Thursday, May 1, 2014

လုပ္အားခ တေန႕အနည္းဆံုး က်ပ္ ၅၆၀၀ ရရွိေရးအလုပ္သမား ၁၅၀ ခန္ ့က ဆူးေလဘုရားအနီးမွာဆႏၵထုတ္ေဖာ္

ေမေဒးေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕ အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵျပ
************************************************
ဒီေန႔ေန႔လည္ ၁၁ နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕နဲ႔ ဆူးေလဘုရားတဝိုက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အလုပ္သမားမ်ားသမဂၢမ်ား ကြန္ယက္က ဦးေဆာင္ၿပီး တစ္ေန႔ (၈)နာရီ၊အနည္းဆံုး လုပ္အားခ (၅၆ဝဝ)ရရွိေရးနဲ႔ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးေတြကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။
Photo: Sann Maw Aung/RFA



Author မိုးစက္
 Kumudra

သၾကၤန္တြင္းမဟုတ္ရင္ျပီးေရာ...


K- POP ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဦးဆုံး လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖ
ဓာတ္ပုံ - ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ

အဘဦး၀င္းတင္အုတ္ဂူ ေျမေနရာေျခရင္းကပ္လ်က္ေျမကြက္ ေနရာေလးကို စည္ပင္သာယာက လွဴဒါန္း


အဘအုတ္ဂူ ေျမေနရာေျခရင္းကပ္လ်က္ေျမကြက္ ေနရာေလးကို စည္ပင္သာယာက
 လွဴဒါန္းေပးလိုက္ပါျပီ ဂါရဝျပဳလိုသူမ်ားအေနနဲ႔ လြတ္လပ္စြာျပဳနိုင္မွာျဖစ္လို႕သတင္းေကာင္းတခုပါ

Phyu Phyu Thin

ၾကံ႕ခိုင္ေရးကေနမ်ိဳဴ းေ၀ကိုေငြထုတ္ေပး

လယ္တီသိမ္ေတာ္နိဂံုး

ဇလြန္ျမိဳ႕နယ္ အေျခခံဥပေဒ(၅၉)စ *၄၃၆ * (၅၉)!ဃ ျပင္ဆင္ နိဳင္ေရး ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ

အဆိုေတာ္သ႐ုပ္ေဆာင္ဖိုးေသာၾကာနဲ႔ မလိႈင္ရတနာဆုတို႔ လက္ထပ္ထိမ္းျမား



 Popular Journal

မဂၤလာပြဲသဘင္အားေမလ၁ရက္ေန႔နံနက္ပိုင္းကရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဆီဒိုးနားဟိုတယ္မွာက်င္းပျပဳလုပ္ေနစဥ္။

တစညပါတီ ဥကၠဌသစ္ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီ၊ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ဗ်ဴဟာေတြခ်မည္


 Kamayut Media on May 1, 2014 at 3:29 pm

ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၁၄ႏွစ္ေလာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီကို နာမည္ေျပာင္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီဟာ ပါတီဥကၠဌ ဦးထြန္းရီ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္မွာတင္ ပါတီကို ဦးေဆာင္မယ့္ ပါတီဥကၠဌသစ္ကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္လိုက္ပါၿပီ။ ဥကၠဌသစ္ဟာ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း တစ္ေယာက္ပဲလား။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းေပၚက ပါတီဌာနခ်ဳပ္မွာ ဧၿပီ ၃ဝရက္ေန႔က ဗဟိုေကာ္မတီ အထူးအစည္းအေဝးတစ္ရပ္ကို ေခၚယူက်င္းပခဲ့ၿပီး မဆလအစိုးရလက္ထက္က သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့သူ အၿငိမ္းစားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္းတင္ကို ပါတီဥကၠဌသစ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါတယ္။

တစညပါတီလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဒီပါတီရဲ႕ အေရးေပၚအစည္းအေဝးကို ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ ၂၃ေယာက္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး လာမယ့္ ၂ဝ၁၄ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရရွိေရး မဟာဗ်ဴဟာေတြကိုလည္း ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္လို႔ ပါတီရဲ႕ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးဟန္ေရႊက ဆိုပါတယ္။

တစညပါတီအေနနဲ႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲရဲ႕ လစ္လပ္ မဲဆႏၵနယ္ေျမ ၃ဝထဲက ၁၈ေနရာမွာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သြားမယ္လို႔ တရားဝင္ထုတ္ေျပာလိုက္ၿပီး ၂ဝ၁၅ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲအတြက္လည္း သူတို႔ပါတီက ျပင္ဆင္ေနၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာစစ္တပ္ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေပးတာခံခဲ့ရဖူးတဲ့ တစညပါတီက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကို ေထာက္ခံၿပီး အသစ္ေရးဆြဲတာကို လက္မခံဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ရတာကလည္း NLD က ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ တစ္ရာေက်ာ္ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့လို႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြရဲ႕အသံ အားနည္းခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။

လယ္တီသိမ္ႏွင့္ ေစတီေရႊ႕ေျပာင္းမည့္ ေက်ာ္ရြာေဘးရွိ သတ္မွတ္ထားေသာေျမေနရာ



Eleven Media Group
 April 29

လက္ပံေတာင္းေတာင္ရွိ လယ္တီသိမ္ႏွင့္ ေစတီေရႊ႕ေျပာင္းရန္ အေသးစားၿဖိဳဖ်က္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္

ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ရွိ ပထမလယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးဥာဏဓဇ သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ့ရာ ေစတီ၊ သိမ္ႏွင့္ သာသနိကအေဆာက္အအံုမ်ားကို ယခင္ေနရာေဟာင္းမွ ေညာင္ပင္ႀကီး-ယင္းမာပင္ ကားလမ္းေပၚရွိ ေက်ာ္ရြာေတာင္ဘက္ကြင္း အမွတ္ ၇၇၄ (က) သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိရာ ဧၿပီ ၂၈ ရက္ည ၇ နာရီမွ စတင္ကာ ၿဖိဳဖ်က္ျခင္း အေသးစားလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

"လယ္တီသိမ္အေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္တဲ့လုပ္ငန္းေတြကို ဧၿပီ ၂၈ ရက္ ည ၇ နာရီကစၿပီး ျငမ္းဆင္တာေတြလုပ္ၿပီး ခြာခ်သင့္တဲ့ေနရာေတြကို ခြာခ်ပါတယ္။ ည ၉ နာရီအထိ လုပ္တယ္လို႔သိရတယ္။ ေဒသခံေတြအေနနဲ႔ ဧၿပီ ၂၉ ရက္မွာ သိမ္ဖ်က္တာေတြ ဘာေတြဆက္လုပ္သလဲဆိုတာကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ဧျပီ ၂၉ ရက္ နံနက္ ၈ နာရီက ေန ၁၀ နာရီအထိ ေဒသခံေတြကဆႏၵျပရာမွာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ သပိတ္စခန္းအၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းမႈ တစ္ႏွစ္နဲ႔ငါးလျပည့္အျဖစ္ ဆႏၵျပရာမွာ လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္း ဖ်က္သိမ္းေရး၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ သိမ္နဲ႔ ေစတီေတြကို ၿဖိဳဖ်က္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့ မိစၦာဒိဌိေတြ အလိုမရွိစတဲ့ အခ်က္ဆယ္ခ်က္နဲ႔ ဆႏၵျပခဲ့တယ္" ဟု လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုမင္းမင္းကဆိုသည္။

"ဧၿပီ ၂၈ ကစၿပီး လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္းထဲကို ဌာနဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းအားလုံး ၀င္ခြင့္မျပဳပါဘူး။ သိမ္ဖ်က္တာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္" ဟု လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္းမွ တာ၀န္က်၀န္ထမ္းတစ္ဦးကဆိုသည္။

ေဒသခံမ်ားက လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသတြင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး သီတင္းသုံးခဲ့ေသာေနရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားက လယ္တီဆရာေတာ္ သီတင္းသုံးခဲ့သည္မွာ မေသခ်ာဟု ျငင္းဆိုထားေသာ အဆိုပါလယ္တီေစတီ၊ သိမ္ စသည့္ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားကို ၁ ဒသမ ၈၄ ဧက က်ယ္၀န္းေသာေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါသာသနိအေဆာက္အဦမ်ား ေရႊ႕ေျပာင္းရန္အတြက္ ႏွစ္ ၆၀ ဂရမ္ကို ပယ္ဖ်က္ရန္ ေျမစာရင္းဌာနက ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာနသို႔ တင္ျပကာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီး သံဃာ့နာယကအဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္ေပၚေက်ာင္းမွ သက္ေတာ္ ၆၃ ၀ါရ ဆရာေတာ္ဥဴးအာဒိစၥ၀ံသ (စာေရးဆရာ ေဌးလြင္-ဆားလင္းႀကီး) က "ဘာသာေရးကို အေလးအနက္ထား စဥ္းစားရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ အခုဟာက သံဃာေတာ္ေတြက သိမ္သမုတ္ခဲ့ၿပီး သံဃာေတာ္ေတြက ျပန္ၿပီးသိမ္ႏႈတ္တာမဟုတ္ဘူး။ အခုအေၾကာင္းအရာက နိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းပဲ။ မင္းျပ႒ာန္းေပးတဲ့ေနရာမွာ ၀ါဆိုရတာေတြ ရွိဖူးတယ္။ သာသနာ့နယ္ေျမျဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ သာသနာ့နယ္ေျမကို အသုံးခ်ျပီးထြက္လာမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္ကို သာသနာေတာ္အတြက္ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်မခ်ပဲ ၾကည့္ရမယ္"ဟု မိန္႔ၾကားသည္။

လယ္တီသိမ္ႏွင့္ ေစတီေရႊ႕ေျပာင္းမည့္ ေက်ာ္ရြာေဘးရွိ သတ္မွတ္ထားေသာေျမေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္

ဒီေန႕ကာတြန္း

ရာႏႈန္းျပည့္စံႏႈန္းကို မမီေသာ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္တယ္ဆုိတာ သတိမေမ့ထားၾကဖုိ႔




Eleven Media Group

အျမန္လမ္းႏွင့္ ေျဖရွင္းရမည့္ပုစၦာ

(Written by: သစ္ထြဋ္)

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတဲ့ အေ၀းေျပးလမ္းမကုိ အသုံးျပဳၿပီး သင္ခရီးသြားရမယ္ ဆုိပါစုိ႔။ သင့္အေနနဲ႔ ဘယ္အရာကုိ ကုိးကြယ္အားထားရာအျဖစ္ လက္ကုိင္ျပဳၿပီး သြားသင့္တယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါသလဲ။

ေသဆံုးသူ ၁၃ ဦးႏွင့္ အမ်ားဆုံးစံခ်ိန္

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ေတာင္နဲ႔ေျမာက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ အဓိကလမ္းမႀကီးေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ဧၿပီလအတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ဆက္တုိက္ျဖစ္ပြားခဲ့တာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူေတြအၾကား ရန္ကုန္မႏၲေလး အျမန္လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္မႈေတြ တုိးပြားလာပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာက တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြမွာေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္ကာလအတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈ (၂၂) ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသဆံုးသူ ၁၆ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၄၃ ဦးရွိခဲ့ကာ ဧၿပီ ၁၂ ရက္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈ တစ္ခုကေတာ့ အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္စဥ္ တစ္ခုအတြင္း ေသဆံုးသူ ၁၃ ဦးနဲ႔ အမ်ားဆုံး စံခ်ိန္တင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီျဖစ္စဥ္မွာ ကားႏွစ္စီး ယွဥ္ေမာင္းရာကေန ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားႀကီးက လူစီးကားေလးကုိ တုိက္မိၿပီး ကားေလးက ဓာတ္ဆီတုိင္ကီေပါက္ၿပီး မီးေလာင္ရာက ဘတ္စ္ကားႀကီးနဲ႔ လူစီးကားေပၚက ၁၃ ဦးအထိ ေသဆုံးခဲ့ရတဲ့ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္ပါ။

တုိးလာသည့္ ယာဥ္တုိက္မႈ

တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္မွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့တာ အခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ တရား၀င္ စတင္အသုံးျပဳခြင့္ ျပဳခဲ့စဥ္ကတည္းက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာမွာ လက္ရွိအျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ အရင္ကထက္ တုိးၿပီးျဖစ္ပြားလာတယ္လို႔ အျမန္လမ္းလုံျခံဳေရး ရဲတပ္ဖြဲ႕က အႀကီးအကဲေတြယ္တုိင္ တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့ရပါတယ္။ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စာရင္းေတြကုိ ၾကည့္ရင္လည္း ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၂၅၉ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ေတြ႕ရၿပီး ေသဆံုးသူဦးေရ ၁၁၃ ဦးနဲ႔ ဒဏ္ရာရသူ ၆၂၇ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။

ယခု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ႏွစ္စကေန ၿပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္အၿပီး ကာလအထိ ယာဥ္တိုက္မႈ ၁၄၇ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသဆံုးသူ ၅၇ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၂၆၂ ဦးရွိခဲ့ရာ ယမန္ႏွစ္ ေသဆုံးခဲ့သူေတြရဲ႕ အေရအတြက္ရဲ႕ ထက္၀က္နီးပါးခန္႔ ႏွစ္စပုိင္း ေလးလမကုန္ေသးခင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ ေသဆုံးခဲ့ရတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ေန႔စဥ္နီးပါး

ေသဆုံးထိခုိက္မႈေတြ တုိးလာေပမယ့္ ယာဥ္တုိက္မႈေတြက ေလ်ာ့မက်သြားပါဘူး။ အျမန္လမ္းေပၚက ယာဥ္တုိက္မႈ သတင္းေတြကုိ ေန႔စဥ္နီးပါး မီဒီယာေတြမွာ ဖတ္ေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိေန႔စဥ္ အျမန္လမ္းကုိ အသုံးျပဳတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရဟာ ၅၀၀၀ ကေန ၇၀၀၀ ၾကားထဲမွာ ရွိေနတာေၾကာင့္လည္း အရင္ႏွစ္မ်ားထက္စာရင္ အျမန္လမ္းအသုံးျပဳတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရအတြက္ တုိးလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္စီးေရတုိးလာတာေၾကာင့္ ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ခပ္စိပ္စိပ္ျဖစ္လာခဲ့ရာ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္စဥ္တုိင္းမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္ေတြဟာ အရွိန္ႏႈန္းျမင့္ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္ ဆုိေပမယ့္လည္း အျမန္လမ္းရဲ႕ တည္ေဆာက္ရာမွာ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနခဲ့တာေၾကာင့္ မျဖစ္သင့္တဲ့ ယာဥ္တုိက္မႈအခ်ဳိ႕ ျဖစ္ပြားခဲ့တာလို႔ ေ၀ဖန္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလမ္းကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့သူေတြကုိယ္တုိင္ လမ္းတည္ေဆာက္မႈတြင္ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္လို႔ မီဒီယာေတြကုိ ေျပာၾကားခဲ့ဖူးေပမယ့္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ သိသာတဲ့ ျပင္ဆင္မႈေတြကုိ မေတြ႕ရေသးသလုိ ယာဥ္တုိက္မႈေတြဟာလည္း ဆက္လက္ျဖစ္ပြားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈမ်ား

သက္ဆုိင္ရာက အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈ မရွိေစဖို႔ အရွိန္ထိန္းကိရိယာနဲ႔ ဖမ္းဆီးအေရးယူလ်က္ ရွိေနေသာ္လည္း အရွိန္ႏႈန္းျမင့္ ေမာင္းႏွင္တဲ့ ယာဥ္ေတြကုိ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ေတြ႕ေနရဆဲပါ။ အျမန္လမ္းမွာ အရွိန္ထိန္းကိရိယာနဲ႔ ဖမ္းခဲ့ရတဲ့ အႀကိမ္ေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဧၿပီလ၀က္ အတုိင္းအတာ အတြင္းမွာပင္ ၄၅၀ အႀကိမ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ယခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ အျမန္လမ္းယာဥ္တုိက္မႈေတြမွာ ယာဥ္တုိက္႐ုံသာမက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မီးေလာင္မႈေတြ ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ အခ်ဳိ႕ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ လူေသဆုံးမႈေတြ ရွိလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ရွိလာတာေၾကာင့္ အျမန္လမ္း အသုံးျပဳေနသူေတြအၾကား ေ၀ဖန္မႈေတြ တုိးလာေပမယ့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးလမ္းေၾကာကုိ အခ်ိန္တုိအတြင္း သြားလာႏုိင္တဲ့ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္တာေၾကာင့္ အသုံးျပဳသူေတြဟာ စုိးရြံ႕မႈေတြ ရွိေနေပမယ့္ ဆက္လက္အသုံးျပဳေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လုိအပ္ခ်က္မ်ားစြာ

တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းကုိ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေနျပည္ေတာ္ စတင္တည္ေဆာက္ခ်ိန္က စတင္ၿပီး ေဖာက္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးသို႔ အၿပီးဆက္သြယ္ ေဖာ္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အျမန္လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္မႈ အျမဲရွိတဲ့ အခ်က္မ်ားကေတာ့ ကြန္ကရစ္လမ္း ျဖစ္ေနျခင္း၊ လမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ ေဖာက္လုပ္မႈဒီဇုိင္း (အထူးသျဖင့္ တံတားမ်ားကုိ ပင္မလမ္းထက္ က်ဥ္းေျမာင္းေနျခင္း) မွာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိျခင္းနဲ႔ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြမွာ ရွိသင့္တဲ့ လုိအပ္ခ်က္အခ်ဳိ႕ ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ထားျခင္း မရွိျခင္းနဲ႔ လမ္းကုိအသုံးျပဳႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လမ္းေဖာက္လုပ္သူေတြကုိ ဖိအားေပးခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ အလ်င္စလုိ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ လမ္းမွာလုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုလုိ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနတဲ့ အျမန္လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စံႏႈန္းမီ အျမန္လမ္းမႀကီး ျဖစ္လာဖုိ႔အတြက္ ဂ်ပန္ကပညာရွင္ေတြ လာေရာက္ေလ့လာခဲ့ရာမွာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္နဲ႔ အဆင့္ျမႇင့္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြ ရွိေနတယ္လုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့ေပမယ့္ ျပင္ဆင္မႈေတြကုိ ႀကီးႀကီးမားမား မေတြ႕ရေသးဘဲ ယေန႔အထိေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈေတြဟာ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနတာပါ။

အေျဖရွာသင့္ၿပီ

ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္တုိက္မႈေတြမွာ ယာဥ္ထိခုိက္ပ်က္စီးမႈေတြအျပင္ လူေသဆုံးမႈေတြ မ်ားလာတဲ့ အျမန္လမ္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေျဖရွာဖုိ႔ လုိအပ္လာပါၿပီ။ ကြၽမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၿပီး လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ဘယ္လုိစီမံ ေဆာင္ရြက္ရမလဲဆုိတာ အခ်ိန္ဆြဲမေနဘဲ ျပဳလုပ္သင့္ပါၿပီ။ အဓိကအားျဖင့္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ အေျခအေန မေပးေသးဘူးဆိုရင္လည္း ရႏုိင္တဲ့ဘက္က ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ေလ်ာ့က်လာေစဖုိ႔ အစီအမံေတြကုိ အစုိးရ တာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ခ်မွတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ဥပမာအားျဖင့္ သတ္မွတ္မုိင္ႏႈန္းထက္ ပုိေမာင္းတဲ့သူေတြကုိ ထိေရာက္တဲ့ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ရမွာျဖစ္သလုိ စီးနင္းသူမ်ားၿပီး အသြားအလာမ်ားတဲ့ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းေတြကုိလည္း စနစ္တက်ေမာင္းႏွင္ဖုိ႔ ပညာေပးမႈေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ လူေသဆုံးရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ ေရွာင္လႊဲလုိ႔ရႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လမ္းကုိ အသုံးျပဳသူေတြ အေနနဲ႔လည္း အျမန္လမ္းကုိ အသုံးျပဳတဲ့ေနရာမွာ သတိတရားကုိ အျမဲလက္ကုိင္ထားၿပီး ကုိယ္အသုံးျပဳေနတဲ့လမ္းဟာ အျမန္လမ္းမ်ားရဲ႕ ရာႏႈန္းျပည့္စံႏႈန္းကို မမီေသာ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္တယ္ဆုိတာ သတိမေမ့ထားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အစုိးရ တာ၀န္ရွိသူေတြကလည္း ယခုလုိ လူရာနဲ႔ခ်ီ ေသဆုံးမႈမ်ား ရွိေနတဲ့ အျမန္လမ္းကုိ အခ်ိန္ဒီထက္မလင့္ခင္ ဒီထက္၀မ္းနည္းစရာေတြ မၾကံဳေတြ႕ခင္မွာ အျမန္ဆုံးျမင့္တင္ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား ေလ်ာ့က်ဖုိ႔ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေပးပါလို႔ စုိးရိမ္စိတ္မ်ားနဲ႔ ခရီးသြားေနရသူမ်ားကုိယ္စား ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

(ျဖဴးၿမဳိ႕နယ္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ျပည္ေထာင္စုအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ဧၿပီ ၁၂ ရက္ နံနက္ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္ခန္႔က အျမန္လမ္းမႀကီး မုိင္တုိင္အမွတ္ ၁၁၆ မုိင္ ၂ ဖာလုံႏွင့္ ၃ ဖာလုံအၾကားတြင္ ခရီးသည္တင္ မွန္လုံယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာတူေမာင္းႏွင္လာေသာ အျဖဴေရာင္ ဆလြန္းကားေသးယာဥ္တုိ)