်ေနာ္ေမးခဲ့တယ္။ တဟဲဟဲ နဲ႕ ရယ္ေနတယ္။

ခုလဲ က်ေနာ္ကေတာ့ ခင္မင္ခဲ့သမွ် က်ေနာ့္မိတ္ေဆြေတြကို ရန္သူ လို႕ မျမင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ဉ္းေျမာင္းတဲ့ လူမ်ိဳးေရးအျမင္၊
ဘာသာေရးအျမင္ေတြက သူတို႕ကုိယ္တြငး္ကိန္းေအာင္းလို႕၊ သူတို႕ကို ရန္သတၱ႐ုျပဳေနတာ သူတို႕ဖါသာ သိေစ့ခ်င္လွပါတယ္။

အမ်ိဳးဘာသာသာသနာ အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ခ်စ္ေသာ ဆရာေသြးနဲ႕ အေပါင္းအပါတို႕ကို
ျပည္သူအမ်ားက မလုပ္ဖို႕ ၀ိုင္းေမတၱာရပ္ခံ ေပးလုိက္ပါေလ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္


ကုိယ့္အလွည့္က် မႏြဲ႔စတမ္း
*********************************

ေမာင္ေသြးခၽြန္တေယာက္ေတာ့ " ငတ္ ျခင္း " ရဲ့ဒဏ္ ကုိ မခံစားနဳိင္ေတာ့လဲ တမင္သိသိၾကီး
နဲ႔ မရွိတဲ့သိကၡာ ကုိ ရိကၡာ နဲ႔ လဲ ျပီး စားေသာက္ရတဲ့ဘ၀ကုိေရာက္ေနျပီကုိး းးးးးးး

ေမာင္ေသြးခၽြန္ကဲ့သုိ႔ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ျဖစ္လာေနေသာ၊ခံယူခ်က္၊ယုံၾကည္ခ်က္မရွိေသာအမည္ခံ
သတင္းေထာက္ စာေရးသူမ်ား လည္း ေမာင္ေသြးခၽြန္ လမ္းစဥ္ကုိ လုိက္ၾကပါေလကုန္...

ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ ထြက္လာအုန္းမလဲ .. ေစာင့္ၾကည့္ရင္းနဲ႔

မင္းတို႔ ျပီးရင္ တုိ႔ အလွည့္က် မႏြဲ႔ စတမ္း ေပ့ါ ကုိယ့္လူ ..

က်ေနာ္ဖီေလာ္ဆုိဖာေမာင္ျမသာပါ


Chit Aung Hla Patrick

ေမာင္ေသြးခၽြန္မွ လမး္ၿပလိုက္ေလၿပီ

စားစရာမရွိဘဲ နာမည္ႀကီးၿခင္ရင္

မသိနားမလည္ဘဲ ေဒၚစုမေကာင္းေႀကာင္းေတြ ေရးပါတဲ ့

အဆဲအဆိုခံရင္း ပြဲကို ညံေနေစရမည္..

အာမခံသည္..... ဟက္ဟက္ဟက္

ကိုလူေမာ္တို႔က သံၾကိဳးနဲ႔တြဲရင္မလိုက္ဖူးလို႔ ၿငင္း



Ma Lwin
ဒါထက္မက ရဲေတြကသံၾကိဳးနဲ႔ပါတြဲခ်င္တာ ကိုလူေမာ္တို႔က အဲလိုသံၾကိဳးနဲ႔တြဲရင္မလိုက္ဖူး ၿငင္းလို႔မခတ္တာ။
 the photos march 3. Outside the courthouse in Pakokku.Come from the prison to the Court. Many polices follow them. may be ten polices follow.


လာအားေပးသူေတြကို လက္ၿပႏႈတ္ဆက္ခဲ႔ပါတယ္။ —

၂၄ ရက္ေန ႔က်မေမြးေန႔မွာ ရံုးထုတ္ကအၿပန္။
When he taught to the computer students...

We are discussion together about the online training education.


Ye Yint Nge

Whenever I see This kind of pictures I feel really bad.
Proud of you Ma Lwin..Don't give up.
We will win soon.


RFA
မေကြးတိုင္း ေပါက္ၿမိဳ ့နယ္ထဲက စစ္တပ္ရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္စက္ရံုတစ္ရံုအေၾကာင္း ေရးသားေဖၚျပလိုက္တဲ့ UNITY JOURNAL ရဲ့ ေဒသခံသတင္းေထာက္ ကိုလူေမာ္နိုင္ကို ပခုကၠဴေထာင္မွာ ပို႔ထားသလို ၂ ရက္ၾကာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ဇနီးသည္ မလြင္လြင္ျမင့္ကိုေတာ့ မေန႔က အဂၤါေန႔ညမွာ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္တယ္လို ့မိသားစုဝင္ေတြကေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ မလြင္လြင္ျမင့္ရဲ့အကို မေကြးၿမိဳ႕မွာေနထိုင္တဲ့ ကိုေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ကိုလဲ ပခုကၠဴခရိုင္ကိုမသြားဖို ့ အာဏာပိုင္ေတြက တားျမစ္ထားတယ္လို ့သိရပါတယ္။
မလြင္လြင္ျမင့္နဲ ့ကိုေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဟာ ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ္အရွင္ ဂမၻီရရဲ႕အကိုနဲ ့ အမ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဆးရံုၿပိဳက်လို႔ ဆံုးသြားရွာတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမေလး ေရးခဲ့တဲ့စာေလး



 Ma Oo's photo.


ျပည္သူ ကုိ ကိုယ္စားျပဳပါတယ္
ျပည္ေထာင္စု ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္

ဆုိတဲ့
အစိုးရ က
စစ္တပ္ က

ဘာမွန္းမသိတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္
လယ္ေတြေျမေတြ သိမ္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ

ျပည္သူေတြ က အုိးပိုင္၊ အိမ္ပိုင္ ေနရဖို႕ေ၀း လို႕
ေသသြားရတဲ့ အထိ။

အစုိးရသာ ပါးနပ္မယ္ဆုိ
အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္ မွာ
အိမ္ယာေျမကြက္ေတြ၊
အိုးအိမ္ေတြ ေဆာက္လုပ္ၿပီး
ျပည္သူကို အိုးအိမ္ေနရာခ်ထားေရး စီမံကိန္းေတြ
အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ေပးမွာပဲ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

Shrithu Aung ဆီမွ

အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းလိုသည္ ဆိုရာဝယ္



( ခိုႏွုမ္းထုန္ )


ၿမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက ရိုးသားတဲ့ျပည္လူထု (၄ ) သန္းခန္႔ကို ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္ၿပီး ယင္းတုိ႕၏ လက္မွတ္ မ်ား ရယူကာ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ (၄) ရပ္ကို ျပ႒ာန္းေပးရန္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ သမၼတက တဖန္ ပါလီမန္မွာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားလုပ္ၿပီး၊ အဆိုပါ ဥပေဒ (၄) ရပ္ ကို ျပ႒ာန္းရန္ လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းထံ သဝဏ္လႊာ ပို႔ေပးပါတယ္။ တကယ္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ သားေတြ ေတာင့္တခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႕အခြင့္ အေရးဆိုတာ ဒီလိုမ်ိဳးလုပ္ဖို႕ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တာလားဆုိတာ စဥ္းစားစရာပါဘဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာ ဘာသာေပါင္းစံု ကိုးကြယ္လ်က္ရွိတဲ့ လူဦးေရ သန္း (၆၀) ေက်ာ္တို႕ရဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ ခုျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုအရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လဲ မတူကြဲျပားတဲ့ လူမ်ိဳးစုေပါင္း (၁၅၀) ခန္႔ ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ လူမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံ့လူဦးေရရဲ့ ၈၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။ အခုလက္မွတ္ေရး ထိုးတယ္ဆိုတဲ့ (၄) သန္းဆိုတာ အားလံုး ဗုဒၶဘာသာဝင္ ေတြျဖစ္ၾက တယ္ဆိုရင္ေတာင္၊ သူတို႕ဟာ (၅၃) သန္းေက်ာ္ရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳ သလားဆုိတာ ေမးခြန္ထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ေမးခြန္းထုတ္ရတဲ့အေၾကာင္းက ဒီေန႔ (၄) သန္းကလက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ဒီလိုေတာင္းဆိုလာ တယ္၊ ေနာက္ေန႔ ေနာက္ (၁၀) သန္း ခန္႔က လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ေနာက္တမ်ိဳး ေတာင္းဆိုလာရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုးကြယ္သူ (၄) ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႕ အစၥလာမ္ဘာသာ ကိုးကြယ္သူ (၄ ) ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုေတာ့ေပါင္းလိုက္ရင္ (ဂ) ရာခိုင္ႏႈန္းပါ။ လူဦးေရအရ တြက္ၾကည့္ရင္ (၄.၈) သန္းျဖစ္ပါတယ္။ ယခု ဥပေဒ (၄) ခုဟာ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေတြအတြက္ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေေဒဆိုေတာ့ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ (၄.၈) သန္း အပါအဝင္ စုစုေပါင္း ဘာသာျခား (၆.၆)သန္း၊ ရာခိုင္ႏႈန္းအရ (၁၁) ရာခိုင္ႏႈန္း ျပည္သူေတြဟာ အမ်ိဳးေစာင့္ေရွာက္မႈရဲ့ ျပင္ပေရာက္သြား မယ္ဆိုေတာ့၊ သူတို႕ဘဝလံုၿခံဳမႈေရာ ရွိပါ့မလား။

တဖန္ အခုလို ဥပေဒမ်ိဳးျပ႒ာန္းမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး “လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ရွိသည္” ဆိုတာကို ဆန္႔က်င္ရာ မက်ဘူလား။ မည္သူမဆို မိမိႀကိဳက္ ႏွစ္သက္ကို လြတ္လပ္စြာ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရိွသည္ ဟူသည့္ လူ႕အ ခြင့္အေရးႏွင့္ႏိုင္ငံသား တို႔၏ မူလရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုပါ ဆန္ ့က်င္ေနျခင္း ျဖစ္ မေနဘူးလား။

အမ်ိဳးထုဖက္က ၾကည့္မည္ဆိုရင္လဲ ထိုေတာင္းဆိုမႈဟာ ယင္းတုိ႕၏ အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ရန္ ေတာင္းဆို မႈမ်ိဳးနဲ႕မတူဘူးလား။

အဆိုပါ ျပ႒ာန္းေစလိုတဲ့ ဥပေဒ (၄) ရပ္ဟာ… (၁)ကိုးကြယ္ရာဘာသာ ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ (၂) လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ (၃) တလင္တမယား စနစ္ က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ (၄) လူဦးေရ တိုးပြားႏႈန္း ထိန္းညႇိျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဥပေဒ နံပါတ္ (၁) ျဖစ္တဲ့ ကိုးကြယ္ရာဘာသာ ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒဆိုတာ… ဗုဒၶဘာသာဝင္က ေနခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္ သို႕ ဟိႏၵဴ ဘာသာ ကူးေျပာင္းမယ့္ သူေတြအတြက္ ရည္ညႊန္း တာလား၊ ယင္း ဘာသာေတြကေန ဗုဒၶဘာသာကို ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ေကာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဘယ္လိုရွိမလဲ။

ဒုတိယ ဥပေဒတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ ပါတ္သက္လုိ႕ဗုဒၶဘာသာ ထိမ္းျမားျခင္း ဥပေဒဆိုတာ ရိွၿပီးသားဆိုေတာ့၊ အခုဥပေဒဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးကို အျခားဘာသာဝင္မ်ားက ထိမ္းျမားျခင္းကို ရည္စူးတာ ျဖစ္ပါ တယ္။

တကယ္လုိ႕ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက လက္ထပ္ လိုက္ရင္ ထိုအမ်ိဳးသားရဲ့ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုလဲ အမ်ိဳးသမီးက တာဝန္ခံရမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ရိုးရာဓေလ့ သို႔ဘာသာေရး ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ လုပ္ထံုးအရ ဆံုးျဖတ္မွာလား။

ေနာက္ထပ္ ဥပေဒ ႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ တလင္တမယားစနစ္ က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာ ႏွင့္ လူဦးေရ တိုးပြါးႏႈန္း ထိန္းညွိျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒေတြဟာ ဘာသာတရားနဲ႔ သက္ဆိုင္မႈမရွိဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒထဲတြင္ ထည့္သြင္းခဲ့ရသလဲ။ ဒီလိုဥပေဒမ်ိဳးဟာ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ့ စီးပါြးေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ေပၚလစီ ဘဲျဖစ္ ပါတယ္။ အခုဘုန္းႀကီးေတြေတာင္းဆိုေနတဲ့ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒေတြထဲမွ ထိုကဲ့သုိ႕ဥပေဒမ်ိဳး ပါလာတယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရဘဲ ႀကံရာပါမ်ား ပါသလားလို႔ စဥ္းစား စရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ အခုလို ဥပေဒမ်ိဳးခ်မွတ္ေရးအတြက္ တိုင္းျပည္ရဲ့ စီးပြါးေရးအေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး အစိုးရ က ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ လူမ်ိဳးစုဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ လူမႈေရးနယ္ပယ္မွ အထင္က ရပုဂၢိဳလ္ အသီးသီး၊ ေဒသတြင္းမွ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ား စတဲ့သူေတြကို လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ မခြဲျခားဘဲ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

နအဖတျဖစ္လဲ နဝတအစိုးရ တက္လာကတည္းက ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာေတြအေပၚ အခု ဥပေဒမ်ိဳး ကို ေဒသႏၱရ၊ ႏွတ္အမိန္႔တစ္ရပ္အျဖစ္ က်င့္သံုးလ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို က်င့္သံုးႏိုင္ဖို႔အေရး လြတ္လပ္စြာ အိမ္ေထာင္ျပဳ ခြင့္ကို ကန္႔သတ္တားျမစ္ခဲ့သလို၊ သားသမီး ႏွစ္ဦးထက္ ပိုမယူရ ဆိုတဲ့အထိ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြအထိ ရွိလာတယ္။ ထိုအခ်က္ေတြဟာေဒသႏၱရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပါဟု ဆိုေသာ္လဲဘဲ၊ အစိုးရက လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ အမိန္႔စာ မ်ား ေပးခဲ့တာကို ေဒသခံရိုဟင္ဂ်ာ အေတာ္မ်ား မ်ားထံတြင္ လက္ဝယ္ရွိသလို၊ တေလာတုန္းက ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ Fortify Rights အဖြဲ႕ကလည္း ေဖာ္ေကာင္လုပ္ သြားေသးတယ္။ အခုျပ႒ာန္းေပး ပါဆိုတဲ့ ဥပေဒေတြဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ႏႈတ္အားျဖင့္ က်င့္သံုးလ်က္ ရွိေနရာကေန ယခု တစ္ႏိုင္ငံ လံုးရွိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သူမ်ားအေပၚ ဆက္လက္က်င့္ သံုးႏိုင္ရန္ အစိုးရရဲ့ ႀကိဳးပမ္း မႈျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆႏိုင္သလို၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ႏႈတ္မိန္႔အားျဖင့္ က်ုဳးလြန္လ်က္ရိွတဲ့ လူသား အမ်ိဳးအႏြယ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္သည့္ျပစ္မႈမ်ားကို ပါလီမန္ အဆုံးအျဖတ္အျဖစ္ ဥပေဒစာအုပ္တြင္ ပံုႏွိပ္ကာ စစ္အာဏာရွင္မ်ား လႊတ္ကိန္းရွာေနျခင္းလဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးေနာက္ပိုင္း စစ္အာဏာရွင္ေတြက ေထာက္လွမ္းေရးေတြကို သဃၤာနး္ဝတ္ခိုင္းၿပီး ျပည္သူမ်ားဖက္က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ က်စ္လစ္မႈကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္လာခဲ့ရာ၊ အဲဒီအထဲမွာ ဝိရသူကဲ့သို႕ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားေန သူေတြကို စည္းရံုးၿပီး အဆမတန္ ေျမွာက္စားလ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အစြန္းေရာက္ ၉၆၉ အဖြဲ႕ကို ထူေထာင္ခဲ့ၿပီး၊ ဘုန္းႀကီးေတြကို ႏိုင္ငံေရးကစားရာကရိယာတန္ ဆာပလာအျဖစ္ အသံုးခ် ေနၾကပါတယ္။

အခုအမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒထဲမွာ ဥပေဒ (၃) နဲ႔ (၄) သာ ပါမလာရင္ ဒီလုပ္ရပ္ဟာ အစိုးရလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိဖို႔ေတာင္ခက္လိမ့္မယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာပါဆိုၿပီး DKBA ကိုစည္းရံုးကာ KNU ကေန ခြဲထြက္ေစခဲ့ၿပီး ကရင္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုင္းခဲ့ အညႊန္႕ခ်ိဳးခဲ့ရတဲ့ အထိပါဘဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးကို နည္းမ်ိဳးစံုဗန္းျပ တိုက္ခိုက္မယ္ဆိုရင္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကလဲ ဒီအတိုင္းေက်နပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြအဖို႔ နည္းလမ္း (၃) ခုဘဲ က်န္ေတာ့တယ္။

၁။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စြန္႔ခြာၿပီး ထြက္ခြာသြားမလား၊ သို႔

၂။ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာဘဲ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ့ လက္ေအာက္မွာ အသတ္ခံမလား၊ သို႔

၃။ မိမိသာသနာစြန္႔လႊတ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာခံယူမလား …အဲဒါေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၅၀ တဝိုက္ ဦးႏု မဲဆြယ္တုန္းကလဲ ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ သတ္မွတ္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္လိုက္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ လူနည္းစုေတြ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ ရတယ္။ ဟိုတုန္းက လြတ္လပ္ေရး ရခါစဆိုေတာ့ စစ္တပ္ေတြ အဲ့ေလာက္မခိုင္မာခဲ့လို႕ မလုပ္လိုက္ရတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပိုင္း တစ္စကို စစ္တပ္ေတာင့္တင္းေအာင္ လုပ္ယူတဲ့ အထိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၿပီး အဲဒီ ကိစၥကို ဆက္လက္အ ေကာင္အတည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကို ယင္းတုိ႕ေျပာေနက်အတိုင္း တေသြးတသံတည္း ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ ျပည္သူေတြကို ခ်မ္းသာခြင့္ေပးမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ NLD ပါတီဟာ ဒီႏိုင္ငံေရးက်ားကြက္ထဲမွာ ဆန္႕က်င္ဖက္ေရႊ႕မယ္ဆိုရင္ အစားခံရလိမ့္မယ္။ ဝိရသူနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြ အခုကတည္းက ေဒၚစုကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ လာေနၿပီ။ မေန႕ကစၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာမ်ား တကိုယ္တည္း တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ခံစားလာ ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာအစြန္းေရာက္မႈဒဏ္ကို မၾကာခင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ သူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုး ခံစားရမယ့္ နိမိတ္တရပ္အျဖစ္ ျမင္ေယာင္လာမိပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သက္ရွိထင္ရွားစဥ္က ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုတြင္ ထည့္သြင္းရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ဘူးတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ခါးခါး သီးသီး ျငင္းဆန္ခဲ့တယ္။ မင္းတို႔လုပ္ခ်င္ရင္လုပ္၊ အဲဒီႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ငါမပါဘူး…လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီအႀကံအစည္ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကာင့္ ထိုေခတ္တုန္းက မေအာင္ျမင္ခဲ့ဟု ေျပာရင္ေတာင္၊ ထိုေခတ္ကတည္းကဗမာႏိုင္ငံေရးသမား အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ စိတ္ဓါတ္ အတြင္းကိန္းေအာင့္ေနတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ယေန႔ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ လူနည္းစုေတြ ဒီမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ေနၾကတယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားတဲ့၊ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ဗမာမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား နားလည္းေပး လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ကိုကိုလင္း (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) ( ခိုႏွုမ္းထုန္ )

~ဗိုလ္ခ်ဳပ္တသက္တာ အေပ်ာ္ဆုံးအခ်ိန္~

 သူၾကီး သမီး ဇီးသီး



ေၾသာ္… ေဒၚခင္ၾကည္၊ ေဒၚခင္ၾကည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ျပဳစုယုယတာေတြ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မ်က္ျမင္မို႔ ပို၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ လူထုေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ဧရာမလူႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဒၚခင္ၾကည္ႏွင့္က်လွ်င္ ကေလးဆိုးႀကီး ျဖစ္သည္။ ေဒၚခင္ၾကည္ကိုယ္တိုင္ ကေလးကို ေရခ်ိဳး၊ အဝတ္လဲေပးသည္အထိ ျပဳစုယုယသည္ကိုေျပာလွ်င္ ယုံဖြယ္မ႐ွိ။ တကယ္မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ျမင္ရမွ အံ့ၾသမိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ တသက္တာတြင္ ေဒၚခင္ၾကည္ႏွင့္ ေနထိုင္ရေသာ ရက္မ်ားမွာ အေပ်ာ္႐ႊင္ အေအးခ်မ္းဆုံး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အား မည္သူမွ် မေပးႏိုင္ေသာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေပးႏိုင္ခဲ့ေလသည္။

အီဗရာဟင္လင္ကြန္း လုပ္ႀကံခံရစဥ္ကဗိုလ္ခ်ဳပ္အတြက္ကား အေမရိကန္သမၼတ အီဗရာဟင္လင္ကြန္း လုပ္ႀကံခံရစဥ္္က သူ၏ ရဲဘက္ေတာ္တစ္ဦးက ေျပာေသာ စကားႏွင့္ ကိုက္ညီေနေတာ့သည္။ ထိုစကားကား “သစ္ပင္ႀကီး အတိုင္း အ႐ွည္ကို ေျမသို႔ ဘုံးဘုံးလဲက်သည့္ အခါတြင္ ေကာင္းစြာသိရသည္”ဟူေသာစကားပင္ ျဖစ္၏။ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္လူထုေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ႏွင့္ ျမင့္ျမင့္မားမားႀကီး ရပ္တည္ေနစဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ဂုဏ္ရည္ကို တင္းျပည့္မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုအခါ လူယုတ္မာတို႔၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ေျမသို႔ ဘုံးဘုံးလဲက်သည့္ အခါတြင္ ေကာင္းစြာသိရေလၿပီ။

“ေၾသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္… ဗိုလ္ခ်ဳပ္။ အ႐ိုးေဆြးသည္အထိ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပါမည္ဟူ၍ မ်ား ဆုပန္ခဲ့ေလသလား”

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆုံးၿပီးေနာက္ ခင္ပြန္းသည္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကို အမ်ိဳးသားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။

သို႔ကလို ၎၏ ဘဝတေလွ်ာက္လုံးတြင္ တိုင္းျပည္အက်ိဳးကို ရည္စူး၍ ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်င့္သိကၡာ ၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔လႊတ္မႈႏွင့္ ႐ိုးသားတည္ၾကည္ ေျဖာင့္မတ္မႈတို႔ကို အၿမဲတေစ ဦးထိပ္ထား အေရးေပးခဲ့ေသာ ေဒၚခင္ၾကည္ကို ဧရာဝတီတိုင္း ေျမာင္းျမၿမိဳ႕နယ္၌ အဖ ျပည္သူ႔လုပ္ငန္းဌာန၀န္ထမ္း ဦးဖိုးညွင္း၊ အမိ ေဒၚဖြားစုတို႔မွ ၁၉၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၆ ရက္ေန႔ အဂၤါေန႔တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္း (၉) ဦး အနက္ သတၱမေျမာက္ ျဖစ္သည္။ ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထက္ ၃ ႏွစ္ၾကီးေလသည္။

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ငယ္စဥ္က ေျမာင္းျမၿမိဳ႕တြင္ သတၱမတန္းအထိ ပညာသင္ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၾကည္ျမင့္တိုင္ ေအဘီအမ္ (အေမရိကန္သာသနာျပဳေက်ာင္း) မိန္းကေလးေက်ာင္းတြင္ ပညာဆည္းပူးခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမာ္လၿမိဳင္ ေမာ္တင္လိန္း ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္းသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕ အမ်ိဳးသားေက်ာင္း၌ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းဆရာမအျဖစ္ႏွင့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာ အမႈထမ္းခဲ့ၿပီး မိမိ၏ ဗီဇပါရမီႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ သူနာျပဳ ဆရာမအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးႏွင့္ ဒပ္ဖရင့္ေဆး႐ုံ (ယခုဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆး႐ုံ) တို႔တြင္ သူနာျပဳ ဆရာမသင္တန္းကို တက္ေရာက္သင္ၾကားခဲ့သည္။

သူနာျပဳသင္တန္းဆင္းၿပီး ေ႐ွးဦးစြာ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီး၌ သူနာျပဳဆရာမ အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေလသည္။ ထိုစဥ္အတြင္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး (၁၉၃၉-၄၅) ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ၊ကာလကတၱားသို႔လူနာအခ်ိဳ႕အား ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေပးေသာ အဖြဲ႔၌ ေစတနာဝန္ထမ္းအျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး စစ္ႀကီးမျဖစ္မီ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွ ေနာက္ဆုံးသေဘၤာျဖင့္ ျပန္လည္လိုက္ပါလာခဲ့သည္။

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ စစ္ႀကီးအတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဂၚရာကုန္း ဒိုင္အိုစီဇင္ မိန္းကေလး ေက်ာင္း၌ ေဒါက္တာဘသန္း ဦးေဆာင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပထမဆုံး ေဆး႐ုံကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ဘီဒီေအ ေဆး႐ုံႀကီး၌ အစ္မျဖစ္သူ ေဒၚခင္ႀကီးႏွင့္အတူ သူနာျပဳအျဖစ္ အေစာဆုံး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဂ်ပန္ေခတ္ ဘီဒီေအ ေဆး႐ုံႀကီး (ေနာင္ စစ္႐ုံးခ်ဳပ္၊ ယခုႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးတကၠသိုလ္) တြင္ သူနာျပဳခ်ဳပ္အျဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္လူနာအျဖစ္ ေဆး႐ုံတက္လာေသာဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမတၱာမွ်ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၆ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ဂ်ပန္ေခတ္ ဘီဒီေအ ေဆး႐ုံႀကီး အေရႇ႕ဘက္ အစြန္ဆုံး ခန္းမေဆာင္တြင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမွားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ သားေအာင္ဆန္းဦး၊ ေအာင္ဆန္းလင္းနွင့္ သမီး ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (ယခု အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠဌႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္ဆု႐ွင္) တို႔ ထြန္းကားခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ သမီးေထြးတစ္ေယာက္ ထပ္မံထြန္းကားခဲ့ေသာ္လည္း ေမြးၿပီး ငါးရက္ေျမာက္ေန႔ (စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္) တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေလသည္။ တဖန္ သားလတ္ ေအာင္ဆန္းလင္းမွာ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ ၂၅ တာဝါလိန္းလမ္းေနအိမ္ (ယခု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျပတိုက္) ႐ွိ ေရကန္တြင္ ကစားေနရင္း ဖိနပ္ဆယ္ရာမွ ၁၉၅၃ ဇန္နဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ေရနစ္ေသဆုံးသြားခဲ့ရ ျပန္သည္။

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၊ အမ်ားအက်ိဳးႏွင့္ဆုိင္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္၍ မိခင္ႏွင့္ ကေလး ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး အဖြဲ႔ ညႊန္ၾကားေရးဝန္ (၁၉၄၇-၅၃)၊ လူမႈေရးဝန္ထမ္းေကာ္မ႐ွင္ဥကၠဌ(၁၉၅၃-၅၈)၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံလူမႈ၀န္ထမ္းေကာင္စီဥကၠဌ ၊ မိခင္ႏွင့္ကေလးေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး ဥကၠဌ၊ ကေလးသူငယ္ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး ေကာင္စီဥကၠဌ၊က်န္းမာေရးႏွင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာအဖြဲ႔ဥကၠဌ၊ ဒီမိုကေရစီသေဘာတရား တိုးတက္ျပန္႔ပြားေရးအသင္း ဥကၠဌ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသမီး ကင္းေထာက္အသင္း၏ ကင္းေထာက္ခ်ဳပ္၊ ရာမာခရစ္႐ွ္နာ သာသနာျပဳေဆး႐ုံႏွင့္ စာၾကည့့္တိုက္ ဒုတိယဥကၠဌ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသူနာတင္ကား တပ္ဖြဲ႔တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး စသည့္ လူမႈဝန္ထမ္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္းအျဖစ္ အမ်ားက စိတ္ဝင္စား၍ ခံယူလာရန္ ေ႐ွးဦးစြာ စည္း႐ုံးခဲ့သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီး၌ က်င္းပခဲ့ေသာကမၻာ့က်န္းမာေရးညီလာခံမ်ားသို႔လည္း ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္၍ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

၁၉၅၈ တြင္ ဖဆပလ အဖြဲ႔ႀကီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲၿပီးေနာက္ သန္႔႐ွင္းဖဆပလ (ျပည္ေထာင္စုပါတီ) ၏ စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေမလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ပထစ အစိုးရက ေဒၚခင္ၾကည္အား အိႏိၵယႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ယင္းေနာက္ဇြန္လတြင္နီေပါႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ ပူးတြဲခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ေလာကတြင္ သံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ခံရသည့္ တစ္ဦးတည္းေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးျဖစ္သည္။ သံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ ၇ ႏွစ္တာဝန္ထမ္း႐ြက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၉၆၇ ခုနွစ္တြင္အၿငိမ္းစားယူခဲ့သည္။ အၿငိမ္းစား ယူၿပီးေနာက္ မိမိေနအိမ္ၿခံထဲက ဥယ်ာဥ္ကေလးတြင္ ပန္းပင္ကေလးမ်ား စိုက္ပ်ိဳးကာ ေလာကဓံ တရားကို ႀကံ့ႀကံ့ခံေနထုိင္ခဲ့ေလသည္။

ေဒၚခင္ၾကည္သည္ ၁၉၅ဝ ျပည့္ႏွစ္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွ အပ္ႏွင္းခဲ့ေသာ ျမန္မာမိခင္ဘြဲ႔ကို လည္းေကာင္း၊ ၁၉၅၁ တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ေသာ မဟာသီရိသုဓမၼ ဘြဲ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ၁၉၅၅ တြင္ ယူဂိုစလားဗီးယားႏိုင္ငံ သမၼတႀကီး မာ႐ွယ္တီးတိုးက အပ္ႏွင္းေသာ ယူဂိုစလားဗီးယား ၾကယ္တာရာဘြဲ႔တံဆိပ္ (ဒုတိယဆင့္) ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရက အပ္ႏွင္းေသာ Noble Order ေခၚ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရင့္သရဖူ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဘြဲ႔တံဆိပ္တို႔ကို ရ႐ွိခဲ့သည္။

(သူရိန္မင္း)

အခြန္မေဆာင္သူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ငန္းပိတ္သိမ္းသည္အထိ အေရးယူမည္



The Voice Weekly

ျပည္တြင္းရွိ ကုမၸဏီမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အခြန္တိမ္းေရွာင္ပါက လာမည့္ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္၍ ႏွစ္အကန္႔အသတ္မရွိ လုပ္ငန္း ပိတ္သိမ္းသည္အထိ အေရးယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အခြန္စိစစ္ ၾကပ္မတ္ေကာက္ခံေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ထံမွ သိရသည္။

အခြန္မေဆာင္ပါက တစ္ဖက္သတ္ စည္းၾကပ္ျခင္းအျပင္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဝင္ေငြခြန္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂(က) အရ အခြန္ေရွာင္သူကို ႏွစ္အကန္႔အသတ္မရွိ လုပ္ငန္း ပိတ္သိမ္း အေရးယူႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနထံမွ သိရသည္။

“အရင္ကတည္းက အေရးယူဖို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ မလုပ္ႏိုင္ေသးလို႔ လာမည့္ႏွစ္ကစၿပီး အေရးယူမယ္” ဟု ကုမၸဏီမ်ားဆိုင္ရာ အခြန္ဝန္ထမ္းႀကီးမ်ား႐ုံး ဌာနမွဴး ဦးတင္ထြန္းႏိုင္က ေျပာၾကားသည္။

အခြန္တိမ္းေရွာင္ျခင္းႏွင့္ အခြန္ေဆာင္ရန္ အခ်ိန္ဆြဲျခင္း မျဖစ္ေစရန္ လာမည့္ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္၍ ကုမၸဏီမ်ား၏ ႏွစ္ခ်ဳပ္ စာရင္းရွင္းတမ္းမ်ားကို စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးသို႔ မပို႔မီ ကုမၸဏီမ်ားဆိုင္ရာ အခြန္ဝန္ထမ္းႀကီးမ်ား႐ုံးသို႔ ေပးပို႔ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္း႐ုံးထံမွ သိရသည္။

ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အခြန္မေဆာင္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ေခၚယူ ေတြ႕ဆုံသတိေပးျခင္း၊ အခက္အခဲမ်ား ေမးျမန္းျခင္းသာ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန အႀကီးတန္း အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္နဲ ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ Sheikh Hesima တုိ႕ ေတြ႕ဆုံ

လယ္တီသိမ္ေျပာင္းေရႊ႔ေရး လတ္တေလာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဟုဆို



 မဇၩိမ

စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ယင္းမာပင္ခ႐ိုင္၊ ဆားလင္းၾကီးၿမဳိ႕နယ္ရွိ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီတူးေဖာ္ေရးစီမံ ကိန္းနယ္ေျမ၏ သတၱဳသိုက္ဗဟိုခ်က္ေနရာက်ေသာ လယ္တီသိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ၾကားေစတီကုိ လတ္ တေလာ ေရႊ႔ေျပာင္းရန္မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ဆည္တည္းရြာေဟာင္းေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ဦးစႏၵာ သီရိက မဇၩိမကုိ မိန္႔ၾကားသည္။

လယ္တီသိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ၾကားေစတီ ေျပာင္းေရႊ႔ေတာ့မည္ဆုိသည့္သတင္းသည္ အြန္လုိင္းစာမ်က္ ႏွာမ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ရာ အဆုိပါသတင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ရယူႏုိင္ရန္ ေဒသခံျဖစ္သည့္ ဆရာ ေတာ္သုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အထက္ပါအတုိင္း ျပန္လည္မိန္႔ၾကားလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

သိမ္ေဟာင္းေနရာကိုလည္း သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ သိမ္ႏုတ္ကံ ျပဳလုပ္ရဦးမယ္။ ေနာက္ၿပီး အသစ္ေဆာက္ မယ့္ေနရာမွာလည္း သိမ္သမုတ္ရဦးမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လတ္တေလာေရႊ႔ေျပာင္းမယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ဘူး”ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။

အဆိုပါ သိမ္ေျပာင္းမည့္အစီအစဥ္ကုိ ေဒသခံသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ရြာသားမ်ားကလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားခဲ့ေသးသည္။ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္ခ်က္ မ်ားအရ အဆိုပါေျပာင္းေရႊ႔မည့္ လယ္တီခ႑သိမ္ေတာ္သည္ ပထမ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သီ တင္းသံုးေနထိုင္ခဲ့သည့္ သိမ္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း သမုိင္းအေထာက္အထားမ်ားကုိ ကုိးကား၍ ေဒသခံမ်ား က ေျပာဆုိထားသည္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္ႏွင့္ တ႐ုတ္ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည့္ လက္ပံ ေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီတူးေဖာ္ေရးစီမံကိန္း၏ မိုင္းတည္ေဆာက္ေရးက႑ ႏွစ္အကန္႔အသတ္မွာ ျပည့္ လြန္ေနၿပီး တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္ေရးက႑သို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီးျဖစ္ရာ ေၾကးနီသတၱဳသိုက္၏ ဗဟိုခ်က္ေနရာ တြင္ က်ေရာက္ေနေသာ လယ္တီသိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ၾကားေစတီကုိ ေနရာသစ္သို႔ေျပာင္းေရႊ႔ႏိုင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄ ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃဝန္ေဆာင္ မဟာသံဃနာယကအဖြဲ႕ဥကၠ႒ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ ဦးကုမာရာဘိဝံသႏွင့္ အဖြဲ႕က ထိုေဒသို႔ ႂကြေရာက္ေတာ္မူၿပီး သိမ္ေျပာင္းေရႊ႔ေရး ၾသဝါဒခံ ယူပြဲတစ္ရပ္ကို ဆားလင္းၾကီး ကံဆြယ္ေက်ာင္းတိုက္၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ယင္းေန႔က ညေန ၃ နာရီ ၁၅ မိနစ္ခန္႔တြင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္အတူ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဒု-ဝန္ၾကီး ဦးစိုးဝင္း၊ တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕ သာသနာေရးဝန္ၾကီး ဦးတင္ဝင္း၊ ရဲမႉးၾကီးေနထြန္း၊ ဒု-ရဲမႉးၾကီးတင္မိုးအဖြဲ႕တို႔က အဆိုပါ လယ္တီသိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ၾကားေစတီအား ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ခဲ့ ေသးေၾကာင္း လက္ပံေတာင္းေၾကးနီစီမံကိန္း လံုၿခံဳေရးရဲအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံေရးအရျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးအရျဖစ္ေစ ဒီကိစၥ ေစာေနေသးတယ္လို႔ အန္တီတို႔က ျမင္ပါတယ္။ စံု စမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ အစီရင္ခံစာ အပိုဒ္ ၈၅၊ အပိုဒ္ခြဲ(၆)အရ တင္ျပေပးထားခဲ့ၿပီးၿပီ။ အခုခ်ိန္မွာ ေရႊ႔မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ဒီအခ်က္နဲ႔ မညီဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ႔”ဟု ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္ၿပီး လက္ပံေတာင္းေတာင္ စံုးစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ဝင္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ ပုလဲၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္စန္းလိႈင္က မဇၩိမကုိ ေျပာသည္။

လက္ပံေတာင္းေတာင္ၾကား ေတာရစၾကႍေက်ာင္းေခၚေသာေနရာႏွင့္ ၎အေပၚရွိ ေစတီ၊ သိမ္ေက်ာင္း စသည့္ ဗုဒၶသာသနိကအေဆာက္အအံုမ်ားသည္ သတၱဳသိုက္တည္ရွိရာ အဓိကေနရာျဖစ္ေနျခင္း၊ သာ သနိကအေဆာက္အအံုမ်ားကို ကြင္းေရွာင္ၿပီး ေၾကးနီသတၱဳ တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ယင္း အေဆာက္အအံုမ်ား၏ ၾကံ့ခိုင္တည္ျမဲမႈကို ဧကန္မုခ် ထိခိုက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါလက္ပံ ေတာင္းေတာင္ၾကား ေတာရစၾကႍေက်ာင္းေျမေနရာႏွင့္ ၎အေပၚရွိ ဗုဒၶသာသနိကအေဆာက္အအံုမ်ား ကို လံုးဝ ထိခိုက္ပ်က္စီးေစမႈမရွိဘဲ လက္ရွိအေနအထားမ်ားအတိုင္း အျခား သင့္ေလ်ာ္မည့္ေနရာတစ္ခု ခုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေပးသင့္ေၾကာင္း လက္ပံေတာင္းေတာင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္၏ အပိုဒ္ ၈၅၊ အ ပိုဒ္ခြဲ(၆)တြင္ သံုးသပ္တင္ျပထားသည္။

ျမန္မာတုိင္းမ္မွာ"ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေတာင္းပန္တယ္"

ေနျပည္ေတာ္တြင္လူျဖစ္ခိုင္း


ယေန႔ 7Day ေန႔စဥ္သတင္းစာမ်က္ႏွာဖုံး

ဒီေန႕ကာတြန္း