Monday, June 2, 2014

ေကာ္မရွင္ကိုအန္နယ္လ္ဒီကစာျပန္

မင္းေအာင္လႈိင္ ေဒၚလာ၂သိန္းလႈ



အျခားနိုင္ငံေတြကစင္တာေတြအတြက္ေကာလႈတယ္လို႕ၾကားဖူးလား

ေနမ်ိဳးေ၀တပ္မေတာ္ကိုအလႈေပးရန္ေကာက္ခံေန

ပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ေရး ဆႏၵျပပြဲဦးေဆာင္သူကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေမးျမန္းေဆြးေႏြး


 7Day ေန႔စဥ္
ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခ ခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ေရး ေနျပည္ေတာ္ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ျပင္းထန္ စြာ ကန္႔ကြက္ သူကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လိုက္ပါလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တန္းက ကားရပ္၍ ၁၀ မိနစ္ ေက်ာ္ၾကာ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းေဆြး ေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရိွသည္။

လယ္ေ၀း၊ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕နယ္ တုိ႔တြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ရန္ ေဟာ ေျပာပြဲ အၿပီး ေနာက္ဆံုး က်န္သည့္ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္သုိ႔ သြားေရာက္ စဥ္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ရန္ လက္မခံ သည့္ ပုိစတာကုိင္၍ ကန္႔ကြက္ သူမ်ားကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္က ကားရပ္နား ၍ ေခတၱေမးျမန္းေတြ႕ဆံုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ခင္ဗ်ားလုပ္ေနတာ တုိင္း ျပည္မၿငိမ္ေအာင္ လုပ္ေနတာ။ ခင္ဗ်ားတုိင္းျပည္ၿငိမ္ေအာင္ လုပ္ ပါ။ ဒါကို ေျပာခ်င္လုိ႔လာတာ။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကုိ အျပင္မခံႏုိင္ဘူး’’ဟု တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္ေန အသက္ (၆၀)အရြယ္ ဦးဆန္းလြင္က ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိ ေဒါသျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆုိသည္။

အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ ေဟာေျပာပဲြမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ဥပေဒႏွင့္ အညီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပ ေဒႏွင့္ မညီလွ်င္ သက္ဆုိင္ရာက ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးမွာ မဟုတ္ ေၾကာင္း၊ လူထုကုိ လမ္းေပၚ ထြက္ေအာင္ လုပ္ျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း၊ ဥပေဒႏွင့္ မညီဟုထင္ လွ်င္ ရဲစခန္း သြားတိုင္၍ရ ေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ဆႏၵျပသူ ဦးဆန္းလြင္အား ျပန္ လည္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ရန္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္လုပ္ရပ္သည္ ဥပေဒႏွင့္ မညီ၍ ဆႏၵျပျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း တပ္ကုန္းၿမိဳ႕အ၀င္တြင္ ဆႏၵျပသူမ်ားကေျပာဆုိသည္။

‘‘ျပည္သူကုိ ဒုကၡမေပးပါနဲ႔ ေတာ့။ လမ္းေပၚကုိ မေခၚပါနဲ႔ ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားလုပ္တာ မဟုတ္လို႔ ေျပာေနတာ။ ၅၉(စ)လုပ္မရလုိ႔ ၄၃၆ လုပ္တာ’’ဟု ဦးေဆာင္သူ ဦး ဆန္းလြင္က စြပ္စြဲေျပာဆုိသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဦးဆန္းလြင္ ၁၀ မိနစ္ခန္႔ၾကာ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ထြက္ ခြာသြားခဲ့သည္။

‘‘ေဒၚစုက ကားျပတင္း ေပါက္ကေန ေမးတယ္။ ေဒၚစု ေျပာခ်ိန္မရဘူး။ ဦးဆန္းလြင္က ေဒါသတႀကီး ေျပာေနေတာ့ ေနာက္ဆံုးရွင္းျပလို႔ မရတာနဲ႔ ကားနဲ႔ လွည့္ထြက္သြားတယ္’’ ဟု ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရိွေနေသာ 7 Day Daily သတင္းေထာက္က ေျပာသည္။

ယင္းအနီးပတ္၀န္းက်င္ရိွ ေဒသခံမ်ားကုိ ေမးျမန္းရာ ပုဒ္မ ၄၃၆ မျပင္ရန္ ဦးေဆာင္ကန္႔ ကြက္သူသည္ ေဒသတြင္ အမ်ားအက်ိဳးရိွ ေဆာင္ရြက္သူ မဟုတ္ဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လာေရာက္ေဟာေျပာမည္ ျဖစ္၍ ပြဲဆူေအာင္လုပ္ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

‘‘တပ္ကုန္းမွာတင္မဟုတ္ ဘူး။ ပ်ဥ္းမနား၊ ရြာေကာက္ရပ္ ကြက္အနီးမွာ ၄၃၆ ျပင္မွာကုိ ကန္႔ကြက္တဲ့လူ ေတာ္ေတာ္မ်ား တယ္။ ဟုိဘက္လမ္းမွာေရာ၊ ဒီဘက္လမ္းမွာေရာ ဆႏၵျပၾက တယ္’’ဟု ယင္းအနီးမွ ဆုိင္ကယ္ ျဖတ္ေမာင္းသြားသူ ေပါင္း ေလာင္းရပ္ကြက္ေနသူတစ္ဦးက ဆုိသည္။

ဇြန္လ ၁ ရက္တြင္ လယ္ ေ၀းၿမိဳ႕နယ္၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ ပထမဆံုးေဟာေျပာပဲြ အၿပီး တြင္လည္း ယခင္စစ္အစိုးရလက္ ထက္ ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ား၌ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ေ၀ဖန္သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားခဲ့ သူ ငါးမင္းေဆြက ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကုိ ကန္႔ကြက္သည့္ စာရြက္မ်ားျဖန္႔ေ၀ခဲ့သည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဇြန္ ၁ ရက္ နံနက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရိွ လယ္ေ၀း၊ ပ်ဥ္းမနား၊ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရိွေသာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးလူထုလက္မွတ္ ေရးထုိး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။


ဒီမိုကေရစီအစစ္အမွန္မလိုခ်င္သူမ်ားက တပ္မေတာ္ႏွင့္ သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေအာင္လုပ္ေန


 Jun 1, 2014
Eleven Myanmar
ဒီမိုကေရစီအစစ္အမွန္မလိုခ်င္သူမ်ားက တပ္မေတာ္ႏွင့္ သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ား
 ျဖစ္ေပၚေအာင္လုပ္ေနဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိ၊
ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ရန္ ကန္႕ကြက္မႈအခ်ဳိ႕ ပ်ဥ္းမနားႏွင့္တပ္ကုန္းၿမိဳ႕ မ်ားတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့

ေအာင္ေသာင္းနဲ႕လမ္းေဘးလူမိုက္စရိုက္


ေအာင္ေသာင္းေရ.....
၅၀၀၀စားရျပီးေရာေတြ႕ရာလူေတြလႊတ္ျပီးေနွာက္ယွက္ခ်င္
ရင္လဲမီဒီယာနဲ႕ေ၀းရာေလးေတာ့ေနခိုင္း...
၄၃၆ က နိုင္ငံအၾကီးအကဲေတြနဲ႕ဆိုင္တဲ့ပုဒ္မ..
အန္နယ္လ္ဒီ အာဏာရရင္ကုလားေတြတရုတ္ေတြျမန္မာနိုင္ငံကို
အုပ္ခ်ဴ ပ္နိုင္တယ္တဲ့...
မေန႕က ၇၀ေက်ာ္အဖိုးၾကီးကလဲအေမစုကေခၚေတြ႕ေတာ့
ငါ့အေဖကိုဂ်ပန္သတ္တာနင့္အေဖကေခၚလာလို႕တဲ့...
၅၉ခဏထားျပီး၄၃၆အရင္ျပင္ဖို႕ၾကိဳးစားေနတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္
ကဘာဆိုတာလဲသိပံုမရဖူး၊
ေအာင္ေသာင္းေန႕စားေတြကဒုတ္(သို႕)ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္တတ္
ရံုပဲရွိတယ္၊
၄၃၆ျပင္ဖို႕ဆႏၵျပေနသူေတြလက္မွတ္ထိုးေနသူေတြသြားဗ်ဴးး
ၾကည့္ပါလား၊အခ်က္နဲ႕အလက္နဲ႕ရွင္းျပလိမ့္မယ္၊

အဲ့တာေၾကာင့္ေျပာတာ...
အာဏာရွင္အာဏာရဖို႕ကလမ္းေဘးလူမိုက္စရိုက္လိုပဲက်င့္တတ္တယ္၊
စကားနဲ႕မနိုင္ရင္လူခ်င္းခ်မယ္ပဲနားလည္တဲ့အဟိတ္အဆင့္ပါလို႔ ......။

မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္တို႔တြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ဖ်က္သိမ္းရန္ ေထာက္ခံလက္မွတ္ကို ေရြ႕လ်ားစနစ္ျဖင့္ စတင္ေကာက္ခံ



mizzima/D Wave
၂၀၀၈ ဖြ႕ဲစည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ဖ်က္သိမ္းရန္ ေထာက္ခံလက္မွတ္မ်ား ေကာက္ခံရာတြင္ ေရြ႕လ်ားလက္မွတ္ထိုးေကာက္ခံျခင္းကို ဇြန္လ ၁ရက္က မႏၱေလးႏွင့္ ရန္ကုန္တို႔တြင္ စတင္လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကရည္ရြယ္တာကေတာ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြနဲ႔ နာမက်န္း ျဖစ္ေနသူေတြ ေထာက္ခံ လက္မွတ္ထိုးႏုိင္ေအာင္လို႔ပါ။ သူတို႔မွာသြားဖို႔လာဖို႔ခက္တယ္။ ထိုးဖို႔ ဆႏၵရွိတယ္။ မသြားႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔ဆႏၵျပည့္ေအာင္ လုပ္ေပးတာပါ။ ဒီလက္မွတ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အရမ္းအေရးပါေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၉၀ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္တာပါ”ဟု အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ၁၉၉၀ခုႏွစ္ ေအာင္ေျမသာစံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးတင္ေအာင္ေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ ေရြ႕လ်ားလက္မွတ္ ေကာက္ခံျခင္းကို ဦးတင္ေအာင္ေအာင္က ဦးေဆာင္၍ ငါးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေကာက္ခံ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ေကာက္ခံရာတြင္ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ ေနေသာ ပန္းရံမ်ားႏွင့္နယ္ မွလာ၍ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ကိုင္ေနၾက သူမ်ားအမ်ားစုရွိရာ ေနရာမ်ားတြင္ စားပြဲ မ်ား ခ်၍ေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေနရာမ်ားမွ စုေပါင္းေထာက္ခံလက္မွတ္ မ်ားထိုးလိုပါက ဆက္ သြယ္ႏုိင္ၿပီး ဆက္သြယ္လာပါက ေရြ႕လ်ားအဖြဲ႕သည္လာေရာက္ ေကာက္ခံေပးမည္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တြင္လည္း ၄၃၆ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ ၈၈ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင္႔လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး ေဟာေျပာ ပြဲႏွင့္ ရပ္ကြက္ေထာက္ခံမဲ လက္မွတ္ေကာက္ခံပြဲကို မိုဘိုင္းစနစ္ျဖင္႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ေက်းရြာမ်ားႏွင္႔ လူစည္ကားေသာေနရာမ်ားတြင္ တကသအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနသည္ ဟု ၈၈ၿငိမ္း/ပြင္႔အဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူ ဦး ေအာင္လတ္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

“၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဓိကနယ္ေတြမွာ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္မယ္။လက္မွတ္ေကာက္ခံပြဲ ေတြ လုပ္မယ္။ အခုမိုဘိုင္းအေနနဲ႔ ေရြ႕ေနတာကေတာ့ ရန္ကုန္ပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ရန္ကုန္မွာရွိေနလို႔ပါ” ဟု ဦး ေအာင္လတ္က ဆိုသည္။

အဆိုပါ ေဟာေျပာပြဲႏွင္႔ ေထာက္ခံ လက္မွတ္ေကာက္ယူပြဲမ်ားေကာက္ခံရာတြင္ မိုဘိုင္းစနစ္ျဖင္႔ဆို ေသာ္ လည္း ကားမ်ားျဖင့္ လိုက္လံေကာက္ခံျခင္းမဟုတ္ဘဲ လူဦးေရ ၁၆ေယာက္ပါ၀င္ေသာ ၈၈ ၿငိမ္း /ပြင္႔အ ဖြဲ႕ႏွင္႔ တကသ ေက်ာင္းသားမ်ားမွ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဒသခံအမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ႐ုံး မ်ား၏ ဖိတ္ၾကား ခ်က္ျဖင္႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။

“တခ်ိဳ႕စက္႐ုံေတြ တခ်ိဳ႕ေဆာက္လုပ္ ေရးေတြမွာရွိတဲ့ အလုပ္သမားေတြက အျပင္ထြက္ဖို႔အဆင္မေျပဘူး။ အဲဒီလိုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို ဖုန္းဆက္ၿပီးေျပာပါ။ခ်က္ခ်င္းလာၿပီး ေကာက္ခံေပးသြားမယ္။ သူတို႔ အားတဲ့အခ်ိန္လာထိုးလို႔ရတယ္။ အမ်ားစုက နယ္ေတြကေနလာလုပ္ၾကတယ္။ အလုပ္သမား ေထာင္ခ်ီရွိ တယ္။ သူတို႔လည္း ထိုးခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရေတာ့သြားဖို႔ခက္ေနတယ္လို႔ တခ်ိဳ႕ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္သားေတြက ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုလို ေရြ႕လ်ား စံနစ္ကို လုပ္ေဆာင္ ရတာ ပါ။” ဟု ေအာင္ေျမသာစံလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦး တင္ေအာင္ေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ေရြ႕လ်ားလက္မွတ္ထိုးေကာက္ခံျခင္းမ်ားကို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲၿပီးရပ္၊ ေက်း႐ုံးမ်ားမရွိသည့္ ေနရာမ်ား ႏွင့္ ေက်းလက္မ်ားတြင္ ေကာက္ခံေပးသြား မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား ေတာင္းဆိုဆက္သြယ္မွသာသြားေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ ဆက္သြယ္မႈမရွိေသာ ေဒသမ်ားသို႔ လက္မွတ္ထိုး ေကာက္ခံျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေထာက္ခံလက္မွတ္ အမွန္တကယ္ ထိုးခ်င္သူမ်ားက ဆက္သြယ္ေခၚယူမွသာသြားေရာက္မည္။

မိုဘိုင္းစနစ္ေထာက္ခံမဲမ်ားေကာက္ခံျခင္းကို မတ္လ၂၉ရက္မွ စတင္ခဲ့ၿပီး လႈပ္ရွားမႈကာလ ဇူလိုင္ ၁၉ အထိ လူစည္းကားေသာေနရာမ်ား၊ ေစ်းႀကီးမ်ား၊ လမ္းဆုံလမ္းခြမ်ား၊ ေက်းရြာမ်ားႏွင္႔ လက္လွမ္းမီေသာ ေနရာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ကာ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္သည္။

က်န္ေနရာမ်ားကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕႐ုံးမ်ားမွ တစ္ဆင္႔ထပ္မံေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိသည့္ လူဦးေရအတိအက်ကိုမူ ဇူလိုင္၁၉ ရက္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာသြားမည္ဟု ၎က ဆိုသည္။



သီလ၀ါလူမႈဘ၀ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔ ႏွင္႔ မဲေခါင္ေစာင္႔ၾကည္႔ေရးအဖြဲ႔ မွ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္

ေတာင္ျပာတန္းကား မီးေလာင္ေသဆံုးသူေတြကို အသက္နဲ႕ထိုက္တန္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးေပးသင့္


ေအးဗ်ာ၊ ကိုရဲရင့္ငယ္၊
ခင္ဗ်ားရဲ႕ http://www.yeyintnge.com/2014/05/blog-post_31.html#.U4xKCCg1D9s ပိုစ့္ကိုဖတ္ရေတာ့
ကၽြန္ေတာ္အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္၊

ေတာင္ျပာတန္းမီးေလာင္လို႕ ဆံုးသြားတဲ့ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္သိတဲ့ မိသားစု၀င္တစ္ေယာက္ပါတယ္ဗ်၊
ဒီေလာက္ဆိုးတဲ့သတင္းၾကားရေတာ့ ရွမ္းျပည္သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ စိတ္အေတာ္မေကာင္းဘူးေပါ့ဗ်ာ၊

တစ္လအၾကာမွာ ရာဇာမင္းကားထပ္ျဖစ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထပ္မ်က္လံုးျပဴးသြားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အစိုးရနဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ ပါလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ခ်ီးက်ဴးမိလိုက္ေသးတယ္ဗ်၊

ဒါနဲ႕ ေတာင္ျပာတန္းက ေသသူမိသားစု၀င္တစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ Online ကေတြ႕လို႕ ေမးျဖစ္တယ္၊ ေလ်ာ္ေၾကးရၿပီလားလို႕ေမးေတာ့

သူကျပန္ေျပာတယ္၊ ေလ်ာ္ေၾကးရဖို႕ေနေနသာသာ ကားဂိတ္က သတင္းေတာင္မေမးဘူး၊ ေရွ႕ပြဲ ေနာက္ပြဲ ဘာမွ လုပ္မေပးဘူး၊
ဖုန္းဆက္ေတာ့ အလုပ္႐ႈပ္ေနတာနဲ႕၊ ေဆး႐ံုကိစၥ႐ႈပ္ေနတာနဲ႕၊ ေနျပည္ေတာ္က အဘေခၚလို႕သြားေနတာနဲ႕ဆိုတာေတြနဲ႕ပဲ ျပန္ေျပာတယ္တဲ့၊
ကားဂိတ္ကိုေမးေတာ့လည္း ဂဃနဏဘာမွ မေျဖဘူးတဲ့ဗ်ာ၊
ေသတာ ၁လေက်ာ္မွ အစိုးရအာမခံကို ကားဂိတ္ကတာ၀န္ယူေလွ်ာက္ေပးပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႕ စာရြက္ေလးေပၚ လက္မွတ္လိုတဲ့ အခ်ိန္မွ အိမ္ေရာက္လာၿပီး လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတဲ့ ၁ႀကိမ္ေလးပဲ ကားဂိတ္ကလူကို ျမင္ဖူးတယ္ေျပာတယ္ဗ်၊ လာတာေတာင္ အပိုစကားမေျပာဘူးတဲ့၊ လက္မွတ္ထိုးေပးရန္နဲ႕ လိုအပ္တဲ့ စာရြက္စာတမ္း ေတာင္းၿပီးျပန္သြားတာပဲတဲ့၊

သူတို႕အစား ကၽြန္ေတာ္ခံျပင္းတယ္ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြဘာလို႕ အသိတရား၊ Social ေခါင္းပါးလဲေပါ့ဗ်ာ၊ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ကိုရဲရင့္ငယ္ကတဆင့္ ဒီေဆာင္းပါးကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္တင္ခ်င္တယ္၊

ေတာင္ျပာတန္းကား မီးေလာင္ေသဆံုးသူေတြကို အသက္နဲ႕ထိုက္တန္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးေပးသင့္
ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆိုရင္
ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႔မွဴး ရဲမွဴးႀကီးေန၀င္းက ေျပာပါတယ္။

"စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းတဲ့ ဆလြန္းကားေလးကို လိုက္ထရပ္ယဥ္ေလးနဲ႔ ညာဘက္ေက်ာ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းကေန မွန္မွန္ေလး ႏွစ္စီးဆြဲၿပီး သြားတာပါ၊ ေနာက္က ေတာင္ျပာတန္း ေတာင္ႀကီး-ရန္ကုန္ အထူးကားႀကီးက အရွိန္မထိန္းနိုင္ပဲ ဝင္တိုက္ၿပီးေတာ့ ႀကိတ္ၿပီးေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္တြဲၿပီး ပါသြားတာေပါ့ေလ၊ ကားေလးက ကားႀကီးရဲ႕ ဘီးေအာက္မွာဝင္သြားၿပီးေတာ့ ဒရြတ္တိုက္ပါသြားတဲ့အခါမွာ အဲဒီကားရဲ႕ ဆီတိုင္ကီေတြ ဘာေတြနဲ႔ မီးထေလာင္ၿပီးေတာ့ ႏွစ္စီးထပ္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အေပၚက ကားႀကီးပါထပ္ေလာင္ၿပီးေတာ့ ကားေတြပ်က္စီးတယ္၊ လူေတြဆံုးရံႈးဒဏ္ရာရတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္ရပါတယ္"

ဒါေၾကာင့္ေတာင္ျပာတန္းကားမီးေလာင္တာကို သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့

၁။ ယာဥ္ေမာင္းအိပ္ငိုက္ျခင္း ( ယာဥ္လိုင္းမွာတာ၀န္ရွိ၊ ၄င္းခန္႕အပ္ထားတဲ့သူရဲ႕ အမွား/အမွန္ကို တာ၀န္ယူရမယ္)
၂။ အပိုယာဥ္ေမာင္းမပါျခင္း ( ဒီခရီးဟာ ယာဥ္ေမာင္း၂ဦးပါရမွာကို မထည့္ေပးတဲ့ ယာဥ္လိုင္းရဲ႕အျပစ္)
၃။ ယာဥ္ေမာင္း၊ စပယ္ယာထြက္ေျပးျခင္း
ခု ေနာက္ဆံုးရရွိတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြအရ ေတာင္ျပာတန္း ယာဥ္ေမာင္း ဦးေအာင္ေဇယ်၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ဦးမင္းမင္းလတ္နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မယ္ မသူဇာတို႔ ျဖစ္ၾကၿပီး သူတို႔ ၃ ဦးဟာ အခင္းျဖစ္ပြားေနရာမွ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားေၾကာင္း သတင္းရရွိပါတယ္။http://www.phothutaw.com/2014/04/blog-post_4302.html
( ယာဥ္ေပၚတာ၀န္ရွိသူေတြျဖစ္ၿပီး ဒီလိုလက္လြတ္စပယ္လုပ္တဲ့အတြက္ တင္းၾကပ္စြာ မသင္ျပထားတဲ့ ယာဥ္လိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိ)
၄။ ခရီးသည္ေတြကို အေရးေပၚထြက္ေပါက္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းျပထားျခင္း(ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၅။ အေရးေပၚျဖစ္လာေသာ္လည္းပဲ ယာဥ္ေမာင္း၊ စပယ္ယာ၊ ယာဥ္မယ္ ၃ဦးလံုးသည္ ခရီးသည္မ်ားကို မည္သည့္ကယ္ဆယ္ေရး၊ အေရးေပၚထြက္ေပါက္၊ ယာဥ္ေပၚပါ ကယ္ဆယ္ေရးအေၾကာင္းမ်ားကို မေျပာဘဲ လက္လြတ္စပယ္ထားခဲ့ျခင္း၊ (ယာဥ္လိုင္းလမ္းညႊန္မႈ ေလ်ာ့လ်ဲသျဖင့္ ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၆။ နာေရးျဖစ္သူမိသားစု အိမ္မ်ားကို တစ္အိမ္တက္ဆင္းသြားလို႕ လူမႈ၀တၱရားအရ သတင္းေမးရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း၊ (ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၇။ ပ်က္ေနလို႕ဆြဲေနတဲ့ ကားကိုမွ ေနာက္ကတက္ႀကိတ္တာကို ယာဥ္ငယ္အမွားပါလို႕ Public ထဲ တစ္ဖြဖြေျပာေနေသာ ယာဥ္လိုင္း၀န္ထမ္းမ်ား ရွိေနျခင္း၊ (အမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္မထားသင့္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၈။ ေနျပည္ေတာ္ေဆး႐ံုမွာ မေသခင္ခံစား သြားရတဲ့ ေကာင္ေလးအတြက္ ေတာင္ငူေဆး႐ံုက ေနျပည္ေတာ္ေဆး႐ံုအေျပာင္းမွာ ၂သိန္းေထာက္ပ့ံေငြေပးၿပီး ေသတာ၊ ေဆးကုတာ၊ ဘာတစ္ခုမွ လွည့္မၾကည့္ဘူး၊ ၂သိန္းဆိုတာ ဘာသံုးလို႕ရလဲဆိုတာ မသိလို႕မွ မဟုတ္တာ။ (႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနေပမယ့္ ဒါလည္း ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၉။ ယာဥ္လိုင္းက မန္ေနဂ်ာ ကိုေသာ္မီဆိုတဲ့ အေျပာနဲ႕အလုပ္မညီ၊ အဘဆိုတဲ့ စကားလံုးပါးစပ္ကမခ်၊ မဟုတ္မဟတ္၊ မရွိကို အရွိ ေလွ်ာက္ေျပာတတ္တဲ့ လူ၁ဦးကိုသာ အလံုးစံုေျဖရွင္းဖို႕တာ၀န္ေပးထားျခင္း၊  ( ယာဥ္လိုင္းရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲမႈညံ့ဖ်င္းတဲ့အတြက္ ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)
၁၀။ ထြက္ေျပးတဲ့ယာဥ္ေမာင္းခုထိမမိေသးျခင္း၊ (ရဲနဲ႕ ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္)

ဒီလိုတာ၀န္ေတြပ်က္ကြက္ေနပါေသာ္လည္း ယာဥ္လိုင္းအား ေျပးဆြဲခြင့္ေပးေနျခင္း၊ တိုးခ်ဲ႕ခြင့္ေပးေနျခင္းတို႕သည္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ ႐ိုးသားမႈမျဖစ္ႏိုင္လို႕ ေတြးမိတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ မီးမ်ားမီးႏိုင္၊ ေရမ်ားေရႏိုင္၊ ေငြမ်ားေငြႏိုင္ျဖစ္ေနတယ္၊ သမၼတႀကီးကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဆင္းစစ္ၿပီး မိန္႕ခြန္းမွာလည္း ဒီကိစၥကိုထည့္ေျပာထားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သမၼတႀကီးက သမၼတႀကီးပဲ၊ ေျပာလည္းအေျပာပဲရွိတာ၊ လိုက္နာတာမေတြ႕ဘူးဗ်၊ တာ၀န္ရွိသူေတြကလည္း ငါ့တာ၀န္လို႕ကိုမေတြးဘူးထင္တယ္၊ သမၼတႀကီးက ေဟ့မင္းလုပ္ပါလို႕ ေျပာမွသာ ထလုပ္မယ့္လူေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ အသိတရားနဲ႕ လုပ္မယ့္သူေတြ မေတြ႕ဘူးလို႕ ေ၀ဖန္ခ်င္တယ္၊

ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒီလိုမ်ိဳးမရဘူးဗ်၊ နည္းနည္းထိတာေတာင္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးလို႕ မဆံုးဘူး၊ စကၤာပူမွာ Road Accident Compensation ကို ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ထားတယ္၊ တျခားႏိုင္ငံေတြေရာပဲ၊ လူတစ္ေယာက္ေသလို႕ကေတာ့ ထိေရာက္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးကရၿပီးသားပဲ၊ ဒဏ္ရာရရင္ေကာ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ကာလအထိတြက္ၿပီး ေလ်ာ္ေၾကးေပးရေသးဗ်၊ မဟုတ္တာလုပ္လို႕ကေတာ့ တရား႐ံုးကလား၊ ခြင့္လႊတ္မယ္မထင္နဲ႕၊

ႀကီးသည့္အမႈငယ္ေအာင္၊ ငယ္တဲ့အမႈပေပ်ာက္ေအာင္ဆိုတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕လက္သံုးစကားက လာဘ္စားၿပီးခိုးလို႕လြယ္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာပဲလို႕ေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ၊

ကၽြန္ေတာ္သာ အမိန္႕ခ်လို႕ရတဲ့ အာဏာရွင္ဆိုရင္-ဒီလိုလုပ္မယ္။
၁။ ေတာင္ျပာတန္းကား မီးေလာင္ေသဆံုးသူေတြကို အသက္နဲ႕ထိုက္တန္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးေပးခိုင္းမယ္၊
၂။ ဒဏ္ရာရသူေတြကို ဒဏ္ရာေပ်ာက္ေအာင္ကူသခိုင္းၿပီး ထိုက္တန္တဲ့ နစ္နာေၾကးေပးခိုင္းမယ္၊
၃။ ဘာလို႕လူမႈေရးပ်က္ကြက္ရလည္းဆိုၿပီး ယာဥ္လိုင္းတာ၀န္ရွိသူေတြကို ေခၚၿပီး ခံ၀န္ခ်က္ထိုးခိုင္းၿပီး တိုင္းသိျပည္သိ ေတာင္းပန္ခိုင္းမယ္၊
၄။ ကားေပၚမွာပါလာတဲ့ ခရီးသည္အားလံုးရဲ႕ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈေတြအတြက္ ယာဥ္ေပၚပါ ၄၄ေယာက္ရဲ႕ ပစၥည္းေငြ ဆံုး႐ႈံးမႈေတြအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးခိုင္းမယ္၊
၅။ တာ၀န္မဲ့အေၾကာင္းအရာေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႕ တရားစြဲမယ္၊
၆။ ယာဥ္လိုင္းကိုခ်ဲ႕ဖို႕မေျပာနဲ႕၊ ေျပးဆြဲခြင့္လံုး၀ ပိတ္ပစ္မယ္၊
၇။ တာ၀န္မဲ့လြန္းတဲ့ ယာဥ္ပိုင္ရွင္၊ ယာဥ္လိုင္းအုပ္ခ်ဳပ္သူေရာ Black List လုပ္ပစ္မယ္၊

ကဲ၊ ေရႊျမန္မာရဲ႕ တာ၀န္ရွိသူေတြ ဘာလို႕ဒီလိုမလုပ္ႏိုင္သလဲ၊ မလုပ္တာလဲဆိုတာ အားလံုးေတြးၾကည့္ဗ်ာ

ေဇာ္ေနေရာင္
Singapore