ဦးဇော်ဇော်ရဲ့ ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့ ဦးနေဝင်း 'မြေး' တို့ရဲ့ အသစ်ပြန်ဖြစ်လာတဲ့ ပြဿနာ
မျိုးမင်း(မကျည်းလဟာ) (NP News) - ဇွန် ၁၄
ဦးဇော်ဇော်ပိုင်တဲ့ ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့ ဦးနေဝင်း ရဲ့မြေး ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့ကြားကပြဿနာဟာ အသစ်တစ်ဖန် ပြန်စလာပါပြီ။ ဘယ်အကြောင်းအရာ ဖြစ်မလဲဆိုတာကတော့ အခုလောက်ဆို အကြမ်းဖျင်း သိနေလောက်ပါပြီ။ သို့သော်လည်း အတွင်းကျကျ ဖြစ်စဉ်တချို့ကတော့ ဒီလိုပါ။
ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးဆီလိပ်မူတဲ့ တိုင်ကြားစာတစ်စောင်
အသစ်ပြန်ဖြစ်လာတဲ့ ပြဿနာရဲ့အစက Omni Focus ယာဉ်လိုင်းအမှတ်YBS(20) နဲ့YBS(56) တို့ လိုင်စင်သက်တမ်းကျော်လွန်နေတာ လေးနှစ်ရှိလာသည့်တိုင် ဆက်လက်ပြေးဆွဲနေခြင်း အကြောင်းပါပဲ။ ၂ဝ၂၄ ခုနှစ် ဧပြီလ(၂၂)ရက် ရက်စွဲနဲ့ ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီး ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီး ရာပြည့် ထံကို လိပ်မူတိုင်ကြားခဲ့တဲ့ စာတစ်စောင်ရှိခဲ့ပါတယ်။ တိုင်ကြားတဲ့ကုမ္ပဏီက ဘယ်လိုရည်ရွယ်ချက်နဲ့ တိုင် လဲဆိုတာမသိပေမယ့် တိုင်ကြားစာထဲမှာပါဝင်လာတဲ့ ကိစ္စက အတော်လေး စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းခဲ့တာ ပါ။ YBS အစီး (၅၀ဝ) ပိုင်ရှင်ဖြစ်သူ ဦးနေဝင်းရဲ့မြေး ဦးကျော်နေဝင်းတို့က လိုင်စင်သက်တမ်းကျော်လွန် နေပါလျက်နဲ့ ဆက်လက်ပြေးဆွဲခွင့်ရနေခြင်း၊ နိုင်ငံတော်ကိုပေးဆောင်ရမယ့်အခွန်ကို ချိုးဖောက်ပျက် ကွက်နေခြင်း၊ တရားမဝင်ဖြစ်နေသောကားများကို အများပြည်သူအတွက်ပြေးဆွဲနေခြင်းကြောင့် ပြည် သူလူထုအတွက် လုံခြုံစိတ်ချရမှုပိုင်း စိုးရိမ်စရာဖြစ် လာခြင်းဆိုသော ခေါင်းစဉ်များစွာက တိုင်ကြားစာထဲ မှာ ပါဝင်လာပါတယ်။
YRTA အောက်မှာ ကုမ္ပဏီ ပေါင်း (၂၁) ခု ရှိတယ်လို့ရေးသားထားသလို အဲဒီအထဲမှာမှ ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေပိုင်ဆိုင်တဲ့ Omni Focus ဟာ ၂၀၂၀ ကနေစတင်ပြီး လိုင်စင်သက် တမ်းကျော်လွန်ခြင်းကို သက်တမ်းထပ်တိုးမထားကြောင်း၊ လေးနှစ်အတွင်း ခန့်မှန်းတန်ဖိုး ကျပ်သိန်း ပေါင်း(၁၉ဝဝဝ)ထက်မနည်းကို နိုင်ငံတော်ထံအခွန် ဆောင်ရန်ပျက်ကွက်နေကြောင်း၊ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ ပိုင်ဆိုင်သော့ YBS (82)ဟာ ၂၀၂၄ ခုနှစ် မတ်လ (၂၄)ရက်က သိန်း(၂၆ဝ) ကျော်တန်ဖိုးနဲ့ညီမျှတဲ့ ပျက်စီးမှုအတွက် မြို့တော်စည်ပင်နဲ့ လျှပ်စစ်ဌာနတို့ ကို ပေးလျော်ခြင်းမရှိကြောင်း၊ လိုင်စင်သက်တမ်းတိုး ထားခြင်းမရှိဘဲ CNG သုံးစွဲခွင့်ရနေခြင်း အစရှိတဲ့ ကိစ္စများစွာကို ဖော်ပြထားပါတယ်။ ဒီစာရဲ့ရည်ရွယ် ချက်ကတော့ နိုင်ငံကျော်မိသားစုဖြစ်တဲ့ နိုင်ငံတော်အ ကြီးအကဲဟောင်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေဖြစ်နေတာ ကြောင့် အခွင့်ထူးခံဖြစ်ခွင့်ရနေသလားလို့ မေးခွန်းမ ထုတ်ရုံတမည် ညွှန်းဆိုထားတာပါ။ ဒါ့ပြင် သတင်းဌာနဆီရောက်ရှိလာတဲ့ အီးမေးလ်တစ်စောင်မှာလည်း အလားတူအချက်အလက်တွေပါဝင်ခဲ့သလို ထပ်တိုး တွေအဖြစ် YRTC က ထိန်းချုပ်တဲ့စနစ် CCTV နဲ့ GPS တွေ တပ်ဆင်ခြင်းမရှိဘဲ Omni Focus က ပြေးဆွဲနေကြောင်းဖော်ပြထားပါတယ်။ စိတ်ဝင်စားစ ရာအကောင်းဆုံးအပိုင်းကတော့ Omni Focus ဟာ ဦးဇော်ဇော်ရဲ့ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့ ငွေကြေးကိစ္စအတွက် အမှုရင်ဆိုင်နေရတယ်လို့ အတိအလင်းဖော်ပြထားတာပါ။ ဖော်ပြထားတဲ့ကိန်းဂဏန်းကတော့ ကျပ် သိန်းပေါင်း ၅၄ဝဝ၀ဝ ကျော် (၅၄,၈၁၉,၂၀ဝ,ဝဝဝ) နဲ့ အတိုးငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း ၂၂၀ဝ၀ဝ ကျော် (၂၂,ဝ၂၁,၆၃၈,၆၈၉.၃၁) တို့ကို ရလိုမှုနဲ့ ဧရာဝတီ ဘဏ်က ဦးကျော်နေဝင်းရဲ့ Omni Focus ကို တရားစွဲဆိုထားတယ်လို့ သိရပါတယ်။ နှစ်ခုပေါင်း ကိန်းဂဏန်းက ကျပ်သိန်းပေါင်း (၇၆၈ဝဝဝ)ကျော်ပါတယ်။ ဒါ့ပြင် ကညနရဲ့လုံးထုံးလုပ်နည်းတွေကို ကျော်လွန်ပြီး ဖောင်းကြွနံပါတ်ပြားတွေကို Omni Focus က ၂၀၂၃ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလနဲ့ ဖေဖော်ဝါရီလ တွေအတွင်းက ထုတ်ယူခွင့်ရခဲ့တယ်လို့လည်း ရေးသားထားပါတယ်။ ဆိုလိုချင်တာကတော့ လိုင်စင် သက်တမ်းတိုးခြင်းမလုပ်တဲ့ သို့မဟုတ် လိုင်စင်သက် တမ်းကျော်လွန်ပြီး တရားမဝင်သလိုဖြစ်နေတဲ့ Omni Focus ယာဉ်လိုင်းကို ဖောင်းကြွနံပါတ်ပြား ထုတ်ပေးတဲ့ကိစ္စဟာ Omni Focus ရဲ့ပိုင်ရှင်မိသား စု အရှိန်အဝါကြောင့်လားလို့ မွေးခွန်းထုတ်ထားတာပါ။
Omni Focus ဦးကျော်နေဝင်းရဲ့ဖွင့်ဟဝန်ခံချက်များ
"ဒီလိုရှိတယ်ဗျ။ အဲဒါကတော့ သူတို့ဘက်က ပြောတဲ့ သူတို့တွက်တဲ့ Amount(ပမာဏ) ရှိမှာပေါ့။ သူတို့ဟာသူတို့ တွက်ချင်တာတွေတွက်တာလေ။ ကျွန်တော်တို့ကတော့ ကိုဗစ်ကာလရော ဘာတွေရော အကုန်ပြန်တွက်ရမှာတွေရှိတယ်လေ။ အဲဒါကိုတော့ ကျွန်တော် Comment (မှတ်ချက်) လုပ်ဖို့ ခက်လိမ့် မယ်။ ကျွန်တော်လည်း သေချာပြန်တွက်မှ ရမယ်" လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက NP News ရဲ့သီးသန့် မေးမြန်းချက်တွေကို ဖြေကြားပါတယ်။ မေးမြန်းခဲ့တာကတော့ ဧရာဝတီဘဏ်ကို ဆပ်ရမယ့်ပမာဏက ကျပ်သိန်းပေါင်း(၇၆ဝဝဝဝ) ကျော်ရှိတယ်လို့ တိုင်ကြား စာတစ်ခုမှာ ရေးထားတဲ့အတွက် အဲဒီပမာဏက တကယ်ပဲလားဆိုတာပါ။ နောက်တစ်ချက်က လေးနှစ်အ တွင်း နိုင်ငံတော်ကိုပေးဆောင်ရမယ့် အခွန်ငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း (၁၉၀ဝဝ)ကျော်ဆိုသောကိစ္စအတွက် ဦးကျော်နေဝင်းဘက်ကတော့ "ကားစာအုပ်ပြမှ အ ခွန်ဆောင်လို့ရမှာ။ အဲဒီနေ့အထိကို တွက်ရဦးမှာလေ။ ရက်လွန်ဒဏ်ကြေးတွေတပ်ရဦးမှာ"လို့ ပြန်လည်ပြော ကြားခဲ့သလို ကားစာအုပ်က ဧရာဝတီဘဏ်ဆီမှာရှိနေ တယ်လို့ ပြောပါတယ်။ ဒီစကားအရ Omni Focus ဟာ နိုင်ငံတော်ကို အခွန်ဆောင်ဖို့ ပျက်ကွက်နေတဲ့ သဘောမျိုး ကောက်ချက်ချရမှာပါ။ ဦးကျော်နေဝင်း ဘက်ကနေ ပြန်လည်ပေးပို့လာတဲ့ စာသက်သေတွေ အရ ယာဉ်စီးရေ(၉၉)စီးဟာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ် မေလ (၃၁)ရက်ကတည်းက လိုင်စင်သက်တမ်း ကုန်နေခဲ့ပြီ လို့တွေ့ရပါတယ်။ ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးလုပ်ငန်းများ ဥပဒေပုဒ်မ (၆၅)အရ မည်သူမျှ လုပ် ငန်းလိုင်စင် မရှိဘဲ ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးလုပ်ငန်းကို လုပ်ကိုင်ခြင်း မပြုရလို့ အတိအလင်းဖော်ပြထားတဲ့အတွက် ဦးကျော် နေဝင်းတို့ရဲ့ယာဉ်လိုင်းဟာ ဥပဒေကို ချိုးဖောက်သ လိုဖြစ်နေတာလည်း မှန်နေပါတယ်။ ဒီအတွက်ကြောင့် ဧရာဝတီဘဏ်ဆီကို Omni Focus ကုမ္ပဏီဘက်ကနေ ၂၀၂၃ ခုနှစ်က အောက်တို ဘာ (၂၇)ရက်မှာ စာတစ်စောင်ပေးပို့ခဲ့တာကိုတွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီစာထဲမှာ တော့ ကား (၉၉) စီး သက်တမ်းတိုးရေးအတွက် ကား Owner Book တွေကို ခေတ္တ ထုတ်ယူသုံးစွဲခွင့်ပြုဖို့ တောင်းခံထားတာပါ။ လက်မှတ်ကိုတော့ ကုမ္ပဏီ GMအဆင့်က ရေးထိုးတင်ပြခဲ့ပါတယ်။ " လိုင်စင် သက်တမ်းတိုးဖို့ကို YRTA က တရားဝင်ညွှန်ကြားပါတယ်။ ကုမ္ပဏီတိုင်းကို ညွှန်ကြားတာပါ။ ယာဉ်သက် တမ်းတိုးဖို့ကို ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ပါမယ်လို့ ပြန်လည်တင်ပြခဲ့သလို ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့လည်း Hire purchase လုပ်ထားတာမို့လို့ ကားစာအုပ်သက်တမ်း တိုးဖို့အတွက် တရားဝင်တောင်းခံခဲ့ပါတယ်။ သူတို့ဆီက စာပြန်ပါတယ်။ တရားရုံးတင်ထားတဲ့ဟာဖြစ်တဲ့အတွက် ကြောင့် တရားရုံးကိုတင်ပြပြီးရင် စာအုပ်တွေကို သက်တမ်းတိုးဖို့ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ပါမယ်လို့ ပြောတယ်။ တကယ်တမ်း တေ့တေ့ဆိုင်ဆိုင် YRTA ကညှိနှိုင်းပေးတဲ့အခါကျတော့ ပိုက်ဆံပေးမှ စာအုပ် ပေးမယ့်သဘောမျိုး ပြောလာပြန်ပါတယ်။ ဧရာဝတီက ပိုက်ဆံလိုချင်လို့ တရားရုံးမှာတင်ထားတာ မဟုတ်လား၊ ကြိုက်ကြိုက် မကြိုက်ကြိုက် တရားရုံးက ချမှတ်တဲ့ဟာကိုပဲ ကျွန်တော်တို့ နှစ်ဖက်လုံးက လက် ခံရမယ်လေ။ A ပဲဖြစ်ဖြစ် B ပဲဖြစ်ဖြစ် အမိန့်ချလိုက် ရင် အားလုံးက လက်ခံရမှာပဲ။ ဒါပေမဲ့ အခုအချိန်မှာ သူများနည်းတူ ယာဉ်လိုင်းသက်တမ်းတိုးဖို့တွေမှာ စာ အုပ်ပေးရမှာ မဟုတ်ဘူးလား"လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက ပြောပါတယ်။
ဒီအချက်ကြောင့် သက်တမ်းတိုးဖို့ကိစ္စ ကို တိုးလိုခြင်း မတိုးလိုခြင်းအပေါ် ပြောပိုင်ခွင့် မရှိ တော့ကြောင်းလည်း ဦးကျော်နေဝင်းက ဆိုပါတယ်။ သို့သော်လည်း ကားအစီးရေ ဘယ်လောက်ကို ငွေပမာဏ ဘယ်လောက်သုံးပြီးHire purchase နဲ့ ဝယ်ထားခဲ့တာလဲဆိုတာကိုတော့ တိတိပပဖြေကြား ခြင်းမပြုဘဲ့ YBS ကိစ္စတွေဖြစ်လာခြင်းဟာ ရိုးရှင်း တဲ့ကိစ္စမဟုတ်ဘူးလို့ ဖြေကြားပါတယ်။ "ဘဏ်ကနေ ပိုက်ဆံချေးထားတာပဲ၊ ချေးထားရင် ပြန်ပေးရမှာပဲဆို သလိုမျိုး ရိုးရှင်းတဲ့ကိစ္စတစ်ခုမဟုတ်ပါဘူး။ အဲဒီချေးငွေကို ကျွန်တော်တို့က လိုချင်ပါတယ်ဆိုပြီး ဧရာဝတီ ဘဏ်ဆီမှာတင်ပြခဲ့တာ တစ်ခုမှမရှိဘူး။ သူတို့ဘက် က လုပ်ချင်လွန်းလို့ ကျွန်တော်တို့ဆီကို ရောက်လာတဲ့ ပုံစံရှိပါတယ်။ အဲဒီကိစ္စကို သင့်တော်တဲ့အချိန်ရောက် ရင် ကျွန်တော်ရှင်းပြပါမယ်။ အခုအချိန်မှာတော့ တရားရုံးရင်ဆိုင်နေရတာမို့လို့ အသံမြည်အောင် ခေါင်းလောင်းသွားတီးတယ်လို့ မဖြစ်စေချင်ဘူး။ ကျွန်တော်ပြောချင်တာကတော့ ပုံမှန်ချေးငွေကိစ္စ မဟုတ်ပါဘူး" လို့ ဦးကျော်နေဝင်းကပြောပါတယ်။ အချို့သော စကားတွေကတော့ ဖော်ပြရန်မသင့်သေး တာတွေ ပါဝင်နေပါသေးတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် "ပိုက် ဆံပေးမှ ကားစာအုပ်ပေးမယ်ဆိုတာကတော့ နည်း နည်း လူကြီးမဆန်ဘူးလားလို့"ဆိုသော စကားအပြင် ဧရာဝတီဘဏ်ကြောင့်သာ သက်တမ်းတိုးမရတာ ဖြစ်တယ်လို့ ဦးတည်ပြောဆိုထားပါတယ်။ တခြား ရှုထောင့်မှာလည်း ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့Omni Focus ယာဉ်လိုင်းဟာ မော်တော်ယာဉ်တွေ သက် တမ်းကုန်နေခြင်းနဲ့ ယာဉ်လိုင်းပြေးဆွဲခွင့် တရားဝင်မှု ရှိမရှိ မရှင်းလင်းခြင်းဖြစ်နေသည့်တိုင် အုတ်အော် သောင်းတင်းမဖြစ်ဘဲ ဆက်လက်ပြေးဆွဲခွင့် ရနေမှု တွေဟာ နိုင်ငံကျော်မိသားစု အသိုင်းအဝိုင်းဖြစ်နေတာ ကြောင့်လားဆိုတဲ့ မေးခွန်းတွေလည်း ရှိနေပါတယ်။ နိုင်ငံတော်အကြီးအကဲဟောင်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေ ဖြစ်နေခြင်း၊ တပ်မတော်နေ့လို နေ့မျိုးတွေမှာ လက်ရှိ အကြီးအကဲ ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင်က သီးခြားလက်ခံတွေ့ဆုံ စကားပြောခြင်းတွေဟာ Omni Focus အတွက် သက်ညှာခွင့်တွေဖြစ်နေ သလားလို့ မေးခွန်းထုတ်နေကြတာပါ။ YRTA မှ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူ ဦးလျန်ကျင့်မန်ဆိုရင် NP News က သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲထဲမှာ မေးခဲ့တဲ့ မေးခွန်းကို တူးတူးခါးခါး ရှောင်ထွက်သွားခဲ့ပါတယ်။ ဖြေကြားပေးဖို့ တာဝန်မရှိသလိုမျိုး၊ မဖြေရဲသလိုမျိုး၊ တစ်စုံတစ်ရာကို စိုးရိမ်နေသလိုမျိုး ရှောင်လွှဲသွားခဲ့ပါတယ်။
"တပ်ချုပ်ကြီးနဲ့တွေ့ထားတော့ တော်ရုံလူက ဘယ်လုပ်ရဲမှာလဲဆိုတဲ့ဟာမျိုးက ဒီခေတ်ကြီးမှာတော့ မရှိတော့ဘူး၊ မရှိလည်း မရှိသင့်တော့ဘူးလို့ ထင်ပါ တယ်။ တပ်ချုပ်ကြီးနဲ့သိလို့ ဘတ်စ်ကားလိုင်စင်ကို သက်တမ်းတိုးထားလို့ ရတယ်ဆိုရင် ကျွန်တော်လည်း စီးပွားရေးလုပ်နေတဲ့သူပဲဗျာ။ အဲဒီလောက်လေးနဲ့ လုပ်ရင် ကျွန်တော့်လောက်တုံးတဲ့သူ ရှိမှာမဟုတ်ဘူး လေ။ တကယ်လို့ အဲဒီလို endure influence သုံး မယ်ဆိုရင် ရွှေတွင်းတွေ သွားတောင်းရင် တောင်းမှာ ပေါ့ဗျာ။ တခြားလုပ်ပိုင်ခွင့်တွေ၊ အော်ပရေတာ လိုင် စင်အသစ်တွေ ချခိုင်းပေးမှာပေါ့ဗျာ။ တချို့ကိစ္စက ရယ်စရာဖြစ်နေတာပေါ့။ ဘတ်စ်ကားလိုင်စင်ကိစ္စမှာ လည်းကားတွေကို ပြေးဆွဲတာရပ်ထားလိုက်မယ်ဆို ရင် ဘယ်သူတွေ အကျိုးယုတ်မှာလဲ။ ပြည်သူတွေပဲ အခက်အခဲဖြစ်သွားမှာ"လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက ပြန်လည်တုံ့ပြန်ပါတယ်။ ဦးဖြိုးမင်းသိန်းလက်ထက်က Omni Focus အပြင် ကားကုမ္ပဏီအများစု ချေးငွေရရှိခဲ့ကြသလို ကားအဟောင်းတွေကို အသစ်လို့ခေါင်း စဉ်တပ်ပြီး ဂျင်းထည့်ခဲ့ကြသူတွေရှိတယ်လို့လည်း ဖွင့်ဟပါတယ်။ Omni Focus ကတော့ ဦးဖြိုးမင်း သိန်းလက်ထက်ကတည်းက ဝန်ဆောင်မှုအကောင်း ဆုံးယာဉ်လိုင်းဆုကို ရရှိခဲ့သလို လက်ရှိအထိလည်း ဝန်ဆောင်မှုနဲ့ ငွေကြေးကောက်ခံမှုအပိုင်းကို အကောင်းဆုံးလုပ်ဆောင်နေဆဲ ဖြစ်တယ်လို့ပြောပါ တယ်။
ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က တုံ့ပြန်ချက်များ
Omni Focus အများပိုင်ကုမ္ပဏီရဲ့ ၂၀၂၃ ခုနှစ်အောက်တိုဘာ(၂၇)ရက်က ပေးပို့တဲ့စာဟာ GM အဆင့်က လက်မှတ်ရေးထိုးထားတယ်လို့ ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က ပြန်လည်ရေးသားခဲ့သလို အခုလိုအရေးကြီးတဲ့ကိစ္စအတွက် ဒါရိုက်တာအဖွဲ့ ဘက်က ဆုံးဖြတ်ချက်ကို ဒါရိုက်တာအဆင့်တစ်ဦးဦး က တာဝန်ခံလက်မှတ်ရေးထိုးပေးပို့ဖို့လိုတဲ့သဘောမျိုး ၂၀၂၃ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာ(၁၇)ရက်မှာ အကြောင်းပြန် ထားပါတယ်။ Omni Focus ကုမ္ပဏီထံကို ဧရာဝတီ ဘဏ်ရဲ့အကြောင်းပြန်စာမှာတော့ ချေးငွေအရင်းနဲ့ အတိုးပေးသွင်းရန်ပျက်ကွက်မှုအတွက် ရန်ကုန်တိုင်း တရားလွှတ်တော်ဆီမှာ တရားမကြီးအမှုအမှတ် (၁၀၅/၂၀၁၉)နဲ့ ၂၀၁၉ ခုနှစ် ဩဂုတ်လ(၁၆)ရက်မှာ တရားစွဲဆိုထားကြောင်း ဖော်ပြထားပါတယ်။ YBS(20) မှာ ကားအစီးရေ (၆၉) စီး၊YBS(56) မှာ အစီး(၃၀)နဲ့ ပေါင်း(၉၉)စီး ရှိတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ သက်တမ်းကုန်နေလို့ သက်တမ်းမတိုးဘဲ ယာဉ်လိုင်း ဆက်လက်ပြေးဆွဲနေခြင်းအပေါ် ဘယ်လိုမှတ်ချက် မှ မပေးလိုပေမယ့် တရားရင်ဆိုင်ဆဲ အမှုပိုင်ပစ္စည်း ဖြစ်ခြင်းကြောင့် အမှုစစ်ဆေးကြားနာစဉ်ကာလ အတွင်း သက်တမ်းတိုးလိုတဲ့ကိစ္စဟာ ရန်ကုန်တိုင်း တရားလွှတ်တော်ကိုသာ တင်ပြလျှောက်ထားဖို့ လိုအပ်တယ်လို့ ရေးသားထားပါတယ်။ ရန်ကုန်တိုင်း ဒေသကြီးတိုင်းတရားလွှတ်တော်က လိုင်စင်သက် တမ်းတိုးရေးကိစ္စအတွက် အမိန့်ချမှတ်ညွှန်ကြားပေးခဲ့ရင် ဘဏ်ကိုယ်စားလှယ်တစ်ဦးနဲ့အတူ ယာဉ်မှတ်ပုံ တင်မူရင်းတွေကို ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးòန်ကြားမှု ဦးစီးဌာနဆီ တရားရုံးအမိန့်အတိုင်း လိုက်ပါလုပ်ဆောင်ပေးမယ်လို့ တုံ့ပြန်ထားပါတယ်။ "သူတို့ လိုင် စင်လုပ်မရအောင် ကန့်ထားတာမဟုတ်ဘူး။ ဘဏ် မှာ တကယ်စာအုပ်ရှိနေတာက(၉၉)အုပ်ပဲ။ အစီး (၁၀ဝ)ရှိတဲ့အထဲက တစ်စီးက ပျက်စီးဆုံးရှုံးမှုဖြစ် သွားတယ်။ ဒီကားကိစ္စတွေ စဖြစ်တုန်းက တိုင်းဒေသ ကြီးအစိုးရအဖွဲ့လည်း ပါတာဖြစ်တဲ့အတွက်၊ တိုင်းအ စိုးရက အာမခံတာဖြစ်တဲ့အတွက် ချေးငွေထုတ်ပေး တာဆိုတာ ကြားပြီးသားဖြစ်မှာပါ။ အစကတည်းက ကားအစီး(၅၀ဝ)လုံးရဲ့စာအုပ်တွေက ဘဏ်မှာပဲ လာ ထားရမှာကို (၁၀ဝ)ပဲ လာထားတယ်။ တိုင်းအစိုးရကသာ ကြားထဲကနေ အာမခံမယ်ဆိုရင် ဗဟိုဘဏ်ကို တင်ပြပြီးတော့ ခွင့်ပြုချက်နဲ့ထုတ်ပေးလို့ရတယ်။ မဟုတ်ဘဲ ထုတ်ပေးပြီးမှ (၉၉)အုပ်လုံးကို သူတို့က ထပ်ကိုင်ထားလိုက်ရင် ဘဏ်က ဘာမှလုပ်မရတော့ ဘူးလေ။ ဒါကြောင့် တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့က ထောက်ခံပေးတဲ့စာကို တောင်းခံထားတာရှိတယ်}လို့ ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က တာဝန်ခံတစ်ဦးကလည်း NP New ရဲ့မေးမြန်းချက်ကို ဖြေကြားပါ တယ်။
တစ်နည်းအားဖြင့် ဧရာဝတီဘဏ်ဟာ Omni Focus အတွက် ကားစီးရေ(၅၀ဝ)စာ ချေးငွေ သို့မ ဟုတ် ကားအစီး (၅၀ဝ) ကို ဝယ်ပေးခဲ့ပေမယ့် ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က ဘဏ်လုပ်ထုံး လုပ်နည်း အတိုင်း စာအုပ် (၅၀ဝ) လုံးကို အပေါင်ထားအပ်နှံ ပေးခြင်းမရှိခဲ့တဲ့သဘောလို့ ကောက်ချက်ချရမလို ဖြစ်လာပါတယ်။ ဆိုလိုတာက ဘဏ်တွေမှာ ချေးငွေ တင်ရင် ဘယ်လိုပုံစံနဲ့ပဲတင်ခဲ့သည်ဖြစ်စေ အပေါင်ပစ္စည်းကလိုအပ်ပါတယ်။ အပေါင်ပစ္စည်းကို ဘဏ်က ရမထားရင် ဘဏ်ဘက်ကပဲ ဆုံးရှုံးနစ်နာမှာဖြစ်ပြီး မတတ်သာတဲ့အဆုံးရောက်ရင် တရားစွဲရပါတယ်။ လက်ရှိအနေအထားအရ ကားအစီးရေ(၅၀ဝ)မှာ စာအုပ်(၁၀ဝ)ပဲ ဘဏ်အပေါင်ပစ္စည်းအဖြစ် ရရှိထား သလို အဲဒီအစီး (၁၀ဝ) ကလည်း သက်တမ်းကုန် နေလို့ သက်တမ်းတိုးဖို့ကိစ္စတွေ လိုအပ်လာနေတာ ပါ။ ဒါဆိုရင် အစီး (၄၀ဝ) ကတော့ သက်တမ်းကိစ္စ အတွက် ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က စိုးရိမ်စိတ်ပူ ရခြင်းမရှိဘူးလို့ ယူဆစရာရှိလာပါတယ်။ ဦးကျော် နေဝင်းကလည်း ကားအစီး(၅၀ဝ)ထဲကနေ(၄၀ဝ)က ကိုဗစ်ကာလကတည်းက ရပ်ထားတဲ့သဘောမျိုး ပြောထားပါတယ်။ ကျန်တဲ့အစီး (၁၀ဝ) ထဲက တစ်စီး ဟာ ဗိုလ်တထောင်ဆိပ်ကမ်းနားမှာ ပျက်စီးသွား ခဲ့ပြီးတော့ (၉၉) စီးကို သာ လုပ်ငန်းလည်ပတ်နေတာလို့ ပြောခဲ့သလို အဲဒီ (၉၉) စီးအတွက်သာ သက်တမ်းတိုး ဖို့လိုနေတယ်လို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
အနှစ်ချုပ်၍ သုံးသပ်ကြည့်ရသော်
ရန်ကုန်မြို့လမ်းမတွေပေါ်မှာ မြင်နေရတဲ့ Omni Focus ယာဉ်လိုင်းနံပါတ်နှစ်ခုဟာ လိုင်စင် သက်တမ်းမရှိဘဲ လေးနှစ်ကြာပြေးဆွဲနေတာ ဖြစ်ပါ တယ်။ ဒါဟာ ဥပဒေကို ကျော်လွန်နေတာလည်း အမှန်ပါပဲ။ အာဏာပိုင်တွေဘက်ကလည်း ဥပဒေကို ကျော်လွန်နေတဲ့ ဦးကျော်နေဝင်းပိုင် ယာဉ်လိုင်းနံပါတ် နှစ်ခုကို လုံးဝပိတ်ပစ်ခြင်းမလုပ်နိုင်သေးဘဲ ညှိနှိုင်း ဆွေးနွေးရင်းနဲ့ လေးနှစ်တိုင်အောင် ခွင့်ပြုပေးထား တာ အမှန်ပါပဲ။ ခိုင်မာတဲ့အကြောင်းပြချက်ကတော့ ခရီးသည်တွေ အခက်အခဲကြုံသွားမှာစိုးတာကြောင့် ဆိုသောအချက်အပြင် သက်ဆိုင်သူတွေကြား ညှိနှိုင်း ဆွေးနွေးရင်းနဲ့ နားလည်မှုယူပြီး ပြေးဆွဲနေတာမျိုးလို့ အလီဘိုင်လုပ်လို့ရနေပြန်ပါတယ်။ ဥပဒေအရဆိုရင် အမှုရင်ဆိုင်နေရတဲ့လုပ်ငန်းစဉ်ထဲက ပစ္စည်းတွေကို သုံးစွဲခွင့် ရှိမရှိက ပြန်လည်ဆန်းစစ်ရတော့မှာပါ။ YRTA နဲ့ တိုင်းအစိုးရအဖွဲ့ဟာ ဒီကိစ္စကို ကောင်းကောင်းဖြေရှင်းထားနိုင်ခြင်း မရှိသေးပါဘူး။ တစ် နည်းအားဖြင့် ဦးဖြိုးမင်းသိန်းရှုပ်ခဲ့သော အရှုပ်ထုပ် ကို တည်ဆဲအာဏာပိုင်တွေက ဖြေရှင်းရခက်နေတာပါ။ အကယ်၍ သာမန်ပုဂ္ဂိုလ်တွေရဲ့အမှုဆိုရင်တော့ ပြီးပြတ်နေလောက်တာကြာပြီဖြစ်သလို ပစ္စည်းတွေ ကလည်း ဆုံးဖြတ်ချက်ကျပြီးလောက်ပါပြီ။ သို့သော်လည်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးနဲ့ ဦးဇော်ဇော်ရဲ့ဧရာဝတီဘဏ်တို့ကြားက ပြဿနာဖြစ်နေလေတော့ ဖြေရှင်းပေးရမယ့်သူတွေ ခေါင်းကိုက်နေလောက်မှာပါ။ Omni Focus ကိစ္စအတွက် တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့ရဲ့ နောက်ဆုံးအစည်းအဝေးက ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလ (၁၉)ရက်လို့တော့ အပြန်အလှန်ပေးပို့စာတွေအရ သိရပါတယ်။ ဦးဖြိုးမင်းသိန်းလက်ထက်ကYBS ကားတွေတင်သွင်းမှုကို အကြီးအကျယ်လုပ်ခဲ့သလို ချေးငွေကိစ္စတွေလည်း ကျယ်ကျယ်လောင်လောင် ထွက်ခဲ့ပါတယ်။ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့ Omni Focus အတွက် ကားအစီးရေ(၅၀ဝ)အတွက်ကတော့ ချေး ငွေပမာဏဟာ ဘယ်လောက်ဆိုတာကို တိတိပပ မသိရသေးပါဘူး။ ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးထံ လိပ်မူသော ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဧပြီလက တိုင်ကြားချက်နဲ့ သတင်းဌာန ထံရောက်ရှိလာသော အီးမေးလ်အရ ချေးငွေပမာဏ ဟာ ကျပ်(၅၄,၈၁၉,၂၀ဝ,ဝဝဝ) သို့မဟုတ် သိန်း ပေါင်း (၅၄၀ဝဝဝ) ကျော်၊ ဒီအတွက် အတိုးငွေဟာ ကျပ် (၂၂,ဝ၂၁,၆၃၈,၆၈၉.၃၁) သို့မဟုတ် သိန်း ပေါင်း (၂၂၀ဝဝဝ)ကျော် ဖြစ်ပါတယ်။ စုစုပေါင်း ကျပ် သိန်း (၇၆၈၀ဝဝ)ကျော်ဖြစ်သလို နိုင်ငံတော်ကို ပေး သွင်းရမယ့်အခွန်ငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း(၁၉၀ဝဝ)ကျော်ဟာ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က ပေးရမယ့် ပမာဏတွေဖြစ်လာပါတယ်။ ဧရာဝတီဘဏ်က တရားစွဲ ထားတဲ့အမှုကိုလည်း နှစ်ဖက်ရင်ဆိုင်ကြားနာနေကြဆဲပါ။ ကားအစီးရေ(၉၉)စီးကလည်း သက်တမ်းတိုး မထားရသေးပါ။
ဦးကျော်နေဝင်းကလည်း သက်တမ်းတိုးဖို့ ကိစ္စကို ကြိုးစားနေတယ်လို့ပြောထားသလို ဦးဇော် ဇော်တို့ဘက်ကလည်း စာအုပ်တွေ လုံးဝမပေးဘူးလို့ မပြောခဲ့ပါဘူး။ ဒါဆိုရင် ဒီကြားထဲမှာ 'ဘာ'ပျောက်နေတယ်ထင်ပါသလဲ။ ဒီကိစ္စကို ဘယ်လိုစဉ်းစားဆုံးဖြတ်ပေးချင်ပါသလဲ။ အပြည့်အစုံဖတ်ပြီးတဲ့နောက် မှတ်ချက်လေးတွေပေးပို့နိုင်ကြောင်းလည်း ရေးသားလိုက်ရပါတယ်။
ဦးဇော်ဇော်ပိုင်တဲ့ ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့ ဦးနေဝင်း ရဲ့မြေး ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့ကြားကပြဿနာဟာ အသစ်တစ်ဖန် ပြန်စလာပါပြီ။ ဘယ်အကြောင်းအရာ ဖြစ်မလဲဆိုတာကတော့ အခုလောက်ဆို အကြမ်းဖျင်း သိနေလောက်ပါပြီ။ သို့သော်လည်း အတွင်းကျကျ ဖြစ်စဉ်တချို့ကတော့ ဒီလိုပါ။
ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးဆီလိပ်မူတဲ့ တိုင်ကြားစာတစ်စောင်
အသစ်ပြန်ဖြစ်လာတဲ့ ပြဿနာရဲ့အစက Omni Focus ယာဉ်လိုင်းအမှတ်YBS(20) နဲ့YBS(56) တို့ လိုင်စင်သက်တမ်းကျော်လွန်နေတာ လေးနှစ်ရှိလာသည့်တိုင် ဆက်လက်ပြေးဆွဲနေခြင်း အကြောင်းပါပဲ။ ၂ဝ၂၄ ခုနှစ် ဧပြီလ(၂၂)ရက် ရက်စွဲနဲ့ ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီး ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီး ရာပြည့် ထံကို လိပ်မူတိုင်ကြားခဲ့တဲ့ စာတစ်စောင်ရှိခဲ့ပါတယ်။ တိုင်ကြားတဲ့ကုမ္ပဏီက ဘယ်လိုရည်ရွယ်ချက်နဲ့ တိုင် လဲဆိုတာမသိပေမယ့် တိုင်ကြားစာထဲမှာပါဝင်လာတဲ့ ကိစ္စက အတော်လေး စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းခဲ့တာ ပါ။ YBS အစီး (၅၀ဝ) ပိုင်ရှင်ဖြစ်သူ ဦးနေဝင်းရဲ့မြေး ဦးကျော်နေဝင်းတို့က လိုင်စင်သက်တမ်းကျော်လွန် နေပါလျက်နဲ့ ဆက်လက်ပြေးဆွဲခွင့်ရနေခြင်း၊ နိုင်ငံတော်ကိုပေးဆောင်ရမယ့်အခွန်ကို ချိုးဖောက်ပျက် ကွက်နေခြင်း၊ တရားမဝင်ဖြစ်နေသောကားများကို အများပြည်သူအတွက်ပြေးဆွဲနေခြင်းကြောင့် ပြည် သူလူထုအတွက် လုံခြုံစိတ်ချရမှုပိုင်း စိုးရိမ်စရာဖြစ် လာခြင်းဆိုသော ခေါင်းစဉ်များစွာက တိုင်ကြားစာထဲ မှာ ပါဝင်လာပါတယ်။
YRTA အောက်မှာ ကုမ္ပဏီ ပေါင်း (၂၁) ခု ရှိတယ်လို့ရေးသားထားသလို အဲဒီအထဲမှာမှ ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေပိုင်ဆိုင်တဲ့ Omni Focus ဟာ ၂၀၂၀ ကနေစတင်ပြီး လိုင်စင်သက် တမ်းကျော်လွန်ခြင်းကို သက်တမ်းထပ်တိုးမထားကြောင်း၊ လေးနှစ်အတွင်း ခန့်မှန်းတန်ဖိုး ကျပ်သိန်း ပေါင်း(၁၉ဝဝဝ)ထက်မနည်းကို နိုင်ငံတော်ထံအခွန် ဆောင်ရန်ပျက်ကွက်နေကြောင်း၊ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ ပိုင်ဆိုင်သော့ YBS (82)ဟာ ၂၀၂၄ ခုနှစ် မတ်လ (၂၄)ရက်က သိန်း(၂၆ဝ) ကျော်တန်ဖိုးနဲ့ညီမျှတဲ့ ပျက်စီးမှုအတွက် မြို့တော်စည်ပင်နဲ့ လျှပ်စစ်ဌာနတို့ ကို ပေးလျော်ခြင်းမရှိကြောင်း၊ လိုင်စင်သက်တမ်းတိုး ထားခြင်းမရှိဘဲ CNG သုံးစွဲခွင့်ရနေခြင်း အစရှိတဲ့ ကိစ္စများစွာကို ဖော်ပြထားပါတယ်။ ဒီစာရဲ့ရည်ရွယ် ချက်ကတော့ နိုင်ငံကျော်မိသားစုဖြစ်တဲ့ နိုင်ငံတော်အ ကြီးအကဲဟောင်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေဖြစ်နေတာ ကြောင့် အခွင့်ထူးခံဖြစ်ခွင့်ရနေသလားလို့ မေးခွန်းမ ထုတ်ရုံတမည် ညွှန်းဆိုထားတာပါ။ ဒါ့ပြင် သတင်းဌာနဆီရောက်ရှိလာတဲ့ အီးမေးလ်တစ်စောင်မှာလည်း အလားတူအချက်အလက်တွေပါဝင်ခဲ့သလို ထပ်တိုး တွေအဖြစ် YRTC က ထိန်းချုပ်တဲ့စနစ် CCTV နဲ့ GPS တွေ တပ်ဆင်ခြင်းမရှိဘဲ Omni Focus က ပြေးဆွဲနေကြောင်းဖော်ပြထားပါတယ်။ စိတ်ဝင်စားစ ရာအကောင်းဆုံးအပိုင်းကတော့ Omni Focus ဟာ ဦးဇော်ဇော်ရဲ့ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့ ငွေကြေးကိစ္စအတွက် အမှုရင်ဆိုင်နေရတယ်လို့ အတိအလင်းဖော်ပြထားတာပါ။ ဖော်ပြထားတဲ့ကိန်းဂဏန်းကတော့ ကျပ် သိန်းပေါင်း ၅၄ဝဝ၀ဝ ကျော် (၅၄,၈၁၉,၂၀ဝ,ဝဝဝ) နဲ့ အတိုးငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း ၂၂၀ဝ၀ဝ ကျော် (၂၂,ဝ၂၁,၆၃၈,၆၈၉.၃၁) တို့ကို ရလိုမှုနဲ့ ဧရာဝတီ ဘဏ်က ဦးကျော်နေဝင်းရဲ့ Omni Focus ကို တရားစွဲဆိုထားတယ်လို့ သိရပါတယ်။ နှစ်ခုပေါင်း ကိန်းဂဏန်းက ကျပ်သိန်းပေါင်း (၇၆၈ဝဝဝ)ကျော်ပါတယ်။ ဒါ့ပြင် ကညနရဲ့လုံးထုံးလုပ်နည်းတွေကို ကျော်လွန်ပြီး ဖောင်းကြွနံပါတ်ပြားတွေကို Omni Focus က ၂၀၂၃ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလနဲ့ ဖေဖော်ဝါရီလ တွေအတွင်းက ထုတ်ယူခွင့်ရခဲ့တယ်လို့လည်း ရေးသားထားပါတယ်။ ဆိုလိုချင်တာကတော့ လိုင်စင် သက်တမ်းတိုးခြင်းမလုပ်တဲ့ သို့မဟုတ် လိုင်စင်သက် တမ်းကျော်လွန်ပြီး တရားမဝင်သလိုဖြစ်နေတဲ့ Omni Focus ယာဉ်လိုင်းကို ဖောင်းကြွနံပါတ်ပြား ထုတ်ပေးတဲ့ကိစ္စဟာ Omni Focus ရဲ့ပိုင်ရှင်မိသား စု အရှိန်အဝါကြောင့်လားလို့ မွေးခွန်းထုတ်ထားတာပါ။
Omni Focus ဦးကျော်နေဝင်းရဲ့ဖွင့်ဟဝန်ခံချက်များ
"ဒီလိုရှိတယ်ဗျ။ အဲဒါကတော့ သူတို့ဘက်က ပြောတဲ့ သူတို့တွက်တဲ့ Amount(ပမာဏ) ရှိမှာပေါ့။ သူတို့ဟာသူတို့ တွက်ချင်တာတွေတွက်တာလေ။ ကျွန်တော်တို့ကတော့ ကိုဗစ်ကာလရော ဘာတွေရော အကုန်ပြန်တွက်ရမှာတွေရှိတယ်လေ။ အဲဒါကိုတော့ ကျွန်တော် Comment (မှတ်ချက်) လုပ်ဖို့ ခက်လိမ့် မယ်။ ကျွန်တော်လည်း သေချာပြန်တွက်မှ ရမယ်" လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက NP News ရဲ့သီးသန့် မေးမြန်းချက်တွေကို ဖြေကြားပါတယ်။ မေးမြန်းခဲ့တာကတော့ ဧရာဝတီဘဏ်ကို ဆပ်ရမယ့်ပမာဏက ကျပ်သိန်းပေါင်း(၇၆ဝဝဝဝ) ကျော်ရှိတယ်လို့ တိုင်ကြား စာတစ်ခုမှာ ရေးထားတဲ့အတွက် အဲဒီပမာဏက တကယ်ပဲလားဆိုတာပါ။ နောက်တစ်ချက်က လေးနှစ်အ တွင်း နိုင်ငံတော်ကိုပေးဆောင်ရမယ့် အခွန်ငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း (၁၉၀ဝဝ)ကျော်ဆိုသောကိစ္စအတွက် ဦးကျော်နေဝင်းဘက်ကတော့ "ကားစာအုပ်ပြမှ အ ခွန်ဆောင်လို့ရမှာ။ အဲဒီနေ့အထိကို တွက်ရဦးမှာလေ။ ရက်လွန်ဒဏ်ကြေးတွေတပ်ရဦးမှာ"လို့ ပြန်လည်ပြော ကြားခဲ့သလို ကားစာအုပ်က ဧရာဝတီဘဏ်ဆီမှာရှိနေ တယ်လို့ ပြောပါတယ်။ ဒီစကားအရ Omni Focus ဟာ နိုင်ငံတော်ကို အခွန်ဆောင်ဖို့ ပျက်ကွက်နေတဲ့ သဘောမျိုး ကောက်ချက်ချရမှာပါ။ ဦးကျော်နေဝင်း ဘက်ကနေ ပြန်လည်ပေးပို့လာတဲ့ စာသက်သေတွေ အရ ယာဉ်စီးရေ(၉၉)စီးဟာ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ် မေလ (၃၁)ရက်ကတည်းက လိုင်စင်သက်တမ်း ကုန်နေခဲ့ပြီ လို့တွေ့ရပါတယ်။ ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးလုပ်ငန်းများ ဥပဒေပုဒ်မ (၆၅)အရ မည်သူမျှ လုပ် ငန်းလိုင်စင် မရှိဘဲ ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးလုပ်ငန်းကို လုပ်ကိုင်ခြင်း မပြုရလို့ အတိအလင်းဖော်ပြထားတဲ့အတွက် ဦးကျော် နေဝင်းတို့ရဲ့ယာဉ်လိုင်းဟာ ဥပဒေကို ချိုးဖောက်သ လိုဖြစ်နေတာလည်း မှန်နေပါတယ်။ ဒီအတွက်ကြောင့် ဧရာဝတီဘဏ်ဆီကို Omni Focus ကုမ္ပဏီဘက်ကနေ ၂၀၂၃ ခုနှစ်က အောက်တို ဘာ (၂၇)ရက်မှာ စာတစ်စောင်ပေးပို့ခဲ့တာကိုတွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီစာထဲမှာ တော့ ကား (၉၉) စီး သက်တမ်းတိုးရေးအတွက် ကား Owner Book တွေကို ခေတ္တ ထုတ်ယူသုံးစွဲခွင့်ပြုဖို့ တောင်းခံထားတာပါ။ လက်မှတ်ကိုတော့ ကုမ္ပဏီ GMအဆင့်က ရေးထိုးတင်ပြခဲ့ပါတယ်။ " လိုင်စင် သက်တမ်းတိုးဖို့ကို YRTA က တရားဝင်ညွှန်ကြားပါတယ်။ ကုမ္ပဏီတိုင်းကို ညွှန်ကြားတာပါ။ ယာဉ်သက် တမ်းတိုးဖို့ကို ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ပါမယ်လို့ ပြန်လည်တင်ပြခဲ့သလို ဧရာဝတီဘဏ်နဲ့လည်း Hire purchase လုပ်ထားတာမို့လို့ ကားစာအုပ်သက်တမ်း တိုးဖို့အတွက် တရားဝင်တောင်းခံခဲ့ပါတယ်။ သူတို့ဆီက စာပြန်ပါတယ်။ တရားရုံးတင်ထားတဲ့ဟာဖြစ်တဲ့အတွက် ကြောင့် တရားရုံးကိုတင်ပြပြီးရင် စာအုပ်တွေကို သက်တမ်းတိုးဖို့ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ပါမယ်လို့ ပြောတယ်။ တကယ်တမ်း တေ့တေ့ဆိုင်ဆိုင် YRTA ကညှိနှိုင်းပေးတဲ့အခါကျတော့ ပိုက်ဆံပေးမှ စာအုပ် ပေးမယ့်သဘောမျိုး ပြောလာပြန်ပါတယ်။ ဧရာဝတီက ပိုက်ဆံလိုချင်လို့ တရားရုံးမှာတင်ထားတာ မဟုတ်လား၊ ကြိုက်ကြိုက် မကြိုက်ကြိုက် တရားရုံးက ချမှတ်တဲ့ဟာကိုပဲ ကျွန်တော်တို့ နှစ်ဖက်လုံးက လက် ခံရမယ်လေ။ A ပဲဖြစ်ဖြစ် B ပဲဖြစ်ဖြစ် အမိန့်ချလိုက် ရင် အားလုံးက လက်ခံရမှာပဲ။ ဒါပေမဲ့ အခုအချိန်မှာ သူများနည်းတူ ယာဉ်လိုင်းသက်တမ်းတိုးဖို့တွေမှာ စာ အုပ်ပေးရမှာ မဟုတ်ဘူးလား"လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက ပြောပါတယ်။
ဒီအချက်ကြောင့် သက်တမ်းတိုးဖို့ကိစ္စ ကို တိုးလိုခြင်း မတိုးလိုခြင်းအပေါ် ပြောပိုင်ခွင့် မရှိ တော့ကြောင်းလည်း ဦးကျော်နေဝင်းက ဆိုပါတယ်။ သို့သော်လည်း ကားအစီးရေ ဘယ်လောက်ကို ငွေပမာဏ ဘယ်လောက်သုံးပြီးHire purchase နဲ့ ဝယ်ထားခဲ့တာလဲဆိုတာကိုတော့ တိတိပပဖြေကြား ခြင်းမပြုဘဲ့ YBS ကိစ္စတွေဖြစ်လာခြင်းဟာ ရိုးရှင်း တဲ့ကိစ္စမဟုတ်ဘူးလို့ ဖြေကြားပါတယ်။ "ဘဏ်ကနေ ပိုက်ဆံချေးထားတာပဲ၊ ချေးထားရင် ပြန်ပေးရမှာပဲဆို သလိုမျိုး ရိုးရှင်းတဲ့ကိစ္စတစ်ခုမဟုတ်ပါဘူး။ အဲဒီချေးငွေကို ကျွန်တော်တို့က လိုချင်ပါတယ်ဆိုပြီး ဧရာဝတီ ဘဏ်ဆီမှာတင်ပြခဲ့တာ တစ်ခုမှမရှိဘူး။ သူတို့ဘက် က လုပ်ချင်လွန်းလို့ ကျွန်တော်တို့ဆီကို ရောက်လာတဲ့ ပုံစံရှိပါတယ်။ အဲဒီကိစ္စကို သင့်တော်တဲ့အချိန်ရောက် ရင် ကျွန်တော်ရှင်းပြပါမယ်။ အခုအချိန်မှာတော့ တရားရုံးရင်ဆိုင်နေရတာမို့လို့ အသံမြည်အောင် ခေါင်းလောင်းသွားတီးတယ်လို့ မဖြစ်စေချင်ဘူး။ ကျွန်တော်ပြောချင်တာကတော့ ပုံမှန်ချေးငွေကိစ္စ မဟုတ်ပါဘူး" လို့ ဦးကျော်နေဝင်းကပြောပါတယ်။ အချို့သော စကားတွေကတော့ ဖော်ပြရန်မသင့်သေး တာတွေ ပါဝင်နေပါသေးတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် "ပိုက် ဆံပေးမှ ကားစာအုပ်ပေးမယ်ဆိုတာကတော့ နည်း နည်း လူကြီးမဆန်ဘူးလားလို့"ဆိုသော စကားအပြင် ဧရာဝတီဘဏ်ကြောင့်သာ သက်တမ်းတိုးမရတာ ဖြစ်တယ်လို့ ဦးတည်ပြောဆိုထားပါတယ်။ တခြား ရှုထောင့်မှာလည်း ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့Omni Focus ယာဉ်လိုင်းဟာ မော်တော်ယာဉ်တွေ သက် တမ်းကုန်နေခြင်းနဲ့ ယာဉ်လိုင်းပြေးဆွဲခွင့် တရားဝင်မှု ရှိမရှိ မရှင်းလင်းခြင်းဖြစ်နေသည့်တိုင် အုတ်အော် သောင်းတင်းမဖြစ်ဘဲ ဆက်လက်ပြေးဆွဲခွင့် ရနေမှု တွေဟာ နိုင်ငံကျော်မိသားစု အသိုင်းအဝိုင်းဖြစ်နေတာ ကြောင့်လားဆိုတဲ့ မေးခွန်းတွေလည်း ရှိနေပါတယ်။ နိုင်ငံတော်အကြီးအကဲဟောင်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးတွေ ဖြစ်နေခြင်း၊ တပ်မတော်နေ့လို နေ့မျိုးတွေမှာ လက်ရှိ အကြီးအကဲ ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင်က သီးခြားလက်ခံတွေ့ဆုံ စကားပြောခြင်းတွေဟာ Omni Focus အတွက် သက်ညှာခွင့်တွေဖြစ်နေ သလားလို့ မေးခွန်းထုတ်နေကြတာပါ။ YRTA မှ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူ ဦးလျန်ကျင့်မန်ဆိုရင် NP News က သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲထဲမှာ မေးခဲ့တဲ့ မေးခွန်းကို တူးတူးခါးခါး ရှောင်ထွက်သွားခဲ့ပါတယ်။ ဖြေကြားပေးဖို့ တာဝန်မရှိသလိုမျိုး၊ မဖြေရဲသလိုမျိုး၊ တစ်စုံတစ်ရာကို စိုးရိမ်နေသလိုမျိုး ရှောင်လွှဲသွားခဲ့ပါတယ်။
"တပ်ချုပ်ကြီးနဲ့တွေ့ထားတော့ တော်ရုံလူက ဘယ်လုပ်ရဲမှာလဲဆိုတဲ့ဟာမျိုးက ဒီခေတ်ကြီးမှာတော့ မရှိတော့ဘူး၊ မရှိလည်း မရှိသင့်တော့ဘူးလို့ ထင်ပါ တယ်။ တပ်ချုပ်ကြီးနဲ့သိလို့ ဘတ်စ်ကားလိုင်စင်ကို သက်တမ်းတိုးထားလို့ ရတယ်ဆိုရင် ကျွန်တော်လည်း စီးပွားရေးလုပ်နေတဲ့သူပဲဗျာ။ အဲဒီလောက်လေးနဲ့ လုပ်ရင် ကျွန်တော့်လောက်တုံးတဲ့သူ ရှိမှာမဟုတ်ဘူး လေ။ တကယ်လို့ အဲဒီလို endure influence သုံး မယ်ဆိုရင် ရွှေတွင်းတွေ သွားတောင်းရင် တောင်းမှာ ပေါ့ဗျာ။ တခြားလုပ်ပိုင်ခွင့်တွေ၊ အော်ပရေတာ လိုင် စင်အသစ်တွေ ချခိုင်းပေးမှာပေါ့ဗျာ။ တချို့ကိစ္စက ရယ်စရာဖြစ်နေတာပေါ့။ ဘတ်စ်ကားလိုင်စင်ကိစ္စမှာ လည်းကားတွေကို ပြေးဆွဲတာရပ်ထားလိုက်မယ်ဆို ရင် ဘယ်သူတွေ အကျိုးယုတ်မှာလဲ။ ပြည်သူတွေပဲ အခက်အခဲဖြစ်သွားမှာ"လို့ ဦးကျော်နေဝင်းက ပြန်လည်တုံ့ပြန်ပါတယ်။ ဦးဖြိုးမင်းသိန်းလက်ထက်က Omni Focus အပြင် ကားကုမ္ပဏီအများစု ချေးငွေရရှိခဲ့ကြသလို ကားအဟောင်းတွေကို အသစ်လို့ခေါင်း စဉ်တပ်ပြီး ဂျင်းထည့်ခဲ့ကြသူတွေရှိတယ်လို့လည်း ဖွင့်ဟပါတယ်။ Omni Focus ကတော့ ဦးဖြိုးမင်း သိန်းလက်ထက်ကတည်းက ဝန်ဆောင်မှုအကောင်း ဆုံးယာဉ်လိုင်းဆုကို ရရှိခဲ့သလို လက်ရှိအထိလည်း ဝန်ဆောင်မှုနဲ့ ငွေကြေးကောက်ခံမှုအပိုင်းကို အကောင်းဆုံးလုပ်ဆောင်နေဆဲ ဖြစ်တယ်လို့ပြောပါ တယ်။
ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က တုံ့ပြန်ချက်များ
Omni Focus အများပိုင်ကုမ္ပဏီရဲ့ ၂၀၂၃ ခုနှစ်အောက်တိုဘာ(၂၇)ရက်က ပေးပို့တဲ့စာဟာ GM အဆင့်က လက်မှတ်ရေးထိုးထားတယ်လို့ ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က ပြန်လည်ရေးသားခဲ့သလို အခုလိုအရေးကြီးတဲ့ကိစ္စအတွက် ဒါရိုက်တာအဖွဲ့ ဘက်က ဆုံးဖြတ်ချက်ကို ဒါရိုက်တာအဆင့်တစ်ဦးဦး က တာဝန်ခံလက်မှတ်ရေးထိုးပေးပို့ဖို့လိုတဲ့သဘောမျိုး ၂၀၂၃ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာ(၁၇)ရက်မှာ အကြောင်းပြန် ထားပါတယ်။ Omni Focus ကုမ္ပဏီထံကို ဧရာဝတီ ဘဏ်ရဲ့အကြောင်းပြန်စာမှာတော့ ချေးငွေအရင်းနဲ့ အတိုးပေးသွင်းရန်ပျက်ကွက်မှုအတွက် ရန်ကုန်တိုင်း တရားလွှတ်တော်ဆီမှာ တရားမကြီးအမှုအမှတ် (၁၀၅/၂၀၁၉)နဲ့ ၂၀၁၉ ခုနှစ် ဩဂုတ်လ(၁၆)ရက်မှာ တရားစွဲဆိုထားကြောင်း ဖော်ပြထားပါတယ်။ YBS(20) မှာ ကားအစီးရေ (၆၉) စီး၊YBS(56) မှာ အစီး(၃၀)နဲ့ ပေါင်း(၉၉)စီး ရှိတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ သက်တမ်းကုန်နေလို့ သက်တမ်းမတိုးဘဲ ယာဉ်လိုင်း ဆက်လက်ပြေးဆွဲနေခြင်းအပေါ် ဘယ်လိုမှတ်ချက် မှ မပေးလိုပေမယ့် တရားရင်ဆိုင်ဆဲ အမှုပိုင်ပစ္စည်း ဖြစ်ခြင်းကြောင့် အမှုစစ်ဆေးကြားနာစဉ်ကာလ အတွင်း သက်တမ်းတိုးလိုတဲ့ကိစ္စဟာ ရန်ကုန်တိုင်း တရားလွှတ်တော်ကိုသာ တင်ပြလျှောက်ထားဖို့ လိုအပ်တယ်လို့ ရေးသားထားပါတယ်။ ရန်ကုန်တိုင်း ဒေသကြီးတိုင်းတရားလွှတ်တော်က လိုင်စင်သက် တမ်းတိုးရေးကိစ္စအတွက် အမိန့်ချမှတ်ညွှန်ကြားပေးခဲ့ရင် ဘဏ်ကိုယ်စားလှယ်တစ်ဦးနဲ့အတူ ယာဉ်မှတ်ပုံ တင်မူရင်းတွေကို ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးòန်ကြားမှု ဦးစီးဌာနဆီ တရားရုံးအမိန့်အတိုင်း လိုက်ပါလုပ်ဆောင်ပေးမယ်လို့ တုံ့ပြန်ထားပါတယ်။ "သူတို့ လိုင် စင်လုပ်မရအောင် ကန့်ထားတာမဟုတ်ဘူး။ ဘဏ် မှာ တကယ်စာအုပ်ရှိနေတာက(၉၉)အုပ်ပဲ။ အစီး (၁၀ဝ)ရှိတဲ့အထဲက တစ်စီးက ပျက်စီးဆုံးရှုံးမှုဖြစ် သွားတယ်။ ဒီကားကိစ္စတွေ စဖြစ်တုန်းက တိုင်းဒေသ ကြီးအစိုးရအဖွဲ့လည်း ပါတာဖြစ်တဲ့အတွက်၊ တိုင်းအ စိုးရက အာမခံတာဖြစ်တဲ့အတွက် ချေးငွေထုတ်ပေး တာဆိုတာ ကြားပြီးသားဖြစ်မှာပါ။ အစကတည်းက ကားအစီး(၅၀ဝ)လုံးရဲ့စာအုပ်တွေက ဘဏ်မှာပဲ လာ ထားရမှာကို (၁၀ဝ)ပဲ လာထားတယ်။ တိုင်းအစိုးရကသာ ကြားထဲကနေ အာမခံမယ်ဆိုရင် ဗဟိုဘဏ်ကို တင်ပြပြီးတော့ ခွင့်ပြုချက်နဲ့ထုတ်ပေးလို့ရတယ်။ မဟုတ်ဘဲ ထုတ်ပေးပြီးမှ (၉၉)အုပ်လုံးကို သူတို့က ထပ်ကိုင်ထားလိုက်ရင် ဘဏ်က ဘာမှလုပ်မရတော့ ဘူးလေ။ ဒါကြောင့် တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့က ထောက်ခံပေးတဲ့စာကို တောင်းခံထားတာရှိတယ်}လို့ ဧရာဝတီဘဏ်ဘက်က တာဝန်ခံတစ်ဦးကလည်း NP New ရဲ့မေးမြန်းချက်ကို ဖြေကြားပါ တယ်။
တစ်နည်းအားဖြင့် ဧရာဝတီဘဏ်ဟာ Omni Focus အတွက် ကားစီးရေ(၅၀ဝ)စာ ချေးငွေ သို့မ ဟုတ် ကားအစီး (၅၀ဝ) ကို ဝယ်ပေးခဲ့ပေမယ့် ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က ဘဏ်လုပ်ထုံး လုပ်နည်း အတိုင်း စာအုပ် (၅၀ဝ) လုံးကို အပေါင်ထားအပ်နှံ ပေးခြင်းမရှိခဲ့တဲ့သဘောလို့ ကောက်ချက်ချရမလို ဖြစ်လာပါတယ်။ ဆိုလိုတာက ဘဏ်တွေမှာ ချေးငွေ တင်ရင် ဘယ်လိုပုံစံနဲ့ပဲတင်ခဲ့သည်ဖြစ်စေ အပေါင်ပစ္စည်းကလိုအပ်ပါတယ်။ အပေါင်ပစ္စည်းကို ဘဏ်က ရမထားရင် ဘဏ်ဘက်ကပဲ ဆုံးရှုံးနစ်နာမှာဖြစ်ပြီး မတတ်သာတဲ့အဆုံးရောက်ရင် တရားစွဲရပါတယ်။ လက်ရှိအနေအထားအရ ကားအစီးရေ(၅၀ဝ)မှာ စာအုပ်(၁၀ဝ)ပဲ ဘဏ်အပေါင်ပစ္စည်းအဖြစ် ရရှိထား သလို အဲဒီအစီး (၁၀ဝ) ကလည်း သက်တမ်းကုန် နေလို့ သက်တမ်းတိုးဖို့ကိစ္စတွေ လိုအပ်လာနေတာ ပါ။ ဒါဆိုရင် အစီး (၄၀ဝ) ကတော့ သက်တမ်းကိစ္စ အတွက် ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က စိုးရိမ်စိတ်ပူ ရခြင်းမရှိဘူးလို့ ယူဆစရာရှိလာပါတယ်။ ဦးကျော် နေဝင်းကလည်း ကားအစီး(၅၀ဝ)ထဲကနေ(၄၀ဝ)က ကိုဗစ်ကာလကတည်းက ရပ်ထားတဲ့သဘောမျိုး ပြောထားပါတယ်။ ကျန်တဲ့အစီး (၁၀ဝ) ထဲက တစ်စီး ဟာ ဗိုလ်တထောင်ဆိပ်ကမ်းနားမှာ ပျက်စီးသွား ခဲ့ပြီးတော့ (၉၉) စီးကို သာ လုပ်ငန်းလည်ပတ်နေတာလို့ ပြောခဲ့သလို အဲဒီ (၉၉) စီးအတွက်သာ သက်တမ်းတိုး ဖို့လိုနေတယ်လို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
အနှစ်ချုပ်၍ သုံးသပ်ကြည့်ရသော်
ရန်ကုန်မြို့လမ်းမတွေပေါ်မှာ မြင်နေရတဲ့ Omni Focus ယာဉ်လိုင်းနံပါတ်နှစ်ခုဟာ လိုင်စင် သက်တမ်းမရှိဘဲ လေးနှစ်ကြာပြေးဆွဲနေတာ ဖြစ်ပါ တယ်။ ဒါဟာ ဥပဒေကို ကျော်လွန်နေတာလည်း အမှန်ပါပဲ။ အာဏာပိုင်တွေဘက်ကလည်း ဥပဒေကို ကျော်လွန်နေတဲ့ ဦးကျော်နေဝင်းပိုင် ယာဉ်လိုင်းနံပါတ် နှစ်ခုကို လုံးဝပိတ်ပစ်ခြင်းမလုပ်နိုင်သေးဘဲ ညှိနှိုင်း ဆွေးနွေးရင်းနဲ့ လေးနှစ်တိုင်အောင် ခွင့်ပြုပေးထား တာ အမှန်ပါပဲ။ ခိုင်မာတဲ့အကြောင်းပြချက်ကတော့ ခရီးသည်တွေ အခက်အခဲကြုံသွားမှာစိုးတာကြောင့် ဆိုသောအချက်အပြင် သက်ဆိုင်သူတွေကြား ညှိနှိုင်း ဆွေးနွေးရင်းနဲ့ နားလည်မှုယူပြီး ပြေးဆွဲနေတာမျိုးလို့ အလီဘိုင်လုပ်လို့ရနေပြန်ပါတယ်။ ဥပဒေအရဆိုရင် အမှုရင်ဆိုင်နေရတဲ့လုပ်ငန်းစဉ်ထဲက ပစ္စည်းတွေကို သုံးစွဲခွင့် ရှိမရှိက ပြန်လည်ဆန်းစစ်ရတော့မှာပါ။ YRTA နဲ့ တိုင်းအစိုးရအဖွဲ့ဟာ ဒီကိစ္စကို ကောင်းကောင်းဖြေရှင်းထားနိုင်ခြင်း မရှိသေးပါဘူး။ တစ် နည်းအားဖြင့် ဦးဖြိုးမင်းသိန်းရှုပ်ခဲ့သော အရှုပ်ထုပ် ကို တည်ဆဲအာဏာပိုင်တွေက ဖြေရှင်းရခက်နေတာပါ။ အကယ်၍ သာမန်ပုဂ္ဂိုလ်တွေရဲ့အမှုဆိုရင်တော့ ပြီးပြတ်နေလောက်တာကြာပြီဖြစ်သလို ပစ္စည်းတွေ ကလည်း ဆုံးဖြတ်ချက်ကျပြီးလောက်ပါပြီ။ သို့သော်လည်း ဦးနေဝင်းရဲ့မြေးနဲ့ ဦးဇော်ဇော်ရဲ့ဧရာဝတီဘဏ်တို့ကြားက ပြဿနာဖြစ်နေလေတော့ ဖြေရှင်းပေးရမယ့်သူတွေ ခေါင်းကိုက်နေလောက်မှာပါ။ Omni Focus ကိစ္စအတွက် တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့ရဲ့ နောက်ဆုံးအစည်းအဝေးက ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလ (၁၉)ရက်လို့တော့ အပြန်အလှန်ပေးပို့စာတွေအရ သိရပါတယ်။ ဦးဖြိုးမင်းသိန်းလက်ထက်ကYBS ကားတွေတင်သွင်းမှုကို အကြီးအကျယ်လုပ်ခဲ့သလို ချေးငွေကိစ္စတွေလည်း ကျယ်ကျယ်လောင်လောင် ထွက်ခဲ့ပါတယ်။ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ရဲ့ Omni Focus အတွက် ကားအစီးရေ(၅၀ဝ)အတွက်ကတော့ ချေး ငွေပမာဏဟာ ဘယ်လောက်ဆိုတာကို တိတိပပ မသိရသေးပါဘူး။ ပြည်ထဲရေးဝန်ကြီးထံ လိပ်မူသော ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဧပြီလက တိုင်ကြားချက်နဲ့ သတင်းဌာန ထံရောက်ရှိလာသော အီးမေးလ်အရ ချေးငွေပမာဏ ဟာ ကျပ်(၅၄,၈၁၉,၂၀ဝ,ဝဝဝ) သို့မဟုတ် သိန်း ပေါင်း (၅၄၀ဝဝဝ) ကျော်၊ ဒီအတွက် အတိုးငွေဟာ ကျပ် (၂၂,ဝ၂၁,၆၃၈,၆၈၉.၃၁) သို့မဟုတ် သိန်း ပေါင်း (၂၂၀ဝဝဝ)ကျော် ဖြစ်ပါတယ်။ စုစုပေါင်း ကျပ် သိန်း (၇၆၈၀ဝဝ)ကျော်ဖြစ်သလို နိုင်ငံတော်ကို ပေး သွင်းရမယ့်အခွန်ငွေ ကျပ်သိန်းပေါင်း(၁၉၀ဝဝ)ကျော်ဟာ ဦးကျော်နေဝင်းတို့ဘက်က ပေးရမယ့် ပမာဏတွေဖြစ်လာပါတယ်။ ဧရာဝတီဘဏ်က တရားစွဲ ထားတဲ့အမှုကိုလည်း နှစ်ဖက်ရင်ဆိုင်ကြားနာနေကြဆဲပါ။ ကားအစီးရေ(၉၉)စီးကလည်း သက်တမ်းတိုး မထားရသေးပါ။
ဦးကျော်နေဝင်းကလည်း သက်တမ်းတိုးဖို့ ကိစ္စကို ကြိုးစားနေတယ်လို့ပြောထားသလို ဦးဇော် ဇော်တို့ဘက်ကလည်း စာအုပ်တွေ လုံးဝမပေးဘူးလို့ မပြောခဲ့ပါဘူး။ ဒါဆိုရင် ဒီကြားထဲမှာ 'ဘာ'ပျောက်နေတယ်ထင်ပါသလဲ။ ဒီကိစ္စကို ဘယ်လိုစဉ်းစားဆုံးဖြတ်ပေးချင်ပါသလဲ။ အပြည့်အစုံဖတ်ပြီးတဲ့နောက် မှတ်ချက်လေးတွေပေးပို့နိုင်ကြောင်းလည်း ရေးသားလိုက်ရပါတယ်။
Comments